Eγκυκλοπαιδική απορία ιστορικής φύσεως! (Βιντεοταινίες)

Joe δεν εδωσες βαση στη "πενια" σε 2 περιπτωσεις.

Δεν μιλησα για παραγωγες οταν εκανα την αντιπαραβολη με τα τηλεοπτικα σηριαλ. Μιλησα περι "ηθοπλαστικης". Για να το καταλαβεις θα σου δωσω 2 ακραια παραδειγματα. Καλυτερα ο πιτσιρικας να βλεπει τον Τσουκα να "χουφτωνει κανα μπουτι" με βλαχικη ακσαν παρα να βλεπει τους 2 ερωτευμενους υστερικους ομοφυλοφιλους να παρουσιαζονται ως συνωνυμο του succesfull living - που λεει και η Diesel. :D Τωρα ας μην μπουμε στη κουβεντα αν τα παιδια δεν πρεπει να βλεπουν (ή να περιμενουμε να μορφωθουν με) ταινιες.

Επισης δεν δηλωσα πουθενα οτι οι βιντεοταινιες ηταν οι φυσικοι συνεχιστες του "καλου" Ελληνικου σινεμα. Ειπα απλα οτι κι αυτες συνεχισαν την αποτυπωση της "εποχης" τους κατι που ο Ελληνικος κινηματογραφος "ξεχασε" μετα την Μεταπολιτευση.

Και ερχομαι στον Ηρακλη με τον οποιο βασικα δεν διαφωνω εντελως αλλα... Απο το 1975-76 και μετα γυριστηκαν μερικες χιλιαδες ταινιες. Ποσες απο αυτες ηταν καλες? Αν εξαιρεσουμε μερικες του Βεγγου, μερικες του Νικολαιδη, τις πρωτες του Περακη και καμια 20αρια "νεανικες", υπαρχουν καμια κατοστη αλλες που να αξιζουν??

Εγινε προσπαθεια, εσκεμμενη, να ξορκισουν τον "Ζηκο" με το αυθορμητο εκτος κειμενου χιουμορ, τον Πρεκα που θυμιζε καποιες "στιγμες της ιστοριας", την "απλη" Καρεζη, τον ανευ "πτυχιων" Σταυριδη κτλ κτλ διοτι τα θεωρουσαν ατεχνα mainstream καταλοιπα.

Ετσι το κρατος αντι να σωσει με μια απλη οικονομικη επιχορηγηση τον Φινο, χρηματοδοτησε ενα, στην καλυτερη περιπτωση, απαισιοδοξο-στειρο σινεμα (στην χειροτερη περιπτωση συρραφες ασχετων σκηνων με διαγωνισμους ποιος θα ειναι ο πιο ακαταλυπτος αρα και ο πιο κουλτουρε) που συνεχιζουμε να πληρωνουμε αδρα.

Επαναλαμβανω οτι πουθενα δεν αναφερω οτι δεν βγαινουν καλες,με την παλια εννοια του ορου, ταινιες - απλα βγαινουν ελαχιστες. Το "Σπιρτοκουτο" ας πουμε δεν εχει σχεση με τα διαφορα κατα-παραγγελια-ακατανοητα-πονηματα που κερδιζουν χρηματικα επαθλα σε κρατικους διαγωνισμους "πολιτισμου".

Ο καλος Ελληνικος κινηματογραφος που πεθανε μετα την μεταπολιτευση και απλα ειχε μερικες αναλαμπες (κυριως ιδωτικα χρηματοδοτουμενες) ειχε κι αλλα ενα κοινο με τις βιντεοταινιες. Δεν ηταν κρατικα κατευθυνομενος και δεν ζημιωνε τους πολιτες. Επρεπε λοιπον να τον "τελειωσουν" και τα καταφεραν εξαιρετικα.
 
Το Ελληνικό video ΔΕΝ πέθανε!!! Ζεί μέσα απο τα σπίτια μας, ώσων το αγαπάμε!

Το Ελληνικό video για μένα είναι στάση ζωής , με ταξιδεύει ! Μπορει ναι, να είναι ένα σκουπίδι ,αλλα εγώ το αγαπώ και το γουστάρο.
 
video80 είπε:
Το Ελληνικό video για μένα είναι στάση ζωής , με ταξιδεύει ! Μπορει ναι, να είναι ένα σκουπίδι ,αλλα εγώ το αγαπώ και το γουστάρο.
Βασικά αυτό το ανέφερε κι ο φίλος joe παραπάνω.

(όχι για τον ίδιο,αλλά ως περίπτωση για άλλους φίλους...)

Μην τον αδικούμε... ;)
 
Eγώ θα πρότεινα [edited by manos426f:Οι κανονισμοί λειτουργίας είναι σαφείς πάνω σε αυτό το θέμα φίλε μου...]

1. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο η δημόσια διαφήμιση / πρόταση για ανταλλαγή ή αντιγραφή οπτικοακουστικού υλικού που ενδέχεται να είναι copyrighted ή να εμπίπτει γενικότερα σε νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αν μιλαμε για παρακμη της βιντεοταινιας, νομιζω οτι η παρακμη ειχε αρχισει απο πιο πριν

Το Θηλυκο θηριοτροφειο ηταν κινηματογραφικο η βιντεοταινια; Προκειται για την χειροτερη και πλεον προχειροφτιαγμενη σχετικη ταινια που εχω δει :)
 
Eπικροτώ την προχειρότητα, αυτό κάνει τις videoταινίες αυθόρμητες.

Επήσεις πολύ γουστάρω τις πιο underground ,που δεν έχουν ξεκάθαρα κείμενα και σενάρεια, οι ηθοποιοι είναι ελεύθεροι και αυτοσχεδιάζουν. Εγώ προσοπικά το βλέπω ώς μια ωραία παρέα (στα 80ς πάντα) μίας καθημερινής μέρας ,απαλαγμένης απο συμπτώσεις οι οποιες συνέβεναν σορηδών στον παλιο (αλλα και στο νέο) ελληνικό κινιματογράφο.

Ο αυθορμιτισμός χαρακτήρηζε σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστο τις videoταινίες των 80ς(με εξέρεση ίσως τις μεγαλήτερες παραγωγές του καραγγιάνη).
 
Wally είπε:
JΕτσι το κρατος αντι να σωσει με μια απλη οικονομικη επιχορηγηση τον Φινο, χρηματοδοτησε ενα, στην καλυτερη περιπτωση, απαισιοδοξο-στειρο σινεμα (στην χειροτερη περιπτωση συρραφες ασχετων σκηνων με διαγωνισμους ποιος θα ειναι ο πιο ακαταλυπτος αρα και ο πιο κουλτουρε) που συνεχιζουμε να πληρωνουμε αδρα.Επαναλαμβανω οτι πουθενα δεν αναφερω οτι δεν βγαινουν καλες,με την παλια εννοια του ορου, ταινιες - απλα βγαινουν ελαχιστες. Το "Σπιρτοκουτο" ας πουμε δεν εχει σχεση με τα διαφορα κατα-παραγγελια-ακατανοητα-πονηματα που κερδιζουν χρηματικα επαθλα σε κρατικους διαγωνισμους "πολιτισμου".

Ο καλος Ελληνικος κινηματογραφος που πεθανε μετα την μεταπολιτευση και απλα ειχε μερικες αναλαμπες (κυριως ιδωτικα χρηματοδοτουμενες) ειχε κι αλλα ενα κοινο με τις βιντεοταινιες. Δεν ηταν κρατικα κατευθυνομενος και δεν ζημιωνε τους πολιτες. Επρεπε λοιπον να τον "τελειωσουν" και τα καταφεραν εξαιρετικα.
Διαφωνώ σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό με αυτή την προσέγγιση. Το λεγόμενο παλιό "καλό" σινεμά της εποχής του Φίνου, ήταν ένα εμπορικό κατασκεύασμα για ευρεία κατανάλωση με ελάχιστη καλλιτεχνική αξία. Δεν είναι τυχαίο ότι ποτέ δεν πέρασε τα σύνορα της χώρα. Αυτό που το έσωζε ήταν το ταλέντο και το πηγαίο χιούμορ κάποιων ηθοποιών που ακόμα αγαπάμε. Φυσικά υπήρχαν και εξαιρέσεις, όπου είδαμε καταπληκτικές ταινίες.

Αντίθετα με τη μεταπολίτευση είδαμε κάτι να κινείται στο χώρο του ελληνικού κινηματογράφου με σκηνοθέτες όπως ο Αγγελόπουλος, ο Βούλγαρης, ο Παναγιωτόπουλος και άλλοι οι οποίοι δημιούργησαν ταινίες σταθμούς.

Τη δεκαετία του 80, δυστυχώς ο κινηματογράφος παρήκμασε. Κάτι το video, κάτι η στροφή προς το κιτς, το ευτελές και το χυδαίο (συνολικά στην Ελληνική κοινωνία και φυσικά αντικατοπτρίστηκε και στο σινεμά), κάτι οι κάκιστες επιλογές το Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (πονεμένη ιστορία που κρατάει ακόμα-και φυσικά εδώ συμφωνώ μαζί σου φίλε Wally), οδήγησαν τον Ελληνικό κινηματογράφο στο θάνατό του. Ελάχιστοι Έλληνες σκηνοθέτες υπάρχουν πια που "έχουν κάτι να πουν" και ακόμα λιγότεροι αυτοί που μπορούν να βρουν χρηματοδότηση.

Μην πέφτουμε στο λάθος και τσουβαλιάζουμε μαζί όλα τα "κουλτουριάρικα". Υπάρχουν ταινίες πραγματικά καλές και σκηνοθέτες που υπηρετούν πιστά τον καλό κινηματογράφο και υπάρχουν και οι "δήθεν", οι "ψευτοκουλτουριάρηδες", οι ατάλαντοι, που δεν κατέχουν ούτε την τεχνική, ούτε έχουν περιεχόμενο.

Τώρα για τις βιντεοκασέτες αλλά και παρόμοιου είδους κινηματογραφικές παραγωγές, δυστυχώς η αλήθεια είναι ότι σε μεγάλο βαθμό ήταν σκουπίδια του χειρίστου είδους. Η σύγκριση με το σινεμά του Φίνου είναι μάλλον ατυχής αφού το τελευταίο, αν και άκρως εμπορικό και απλοϊκό, σίγουρα δεν ήταν χυδαίο. Πραγματικά ένιωθα άσχημα που έβλεπα μεγάλους ηθοποιούς όπως τον Αλεξανδράκη, τον Ηλιόπουλο και άλλους να είναι αναγκασμένοι να παίζουν σε τέτοιες γελοιότητες για να βγάλουν το ψωμί τους.

Όσο για την αποτύπωση της Ελληνικής κοινωνίας, μόνο έτσι δεν ήταν. Ήταν μια καρικατούρα, μια εκχυδαϊσμένη εκδοχή της που τελικά δεν είχε καμία σχέση με την πραγματικότητα.
 
Δεν περιμένο και πολύς κόσμος να συμφονεί μαζί μου.

Γουσταρουμε το κιτς ,γουστάρουμε τα 80ς , γουστάρουμε τιν βιντεοκασσέτα!
 
Χμμμμ,μου ήρθε ιδέα να περιγράψω με χρήση emoticons το thread....

(πάντα χιουμοριστικά ασφαλώς,μη παρεξηγούμεθα ! )

The war has just begun !!!

While some GRMάδες
2guns.gif
shoot.gif
gun.gif
machinegun.gif
'80s and
wounded.gif
them,some other GRMάδες
medic.gif
nurse.gif
so '80s
dwarf.gif
and
jedi.gif
back !

This is an infinite war !!!

:p :p :p

(έχει ωραία emoticons το άτιμο το vb ! )
 
Που είναι αυτά τα emoticons; Έχουν πολύ πλάκα!

Πάντως για να εξηγούμαστε. Αυτές τις trash ταινίες τις βλέπω πλέον μετά μανίας! Τότε τις σνόμπαρα, αλλά τώρα ρίχνω τρελό γέλιο!
 
Ορίστε,"δικός μας" είναι κι ο Leon ! ;) ;)

(Tα emoticos αυτά δε τα διαθέτει το forum μας,αλλά οι καλοί διαχειριστές μας δεσμεύτηκαν να μας τα αγοράσουν,αν κι εμείς είμαστε καλά παιδάκια... :baby2: :baby2: :baby2: )
 
Και γώ μαζί σου! Και μάλιστα έχω πολλά VHS ακόμα ,ενώ ελαχιστα DVD.

DVD κιρίως απο περιοδικά.

Ο χαρακτηρισμός thrash ομως δεν ειναι και καλός. Ορισμένες είταν προσεγμένες και είχα ποιότητα. Αγαπημενη-ος ηθοποιός?

Κάπου διαβασα οτι στο top-10 ελληνικων ταινιών του 80 ,σιγκαταλέγετε και το κλασσική περιπτωση βλαβης, νομίζω δίκαια, γιατί οι ατάκες έχουν μεινει στην ιστορια!
 
Νομιζω οι ειλικρινες δηλωσεις των θιασωτων των βιντεοταινιων αναδεικνυει αυτο που ελεγα πριν 1-2 σελιδες, οτι η αξια τους ειναι καλτική (νεα λεξη!!!!!).

Φυσικα και αρεσουν οι βιντεοταινιες, δεν αμφισβητειται... αλλα το θεμα ειναι ως τι αρεσουν;

Οταν λεμε "γουσταρω βιντεοταινιες", το λεμε με την ιδια λογικη οπου λεμε "γουσταρω καφριλα, γουσταρω κιτς, γουσταρω σαπιλα, γουσταρω παρακμη" ;) δηλαδη πραγματα που "φυσιολογικα" δεν υποτιθεται οτι πρεπει να αρεσουν

Ναι, η "Σκοτεινη" Πλευρα εχει το χαβαλε της αλλα αυτο δε σημαινει οτι ειναι και Φωτεινη
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Luke.... ffffff..... ffffff..... fffffff..... I am your father...

video80 είπε:
Ο χαρακτηρισμός thrash ομως δεν ειναι και καλός.
Nαι.... ειναι τουλαχιστον black metal:headbang: :headbang: :headbang: :headbang:

OMG im trolling!!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το κίνημα της βιντεοκασέτας καλώς ή κακώς ήταν μια παρακμή! Το να βυθιστεί κάποιος στην παρακμή είχε πάντα και μια ηδονή από καταβολής ανθρώπου! Σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει η αδυναμία να γίνει και ιδεολογία! Μου φαίνεται αδιανόητο πως κάποια χαζομάρα που θα έλεγε κάποιος μαθητής και θα έτρωγε φάπες από τους άλλους μπορεί να σταθεί σαν τέχνη και να μνημονεύεται από πολλούς.

Σίγουρα πάντως σε αυτόν που θα σκύψει με ερευνητικό ενδιαφέρον από επάνω θα φανερωθούν αρκετά για τα ήθη των καιρών τότε. Τα σκυλάδικα βαφτίστηκαν πολιτιστικά κέντρα και ο κομπιναδόρος και ο "έξυπνος" παράδειγμα προς μίμηση.

Κάντε μια πρόχειρη σύγκριση για το επίπεδο που είχαν τα ανέκδοτα πριν τα μέσα του 80 και δέστε σήμερα με τι γελάν οι άνθρωποι.....

Ο παλαιός Ελληνικός κινηματογράφος ήταν πολλά επίπεδα πιο πάνω για τον λόγο ότι εκτός από μεγάλους ηθοποιούς είχε και φοβερούς θεατρικούς συγγραφείς. Για τον δε Φίνο δεν γνωρίζω τι άνθρωπος ήταν αλλά έχω ακούσει ότι αν δεν του άρεσε το τελικό αποτέλεσμα ...έκαιγε όλη την ταινία.
 
Μη μου συγκρινεις τώρα τις εποχές(και αναφέρομαι στα ανέκδοτα) μεσα με τέλη 80 , με το σήμερα. Ελεος.
 
Γιατί τι θα πάθω;
 
Φυσικα και ηταν παρακμη! Αφου ετσι κι αλλιως γενικα η Τεχνη στην Ελλαδα παρακμαζει τα τελευταια 30++ χρονια. Ουτε οι μαθητικες σφαλιαρες ουτε ομως και ο πελεκανος με τα μαυρα γυαλια στο σεληνοφως μπορουν να "σταθουν".

Η βιντεοταινια ηταν ενα κινημα, για γρηγορο χρημα για οσους δεν ειχαν ακρες στα Υπουργεια Πολιτισμου. Ολοκληρωνοντουσαν σε 5 μερες το πολυ. Παρολα αυτα υπηρξαν αρκετα διαμαντακια που συναγωνιζονται αρκετα κινηματογραφικα πονηματα εκατομυριων.

Οπως ειπα και παραπανω αλλα δεν "περασε", οι βιντεοταινιες ως μοναδικα θετικα ειχαν την αποτυπωση μιας εποχης (οχι απαραιτητα εκουσια - το αντιθετο θα ελεγα μαλιστα), την προωθηση του αυτοσχεδιασμου (ανεξαρτητως κινητρων) και την απεξαρτηση απο το "αγιο κειμενο", δεν επιβαρυναν την τσεπη κανενος και η εκμεταλευση του νεου μεσου επετρεψε να βγουν 30-40 (το πολυ) ταινιακια που αξιζαν και δεν θα ειχαν ελπιδα να κυκλοφορησουν στο σελιλόιντ μιας και δεν κουβαλουσαν την "βαρια φεστιβαλιστικη κουλτουρα".

Τωρα πως τα παραπανω οδηγησαν σε συμπερασματα οτι μεμφομαι το ποιοτικο Ελληνικο σινεμα, οτι κατατασσω τις ταινιες ισαξιες των "παλιων" και οτι τσουβαλιαζω, δεν το καταλαβα. Ισα ισα που διαβασα συλληβδειν τσουβαλιασματα για το Δρακο,τη Συνοικια το ονειρο, τα Κοκκινα φαναρια, το Υποβρύχιο Παπανικολής, το Ψυχή και σάρκα, τις Διακοπές στο Βιετνάμ, το Κοντσέρτο για πολυβόλα και δεκαδες αλλα.
 
Turrican είπε:
Γιατί τι θα πάθω;
Ώπα,ώπα,ώπα...

Τι θα πει δηλαδή "τι θα πάθεις" ;!;

Προς το παρόν θα πάρεις ένα όμορφο infraction,διότι όλα έχουν κι ένα όριο.

Δεν είμαστε γήπεδο εδώ μέσα,ούτε βγάζουμε τα νεύρα μας ο ένας στον άλλο με προκλητικά posts σαν το παραπάνω τα οποία ΔΕΝ είναι ανεκτά,ούτε κι αποδεκτά και θα οδηγήσουν σίγουρα σε δυσάρεστες εξελίξεις.

Aν θες να παραμείνεις στην παρέα αυτή,πρέπει να φέρεσαι και ν' απευθύνεσαι πολύ διαφορετικά στους συνομιλητές σου απ' ότι έκανες παραπάνω.Αυτό είναι αρκετά απλό για να το κατανοήσεις νομίζω...
 
Συγνώμη manos. Είναι της ηλικίας μου να κάνω χαζές ερωτήσεις! Θα φτάσεις κάποτε και εσύ!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα