Amstrad CPC vs Commodore 64

Μάλλον δεν κατάλαβες καλά.

Καταρχήν δεν αναφέρω πουθενά κάτι για "επαγγελματικό προσανατολισμό" του μηχανήματος.

Ο χαρακτήρας ενός υπολογιστή τέτοιου είδους ήταν να εισάγει τους ερασιτέχνες και τους χομπίστες στην

ιδέα του προγραμματισμού, να παράσχει έστω και σε μικρογραφία μια χειροπιαστή άποψη για το τι μπορούν

να κάνουν αυτά τα εν πολλοίς άγνωστα τότε μηχανήματα και τελικά να φέρει πιο κοντά την ιδέα της πληροφορικής στους χρήστες.

Και παραπλεύρως και διασκέδαση (παιχνίδια).

Το c64 πληρούσε καλά το τελευταίο και μηδαμινά ως ελάχιστα τα άλλα.

Δεν μπορώ να τον θεωρήσω καλό υπολογιστή διότι οι δυνατότητες που

παρείχε στον κάτοχό του δεν ταίριαζαν με την ιδέα του computer όπως

έπρεπε χρηστικά να είναι.

Από αυτή την άποψη ακόμη και το spectrum ήταν καλύτερο.

-
 
Η Basic είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομα της. Για τα πρώτα βήματα στο προγραμματισμό.

Συμφωνώ οτί το Z80 είναι ανώτερο αλλά όταν το αφήνεις μόνο του χωρίς υποστήριξη, δε μπορείς να έχεις σοβαρές απαιτήσεις σε παιχνίδια. Γιαυτό κάνεις παραχωρήσεις σε χρώματα-χειρισμό οθόνης (Spectrum που είναι καλύτερος απο το CPC για παιχνίδια) η play area-scrolling-sprites-animation (Amstrad).

Το οτι το CPC είχε μόνιτορ μπορεί να ήταν καλό για κάποιους αλλά μάλλον έχουν ξεχάσει πόσο έκανε το Spectrum και πόσο ο CPC6128 έγχρωμος. 30 χιλιάρικα με 120 είχαν μια διαφορά σωστά?

σε τιβι δεν εμπαινε εύκολα, το τροφοδοτικό ήταν μέσα στην οθόνη, αλλαγμένα pin στο joystick και τόσα άλλα τρικ του ζάχαρη.
 
Ναί, έχει διαφορά στην τιμή, αλλά δεν συγκρίνουμε spectrum με cpc εδώ.

Σε αυτά που προσέφερε ο amstrad σε σχέση με τον commodore (υπολογιστής + μόνιτορ + κασσετόφωνο ή drive), η πλάστιγγα γέρνει υπέρ του amstrad.

Σόρρυ, αλλά έτσι είναι.

Οσο για την τηλεόραση, τι να την κάνεις εφόσον έχεις μόνιτορ;
 
Wally είπε:
Αντιπαθω και τα δυο μηχανακια.
αποκαλύφθηκες! θα υποστείς τα πάνδεινα... :D

καταδικάζεσαι να παίζεις για μία βδομάδα νυχθημερόν το DALEY THOMPSON DECATHLON σε zx spectrum.

V.I.Smirnov είπε:
Eγώ διαφωνώ τελείως.
Ο υπολογιστής πρέπει να αντιμετωπίζεται πρωταρχικά ως ένα προγραμματιστικό μηχάνημα-εργαλείο γενικής χρήσης.

Αυτός είναι ο προσανατολισμός του.

Τα παιχνίδια είναι απλώς μια εφαρμογή, πολύ εμπορική μεν αλλά δεν συνάδει με τον χαρακτήρα του.

Όσοι αγόραζαν υπολογιστή καταρχήν για να παίζουν παιχνίδια, είχαν λαθεμένη αντίληψη περί του computing...

-
ξεφεύγουμε βέβαια αλλά.... γιατί ¨πρέπει¨?

ποία είναι η σωστή αντίληψη περί του 8bit computing εκείνη την εποχή?

γιατί το παιχνίδι δεν συνάδει με τον χαρακτήρα του υπολογιστή?

προσωπικά μιλώντας, ξέρω 12χρονα που ξεκίνησαν από παιχνίδια και κατέληξαν προγραμματιστές (λέμε τώρα... εντός της ελληνικής πραγματικότητας)

φιλικά :beer:
 
ntsmrtz είπε:
ξεφεύγουμε βέβαια αλλά.... γιατί ¨πρέπει¨?ποία είναι η σωστή αντίληψη περί του 8bit computing εκείνη την εποχή?

γιατί το παιχνίδι δεν συνάδει με τον χαρακτήρα του υπολογιστή?

προσωπικά μιλώντας, ξέρω 12χρονα που ξεκίνησαν από παιχνίδια και κατέληξαν προγραμματιστές (λέμε τώρα... εντός της ελληνικής πραγματικότητας)

φιλικά :beer:
Nα τα ξαναλέω ; Oρίστε :

Ο χαρακτήρας ενός υπολογιστή τέτοιου είδους ήταν να εισάγει τους ερασιτέχνες και τους χομπίστες στην

ιδέα του προγραμματισμού, να παράσχει έστω και σε μικρογραφία μια χειροπιαστή άποψη για το τι μπορούν

να κάνουν αυτά τα εν πολλοίς άγνωστα τότε μηχανήματα και τελικά να φέρει πιο κοντά την ιδέα της πληροφορικής στους χρήστες.

Και παραπλεύρως και διασκέδαση (παιχνίδια).

Το c64 πληρούσε καλά το τελευταίο και μηδαμινά ως ελάχιστα τα άλλα.

Δεν μπορώ να τον θεωρήσω καλό υπολογιστή διότι οι δυνατότητες που

παρείχε στον κάτοχό του δεν ταίριαζαν με την ιδέα του computer όπως

έπρεπε χρηστικά να είναι.

Από αυτή την άποψη ακόμη και το spectrum ήταν καλύτερο.

Για το cpc δεν τίθεται καν σύγκριση.

Όσο για το " γιατί ¨πρέπει¨? ", είναι προφανές.

Ο υπολογιστής έχει χαρακτήρα μηχανήματος γενικής χρήσης.

Αν δεν μπορεί να το εκδηλώσει έτσι, δεν ανήκει στους υπολογιστές με αυτήν την έννοια αλλά σε κάτι πιο εξιδεικευμένο όπως οι παιχνιδομηχανές.

Και αυτό γίνεται και σήμερα : όποιος θέλει κυρίως παιχνίδια και δεν τον ενδιαφέρουν άλλες χρήσεις, συνήθως αγοράζει κονσόλα.

Και δεν ξέρω κανένα 12χρονο που να κατέληξε προγραμματιστής έχοντας c64.

Aντιθέτως, από cpc ξέρω αρκετούς...

-
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Και δεν ξέρω κανένα 12χρονο που να κατέληξε προγραμματιστής έχοντας c64.Aντιθέτως, από cpc ξέρω αρκετούς...
Οι bedroom coders δεν ηταν αποκλειστικοτητα του CPC...ηταν συνηθες φαινομενο στην 8bit era. Μαλιστα μεγαλα ονοματα της Αμερικανικης development σκηνης ξεκινησαν απο την ψωμιερα 64.

Btw η αναφορα που κανεις για τον Spectrum που εκατομυρια κοσμος χρωστα οχι μονο το μπασιμο του στο μαγικο χωρο των υπολογιστων αλλα και την μετεπειτα επαγγελματικη του επιλογη (οπως ο ομιλων) δεν συναδει με αυτα που παρουσιαζεις ως υποχρεωτικα χαρακτηριστικα των home. Ο Speccy ηταν αυτος που τα τηρησε πιο πιστα απο ολους.

Η ψωμιερα αν επαιζες μεταλο μπορουσε να κανει τρελα πραγματα οπως και καθε αλλο home. Σου υπενθυμιζω οτι ειχε παρομοια (και περαιτερω βελτιωμενη) CPU με το υποδειγματικο dev machine της εποχης BBC master...
 
δεν μπαίνω στην κριτική cpc vs c64.

θεωρώ ότι δεν υπάρχουν ¨πρέπει¨ ούτε απόλυτα ακριβείς απαντήσεις στα ερωτήματα που έθεσα.

η ωριμότητα του 12χρονου είναι εκ των πραγμάτων μειωμένη. η αγάπη όμως και η λαχτάρα ενός παιδιού να πάρει στα χέρια του έναν 8bit υπολογιστή για gaming & computing (λογικό επακόλουθο) δεν νομίζω ότι μπορεί να κλειστεί σε πλαίσια κανόνων και συμπεριφοράς για το τι θα ¨έπρεπε¨ να κάνει πρωτίστως και περισσότερο από τη στιγμή που θα το έπαιρνε στα χέρια του και κατ΄επέκταση να κατακριθεί για αυτό.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
@Wally

Σε ότι αφορά το spectrum συμφωνούμε απόλυτα, δεν χωρεί καμιά αμφισβήτηση.

Και δεν βλέπω που αντιφάσκω όπως λες...

Για το c64 όμως δεν συμφωνώ.

Ο χαρακτήρας του ήταν περισσότερο παχνιδομηχανή και τα χαρακτηριστικά του υποδηλώνουν ότι

ο σχεδιασμός του στόχευε αρχικά εκεί κι' όχι σε χρηστικό υπολογιστή για χομπίστες.

Το ότι υπήρξαν άτομα που εξελίχθηκαν με αυτόν δεν αποδεικνύει την χρηστική αξία του για το ευρύ κοινό.

Πολλοί έγιναν διακεκριμένοι και με τα atari 400, με τα TRS80 κ.α.

Το ζήτημα είναι τι δυνατότητες και δημιουργικά ερεθίσματα παρείχε στον μέσο όρο (και όγκο) χρηστών.

Οι ιδιαιτέρως ταλαντούχοι θα τα κατάφερναν με οποιοδήποτε μηχάνημα και αποτελούν εξαίρεση.

Η ουσία είναι λοιπόν ότι το cpc και το spectrum (και κάποια άλλα 8bit) άνοιγαν πολύ περισσότερο τους

δημιουργικούς ορίζοντες ενός μεγάλου πλήθους χρηστών από το c64.

Αυτό έπρεπε να κάνει πρωταρχικά ένα home μηχάνημα τότε.

Πόσο πιο απλά να το πω ;

@ntsmrtz

Όχι, εγώ δεν συμφωνώ.

Λες "να πάρει στα χέρια του έναν 8bit υπολογιστή για gaming & computing"

Ε, το c64 ήταν κατάλληλο μόνον για το πρώτο.

Η κατάκριση δεν στρέφεται στο παιδί αλλά στο μηχάνημα που του παρείχε το ερέθισμα προς την μια μόνο κατεύθυνση.

-
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Απ΄όσο γνωρίζω, πέρα από κάποια απλοϊκά προγράμματα (στην Ελλαδα π.χ. για ΠΡΟ-ΠΟ και σχολικα μαθήματα), ο CPC δε χρησιμοποιήθηκε ποτέ για προγράμματα. Αντίθετα, ο C64, σύμφωνα με το περιοδικό USER, για χρόνια χρησιμοποιούνταν, παράλληλα με τα μεγαθήρια της εποχής, για τη δημιουργία παιχνιδιών!

Στη Γερμανία ο C64 πούλησε περισσότερο, χωρίς να σημαίνει ότι και ο CPC δεν έκανε μεγάλες πωλήσεις. Πολύ καλά ο C64 τα πήγε και στην πατρίδα του CPC, τη Βρετανία. Μάλιστα, τον προτιμούσαν και πολλά σχολεία.

Το γεγονός ότι ο C64 κυκλοφόρησε νωρίτερα, δε συνέβαλλε στο να πουλήσει περισσότερο. Συνέβαλλε, όμως, στην καθυστέρηση της έκδοσης εφαρμογών με δισκέττες. Η μετέπειτα κυκλοφορία δισκεττών, έλυσε το σοβαρό πρόβλημα της αναμονής στη φόρτιση.

Ο C64 συνέχισε να υποστηρίζεται από κατασκευστές παιχνιδιών και κοινό μέχρι την πτώχευσή της εταιρείας, η οποία προσπαθούσε να τον ξεφορτωθεί πολλά χρόνια νωρίτερα. Αντίθετα, ο CPC αποτελούσε το αστέρι της εταιρείας και προβαλλόταν συνεχώς μέχρι το κλείσιμό της. Απορρίας άξιον θα μείνει γιατί στην Ελλάδα ο CPC προβαλλόταν περισσότερο απʼ όλους τους υπόλοιπους 8-bit μαζί (όπως και η Amiga από τον ST).

Όσον αφορά τα παιχνίδια, μετά την πολύ καλή και γενναία δουλειά του φίλου Vagos, μπορείτε να να κάνετε συγκρίσεις και σʼ αυτήν την ιστοσελίδα http://www.retro-sanctuary.com/compaisons
 
το θέμα είναι ποιός είναι πιο καλός για παιχνίδια η κάνω λάθος?
 
WalkerYannis είπε:
Αντίθετα, ο C64, σύμφωνα με το περιοδικό USER, για χρόνια χρησιμοποιούνταν, παράλληλα με τα μεγαθήρια της εποχής, για τη δημιουργία παιχνιδιών!
Παιχνιδομηχανή σκόπευαν να φτιάξουν και στο δρόμο το γύρισαν σε υπολογιστή.

Το είχα διαβάσει αλλά δεν θυμάμαι πού.

Άλλωστε το υπαινίσσονται τα χαρακτηριστικά του.

Εν προκειμένω, ως παιχνιδομηχανή ήταν καλή (και εν γένει καλύτερη από το cpc).

Ως υπολογιστής ήταν απαίσιος.

Όοσοι αγόραζαν c64 ήταν κύρια μόνον για να παίζουν.

Παιχνιδομηχανή αγόραζαν κι' όχι υπολογιστή.

Αντίθετα, το cpc φτιάχτηκε για να είναι υπολογιστής. Σαν τέτοιο πέτυχε απόλυτα.

Και σε αυτό το πλαίσιο οι επιδόσεις του στα παιχνιδια ήταν μια χαρά.

-
 
V.I.Smirnov είπε:
@Wally
Σε ότι αφορά το spectrum συμφωνούμε απόλυτα, δεν χωρεί καμιά αμφισβήτηση.

Και δεν βλέπω που αντιφάσκω όπως λες...

Για το c64 όμως δεν συμφωνώ.

Ο χαρακτήρας του ήταν περισσότερο παχνιδομηχανή και τα χαρακτηριστικά του υποδηλώνουν ότι

ο σχεδιασμός του στόχευε αρχικά εκεί κι' όχι σε χρηστικό υπολογιστή για χομπίστες.

Το ότι υπήρξαν άτομα που εξελίχθηκαν με αυτόν δεν αποδεικνύει την χρηστική αξία του για το ευρύ κοινό.

Πολλοί έγιναν διακεκριμένοι και με τα atari 400, με τα TRS80 κ.α.

Το ζήτημα είναι τι δυνατότητες και δημιουργικά ερεθίσματα παρείχε στον μέσο όρο (και όγκο) χρηστών.

Οι ιδιαιτέρως ταλαντούχοι θα τα κατάφερναν με οποιοδήποτε μηχάνημα και αποτελούν εξαίρεση.

Η ουσία είναι λοιπόν ότι το cpc και το spectrum (και κάποια άλλα 8bit) άνοιγαν πολύ περισσότερο τους

δημιουργικούς ορίζοντες ενός μεγάλου πλήθους χρηστών από το c64.

Αυτό έπρεπε να κάνει πρωταρχικά ένα home μηχάνημα τότε.

Πόσο πιο απλά να το πω ;

@ntsmrtz

Όχι, εγώ δεν συμφωνώ.

Λες "να πάρει στα χέρια του έναν 8bit υπολογιστή για gaming & computing"

Ε, το c64 ήταν κατάλληλο μόνον για το πρώτο.

Η κατάκριση δεν στρέφεται στο παιδί αλλά στο μηχάνημα που του παρείχε το ερέθισμα προς την μια μόνο κατεύθυνση.

-

Ο γνωστος V.I.Smirnov

εως και δογματικος στις αποψεις του

αλλα παντα με επιχειρηματα ,

(απο την πλειαδα μελων toy Grm που απολαμβανεις να διαφωνεις μαζι τους και διαβαζεις παντα με ενδιαφερον τα reply τουw)

Ναι φτιαχτηκε με προοπτικη παιχνιδομηχανης

και ναι σε σχεση με το C64 ηταν καλυτερη παιχνιδομηχανη και μαλλον υποδεεστερος

γενικοτερα ως υπολογιστης και μονο η basic του C64 και τα παναργα μεσα αποθηκευσης

και το τι επαιρνε ο

.

Οσων αφορα τα ερεθισμα
 
Απορω πως κανενας ακομα δεν προχωρησε σε μια απο τις συνηθεις ελληνικες βαρυσημαντες αναλυσεις τυπου π.χ.

"Να προσθεσω και την κοινωνιολογικη-ταξικη διασταση του θεματος , οτι δηλαδη ο ακριβος C64 ηταν προνομιο κυριως ραθυμων κακομαθημενων μελλων της μεσαιας και ανω ταξης ,που αποκλειστικο τους μελημα ηταν η διασκεδαση ,σε αντιθεση με την μεγαλη μαζα των φιλοδοπροοδων ,ανοιχτομυαλων και υποψιασμενων μικρομεσαιων που προτιμουσαν τους Cpc (και Spectrum)."
 
Aκόμα και γι' αυτού του είδος τις... "αναλύσεις" που έγραψε ο Nemo, έχουμε συζητήσει στο παρελθόν.

Και τι δεν έχω ακούσει... μέχρι και ότι έπρεπε να είσαι γιός νευροχειρούργου ή καρδιολόγου για να πάρεις έναν 6128. Δεδομένης λοιπόν της δημοτικότητας του συγκεκριμένου μοντέλου στην Ελλάδα, φαίνεται ξεκάθαρα πως η πλειοψηφία των ελλήνων κομπιουτεράδων της εποχής ήταν καλά βολεμένοι στον ιατρικό κλάδο !! :rofl:

Τέλος πάντων, για να σοβαρευτούμε ελαφρώς, η άποψή μου επί του θέματος αυτού παραμένει η ίδια: Ο καθένας κάνει τις "θυσίες" που θεωρεί απαραίτητες (βλέπε: οικονομίες, συμβιβασμούς στο hardware, κλπ) για να πάρει το μηχάνημα που θέλει.

Κάποιος δηλαδή που ήθελε υπολογιστή "εδώ και τώρα" (που λέει ο λόγος), και δεν είχε αντίρρηση σε κάποιες "υποχωρήσεις" απο πλευράς hardware, μπορούσε να προχωρήσει με μία σχετική συντομία στην αγορά π.χ. ενός 464 με πράσινο μόνιτορ. Αν τώρα στόχευε σε ένα μηχάνημα με δυνατότερα χαρακτηριστικά, θα έπρεπε να περιμένει περισσότερο κάνοντας οικονομίες, μέχρι π.χ. να πάρει έναν έγχρωμο 6128. (ή θα μπορούσε να περιμένει μέχρι την Δευτέρα Παρουσία για να πάρει τον C128 με έγχρωμο μόνιτορ, και το 1571. Διακρίσεις δεν κάνουμε, και τίποτα δεν αποκλείουμε !! :D )

Πάντως περιπτώσεις πιτσιρικάδων με μπαμπάδες "νευροχειρούργους", "Ωνάσηδες", "Νιάρχους" και λοιπούς κροίσους, είναι σπάνιες, και επιπλέον σε τέτοιες περιπτώσεις ο ευτυχής υιός (ή κόρη) δεν θα στόχευε σε οκτάμπιτα Commodore και Amstrad, αλλά κατ' ευθείαν στην Amiga του μισού εκατομμυρίου δραχμών που κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά (1985). The end.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ωραία λοιπόν βγάλαμε πόρισμα ο C64 ως αναμενόταν είναι πολύ καλύτερος στα παιχνίδια, αλλά είναι γιατί οι κακοί τύποι στη Commodore έφτιαξαν παιχνιδομηχανή μεταμφιεσμένη σε υπολογιστή και ξεγέλασαν 20.000.000 αθώους ανυποψίαστους ανθρώπους :p

έχουμε λοιπόν για παιχνίδια

1) Commodore 64

2) Spectrum 128

3) CPC464 green (για να μπορεί να γίνει σύγκριση σε τιμές με τα ανωτέρω μοντέλα)

btw αν έπαιρνες πράσινο 464 τα ολοζώντανα 27 χρώματα πήγαιναν περίπατο?

έμπαινε σε TV τουλάχιστον η έπρεπε μετά να πάρεις κι άλλο μόνιτορ?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Για το 1ο σκέλος περί παιχνιδομηχανής δεν απαντώ, γιατί δεν το έχω ψάξει σχετικά.

Για το 2ο σκέλος, δεν θα σχολιάσω περί ακατανόμαστου γιατί δεν είναι το θέμα μας.

Τώρα, για το πράσινο μόνιτορ: Ναί, εκεί μπορείς να βλέπεις μόνο αποχρώσεις του πράσινου. :p

Αν ήθελες οπωσδήποτε χρώματα, έπρεπε απο την αρχή να πάρεις τον 464 με το έγχρωμο μόνιτορ. Εναλλακτικά, μπορούσες να πάρεις το modulator της Amstrad και να τον συνδέσεις με την τηλεόραση.
 
To modulator ηταν κατι σαν αυτο (υπηρχαν 4 εκδοσεις ) απο καλωδιο κεραιας μεχρι scart βυσμα.

724px-Amstrad_mp-1.jpg
 
το οποίο αν θυμάμαι καλά έκανε 20 χιλ. δρχ. σωστά? ακριβό, πολύ ακριβό

ποιότητα εικόνας κλασικά τραγική όπως όλα τα modulator ( ST ακούς? )
 
Τυχαια βρηκα ενα site που εχει συγκριτικο και τα 3 8bit συστηματα (ΖΧ,C64,CPC)

http://www.gamestage.net/english/test.html

GRAPHICS: Comparing these computers we can say that the Commodore 64 has about the same graphic quality as the Amstrad CPC. This last one has 3 different text and graphical resolutions (20x25x16c - 40x25x4c - 85x25x2c / 160x200x16c - 320x200x4c and 640x200x2c), which makes it the machine with the higher graphic capability. Commodore 64, in the other hand, has 1 text resolution (40x24x16c) and 2 distinct graphic resolutions, which are 160x200 with 16 colors and 320x200 with 4 colors. At last, the ZX Spectrum presented only one screen resolution, used to present graphics and text simultaneously. Its resolution is 256x192 and 8 colors, plus another 8 with the "Bright" command.
Amstrad CPC and Commodore 64 could use at least 4 different colors per 4x4 pixel block, against the only 2 colors per 8x8 pixel block of the Spectrum, giving these two machines a general, but not very frequent, better look over Spectrum's graphics.

Spectrum's great disavantage was the 2 colour limit per each group of 8x8 pixels, which forced the game companies to work more to avoid color "collision problems". The result of the effort of trying to avoid the "contagious colour effect" in the Speccy games is, in most of the cases, a "piece of art".

Even with this big limitation, the ZX Spectrum games show a better care and attention to the graphics department. Commodore 64 and Amstrad CPC games show less detailed graphics and, in some times, a worse color attribution (not worse colors).

The Commodore 64 and Amstrad CPC game graphics normally use a different approach. In order to have 16 colors at once, they used the 160x200 resolution, which made them both graphically inferior to the real Spectrum resolution. Companies programmed bigger graphics (doubling the pixels size), which resulted in a visible loss of quality and definition. Even with the possibility of mixing colours without affeting the color of the nearby pixels, not always these two machines did show a better graphic quality than the classic ZX Spectrum. This is a reality! Just compare the graphics and the size of the pixels used in most of the games! Only in some some cases, Commodore 64 and Amstrad CPC game graphics are better than the ones presented in Sinclair's machine.

As an overall appreciation, ZX Spectrum has vivid colors as well as the other two machines, but in most of the cases the backgrounds are more detailed and the sprites less pixelated, overcoming Commodore and Amstrad strange "pixel zoom" technique.

SOUNDS: The sound/music quality in games is another interesting part. In this department, the ZX Spectrum 128K games are normally better than Amstrad CPC or Commodore 64, and very similar to Atari ST. Both the ZX Spectrum and Amstrad machines possessed a General Instruments AY-3-8912 sound chip, which allowed us to have brighter sounds and music with an unique and clear audition. Vibratos were always very good and digitised speech was excellent in some games. Although, ZX Spectrum games normally had better musics and sounds when compared with the same games produced for the Amstrad CPC. Probably a superior interest from the Software Houses over Sinclair's machine when developing their software. Unfortunately, the ZX Spectrum did not have a stereo output, which would give its sound chip a better performance and quality.

As we've told before, Amstrad CPC sound was very similar to the Spectrum, but not as good as it. Vibratos were not better, as well as the general quality of the instruments used.

In the other hand, Commodore 64 also had a very good sound chip (called SID - Sound Interface Device), capable of producing high quality sounds in its three channels. SID came with four types of sounds by default. To these base sounds it was possible to apply some filters in order to produce more sounds. This made several individuals and Software Houses to develop musics with double care and attention. Games for the Commodore 64 started to present better sounds and musical scores, which led this machine's sound chip to a very high platform. Many persons within the videogames market got famous for their excellent musics and a very large number of addicts arose from the SID "magical" chip.

CPU: Amstrad CPC CPU was a Z80A microprocessor, an improved version of Z80. Its clock speed was 4MHz, which was more than enough to make games run soft and fluid. Commodore 64's CPU worked only at approximatelly 1 MHz, but due to its internal memory capabilities, C64 could show very smooth screen scrollings, giving games a "boost" for a general better look. At last, ZX Spectrum came with a Ziglog Z80 CPU at 3.55 MHz, very similar to the CPC. Unlike Commodore 64, scrolls on the Spectrum were a little worse due to the machine's internal capabilities, and few were the ones who programmed this machine to make screen scrolls fast and smooth. However, ZX Spectrum games never had speed problems.

OVERALL: The overall tests certainly point out a winner, and you know it already! Even with its own limitations, the ZX Spectrum show better results than the other two computers. Many times better in graphics, most of the times better in sounds, Sinclair's ZX Spectrum is a classic for several reasons. Game companies worked seriously hard for this machine, trying to show us how good it was. They tried to overcome Speccy's limitations all the time, as if they never existed. It's a reality that game companies always worked harder for this computer, creating games with double care and attention. The result is clear. A magical sense of "better" is present while playing Speccy games. Not even Commodore 64 or Amstrad CPC could ever beat this classic. Shielded by the great devotion of their creators, games for ZX Spectrum show an eternal superiority.

Of course Commodore and Amstrad users will collide with this conclusion. And they will forever collide. Our machine is internally "better" than the others' machines. Our machine will forever be the best of all. The top of any others. And we do not discuss that. We have analysed these three "sweet" computers and tried to go through anything to find out the good and bad of them. We have looked at these machines with neutral eyes, heart and mind, so what results from our tests are ONLY our neutral and humble opinions. Your opinions may be different in some ways, naturally, but certainly we all agree with the core of this comparition.
 
Δε ξέρω με τι κριτήρια έγραψε το άρθρο ο τύπος αλλά και μόνο που λέει οτι ο ZX έχει καλύτερο ήχο απο το C64...Ελάχιστα καλύτερος του CPC, ναι συμφωνώ.

Και συμφωνώ οτι στα περισσότερα σημαντικά games της εποχής, στο Spectrum υπάρχει η αίσθηση οτι είναι πιο καλοδουλεμένα απο αυτά του 64 (πχ Operation Wolf).
 
Πίσω
Μπλουζα