Αλίκη: Εθνική σταρ ή όχι;

Να χαρώ εγώ ¨προσωπικούς φίλους" που μετά τον θάνατο του φιλικού προσώπου κουτσομπολεύουν τους μακαρίτες και κάνουν και ψυχαναλύσεις της δεκάρας. Αν ήταν εχθροί της τι θα λέγανε δηλαδή? Φυσικά το συγκεκριμένο αηδιαστικά χυδαίο site τα κάνει ακόμη χειρότερα με το "έπασχε από" του τίτλου λες και μια γυναίκα είναι άρρωστη αν πάει με νεότερούς της. Οι άντρες που παν με πολύ μικρότερες (ένας πρώην πρωθυπουργός έρχεται στο μυαλό μου) είναι "πολύ άντρες" και μπράβο τους. Η Βουγιουκλάκη "έπασχε από".
 

Περίπου ίδια πόζα στην ίδια μεριά στο ίδιο μέρος φυσικά, με την ίδια κλαψομ...νικη φάτσα. Στην τελευταία σαν να την έχουν πεθάνει...
 
"Καποια στιγμη με ειπαν η Ελληνιδα Μπε - Μπε. Ομως εγω ειμαι απλα και μονο η Αλικη..."

Και οπως βλεπω, δεν φροντισες καθολου γι' αυτο:

Ουτε και στη Μαιριλιν ηθελες να μοιαζεις, αλλωστε:
 
Και ερωτώ εγώ γιατί να μην αντέγραφαν αυτές την Αλίκη; Θα μείνω με την ερώτηση τελικά μου φαίνεται.
 
Και ερωτώ εγώ γιατί να μην αντέγραφαν αυτές την Αλίκη; Θα μείνω με την ερώτηση τελικά μου φαίνεται.
Μα ειναι πολυ απλο. Γιατι χρονολογικα οι δυο ξενες σταρ προηγουνταν της Αλικης. Διαβασε τις ημερομηνιες.
 
Η αίγλη της Αλίκης και η λάμψη της ήταν τόσο έντονες που πήγαιναν προς τα πίσω και επηρέαζαν και το παρελθόν, κι έτσι αυτές οι ξένες σταρλετίτσες αντέγραψαν την εμφάνιση της Αλίκης πριν η ίδια η Αλίκη εμφανιστεί έτσι.
 
Έχω μείνει άφωνος!!! Δεν μιλάμε για περίπτωση όπου η Μπαρντό αποτελεί πρότυπο, μιλάμε για στείρα αντιγραφή. Με την αντιπαράσταση των φωτογραφιών σοκαρίστηκα από την έλλειψη διακριτικότητας από πλευράς Βουγιούκλως.
 
Εκείνη την εποχή δεν υπήρχε ιντερνετ. Πόσοι θα θυμόντουσαν το λαστιχάκι της ΒΒ, τον καθρέφτη που κοιταζόταν (μα και τον καθρέφτη ρε Αλίκη (?) ή το καπέλο που διάλεξε για μια φωτογράφιση; Το απολύτως σοκαριστικό είναι πως αντέγραφε και το ντεκόρ. Ξεπατίκωσε ως και το γάιδαρο! Αλλά αυτό που μου κόστισε προσωπικά ήταν το τόπι. Το τόπι το θεωρούσα αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνικού σινεμά. Τιμής ένεκεν ήθελα να το είχαν γράψει στο ΣΕΗ. Αλλά τελικά απογοήτευση. Το τόπι ήταν κι αυτό μια αντιγραφή :( .
Τη Μέρλιν δεν την ξεπατίκωσε πάρα πολύ. Ίσως επειδή έφυγε νέα η μακαρίτισσα, ίσως επειδή κατάλαβε κι η ίδια πως έμοιαζε λίγο "που πας ρε Καραμήτρο".
Πάντως φαίνεται ξεκάθαρα πως η Αλίκη δεν έκανε άλλη δουλειά από το να παρακολουθεί στενότατα τη ΒΒ. Πόζες, ρούχα, κινήσεις, ταινίες... τίποτα δεν άφησε στην τύχη. Η μόνη μου απορία είναι αν ήταν στα καλά της ή αν οι άνθρωποι που την φτιάχνανε ήταν αυτοί που της προτείναν να κάνει ακριβώς ότι κι η ΒΒ. Διότι άλλο πράγμα να δεις κάτι να σ αρέσει και να το κανεις κι εσύ κι άλλο να στήσεις ολόκληρη περσόνα πάνω σε μια άλλη ηθοποιό.
Ένας φαρμακόγλωσσος κριτικός είχε γράψει κάποτε:
«Η κ. Βουγιουκλάκη δεν είναι πραγματικός ηθοποιός - ούτε καν κακός ηθοποιός. Είναι απλώς μίμος.
Δεν καταλαβαίνει τι σημαίνει να βιώνει ένας καλλιτέχνης το ρόλο του. Ξέρει μόνο να " καμώνεται", σαν τα παιδιά».
Δίκιο είχε ο άνθρωπος.
 
Εκείνη την εποχή δεν υπήρχε ιντερνετ. Πόσοι θα θυμόντουσαν το λαστιχάκι της ΒΒ, τον καθρέφτη που κοιταζόταν (μα και τον καθρέφτη ρε Αλίκη (?) ή το καπέλο που διάλεξε για μια φωτογράφιση; Το απολύτως σοκαριστικό είναι πως αντέγραφε και το ντεκόρ. Ξεπατίκωσε ως και το γάιδαρο! Αλλά αυτό που μου κόστισε προσωπικά ήταν το τόπι. Το τόπι το θεωρούσα αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνικού σινεμά. Τιμής ένεκεν ήθελα να το είχαν γράψει στο ΣΕΗ. Αλλά τελικά απογοήτευση. Το τόπι ήταν κι αυτό μια αντιγραφή :( .
Τη Μέρλιν δεν την ξεπατίκωσε πάρα πολύ. Ίσως επειδή έφυγε νέα η μακαρίτισσα, ίσως επειδή κατάλαβε κι η ίδια πως έμοιαζε λίγο "που πας ρε Καραμήτρο".
Πάντως φαίνεται ξεκάθαρα πως η Αλίκη δεν έκανε άλλη δουλειά από το να παρακολουθεί στενότατα τη ΒΒ. Πόζες, ρούχα, κινήσεις, ταινίες... τίποτα δεν άφησε στην τύχη. Η μόνη μου απορία είναι αν ήταν στα καλά της ή αν οι άνθρωποι που την φτιάχνανε ήταν αυτοί που της προτείναν να κάνει ακριβώς ότι κι η ΒΒ. Διότι άλλο πράγμα να δεις κάτι να σ αρέσει και να το κανεις κι εσύ κι άλλο να στήσεις ολόκληρη περσόνα πάνω σε μια άλλη ηθοποιό.
Ένας φαρμακόγλωσσος κριτικός είχε γράψει κάποτε:
«Η κ. Βουγιουκλάκη δεν είναι πραγματικός ηθοποιός - ούτε καν κακός ηθοποιός. Είναι απλώς μίμος.
Δεν καταλαβαίνει τι σημαίνει να βιώνει ένας καλλιτέχνης το ρόλο του. Ξέρει μόνο να " καμώνεται", σαν τα παιδιά».
Δίκιο είχε ο άνθρωπος.
Νομίζω η Λαμπέτη την είχε αποκαλέσει μίμο. Για το υπόλοιπο παιδιάρισμα δεν ξέρω αν την εγκάλεσε η ίδια ή αν της τα είπε κι άλλος.
Πάντως το κόβω και τότε ακόμα πολύς κόσμος να κατάλαβε την αντιγραφή. Η Μπαρντό δεν ήταν άγνωστη κι όσοι παρακολουθούσαν ξένο κινηματογράφο την κατάλαβαν.
Εμένα το σκηνικό με το γάιδαρο με σόκαρε, στο κρεβάτι που κάνει την ψόφια και το μαλλί που τη φυλάει ο Παπαμιχαήλ. Κάνει υπερβολικό μπαμ η αντιγραφή. Μετά από αυτό, η τόσο αληθινή έχει πέσει κι άλλο στα μάτια μου. Κατρακύλα...
 
Νομίζω η Λαμπέτη την είχε αποκαλέσει μίμο. Για το υπόλοιπο παιδιάρισμα δεν ξέρω αν την εγκάλεσε η ίδια ή αν της τα είπε κι άλλος.
Το απόσπασμα που έγραψα είναι του Θόδωρου Κρητικού. Γράφτηκε το 1990 για την παράσταση «Αντιγόνη» που ανέβηκε στην Επίδαυρο.
Η κριτική είχε τίτλο «Νιάου νιάου η Αντιγονούλα» κ την έχω γράψει ολόκληρη εδω.
Κι η Λαμπέτη την είχε πει μίμο, αλλά εγώ αναφερόμουν στην κριτική.
 
Κακό δεν είναι που την αντέγραψε, εκείνη την εποχή η μπε μπε ήταν τοπ. Το κακό είναι που έλεγε πως δεν αντέγραφε κανεναν
 
Ακομα και το καπιτονε κρεβατι της Αλικης ειναι ιδιο με της Μπαρντο!
Οταν λοιπον αντιγραφεις καποιον διαρκως και επι δεκαετιες μεχρι την τελευταια λεπτομερεια, αυτο ξεφευγει πλεον απο τα ορια του φυσιολογικου και καταντα εμμονικο.
 
Ακομα και το καπιτονε κρεβατι της Αλικης ειναι ιδιο με της Μπαρντο!
Οταν λοιπον αντιγραφεις καποιον διαρκως και επι δεκαετιες μεχρι την τελευταια λεπτομερεια, αυτο ξεφευγει πλεον απο τα ορια του φυσιολογικου και καταντα εμμονικο.
 
Εντάξει ήταν και θέμα ενδυματολογων και μόδας της εποχής. Όταν ο Σακελλάριος άλλαξε μόνο 2 ατάκες από την αυθεντική Σταχτοπούτα ή ο Δαλιανίδης έκανε το ίδιο στην Ψευτρα στην Αλίκη θα κολλήσουμε;
Την Μπαρντό την αντέγραψε συνειδητά, από τις όποιες άλλες μπορεί πήρε κάποια στοιχεία που έβλεπε ότι άρεσαν στον κοσμο.
 
Το σίγουρο είναι πως η Μπαρντό δεν αντέγραψε την Μερυλιν και η Μερυλιν δεν αντέγραψε την Μπαρντό. Ήταν τελείως διαφορετικές σαν προσωπικότητες
 
Πίσω
Μπλουζα