Eγκυκλοπαιδική απορία ιστορικής φύσεως! (Βιντεοταινίες)

Rakeesh

RetroDB Feeder
Joined
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
4.583
Αντιδράσεις
1.738
Διαβάζοντας τη συνέντευξη του Προύσαλη, ειδικά το τμήμα για το 'τέλος της βιντεοκασέτας' μου δημιουργήθηκε η εύλογη απορία :wait2:

Αληθεια, τι κοσμοϊστορικό γεγονός έγινε, τί ανάποδη στροφή πήρε ο πλανήτης, και απο τη μια μέρα στην άλλη σήμανε το τέλος της βιντεοκασέτας; Τί έγινε και 'απο τη μια στιγμή στην άλλη' οι ηθοποιοί έμειναν άνεργοι;

Απο τη μνήμη μου δεν μπορώ να retrieve κάποιο συγκεκριμένο καθοριστικό γεγονός. Δεν απαγορεύτηκαν απο κάποιο νόμο (οπως πχ τα ηλεκτρονικα), αλλα ουτε καταργήθηκε κάποιος υποθετικός "συνδεσμος παραγωγών βιντεοκασέτας"

Το μονο που μπορω να σκεφτω ειναι ισως οικονομικοι λογοι που εκαναν τους σκηνοθετες και απραγωγους να στραφουν αλλου. Δεν ξερω πως μετριέται η 'επιτυχία' μιας βιντεοκασέτας (δεν υπήρχε AGB ούτε μέτρηση εισιτηρίων) οποτε δεν υπήρχε τρόπος να μάθουμε αν οι πελάτες των βιντεο κλαμπ σταμάτησαν να τις προτιμουν... εκτος αν γινοταν κι εκει μετρησεις

Και αν οντως εγινε αυτο το τελευταιο που λεω, τι λετε να επαιξε ρολο στη 'στροφη στην ποιοτητα' του κοινού; ισως απεκτησαν κυρος οι 'ψευτοκουλτουριαρηδες' που τις εθαβαν; αλλαξε ο ορισμος του τρεντυ; ή έπαιξε κάποιο ρόλο η ιδιωτική τηλεόραση (αν και ο Προύσαλης τοποθετεί την παρακμή πιο νωρις)

οποτε δυο τινά παίζουν: ενδογενείς λόγοι (πχ οι παραγωγοί στράφησαν αλλού για κάποιο λόγο) ή εξωγενείς (στροφή ενδιαφεροντος του κοινού)

Βαρια συζητηση, αλλα με μεγαλο κοινωνιολογικο-ιστορικο ενδιαφερον :eek:

Ρε τι σκεφτομαι πρωινιατικα :D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μήπως έπεσε η ζήτηση στα βίντεο-κλαμπς για ελληνικές βιντεο-ταινίες αμα τη ενάρεξι των ιδιωτικών καναλιών, επιστρέφονταν οι μη διάσημες ή πολυδανεισμένες ταινίες και δημιουργούσαν ένα άτυπο hit-parαde?Δεν ξέρω σίγουρα, μια σκέψη διατυπώνω κι εγώ.
 
...και αρκετά λογική. Η αρχή της ιδιωτικής τηλεόρασης στην Ελλάδα ήταν η ταφόπλακα της βιντεοκασέτας
 
Κατ'εμέ, καθοριστικό ρόλο για το θάνατο της βιντεοκασσέτας, έπαιξε η δημιουργία των ιδιωτικών καναλιών...

Από τη στιγμή που βγήκαν στον αέρα MEGA και ANT1 (ANTENNA τότε), άρχισαν να κλείνουν σιγά σιγά τα Videoclubs...

Ωχ... Τα'χει παίξει η VB... θα επανέλθω αργότερα... :D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Eγκυκλοπαιδική απορία ιστορικής φύσεως !

Δοκιμή.....
 
Πέτυχε;;;;;
 
E,πέτυχε,έστω και με "μπακαλίστικο" τρόπο... :D :D
 
DINO είπε:
Κατ'εμέ, καθοριστικό ρόλο για το θάνατο της βιντεοκασσέτας, έπαιξε η δημιουργία των ιδιωτικών καναλιών...Από τη στιγμή που βγήκαν στον αέρα MEGA και ANT1 (ANTENNA τότε), άρχισαν να κλείνουν σιγά σιγά τα Videoclubs...
Αυτό όμως σημαίνει περισσότερες θέσεις εργασίας άρα όλο και περισσότεροι ηθοποιοί έβρισκαν δουλειά... :D

Κάποτε υπήρχε περιορισμός για τα κανάλια που μπορούσε να παίξει ένας ηθοποιός σε μιά σεζόν... Τώρα νομίζω καταργήθηκε.
 
Τα ιδια τραβανε και τωρα τα βιντεοκλαμπς-dvdαδικα.

Κατι οι εφημεριδες κατι τα τορεντς.

http://www.qshop.gr/
 
Καταρχάς η στροφή προς την βιντεοκασσέτα έγινε για τους εξής λόγους

α) Ο κάθε νεοέλληνας του τότε στράφηκε στην αγορά βίντεο vhs ή beta, σαν γνήσιος καταναλωτής που σέβεται τον εαυτό του (πως τα λέω)

Όλα αυτά γύρω στα 1984 (βία) με 1985 (κάπου εκεί βασικά)

Από το 1985 μέχρι και το 1990 τα Βιντεοκλάμπς έκαναν χρυσές κονόμες οπότε.. καταλαβαίνετε - κανείς δεν πήγαινε τόσο σινεμά πλέον (το ίδιο είχε συμβεί με την τηλεόραση γύρω στα 1970-71)

β) Το να γυρίζεις ταινία σε φίλμ είναι τεράστια δουλειά και ακριβή (ακόμα και αν γυρίζετε σε 16 χιλιοστά). Η ποιότητα δε του φιλμ δεν συγκρίνεται. Γεγονός δε είναι ότι από το 1983 και δώθε, η πλειοψηφία κυρίως του κινηματογράφου μας στράφηκε σε πιο φτηνές λύσεις (αντί να γυρίζουνε με τις αθάνατες 35αρες γυρίζανε σε 16 χιλιοστά και μετά blow up - πλέον έχουμε περάσει σε άλλη οικονομική κρίση οπότε γυρνάμε σε βίντεο και μετά το κάνουμε φίλμ χεχε η βιντεοκασσέτα πέρνει την εκδίκησή της)

γ-Με την ίδια ευκολία που ο έλληνας παρατά κάτι παλίο για κάτι καινούργιο (περισσότερο από περιέργεια και μόδα), έτσι και η βιντεοκασσέτα ΓΙΟΚ με την ελευση της ιδιωτικής (μια μικρή κρισούλα υπήρξε το 1988 με την δορυφορική αλλά δεν κράτησε γιατί... κανείς δεν ήξερε να μιλά αγγλικά ή άλλες γλώσσες όπως τώρα)

Πλέον ακόμα πιο χαμηλής ανάλυσης μόδα και ηλεκτρονικής αισθητικής διαμορφώθηκε για τον νεοέλληνα. Δεν ξέρει να ξεχωρίσει τα μήλα από τα αχλάδια... αφού υπάρχει πλέον το δωρεάν του YOUTUBE με την ποιότητα να έχει πάρει περίπατο και αυτόν (τον νεοέλληνα) να λέει .. ΘΕΛΩ ΚΙ ΑΛΛΟ ΒΙΝΤΕΑΚΙ ΤΖΑΜΠΑ.
 
Dominion είπε:
Πλέον ακόμα πιο χαμηλής ανάλυσης μόδα και ηλεκτρονικής αισθητικής διαμορφώθηκε για τον νεοέλληνα. Δεν ξέρει να ξεχωρίσει τα μήλα από τα αχλάδια... αφού υπάρχει πλέον το δωρεάν του YOUTUBE με την ποιότητα να έχει πάρει περίπατο και αυτόν (τον νεοέλληνα) να λέει .. ΘΕΛΩ ΚΙ ΑΛΛΟ ΒΙΝΤΕΑΚΙ ΤΖΑΜΠΑ.
σωστά τα λες φίλε Ντομίνιον, όμως δεν πιστεύω πως το τελευταίο αυτό αφορά μόνον στους Έλληνες! Άλλωστε το φαινόμενο του YouTube είναι παγκόσμιο. Συγκεκριμένα, θυμάμαι σε κάποιο από τα τελευταία τεύχη του περιοδικού MAD (στο οποίο έχω συνδρομή :p ) να σατιρίζει ακριβώς αυτό το γεγονός. Πως είναι σημείο τής εποχής (και έχοντας μάλλον τον μέσο Αμερικανό κατά νου, ακριβώς όπως εσύ έχεις τον νεοέλληνα) να αγοράζουμε ένα ακριβό σύστημα οικοθεάτρου (home theatre) για να το αφήνουμε τελικώς άνεργο και να στριμωχνόμαστε πίσω από την οθόνη του υπολογιστή για να δούμε ταινίες σε κακή ανάλυση κατεβασμένες από το διαδίκτυο! :precry:

Προσωπικά, δηλώνω πως ακόμη δεν έχω αντιγράψει ούτε μία ταινία σε DVD μήτε και έχω κατεβάσει καμία από το διαδίκτυο :cheers:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η ιδιωτικη τηλεοραση ηταν ο ταφος του trend των βιντεοκλαμπ. Θυμαμαι πως μια περιοδο ηταν πιο πολλα απο τα σουβλατζιδικα στην περιοχη μου. Σε ακτινα 10 τετραγωνων υπηρχαν 4 ή 5! Ελεος δηλαδη..

Καλως ή κακως πρεπει να παραδεχθουμε κατι. Οι βιντεοταινιες της εποχης ηταν χειριστης ποιοτητας. Κακογυρισμενες, αθλιες ερμηνειες και αθλιοτερα σεναρια. Κυριολεκτικα ενας δημιουργικος βουρκος νεοελληνικης αρπαχτης. Ως εκ τουτου ηταν φυσικο να μην αντεξουν την συγκριση με οτιδηποτε ειχε εστω και λιγο ποιοτητα και οργανωση.

Μπορει να ακουγεται σαν ρετροβλασφημια αλλα δεν ειχα νοικιασει ουτε μια φορα ελληνικη βιντεοταινια. Η μητερα μου τις θεωρουσε αθλιες και πραγματικα συμφωνουσα μαζι της. Αν και μικρος καταλαβαινα αμεσως το μηδενικο επιπεδο τους. Οτι εχω δει ειναι απο τηλεοραση και σε φαση που να μην παιζει τιποτα αλλο. Η μονη εξαιρεση που μαλλον επιβεβαιωνει τον κανονα, ηταν ο Σωτηρης Μουστακας. Αυτος ο ανθρωπος ειχε τοσο πηγαιο χαρισμα που ακομα και παιζοντας για την πλακα του, μεταμορφωνε τα αθλια σεναρια και πολλες σκηνες εβγαζαν γελιο μονο και μονο απο το παιξιμο του.

Δεν ηταν τυχαιο οτι οι ηθοποιοι ντρεπονταν που επαιζαν. Ηταν οντως χαλια. Μπορει να τις εχουμε συνδεσει με αναμνησεις αλλα ουσιαστικα αναπολουμε την εποχη, οχι τις ταινιες και τους ηθοποιους.

Οι ελληνικες βιντεοταινιες λοιπον εξαφανιστηκαν γιατι ηταν που ηταν κακης ποιοτητας, αντιμετωπισαν την ιδιωτικη τηλεοραση που προβαλε πλεον ελληνικου ενδιαφεροντος σειρες με μια βασικη τουλαχιστον ποιοτητα.

Τα DVD επανεφεραν στην ζωη την ενοικιαση ταινιων. Οι παραλογα αυξανομενες τιμες των multiplex την ενισχυσαν μεχρι που αρχισαν και εκει τα νταβατζιλικια. Για παραδειγμα στην περιοχη μου οι τιμες απο το 1.20 για νεες ταινιες εκτιναχθηκαν στα 2 ευρω μεσα σε ενα χρονο. Ηρθε λοιπον παλι η ωρα τους και το χτυπημα θα το δωσουν τα δωρεαν downloads ταινιων. Η ποιοτητα σαφως υστερει αλλα δεν σου πιανει και τον κωλο κανενας ''μαγαζατορ'' που θεωρει υποχρεωμενο τον εαυτο του να εχει εξοχικα, και ''ξεσκεπο'' αμαξι.
 
Φίλε Joe θα διαφωνήσω μαζί σου, ως προς το ότι οι ηθοποιοί ντρέπονταν να παίζουν στις Ελληνικές βιντεοπαραγωγές.

Πρόσφατα γνώρισα προσωπικά τον Άκη Φλωρεντή, cult μορφή της Ελληνικής βιντεοκασέτας και μόνο αυτό δεν μας είπε.

Φυσικά, συμφωνώ μαζί σου ότι οι παραγωγές ήταν αρπαχτές και πολύ χαμηλού κόστους, αλλά αδικούμε πολλούς της εποχής εκείνης αν τις χαρακτηρίσουμε βούρκο. Άφησαν τη στάμπα τους σε μια εποχή που δεν θα ήταν ίδια χωρίς αυτές.

Τώρα για το θέμα των ταινιών. Έχω γράψει και αλλού ότι με την καμία δεν πατάω σινεμά ακόμα και δωρεάν να ήταν. Δεν έχω καμία διάθεση να φύγω και να πάω να στηθώ σε ένα κινηματογράφο μορφής village, να έχω πάει στο "γερμανό" να βγάλω εισιτήριο δυο βδομάδες πριν, να πληρώσω 20 ευρώ πάρκινγκ γιατί έτσι τους αρέσει και τόσο γουστάρουν να χρεώνουν, να πληρώσω άλλα 15 ευρώ τα εισιτήρια για δύο άτομα, 10 ευρώ τα άθλια ποπ κορν και να ανεχτώ να είμαι με ένα σωρό άλλους που μιλάνε στα κινητά, στέλνουν μηνύματα, χουφτώνονται στην αίθουσα ή ακόμα χειρότερα, κλωτσάνε τη θέση στη πλάτη συνεχώς.

Οπότε γιατί να χρεωθώ 50 ευρώ (μαζί με τη βενζίνη) για να δω το "Slumdog millionaire" ή οποιοδήποτε άλλο trendy "έργο" της εποχής [edited by manos426f]

Αν κλείσουν σήμερα όλα τα "σινεμά" δεν θα κλάψω καθόλου. [edited by manos426f]
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Όλα τα "είδωλα" από τα οποία πήραμε συνέντευξη, ήταν κάθετοι :

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ = ΘΑΝΑΤΟΣ ΒΙΝΤΕΟΤΑΙΝΙΑΣ.
 
Υποστηριζω μεχρι τελειας ολα τα γραφομενα του Joe για το θεμα.

Τωρα οσον αφορα για το αν οι ηθοποιοι εχουν μετανιωσει η αν ντρεπονται, δεν ξερω. Εχω ακουσει (διαβαζοντας σχετικη αρθογραφια... για συνεντευξεις δεν ειμαι σιγουρος αν το εχω διαβασει συγκεκριμενα) οτι καποιοι ντρεπονται για αυτα.

Δεν αναφερουν εκεινη την εποχη σε συνεντευξεις, παρουσιασεις η βιογραφικα. Οταν ο Παπαδοπουλος η ο Παυλοπουλος εχουν καλεσμενο τον Ψαλτη στην εκπομπη τους, θα αναφερουν τη συμμετοχη του στον κινηματογραφο και στο θεατρο, οχι τις βιντεοταινιες.

Εμμεσως νομιζω και οτι εκεινη η εποχη ηταν που δυσκολεψε μερικους ηθοποιους στην καριερα τους (Φινου, Παγκρατη κλπ). Αν υπηρχε ποιοτητα, θα βλεπαμε τους τοτε αστερες να ειχαν κανει καριερα οπως ο Ψαλτης, και οχι να εχουν αποσυρθει σχεδον ολοι.

Για βουρκο δεν ξερω. Φυσικα καποιοι εχουν αφησει τη σταμπα τους, αλλα πρεπει να ξερουμε για τί σταμπα μιλαμε. Νομιζω αυτοι που κινουσανε τα νηματα για τις βιντεοκασετες (που δεν ηταν οι ηθοποιοι) δεν ειχαν σκοτιστει για τη σταμπα και την κληρονομια που θα αφηναν. Η σταμπα εμεινε απο τον ηθοποιο και μονο.

Το μηνυμα που περναει απο τους συνεντευξιαζομενους μας ειναι οτι ο κοσμος ανακαλυπτει την κρυφη αξια που ειχαν οι ταινιες. Δε νομιζω οτι ειναι ετσι. Νομιζω οτι η αξια τους αναγνωριζεται σημερα κυριως μεσω του καλτ "κινηματος".
 
Εγώ νομίζω ότι όση λάσπη ήταν να πέσει πάνω στις ταινίες αυτές,έπεσε.Τώρα απλά πήραν τη θέση τους,όποια κι αν είναι αυτή,στην ιστορία...

Πάντως,εγώ ΓΕΛΑΣΑ με πολλές από τις ταινίες αυτές,κι αυτό είναι σημαντικό,Αυτό το πράγμα λοιπόν με τα σημερινά....έπη,ομολογώ ότι δεν καταφέρνω να το κάνω,ούτε στο ελάχιστο.

Αντιθέτως άλλα βλέπω και "μαθαίνω" κάθε τρεις και λίγο μέσα από τις σύγχρονες ελληνικές ταινίες,και δε μ' ενδιαφέρουν κιόλας,μια και δεν είναι του γούστου μου....

Anyway,δεν τις εξιδανικεύω τις ταινίες αυτές,ασφαλώς κι ήταν πρόχειρες παραγωγές πολλές -οι περισσότερες- εξ' αυτών,όμως σίγουρα ήταν πιο κοντά στο ελληνικό κλίμα και τρόπο ζωής -του τότε φυσικά- σε σχέση με τις σημερινές.

Από τις συνεντεύξεις δε,προσωπικά δε (θέλω να ) πιστεύω ότι περνώ το παραμικρό μήνυμα,ως συμμετέχων σ' αυτές.Απλά φροντίζουμε να βρίσκουμε αντιπροσωπευτικά,χαρακτηριστικά -και ξεχασμένα συνήθως- πρόσωπα της εποχής εκείνης και μας μιλάνε για το τότε.

Και τελικά,εδώ που τα λέμε,και οι ίδιοι δε προσπαθήσανε στο ελάχιστο να παραλλάξουν αυτή τη θέση που έχουν πάρει οι ταινίες εκείνης της εποχής στην ιστορία.Ούτε σαν αριστουργήματα τις παρουσιάσανε,ούτε ως κάποια δήθεν...πρωτοπορία.

Πάντως συμφωνώ ότι έχουν αναμφισβήτητα ενταχθεί στη σφαίρα του cult !
 
Πιστευω πως καπου στη μεση ειναι η αληθεια (πως τα γραφω ομως ε ?)

Αυτοι που ανεφεραν την λεξη "ντροπη" σε δεκαδες συνεντευξεις τους ηταν οι ηδη καθιερωμενοι Κινηματογραφικοι πρωταγωνιστες που λογω αναγκης βρεθηκαν καποια στιγμη στο χωρο της βιντεοκασσετας.

Ο Μουστακας, ο Ριζος, ο Βουτσας εχουν πει πολλες φορες οτι "ντραπηκαν" για καποιες τετοιες παραγωγες - αντιθετα οι ηθοποιοι που "ανδρωθηκαν" μεσα απο αυτες, ενω τις χαρακτηριζουν ως προχειρες και κακοστημενες καποιες φορες, αποφευγουν να σχολιασουν το αν "ντραπηκαν" που επαιξαν εκει - αφενος γιατι μπορει να μη συνεβει ποτε αυτο - αφεταιρου γιατι δεν ειχαν και προτερο μετρο συγκρισης.

Τωρα επι του θεματος - ναι ειναι ξεκαθαρο οτι η Ιδιωτικη τηλεοραση εθαψε τα videoclubs - και αυτο βγαινει και χρονολογικα.
 
Μα και η ιδιωτική τηλεόραση, στα πρώτα της βήματα μόνο ποιοτικά σήριαλ δεν είχε να επιδείξει.

Φυσικά στην Ελλάδα η κατάσταση άλλαξε από τη μία μέρα στην άλλη. Τα μικρότερα video - clubs έσβησαν στο πρώτο χρόνο (θυμάμαι στην περιοχή μου υπήρχαν 5 σε ακτίνα ενός χιλιομέτρου και δεν έμεινε κανένα) ενώ κάποια που επιβίωσαν τότε συνεχίζουν μέχρι σήμερα.

Η ιστορία επαναλαμβάνεται πάντως. Οι πραγματικοί επαγγελματίες θα συνεχίσουν να υπάρχουν και να έχουν ισχυρή παρουσία στο χώρο.
 
Προσωπικα πιστευω πως ολοι οι ηθοποιοι/συντελεστες βιντεοταινιων ντρεπονταν σε διαφορους βαθμους για την ποιοτητα τους. Αντικειμενικα κανενας ηθοποιος δεν πραγματοποιουσε κανενα ονειρο παιζοντας εκει. Προφανως ηταν ενα μεσο βιοπορισμου αλλα και ελπιδα μελλοντικης αναγνωρισης. Ολοι οσοι κανουμε δημιουργικα επαγγελματα κρυβουμε ''σκελετους'' δουλειων που δεν μας αντιπροσωπευουν στην ντουλαπα.

Αυτοι οι οποιοι ''διεγραψαν'' αυτες τις δουλειες, ηταν αυτοι που πετυχαν ως ενα βαθμο.

Οσοι για διαφορους λογους (που οπως ξερουμε δεν εχουν να κανουν παντα με το ταλεντο) δεν εκαναν τιποτε αλλο, ειναι λογικο να υπερασπιστουν αυτην τους τη επαγγελματικη περιοδο. Ειναι ανθρωπινο.

Θα διαφωνησω με τον φιλο Pooky για το οτι δεν χρειαζεται το σινεμα. Ειναι μια παρα πολυ ωραια μορφη διασκεδασης, της οποιας οι παροχοι πρεπει να παρουν μερικα μηνυματα απο το κοινο και να μαζευτουν, γιατι εχουν μπερδευτει οι ανθρωποι οπως οι περισσοτεροι επιχειρηματιες και νομιζουν οτι ειμαστε Λουξεμβουργο.

Για να κλεισω, οι βιντεοταινιες εχουν μια καλτ αξια σιγουρα, αλλα και μια ηθογραφικη πλευρα. Η κοινωνια που παρουσιαζεται ειναι οντως πολυ κοντα στην τοτε πραγματικοτητα. Τα ρουχα, τα αυτοκινητα, οι δρομοι κτλ. Σιγουρα λοιπον εχουν μια αρχειακη αξια. Ομως καλλιτεχνικα ειναι σκουπιδια και για να ειμαστε ρεαλιστες αποτελουν αλλη μια εκφραση της δεκαετιας που η αρπαχτη και η κομπινα εγιναν συνωνυμο της ελληνικης φυσης.
 
joe είπε:
της δεκαετιας που η αρπαχτη και η κομπινα εγιναν συνωνυμο της ελληνικης φυσης.

Όχι,μη μπερδεύεσαι,αυτή τη διανύουμε ακόμη,δεν έχει τελειώσει !!! :p :p

(κατά βάθος σοβαρολογώ,εννοείται αυτό...)
 
Πίσω
Μπλουζα