RetroArch (PC)

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Wally
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Εν τω μεταξυ, οδευοντας προς την πρωτη stable εκδοση, το HSM Bezel εγινε πιο ελαφρυ (χρησιμοποιω πλεον το ADV setting), εχει φρεσκο Guest πακετο, νεα Cyber για οσους εχουν δυνατα συστηματα, AB Splitscreen Compare (στηνεις shader σε κομματια της οθονης για να συγκρινεις) κτλ κτλ
Το πακετο των bezel presets του Duimon (μεσω του οποιου χρησιμοποιω το HSM Bezel - εχει presets για καθε συστημα) εχει και αυτο αρκετες διορθωσεις. Μου αρεσει η υλοποιηση του Git (με το οποιο ημουν εξοικιωμενος λογω δουλειας) που συγχρονιζεις το συστημα σου με το repository του Duimon εξυπνα (περα απο την πρωτη φορα, μετα ξερει και κατεβαζει αλλαγες/προσθηκες). Εχει οδηγιες. Μιλαμε για κανα 2 GB πραμα το πακετο.

Links εχω δωσει παραπανω. Αξιζει να ασχοληθειτε διοτι το αποτελεσμα θα σας ανταμειψει.
 
Εχω να ασχοληθώ με shaders (και να ανανεώσω) κανα χρονο. Εχω φτιαξει καποια presets που μου αρέσουν και τα παντρεύτηκα.

Σκεφτομαι οτι αν αρχισω να ανανεωνω θα χαλασουν ολα και θα τα φτιαχνω απο την αρχη. Οχι οτι μασαω με κατι τετοια αλλα λογω δουλειας που με στελνει μακρια απο το PC για εβδομαδες, αναγκαζομαι να ασχολουμαι με τα βασικα οταν ερχομαι, δλδ update τα cores, προσθηκη μερικων iso να μεγαλωσει το setup αντε και να παίξουμε και κανα παιχνιδακι.

Παντως τα βλεπω τα threads στο official forum και ζηλεύω.
 
Εγώ συνήθως δεν βάζω bezel οθόνης. Logo δεξιά αριστερά το συζητάμε. εν τω μεταξύ ο shader του Guest.r έχει γίνει κτήνος. Σε λίγο θα θες GTX 1080 για να ανοιξει lol. Έχει ξεφύγει η κατάσταση με τα afterglow, convergence κλπ που εμένα τουλάχιστον δεν μου χρειάζονται. Δεν προσπαθώ ποτέ να χαλάσω την εικόνα να την κάνω να μοιάζει με αταρι 2600 με καλώδιο RF.

Σε ισχυρό σχετικά κινητό με Qualcomm Snapdragon 835 δεν το τρέχει φουλ ταχύτητα. Πιστεύω θα ζοριζει και GTX 1050 με τόσους υπολογισμούς.
 
Εχω να ασχοληθώ με shaders (και να ανανεώσω) κανα χρονο. Εχω φτιαξει καποια presets που μου αρέσουν και τα παντρεύτηκα.

Σκεφτομαι οτι αν αρχισω να ανανεωνω θα χαλασουν ολα και θα τα φτιαχνω απο την αρχη. Οχι οτι μασαω με κατι τετοια αλλα λογω δουλειας που με στελνει μακρια απο το PC για εβδομαδες, αναγκαζομαι να ασχολουμαι με τα βασικα οταν ερχομαι, δλδ update τα cores, προσθηκη μερικων iso να μεγαλωσει το setup αντε και να παίξουμε και κανα παιχνιδακι.

Παντως τα βλεπω τα threads στο official forum και ζηλεύω.

Εισαι γατος εσυ.
Αλλωστε αν πας μεσω Duimon ουσιαστικα πετας 2 φακελους μεσα στα Shaders και μετα πας σε καθε core και διαλεγεις το preset του Duimon που θες (καθενα απο τα οποια περιεχουν Bezels και για Day και Night και με επιπλεον παραλλαγες - προτιμω τα Night) το οποιο βλεπει το αντιστοιχο preset του HSM (το οποιο βασιζεται πανω στο Guest) :)

Βασικα με ενα Notepad++ και την λειτουργια Find/Replace in Files μπορει να γινει γρηγορα.

Μετα επειδη ολα ειναι δεμενα, οι αλλαγες ειναι πανευκολες.
 
Δεν προσπαθώ ποτέ να χαλάσω την εικόνα να την κάνω να μοιάζει με αταρι 2600 με καλώδιο RF.
Συμφωνώ εν μέρη. Αλλα διαφωνω και με το αλλο ακρο, δηλαδή raw εικόνα η RGB. Προτιμω κατι ενδιάμεσο. Με ενδιαφέρει να γινεται ενα ψιλο blend στο dithering κυριως.

Εισαι γατος εσυ.
Αλλωστε αν πας μεσω Duimon ουσιαστικα πετας 2 φακελους μεσα στα Shaders και μετα πας σε καθε core και διαλεγεις το preset του Duimon που θες (καθενα απο τα οποια περιεχουν Bezels και για Day και Night και με επιπλεον παραλλαγες - προτιμω τα Night) το οποιο βλεπει το αντιστοιχο preset του HSM (το οποιο βασιζεται πανω στο Guest) :)

Βασικα με ενα Notepad++ και την λειτουργια Find/Replace in Files μπορει να γινει γρηγορα.

Μετα επειδη ολα ειναι δεμενα, οι αλλαγες ειναι πανευκολες.
Δεν ξερω ποτε θα κατσω να ανανεωσω shaders αλλα σιγουρα θα αλλαξω τα περισσοτερα bezels που εχω μιας και τα night mode bezels του duimon τα ερωτεύτηκα.
 
Το HSM εχει τα δικα του shaders (βασικα του Guest) - μπορει να το ξερεις ηδη - εγω δεν το ηξερα απο την αρχη. Με αλλα λογια οι αλλαγες στα κανονικα shaders του RetroArch δεν το επηρεαζουν.
 
Εν τω μεταξύ έτρεξα την τελευταία έκδοση του Guest-advanced και είναι ο μόνος shader που κόντεψε να γονατίσει την GTX 1070, εκεί που τρέχει τα πάντα 1200 frames έπεσε στα 300 lol.
Δεν συζητάμε για λάπτοπ όταν τρέχει στην onboard Intel για εξοικονόμηση ενέργειας, εκεί πάμε στα 30 καρέ. Η fast εκδοχή τρέχει μετά βίας στα 60-70 (χωρίς αξιοσημείωτη πτώση σε αυτό που βλέπεις στην οθόνη σε σχέση με την κανονική εκδοχή).
Πιστεύω θα θέλει μίνιμουμ GTX 1050ti/RX470. Θεωρώ είναι υπερβολή για ένα shader στα 1080p που δεν έχει και καμιά τεράστια διαφορά από άλλους πιο απλούς πχ easymode-halation. Και κάνει ένα τεράστιο chain από 12+ passes. Που να αντέξει μια φυσιολογική κάρτα.
 
Ο guest έχει καποιες σημαντικές διαφορές για μένα. Πρώτων δείχνει τα scanlines πιο σωστά οταν έχεις full screen χωρίς integer scale που σου κάνει την εικόνα πιο μικρή στα 1080p. Ενώ ο easymode σου δειχνει κάποια scanlines με διαφορετικό πάχος και φαίνεται αίσχος το αποτέλεσμα. Επίσης ο guest έχει 5-6 διαφορετικά είδη scanlines, πχ το lottes που κάνει για arcade games.
 
Το HSM Bezel project που χρησιμοποιει τον Guest μαζι με τις bezel αντανακλασεις, λογικα ειναι πιο βαρυ απο τον standalone και δεν μου ειναι ιδιαιτερα βαρυ στο μετριο PC μου. Χρησιμοποιω το STD setting παντου.
 
Το HSM Bezel project που χρησιμοποιει τον Guest μαζι με τις bezel αντανακλασεις, λογικα ειναι πιο βαρυ απο τον standalone και δεν μου ειναι ιδιαιτερα βαρυ στο μετριο PC μου. Χρησιμοποιω το STD setting παντου.
Aυτό χρησιμοποιούσα σαν default, μέχρι που πήρα την καινούρια 4Κ τηλεόραση. Και λόγω του ότι στο RetroArch τρέχω windowed fullscreen, οπότε 4K, αυτό το shader πουσάρει αρκετά την 1060 που έχω. Το σηκώνει αλλά δεν μου αρέσει να τρέχει στο 90% usage με τα ανεμηστηράκια να ακούγονται για να παίξω Sonic στο Mega Drive.

Τωρα το γιατί τρέχω windowed fullscreen αντι για true, είναι μεγάλη ιστορία :P
 
Με απλά μαθηματικα αν η GTX 1070 παιζει 300 καρέ σε 1080, επειδή ο shader τρέχει σε κάθε 1 pixel αν 4πλασιασεις την ανάλυση (4Κ) πέφτεις στα 75 καρέ. Πάλι καλά να λέμε. Βλέπω όμως ότι ξεπετάγονται νέοι shaders πιο ελαφρείς με την τροπή που πήραν τα πράγματα.

Γενικά δεν δίνουν πολύ σημασία σε mid/low end, εδώ και μήνες κάποιος μαθητευόμενος μάγος χωρίς να καταλαβαίνει Χριστό τι κάνει, πείραξε τον κώδικα του zfast-crt και δεν παίζει το mask καθολου. Το οποίο shader ήταν το κυρίαρχο low end. Τα PR περνάνε νύχτα χωρίς τσεκαρισμα πχ μπορεί να μπω τώρα εγώ και να χαλάσω 2-3 shader και να κάνω και τον ήρωα.
 
Το HSM Bezel project που χρησιμοποιει τον Guest μαζι με τις bezel αντανακλασεις, λογικα ειναι πιο βαρυ απο τον standalone και δεν μου ειναι ιδιαιτερα βαρυ στο μετριο PC μου. Χρησιμοποιω το STD setting παντου.
Λογικό ακούγεται όταν παίρνει ένα ήδη πολύ βαρύ shader και του βάζει και από επάνω reflections κλπ να κλαταρει το PC. Έχω διαβάσει ιστορίες ότι θέλει λέει 5 λεπτά σε κάποια setup να ανοίξει το shader lol. Σαν να φορτώνεις παιχνίδι σε C64.
 
5 λεπτά? :shocked:

Χρονομέτρησα στο δικό μου σύστημα (i5 4670, 16GB DDR3, GTX 1060) έχοντας ήδη ανοίξει το menu και ένα παιχνίδι ώστε να μετρήσω μόνο το loading του shader και όχι του RetroArch+Rom που μπορεί να κάνει 2-3 δευτερόλεπτα την πρώτη φορά που το ανοίγεις σε μηχανικό δίσκο.

Σε μένα ο shader έκανε 5 με 6 δευτερόλεπτα να εμφανιστεί, από την στιγμή που πάτησα τo κουμπί να τον επιλέξω σαν preset για πρώτη φορά μετά από reboot.

Η CPU του PC μου βγήκε πριν από 8 χρόνια και η κάρτα γραφικών είναι μία μεσαίων κυβικών που βγήκε πριν από 5 χρόνια. Υπάρχουν ήδη games που βγαίνουν τώρα και δεν φτάνω ούτε τα minimum requirements. Παρόλα αυτά, αναλογικά αν το πάρεις, για να κάνει 5 λεπτά (300 δευτερόλεπτα) να φορτώσει το shader άντε πες και το RetroArch μαζί με το rom, θα πρέπει ο άλλος να έχει κανέναν υπολογιστή 50/60 φορές πιο αργό και από το απαρχαιωμένο δικό μου, αν τα μαθηματικά μου είναι σωστά.

Δηλαδή τι είχε ο άλλος, Pentium 2? Με καμιά Geforce 2 ξέρω γω? Σε μηχανικό δίσκο του 1998? Νομίζω ούτε καν το raspberry δεν είναι τόσο αργό, εκτός και αν έχει κανένα πιο παλιό από το 3B+. Aν μιλάμε για PC δεκαετίας και έχει τέτοιες επιδόσεις τότε κάτι στραβό συμβαίνει, όπως να έχει ξεκολλήσει καμιά ψύκτρα πχ. :icon_lol:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Αυτό γίνεται λόγω κάποιου bug στον κώδικα προφανώς. Και όχι λόγω επιδόσεων του PC
 
Στο libretro φορουμ ανεβηκε ενα benchmark που δειχνει οτι τα φρεσκα Guest ειναι πιο ελαφρια. Δεν εχω αποψη διοτι παω μεσω HSM πλεον και οχι με το stand alone.

Previous version / New version

crt-guest-advanced: 185FPS / 200FPS
fast: 315FPS / 326FPS
fastest: 660FPS / 660FPS (same perf, maybe some bottleneck elsewhere)
hd: 292FPS / 315FPS
hires: 147FPS / 162FPS
ntsc: 134FPS / 177FPS
ntsc-fast: 285FPS / 300FPS


Παντως ο Guest που ειναι τοσο ψειρας αλλα και καθεται και ακουει καθε παραπονο/προταση καθε παλαβιαρει και τα υλοποιει, ειναι τεραστιο κεφαλαιο.
Δεμενο πανω στο Guest, το HSM project (ριχτε και μια ματια στα Presets απο Cyber και Sonkun αν εχετε καλο PC) μαζι με τα bezel του Duimon πραγματικα προσφερουν αλλη εμπειρια.

Και κατι που πετυχα τυχαια στα bezels του Duimon: τα -[Guest]-[Custom-Bezel_001]-[Night] δινουν μεγαλυτερο gameplay χωρο στην οθονη απο τα τα [Guest]-[Bezel]-[Night]

Το καλο ειναι οτι τοσο το HSM οσο και ο Duimon κρατανε μια standard ονοματολογια και ετσι με ενα Notepad++ ->Find in Files αλλαζεις στη στιγμη οτι θες μαζικα (μου πηρε δευτερολεπτα πχ να παω απο [Bezel] σε [Custom-Bezel_001] σε ολα μου τα cores

Επισης ο Duimon εχει υλοποιησει Git και ετσι αφου την πρωτη φορα φτιαξεις το τοπικο repository, αρκει να ανοιξεις ενα git bash, να γραψεις Git pull και να παρεις οτι αλλαγες, προσθηκες,διαγραφες εχουν γινει.
 
Αυτό είναι το κακό, ότι μπαίνει ένας παλαβιαρης και του λέει θέλω όταν περνάει το άσπρο πίξελ από μπλε να βγάζει αυτό κι εκείνο που νομίζω αν θυμάμαι έβγαζε μια παλιά τηλεόραση που είχαμε στο σπίτι της γιαγιάς μου. Και ο άλλος τα περνάει μέσα στο shader με μεγάλο κόστος σε απόδοση.
 
Σήμερα έριξα μια ματιά στην λίστα των cores μετά από πολύ καιρό και παρατήρησα καποια καινούρια για μένα για συστήματα όπως το MegaDuck και το Watara Supervision. Τοσο καιρό αυτά τα τρέχω με το MAME core. Εχει κανεις από εσάς τεστάρει τα standalone cores αν ειναι καλύτερα?

Επίσης καινούριο για μένα ειναι το Gearcoleco για το ColecoVision. Χρησιμοποιώ BlueMSX για αυτό το σύστημα. Ποιο είναι καλύτερο?

Εχω βολευτεί τώρα με το setup μου είπα να ρωτήσω μπας και κάποιος έχει κάνει ήδη τον κόπο να τα δοκιμάσει :p
 
Δεν ειχα παρει χαμπαρι το Gearcoleco. Θανξ, θα το τσεκαρω
 
Λοιπον το δοκιμασα εχτες.
Δεν εχω Colecovision για να συγκρινω αλλα φορτωνοντας το Beamrider (απο τα αγαπημενα μου, δεν ηταν τυχαια η δευτερη επιλογη στο παλαι ποτε Game of the Week), βλεπω διαφορετικο playfiled μεταξυ BlueMSX core και Gearcoleco core.
Δοκιμασα και το standalone Gearcoleco και μου δινει το ιδιο με το core.
Θελει ψαξιμο.
Για την ωρα γυρναω σε Gearcoleco και βλεπουμε.

Επισυνπατω screenshot απο BlueMSX core, GearColeco core και GearColeco standalone emu

BTW δυσκολευομαι πολυ να στησω το Saturn Retrobit controller με τα Coleco cores...και στο BlueMSX χρησιμοποιω το 360 contro
 

Συνημμένα

  • gearcoleco_standalone.jpg
    gearcoleco_standalone.jpg
    152,3 KB · Προβολές: 3
  • Beamrider (USA)-220209-203913_GearColeco.png
    Beamrider (USA)-220209-203913_GearColeco.png
    1,2 MB · Προβολές: 3
  • Beamrider (USA)-220209-203842_BlueMSX.png
    Beamrider (USA)-220209-203842_BlueMSX.png
    1,5 MB · Προβολές: 3
Σημερα θα κανω μια προσπαθεια να βαλω retroarch σε Wii U και PSTV .
Με εξιταρει και η ιδεα να παιζω τα handheld roms στην οθοναρα του pad του U ,οσο για το PSTV μια κονσολιτσα τοσο δα που να μην πιανει χωρο για emus ειναι καλη ιδεα νομιζω, να ειχα και μια μεγαλυτερη καρτα απο 4 γιγα καλα θα ηταν.
 
Πίσω
Μπλουζα