Αλλοιώσεις σε ταινίες της Καραγιάννης-Καρατζόπουλος και της Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης

ξέρω εδώ και καιρό ότι έκαναν ένα περασματάκι το θρυλικό δίδυμο του Κωνσταντάρα και της Κοντού στην ταινία. Μέχρι πρότινος νόμιζα ότι αυτό ήταν ένα κακό μοντάζ της κυρίας Σολωμού.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8reWPUblilo&feature=youtu.be

Η ταινία "Αλίμονο στους Νέους" ολοκληρωμένη, ανέβηκε στο youtube (συγνώμη που το λέω) αλλά δείτε. Κακοί τίτλοι αρχής με γραμματοσειρές πολύ cult, οι γνωστοί τίτλοι τέλους , fade in και fade out σε μεταβάσεις σκηνών, πλάνα από την σημερινή Αθήνα και η φωνή από τα studios "από άλλον αιώνα" . Αλίμονο στους τηλεθεατές, χαρές για την κυρία Σολωμού που με τα τεχνάσματα της κατέστρεψε, κοινώς παραμόρφωσε μια υπέροχη ελληνική ταινία , η οποία 1 φορά τον χρόνο προβάλλει ο ΑΝΤ1 (το κανάλι που παίζει τα τελευταία χρόνια την συγκεκριμένη ταινία).
 
Παιδιά σήμερα πριν αρχίσει το "Εκείνες και Εγώ" κάνοντας zapping πετυχαίνω μια ελληνική ταινία στην ΝΕΤ, η οποία εμφανίζει σκηνές από το σημερινό Μοναστηράκι και την σημερινή Πλάκα σε ταινία του 1950-something. Η ταινία ήταν το "Δουλειές με Φούντες". Δεν γνωρίζω αν είναι το μοντάζ της Acculere και των γνωστών που έκαναν την τεχνική επεξεργασία και το μοντάζ στις ταινίες του Καραγιάννη ή η εταιρεία Παπανδρέου άρχισε να καταστρέφει κι αυτή με την σειρά της τις ελληνικές "υπέροχες" ταινίες.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Diana αυτή να είναι η τελευταία φορά που αναφέρεσαι στα "έργα και ημέρες" της Σολωμου. Το ' πες μία, δύο, τρεις, φτάνει.

Το να εκφράζεσαι συνεχώς για ένα άτομο με απαξιωτικό τρόπο, σε επίπεδο "εμμονής", στον ΠΑΡΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΦΟΡΟΥΜ απαγορεύεται, όσο και να έχει σφάλλει στον τομέα του.
 
Το χειρότερο μ' αυτή την εταιρεία (την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος εννοώ) είναι ότι συνεχίζει μέχρι σήμερα και αγοράζει κι άλλες ταινίες, μικρών κυρίως εταιρειών, και τις καταστρέφει μ' αυτό τον τρόπο. Φαίνεται πως τις αγοράζουν κοψοχρονιά και όταν τις εκμεταλλεύονται βγάζουν τα κέρατά τους. Έτσι όπως πάνε, θα αγοράσουν όλες τις ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Κρίμα γιατί δεν αξίζουν τέτοιο βιασμό. Ήθελα να 'ξερα σε ποιον ανήκει σήμερα αυτή η εταιρεία. Στο site της εταιρείας γράφει ότι έχουν αγοράσει 180 ελληνικές ταινίες, εκτός από τις 110 δικές τους παραγωγές. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν αντιδράει το υπουργείο πολιτισμού ή το ελληνικό κέντρο κινηματογράφου σ' αυτή τη κατακρεούργηση που γίνεται.
 
Rapide είπε:
Το χειρότερο μ' αυτή την εταιρεία (την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος εννοώ) είναι ότι συνεχίζει μέχρι σήμερα και αγοράζει κι άλλες ταινίες, μικρών κυρίως εταιρειών, και τις καταστρέφει μ' αυτό τον τρόπο. Φαίνεται πως τις αγοράζουν κοψοχρονιά και όταν τις εκμεταλλεύονται βγάζουν τα κέρατά τους. Έτσι όπως πάνε, θα αγοράσουν όλες τις ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Κρίμα γιατί δεν αξίζουν τέτοιο βιασμό. Ήθελα να 'ξερα σε ποιον ανήκει σήμερα αυτή η εταιρεία. Στο site της εταιρείας γράφει ότι έχουν αγοράσει 180 ελληνικές ταινίες, εκτός από τις 110 δικές τους παραγωγές. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν αντιδράει το υπουργείο πολιτισμού ή το ελληνικό κέντρο κινηματογράφου σ' αυτή τη κατακρεούργηση που γίνεται.
Το ΥΠΠΟΤ δεν αντιδρά σε άλλα χειρότερα, σιγά μην τρέχει να μαζεύει ταινίες τώρα.

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου είναι σε ... άάάάλλη εποχή.
 
Οπως έμαθα η ευθύνη για το "σφάξιμο" των ταινιων, οφείλεται στον Καρατζόπουλο, που ήθελε να τα κάνει πιο τηλεοπτικά και σημερινά. Και φυσικά να βγάλει και κανένα φράγκο από την πώληση τους σε dvd. Που ξέρετε όταν μεταφερθούν σε blue ray να βάλει τα αυθεντικά, λέφτα να βγάζουν και όλα τα άλλα. Πάντως είδα χτες το "Θηλυκό θηριοτροφείο" και έλειπε σχεδόν όλο το φινάλε, η σκηνή δηλαδή που τσακώνονται και χωρίζουν η Αλιμπέρτη με τον Χρυσικάκο
 
SPYROSD Η ταινία Θηλυκό Θηριοτροφείο υπάρχει στην αυθεντική εκδοχή του στο διαδίκτυο (στείλε personal message για παραπάνω details)
 
Τι γίνεται με τον "Τηλεθεατή"; Στο τελευταίο τεύχος , που τελειώνει η σειρά, όχι μόνο δεν έχει διαφήμιση για καινούργια, αλλά στην σελίδα 3, γράφει ότι οι ταινίες που έχει αυτή την εβδομάδα-άθλιες ομολογουμένως- είναι και οι τελευταίες της επιτυχημένης σειράς. Δεν έχει άλλες;
 
Έλα ντε! Πήρα τηλέφωνο 2-3 φορές να μάθω και δε μου απαντήσανε! Θα δείξει την Πέμπτη...
 
Καλά, θα πάρω και εγω αυριο γιατι μου λείπουν κάποιες ταινίες και ελπίζω να έχουν και μια απάντηση για το θέμα.

EDIT

Μάγκες σκούρα τα νέα. Όντως αυτές οι δυο ήταν οι τελευταίες. Επί του παρόντος δεν υπάρχουν άλλες. Τώρα αν αργότερα βγάλουν, καλοδεχούμενες έστω και κατακρεουργημένες
 
Σήμερα πήρα και γω στον Τηλεθεατή και μου απάντησαν ορθά κοφτά πως οι ταινίες της Καραγιάννης-Καρατζόπουλος τέλος!...
 
tonytony είπε:
Σήμερα πήρα και γω στον Τηλεθεατή και μου απάντησαν ορθά κοφτά πως οι ταινίες της Καραγιάννης-Καρατζόπουλος τέλος!...
Καλύτερα! να μας μείνει και κανά φράγκο! έτσι και αλλιώς είχαν όλες τα μαύρα χάλια τους από τις επεμβάσεις! Άσε που μπορεί να τις πάρει και να τις διαθέσει κανάς άλλος χωρίς αλλοιώσεις / επεμβάσεις.

Για μένα οι αυθεντικοί τίτλοι μιας παλιάς ταινίας είναι ένα από τα σημαντικότερα που μπορεί να έχει αυτή και απόλυτα συνδεδεμένη με την παλαιότητα της.
 
Διαμάχη της εταιρίας Καραγιάννης-Καρατζόπουλος με τους κληρονόμους του σκηνοθέτη Κώστα Ανδρίτσου.

<<Περίπου 60.000 ευρώ καλείται να καταβάλει η εταιρεία «Καραγιάννης Καρατζόπουλος Α.Ε.» στους κληρονόμους του σκηνοθέτη Κώστα Ανδρίτσου, σύμφωνα με απόφαση (6459/2004) του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών.

Η χήρα και τα παιδιά του σκηνοθέτη Κ. Ανδρίτσου κατέθεσαν αγωγή στο δικαστήριο κατά της εταιρείας «Καραγιάννης Καρατζόπουλος Α.Ε.» υποστηρίζοντας ότι «είναι δικαιούχοι του πνευματικού δικαιώματος 15 κινηματογραφικών ταινιών και μόνον αυτοί έχουν το δικαίωμα της εκμετάλλευσής τους, μεταξύ άλλων και με τηλεοπτική μετάδοση, δεδομένου ότι δεν έχει καταρτισθεί σύμβαση ούτε έχει χορηγηθεί άδεια εκμετάλλευσης του δικαιώματος» όπως προβλέπει ο νόμος 2121/93 «Περί πνευματικής ιδιοκτησίας, συγγενικών δικαιωμάτων και πολιτιστικών θεμάτων».

Οπως αποδείχτηκε στο δικαστήριο, ο Κώστας Ανδρίτσος το χρονικό διάστημα από το 1967 έως το 1972 ανέλαβε έναντι καθοριζόμενης αμοιβής τη σκηνοθεσία ταινιών υπό την παραγωγή της εταιρείας «Καραγιάννης -Καρατζόπουλος». Αυτή την πενταετία γυρίστηκαν οι ταινίες: «Ο σατράπης», «Ο πιο καλός ο μαθητής», «Οι άντρες δεν λυγίζουν ποτέ», «Για μια τρύπια δραχμή», «Η οργή του αδικημένου», «Κάθε κατεργάρης στον πάγκο του », «Ξύπνα καημένε Περικλή», «Ο θαυματοποιός», «Ο τρελλός της πλατείας Αγάμων», «Οι τρεις ψεύτες», «Ο αχτύπητος χτυπήθηκε», «Ο αγαθιάρης και η ατσίδα», «Δουλικό αμέσου δράσεως», «Ερωτιάρης του γλυκού νερού» και «Αέρα, αέρα, αέρα». Παράλληλα, ο Ανδρίτσος μεταβίβασε στην παραγωγό εταιρεία όλα τα περιουσιακά του δικαιώματα επί των ταινιών και συγκεκριμένα όλες τις εξουσίες εκμετάλλευσής τους.

Το δικαστήριο έκρινε ότι κατά την κατάρτιση των συμβάσεων, πριν από 30 χρόνια οι συμβαλλόμενοι απέβλεψαν αποκλειστικά και μόνο στην εκμετάλλευση από την παραγωγό εταιρεία διά της προβολής τους στις κινηματογραφικές αίθουσες και όχι μέσω της τηλεόρασης, διότι απλούστατα η τηλεόραση τότε δεν ήταν διαδεδομένη στην Ελλάδα. Αποδείχτηκε μάλιστα από την αμοιβή που έπαιρνε τότε ο Ανδρίτσος και ήταν μόλις 60.000 δρχ. ανά ταινία.

Η εταιρεία «Καραγιάννης Καρατζόπουλος Α.Ε.» ενοικίασε τις συγκεκριμένες ταινίες τα έτη 1994, 1995, 1996 και 1997 στα ιδιωτικά κανάλια και για 59 τηλεοπτικές μεταδόσεις εισέπραξε συνολικά το ποσό των 144.000.000 δρχ.

Το δικαστήριο έκανε δεκτή την αγωγή και υποχρεώνει την εταιρεία «Καραγιάννη-Καρατζόπουλου Α.Ε.» να καταβάλει στους κληρονόμους του σκηνοθέτη το ποσό των 59.193 ευρώ. Η παραγωγός εταιρεία θα έπρεπε να καταβάλει στους κληρονόμους το 7% επί του οικονομικού ανταλλάγματος για την τηλεοπτική εκμετάλλευση των 15 ταινιών, ήτοι το ποσό των 29.581 ευρώ. Επειδή όμως χωρίς να έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης προσέβαλε το ηθικό δικαίωμα της πνευματικής ιδιοκτησίας των κληρονόμων, οι τελευταίοι δικαιούνται αποζημίωση ίση με το διπλάσιο της αμοιβής που συνήθως καταβάλλεται για το είδος της εκμετάλλευσης, κι έτσι προκύπτει το 59.193 ευρώ.

Η δικηγόρος, Ελλη Ρούσσου, που χειρίστηκε την υπόθεση των πνευματικών δικαιωμάτων του αείμνηστου Κ. Ανδρίτσου, θεωρεί τη δικαστική απόφαση σημαντική γιατί «θέτει τέρμα στην χωρίς φραγμό εκμετάλλευση από παραγωγούς του παλιού ρεπερτορίου, όχι μόνο έργων των σκηνοθετών, αλλά και συνθετών και σεναριογράφων κ.λπ., ενώ για πρώτη φορά καθορίζεται ένα σοβαρό ποσοστό που θα παίρνει ο δημιουργός ως αμοιβή από την εκμετάλλευση του έργου του».>>

Από την Ελευθεροτυπία 13 Ιανουαρίου 2005

http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Κώστας_Ανδρίτσος
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλημέρες μετά από αρκετό καιρό. Σήμερα ξεκινώ να ανεβάζω στο youtube τις αρχικές κόπιες (VHS) μερικών ταινιών του Καραγιάννη που βρήκα. Stay tuned...
 
Να δείτε πως σεβόνται τις ταινίες της finos films

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Διάβασα όλο το θέμα σήμερα, επεσε το μάτι μου και μου τράβηξε την προσοχή.

Είχα δει κι εγώ τους "νέους" τίτλους έναρξης σε πολλές ταινίες - περισσότερο ειχα παρατηρήσει τις γραμματοσειρές - αλλά δεν είχα δει τίποτα άλλο κολάσιμο. Και αργά πλάνα βεβαίως βεβαίως, που μου σπάνε τα νεύρα πραγματικά!!!

Αλλά τόσο μεγάλο κακό δεν το περίμενα ειλικρινά!!! Εντάξει σε ό,τι αφορά το μοντάζ και τις επιπλέον σκηνές είναι τεράστια κακογουστιά, αλλά οταν δεν αναφέρεις συντελεστές ή αφαιρείς μουσική υπόκρουση τοποθετώντας άλλη, τότε είναι παραβίαση του νόμου των πνευματικών δικαιωμάτων!! Έλεος δηλαδή πια!! Ό,τι του φανεί του λωλοστεφανή!!!!
 
Ήδη ανέβηκαν 3 ταινίες στην αυθεντική τους κοπιά. Οι ταινίες αυτές από το 2000 και μετά είχαν επεξεργαστεί με νέους τίτλους/εφέ και με αποτέλεσμα την αλλοίωση τους.

1. Δημήτρη μου, Δημήτρη μου

2. Χτυποκάρδια στο Θρανίο

3. Ο Αισιόδοξος

[Τα links αφαιρεθηκαν διοτι περιειχαν ολοκληρες τις ταινιες]
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα