Amstrad CPC vs Commodore 64

Στο c64 η κίνηση των sprites είναι καλύτερη (πιο ομαλή και ενίοτε πιο γρήγορη).

Τα χρώματα όμως...χάλι μαύρο.

Και πολλά sprites είναι πιο καλά σχεδιασμένα στο cpc.

-
 
το θέμα είναι η γενικότερη αίσθηση που σου αφήνει το κάθε μηχάνημα, και εκεί ο c64 είναι καλύτερος. τα χρώματα μόνο δε λένε τπτ αν παίζεις Rainbow Islands καρέ καρέ.
 
Shinobi είπε:
το θέμα είναι η γενικότερη αίσθηση που σου αφήνει το κάθε μηχάνημα, και εκεί ο c64 είναι καλύτερος. τα χρώματα μόνο δε λένε τπτ αν παίζεις Rainbow Islands καρέ καρέ.


+10000000 .. αγαπώ και τα 2 μηχανήματα αλλά έτσι είναι όπως το έγραψε ο shinobi .. από το πολύ καρέ δεν μπορείς να ευχαριστηθείς τον amstrad δυστυχώς
 
Τα δύο μηχανήματα υποτίθεται ότι καταρχήν είχαν χαρακτήρα προγραμματιστικού εργαλείου κι όχι παιχνιδομηχανής.

To c64 ήταν ασύμφορο οικονομικά και είχε πολλούς περιορισμούς ως προς τις δυνατότητες που έδινε στον

ερασιτέχνη να ασχοληθεί με προγραμματισμό.

Το cpc είχε πολύ καλύτερη ισορροπία χαρακτηριστικών και ήταν ασυναγώνιστο ως υπολογιστής γενικών καθηκόντων.

Αυτό ήταν πολύ πιο σημαντικό.

Δεν συγκρίνουμε παιχνιδομηχανές αλλά υπολογιστές, μάλλον το ξεχάσατε...

-
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τα πραγματα δεν ειναι τοσο τραγικα, μιας και μιλαμε για ιδιου βεληνεκους μηχανηματα που καθε ενα ειχε τις δικες του αρετες. Κανενα παιχνιδι δεν ηταν unplayable σε καποιο μηχανημα ενω σε καποιο αλλο πετουσε, μιας και εκεινη την εποχη τα ξεζουμιζαμε τα παιχνιδια μας, και ας ηταν και σαβουρα. Τωρα μας ξυνιζουν ολα μιας και καλομαθαμε σε ορους οπως framerates, τα ματια μας προσαρμοστηκαν σε tft standards κλπ. Δεν ειχαμε την πληθωρα και τις επιλογες που εχει καποιο πιτσιρικι του σημερα. Kαι εκεινη την εποχη απο οσο μπορω να θυμηθω ο κατοχος ενος CPC αποκτουσε ενα status πλανηταρχη στην καθε γειτονια.

Το CPC παρολες τις τεχνολογικες του ελειψεις καταφερνε να σταθει ισαξια διπλα στα C64/Spectrum. Οσα παιχνιδια φτιαχτηκαν καθαρα για αυτον (ιδιαιτερα απο Γαλλια μερια) δειχνουν οτι δεν του ελειπε δυναμη, απλα του ελειπε κοινο που ασχολιοταν μαζι του και θα τον ξεζουμιζε. Απο εκει και περα ο καθε ενας εχει τις δικες του λατρειες για το μηχανημα που μεγαλωσε μαζι, και ειναι κατι που δεν θα αλαξει ποτε.

Παντως επειδη η διαφημιση της Sega ειχε την μεγαλυτερη δοση αληθειας που θα μπορουσε να εχει, ενα παιχνιδι δεν εχει αξια διχως χρωμα. Και εκει το CPC απλα ζωγραφιζε και εδινε και ρεστα σαν ο απολυτος βασιλιας του παιχνιδιου. Καλες οι ταχυτητες και οι ηχοι, αλλα το wow effect μονο τα εγχρωμα monitorακια των CPC μπορουσαν να προσφερουν! :)
 
Πάλι μόνον για παιχνίδια γίνεται λόγος...

Δεν είναι αυτό το πιο σημαντικό κριτήριο αλλά το τι μπορούσε να κάνει γενικότερα ο χρήστης με το μηχάνημα.

Και εκεί το c64 έπιανε πάτο.

Από το '87 και έκτοτε, όποιος ήθελε παιχνίδια έπαιρνε ένα STFM που ήταν ασυναγώνιστο σε τιμή, δυνατότητες και ποικιλία/ποιότητα παιχνιδιών...

Και ποιές ήταν οι τεχνολογικές ελλείψεις του cpc ;

Aπεναντίας, υπερείχε : καλύτερη τιμή, πιο γρήγορη και ασύγκριτα καλύτερη basic, περισσότερη μνήμη διαθέσιμη στον χρήστη, καλύτερη τεκμηρίωση/υποστήριξη, CPM...

Δεν είχε εγγενή υποστήριξη sprites....μικρό το κακό. Μια χαρά παίζαμε και δίχως αυτά.

Εάν επρόκειτο για 6128 vs c128 το c128 είναι αναμφίβολα καλύτερο (εκτός της τιμής).

Αλλά το c64 όχι.

-
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
phil_vr είπε:
Παντως επειδη η διαφημιση της Sega ειχε την μεγαλυτερη δοση αληθειας που θα μπορουσε να εχει, ενα παιχνιδι δεν εχει αξια διχως χρωμα. Και εκει το CPC απλα ζωγραφιζε και εδινε και ρεστα σαν ο απολυτος βασιλιας του παιχνιδιου. Καλες οι ταχυτητες και οι ηχοι, αλλα το wow effect μονο τα εγχρωμα monitorακια των CPC μπορουσαν να προσφερουν! :)
κι όμως το gameboy επικράτησε πανηγυρικά. ο κόσμος είναι χαζός μήπως? ;)

αν το gamegear έχει χρώμα και θέλει 8 μπαταρίες στο 2ωρο και είναι χοντρό σαν πατάτα Αιγύπτου τι να το κάνεις?

έτσι και το cpc, είχε χρώμα και ως εκεί.
 
Shinobi είπε:
κι όμως το gameboy επικράτησε πανηγυρικά. ο κόσμος είναι χαζός μήπως? ;) αν το gamegear έχει χρώμα και θέλει 8 μπαταρίες στο 2ωρο και είναι χοντρό σαν πατάτα Αιγύπτου τι να το κάνεις?

έτσι και το cpc, είχε χρώμα και ως εκεί.
Ενας πιτσιρικας που θα καταφερνε να πεισει τον πατερα του να δωσει καπου τα διπλασια λεφτα απο οτι κοστιζε ενα gameboy, λιγο θα τον ενδιεφερε αν θα κρατουσαν οι μπαταριες αρκετα η αν ηταν χοντροκομενο..

Να μην ξεφυγουμε απο το thread.. η ουσια ειναι οτι κανενα αλλο μηχανημα δεν καταφερε να δωσει οσα τα CPC με βαση οσα ζητουσαν για την αποκτηση τους.

Τα εχω πει και ξανα περι της χρησιμοτητας και του all around χαρακτηρα των CPC σε σχεση με οποιοδηποτε αλλο 8bit.

http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?t=11086&page=7
 
πάντως να πούμε οτί τα γραφικά των thundercats, renegade, gryzor, chase hq στον Commodore είναι αστεία. νομίζω πως όλα είναι της Ocean/imagine (ειδικοί στο z80)

στα screens αβαντάρεις λιγάκι τον Amstrad γιατί η play area πχ είναι κάπως έτσι

picture.php
c64

picture.php
cpc

δηλαδή στο C64 παίζεις σε play area 306*160 και σε CPC 224*112!

έχει μια μικρή διαφορά έτσι? δε χρειάζεται να γράψω για το πόσο πιο γρήγορο είναι το παιχνίδι στο c64.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Shinobi είπε:
δε χρειάζεται να γράψω για το πόσο πιο γρήγορο είναι το παιχνίδι στο c64.
Nα τα ξαναλεμε παλι για ports και για ορεξεις προγραμματιστων και μεταφορεων? Τιποτα απο αυτα δεν μπορει να αποτελεσει κριτηριο, μιας και στις δυο πλατφορμες εχουμε αναλογα δειγματα..

Πχ αν σου ελεγα οτι οταν ο commodore θα μπορεσει να βγαλει ενα τετοιο αριστουργημα (Xyphoes Fantasy), τοτε θα τον παραδεχτω σαν μηχανημα, θα ειχε λογικη?

1433.png
1433.png
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
phil_vr είπε:
Πχ αν σου ελεγα οτι οταν ο commodore θα μπορεσει να βγαλει ενα τετοιο αριστουργημα (Xyphoes Fantasy), τοτε θα τον παραδεκτω σαν μηχανημα, θα ειχε λογικη?

1433.png
1433.png
το έχω παίξει γιατί είχα Amstrad 6128 color.

καλό είναι, φαινόμενο για cpc, 10-15 καρέ βγάζει με μεγάλα πράγματι sprites.
 
phil_vr είπε:
Κανενα παιχνιδι δεν ηταν unplayable σε καποιο μηχανημα (...) Τωρα μας ξυνιζουν ολα μιας και καλομαθαμε σε ορους οπως framerates, τα ματια μας προσαρμοστηκαν σε tft standards κλπ.
Σωστότατος ο Phil.

Το ότι ένα παιχνίδι είναι λιγότερο ομαλό ή έχει υποδεέστερη μουσική σε μία έκδοση, δεν το καθιστά αυτόματα unplayable.

Π.χ. εγώ δεν θεωρώ "unplayable" το Elite στον CBM, έστω και αν σέρνεται. Ούτε και το Starglider, ούτε και το Castle Master, oύτε και το Total Eclipse, ούτε και τόσα άλλα. (μην πιάσουμε τα 3D και τα MHz των επεξεργαστών πάλι, γιατί θα κλάψουν μανούλες...)

Οσο για τo τσιπάκι ήχου του amstrad, *δεν* είναι "κακό". Απλά το SID είναι ανώτερο. Simple as that.

Αλλωστε το έχουμε πεί δεκάδες φορές, και το επαναλαμβάνουμε κάθε τόσο: Κάθε μηχάνημα έχει τα δυνατά και τα αδύνατά του σημεία.

Και σχετικά με το (υπέροχο) μόνιτορ του Amstrad, και αυτό το θέμα το έχουμε εξαντλήσει σε παλίοτερο topic, οπότε δεν έχουμε πολλά να πούμε.

Οποιον τον ενοχλούσε ή δάκρυζαν τα ματάκια του, απλά ήταν υπερευαίσθητος και θα έπρεπε να φροντίσει να επισκεφθεί οφθαλμίατρο, ή να πάει στο φαρμακείο και να πάρει καλού-κακού μία κούτα με κολλύριο να 'χει να πορεύεται.

Οι τότε τηλεοράσεις μας ήταν ΑΠΕΙΡΩΣ χειρότερες απο θέμα ακτινοβολίας. Δεν γίνεται να σε ενοχλεί το μόνιτορ, αλλά ως διά μαγείας η τηλεόραση να μην σε επηρεάζει.

Επιπλέον δεν γίνεται κάποιον να τον ενοχλεί *ειδικά* το μόνιτορ του amstrad και να μην τον πειράζει κάποιο άλλο (π.χ. το 1901) διότι είχαν την ίδια χαμηλή σάρωση και εξέπεμπαν την ίδια ακτινοβολία. Κατα συνέπεια όποιος θέλει να τα "χώσει" για το μόνιτορ απλά και μόνο επειδή έγραφε "amstrad" επάνω, λυπάμαι, αλλά είναι *άκυρος*.

Και όσο για την περίφημη "κακή ευκρίνεια" στο ογδοντάστηλο (640x200) απλά δεν υφίσταται.

Απόδειξη το ΕΥΚΡΙΝΕΣΤΑΤΟ κείμενο στα adventurάκια των Infocom, Magnetic Scrolls και Level 9 που παίζαμε στο CRYSTAL-CLEAR και ΔΙΑΥΓΕΣΤΑΤΟ έγχρωμο μονιτόρι μας !! :headbangdude:

phil_vr είπε:
Ενας πιτσιρικας που θα καταφερνε να πεισει τον πατερα του να δωσει καπου τα διπλασια λεφτα απο οτι κοστιζε ενα gameboy, λιγο θα τον ενδιεφερε αν θα κρατουσαν οι μπαταριες αρκετα η αν ηταν χοντροκομενο..
Να μην ξεφυγουμε απο το thread.. η ουσια ειναι οτι κανενα αλλο μηχανημα δεν καταφερε να δωσει οσα τα CPC με βαση οσα ζητουσαν για την αποκτηση τους.

Τα εχω πει και ξανα περι της χρησιμοτητας και του all around χαρακτηρα των CPC σε σχεση με οποιοδηποτε αλλο 8bit.

http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?t=11086&page=7
Ακ-ρι-βως.

Περιττές οι συζητήσεις περί gameboy. Ο Phil το έθεσε πολύ σωστά: Παίζει θέμα τιμής (όπως και στην περίπτωση του ακατανόμαστου). Και η χαμηλή τιμή είναι μεγάλος παράγοντας για την πλειοψηφία του κόσμου.

Και βέβαια πολύ καλά έκανε ο Phil και έδωσε link στο παλιότερο topic. Οσοι ξέχασαν τι είχαμε (ξανα)συζητήσει τότε, ας του ρίξουν μία ματιά.

Τώρα, επειδή μου αρέσει να είμαι δίκαιος, θα πρέπει να πω πως η αναφορά στην μικρή playing area σε αρκετά παιχνίδια του CPC που έχουν scrolling, είναι σωστή. Πρέπει να υπάρχει και κάποιος "συμβιβασμός" στο μέγεθος της playing area, για να διευκολυνθεί το scrollάρισμα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Eγώ εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω γιατί εστιάζετε μόνον στα παιχνίδια κι' όχι

στις όποιες ευρύτερες δυνατότητες των δύο μηχανημάτων ως υπολογιστικά εργαλεία.

Είχα την εντύπωση ότι μιλάμε καταρχήν για υπολογιστές κι' όχι παιχνιδομηχανές.

-
 
Σαφώς και μιλάμε για υπολογιστές αγαπητέ. :)

Ο λόγος όμως που κυρίως εστιάζουμε περισσότερο στα games είναι επειδή το παρόν thread ξεκίνησε με αφορμή συγκρίσεις σε games (δεν ξέρω αν πρόσεξες τις εικόνες στην πρώτη σελίδα).

Επιπλέον, το προβάδισμα που έχει ο cpc στην τιμή, το "όλα-σε-ένα" πακέτο, το ταχύτατο drive, τον δυνατό επεξεργαστή, το ογδοντάστηλο, το CP/M, την εξαιρετική basic, κλπ, κλπ, τα έχουμε ήδη καλύψει σε παλιότερα threads και θεωρούνται δεδομένα...
 
Διοτι πρεπει να μιλαμε με προφανη χειροπιαστα δεδομενα (αναλυση, καρε,χρωματα,καναλια ηχου κτλ) βαζοντας και μια οπαδικη πινελια

Αλλιως θα παραθεταμε τα θεωρητικα MIPS και θα εμενες μονο εσυ ικανοποιημενος :)

O Eugene Jarvis ειχε πει κατι πετυχημενο μεσα στην υπερβολη του (βλεπε υπογραφη Maddog)
 
όχι, όχι παιδιά συνεχίστε!!!

μην το αφήνετε στη μέση. το διαβάζω από την αρχή και είναι κρίμα να κοπεί τόσο απότομα με μία διευκρίνηση.

βέβαια, μιλώντας υποκειμενικά αλλά και μεροληπτικά -καθότι κάτοχος cpc464 color με όλες τις κασετούλες του από τότε- το cpc το θεωρώ καλύτερο από το c64 (λαμβάνοντας υπόψιν και την τιμή)

επίσης -¨και γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε¨- για μένα υπολογιστής τότε και τώρα ήταν και είναι πρωτίστως παιχνίδι και διασκέδαση και εν συνεχεία κώδικας και εργασία

συγνώμη για τη διακοπή, συνεχίστε :)
 
Eγώ διαφωνώ τελείως.

Ο υπολογιστής πρέπει να αντιμετωπίζεται πρωταρχικά ως ένα προγραμματιστικό μηχάνημα-εργαλείο γενικής χρήσης.

Αυτός είναι ο προσανατολισμός του.

Τα παιχνίδια είναι απλώς μια εφαρμογή, πολύ εμπορική μεν αλλά δεν συνάδει με τον χαρακτήρα του.

Όσοι αγόραζαν υπολογιστή καταρχήν για να παίζουν παιχνίδια, είχαν λαθεμένη αντίληψη περί του computing...

Kαι το c64 μάλλον προοριζόταν να γίνει καθαρόαιμη παιχνιδομηχανή αλλά στο δρόμο τους βγήκε υπολογιστής.

Γι' αυτό είχε και εκείνη την υποδοχή για cartridges (που ποτέ δεν χρησιμοποιούσε κανείς) καθώς και μια σχεδόν ανύπαρκτη Basic...

-
 
Αντιπαθω και τα δυο μηχανακια.

Ομως το οτι καποιο home ειχε κακη BASIC δεν λεει κατι για τον επαγγελματικο προσανατολισμο του! Ποιος εφτιαχνε σοβαρες εφαρμογες σε τοσο λιγη μνημη με το βαρυδι που λεγεται BASIC??

Οπως επισης η θεση για cart δεν σημαινει κατι κακο! Δηλαδη πχ και ο Ti994a ηταν για εσενα παιχνιδομηχανη??

Τα παιχνιδια αποτελεσαν το show-off των home και συνεχιζουν να ειναι η κλωτσια στη τεχνολογια των σπιτικων PC.
 
Πίσω
Μπλουζα