Eγκυκλοπαιδική απορία ιστορικής φύσεως! (Βιντεοταινίες)

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Rakeesh
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
manos426f είπε:
Όχι,μη μπερδεύεσαι,αυτή τη διανύουμε ακόμη,δεν έχει τελειώσει !!! :P :P (κατά βάθος σοβαρολογώ,εννοείται αυτό...)
:D :D:D:D

εχεις δικιο, απλα ανεφερα την φαση που επισημοποιηθηκε το σκηνικο
 
Σχετικά με το αν ντράπηκαν ή όχι όλοι αυτοί που παίζαν στα cult (όντως, πλέον) εκτρώματα της εποχής: ναι μεν, αλλα. Το ότι δηλώνουν τη ντροπή τους δεν τους κάνει λευκές περιστερες. Υπήρξαν συνυπεύθυνοι και συνένοχοι για την πνευματική καταβαράθρωση του νεοέλληνα. Δεν νομίζω ότι χωράει το "ουπς! σόρρυ!" σε αυτό το θεμα.
 
Gryzor είπε:
Σχετικά με το αν ντράπηκαν ή όχι όλοι αυτοί που παίζαν στα cult (όντως, πλέον) εκτρώματα της εποχής: ναι μεν, αλλα. Το ότι δηλώνουν τη ντροπή τους δεν τους κάνει λευκές περιστερες. Υπήρξαν συνυπεύθυνοι και συνένοχοι για την πνευματική καταβαράθρωση του νεοέλληνα. Δεν νομίζω ότι χωράει το "ουπς! σόρρυ!" σε αυτό το θεμα.
Σαφεστατα. Δεν μιλαμε περι αφεσης των ''μετανοημενων''. Αν και αν θελουμε να ειμαστε ειλικρινεις, οποιος δεν ηθελε να καταβαραθρωθει πνευματικως, πολυ απλα εμενε μακρια απο τις αυτες βιντεοκασσετες.
 
Κατά τη γνώμη μου Θέμη υπερβάλλεις,αλλά όπως έχουμε πολλάκις τονίσει,απόψεις είναι αυτές.

***EDIT***

Σιγά βρε παιδιά,εσείς το πήγατε πολύ μακριά.Δεν αποβλακωθήκαμε κιόλας όσοι βλέπαμε '80s ελληνικές ταινίες..
 
Μανο σαφως και δεν αποβλακωθηκε κανεις, απλα καλο ειναι να θετουμε και την πραγματικη διασταση. Η αγαπη μας για περασμενα βιωματα εξωραιζει πολλες καταστασεις και πραγματα. Δεν ειναι ετσι. Πολλα πραγματα ηταν κακα στραβα και αναποδα. Αυτο που δεχομαι παντως ειναι να μου πει καποιος οτι ηταν τα ΔΙΚΑ μας στραβα και αναποδα και τα αγαπαμε, οπως πχ το πρωτο μας σαραβαλακι που αναπολουμε για τις στιγμες που περασαμε και οχι για τις επιδοσεις σαν αυτοκινητο.
 
Μα εγώ είπα και πριν,δε τα εξωραϊζω,ούτε τα εξιδανικεύω,απλά μη φτάσουμε και στο άλλο άκρο.

Θεωρώ τα περί πνευματικής καταβαράθρωσης χοντρές υπερβολές,αλλά τα σέβομαι,ως γνώμη σας...
 
manos426f είπε:
Μα εγώ είπα και πριν,δε τα εξωραϊζω,ούτε τα εξιδανικεύω,απλά μη φτάσουμε και στο άλλο άκρο.Θεωρώ τα περί πνευματικής καταβαράθρωσης χοντρές υπερβολές,αλλά τα σέβομαι,ως γνώμη σας...
Το περι πνευματικης καταβαραθρωσης δεν το προσυπογραφω και μαλλον δεν το εξεφρασα καλα. Δεν ηταν υποχρεωτικο να βλεπει κανεις ελληνικες βιντεοταινιες. Μπορουσε πολυ απλα να τις αγνοησει οπως μπορει να αλλαζει και καναλι οταν κατι που προβαλεται προσβαλει την νοημοσυνη του.

Αυτο ομως που πιστευω ειναι πως κυριως οι παραγωγοι (οι ηθοποιοι πολυ λιγοτερο) στην ουσια κοροιδευαν το ελληνικο κοινο ελλειψει ανταγωνισμου και του τα επαιρναν με κομπιναδορικες λογικες. Οχι και οτι πιο ηθικο, αλλα σε τελικη η επιλογη ηταν και ειναι στο χερι του θεατη.
 
joe είπε:
Αυτο ομως που πιστευω ειναι πως κυριως οι παραγωγοι (οι ηθοποιοι πολυ λιγοτερο) στην ουσια κοροιδευαν το ελληνικο κοινο ελλειψει ανταγωνισμου και του τα επαιρναν με κομπιναδορικες λογικες.
Εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα! Joe συμφωνώ απόλυτα μαζί σου! Πολλές κομπίνες γίνονταν από μικρότερες εταιρίες ακόμα και στην εποχή του παλιού ελληνικού κινηματογράφου! Μισοτελειωμένες λόγω έλλειψης χρημάτων παραγωγές, έκαναν το ντεμπούτο τους στην επαρχία για καθαρά εισπρακτικούς λόγους με την ελπίδα ότι το καλλιτεχνικά απαίδευτο κοινό δεν θα καταλάβει τη διαφορά.

Κάτι τέτοιο συμβαίνει και με τις ελληνικές βιντεοκασέτες που είχαν και αυτές το κατάλληλο κοινό! Δεν ήταν τυχαίο ότι η πλειονότητα αυτών που τις νοίκιαζε ήταν δεκαπεντάχρονοι μαθητές με όλα τα μειονεκτήματα που συνεπάγονται η ηλικία τους. Οι περισσότερες από τις ατάκες που ακούγονταν σε αυτές τις ταινίες ήταν φράσεις που ακούγαμε πολύ συχνά στις μαθητικές παρέες και κάποιοι έξυπνοι απλώς αποφάσισαν να τις συρράψουν και να κάνουν μια αρπαχτή. Μη ψάχνετε για καλιτεχνική αξία εδώ...
 
joe είπε:
Για να κλεισω, οι βιντεοταινιες εχουν μια καλτ αξια σιγουρα, αλλα και μια ηθογραφικη πλευρα. Η κοινωνια που παρουσιαζεται ειναι οντως πολυ κοντα στην τοτε πραγματικοτητα. Τα ρουχα, τα αυτοκινητα, οι δρομοι κτλ. Σιγουρα λοιπον εχουν μια αρχειακη αξια.
Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που τις βλέπω ξανά και ξανά...

Ομως καλλιτεχνικα ειναι σκουπιδια και για να ειμαστε ρεαλιστες αποτελουν αλλη μια εκφραση της δεκαετιας που η αρπαχτη και η κομπινα εγιναν συνωνυμο της ελληνικης φυσης.
Λες και οι επόμενες δεκαετίες ήταν/είναι καλύτερες...
 
DINO είπε:
Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που τις βλέπω ξανά και ξανά...


Λες και οι επόμενες δεκαετίες ήταν/είναι καλύτερες...

Δεν κρυβω οτι εχει τυχει να δειχνει καποια τετοια ταινια η τηλεοραση και να κολλησω σε σκηνες που δειχνουν γνωστους μου δρομους, αυτοκινητα και ειδικα.... περιπτερα με τα αναλογα περιοδικα εφημεριδες και σνακ.

Οι επομενες δεκαετιες σαφως και δεν ειναι καλυτερες, αλλα η δεκαετια του 80 ηταν η πρωτη που καθιερωθηκε το προφιλ του ''κομπιναδορου'' σαν κοινωνικα αποδεκτο αν οχι και σαν ''στοχος''.
 
Πλέον,μπορώ να πω ότι μου γεννήθηκε ιδέα για poll:

"Το πιο υπερβολικών απόψεων thread στο GRM !" :P :P :P
 
Γιατι το λες Μανο? Πρεπει να τους λιβανιζουμε παντα? Ηταν μαπα, εχουν μια καλτ αδιαμφισβητητη αξια και μια ηθογραφικη επισης. Απο εκει και περα το χαος. Τι να κανουμε.
 
Μην τσαντίζεσαι βρε,απλά έχω διαβάσει τόσα πολλά εδώ μέσα με τα οποία διαφωνώ,που απλά έσπευσα να κάνω χαβαλέ....
 
Δεν τσαντιζομαι ρε συ, σιγα μην αρπαζομαι ετσι χε χε. Απλα πιστευω πως αν μαζι με τις αναμνησεις δεν ριχνουμε και ρεαλισμο στο μιγμα στο τελος θα μας βγει space cake χιχιχι
 
Σωστά,δε διαφωνώ σε αυτό ! ;) :D
 
Δεν διαβασα καποιο ποστ που να κατατασσει τις βιντεοκασετες στην πολιτιστικη ελιτ του 80 αρα ισως μερικες απαντησεις ειναι λιγο φλου.

Οι βιντεοκασετες δεν απειχαν και παρα πολυ σε ποιοτητα (δεν εννοω σκηνικα,ηχοληψια κτλ φυσικα) απο τα σημερινα τηλεοπτικα σηριαλ (πλην εξαιρεσεων αλλα υπηρχαν εξαιρεσεις και απο τη πλευρα των βιντεοταινιων). Και τα 2 στο γονατο, αρπα κολλα και generic. Θα τολμησω να πω, αφου ειδα οτι χρησιμοποιηθηκε ο ορος, οτι οι βιντεοκασετες ηταν πιο ηθικοπλαστικες απο τα σημερινα σηριαλς...

Οι βντεοκασετες καταφεραν ενα (και μονο) πραγμα, που δεν καταφεραν/προσπαθησαν οι, επι τω πλειστω κρατικα επιχορηγουμενες, κουλτουρε ταινιες της αντιστοιχης περιοδου. Να αποτυπωσουν σε καποιο βαθμο την εποχη. Υπο αυτο το πρισμα και μονο υπ αυτο, οι βιντεοκασετες ηταν οι συνεχιστες του "καλου" Ελληνικου σινεμα (που μας αφησε χρονους λιγο μετα την μεταπολιτευση).

Μπορω να σας αραδιασω 10 βιντεοταινιες (κωμωδιες) που αν ηταν κινηματογραφικες θα μιλαγαμε για "εξαιρετικα εργα".

Συνοψιζοντας ουδεις υπερασπιζεται τις βιντεοκασετες αλλα και δεν νομιζω να υπαρχει καποιος τοσο στενομυαλος ωστε να μην παραδεχεται οτι μεσα απο αυτες περασαν αρκετα ονοματα και υπηρξαν (τηρουμενων των αναλογιων της διαρκειας γυρισματων και παραγωγης) και αρκετες καλες ερμηνειες.

Η συγχρονη επιθετικη παντως στο ειδος και κυριως η προσπαθεια υποβαθμισης ανθρωπων (συν το κλεισιμο της "πορτας") μονο και μονο επειδη συμμετειχαν, μου μοιαζουν ακυρα και ενιοτε φασιζοντα.
 
To κλεισιμο της πορτας δεν νομιζω πως εχει να κανει με σνομπαρισμα για την συμμετοχη σε βιντεοταινιες. Τεραστιος αριθμος γνωστων ηθοποιων παρελασε σε αυτες. Μαλλον με τυχη και δημοσιες σχεσεις ειχε να κανει η αποτυχια για αυτους που οντως ειχαν ταλεντο.

Δεν μπορω να με τιποτα να θεωρησω τις βιντεοταινιες ως συνεχεια του ''καλου ελληνικου σινεμα'', αναγνωριζω ομως πως παρελαβαν την σκυταλη της ηθογραφιας. Αποτελουν ενα παραθυρακι στα ηθη και τροπο σκεψης μιας εποχης.

Μεσα στις εκατονταδες ταινιες που γυριστηκαν, σιγουρα θα υπηρχαν και καποιες καλες ιδεες που αν δουλευονταν σωστα, θα γινονταν καλες ταινιες. Ετσι τελειως προχειρα μπορω να σκεφτω την ''Κλασσικη περιπτωση βλαβης'' του Τσακωνα, οπου σαφεστατα υπαρχουν παραπομπες στις ταινιες καταστροφης του πρωτοπορου Βεγγου. Με μια καλη παραγωγη και φροντισμενο σεναριο θα μιλαγαμε για μια καλη κωμωδια/φαρσα.

Τωρα οσον αφορα τα σηριαλ του σημερα θα διαφωνησω μαζι σου. Οι παραγωγες ακομη και στα πιο τιποτενια ειναι απειρως καλυτερες.

Παντως τρομερα ενδιαφερον θεμα για συζητηση θα ηταν και το πως ο ''κουλτουριαρικος'' κρατικα επιχορηγουμενος κινηματογραφος εκοψε για παρα πολλα χρονια το νημα της συνδεσης των ελληνικων ταινιων με την κοινωνια. Με ιντριγκαρες με την αναφορα.
 
Νομιζω πριν χοντρυνετε τη συζητηση πρεπει να κανετε καποιους διαχωρισμους ή απλα ορισμους - οπως, ποιες ειναι οι βιντεοκασσετες για τις οποιες μιλατε ?

Το πρωτο μισο της δεκαετιας του 80 οι ταινιες γυριζονταν σε κινηματογραφικο φιλμ και μια τεραστια μεριδα απο αυτες περασε ΚΑΙ απο τους κινηματογραφους πριν βγει στα video clubs.

Και τις αναφερω γιατι αυτες ανεδειξαν το video στη Ελλαδα - αυτες ειδαμε πρωτες - αυτες νοικιασαμε (ακομα και σε betamax).

Οταν μιλαμε (λεω εγω τωρα) για "χαμηλου" επιπεδου video πονηματα - μιλαμε ΚΑΙ γιαυτες ή μονο οσες γυριστηκαν σε video (με σαφως ακομα μικροτερο budget) με αποκλειστικο προορισμο τα videoclubs ? Τετοιες παραγωγες ειδαμε κυριως στο δευτερο μισο της δεκαετιας και αποτελουν ΙΣΩΣ μια αλλη κατηγορια και αντεχουν σε αλλου ειδους κριτικη.

Ειναι κατι τελειως διαφορετικο το να κρινουμε "Το Ψωνιο" (1983) και τη "Νονα"(1981) με τον Μουστακα και με το ιδιο βλεμμα να δουμε τον "Τσογαδορο" του 1989 (Video)

Επισης βασικοτατο ειναι η χρονολογια που παρακολουθησε καποιος τις ταινιες αυτες - μιας και ηταν ΚΑΘΑΡΑ παραγωγο της εποχης που γυριστηκαν και οχι κατι αναγκαστικα διαχρονικο.

Αν καποιος ειδε πχ "Το Ψωνιο" ή ακομα χειροτερα "Τον Λαλακη τον Εισαγωμενο" το 1990 - φυσικα και θα το κρινει ως ταινια - αλλα δεν μπορει να νιωσει ουτε κατα το ελαχιστο το κλιμα της εποχης που γυριστηκε η ταινια.

Και μια μικρη διαφωνια σχετικα με αυτο που ειπε ο Wally για το οτι μας αφησε χρονους το καλο Ελληνικο σινεμα μετα τη μεταπολιτευση. Η ταινιες του 75-80 δεν εχουν καμια σχεση μεν με αυτο που αποκαλεις καλο Ελληνικο σινεμα, ειναι ομως απειρως πιο ρεαλιστικες και πικρες (οπως τα χρονια εκεινα) - ενδεικτικα σου θυμιζω καποιες του Βεγγου που τον εχω πολυ ψηλα

Δικτατωρ καλει Θαναση (1975)

Ο φαλακρος μαθητης (1979)

Απο που πανε για τη Χαβουζα (1978 )

Θαναση σφιξε και αλλο το ζωναρι (1980)

Που τις διαδεχτηκαν (μετα την Αλλαγη) ταινιαρες οπως

Μαθε παιδι μου γραμματα (1981)

Λουφα και παραλλαγη (1984)

Ενδιαμεσα ειδαμε και ενα καρο (ψευτο)ερωτικες, τελος παντων, ανεδειξαν και αυτες πολλους πρωταγωνιστες. Απλα λεω οτι ο καλος Ελληνικος κινηματογραφος δεν εχει πεθανει απλα εχει μεταμορφωθει - οπως και οι εποχες που ζουμε.

edit

Ναι σιγουρα εχουν χαθει τρελλα λεφτα στις παραγωγες του Ελληνικου Κεντρου Κινηματογραφου - Οπως χαθηκαν και απο παμπολες Ελληνικες ταινιες του 60 που δεν βλεπονταν και πηγαν φουντο στους Κινηματογραφους - δεν εγινε πρωτη φορα αυτο.
 
Πάντως η ποιότητα των βιντεοταινιών δεν ήταν κακή σε όλες τις περιπτώσεις. Θυμηθείτε για παράδειγμα τον Ροζ Γάτο. Αρκετές από αυτές ήταν πολύ καλύτερες από τα σήριαλ της σημερινής ιδιωτικής τηλεόρασης. Για να μην πούμε ότι κόστιζαν και περισσότερο, αναλογικά, από πολλές σύγχρονες ελληνικές τηλεοπτικές παραγωγές. Πάνω απ' όλα όμως έβγαζαν έναν πηγαίο αυθορμητισμό, που εξαφανίστηκε όταν μπήκαν στη μέση τα "χοντρά" πακέτα των διαφημίσεων και της AGB.
 
demis είπε:
Πάντως η ποιότητα των βιντεοταινιών δεν ήταν κακή σε όλες τις περιπτώσεις. Θυμηθείτε για παράδειγμα τον Ροζ Γάτο. Αρκετές από αυτές ήταν πολύ καλύτερες από τα σήριαλ της σημερινής ιδιωτικής τηλεόρασης. Για να μην πούμε ότι κόστιζαν και περισσότερο, αναλογικά, από πολλές σύγχρονες ελληνικές τηλεοπτικές παραγωγές. Πάνω απ' όλα όμως έβγαζαν έναν πηγαίο αυθορμητισμό, που εξαφανίστηκε όταν μπήκαν στη μέση τα "χοντρά" πακέτα των διαφημίσεων και της AGB.
O Ροζ Γατος παιζει περισσοτερο στην κατηγορια ταινιας ελληνικου κινηματογραφου του 80 παρα βιντεοταινιας του τυπου δεν εχουμε σεναριο, αλλα εχουμε ενα σπιτι διαθεσιμο μμια καμερα και 4 ηθοποιους.
 
Πίσω
Μπλουζα