RetroArch (PC)

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Wally
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Μια απορία 

Έχω σωσει ενα shader preset πχ τα settings για kurozumi shader ως kurozumi.cgp, έχω video driver gl, όταν πάω load shader και ανοίγω kurozumi.cgp πως τρέχει αφού έχω gl driver
 
Μάλλον σας κουφανα ολους κανεις δεν ξέρει την απάντηση όμως δουλεύει, πιθανως να γυρίζει σε d3d όταν ανοιγεις cg shader. Απο οτι ξέρω όμως για να αλλάξει ο driver πρέπει να κανεις quit και επανεκκίνηση. Αν κανεις γνωρίζει την απάντηση ας την πει να μου φύγει η απορία
 
Τα .cgp δουλεύουν και με gl driver.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν ξέρω γιατί αλλά ο kurozumi.cgp σε PSX παιχνίδια με Beetle PSX (σκέτο) και gl driver φαίνεται κάπως grainy δηλαδή το mask είναι πιο έντονο και σαν να μην είναι ευθυγραμμισμένο, σε άλλα cores φαίνεται πιο νορμάλ. Μιλάμε για 4χ ανάλυση, integer scale σε 1280χ1024 μονιτορ. Χτες έπαιζα λίγο Diablo με χειριστήριο καναπεδάτο και το παρατήρησα. Άντε βγάλε άκρη. Το Beetle PSX HW ξεκινά και βγάζει μια μαύρη οθόνη ήχο ακούς όμως και ο PSX ReARMed δεν ξεκινά καν σε Windows πάντα. Το ίδιο iso όμως το παίζει καμπάνα  σε κινητό Android ο ReARMed.

Αν θυμάμαι καλά αυτα τα settings τα είχα αποθηκεύσει σε μια παλιά έκδοση 1.6.x μπορεί να έχει αλλάξει κάτι από τότε. Να πω την αλήθεια δεν τα είχα δοκιμάσει σε PSX core τότε, οπότε ίσως και πριν να μην ήταν σωστό το mask.

ΥΓ και ενίοτε slowdowns με τον συγκεκριμένο shader σε Beetle PSX μάλλον του πέφτει βαρύς ο shader η το core είναι πιο βαρύ από ότι θα έπρεπε
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
O Kurozomi ειναι ΑΣΗΚΩΤΟΣ!

Να πω την αληθεια επειδη το συστημα μου δεν ειναι της προκοπης, βαζω ενα CrtPi GLSL shader στο OpenGL build και καποιο SLANG shader (που δεν θυμαμαι τωρα το ονομα του) στο Vulkan build, που εχουν ανεπαισθητη επιπτωση στην αποδοση και ψιλοαξιοπρεπες οπτικο αποτελεσμα
 
Δεν ξέρω γιατί αλλά ο kurozumi.cgp σε PSX παιχνίδια με Beetle PSX (σκέτο) και gl driver φαίνεται κάπως grainy δηλαδή το mask είναι πιο έντονο και σαν να μην είναι ευθυγραμμισμένο, σε άλλα cores φαίνεται πιο νορμάλ. Μιλάμε για 4χ ανάλυση, integer scale σε 1280χ1024 μονιτορ. Χτες έπαιζα λίγο Diablo με χειριστήριο καναπεδάτο και το παρατήρησα. Άντε βγάλε άκρη. Το Beetle PSX HW ξεκινά και βγάζει μια μαύρη οθόνη ήχο ακούς όμως και ο PSX ReARMed δεν ξεκινά καν σε Windows πάντα. Το ίδιο iso όμως το παίζει καμπάνα  σε κινητό Android ο ReARMed.
Οι shaders είναι φτιαγμένοι (από ότι έχω καταλάβει) για τα internal resolutions του κάθε emulator. Πχ, αν βάλω το N64 σε native internal resolution (320 x 240) σε 1080p screen resolution της οθόνης τότε οι shaders φαίνονται εντάξει με αρκετά ομοιόμορφα scanlines. Αν όμως το βάλω 640 x 480 ή παραπάνω τότε τα scanlines ποτέ δεν είναι ομοιόμορφα και φαίνονται χάλια. Δυστυχώς στο Mupen θέλω 640 x 480 με ένα blur shader για να φαίνεται σαν το πραγματικό οπότε εκεί δεν βάζω scanlines. Γιατί μπορεί το N64 να ήταν low resolution είχε όμως πολύ antialising που δεν φαίνεται στον emulator αν το βάλεις 320 x 240. Με Angrylion δεν έχει θέμα, το antialiasing του N64 γίνεται emulated, οπότε μόνο ένα απλό scanline θέλει.

Το PSX επίσης ακόμα και στο 1x έχει πολλά παιχνίδια που αλλάζουν σε πιο ψηλή ανάλυση όταν είναι σε κάποιο menu (και το bios screen high res είναι) εκεί για να φαίνονται καλά τα scanlines θες κάποιο shader που να το έχει προβλέψει αυτό, πχ το geom είναι καλό για PSX (ψιλοτρεμοπαίζει στα high res menu αυτά αλλά νομίζω έτσι ήταν και στις τηλεοράσεις τότε γιατί είναι interlaced). Αλλά αμα το βάζεις 4x internal resolution δεν πρόκειται να δεις καλά scanlines. Εξάλλου ποιο το νόημα να βάλεις scanlines (που η δουλειά τους είναι να κάνουν την οθόνη να φαίνεται low res) και μετά να ανεβάζεις την internal ανάλυση τόσο πολύ? Και σε πραγματικό monitor high res δεν φαίνονταν τα scanlines από 800 x 600 και πάνω.

To PSX HW δεν έχει το ίδιο compatibility με το απλό. Ειναι πιο experimental.

To ReARMed δεν το χρησιμοποιώ.

Επίσης δεν χρησιμοποιώ kuzomi. Δεν ξέρω γιατί όλοι έχουν πάθει μια ψύχωση με αυτό το shader, παρόλο που το σύστημά μου το σηκώνει ποτέ δεν φαινόταν καλά στην 1080p οθόνη μου. Νομίζω θες μεγαλύτερη ανάλυση για να το δείχνει καλά. Κάνω την δουλειά μου και με ένα σωρό άλλους shaders.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το σύστημα μου τον σηκώνει τον kurozumi (οριακά σε οτιδήποτε κάτω από PSX), και καλά gaming laptop του 2014 με διπλές radeon 7670. Και ο CRT-Pi είναι καλή εναλλακτική όπως και το scanlines-sine-abs (πρέπει να είναι μέσα στα "misc"). Σε κάποια φάση έδειχνε απίστευτος ο kurozumi ειδικά σε NeoGeo σε 1024p μονιτορ. Θα πρέπει να δοκιμάσω ξανά να ανεβάσω κανένα screenshot πως δείχνει τώρα στο νεότερο retroarch.

edit: screenshots (δεξι κλικ view image)

Νομίζω πριν είχε πιο έντονα scanlines o kurozumi τεσπα δεν το κάνω και Κυπριακο το θέμα. Πάντως ο κουροζούμης είναι πιο κοντά στο πως θα έδειχνε ένα καλό arcade monitor, με bloom, μεγαλύτερη ανάλυση και όλα

kurozumi



crt-pi

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πρόσφατα φτιάξαμε μία καμπίνα με παλιά κλασσική οθόνη. Νομίζω ότι ο lottes shader είναι πιο κοντά σε αυτό που είδα.

dino-181107-155205.png


Θέλει δεξί κλικ, view image και zoom για να δείξει σωστά. Γενικά προτιμώ τα shaders που τα scanlines δεν είναι σκέτες οριζόντιες γραμμές.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ωραίος ο lottes. Βασικά ο kurozumi είναι λίγο πιο sharp και έχει πιο καλό contrast. Τώρα ναι επειδή και καλά έχει το bvm look δεν φαίνεται τόσο το mask (αλλά φαίνεται για κάποιο λογο έντονα στο beetle psx).
 
CUC 6360 - Cadillacs and Dinosaurs (1).jpg

Θελει και πιο μεγαλη αντιθεση (ασπρο-μαυρο) οπως φαινεται στην φωτο συγκρισης αριστερα που ειναι crt.Τι να το κανεις αν Φαινεται ξεθωριασμενο το αποτελεσμα ασχετως καλων  shaders και scanlines.Το υψηλο contrast σε crt ειναι το κερασακι στην τουρτα.

Δυσκολο εως αδυνατο να εχεις τα αποτελεσματα του φωσφορου σε hd lcd/led τηλεορασεις.Στις καλες crt υψηλου contrast το χρωμα φαινεται εντονο λαμπερο σε φοβερες αντιθεσεις. 
Υπαρχουν ομως και crt με χαμηλο κοστος κατασκευης και με πολλες χιλιαδες ωρες λειτουργιας που δεν εχουν καλα χρωματα και contrast.
 
Υπαρχει και το προβλημα με την κινηση.Δεν μπορουν να φτασουν οι hd led/lcd τηλεορασεις την καθαρη κινηση των crt τηλεορασεων.Δεν ξερω αν εχει βγει καποια καινουργια καλη τηλεοραση πχ oled που να εχει την  ιδια καθαρη κινηση με crt.Η διαφορα στα 2d ειναι πολυ εμφανης.
 
Εννοείται οτι η CRT δεν έχει αντίπαλο και ειδικα αν εχεις καμια Trinitron το αποτέλεσμα είναι φαντασμαγορικό. Την αλλη μέρα είχα φορτώσει το monkey island σε Amiga στην Trinitron και είχα μείνει να κοιταω τα χρώματα εκεί στη σκηνή που είναι στη λαβα το πλοιο στην αρχή.  Τι να πεις το κοκκινο ολοζωντανο λες αυτό είναι λάβα, το μαυρο είναι μαυρο και παει λέγοντας
 
Υπαρχει και το προβλημα με την κινηση.Δεν μπορουν να φτασουν οι hd led/lcd τηλεορασεις την καθαρη κινηση των crt τηλεορασεων.Δεν ξερω αν εχει βγει καποια καινουργια καλη τηλεοραση πχ oled που να εχει την  ιδια καθαρη κινηση με crt.Η διαφορα στα 2d ειναι πολυ εμφανης
Εγώ έχω πάρει ένα νέο μόνιτορ στα 240hz. Ειληκρινά, έχει μεγάλη διαφορά από κοινά LCD στα 60hz και πλησιάζει πολύ (αλλά δεν φτάνει) την CRT στο θέμα της θολούρας στην κίνηση.

Παρόλα αυτά, ακόμα και αυτό το monitor δεν βοηθάει στα retro παιχνίδια. Για να "δουλέψουν" τα 240hz κα ινα δεις καθαρή εικόνα πρέπει και το content να τρέχει στα 240fps. Αμα κάτι τρέχει στα 60 δεν έχει καμία διαφορά με μία κοινή 60hz οθόνη, παρόλο που είναι ρυθμισμένη στα 240. Απο αυτο απογοητεύτηκα. Αλλα τουλάχιστον στο Desktop και στο internet τα 240hz μου επιτρέπουν να διαβάζω text καθαρά ενώ κάνει scrolling.

BTW, τα χρώματα στην εικόνα που πόσταρες έχουν μεγάλη διαφορά. Τελείως άλλες αποχρώσεις. Για ποιο λόγο να γίνεται αυτό? Στο MAME υποτίθεται ότι είναι accurate το emulation. Εχει να κάνει με την LCD? Και πάλι όμως σε άλλη οθόνη η ίδια φωτό δεν θα έπρεπε να έχει τα σωστά χρώματα? Με προβλημάτισε αυτό τώρα.
 
τα χρώματα στην εικόνα που πόσταρες έχουν μεγάλη διαφορά. Τελείως άλλες αποχρώσεις. Για ποιο λόγο να γίνεται αυτό? Στο MAME υποτίθεται ότι είναι accurate το emulation. Εχει να κάνει με την LCD? Και πάλι όμως σε άλλη οθόνη η ίδια φωτό δεν θα έπρεπε να έχει τα σωστά χρώματα? Με προβλημάτισε αυτό τώρα.
Η κάθε οθόνη έχει δικο της προφίλ χρωμάτων ανάλογα με το μοντελο. Πχ σε μια φτηνή CRT έβλεπα αλλες αποχρώσεις σε PC με soft15khz απο μια Philips. Εντάξει εννοείται πχ το πρασινο ηταν πρασινο και στις 2 απλα άλλαζε λίγο η απόχρωση και στην ακριβή TV είχες λίγο καλύτερη εικόνα. Μετα η φωτο αυτή δεν είναι screenshot, μπορεί η κάμερα να έχει παραμορφώσει τα χρωματα, συμβαίνει οταν βγαζεις τέτοιες φωτο. Τέλος ορισμένα arcade monitor τα είχαν παίξει σε τέτοιο βαθμο απο τις χιλιαδες ώρες χρήσης που είχαν πεσμένο κοκκινο η μπλε κλπ σε πολλά ηλεκτρονικά που θυμάμαι εγώ. Είχα πετύχει ενα pacman πρόσφατα όταν ταξίδευα με ενα καράβι και είχε μονο μπλε τα αλλά 2 καλώδια r,g πρέπει να είχαν κοπεί lol.
 
Οπως τα λεει ο Shinobi.Αναλογως και το μοντελο της crt τηλεορασης,θα υπαρχουν διαφορες στις αποχρωσεις. Ποσο μαλλον οταν ειναι και διαφορετικες οθονες μεταξυ τους.
Διαφορες μπορει να υπαρξουν και στον τροπο συνδεσης οπως οταν αλλαζουμε απο rca σε rgb scart.

Εννοείται οτι η CRT δεν έχει αντίπαλο και ειδικα αν εχεις καμια Trinitron το αποτέλεσμα είναι φαντασμαγορικό.
Πηρα μια sony trinitron 21" πριν λιγο καιρο με λιγες ωρες λειτουργιας να την εχω καβατζα και η εικονα στα ρετρο ειναι το κατι αλλο.
Παιζω και σε μια trinitron του 1990 και η εικονα εδω απιστευτη.Αφου λεω αν παθει τιποτα λογο ηλικιας θα παω να την φτιαξω.

Kαι εδω μια φωτογραφια με το final fight σε tft\lcd monitor (δεν λεει ακριβως) και σε crt.Καμια σχεση το μπλε του ουρανου,το χρωμα  στους ουρανοξυστες 
και τα υπολοιπα χρωματα στο παιχνιδι μεταξυ tft/lcd και crt.Αν και στις φωτογραφιες δεν φαινεται η πραγματικη εικονα που βγαζει μια καλη crt με λαμπερα χρωματα κ.λ.π

finalfight.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πάντως πολλοί shaders στο RetroArch σου επιτρέπουν να πειράξεις τα χρώματα. Να δώσεις πχ παραπάνω intensity, contrast κλπ ή να πειράξεις την ισορροπία του RGB. H λάμψη της CRT πάλι δεν θα υπάρχει αλλά τουλάχιστον τα χρώματα μπορούν να διορθωθούν πιστεύω.
 
Μπορείς να έχεις καλό σχετικά αποτέλεσμα και με shaders, εδώ ο CRT-Hyllian σε WinUAE μετά από τρελό tweaking δίπλα-δίπλα από Trinitron, πιο κοντά δεν γίνεται να έρθει σε αυτές τις αναλύσεις. Χρώματα-contrast αρκετά κοντά στο αληθινό, οι scanlines χμμ όχι τόσο αλλά πάλι είναι οκ

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@Shinobi[/USER] μπορεις να μου ποσταρεις το WinUAE cfg σου με το οποιο εχεις το παραπανω αποτελεσμα?

Εχω κατι στο μυαλο μου 1@Imgema[/USER]

 
Πολυ ομορφα αποτελεσματα!

Αμα δεν τα λεγατε τοσο επιστημονικα μπορει και να το τολμουσαμε. :rofl:
 
Πίσω
Μπλουζα