Eγκυκλοπαιδική απορία ιστορικής φύσεως! (Βιντεοταινίες)

Δημητρη δεν ζητησα την γνωμη σου για το αν θα συνεχιστει. Μαλιστα περιμενω να προβεις σε αυτο που σου ειχα ζητησει σε PM. Δηλαδη να βαλεις αν θελεις το χερι στη τσεπη, να συρικνωσεις το χρονο των λοιπων δραστηριοτητων σου και να φτιαξεις ενα "ελευθερο" φορουμ λαμβανοντας ενυπογραφα πλεον τις ευθυνες ολων των λεγομενων μεσα σε αυτο.

Ετσι αφενος θα δειξεις σε ολους μας πως εννοεις το σωστο φορουμ και αφετερου σου υποσχομαι οτι θα ειμαι καθημερινος επισκεπτης και θα μιλαμε περι ο,τι επισθητου. (καπου παιζει ορθογραφικο λαθος)

Επισης η χρηση εκφρασεων που ευαισθητοποιουν τον Αστικο Κωδικα ειναι καλο να μην χρησιμοποιουνται.

Στο θεμα μας τωρα. Απαντησα στα περι παρακμης που ειπες. Περιμενω την δικια σου απαντηση.
 
Καλημέρα Wally, αιτήσου και θα σου δοθεί! Δεν θα ήθελα να κάνω κάποιο δικό μου φόρουμ αυτή τη στιγμή , όχι για την ευθύνη του λόγου μου που πάντα την είχα άλλα για τον λόγο ότι θα έπρεπε να καλύπτω αναγκαστικά δημόσια δικούς μου συνεργάτες από τις γκάφες. Δεν υπάρχουν σωστά ή λάθος φορουμς απλά ανεπαρκείς άνθρωποι.

Αντιπαρέρχομαι τα περί αστικού κώδικα και τις αυθόρμητες ελεγείες τρίτων και θα απαντήσω στο ενδιαφέρον pm σου πριν μου ξαναγράψει ο super τα άρθρα του συντάγματος! ( αρθρογράφος είναι ;) Δεν κατάλαβα ακριβώς αυτά που αναφέρεις περί παρακμής. Θα σου απαντήσω σε αυτά που μου έστειλες στο pm σου με pm εκτώς αν θες να σου απαντήσω δημόσια που αν κατάλαβα καλά με προτρέπεις στο τέλος του post σου.
 
Turrican είπε:
Δεν κατάλαβα ακριβώς αυτά που αναφέρεις περί παρακμής.

Turrican είπε:
Το κίνημα της βιντεοκασέτας καλώς ή κακώς ήταν μια παρακμή!
Μηπως μεσα στα off topic ξεχασες το θεμα? Περιμενω λοιπον να συνεχισουμε την ενδιαφερουσα κουβεντα για το θεμα των Βιντεοταινιων.

Τα υπολοιπα σε PMs
 
Μαγγες φερτε τις παρεες σας και ραντεβου πισω απο την Ιγκουανα για να διευθετηθει το θεμα

:bash: :takethat: :armed: :eviltongue: :headbangdude: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :rant: :rant: :rant: :eviltongue: :eviltongue: :animangry: :animangry:
 
παρακαλω, συνεχιστε αν θελετε τη συζητηση
 
Δεν μπορώ και δεν έχω δικαίωμα να αποκαλέσω "σκουπίδι" μια δημιουργία που λόγω ανάγκης ή τεχνολογικού φορμά, έγινε τελικά "βιντεοταινία".

Δεν θα ήθελα να επεκταθώ στα περί "ηθοπλασίας" και "κιτς" των βιντεοταινιών. Άνετα, παλαιότερα "κινηματογραφικά" έργα ή και σημερινά δημιουργήματα μπορούν να κρατήσουν άνετα τα σκήπτρα πάνω στο θέμα αυτό.

Οι παλιές τανίες της "χρυσής εποχής" του κινηματοφράφου (Ελληνικού) πάντα, περνούσαν πολλά ηθοπλαστικά και ηθικοπλαστικά μηνύματα. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τανία "Δεσποινίς Διευθυντής" ή άλλες ταινίες του τύπου "Η κόρη μου η Σοσιαλίτρια" και όλο το σύνολο των δημιουργημάτων που δεν καφτηρίαζαν καν τις κοινωνικές ανισσότητες, αλλά παράλληλα πέρναγαν το μήνυμα ότι ο καθένας στο ρόλο του και τα λοιπά; (Και σιγά το καφτηριασμό που έκανε "η κόρη μου η σοσιαλίστρια, για να σας προλάβω, η ζάμπουτη κακομαθημένη που της περνάει το δικό της και παντρεύεται το φτωχαδάκι, αλήθεια σε ποιο σύμπαν; )

Από τα παραδείγματα που ανέφερα (κωμωδίες που για μένα είναι θρίλερ στην ουσία) θα προτιμήσω την ταινία "Ηλεκτρονικός Γύφτος" (αν θυμάμαι καλά τον τίτλο) με τον Ταμτάκο, μια και πιο "αγνή" ήταν αλλά και περισσότερο αυθόρμητο γέλιο έβγαζε.

Φυσικά δεν αποκαλώ τίποτε σκουπίδι, ούτε και τίποτε "αρπαχτή". Μήπως οι τανίες το 1970 ή το 2009 δεν γυρίζονταν και γυρίζονται με απώτερο σκοπό τις εισπράξεις που θα αποφέρουν στα ταμία του κάθε δημιουργού;

Είναι το λιγότερο άδικο να στηλιτεύουμε την δεκαετία του 80 αποκαλώντας σκουπίδια και βούρκο τα δημιουργήματά της. Άλλωστε οι ιδέες θεωρώ, ότι ήταν πιο πρωτότυπες από τις σημερινές.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Συμφονώ με τον φίλο Pooky. Σύγουρα οι ιδέες είταν πιο προτότιπες ,και αναφέρομαι στις λιγότερο εμπορικές ταινίες. Μλάω για τις (video)ταινίες που δεν είχαν ξεκάθαρα κείμενα ,και είταν αυθόρμητες. Θα αναφέρω 1 χαρακτηρηστικά το ''Φάτε ματια ψάρια'' ,οπου ίσως ειταν η μόνη ταινία που διακομοδούσε το όλο θέμα με την τότε τρέλα τις βιντεοκασσέτας, και γενικότερα της παραγωγής βιντεοταινιων.'Εχει ενδιαφέρον ακόμα και σήμερα!
 
video80 είπε:
Συμφονώ με τον φίλο Pooky. Σύγουρα οι ιδέες είταν πιο προτότιπες ,και αναφέρομαι στις λιγότερο εμπορικές ταινίες. Μλάω για τις (video)ταινίες που δεν είχαν ξεκάθαρα κείμενα ,και είταν αυθόρμητες. Θα αναφέρω 1 χαρακτηρηστικά το ''Φάτε ματια ψάρια'' ,οπου ίσως ειταν η μόνη ταινία που διακομοδούσε το όλο θέμα με την τότε τρέλα τις βιντεοκασσέτας, και γενικότερα της παραγωγής βιντεοταινιων.'Εχει ενδιαφέρον ακόμα και σήμερα!
Καρά-καλτ, φιγούρα ο ΝΙΚΟΣ ΤΣΟΥΚΑΣ !
 
Εάν ο Τσούκας ειναι κάλτ φιγούρα τότε τι να πούμε για τον Τάσο το Ψωμόπουλο!

Δράπτομαι τις ευκερίας να σε ρωτήσω , επιδή ακουσα οτι ο Σουπιάδης μένει στο Ωρωπο.

Εσι ξέρεις κατι επ αυτού? Το επιβεβεώνεις δηλαδη?
 
Pooky είπε:
Δεν μπορώ και δεν έχω δικαίωμα να αποκαλέσω "σκουπίδι" μια δημιουργία που λόγω ανάγκης ή τεχνολογικού φορμά, έγινε τελικά "βιντεοταινία".
Δεν θα ήθελα να επεκταθώ στα περί "ηθοπλασίας" και "κιτς" των βιντεοταινιών. Άνετα, παλαιότερα "κινηματογραφικά" έργα ή και σημερινά δημιουργήματα μπορούν να κρατήσουν άνετα τα σκήπτρα πάνω στο θέμα αυτό.

Οι παλιές τανίες της "χρυσής εποχής" του κινηματοφράφου (Ελληνικού) πάντα, περνούσαν πολλά ηθοπλαστικά και ηθικοπλαστικά μηνύματα. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τανία "Δεσποινίς Διευθυντής" ή άλλες ταινίες του τύπου "Η κόρη μου η Σοσιαλίτρια" και όλο το σύνολο των δημιουργημάτων που δεν καφτηρίαζαν καν τις κοινωνικές ανισσότητες, αλλά παράλληλα πέρναγαν το μήνυμα ότι ο καθένας στο ρόλο του και τα λοιπά; (Και σιγά το καφτηριασμό που έκανε "η κόρη μου η σοσιαλίστρια, για να σας προλάβω, η ζάμπουτη κακομαθημένη που της περνάει το δικό της και παντρεύεται το φτωχαδάκι, αλήθεια σε ποιο σύμπαν; )

Από τα παραδείγματα που ανέφερα (κωμωδίες που για μένα είναι θρίλερ στην ουσία) θα προτιμήσω την ταινία "Ηλεκτρονικός Γύφτος" (αν θυμάμαι καλά τον τίτλο) με τον Ταμτάκο, μια και πιο "αγνή" ήταν αλλά και περισσότερο αυθόρμητο γέλιο έβγαζε.

Φυσικά δεν αποκαλώ τίποτε σκουπίδι, ούτε και τίποτε "αρπαχτή". Μήπως οι τανίες το 1970 ή το 2009 δεν γυρίζονταν και γυρίζονται με απώτερο σκοπό τις εισπράξεις που θα αποφέρουν στα ταμία του κάθε δημιουργού;

Είναι το λιγότερο άδικο να στηλιτεύουμε την δεκαετία του 80 αποκαλώντας σκουπίδια και βούρκο τα δημιουργήματά της. Άλλωστε οι ιδέες θεωρώ, ότι ήταν πιο πρωτότυπες από τις σημερινές.
Φιλε Pooky μιας και οι δυο χαρακτηρισμοι γραφτηκαν απο εμενα θα ηθελα να πω δυο πραγματα. Εχω διαβασει κατα καιρους κειμενα σου οπου στηλιτευεις τα διαφορα κακως κειμενα της εποχης μας και οφειλω να ομολογησω οτι με τις περισσοτερες παρατηρησεις σου συμφωνω γενικα ή εν μερη. Οπως λοιπον τα χωνουμε στους σκιτζηδες της εποχης μας, καλο ειναι να τα χωνουμε και στους σκιτζηδες του ρομαντικου παρελθοντος μας, που οταν το ζουσαμε δεν ηταν και τοσο ροδινο. Τουλαχιστον καθ' ολοκληρια.

Οι βιντεοταινιες απο τα μεσα του 80 και επειτα ξεφυγαν απο τα ορια φτηνης mainstream διασκεδασης των τελευταιων σπασμων του ελληνικου ποπ κινηματογραφου. Περασαν για τα καλα στο βασιλειο της προχειροτητας και ''αρπαχτης''. Πολλες ταινιες γυριστηκαν με σκοπο την εμπορικη επιτυχια. Μαλλον οι περισσοτερες για να ακριβολογουμε. Το σινεμα και λοιπα μεσα ειναι μπιζνες. Αλλα το να πουλας ποιοτικα προιοντα ειναι αλλο απο το να πουλας κατημαδες. Αυτο εκαναν οι επιχειρηματιες της κασσετας. Πουλαγαν αηδιες και εβγαζαν χρηματα. Και μαγκια τους στην τελικη αν τα καταφερναν.

Αυτο δεν εμποδιζει ομως να λεμε τα πραγματα με το ονομα τους. Και φυσικα δεν εμποδιζει και κανενα να τις απολαμβανει για διαφορετικους λογους.
 
Pooky είπε:
θα προτιμήσω την ταινία "Ηλεκτρονικός Γύφτος" (αν θυμάμαι καλά τον τίτλο) με τον Ταμτάκο, μια και πιο "αγνή" ήταν αλλά και περισσότερο αυθόρμητο γέλιο έβγαζε.
Και εδώ θα αναφωνήσω εγώ με τη σειρά μου έλεος! Που το στηρίζεις αυτό βρε θηρίο;
 
@Joe: Μα δεν θα διαφωνίσω με τα λεγόμενά σου! Φυσικά και οι ταινίες του 80 είναι στο ίδιο μοτίβο με αυτές του 70, του '90, της δεκαετίας που διανύουμε.

Κανένας δεν έβγαζε ταινίες, είτε αυτό λέγεται κινηματογράφος, είτε videoκασσέτα, χωρίς να προσβλέπει στο κέρδος! Οι άνθρωποι έκαναν επάγγελμα καθαρά. Τώρα, ναι, και το '80 έκαναν απραχτές και έβγαιναν ταινίες χαμηλής ποιότητας. Αλλά δεν μπορούμε να πούμε ότι αυτό ήταν χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης δεκαετίας,

Οι ταινίες προ '80s, του στυλ "η χαροκαμένη μάνα", "αμάρτησα για το σκυλί μου" και τα λοιπά, θεωρώ ότι ήταν περισσότερο της αρπαχτής και πουλούσαν περισσότερη παπάτζα από τις βιντεοταινίες. Απλά, δεν θέλω να φαντάζομαι την εποχή που βγήκαν αν υπήρχε το video τι θα γύριζαν οι "δημιουργοί" τους!!!!!! Αν, μάλιστα, το πάρουμε και από ηθικοπλαστικής πλευράς, χάλια μαύρα και τρισάραχνα......

Τα πρώτα σήριαλ της ιδιωτικής τηλεόρασης σάμπως τι ήταν; Και πάλι προτιμώ τον "Ταμτάκο στο ναυτικό" από το "Αραχτοί και λάιτ" (καραέλεος,,,,, ) ή, για να πιάσουμε τη σημερινή εποχή, ένα σώου του "Λαζόπουλ0υ".

@ Turrican: Απλά θεωρώ τον Ταμτάκο σαν ένα αγνό χαρακτήρα, έναν γραφικό αν θες τύπο που έπρατε πάντα το καλό και είχε αγνά αισθήματα. Ακόμα και από ενδυματολογικής απόψεως, είναι χίλιες φορές πιο "κομψός" από κάτι στυλιστικές επιλογές σε ταινίες του '70. Προσωπική γνώμη πάντα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
H videoκασσέτα είναι το μέλλον της ανθρωπότητας , κάθε σπτί και video κάθε γωνιά και κασσετάδικο (φάτε μάτια ψάρια 1986)
 
Βρε φίλε video80,μη γράφεις κάτι απλά για να γράψεις κάτι.

Εκτός κι αν δε κατάλαβα εγώ κάτι,το παραπάνω σχόλιο-post,δε κολλά πουθενά,ούτε και προάγει τη συζήτηση...
 
Μάνο έχεις δίκιο και ζητω συγνώμη. Μου έχει μεινει αυτό το σλόγκαν(το λέω και για να πειράζω τους φίλους) ,είταν λάθος μου που το ανέφερα δημοσίως.

Ελπίζω να συνεχιστεί αυτο το σπουδαίο theard.

Την καλημέρα μου
 
Την καλημέρα μου σε όλους απ τη μακρυνή Αυστραλία. Θα παραθέσω απλώς το σχόλιο που έκανα σε άλλη συζήτηση με παραπλήσιο θέμα και κυρίως να...απαντήσω στον φίλτατο Rakeesh, για την απορία του γιατί οι βιντοταινίες χάθηκαν σαν ...τους δεινόσαυρους, μέσα σε μια νύχτα!

________________________________________________________________

Εγώ πάλι βρε παιδιά, λέω οτι ο κόσμος απ τα πολλά ... χαστούκια (βλέπε πολιτική αναταραχή, σκάνδαλα, ακρίβεια, οικον. κρίση, χάος κλπ) και δε ξέρει τί θέλει και τι ψάχνει!!!

χα χα, αστειεύομαι... Οχι, δεν είναι αυτό. Σίγουρα όλα τα παραπάνω αποπροσανατολίζουν, αλλά όχι κι έτσι! Τέλος πάντων, οι ... ταινίες αυτές ήταν πράγματι το σκουπιδαριό των video club των '80s. Tώρα θα μου πείς, γιατί τις νοίκιαζε ο κόσμος? Απάντηση απλούστατη! Γιατί ήθελε, πέθαινε για Ελληνική ταινία! Μη ξεχνάμε οτι στη δεκαετία αυτή τα πάντα ήταν ρευστά. Ο κατ' εξοχήν καλός εμπορικός κινηματογράφος είχε πεθάνει οριστικά και είχε αντικατασταθεί με 2 απολύτως αντίθετα μέρη: Το "κουλτουριάρικο" σινεμά και το "γελοίο" σινεμά. Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν ταινίες που κυρίως χρηματοδοτούσε το Κεντρο κινηματογράφου, σε σκηνοθέτες που "έγλυφαν" τον Αγγελόπουλο και την παρέα του, που ήθελαν να κάνουν κάτι σε αγγελοπουλικό στύλ αλλά αυτό που έκαναν ήταν ... γι αυτούς και τη παρέα τους, όχι για το κοινό. Ταινίες φυσικά απαράδεκτες, που δεν είχαν ούτε αρχή ούτε μέση ούτε τέλος. Φωτεινές εξαιρέσεις της απο κεί πλευράς οι σκηνοθέτες Σταυρος Τσιώλης (ΜΙΑ ΤΟΣΟ ΜΑΚΡΥΝΗ ΑΠΟΥΣΙΑ, ΑΚΑΤΑΝΙΚΗΤΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ, ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΗ ΧΟΥΡΜΑΔΙΑ), Νίκος Νικολαίδης (SINGAPORE SLING, ΠΡΩΙΝΗ ΠΕΡΙΠΟΛΟΣ), Νίκος Περάκης (ΑΡΠΑ-ΚΟΛΛΑ, ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ), Παύλος Τάσιος (ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ, ΝΟΚ-ΑΟΥΤ), Παντελής Βούλγαρης (Η ΦΑΝΕΛΑ ΜΕ ΤΟ 9), Γιώργος Τσεμπερόπουλος (ΞΑΦΝΙΚΟΣ ΕΡΩΤΑΣ, ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ). Δυστυχώς, μόνο αυτοί και αυτές οι ταινίες ξεχώρησαν και έπαιξαν το ρόλο της μετάβασης απ τον παλιό στο σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο. Δεν αναφέρομαι κάν στον Αγγελόπουλο, αυτός είναι ένα είδος μόνος του και στην ουσία, αυτός είναι υπεύθυνος που ο κινηματογράφος στη δεκαετία 80 και (μισά) 90 είχε καταντήσει προβολή σε άδειες αίθουσες. Γιατί όλοι οι σκηνοθέτες ήθελαν να γίνουν σαν αυτόν, κακά αντίγραφά του και γι αυτό κανείς τους δεν σταδιοδρόμησε. Η απο κεί πλευρά τώρα, εκφράστηκε κυρίως απο παραγωγούς και σκηνοθέτες, που στη δεκαετία του 60 και (μισά) 70 είτε ασχολούνταν με το μελόδραμα είτε με το σόφτ πορνο. Ονόματα όπως Ομηρος Ευστρατιάδης, Παναγιώτης Κωνσταντίνου, Βαγγέλης Φουρνιστάκης, Στράτος Μαρκίδης, Δημήτρης Αθανασιάδης, Απόστολος Τεγόπουλος, όλοι τους σκηνοθέτες φτηνών μελό και μετά γυμνό/σέξ και αργότερα σκληρού πορνό. Ο Ευστρατιάδης δέ, ήταν ο πρώτος διδάξας, όταν πλέον το φτηνο μελό πέθανε (αρχες 70), ασχολήθηκε με το σοφτ πορνό (ΠΡΟΚΛΗΣΗ, ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΟ ΚΟΡΜΙ ΣΟΥ, ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΟΓΟ, Η ΕΡΩΜΕΝΗ, ΝΕΦΕΛΗ, ΓΥΜΝΟ ΦΩΤΟΜΟΝΤΕΛΟ). Και τον ακολούθησαν οι άλλοι λίγο αργότερα. Αναθάρρησαν πολύ όταν ο Βέγγος με το ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΓΙΑ ΤΗ ΧΑΒΟΥΖΑ, το 78, χτύπησε νούμερα προηγούμενης δεκαετίας (60s), 530.000 παρακαλω, άφησαν για λίγο τα κρεββάτια και τα πονηρά ρετιρέ και το 'ριξαν στη φτηνή σαχλαμάρα για την κονόμα (ΠΑΡΘΕΝΟΚΥΝΗΓΟΣ, ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΚΑΦΕ, ΠΕΣΤΑ ΒΡΩΜΟΣΤΟΜΕ, Η ΝΟΝΑ, ΕΓΩ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΥΛΙ ΜΟΥ). Μάλιστα, ο Απόστολος Τεγόπουλος (για όσους δεν τον ξέρουν ήταν ο αποκλειστικός παραγωγός των ταινιών του Ξανθόπουλου και της Βούρτση ή αλλοιώς ΚΛΑΚ ΦΙΛΜΣ), κι ο Στρατος Μαρκίδης είναι αυτοί που ανάθρεψαν το Ελληνικό σκληρό πορνό! Με τα ψευδώνυμα Τόλης Τρίκκης (Τεγόπουλος) και Θανάσης Μιχαηλίδης (Μαρκίδης) ανέδειξαν τις πορνοντίβες Κατερίνα Σπάθη, Τζοάννα, Μαγια Μήτρου στις πασίγνωστες ταινίες ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟ ΚΟΚΤΑΙΗΛ ΣΤΟ ΣΑΡΩΝΙΚΟ, ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΥΔΡΑ, ΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΤΟ ΠΑΛΑΜΑΡΙ ΤΟΥ ΒΑΡΚΑΡΗ, ΤΟ ΧΑΡΕΜΙ ΤΟΥ ΠΑΣΑ, ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΒΛΑΧΟΙ ΟΠΟΥ ΛΑΧΕΙ, ΣΚΥΨΕ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ. Κάτι, στο μεταξύ, πήγε να γίνει με την ΓΚΡΕΚΑ ΦΙΛΜ του Μ.Λεφάκη με ταινίες οπως ΕΝΑ ΓΕΛΑΣΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ, ΟΙ ΦΑΝΤΑΡΙΝΕΣ, ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ, ΑΛΑΛΟΥΜ, ΕΞΟΔΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ αλλά ξεφούσκωσε γρήγορα και η εταιρεία έκλεισε.

Στο μεταξύ, ήρθε η μαγική συσκευή που την έλεγαν VIDEO και σάρωσε τα πάντα! O κόσμος πλέον είχε το όπλο της επιλογής στα χέρια του, ενάντια σε μια κρατική τηλεόραση που δεν ενδιέφερε πιά σχεδόν κανέναν. Και το χειρότερο η καλύτεο, ό,τι θέλετε, είχε την ευκαιρία να απολαμβάνει απ το σπίτι του πιά, τις αγαπημένες του ξένες ταινίες. Και το ελληνικό σαχλοσινεμά? Τι θα απογινόταν? Μα ασφαλώς videoσαχλαμάρα!

Οι παραγωγοί ανασκουμπώνονται, με πρώτους και καλύτερους την εταιρεία Γ.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ και ΣΙΑ, η οποία με τη συνδρομή του κουρασμένου και στερεμένου πλέον Γιάννη Δαλιανίδη (1981-1989 με ταινίες όπως ΤΑ ΤΣΑΚΑΛΙΑ, ΒΑΣΙΚΑ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ, ΚΑΜΙΚΑΖΙ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ, ΕΛΑ ΝΑ ΓΥΜΝΩΘΟΥΜΕ ΝΤΑΡΛΙΝΓΚ και άλλες) είχε αναδειχθεί σε top company με κύριο εκφραστή της τον Στάθη Ψάλτη, και τον καθιερώνει με videoταινίες πλέον, σε νούμερο 1 ζητούμενο ηθοποιό στα νεοσύστατα video club! Οι βιντεοκλαμπάδες άκουγαν κάθε μέρα την ερώτηση απ τους πελάτες τους: "Ψάλτη έχεις καθόλου σήμερα?"

Tι είχε συμβεί? Ο κόσμος ήθελε, αναζητούσε την ελληνική ταινία. Αλλά ποιά στο κόρακα ελληνική ταινία? Τις παλιές τις είχε ήδη χορτάσει απ τη τηλεόραση. Οι καινούργιες (της απο κουλτουρε μεριάς) δε βλεπόταν! Τι να κάνει? Την έβγαζε με Ψάλτη! Και το σπουδαιότερο? ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΙΝΕΜΑ ΝΑ ΤΟΝ ΔΕΙ! Με ένα 100στάρικο η ταινία ηταν δική του για μιά βδομάδα! Ο κινηματογράφος ήθελε 1000δρχ και για δυό ώρες! Αυτό λοιπόν είναι το σημείο αναφοράς! Ο,τι έπαθαν οι τυχάρπαστοι με τα μελό και τις χαζομάρες της δεκαετίας 60 με την εισβολή της τηλεόρασης που πούλαγε το ίδιο προιόν τσάμπα και ή έκλεισαν ή τόριξαν στο πορνό, το ίδιο συνέβη και τώρα! Μόνο που αντί για πορνό (το είδος είχε ήδη τους εκφραστές του) ήταν το Βίντεο! Κι απο δώ και πέρα, ξεκινάει ένας ποταμός, συρφετός καλύτερα, βλακειών και ηλιθιοτήτων σε κασσέτες VHS, θεαμάτων που ήταν στη καλύτερη περίπτωση για τα σκουπίδια, χωρίς σενάριο, χωρίς υποδομή, που γυρίζονταν σε μία ή δυο-τρείς το πολύ μέρες, για να προλάβουν οι παραγωγοί να τροφοδοτήσουν την αγορά. Και γεννιέται το ερώτημα: Mα καλά, γιατί ο κόσμος επέλεγε αυτού του είδους τη διασκέδαση και δεν τις άφηνε αυτές τις .. ταινίες να σαπίζουν στα ράφια των club αλλά τις νοικιαζε και διασκέδαζε κιόλας? Απάντηση: ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ, ΑΛΛΑ ΜΙΑ ΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ! Και ποιά ήταν αυτή? Μα φυσικά οι απλοί άνθρωποι του μεροκάματου, οι χωρίς ιδιαίτερη μόρφωση και παιδεία, η λεγόμενη Αστική Τάξη που η σοσιαλιστική κυβέρνηση Παπανδρέου τους γέμισε με λεφτά την τσέπη (έτσι έλεγαν τουλάχιστον αυτοί τότε) και η μαγική συσκευή του Video "φιγουράριζε' στα σαλόνια των κίτς διακοσμημένων σπιτιών τους!

Η Στατιστική Υπηρεσία, σε πολύπλευρες έρευνές της, είχε "βγαλει" πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για το κοινό των ελληνικών βιντεοταινιών. Πραγματικά, άν κάνει κάποιος τον κόπο να επισκευτεί την Εθνική Βιβλιοθήκη και να συλλέξει στοιχεία δημοσιευμένα απ την Εθνικη Στατιστική Υπηρεσία, θα εκπλαγεί! Αυτό το κοινό λοιπόν, που στην εποχή εκείνη ήταν το 50 και πλέον τοις εκατό του Ελληνικού Λαού, έθρεψε και ανέδειξε αυτού του είδους τη ψυχαγωγία και κατ επέκταση και τα...ταμεία των παραγωγών και ηθοποιών. Aπο την αλλη πλευρά, αυτές οι παραγωγές ήταν κυριολεκτικά σανίδα σωτηρίας για ηθοποιούς του παλιού κινηματογράφου (ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ, ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ, ΣΤΥΛΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ, ΤΣΟΥΚΑΣ, ΤΖΕΒΕΛΕΚΟΣ, ΤΖΑΝΕΤΑΚΟΣ αλλα και πρωτοκλασάτων ονομάτων όπως ΒΟΥΤΣΑΣ, ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ, που πλέον ο ανύπαρκτος κινηματογράφος τους είχε αφήσει χρέη και υποχρεώσεις και που απο μόνο του το θέατρο δεν πρόσφερε τις οικονομικές λύσεις. Θα μου πείς, είναι δικαιολογία αυτή για να υπάρξουν αυτές οι παραγωγές? Ποιός ξέρει... Εγώ άλλωστε είμαι ο τελευταίος που θα κρίνει τις επιλογές του καθενός, πόσο μάλλον ενός Βουτσά ή μιας Ρένας!

Στο δια ταύτα τώρα, γιατί υπάρχει αυτή η ζήτηση απο παρα πολλούς, για τίς παραγωγές αυτές. Και πάλι η απάντηση είναι απλή. Για λόγους αναμνήσεων αλλά και ... ιστορικούς. Τι θέλω να πώ? Πρώτα απ όλα, αυτοί που τις ζητάνε, δεν είναι άλλοι απο...τα παιδιά 10-12-14 χρόνων, γόνοι όλων αυτών που τις νοίκιαζαν, σημερινούς 30άριδες και 40άριδες, που ΔΕΝ γνώρισαν το σινεμά του Φίνου στο πανί, αλλά στη τηλεόραση και οι αναμνήσεις τους ΔΕΝ εχουν να κάνουν με βραδιές στα θερινά σινεμαδάκια με ελληνική ταινία, αλλά με βραδιές στο VHS! Απλά πράγματα. Δεν ήξεραν το μέτρο σύγκρισης, αργότερα το έμαθαν. Αλλά γι αυτούς, ο Φίνος δεν ήταν κάτι το μυθικό εξ αρχής, αργότερα έγινε, με την πάροδο του χρόνου κι όταν πλέον οι ταινίες του είχαν γίνει ... της μόδας στη δεκαετία του 90 (οι κριτικοί τότε ανακάλυψαν την αξία τους και την αξία του μεγάλου Φίνου, γιατί αυτοί οι ίδιοι ήταν που πρίν χρόνια, στις αρχές τις δεκαετίας του '70, γιουχάριζαν αυτόν και την εταιρεία του στο Φεστιβάλ Θεσ/νίκης, ως εκφραστή του...κατεστημένου!) κι όταν τα τραγούδια του Πλέσσα που έντυσαν πολλές απ τις ταινίες του, έγιναν Νο1 σε πολλά νυχτερινά μαγαζιά και η νεολαία ξεφάντωνε με τα Του αγοριού απέναντι και Ανοιξε Πέτρα!

_________________________________________________________

Αξίζει κάποιος, απλώς για ... ιστορικούς και μόνο λόγους, να δεί κάποια απ αυτές, καταγράφοντας κάποια απ τα ηθη και τις συνήθειες των νέων, αν δεν την έχει ζησει αυτή την εποχή ή λόγω μικρής ηλικίας δεν τη θυμάται. Μέχρι εδώ όμως. Οτιδήποτε άλλο πάνε να τις φωρτώσουν είναι παντελώς άδικο. Δεν έχουν καμμία σχέση ούτε με τη τέχνη, ούτε με τον κινηματογράφο ούτε με τίποτα. Κάτι αντίστοιχο δεν υπάρχει παγκοσμίως. Οχι οτι οι Αμερικάνοι δεν έχουν κάνει ταινίες που έβγαιναν αποκλειστικά για Video, κάθε άλλο! Γεμάτα τα παλιά Video Club απο τέτοια σαβούρα! Κι όμως, αυτή η...σαβούρα είναι δεκάδες φορές πιό πάνω απ τη..καλύτερη δική μας Videoπαραγωγή , που κατά γενική ομολογία πρόκειται για τη 4ωρη ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ του Νίκου Φώσκολου που γυρίστηκε απο την Video Elite το 1988.

Ηταν η πρώτη αξιόλογη προσπάθεια για Videoκινηματογράφο απο δημιουργούς του παλιού καλού εμπορικού σινεμά (Φώσκολος στο σενάριο και στη σκηνοθεσία, Μάρκος Ζέρβας στη διεύθυνση παραγωγής, πλατώ της Φίνος Φίλμ για το γύρισμα, εξαιρετικός ήχος και εικόνα, πάρα πολύ καλές ερμηνείες απο τη Ζωή Λάσκαρη και τον Αλμπέρτο Εσκενάζυ). Γι αυτό και έσκισε σε ζήτηση και πρωτιά στα Club. Eγώ προσωπικά έκανα ...δυό βδομάδες κράτηση για να τη νοικιάσω! Δε μπορώ να πώ οτι ... τρελλάθηκα κιόλας, αλλά ... το έργο δεν προσπάθησε ούτε να με θίξει ώς θεατή, αλλά ούτε να με πείσει οτι πάει...για βραβείο! Απλά μου ...έκλεισε το μάτι λέγοντάς μου οτι ναι, μπορεί να γίνει αξιόλογη δουλειά σ αυτόν τον τομέα, αρκεί να υπάρχουν οι ανάλογες προυποθέσεις. Πέραν αυτού, το απόλυτο...χάος! Τωρα γιατί δεν συνεχίστηκε αυτή η προσπάθεια? Απλούστατα για τί ήταν πλέον αργά! Η εισβολή της νέας ιδιωτικής τηλεόρασης ήταν πλέον γεγονός με το που εξέπεμψε το πρώτο σήμα του Mega Channel, θέτοντας για τις βιντεοταινίες το οριστικό Τέλος Εποχής.

Ενα Τέλος Εποχής τόσο βίαιο και σκληρό, που βρήκε εντελώς απροετοίμαστους όλους τους παραγοντές δημιουργίας και μέσων διακίνησης αυτών των δημιουργημάτων. απο ηθοποιούς που είχαν σίγουρη δουλειά (ΣΟΥΠΙΑΔΗΣ, ΤΣΑΚΩΝΑΣ, ΣΤΗΒ και ΤΕΤΑ ΝΤΟΥΖΟΥ κα), σκηνοθέτες (ΦΟΥΡΝΙΣΤΑΚΗΣ, Π. ΚΩΝ/ΝΟΥ, ΧΑΡΤΟΜΑΝΤΖΙΔΗΣ, ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗΣ), παραγωγούς (VIDEO HITECH, VIDEORAMA, ORIZON, JOCONDA κ.α.)

Τόσο αυτές οι εταιρείες όσο και οι σκηνοθέτες και ηθοποιοί που ανέφερα, έχουν σβήσει απ τό χάρτη. Κι αυτό γιατί κανείς δεν τους έδωσε δουλειά απ τα ιδιωτικά κανάλια μόνο και μόνο για να μην έχουν καμμιά σχέση μ αυτό το είδος που εκπροσώπησαν ουτοί οι άνθρωποι κάποτε.

Αδικο και σκληρό, το παραδέχομαι. Και αφάνταστα υποκριτικό απο μέρους των καναλαρχών και των διευθυντάδων προγράμματος, που αν ήταν άλλοιώς τα πράγματα, αυτοί οι ίδιοι θα έγλυφαν τους κ..λους αυτών που τους έκλεισαν τις πόρτες! Και τα κανάλια και οι συνεργαζόμενοι μ αυτούς παραγωγοί, δημιούργησαν μεσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, νέους ηθοποιούς - στάρ, νέα και ρετουσαρισμένη μορφή σήριαλ, όλα νέα και καινούργια, λές και κάποιος κινούσε κρυφά τα νήματα και είχε βάλει αμέτη-μουχαμέτη να κάνει ... λοβοτομή στο μυαλό των Ελλήνων για να ξεχάσουν οτι κάποτε...ψυχαγωγούνταν μέ...άλλου είδους θεάματα! Κανένα λοιπον φίλτατε Rakeesh κοινωνιολογικό ζήτημα, καμμία βαθυστόχαστη διερεύνηση για το θέμα. Απλά, καθαρά και ξάστερα!

Αυτή είναι η δική μου άποψη και την καταθέτω μαζί με τις δικές σας! Νάστε όλοι καλά αδέλφια!
 
Φιλε μου ευχαριστω για την απαντηση. Επιτρεψε μου να σου επισημανω μια μικρη λεπτομερεια: εφοσον αυτο το κειμενο το εχεις γραψει σε αλλο σημειο αυτου του φορουμ, θα ηταν πιο "οικονομικο" αν απλα μου παρεθετες το λινκ της απαντησης σου οπως την ειχες γραψει αρχικα.

Για παραδειγμα αν πας στο λινκ http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?p=186545#post186545 οπου ειναι οι δυο απαντησεις σου και πατησεις στο νο #24 που ειναι η πρωτη σου απαντηση, θα βρεθεις σε μια σελιδα που περιλαμβανει την απαντηση σου και μονο.

http://www.retromaniax.gr/vb/showpost.php?p=185692&postcount=24

Το λινκ λοιπον αυτο (αλλα και οποιουδηποτε αλλου μηνυματος) μπορεις να το επικολλησεις σε καποιο σου νεο μηνυμα, αν θες να κανεις καποια παραπομπη στο παλιο, χωρις να χρειαστει να το κανεις ολοκληρο copy paste.

Ελπιζω να σου φανει χρησιμη αυτη η πληροφορια. Ευχαριστω και παλι για την απαντηση :)
 
Kαλημέρα παίδες. Ερώτηση : Θα μπορούσε κάποτε το video να ξαναειπάρξει ώς μόδα στις παραγωγές ελληνικών ταινιών(θα το δουν κάποιοι νεοτεροι παραγωγοί ώς ''κενοτομία''?) ή αυτο θα σηματοδοτεί για πάντα τα 80ς ?

Κ όταν λεω video δεν ενοο το VHS (αυτο είναι ξεπερασμένο) ενοο τις video-παραγωγές ,η οποίες μπορουν πια να παραχθούν με ...1002 τρόπους!
 
Rakeesh είπε:
Φιλε μου ευχαριστω για την απαντηση. Επιτρεψε μου να σου επισημανω μια μικρη λεπτομερεια: εφοσον αυτο το κειμενο το εχεις γραψει σε αλλο σημειο αυτου του φορουμ, θα ηταν πιο "οικονομικο" αν απλα μου παρεθετες το λινκ της απαντησης σου οπως την ειχες γραψει αρχικα.
Για παραδειγμα αν πας στο λινκ http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?p=186545#post186545 οπου ειναι οι δυο απαντησεις σου και πατησεις στο νο #24 που ειναι η πρωτη σου απαντηση, θα βρεθεις σε μια σελιδα που περιλαμβανει την απαντηση σου και μονο.

http://www.retromaniax.gr/vb/showpost.php?p=185692&postcount=24

Το λινκ λοιπον αυτο (αλλα και οποιουδηποτε αλλου μηνυματος) μπορεις να το επικολλησεις σε καποιο σου νεο μηνυμα, αν θες να κανεις καποια παραπομπη στο παλιο, χωρις να χρειαστει να το κανεις ολοκληρο copy paste.

Ελπιζω να σου φανει χρησιμη αυτη η πληροφορια. Ευχαριστω και παλι για την απαντηση :)
Καλά φίλε Rakeesh, έχουμε ανοίξει συζητήσεις σε...πολλά μετωπα χαχαχχα! Ε, τί, περίμενες να το σκεφτώ εγώ αυτό απο μόνος μου, που απο computers τα μόνα που ξέρω είναι το πληκτρολόγιο και η οθόνη???? (Η ηλικία βλέπεις, κοντοζυγώνω τα 43!) Ευτυχώς που μου το ανέφερες, γιατί σίγουρα θα το ξανάκανα! Ω ρε μαύρα μεσάνυχτα που με δέρνουν! Κοίτα να δείς ρε! Τόσο απλό πράγμα κι ούτε μου πέρασε απ το μυαλό! Να σαι καλά αδέρφι, με γλύτωσες απο δεύτερο ρεζιλίκι! :) :) Eλπίζω πάντως να απάντησα στην απορία σου κι αν θές να το αναλύσουμε περεταιρω, πολύ ευχαρίστως :)
 
Πίσω
Μπλουζα