Amstrad CPC vs Commodore 64

Νομίζω ότι το c64 χρησιμοποιούσε 320x200 - τουλάχιστον στα καλά του..

Το mode 0 του cpc ήταν 160x200 και χωρίς καλή σχεδίαση ήταν απαράδεκτο.

Υπήρξαν όμως όμως έξοχα δείγματα όπως τα παιχνίδια της Hewson (Εxolon, Zynaps, Cybernoid),

το Cauldron, το Light Force κ.α. που απέδειξαν ότι και στην χαμηλή ανάλυση μπορoύν να γίνουν θαύματα...

-
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
V.I.Smirnov είπε:
Νομίζω ότι το c64 χρησιμοποιούσε 320x200 - τουλάχιστον στα καλά του..
Θα έλεγα πως δεν ισχύει αυτό...

Το 95% περίπου των παιχνιδιών του C64 ήταν σε χαμηλή ανάλυση (160x200).

Την προτιμούσαν, διότι είχε πολύ χαμηλό attribute clash σε σχέση με την 320x200, όπου είχαμε 2 χρώματα μάξιμουμ σε 8x8 attribute cell - ακριβώς το ίδιο με τον ακατανόμαστο δηλαδή !! (και ποιός θέλει τα παιχνίδια του να μοιάζουν με αυτά του spectrum; Κανένας ασφαλώς)
 
Πιθανόν έχεις δίκιο, δεν επιμένω.

Πάντως στο cpc υπήρχε η δυνατότητα να έχει κάθε κάθε mode διπλάσια χρώματα (χωρίς dithering).

Είχα δει και ρουτίνα που το έκανε (assembly βέβαια).

Μπορούσαν και έπρεπε σε mode 1 να έχουν 8 χρώματα.

Το cpc θα συναγωνιζόταν στα γραφικά τον ST !

Aλλά φευ...

-
 
Μιά που λέμε για χρώματα, έχω και μία απορία:

Σε εκείνα τα hardware sprites του C64, πόσα χρώματα μπορούσαν να συμπεριληφθούν maximum ?

Κάπου είχα διαβάσει πως ήταν μόνο τρία !?! Ισχύει αυτό;
 
Ακριβώς, αγαπητέ billy...

billy είπε:
Μιά που λέμε για χρώματα, έχω και μία απορία:
Σε εκείνα τα hardware sprites του C64, πόσα χρώματα μπορούσαν να συμπεριληφθούν maximum ?

Κάπου είχα διαβάσει πως ήταν μόνο τρία !?! Ισχύει αυτό;
...δύο κοινά για όλα τα sprites ( και τα 8 ) και ένα οποιοδήποτε επιπλέον χρώμα, από τα 16, της παλέτας του έτερου ακατονόμαστου...
 
Αce, σαν απο μηχανής θεός, έδωσες πάλι την λύση. :thumbup:

Ευχαριστώ για την απάντηση !! :)
 
V.I.Smirnov είπε:
Είχα δει και ρουτίνα που το έκανε (assembly βέβαια).

Μπορούσαν και έπρεπε σε mode 1 να έχουν 8 χρώματα.

Το cpc θα συναγωνιζόταν στα γραφικά τον ST !

Aλλά φευ...

-
Παιδιά μαζεύουν τις πέτρες έτσι άκουσα!!! Φυλαχτείτε!!! :D :D
 
πέρα απο τη πλάκα το παιχνίδι που το έκανε (switchblade?) ήταν 2 παράθυρα 320χ200 με 4 χρώματα έκαστο. ουτε λόγος φυσικά για scrolling απο τον ταλαίπωρο cpc. εδώ δεν έκανε στο απλό mode 1.

Μη ξεχνάμε οτι το ST έχει MC68000 πάνω έτσι?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Λάθος κάνεις !

To να έχεις διπλάσια χρώματα σε κάθε mode δεν ήταν κάτι δύσκολο να γίνει. (Και όχι switchable - αυτό δεν είναι διπλάσια χρώματα)

Απλώς έπρεπε να "κοροϊδέψεις" το σύστημα στο πού και πώς θα έβλεπε την videο ram.

Το Micromad μάλιστα σε κάποιο από τα ένθετα για το cpc είχε δημοσιεύσει ρουτίνα που το έκανε με RSX εντολές.

(To θυμαμαι πολύ καλά και αν ψάξω θα το βρω...)

Η ανάλυση του mode 1 ήταν ίδια με την αντίστοιχη του ST όπου γράφονταν τα παιχνίδια του (με κάποια επιφύλαξη).

Ομως το ST μπορούσε εγγενώς να απεικονίσει τα διπλά χρώματα.

Με το παραπάνω τρικ (ή έστω με dithering), τα cpc είχαν ίδια ανάλυση και πλήθος χρωμάτων με τα ST, όπερ σημαίνει ότι

για στατικά γραφικά οι επιδόσεις ήταν παρεμφερείς.

Το scrolling και η ταχύτητα είναι άλλη ιστορία όπου το ST ως 16bit αφήνει τη σκόνη του.

Παραταύτα υπήρχαν και μερικά παιχνίδια όπου τα 8bit είχαν γρηγορότερη κίνηση από την έκδοσή τους σε ST.

Ένα παράδειγμα είναι το Ηeroes of the Lance που η απόκριση του joystick στον ST ήταν εμφανώς πιο αργή σε σχέση με τα 8 bit.

-
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Κάντε έναν κόπο και μετρήστε τα χρώματα στο...

...Thundercats: Με scrolling και πολύ ομαλή κίνηση μάλιστα σε Mode 1, σαν να μου βγαίνουν 11 τα χρώματα.
 
Το Thundercats το θυμάμαι αν και δεν το έπαιζα.

Όντως πολύ καλά γραφικά αλλά τα χρώματα δεν ήταν διπλάσια.

Μάλλον φαίνονταν έτσι λόγω της μίξης.

-
 
V.I.Smirnov είπε:
Η ανάλυση του mode 1 ήταν ίδια με την αντίστοιχη του ST όπου γράφονταν τα παιχνίδια του (με κάποια επιφύλαξη).

Ομως το ST μπορούσε εγγενώς να απεικονίσει τα διπλά χρώματα.

Με το παραπάνω τρικ (ή έστω με dithering), τα cpc είχαν ίδια ανάλυση και πλήθος χρωμάτων με τα ST, όπερ σημαίνει ότι

για στατικά γραφικά οι επιδόσεις ήταν παρεμφερείς.

Το scrolling και η ταχύτητα είναι άλλη ιστορία όπου το ST ως 16bit αφήνει τη σκόνη του.

Παραταύτα υπήρχαν και μερικά παιχνίδια όπου τα 8bit είχαν γρηγορότερη κίνηση από την έκδοσή τους σε ST.

Ένα παράδειγμα είναι το Ηeroes of the Lance που η απόκριση του joystick στον ST ήταν εμφανώς πιο αργή σε σχέση με τα 8 bit.

-
Flame mode on:

Επιτέλους να μια αναμέτριση που ΙΣΩΣ ο ST να έχει ελπίδες να βγει πρώτος.:Ρ

Flame mode off:

Δεν είχα c64, είχα έναν Amstrad CPC464 με πράσινο μόνιτορ, όταν είδα τον 6128 με έγχρωμη οθόνη ήταν λες και άναψε λάμπα αλογόνου στα μούτρα μου.

Από ότι θυμάμαι είχα χαρεί που είδα χρώματα και επίσης είχα χαρεί που δεν είχα έγχρωμη οθόνη, βέβαια τώρα η ανάμνηση μπορεί να έχει ξεθωριάσει..
 
Eγώ είχα 464 με έγχρωμη οθόνη.

Δυο χρόνια μετά πήρα 6128 πάλι με έγχρωμη οθόνη.

Δε είχα ποτέ κανένα πρόβλημα με το monitor, δεν μου κούρασε ποτέ τα μάτια και γενικά ήμουν πολύ ευχαριστημένος.

Δεν καταλαβαίνω γιατί γκρινιάζετε για την οθόνη του cpc...

-
 
Προφανώς δεν τα μέτρησες αν και...

V.I.Smirnov είπε:
Το Thundercats το θυμάμαι αν και δεν το έπαιζα.Όντως πολύ καλά γραφικά αλλά τα χρώματα δεν ήταν διπλάσια.

Μάλλον φαίνονταν έτσι λόγω της μίξης.

-
...υπάρχει screenshot στο πρώτο post του αγαπητού vagosgta3:

Λοιπόν υπάρχουν τα κίτρινο, γαλάζιο, καφέ, κόκκινο, λιλά, πράσινο και μαύρο, πολύ ευδιάκριτα και επιπλέον ένα δεύτερο πιο σκούρο πράσινο που φαίνεται επάνω στα δέντρα, ένα δεύτερο επίσης πιο σκούρο κόκκινο στο ηλιοβασίλεμα, ένα δεύτερο -μαντέψτε- πιο σκούρο καφέ στο έδαφος και τα αντίπαλα sprites και το οινοπνευματί που χρωματίζει το βουνό-πάνθηρα στο βάθος.

Όλα αυτά χωρίς dithering...
 
V.I.Smirnov είπε:
Eγώ είχα 464 με έγχρωμη οθόνη.Δυο χρόνια μετά πήρα 6128 πάλι με έγχρωμη οθόνη.

Δε είχα ποτέ κανένα πρόβλημα με το monitor, δεν μου κούρασε ποτέ τα μάτια και γενικά ήμουν πολύ ευχαριστημένος.

Δεν καταλαβαίνω γιατί γκρινιάζετε για την οθόνη του cpc...

-
Πρόσεξε, μπορεί να ήταν θέμα συνήθειας έτσι, γιατί για να λες ότι δεν καταλαβαίνεις τι δεν μας άρεσε (τουλάχιστον εμένα είχε πράσινο, να δούμε και στους υπόλοιπους..) κάτι πρέπει να παίζει με το πράσινο μόνιτορ, ίσως να ήταν και υποφωτισμένο.

Αν και το πράσινο χρώμα είναι "κλειστό" κιόλας.
 
Ace είπε:
Λοιπόν υπάρχουν τα κίτρινο, γαλάζιο, καφέ, κόκκινο, λιλά, πράσινο και μαύρο, πολύ ευδιάκριτα και επιπλέον ένα δεύτερο πιο σκούρο πράσινο που φαίνεται επάνω στα δέντρα, ένα δεύτερο επίσης πιο σκούρο κόκκινο στο ηλιοβασίλεμα, ένα δεύτερο -μαντέψτε- πιο σκούρο καφέ στο έδαφος και τα αντίπαλα sprites και το οινοπνευματί που χρωματίζει το βουνό-πάνθηρα στο βάθος.

Όλα αυτά χωρίς dithering...
Ace, εδώ πρέπει να έχουμε περίπτωση σαν του Elite, όπου η οθόνη είναι "σπασμένη", με τα δικά της χρώματα σε κάθε "παράθυρο".

Δύο φορές δηλαδή τα χρώματα του mode 1 (4+4).

Το αστείο είναι ότι συνολικά δεν μου βγαίνουν οκτώ, αλλά εννέα !!

Στο πάνω μέρος με την στατική εικόνα: Κόκκινο, παστέλ μπλε, παστέλ πράσινο, και μαύρο.

Στο κανονικό (κάτω) μέρος με την κίνηση: Κίτρινο, πορτοκαλί, κυανό, πράσινο, μαύρο (5 χρώματα !!)

Υποθέτω όμως με το μαύρο κάτι "ύποπτο" πρέπει να παίζει (μιά και έχει χρησιμοποιηθεί και στα δύο μέρη της οθόνης), οπότε συνολικά μάλλον έχουμε 4+4=8
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Έχεις απόλυτο δίκιο billy...

...μόλις είδα το real thing και τα χρώματα είναι όπως τα είπες: Οκτώ συνολικά και όχι έντεκα.

Προφανώς η εικόνα του vagosgta3 είναι jpeg και έχει πράγματι dithering, που με μπέρδεψε. Εν ολίγοις δεν ισχύουν οι τρεις "πιο σκούρες" παραλλαγές των βασικών χρωμάτων που ανέφερα.

Και πάλι όμως ακόμα και μετά την απαραίτητη διόρθωση...

Thundercats: Με scrolling και πολύ ομαλή κίνηση μάλιστα σε Mode 1, σαν να μου βγαίνουν 8 τα χρώματα.
...εξακολουθεί να είναι εντυπωσιακός κώδικας.
 
Ναί, όντως είναι πολύ καλή περίπτωση !!
 
Ναι υπήρχαν περιπτώσεις που εκτός παραθύρου κίνησης έπαιζαν κι άλλα χρώματα αλλά δε νομίζω με κίνηση να γινόταν. εκτός αυτού η παλέτα είναι πολύ περιορισμένη για να βγάλει τα γραφικά του ST. ψάχνουμε θαύματα απο μηχάνημα του ζάχαρη? :p

και επειδή μια στατική δε λέει και πολλά ας ακούσουμε τη μουσική που βγάζει ο 64 σε ένα παιχνίδι...

και η μουσική του amstrad που ίσως είναι η καλύτερη του.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
V.I.Smirnov είπε:
Eγώ είχα 464 με έγχρωμη οθόνη.Δυο χρόνια μετά πήρα 6128 πάλι με έγχρωμη οθόνη.

Δε είχα ποτέ κανένα πρόβλημα με το monitor, δεν μου κούρασε ποτέ τα μάτια και γενικά ήμουν πολύ ευχαριστημένος.

Δεν καταλαβαίνω γιατί γκρινιάζετε για την οθόνη του cpc...

-
Και εγω δεν ειχα ποτε προβλημα με την εγχρωμη οθονη, δεν νομιζω να υπηρχε θεμα, φανταστειτε οτι πολλοι ετρωγαν ωρες γραφοντας basic σε αυτη την οθονη.

Πολυ καλη η μουσικη του Robocop στον C64, αλλα και του CPC δεν ηταν ασχημη.

intro music

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα