Amiga VS 16 Bit Κονσόλες


1@Other_Reality[/USER] Υπηρξαν και αλλα περιοδικα μικροτερης κυκλοφοριας, οπως και fanzines οπου κανανε απειρως καλυτερη δουλεια απο τα 2 μεγαλα, τουλαχιστον σε εκεινη την χρονικη περιοδο.
Μιλαω εδω με αποδειξεις απο τα ιδια, πες μου απο αυτα που αναφερω συγκεκριμενα αν θες που διαφωνεις.
Το γιατι γινοταν αυτο το πραγμα, υπαρχουν υποθεσεις. Η δικη μου ειναι πως ειδαν πολυ γρηγορα οι εμπορακοι με τις επιχειρησεις-τρυπες, πως δεν θα μπορουσαν να συνεχισουν με τον ιδιο τροπο λειτουργιας, φερνοντας κονσολες. Κοινως, κονσολοαντιγραφες/πειρατικα ειχαν απειρο-ελαχιστοι, καμια σχεση με το ποσοστο των αντιστοιχων της Amiga. Αρα λοιπον, εγινε κατανοητο και στα ιδια τα περιοδικα, οπου ενα σημαντικο μερος των κερδων τους που ερχοταν απο τις διαφημισεις, πως θα επρεπε να συνεχισουν με συγκεκριμενους τροπους. Το τι εγινε, ειναι γνωστο. Η πλειοψηφια των παιχνιδιων της Amiga λαμβανε τεραστιες βαθμολογιες, οι κονσολοκυκλοφοριες παρουσιαζονταν ως υποδιεστερες, η και καθολου. Πολυ λιγα καταστηματα που πουλουσαν κονσολες διαφημιζοταν στα περιοδικα, οπου οπως ειπαμε, ηταν κυριως αντιγραφαδες με ελαχιστο πραγματικο στοκ.
Οι κονσολες ομως, και ηρθαν και εμειναν. Ειχαν διαφημισεις σε κοινα μεσα, περιοδικα εφημεριδες, τηλεοραση! Ο κοσμος τα εμαθε. Και ο κοσμος σταματησε γρηγορα να ενδιαφερεται για την Amiga σε σχεση με το παρελθον της. Οι κονσολες ειχαν το τεραστιο μεριδιο της αγορας, και ετσι συνεχισαν.

Αποδειξεις για την επιτυχια και παρουσια των κονσολων, εχουν δωθει απο τις ιδιες τις αντιπροσωπειες, και κατα συνεχεια τα καταστηματα οπου τα εμπορευοταν. Μιλαμε απο παιχνιδαδικα και βιβλιοπωλεια, μεχρι πολυκαταστηματα, οπως ο περηφημος οροφος του μινιον. Κατα συνεχεια των παραπανω, η σχεση με τις Amiga ολες αυτες οι επιχειρησεις, ηταν επιδερμικη, αν οχι ανυπαρκτη. Παιζει ρολο και η ηλικια του καθενος, εκεινη την χρονικη περιοδο ωστοσο, πολυ απλα, η Amiga δεν υπηρχε μαζικα στα ραφια.
Για Amiga τωρα υπηρξαν αναφορες για καποια εκατονταδες χιλιαδες κομματια, αριθμος που πολυ αμφιβαλω πως ισχυει. Ειδικα οταν στις ιδιες μετρησεις, και καλα αναφερεται πως το NES ειχε 5000 κομματια σε ολη τη ζωη του στην Ελλαδα......

Εκεινη την χρονικη περιοδο δεν με ενδιεφεραν ουτε τα point and click adventures, ουτε και τα στρατηγικης. Οποτε ναι, υπαρχουν διαφορετικες προτεραιοτητες στους τιτλους. Με την διαφορα ομως, πως ηξερα οτι αν ηθελα να παιξω τα συγκεκριμενα ειδη, θα πηγαινα εκει, οπως και δεν με καλυπταν οι κονσολες. Δεν υπηρξε λογος να χρυσωθει κανενα χαπι για αυτη την ελειψη, ξεραμε τι ειχαμε και θελαμε, και ολα κυλουσαν αρμονικα με αυτο.

Δεν εχω καταλαβει ποτε πιστευεις οτι αναφερθηκα σε retro guru youtubers, δεν το εκανα σιγουρα με τους συγκεκριμενους που αναφερεις προηγουμενως, μιας και τους απεχθανομαι. Υπαρχουν αλλες κοινοτητες που παρακολουθω, αλλα ειτε ειναι εξειδικευμενες, ειτε γενικες, και στις 2 περιπτωσεις ομως ειναι επι το πλειστον αμεροληπτοι. Και στις συγκρισεις τους, και στο τι παρουσιαζουν κτλ.
Και εμενα με ενδιαφερει πολυ το ρετρο κομματι κυριως, μιας και διαφωνω με τις αλλαγες που συμβαινουν στα περισσοτερα συγχρονα εμπορικα παιχνιδια. Αυτο δεν αναιρει ομως οτι ψαχνω για παλαιοτερους τιτλους που δεν εμαθα τοτε. Μπορει να κυκλοφορησαν πριν γεννηθω, μπορει να ξεφυγαν καπως. Amiga πχ ηξερα πολυ λιγα παιχνιδια, γιατι ολοι παιζανε Kick-Off, η αλλους τιτλους με ομορφα γραφικα αλλα με ανυπαρκτο gameplay για τα γουστα μου, οπως αναφερθηκαμε και πολλες φορες προηγουμενως. Το οτι οι κονσολες, εχοντας ιαπωνικο υποβαθρο, αρα και παιχνιδια "ιαπωνικης σχολης", δεν ηταν αποτρεπτικο στοιχειο για να μην ενδιαφερθω και ψαξω για την αντιστοιχη ευρωπαικη σχολη. Που εχει και εξαιρετικους τιτλους, και σε μεγαλο βαθμο παραμενει παγκοσμιως αγνωστη.
Νομιζω πως ξεκαθαριστηκαν ετσι καποια πραγματα.

 
οι developers αυτα πού αναφέρεις τα εχούν σε δευτερη μοίρα, το πρώτο που μετράει είναι το κέρδος, και για μεγιστοποίηση του κέρδους και χειροτερα γραφικά θα σου έδιναν και πετσοκόμενα games επισης και σε πέτρες θα εγραφαν.

Σε συγχαίρω παντως, οτι ακριβώς γραφεις ισχυει "χειρότερα γραφικά, εγώ θα δω λιγότερα frames of animation, εγώ θα παίζω τα πετσοκομμένα ports" κτλ οπως ακρίβως τα γράφεις ειναι, αυτό γινόταν στις κονσόλες γιατι ο αποθηκευτικός χώρος δεν ήταν φτηνός και η έξτρα μνήμη στα carts κόστιζε, οπότε εκοβαν απο παντού.
Προφανώς μιλάς για arcade ports γιατί δεν μπορώ να σκεφτώ άλλο παιχνίδι να πετσοκόβεται στις κονσόλες (φαντάσου στις δισκέτες δλδ).

Στα arcade ports ναι, υπήρχε το "πετσόκομμα". Αλλά όχι η σφαγή που έβλεπες στις δισκέτες. Το SF2 ηταν πόσο στο ηλεκτρονικό νομίζεις? Ασε θα σου πω εγώ. 7.5 ΜΒ. Οκ υπάρχει ένα "πετσόκομμα" αλλά όχι κάτι τρομερό. Θα μειωθούν τα χρώματα έτσι κι αλλιώς, θα μικρύνουν και τα audio files, θα συμπιεστεί και λίγο και τέλος. Πάλι έχεις όλα γραφικά χαρακτήρες, πίστες και σχεδόν όλα τα animations. Στα 800ΚΒ της δισκέτας τι να πρωτοβάλλουν? Για πες? Να το κάνουν 2 δισκέτες? 3? 4? 5? 10? Από ποιο σημείο και μετά ο κόσμος θα βαρεθεί το swap και το ατελείωτο loading? Αρα πρέπει να βρουν μια ισορροπία να μην είναι πολλές δισκέτες αλλά έτσι πετσοκόβουν τα γραφικά. Και όχι αυτό που εννοείς στις κονσόλες. Εννοούμε να λείπουν ολόκληρες πίστες, animation frames κλπ. Γιατί εκτός από τον μικρό χώρο υπάρχει και το loading. Πόσο γρήγορα να φορτώσουν μια random πίστα με δύο random χαρακτήρες και όλα τα frames? Αστο μην το ψάχνεις, δεν υπάρχει καμία επαφή. To είδαμε και πως βγήκε το παιχνίδι.

Δεν μιλάμε για εποχές Ν64 που κάνανε ports από CD PS1/PC. Μια χαρά ήταν τα 3-4ΜΒ στις 16bit. Και μια χαρά λεφτά βγάζανε οι devs αφού δεν είχαν πειρατεία. Ενώ με τις δισκέτες είχες και την έλλειψη κέρδους και τους devs να μην θέλουν να βγάζουν games εκεί για αυτόν τον λόγο. Εσύ ο ίδιος το είπες (σε συγχαίρω κι εγώ). Το κάνανε για το κέρδος. Οπότε μένανε μακρυά από την Amiga.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Όλοι έχουν ακούσει/διαβασει τις διηγήσεις των devs για τους περιορισμούς που τους έθεταν οι εταιρίες. Και μάντεψε... αυτές οι διηγήσεις αφορούν κονσόλες και cartridge. Πρόχειρα μπορεί να αναφερθούν το NBA JAM TE σε mega drive οπου για λογούς κόστους η εταιρία το κυκλοφόρησε με το γνωστό bug στο save μιας και τα carts κοστιζαν, το another world στο SNES και τι έλεγε η εταιρία στη δημιουργό να κόψει για να χωρέσει στο cart, άλλα και την κυκλοφορία του pinball challenge που η εταιρία αφαίρεσε το save (!) για λογούς κόστους.

Στις δισκέτες άπλα δεν ένοιαζε τον προγραμματιστή εάν δεν σου αρέσει το swapping και το loading, σου έλεγε “αυτό είναι, αποδέξου το” και συνηθιζες. Και για αυτό κανένα παιχνίδι δεν βγήκε κομμένο για τον λόγο “χωρητικότητα δισκετών”, και για αυτό βγήκαν και παιχνίδια 10+ δισκέτες.

Η μονή αλήθεια επί του θέματος (και κλείνει το θεμα), είναι ότι το κόστος της μνήμης ενός cartridge ήταν περιοριστικό και πραγματα κοβοντουσαν από τα παιχνίδια, ενώ στις δισκέτες δεν υπήρχε ιδιαίτερα αυξημένο κόστος για αυτές, όποτε δεν κοβόταν τίποτα για αυτόν τον λόγο.

Επισης θα μπορούσα να γραψώ ένα τεχνικό και προγραμματιστικό ποσταρισμά περιπου 2 σελιδών για να καταλαβουν οι περισσότεροι ποιά ειναι περίπου η καταναλωση σε μνήμη ενός παιχνιδιού, αλλα δεν νομίζω να εχει νόημα. Ακόμα και η επέκταση μνήμης της Α500, δεν ηταν απαραίτητη τόσο για την ποσότητα της, οσο για την αποφύγη wait states της CPU στην προσβαση στην μνήμη, ενω ειχαν προσβαση τα custom chips, και για ποσά συνεχομενης μνήμης που απαιτούσαν κάποια data οπως τα samples.

α και ξέχασα, το street fighter 2 στην amiga....

edit : ακόμα και ενα street fighter με 30 χαρακτήρες θα εβγαινε σε amiga. Απλα αντί για 4-5 δισκετες, θα ηταν 8-10 δισκέτες. Το disk swapping θα ηταν ακριβώς το ίδιο, και το loading time ακριβώς το ιδιο, απλα θα σου έλεγε "insert disk 6" κτλ αντι για "insert disk 2". Οπως και στο ύπαρχον SF2 χρειαζόταν 0 εως 2 αλλαγές δισκετάς πριν απο ενα παιχνιδι, ακριβώς έτσι θα ηταν και με 30 χαρακτηρες, απλα θα αλλαζε το νουμερο της δισκέτας που ισως χρειαζόταν να βαλεις. Θεωρητικά μάλιστα, θα μπορούσε να έχει και άπειρους χαρακτήρες μέσα σε απειρες δισκέτες. Πάλι ιδιο disk swapping θα ειχε, πάλι ιδιο χρονο loading θα ειχε, απλα θα εγραφε "insert disk no 1289". Κατί που απλα ειναι αδυνατο στις κονσολες. and he scores (again).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Δειτε αυτο για το πορτ του another world στο snes απο την προγραμματιστρια. Απο τι περασε για να το κσνει, λογω κοστους των τσιπ στα καρτ
 
Ασε το SF όλα τα arcade ports τα πετσόκοβαν για χάρη των δισκετών. Το ξέρεις και ο ίδιος, ολοι το γνωρίζουν, δεν χρειάζεται να το αναλύουμε. Αυτά που λες για τα παιχνίδια και τα bugs, μιλάμε για μία απειροελάχιστη μερίδα των παιχνιδιών. Αλλά έχεις δίκιο δεν το συνεχίζω. Μου φαίνεται πολύ παράξενο κάποιος να προτιμάει ένα τόσο απαρχαιωμένο και αργό μέσο. Πάντως πάλι καλά που η 500αρα πέθανε εκεί κοντά στο 1992-93. Γιατί από τότε και μετά δεν υπήρχε περίπτωση ούτε για αστείο να μπορούσε να ανταπεξέλθει στην εξέλιξη των παιχνιδιών με τις δισκέτες. Εκτός και αν γινόταν ο δίσκος standard.

Να έβλεπα ports του Aladdin (που χωλαίνει ακόμα και στην aga 1200) και όλων των Disney animation games, των beat em ups με τα τεράστια sprites, και όλα εκείνα τα παιχνίδια με pre-rendered sprites που βγαίνανε από το 94 και μετά. Τότε δηλαδή που τα 4ΜΒ γίνανε standard.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εντάξει τώρα αυτό με το Another World, η συγκεκριμένη είχε θέματα και με το DOOM στο 3DO. Δες τι έγινε και με αυτό. Οπότε μάλλον θέμα της συγκεκριμένης εταιρίας ήταν και όχι του hardware. Πιο τσίπης από τον παραγωγό αυτόν δεν έπαιζε. Πέσατε τώρα στην περίπτωση και το ρίξατε στις κασέτες, λες και οι άλλοι devs ήταν το ίδιο. Αμα θελετε developers στο Youtube υπάρχει και το Game Hut, το έχει ένας lead developer από Traveler Tales. Δείτε, ρωτήστε λοιπόν την άποψή του.
 
E εντάξει τώρα άσε το SF όλα τα arcade ports τα πετσόκοβαν για χάρη των δισκετών.
Πάντως στο x68000, το SF2 CE μια χαρά arcade perfect είναι σε 4 δισκέτες, όπως και το Ghouls & Ghosts σε δύο δισκέτες.
 
Μέτα ήρθε το CD. Κάποια παιχνίδια προλαβαν να βγουν σε αυτό. Εκει θα πηγαινε η δουλεια σε ολα τα συστηματα.

Η δισκέτα ήταν απλα ενα μεσο αποθηκευσης παιχνιδιων, οπώς και το cart, στην εποχη της amiga δεν ήταν απαρχειωμένα. Το cart επισης δεν ηταν τοτε. Καθε ενα απο τα δυο είχε πλεονεκτηματα και μειονεκτηματα. Αυτό που ειναι εξοργιστικό ειναι η απαξίωση οτιδηποτε είχε η amiga, ειτε αυτό λεγεται δισκέτα ή οτιδηποτε αλλο. 
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πάντως στο x68000, το SF2 CE μια χαρά arcade perfect είναι σε 4 δισκέτες, όπως και το Ghouls & Ghosts σε δύο δισκέτες.
Υπάρχει συνεχές disk swap (στο SF, όχι στο άλλο που είναι linear) ή το κάνουν install όμως?

@ Destroyer

Πάλι προσωπικά το παιρνεις. Το να πεις ότι η δισκέτα δεν ήταν τόσο εξελιγμένη όσο η κασέτα δεν είναι απαξίωση. Το να πεις ότι μια γρήγορη κασέτα βοηθάει στο game design δεν είναι μύθος. Απαξίωση είναι το ότι δεν υπήρξε προσπάθεια να γίνει standard ο δίσκος καθώς και το design με το ένα κουμπί. Πράγματα που θα μπορούσαν να διορθωθούν δηλαδή.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Υπάρχει συνεχές disk swap (στο SF, όχι στο άλλο που είναι linear) ή το κάνουν install όμως?
Και να υπαρχει και να εχει μεγάλο χρόνο φορτώματος, δεν μιλήσαμε για αυτα. Μιλήσαμε για το τι κοβεται απο ενα παιχνιδι λόγω του αποθηκευτικού μέσου. 

επίσης κανω copy paste αυτο που εγραψα από πανω, μιας και δεν διαβάστηκε: 

edit : ακόμα και ενα street fighter με 30 χαρακτήρες θα εβγαινε σε amiga. Απλα αντί για 4-5 δισκετες, θα ηταν 8-10 δισκέτες. Το disk swapping θα ηταν ακριβώς το ίδιο, και το loading time ακριβώς το ιδιο, απλα θα σου έλεγε "insert disk 6" κτλ αντι για "insert disk 2". Οπως και στο ύπαρχον SF2 χρειαζόταν 0 εως 2 αλλαγές δισκετάς πριν απο ενα παιχνιδι, ακριβώς έτσι θα ηταν και με 30 χαρακτηρες, απλα θα αλλαζε το νουμερο της δισκέτας που ισως χρειαζόταν να βαλεις. Θεωρητικά μάλιστα, θα μπορούσε να έχει και άπειρους χαρακτήρες μέσα σε απειρες δισκέτες. Πάλι ιδιο disk swapping θα ειχε, πάλι ιδιο χρονο loading θα ειχε, απλα θα εγραφε "insert disk no 1289". Κατί που απλα ειναι αδυνατο στις κονσολες. 
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Και να υπαρχει και να εχει μεγάλο χρόνο φορτώματος, δεν μιλήσαμε για αυτα. Μιλήσαμε για το τι κοβεται απο ενα παιχνιδι λόγω του αποθηκευτικού μέσου. 

επίσης κανω copy paste αυτο που εγραψα από πανω, μιας και δεν διαβάστηκε: 

edit : ακόμα και ενα street fighter με 30 χαρακτήρες θα εβγαινε σε amiga. Απλα αντί για 4-5 δισκετες, θα ηταν 8-10 δισκέτες. Το disk swapping θα ηταν ακριβώς το ίδιο, και το loading time ακριβώς το ιδιο, απλα θα σου έλεγε "insert disk 6" κτλ αντι για "insert disk 2". Οπως και στο ύπαρχον SF2 χρειαζόταν 0 εως 2 αλλαγές δισκετάς πριν απο ενα παιχνιδι, ακριβώς έτσι θα ηταν και με 30 χαρακτηρες, απλα θα αλλαζε το νουμερο της δισκέτας που ισως χρειαζόταν να βαλεις. Θεωρητικά μάλιστα, θα μπορούσε να έχει και άπειρους χαρακτήρες μέσα σε απειρες δισκέτες. Πάλι ιδιο disk swapping θα ειχε, πάλι ιδιο χρονο loading θα ειχε, απλα θα εγραφε "insert disk no 1289". Κατί που απλα ειναι αδυνατο στις κονσολες. 
Edit: Ναι, μιλαμε για πετσόκομα μονο και στον x68000 όντως δεν υπήρχε αυτό αλλά εκει απλά επέλεξαν το swap. Δηλαδή, αυτό που λέω είναι ότι υπήρχε αυτή η "τραμπάλα". Pick your poison ένα πράγμα. Η θα είχες πολλές δισκέτες (οπότε πολύ loading και swap) ή θα είχες μία δισκέτα πετσοκομμένη. Και ο κάθε dev έπρεπε να βρει μία ισορροπία σε αυτό, δηλαδή αριθμός floppy VS κοψίματα. Κάτι που δεν γινόταν με τα carts.

Εντάξει τώρα, αν εσύ δεν έχεις θέμα να κάνεις swap και loading σε κάθε match κανένα πρόβλημα. Να σε δω να κάνεις disk swap σε ένα port του Super Metroid. Που εκει θα το έκανες κάθε 10-20 δευτερόλεπτα. Αλλά λογικά ούτε αυτό θα σε πείραζε. Οκ προφανώς είχατε συνηθίσει, είχατε και χειρότερα με τα tapes των 8bit. Οπότε οι δισκέτες ήταν μία βελτίωση. Eγώ συνήθισα με κασέτες και καλοέμαθα, είχα άλλα standards. Καλομαθημένος κονσολάς :p
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Edit: Ναι, μιλαμε για πετσόκομα μονο και στον x68000 όντως δεν υπήρχε αυτό αλλά εκει απλά επέλεξαν το swap. Δηλαδή, αυτό που λέω είναι ότι υπήρχε αυτή η "τραμπάλα". Pick your poison ένα πράγμα. Η θα είχες πολλές δισκέτες (οπότε πολύ loading και swap) ή θα είχες μία δισκέτα πετσοκομμένη. Και ο κάθε dev έπρεπε να βρει μία ισορροπία σε αυτό, δηλαδή αριθμός floppy VS κοψίματα. Κάτι που δεν γινόταν με τα carts.

Εντάξει τώρα, αν εσύ δεν έχεις θέμα να κάνεις swap και loading σε κάθε match κανένα πρόβλημα. Να σε δω να κάνεις disk swap σε ένα port του Super Metroid. Που εκει θα το έκανες κάθε 10-20 δευτερόλεπτα. Αλλά λογικά ούτε αυτό θα σε πείραζε. Οκ προφανώς είχατε συνηθίσει, είχατε και χειρότερα με τα tapes των 8bit. Οπότε οι δισκέτες ήταν μία βελτίωση. Eγώ συνήθισα με κασέτες και καλοέμαθα, είχα άλλα standards. Καλομαθημένος κονσολάς :p
Αρα συμφωνούμε και καταλήξαμε: εσύ εχεις το πρόβλημα και εισαι καλομαθημένος κοσνολάς οπως ο ίδιος έγραψες. Οι υπόλοιποι είναι σκληροί gamers και αντέχουν στα δύσκολα οπως οι αλλαγές δισκέτας.  :tease:
 
Δεν υποστηρίζω τα περιοδικά, αυτά είχαμε όμως. Προφανώς γράφονταν κάποιες μπούρδες, τα ξαναείπαμε αυτά, από το να ισοπεδώνεις όμως το σύνολό τους, είναι λίγο τραβηγμένο. Δεν έγραφε μόνο ο "βαλτός", έγραφαν και αξιόλογα άτομα σε αυτά, στην τελική αγόραζα και ξένο τύπο, αλλά επειδή ήταν κυρίως Amiga (Amiga Format και Action) δεν τα αναφέρω. Δεν ξέρω αν άξιζαν όλα τα παιχνίδια την βαθμολογία τους, σίγουρα όχι, δεν μπορώ να καταλάβω το κέρδος όμως που (θα) είχαν για την προπαγάνδα. Πως το σκέφτεσαι δηλαδή, ότι ας πούμε τα έπαιρναν από τους πειρατές, ότι είχε μείνει στοκ από αμίγκες απούλητο; Δεν μου στέκουν ιδιαίτερα λογικά, όχι ότι θα ήταν και απίθανο βέβαια. Ακόμη και έτσι επιμένω ότι δεν μπορούμε να ¨τσουβαλιάζουμε".
Και να φανταστείς πως στην αρχή του thread δεν κατάλαβαν πως έγραφε και συντάκτης του Pixel. ?
 
Αρα συμφωνούμε και καταλήξαμε: εσύ εχεις το πρόβλημα και εισαι καλομαθημένος κοσνολάς οπως ο ίδιος έγραψες. Οι υπόλοιποι είναι σκληροί gamers και αντέχουν στα δύσκολα οπως οι αλλαγές δισκέτας.  :tease:
Oπως το πάρει κανείς :p
 
Εδω που τα λεμε παντως, δεν ειναι περιεργο που δεν κυκλοφορησαν πιο τεχνικα αθλητικα παιχνιδια, στο γραφικο/εικαστικο τομεα δηλαδη. Το να παιζεις πχ NBA Jam η FIFA και να χρειαζεται να αλλαζεις δισκετα μετα απο καθε κατοχη η μερος του γηπεδου θα ηταν τρομαχτικο. Γιαυτο ισως και διατηρησαν μια 8bit προσεγγιση τετοιοι τιτλοι πιθανοτατα.

Υγ. Μολις ειδα πως το Total Football ειναι 3 δισκετες. Δεν θελω να σκεφτομαι πως ειναι να το παιζεις διχως σκληρο η πολλα floppy.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εδω που τα λεμε παντως, δεν ειναι περιεργο που δεν κυκλοφορησαν πιο τεχνικα αθλητικα παιχνιδια, στο γραφικο/εικαστικο τομεα δηλαδη. Το να παιζεις πχ NBA Jam η FIFA και να χρειαζεται να αλλαζεις δισκετα μετα απο καθε κατοχη η μερος του γηπεδου θα ηταν τρομαχτικο. Γιαυτο ισως και διατηρησαν μια 8bit προσεγγιση τετοιοι τιτλοι πιθανοτατα.

Υγ. Μολις ειδα πως το Total Football ειναι 3 δισκετες. Δεν θελω να σκεφτομαι πως ειναι να το παιζεις διχως σκληρο η πολλα floppy.
Kάποιος δεν είναι σωστά πληροφορημένος, Οταν είχαν ρωτήσει τους devs του NBA JAM αν θα έβγαινε amiga version, είχαν απαντήσει ότι δεν θα βγει διότι δεν υπάρχει τρόπος να εξομοιωθούν τα 3 κουμπιά της arcade έκδοσης μέσα από το 1 κουμπί που χρησιμοποιούν τα χειριστήρια της amiga. Καμιά σχέση με δισκέτες, loading, swapping κτλ.
Επίσης κανένα ποδοσφαιρακι της amiga δεν έχει loading μέσα στο παιχνίδι, ελάχιστες τεχνικές γνώσεις απαιτούνται για να καταλάβει κάποιος ότι το playfield είναι το ίδιο ή παρόμοιο σε όλα τα σημεία του γηπέδου, και αυτό καλύπτεται άνετα ακόμα και από τους 8μπιτ υπολογιστές, οπου ακόμα και εκεί το παιχνίδι δεν διακόπτονταν πότε. Το sensible soccer για παράδειγμα με τις διαφορετικές εξέδρες σε κάθε πλευρά του γηπέδου, τρέχει ακόμα και με μισό ΜΒ, χωρίς φυσικά κάποια αλλαγή δισκέτας μέσα στο παιχνίδι. Αυτό ισχύει για το σύνολο των football games της amiga.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Kάποιος δεν είναι σωστά πληροφορημένος, Οταν είχαν ρωτήσει τους devs του NBA JAM αν θα έβγαινε amiga version, είχαν απαντήσει ότι δεν θα βγει διότι δεν υπάρχει τρόπος να εξομοιωθούν τα 3 κουμπιά της arcade έκδοσης μέσα από το 1 κουμπί που χρησιμοποιούν τα χειριστήρια της amiga. Καμιά σχέση με δισκέτες, loading, swapping κτλ.
Επίσης κανένα ποδοσφαιρακι της amiga δεν έχει loading μέσα στο παιχνίδι, ελάχιστες τεχνικές γνώσεις απαιτούνται για να καταλάβει κάποιος ότι το playfield είναι το ίδιο ή παρόμοιο σε όλα τα σημεία του γηπέδου, και αυτό καλύπτεται άνετα ακόμα και από τους 8μπιτ υπολογιστές, οπου ακόμα και εκεί το παιχνίδι δεν διακόπτονταν πότε. Το sensible soccer για παράδειγμα με τις διαφορετικές εξέδρες σε κάθε πλευρά του γηπέδου, τρέχει ακόμα και με μισό ΜΒ, χωρίς φυσικά κάποια αλλαγή δισκέτας μέσα στο παιχνίδι. Αυτό ισχύει για το σύνολο των football games της amiga.
Δεν ξερω την προιστορια πισω απο το NBA Jam για την Amiga, η απαντηση ειναι πολυ λογικη παντως. Το ιδιο ισχυει και για αλλους τιτλους φυσικα, και για τα ποδοσφαιρακια. 3 κουμπια ειναι απαραιτητα σε πολλα των κονσολων, σουτ, αλλαγη παικτη και ντριπλα πχ.
Επισης δεν ειχα τρεξει ποτε το Total Football καπου, και δεν θυμομουν πως ειχε 2 δισκετες το Sensible Soccer. Θυμαμαι ομως τις πολλες δισκετες που ειχαν τα διαφορα παιχνιδια ξυλου, και την φρικη του να εχεις 1 floppy drive. Υπεθεσα πως κατι τετοιο θα ισχυε και σε αλλα παιχνιδια, παλι καλα που λες οτι δεν ισχυει αυτο στα ποδοσφαιρακια του συστηματος.

Μεχρι στιγμης παντως, εικαστικα φαινεται να ειναι απο τα ομορφοτερα ποδοσφαιρακια της Amiga, καμια σχεση με τον περισσοτερο ανταγωνισμο που ακολουθει τα 8bit προτυπα στο σχεδιασμο.
 
Μεχρι στιγμης παντως, εικαστικα φαινεται να ειναι απο τα ομορφοτερα ποδοσφαιρακια της Amiga, καμια σχεση με τον περισσοτερο ανταγωνισμο που ακολουθει τα 8bit προτυπα στο σχεδιασμο.
Εχει πολύ ωραία λεπτομέρεια στις εξέδρες.
 
Και ευτυχώς που δεν βγηκε το NBA JAM στην amiga. Εμένα θα μου χάλαγε το μύθο του NBA JAM. Δεν θα ήθελα να παιζω στην amiga ένα παιχνίδι στο περίπου NBA JAM, που απλά θα ειχε αυτο το όνομα. Καλύτερα σε κονσόλα με 3 κουμπιά, ας ειναι και στο jaguar  :animlaugh:
 
Και να φανταστείς πως στην αρχή του thread δεν κατάλαβαν πως έγραφε και συντάκτης του Pixel. ?
Μηπως ηταν αυτος που εβγαζε ολες τις μεταφορες απο τα ηλεκτρονικα στην Amiga ως τελειες, και εκανε την δηλωση "Τα ηχητικα εφε κανουν την παρουσια τους αισθητη. Η αισθηση παιχνιδιου ιδια και απαραλλακτη, ετοιμη να σας καθηλωσει." για το MK2 της ιδιας;
 
Πίσω
Μπλουζα