RetroArch (PC)

Πάντως άλλο το Hyperspin και άλλο το RetroArch.

To Hyperspin είναι μόνο frontend και τίποτε άλλο. Απλώς είναι αρκετά πλούσιο σε γραφικά και themes και είναι φτιαγμένο για gamepad/arcade controls και καμπίνες.

To RetroArch είναι "πολυ-emulator". Κάτι σαν το Mednafen, το Bizhawk, το OpenEmu κλπ. Απλά έχει πιο πολλές δυνατότητες, υποστηρίζει πιο πολλά συστήματα και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν frontend (με περιορισμένες δυνατότητες σε αυτόν τον τομέα) και φυσικά το χειρίζεσαι καλύτερα με gamepad (μου αρέσει ο καναπές πιο πολύ από το γραφείο).

Το Rocketlauncher είναι και αυτό frontend αλλά λειτουργεί σε συνδυασμό με το Hyperspin, προσθέτοντας πολλές δυνατότητες και options. Για μένα πλέον δεν γίνεται να έχεις Hyperspin χωρίς Rocketlauncher. Κάτι πολύ παλιά setups έχουν σκέτο το Hyperspin και δεν παλεύονται.

Το Launchbox είναι και αυτό ένα πολύ καλό frontend από μόνο του αλλά θέλει να το πληρώσεις για να το χρησιμοποιήσεις με το gamepad. Οπότε εγώ το χρησιμοποιώ μόνο όταν είμαι σε mode γραφείου.

Αυτά έτσι πληροφοριακά σε περίπτωση που κάποιος έχει μπερδευτεί με όλα αυτά τα ονόματα που αναφέρονται εδώ.

Οπότε για να καταλάβετε, μιας και κάνουμε χαβαλέ για τις ρυθμίσεις. Αν θες να φτιάξεις ένα τέτοιο setup δεν αρκεί μόνο να ξερεις να ρυθμίσεις το RetroArch αλλά και κάποιον συνδυασμό με Hyperspin/Rocketlauncher/Launchbox. Τουλάχιστον δύο από τα 4 συνολικά προγράμματα στην αλυσίδα θα πρέπει να τα ξεκοκαλίσεις... (εδώ τα φέρνουμε βόλτα και τα 4 πάντως :p )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Που να δειτε τι θα γινει τωρα...ανοιγω τον ασκο του Αιολου: Naomi standalone roms με Retroarch Flycast

1@Imgema[/USER] ετοιμασου :)

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πριν λίγες μέρες τέσταρα μερικά Naomi με Flycast. Δεν υποστηρίζει όμως Naomi 2 οπότε για VF4 και Initial D το Demul είναι μονόδρομος.
 
Επαιξε αναιμακτα το Naomi.

Βρηκα και εναν σχετικα ελαφρυ (ισως οχι τοσο ρεαλιστικο) crt shader για DC και Naomi που δεν δημιουργει artifacts οπως οι αλλοι απλοι (πχ easymode κτλ)

Ειναι GLSL (δεν τρεχει το core σε Vulkan) και λεγεται crt_potato (φαση θα ηταν να υπηρχε κανας crt_κιμας να κανει γουστο ο 1@metalcandyman[/USER] χαχαχαχα) .

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ΧΑΧΑΧΑΧΑ! Εκατσα για πλακα και εστησα το AI Service για OCR μεταφρασεις και δουλευει πολυ καλα! 4 δευτερολεπτα με απλη ADSL (δειτε τα screenshot-ακια μου)

Tα VICE και το Hatari core εχουν βελτιωθει αρκετα!

Οδηγιες για το AI (ακολουθησα την πρωτη μεθοδο)




Aoi Blink (Japan)-190916-182235.png

Aoi Blink (Japan)-190916-182308.png
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο potato είναι από τους πιο ελαφρεις, ακόμα πιο ελαφρύς είναι ο scanlines-sine-abs. Η βασική τριπλετα των ελαφριών και καλά ειναι

Crt-pi

Crt-potato

Scanlines-sine-abs. Από τους τρεις αυτούς κατά την γνώμη μου ο καλύτερος είναι ο crt-pi. Αλλά για να μην παίξει ένα σημερινό PC τον crt-geom αποκλείεται, μόνο κάτι pc με κάτι αρχαίες Intel hd3000 δεν παίζουν. 
 
Τον CRT-Potato τον χρησιμοποιω στο PSX

CRT-Pi δεν εχει για Vulkan (εκει τρεχω το 98% των cores)

Εγω παιζω μεταξυ CRT-Geom και Royale Kurozumi (τα εναλασσω για να μην βαριεμαι)
 
Και με τον potato δείχνει μια χαρά στα screenshots που έβαλες, φυσικά αυτοί οι shaders πάντα δείχνουν καλύτερα στα 1080p+. Ο τοπ για μένα είναι αυτός του crt-guest/Dr. Venom αλλά για γρήγορο αποτέλεσμα βάζω crt-geom
 
Βασικα η μηχανη του φορουμ ψιλοσακαταψε τα screenshots μου. Δεν ειναι με potato. Ειναι με Geom.

Ο Venom φαινεται πολυ δυνατος αλλα ειναι OpenGL only δυστυχως (και υποθετω βαρυς για το δικο μου configuration)

Στο Vulkan θεωρω οτι η επιδραση των shaders στη αποδοση ειναι πολυ μικροτερη. To οτι τρεχω στο συστημα μου ολα τα κονσολικα (πριν το PSX) με Royale Kurozumi ειναι φακτ.

Γενικα προτεινω να δοκιμαστε Vulkan. Tα περισσοτερα Cores δουλευουν. OpenGL only ειναι ο Mupen (N64), Flycast(DC) και κανα δυο αλλα (στηνεις δευτερη RetroArch και σεταρεις τι θα τρεχει με ποια RetroArch στο Launchbox)
 
Με Vulkan απενεργοποιούνται κάποια πράγματα που στην οθόνη μου (που είναι 240hz) χρειάζονται. Στο MAME core τουλάχιστον με Vulkan το frame rate δεν είναι smooth γιατί δεν συγχρονίζεται καλά με την οθόνη όπως το gl. Δεν το έχω ψάξει ιδιαίτερα για να βγάλω άκρη αλλά δεν μπαίνω στον κόπο από την στιγμή που το σύστημά μου σηκώνει gl μια χαρά.

Από shaders χρησιμοποιώ 5-6 διαφορετικά. Ενα με CRT-Geom που είναι το global, ένα πάλι CRT-Geom με κάποιες προσθήκες και ρυθμίσεις για το Mega Drive που έχει πολύ dithering, ένα για N64, ένα Lottes για τα arcade κλπ. Τώρα που έχω και την καμπίνα με την CRT μπορώ να την μελετήσω και να πετύχω ένα παρόμοιο αποτέλεσμα.

Ο shader του Mega Drive για σωστές διαφάνειες και dithering blend: (Image-Adjustment + 2 shaders από Gtuv50 + CRT-Geom + S-Video στα core options):

Sonic the Hedgehog (USA, Europe)-190829-180832.png

O Shader για Arcade monitor: (Image-Adjustment + Lottes χωρίς το bloom)

goldnaxe-190918-131901.png

Ν64 με Mupen + GlideN64: (Image-Adjustment, aa-shader-4.0 για την θολούρα, CRT-Geom-Gaussian)

Super Mario 64 (USA)-190918-134805.png

NES: (Συνδυασμός Composite από core options + CRT-Geom). Είναι ότι πιο κοντά στην εικόνα που θυμάμαι με RF καλώδιο.

Super Mario Bros. (World)-190918-140213.png

Super Mario Bros. (World)-190918-1402132.png

Vectrex/MAME Vectors: (Δεν θυμάμαι ποιο είναι το preset αλλά έχει 11 passes! Και έχω αλλάξει και κάποιες ρυθμίσεις):

Pole Position (USA)-181006-183209.png

Τις εικόνες τις κάνω crop για να μπορούν να φανούν σωστά οι λεπτομέρειες στο forum χωρίς zoom κλπ.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
1@Imgema[/USER]  Μπορεις να κανεις paste το glsp ή .slang αρχειο απο το φακελο shaders/presets/VecX?

Κανεις και το ιδιο για το MegaDrive?

Ενεργοποιησα RetroAchievements. Τρελη φαση! :)

 
1@Imgema[/USER]  Μπορεις να κανεις paste το glsp ή .slang αρχειο απο το φακελο shaders/presets/VecX?

Κανεις και το ιδιο για το MegaDrive?

Ενεργοποιησα RetroAchievements. Τρελη φαση! :)
Mega Drive:

https://pastebin.com/nFMN8Mpq

Στα core options βάλε S-Video (το composite είναι bugged και κάπως το φέρνω με τον shader)

Vectrex:

https://pastebin.com/wXDcMgep

Μην ξεχάσεις να αλλάξεις και τα paths. Στα core options βάλε το internal resolution στο 4

 
Τι παίζει με τα retroachivements; 
 
Εχουν σεταρει απειρα ρετρο παιχνιδια (δες το link που εβαλα στο ποστ μου που τα παραθετει και εχει και τα achievements για το καθενα) οπου το RetroArch (για να ειμαι ακριβης, η μεγαλη πλειοψηφια των cores του) τσεκαρει την προοδο και τα κατορθωματα σου στο παιχνιδι και σου δινει achievements (κανονικα, με Badges και αυτοματο screenshot)

Πχ το Sonic 2

Χρειαζεται απλα μια εγγραφη στο retroachievements.org

Σε καθε παιχνιδι μπορεις να δεις τα διαθεσιμα Achievements (και αυτα που εχεις ηδη κατακτησει) μεσα απο το RetroArch.

Ενα κινητρο παραπανω για να παιξεις :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Να φανταστώ ότι το σύστημά μπορεί να καταλάβει αν κάνεις cheats, save states, rewind κλπ και απενεργοποιεί τα achievements?

Ποτέ μου δεν συμπάθησα το σύστημα με τα achievements στα videogames αλλά είναι περίεργος να δω πως κατάφεραν να το κάνουν δίκαιο σε μία πλατφόρμα όπως το RetroArch που μπορείς να κάνεις exploit τα πάντα.
 
Θα τσεκαρω σε καποια φαση ΑΛΛΑ τα RetroAchievemnts, δεν ειναι ΚΑΙ για να κανεις μοστρα στο Friends List σου οπως στο XBOX. 

Θεωρω οτι ειναι εντελως για την παρτη σου ωστε να τελειωσεις ενα παιχνιδι οσο το δυνατον πληρεστερα καθως και να σου δινει εξτρα κινητρο ενασχολησης.

Εστειλα το Vectrex στο GL Retroarch και εχωσα το shader preset σου. Πολυ καλυτερο απο οτι αλλο εχω δοκιμασει. Ελπιζω παντως να φτιαξουν κατι που να μιμειται το ADVMame στο RetroPie το οποιο "βεκτοριαζε" πολυ ομορφα.
 
Ας ελπισουμε σε dynarec και για τον Mednafen Saturn...

BTW ο Caprice δεν βγαζει Virtual Keyboard

EDIT

Επισης θελω να γκρινιαξω για τα διαολο-ports του RetroArch. Το iOS, Switch και Android port εκαναν μεγαλη ζημια. Ολα τα φορα και τα github εχουν γεμισει προβληματα των Switch users! Το κακο ειναι οτι και το development εχει μια ροπη στις alternative πλατφορμες.

Ασε μας ρε φιλαρακο και παιξε κανα παιχνιδι στο Switch σου. Ασε μας κυρια μου, βγαλε καμια 58MPixel selfie στο Iphone σου να βγαζουμε ακρη με κανα προβλημα. 

Ανεβαζεις καποιο issue και ερχονται 30 Android, Switch RetroArch users με ανοητες αποριες και γκρινιες και πας δευτερη σελιδα

To ιδιο και το Launchbox. Το πηγαινε μια χαρα ο τυπος μεχρι που πριν κανα δυο μηνες μετεφρασε το features poll κατα το δικουν και επεσε με τα μουτρα στο ανουσιο Android port. Απο τοτε, οι PC users, τρωμε στη μαπα beta οπου τα μοναδικα νεα features ειναι καλυτερο export των συλλογων στο Andoid port.

Πως να σηκωσεις 0.5 TB artwork σε Android?? Πως διολο θα παιξεις? Με τα δακτυλα?

Ελεος!!!! (δεν βρισκω και ενα gif με τον Γεωργιου)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αυτά τα τραβάω χρόνια τώρα που ότι και να ψάχνω, όλο για RetroPie βρίσκω. Ευτυχώς το καλό είναι ότι το RetroArch και τα cores έχουν πολλά κοινά σε όλες τις πλατφόρμες και συνήθως ότι δουλεύει στο ένα δουλεύει και στο άλλο.

Εμένα αυτό που μου χαλάει το zen είναι όταν όλοι οι emu devs συγκεντρώνονται στο να κάνουν τους emulators γρήγορους για να τρέχουν στα Switch, Pi και όλα τα αδύναμα μηχανήματα, λες και το emulation δεν είναι για λόγους accuracy/preservation αλλά για να παίζει ο άλλος με όσο πιο φτηνιάρικο μηχάνημα μπορεί και ας έχει ένα μάτσο bugs. Και βγαίνει ο άλλος και βγάζει το καινούριο Mupen Core που όλοι περιμέναμε και έχει θέματα με κάποια 2D γραφικά γιατί λέει έκανε μια αλλαγή στον κώδικα για λόγους performance η οποία φυσικά και επηρεάζει αρνητικά και τα δυνατά μηχανήματα. Πάλι καλά έκανα ένα bug report στο github και έβαλε ο τύπος ένα option για να το αλλάζεις αν τρέχεις τον emulator σε σωστή πλατφόρμα (PC).

Δηλαδή αμα το μηχάνημά σου δεν μπορεί να τρέξει mupen+GlideN64, που αυτό τρέχει full και στον Pentium 4 που ακόμα διατηρώ, ε, η πέτα το ή παίξε NES.

1@Wally[/USER] Θέλω να μου λύσεις μία άλλη απορία τώρα. Το Caprice core λέει τίποτα? Πολλά από τα roms που του φορτώνω μου βγάζουν "syntax error in 0" και δεν τρέχουν ενώ στον CPCE standalone τρέχουν μια χαρά (πάντα για autoload μιλάμε). Μπορείς να δοκιμάσεις το Get Dexter? Ειναι το μόνο παιχνίδι που με ενδιέφερε στον Amstrad και δεν φορτώνει, μου βγάζει το error που είπα.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα