Θα πω μερικες σκορπιες σκεψεις περι του Campaign αφου την ολοκληρωσα πριν καποιες μερες
Η πρωτη επαφη ηταν γεια σου, hell yes κτλ! Σκαει το πρωτο cinematic και λεγαμε οτι μας ξενισε το live action...μετα απο λιγο συνειδητοποιησαμε οτι προκειτο για CGI!
Πορωτικη μουσικη, campaign, Heroic και ξεκιναμε. Ο Chief ξυπνα μετα απο καμποσα χρονακια και με το πρωτο βλεμμα στα φοβερα φωτα, τις καθαρες γωνιες, το ομαλο framerate καταλαβα πως δεν το στουκαραν το παιχνιδι.
Η γενικη ιδεα που μου εμεινε ειναι οτι η 343 παιζοντας "safe", μας παρουσιασε κατ αρχην ενα best-of μαχων αποφευγοντας τα στυλ των encounters που δεν αρεσαν (πχ Library στο CE). Αυτο ειχε ως αποτελεσμα μια εξαιρετικη ροη αλλα παραλληλα δεν επετρεψε να εχουμε πολλες αξιομνημονευτες στιγμες (αντιστοιχες του Silent Cartographer στο CE, του double Scarab battle στο Halo 3 κτλ) μιας και δεν υπηρχαν "κοιλιες" πλοκης ωστε να ξεχωρισουμε "στιγμες".
Διορθωσε τα παραπονα non-Halo παικτων για τους μωβ εξωγηινους και τη πρασινιλα αλλαζοντας την παλλετα σε πολυ ζεστα χρωματα.
Προσθεσε νεους (εξαιρετικης σχεδιασης) αντιπαλους που μαζι και με τα εξαιρετικα τους οπλα εδωσαν μια νεα πνοη στις μαχες. Aλλα και οι παλιοι κακοι υπεστησαν λιφτινγκ. Ακομα και οι Grunts εγιναν ψαρωτικοι (και δεν βριζουν πλεον δυστυχως)
Τα human οπλα εγιναν ξανα rebalance στα επιπεδα του CE. Δυνατο Magnum, ικανο AR, θανατηφορο DMR.
Νεα οχηματα προστεθηκαν καθως και driving/flying stages που ουτε βαρετα ηταν αλλα και ανεδειξαν και την ισχυ της νεας μηχανης γραφικων.
Και αφου πιασαμε τη μηχανη, η 343 εστειλε ξανα το franchise σε πρωταγωνιστικο ρολο οσο αφορα τον τεχνικο τομεα. Πολυ εντυπωσιακος φωτισμος, 720p, τα καρε καρφωμενα στο 30, αν και FSAA το αποτελεσμα ειναι εξαιρετικα καθαρο, κατακορυφα βελτιωμενη σχεδιαση χαρακτηρων (φοβερη η νεα πανοπλια, εντυπωσιακη η Cortana, τρομερη οι Prometheans) και facial expressions.
Αυτο που σκεφτομαι τωρα ειναι οτι η μηχανη φαινεται να στηθηκε για να καλυψει την καλλιτεχνικη ομαδα και οχι το αντιθετο. Τα assets ειναι πραγματικα απιστευτα. Το artist team πρεπει να ειχε τρελη ελευθερια και τη λεζα πληρωσαν οι developers που επρεπε να μπαλανσαρουν την κατασταση μεταξυ artwork και performance. Βλεπουμε καποιες υποχωρησεις που ειναι πασιμφανες οτι εγιναν για να τρεχουν ολα οπως πρεπει. Πχ βλεπουμε οτι μειωθηκε η ακτινα που φωτιζουν οι χειροβομβιδες, στη πιστα με τη ζουγκλα ο φωτισμος-σκιαση στα φυλλα ειναι pre-baked, υποβαθμιστηκαν ελαφρως τα παραδοσιακα υπεροχα skyboxes.
Η ολη μαγκια ειναι οτι τα trade-ofs ειναι χειρουργικα επιλεγμενα και δεν σε χαλανε. Οταν αντικρυζεις τα μεγαλα τεραιν, την τρελη γεωμετρια, τον εντυπωσιακο φωτισμο, δεν τους δινεις σημασια. Στυψανε hardware 7ετιας και στησαν ενα technical achievement.
Τα physics κορυφαια και η εμμονη στη λεπτομερεια που μας ειχε συνηθισει η Bungie, ειναι ακομα συστατικο του παιχνιδιου.
Το πραγμα που με αγχωνε πιο πολυ ηταν η αλλαγη συνθετη στο soundtrack (ανελαβε ο παραγωγος των Massive Attack, Neil Davidge). Αν το ακουσει καποιος ως LP πιστευω οτι θα το βαθμολογησει κοντα στο αριστα. Στο παιχνιδι ομως ενιοτε μου φαινοταν πολυ διαφορετικες μουσικες απο πιστα σε πιστα. Ισως παραειχε ποικιλια για το αυτι μου...οχι κακο αλλα με ξενισε λιγο. Εχω συνδεσει τα Halo αποκλειστικα με επικα κομματια μαχης με τυμπανα και chants. Εν κατακλειδει πολυ καλη μουσικη, φοβερη μιξη ηχου στα εφε (δεν μου αρεσε ο ηχος του Warthog), αριστο voice acting...το μονο που λειπει ειναι το κλασικο theme (του οποιου νοτες ακουγονται σε καποιο cinematic και σηκωνουν την τριχα).
Οσο αφορα το gameplay το παιχνιδι θα μπορουσα να το περιγραψω ως τεραστια τεραιν με διασπαρτα sandboxes μαχης (δηλαδη κλασικο Halo), με δυνατοτητες ελευθεριας αναλογες και μεγαλυτερες του CE και του 3...δηλαδη τεραστιες. Υπαρχουν encounters που εκ πρωτης οψεως φαινεται να μην ξεπερνιουνται. Ομως εκμεταλευομενοι τα στρατηγικως στημενα σκηνικα και με πειραματισμους, μπορεις να καταληξεις σε πολλους τροπους να κατατροπωσεις τα εξωγηινα φρικια. Αυτο κανει τη νικη ακομα πιο γλυκια. Απουσιαζουν και εδω οι φτηνοι θανατοι και το A.I ειναι στα υψηλα επιπεδα που ξερουμε. Η διαρκεια ειναι γυρω στο 8ωρο και κατι. Ουτε express, ουτε μακρυναρι. Το καλο ειναι οτι καθ ολη τη διαρκεια το περιεχομενο ειναι σφιχτο. Εχουμε πλεον και standard sprint...
Καλοστημενα και τα checkpoints, αλλωστε τα Halo ποτε δεν σε ρωτανε αν θες να συνεχισεις, το ξερουν χαχαχα.
Με αλλα λογια συνεχιζει-βελτιωνει κομματια. Δεν επιχειρει καποιο breakthrough. Μαχη, κουμπι, μαχη, κουμπι και παει λεγοντας. Κατανοω πληρως την αποφαση αφου οι τυπαδες ειχαν πολυ βαρια κληρονομια και ενα πολυ απαιτητικο userbase που περιμενε στη γωνια. Δεν τους επαιρνε να φουνταρουν το franchise. Παντως η 343 προσπαθει να αναγκασει τον παιχτη να εξερευνησει, τοποθετωντας γκαβατζωμενα terminals που εξηγουν την ιστορια και πραγματι χωρις αυτα το σεναριο πεφτει πολυ αμασητο. Μια μικρη ενσταση που εχω ειναι οτι θα ηθελα λιγο περισσοτερο "περπατημα". Οι μαχες απεχουν λιγο μεταξυ τους, ειναι πιο συχνες απο οτι θα ηθελα.
Το στορυ ειναι προσεγμενο. Δεν τραβαει τιποτα απο τα μαλλια. Εκπληκτικα cinematics. Ο Master Chief ειναι πιο ομιλητικος απο οτι συνηθως αλλα δεν ενοχλει. Χωρις να spoil-αρω το ενα μερος του στορυ ειναι ο νεος κακος και το αλλο κομματο η σχεση του πολεμιστη με το Α.Ι του. Χωρις μελο και με αρκετες ανατροπες και νεες πληροφοριες το σεναριο ειναι αξιοπρεπες.
Καλη φαση που και εδω υπαρχει Legendary ending περα απο το κανονικο.
Στα ending credits εμφανιζεται μηνυμα της 343 προς τους φανς το οποιο εκτιμησα που προαναγγελει και τη συνεχεια.
Αυτα εν ολιγοις, οπως μου ηρθαν στο κεφαλι. Ειναι παιχνιδαρα και αν την παλεψω θα κανω και μια κριτικη στα αρνητικα που στηριχθηκαν ορισμενες κριτικες μιας και εχω πληρη εικονα. Θα ριξω μια ματια στο Spartan Ops και θα επανελθω.