RetroArch (PC)

τελικά ήταν η επιλογη crt switchres λσθος, Τώρα εμφανιζεται κανονικα
 
Αμα βαλεις κανενα απλο shader οπως πχ interlacing.glsl η slang θα ειναι η εικονα σχεδον σαν BVM που σκανε ενα καρο χιλιαρικα να τις αγορασουν. Τα ιδια μονιτορ ειναι στην ουσια, 1280χ1024 απλα η BVM υποστηριζει και 15khz σημα
 
Καλησπέρα σε όλους.

Έχω στήσει το Retroarch στο PC και όλα τα παιχνίδια που έπαιζα στην παιδική ηλικία παίζουν μια χαρά. Το μόνο που μου έχει μείνει και δεν έχω καταφέρει, είναι να τρέξω παιχνίδια της Amiga. Συγκεκριμένα με 2 παιχνίδια θέλω να ασχοληθώ. Το kick off 2 & swos. Αυτό που κάνω είναι ρίξω στον φάκελο system τα kickstart αρχεία. Στη συνέχεια βάζω τα παιχνίδια (τα έχω σε zip και σε iha μορφή) σε φάκελο που έχω και τα υπόλοιπα roms. Όταν πάω όμως στο Retroarch να τρέξω τα παιχνίδια μου δείχνει κενή γκρι οθόνη και δεν κάνει κάτι άλλο. Τι κάνω λάθος; Αν έχει κανείς ιδέα ή να μου πει βήμα - βήμα πως να προχωρήσω θα ήμουν ευγνώμων.

Τέλος να ευχαριστήσω και την πολύτιμη βοήθεια του @Imgema αλλά και τους υπόλοιπους για την καθοδήγηση στο στήσιμο του retroarch.
 
Ακόμη δεν έχω μπορέσει να βγάλω άκρη με την Amiga. Αν κάποιος το έχει δουλέψει και μπορεί, ας ρίξει τα φώτα του.
 
Θεωρώ πως το πρόβλημα θα έχει να κάνει με τα bios. Είσαι σίγουρος ότι είναι σωστά ονομασμένα και στο σωστό σημείο?

Εχεις διαβάσει κάποιες οδηγίες ή tutorial ή το παλεύεις μόνος σου με trial & error?

Εδώ θα δεις τις σωστές ονομασίες και εκδόσεις.


Αν θυμάμαι καλά τα WHDLoad έχουν ένα δύο βήματα παραπάνω να προσέξεις.

Αν πάλι δεν λειτουργεί ίσως πρεπει να αλλάξεις κάτι στα core options. Τα δικά μου είναι αυτά:

puae_analogmouse = "both"
puae_analogmouse_deadzone = "20"
puae_analogmouse_speed = "1.0"
puae_audio_options_display = "disabled"
puae_autoloadfastforward = "disabled"
puae_bogomem_size = "auto"
puae_cart_file = "none"
puae_cd32pad_options = "disabled"
puae_cd_speed = "100"
puae_cd_startup_delayed_insert = "disabled"
puae_chipmem_size = "auto"
puae_collision_level = "playfields"
puae_cpu_compatibility = "exact"
puae_cpu_model = "auto"
puae_cpu_multiplier = "0"
puae_cpu_throttle = "0.0"
puae_crop = "disabled"
puae_crop_mode = "both"
puae_dpadmouse_speed = "6"
puae_fastmem_size = "auto"
puae_floppy_multidrive = "enabled"
puae_floppy_sound = "80"
puae_floppy_sound_empty_mute = "disabled"
puae_floppy_sound_type = "internal"
puae_floppy_speed = "100"
puae_floppy_write_protection = "disabled"
puae_floppy_write_redirect = "disabled"
puae_fpu_model = "auto"
puae_gfx_colors = "16bit"
puae_gfx_flickerfixer = "disabled"
puae_gfx_framerate = "disabled"
puae_gfx_gamma = "0"
puae_horizontal_pos = "auto"
puae_immediate_blits = "waiting"
puae_joyport = "joystick"
puae_joyport_order = "1234"
puae_joyport_pointer_color = "blue"
puae_keyrah_keypad_mappings = "disabled"
puae_kickstart = "auto"
puae_mapper_a = "---"
puae_mapper_aspect_ratio_toggle = "---"
puae_mapper_b = "---"
puae_mapper_crop_toggle = "---"
puae_mapper_down = "---"
puae_mapper_l = "---"
puae_mapper_l2 = "MOUSE_LEFT_BUTTON"
puae_mapper_l3 = "---"
puae_mapper_ld = "---"
puae_mapper_left = "---"
puae_mapper_ll = "---"
puae_mapper_lr = "---"
puae_mapper_lu = "---"
puae_mapper_mouse_toggle = "RETROK_RCTRL"
puae_mapper_r = "---"
puae_mapper_r2 = "MOUSE_RIGHT_BUTTON"
puae_mapper_r3 = "---"
puae_mapper_rd = "---"
puae_mapper_reset = "---"
puae_mapper_right = "---"
puae_mapper_rl = "---"
puae_mapper_rr = "---"
puae_mapper_ru = "---"
puae_mapper_save_disk_toggle = "---"
puae_mapper_select = "TOGGLE_VKBD"
puae_mapper_start = "---"
puae_mapper_statusbar = "RETROK_F12"
puae_mapper_turbo_fire_toggle = "---"
puae_mapper_up = "---"
puae_mapper_vkbd = "---"
puae_mapper_x = "RETROK_SPACE"
puae_mapper_y = "---"
puae_mapper_zoom_mode_toggle = "---"
puae_mapping_options_display = "enabled"
puae_model = "auto"
puae_model_cd = "CD32"
puae_model_fd = "A500"
puae_model_hd = "A1200"
puae_model_options_display = "disabled"
puae_mouse_speed = "100"
puae_physical_keyboard_pass_through = "disabled"
puae_physicalmouse = "enabled"
puae_retropad_options = "disabled"
puae_shared_nvram = "disabled"
puae_sound_filter = "emulated"
puae_sound_filter_type = "auto"
puae_sound_interpol = "anti"
puae_sound_stereo_separation = "100%"
puae_sound_volume_cd = "100%"
puae_statusbar = "bottom"
puae_statusbar_messages = "disabled"
puae_statusbar_startup = "disabled"
puae_turbo_fire = "disabled"
puae_turbo_fire_button = "B"
puae_turbo_pulse = "6"
puae_use_boot_hd = "disabled"
puae_use_whdload = "files"
puae_use_whdload_nowritecache = "disabled"
puae_use_whdload_prefs = "disabled"
puae_use_whdload_theme = "default"
puae_vertical_pos = "auto"
puae_video_allow_hz_change = "locked"
puae_video_aspect = "auto"
puae_video_options_display = "disabled"
puae_video_resolution = "auto"
puae_video_standard = "PAL auto"
puae_video_vresolution = "auto"
puae_vkbd_dimming = "25%"
puae_vkbd_theme = "auto"
puae_vkbd_transparency = "25%"
puae_z3mem_size = "auto"
puae_zoom_mode = "deprecated"
puae_zoom_mode_crop = "deprecated"
 
Τελευταία επεξεργασία:
Η αλήθεια είναι ότι είδα μερικά βίντεο στο youtube. Έκανα ακριβώς τα βήματα και δεν δούλεψαν.

Να πω ότι έχω και τις εκδόσεις των 2 παιχνιδιών σε iha μορφή. Από κει κατάφερα κι έτρεξα το kick off 2 μια χαρά. Όταν όμως πάω να τρέξω το swos μου βγάζει την παρακάτω εικόνα. Το ίδιο κι όταν πάω να τρέξω την mu3 που έχω μέσα τις 2 δισκέτες από swos.

2023-09-30 21_54_26-RetroArch PUAE 2021 2.6.1 3ca3641.png

Τις ρυθμίσεις αυτές που τις βρίσκω;
Αν πάλι δεν λειτουργεί ίσως πρεπει να αλλάξεις κάτι στα core options. Τα δικά μου είναι αυτά:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Δεν ξέρω τι άλλο μπορεί να είναι λάθος... Ισως τα αρχείο να είναι χτυπημένο? Δεν βλέπω γιατί να δουλεύει το ένα και όχι το άλλο, μιλάω πάντα για τα .lha αρχεία, δεν με ενδιαφέρουν οι δισκέτες.
 
Επίσης ένα άλλο αρχείο .lha που έχω όταν το φορτώνω μου βγάζει αυτό.

2023-09-30 22_21_31-.png
 
Σου εστειλα ένα pm με το αρχειο που τρέχω εγώ και μου δουλεύει. Για να ξέρουμε ότι δεν είναι εκεί το πρόβλημα.
 
Αμα βαλεις κανενα απλο shader οπως πχ interlacing.glsl η slang θα ειναι η εικονα σχεδον σαν BVM που σκανε ενα καρο χιλιαρικα να τις αγορασουν. Τα ιδια μονιτορ ειναι στην ουσια, 1280χ1024 απλα η BVM υποστηριζει και 15khz σημα

Έβαλα την ανάλυση σε 600x224, τη συχνότητα σε 122-23 hz (δεν την αναγνωρίζει ακριβώς γιατί κόβει κάποια hz), ρύθμισα τη crt res του retroarch σε 120hz, έβαλα vsync interval στο 2, ρύθμισα το aspect ratio για το κάθε παιχνίδι και έβαλα και το interlace shader αν και στο τελευταίο δεν βλέπω μεγάλη διαφορά. Πάντως έτσι η οθόνη βγάζει αυτούσια scanlines με πολύ καλύτερο αποτέλεσμα. Κάτι αδύνατο στις LCD με τόσο χαμηλές αναλυσεις και τοσο υψηλές συχνότητες.
Βέβαια στο dosbox καλύτερα να χρησιμοποιω το dosbox-x

img_20231007_194830_rmhfwe.jpg
 
Το retroarch σηκώνει ps2, ps3 & xbox 360 παιχνίδια;
 
και καλυτερα να μεινεις μακρια απο το PS2...πολυ παλιος ο κωδικας
 
Ελπιζω το PSP core του RetroArch να ακολουθησει τις αλλαγες στον PPSSPP οπου πλεον υποστηριζει chd.
Tα 130GB .iso files με το conversion τα πηγα στα 79GB. Not bad! (και φυσικα γυρισα στον PPSSPP)

Scripts για καθε περιπτωση (μαζι με φρεσκο chdman) εδω
 
Τα RetroArch cores υποστηριζουν chd, άσχετα αν το κανουν οι standalones η οχι.
 
Καλη φαση! Θα το δοκιμασω το βραδυ
 
τώρα κατάλαβα την πραγματική αξία του retroarch μιας και σου επιτρέπει να παίζεις παιχνίδια σε χαμηλές αναλυσεις σε υπολογιστες.

Ενώ οι υπόλοιποι εξομοιωτές έχουν σημαντικα θέματα σε οτιδήποτε κάτω του 640x480, όχι μόνο στα μενού αλλά και στα ίδια τα παιχνίδια και ας είναι και καλύτεροι.
Ακόμα και το mame υστερεί.

Και το Scummvm ευτυχώς επίσης έχει ευανάγνωστα μενού και σωστή εικόνα.

Δυστυχώς πλέον το ρίξαν στα shaders για αντιστάθμιση, που είναι χειρότερο, σα πασάλειμα
 
Δυστυχώς πλέον το ρίξαν στα shaders για αντιστάθμιση, που είναι χειρότερο, σα πασάλειμα
Δεν ασχολουμε με αυτα εδω και χρονια μιας και ειμαι οκ με το ρετρο emulation και τωρα απλα παταω το κουμπι on και παιζω στην crt.
Αλλα απο απορια ακομα τοσο χαλια σαν πασαλειμα ειναι οι shaders στο retroarch ??
 
Δεν ασχολουμε με αυτα εδω και χρονια μιας και ειμαι οκ με το ρετρο emulation και τωρα απλα παταω το κουμπι on και παιζω στην crt.
Αλλα απο απορια ακομα τοσο χαλια σαν πασαλειμα ειναι οι shaders στο retroarch ??
επειδή η πλειοψηφία δεν ασχολείται με αυθεντικη αναπαραγωγή ρετρό ή έχει ξεχάσει πως είναι οι παλιές οθόνες, θεωρούνται τα shaders μια καλή λύση

Γιατί από τότε που επικράτησαν οι οθόνες LCD/TFT τα παλιά παιχνίδια χωρίς shaders φαίνονταν όντως χάλια.

Αλλα τώρα που είδα πως είναι η εικόνα των παλιών παιχνιδιών για υπολογιστή σε κανονική παλιά οθόνη, ποσο μάλλον που θεωρείται ένα μέτριο μοντέλο, δεν μπορώ να γυρίσω στα shaders.

Βέβαια άλλο τα παιχνίδια για υπολογιστή vga και άλλο αυτά για κονσόλες και arcades ή άλλους υπολογιστές.

Η κάθε οθόνη, ψηφιακή ή αναλογική είχε και διαφορετική απεικόνιση και τα παιχνίδια φτιάχτηκαν ειδικά για αυτή.

Αλλα θεωρώ τις οθόνες crt για υπολογιστή τις καλύτερες από άποψη ισορροπίας για έγχρωμη εξομοιωση διαφορετικων συστημάτων
 
Εγω παλι θεωρω τα shaders ευλογία (οχι ευλογιά χαχαχαχα)
Ποιος εχει χωρο στο σπιτι του να στριμωξει ξανα μια 32αρα WEGA των 60+ κιλων και 200W? Ασε ποσο δυσκολο ειναι να βρεις οθονη με λιγες ωρες και σοβαρη μαρκα (οχι Funai και λοιπες φρικες)
Εγω στην gaming γωνια μου εχω μια 14αρα Sony CRT (και εψαξα ΠΟΛΥ να βρω κατι με λιγες ωρες πανω του) και παλι πιανει ζωτικο χωρο μεσα σε ολα τα χομπυ που εχω.
Σε μια καλη OLED, με ενα αξιοπρεπες συστηματακι και ενα σοβαρο shader (και μετα απο αρκετο tweaking) μπορεις να βγαλεις εξαιρετικα αποτελεσματα.
Επισης τα RetroTink και λοιπα, σε λιγα χρονια θα ειναι μονοδρομος για να παιζεις Original συστηματα...
 
Πίσω
Μπλουζα