Αναπάντητες απορίες

Τι συμβαίνει με την ταινία «Ένας Δον Ζουάν για Κλάματα»; Είμαι σίγουρη πως έχει γυριστεί 2 φορές σε απόσταση 9-10 χρόνων κι έχει γίνει «συγκόλληση» των δύο ταινιών. Ενώ ξεκινά ως ταινία του 1959 καταλήγει ταινία του 1969-70 (εκεί περίπου μου φαίνεται). Και οι δύο ταινίες είναι βέβαια με τους ίδιους πρωταγωνιστές, αλλά παραμένει απορίας άξιο για ποιο λόγο συνέβει αυτό. Να διορθώθηκε τίποτα στο τέλος;
Έχετε δει Μαρινέλα του 1959 να τραγουδά με φαβορίτα και βλεφαρίδα κάγκελο Πάλι θα Κλάψω;
Εμφανίζεται επίσης η ηθοποιός Μιράντα Μαντά που τη βρίσκουμε μόνο σε παραγωγές μετά το 1969
Την ιδια απορια ειχα κι εγω στους δυο παρακατω συνδεσμους. Δεν ξερω εαν διαβαζοντας τα σχολια θα μπορεσεις να βρεις καμια ακρη:


 
Στην ταινία "Με φόβο και πάθος" θεωρώ πολύ υπερβολικό πως οι 3 πρωταγωνιστές της αποκάλυψης της συνωμοσίας για να σωθεί η Ερήμου δηλαδή ο Κούρκουλος ο Μούτσιος και ο Ευαγγελάτος βρέθηκαν ταυτόχρονα την ίδια χρονική στιγμή στον προαύλιο χώρο των φυλακών που πήγαν την καταδικασμένη Ερήμου. Δεν μπορούσαν να δώσουν ραντεβού ο Μούτσιος και ο Ευαγγελάτος σε άλλο χώρο και χρόνο για να δώσει ο πρώτος την επιταγή στον δεύτερο και όχι στον χώρο των φυλακών που θα τους έβλεπε κάποιος κοινός γνωστός οπως και έγινε? Μυστήρια πράγματα...
 
Πρέπει να το είχα ξαναγράψει παλιότερα , αλλά μάλλον σβήστηκαν τα τότε σχόλια μετά από εκείνο το χακάρισμα κλπ κλπ. Λοιπόν στο Υπολοχαγός Νατάσα , οι αντιστασιακοί παίρνουν τη θέση του εκτελεστικού αποσπάσματος. Λογικά θα έστησαν ενέδρα και θα το εξόντωσαν πριν φτάσει στον τόπο της εκτέλεσης. Φοράνε όμως και γερμανικές στολές. Να τις πήραν από τους νεκρούς Γερμανούς είναι δύσκολο, γιατί είναι πεντακάθαρες και καλογυαλισμένες ! Μετά εξοντώνουν και τους υπόλοιπους Γερμανούς και όλα καλά. Το πρωταγωνιστικό ζευγάρι αντί να εξαφανιστεί αμέσως , αφού η περιοχή θα γέμιζε από στρατιώτες που θα τους έψαχναν παντού, τρέχει και χαζογελάει λίγο. παραπέρα. Τέλος αφού για έναν στρατιώτη νεκρό είναι γνωστό πως οι Ναζί εκτελούσαν δεκάδες σε αντίποινα , φαντάζομαι τι θα ακολούθησε μετά από αυτή την επίθεση. Δηλαδή για να σωθεί η Βουγιουκλάκη, θα πρέπει να τη πλήρωσαν οι μισοί κρατούμενοι της εποχής. Σαν να τα έκανε λιγάκι μπάχαλο ο Φώσκολος...
Το εκτελεστικο αποσπασμα ειναι στημενο στον χωρο της εκτελεσης αρχικα και ο επικεφαλης λαμβανει εντολη να μετακινηθουν (μαλλον στην Καισαριανη αν καταλαβα καλα απο τα λιγα γερμανικα που ξερω).Τοτε ερχεται ο Ορεστης και οι Ελληνες ντυμενοι σαν Γερμανοι,και στο δευτερολεπτο σκαει και το κονβοϊ με τους κρατουμενους.Αρα δεν πρεπει να υπηρξε συγκρουση γερμανικου εκτελεστικου αποσπασματος και Ελληνων,οποτε τις στολες πρεπει να τις ειχαν οι αντιστασιακοι απο πριν (και οχι μονο αυτες,γιατι ειχαν και οπλα και οχηματα γερμανικα).Αρα θεωρω πιθανο οτι οι αντιστασιακοι πριν πανε στο χωρο εκτελεσης,να εκαναν ντου σε καποια γερμανικη αποθηκη ιματισμου και αφου τους εξοντωσαν ολους (για να μην ειδοποιηθουν αλλες δυναμεις),πηραν οτι χρειαζονταν συν τα οχηματα...Λεμε τωρα!
 
Η Νατάσσα βάζει το παιδί της σε ορφανοτροφείο κι πάει στην Αίγυπτο να βρει τον Ορέστη. Στα βασανιστήρια, οι Γερμανοί εντοπίζουν το παιδί στο ορφανοτροφείο κι το φέρνουν μπροστά της για να την κάνουν να λυγίσει (αλλά δε λυγίζει!). Η μητέρα Ε.Ζαφειρίου παίρνει το παιδί κι φεύγει.
Στο τέλος της ταινίας όμως, όταν εμφανίζεται ο νεαρός πια γιος λεει: "μεγάλωσα στα ορφανοτροφεία, μια ζωή ήμουν μόνος μου".
Καλά τι έγινε;;; η γιαγια τον πήρε κι τον άφησε ξανά σε ορφανοτροφείο;;; γιατί ο μικρός μια ζωή ήταν μόνος;; η γιαγιά τον είχε εγκαταλείψει;;;

Υ.Γ. Στο fb, σε μια σελίδα για τον ελλ.κινηματογράφο, διαβασα χθες τυχαία σε σχόλιο που ειχε κάνει κάποιος χρήστης ότι δήθεν στο αρχικό σενάριο της Νατάσσας, οι Γερμανοί σκότωναν κι το γιο της μπροστά στα μάτια της, αλλά η Αλίκη το άλλαξε για να μην είναι τόσο δραμματικό κι να δίνεται μια νότα αισιοδοξίας. Είχατε ακούσει ποτέ κάτι τέτοιο;;; εγω όχι!! Η μόνη αλλαγή που είναι γνωστή αφορά το όνομα, από Ναυσικά σε Νατάσσα. Προσωπικά πάντως, μου φαίνεται μάλλον για σχόλιο "μούφα"....
 
Τελευταία επεξεργασία:
Η Νατάσσα βάζει το παιδί της σε ορφανοτροφείο κι πάει στην Αίγυπτο να βρει τον Ορέστη. Στα βασανιστήρια, οι Γερμανοί εντοπίζουν το παιδί στο ορφανοτροφείο κι το φέρνουν μπροστά της για να την κάνουν να λυγίσει (αλλά δε λυγίζει!). Η μητέρα Ε.Ζαφειρίου παίρνει το παιδί κι φεύγει.
Στο τέλος της ταινίας όμως, όταν εμφανίζεται ο νεαρός πια γιος λεει: "μεγάλωσα στα ορφανοτροφεία, μια ζωή ήμουν μόνος μου".
Καλά τι έγινε;;; η γιαγια τον πήρε κι τον άφησε ξανά σε ορφανοτροφείο;;; γιατί ο μικρός μια ζωή ήταν μόνος;; η γιαγιά τον είχε εγκαταλείψει;;;
Προφανως η γιαγια τον ξανα-αφησε στο ορφανοτροφειο γιατι δεν μπορουσε να τον συντηρησει.Ισως και για τον ιδιο λογο και η Νατασα να προτιμησε να τον αφησει σε ορφανοτροφειο παρα στη μανα της,φευγοντας για την Αιγυπτο.
 
Ισως και για τον ιδιο λογο και η Νατασα να προτιμησε να τον αφησει σε ορφανοτροφειο παρα στη μανα της,φευγοντας για την Αιγυπτο.
Η Νατάσσα είχε βάλει το γιο της στο ορφανοτροφείο, όχι γιατί η μητέρα της δεν μπορούσε να το συντηρήσει, αλλά γιατί ήταν στη φυλακή.
Το λέει η ίδια στον Παπαμιχαήλ ότι συνέλαβαν τους γονείς της (μετά την εισβολή του Καρρά του σπίτι): "τους έχουν στο Χαιδάρι".
Το αναφέρει κι η Ζαφειρίου, στη σκηνή των βασανιστηρίων: "όλα αυτά τα χρόνια στις φυλακές, ο θάνατος του αντρός μου". Η μια δεν είχε ιδέα για τη ζωή της άλλης, γιατί είχαν χαθεί. Ούτε η Νατάσσα γνώριζε οτι πέθανε ο πατέρας της, ούτε η μητέρα ότι είχε αποκτήσει εγγόνι.
Πιστεύω κι εγώ ότι το πήρε κι το έβαλε ξανά σε ορφανοτροφείο, όμως υπό τη φροντίδα κι επίβλεψη του στρατηγού (Καλογήρου). Αυτή την εντύπωση μου δίνει στο τέλος όταν εμφανίζεται ο γιος, ο οποίος είναι στην ίδια μονάδα αξιωματικός όπως ήταν ο πατέρας του. Ο στρατηγός πρέπει να φρόντιζε για το γιο, η γιαγιά μάλλον ήταν απούσα παρότι δεν ήταν ανήμπορη διότι μια χαρά κοτσωνάτη φαινόταν στο τέλος :)
 
Τελευταία επεξεργασία:
Στο Ο άνθρωπος που γύρισε από την ζέστη , υπάρχει μια σκηνή όπου ο Κωνσταντάρας περπατάει στον δρόμο, αφού έχει φύγει θυμωμένος, από το σπίτι του. Εκεί τον δείχνει (χωρίς ήχο), να λέει θυμωμένος κάτι σε περαστικούς ( έτσι φαίνεται τουλάχιστον). Άραγε ήταν αυτοσχεδιασμός, για να ταιριάξει με την ψυχολογική διάθεση του πρωταγωνιστή ή κάποιος ενοχλητικός πήγε να χαλάσει την σκηνή;

ειναι σκηνη συμφωνα με το σεναριο,ηθελε να δειξει το θυμο του
ο ηχος δεν υπαρχει γιατι του μιλαγαν θαυμαστες σαν λαμπρο και αναγκαστικα δεν ειχε ηχο
 
Πιστεύετε ότι η αδερφή του Παπατρεχα η Κατίνα-Αικατερίνη- ( Κια Μποζου) τα είχε με τον Μηλιαδη πριν τη ζητήσει σε γάμο;
Λέει αυτός στο τραπέζι στον Πολύδωρο ότι " από καιρό...." , αλλά προηγουμένως όταν ο Πολύδωρος λέει στην Κατίνα ότι θα έρθει τελικά σπίτι τους για φαγητό ο Μηλιαδης αυτή του λέει " α, μπα... πως κι έτσι;". Αν τα είχαν δε θα έπρεπε να της κάνει εντύπωση που θα πήγαινε σπίτι της. Αν δεν τα είχαν πως είχαν συνειδητοποιήσει από καιρό πως ταιριάζουν;
Χρόνια αναπάντητη απορία...
 
Πιστεύετε ότι η αδερφή του Παπατρεχα η Κατίνα-Αικατερίνη- ( Κια Μποζου) τα είχε με τον Μηλιαδη πριν τη ζητήσει σε γάμο;
Λέει αυτός στο τραπέζι στον Πολύδωρο ότι " από καιρό...." , αλλά προηγουμένως όταν ο Πολύδωρος λέει στην Κατίνα ότι θα έρθει τελικά σπίτι τους για φαγητό ο Μηλιαδης αυτή του λέει " α, μπα... πως κι έτσι;". Αν τα είχαν δε θα έπρεπε να της κάνει εντύπωση που θα πήγαινε σπίτι της. Αν δεν τα είχαν πως είχαν συνειδητοποιήσει από καιρό πως ταιριάζουν;
Χρόνια αναπάντητη απορία...
Κι στη σκηνή που ο Βέγγος καλεί το Μηλιάδη για φαγητό, ο Μηλιάδης ρωτάει: "τι προτιμάει η δεσποινίς Κατίνα; γλυκά ή λουλούδια;" κι ο Βέγγος απαντάει "γαμπρό".
Η άποψη μου ειναι ότι ο Μηλιάδης είχε προσέξει τη Κατινα. Αλλωστε στην ίδια πολυκατοικία έμεναν, την έβλεπε σαν χαρακτήρα. Δεν νομίζω ότι είχαν σχέση, ούτε νομίζω ότι του είχε περάσει απο το μυαλό ο γάμος, απλά καταλάβαινε ότι είχαν κοινά ενδιαφέροντα, τιποτα περισσότερο. Στη πορεία, βλέποντας τη μανία του Βέγγου να παντρέψει τις αδερφές του, το σκέφτηκε: "ρε δεν την παίρνω εγώ;;; αφου ταιριάζουμε κιόλας.."
 
Πιστεύετε ότι η αδερφή του Παπατρεχα η Κατίνα-Αικατερίνη- ( Κια Μποζου) τα είχε με τον Μηλιαδη πριν τη ζητήσει σε γάμο;
Λέει αυτός στο τραπέζι στον Πολύδωρο ότι " από καιρό...." , αλλά προηγουμένως όταν ο Πολύδωρος λέει στην Κατίνα ότι θα έρθει τελικά σπίτι τους για φαγητό ο Μηλιαδης αυτή του λέει " α, μπα... πως κι έτσι;". Αν τα είχαν δε θα έπρεπε να της κάνει εντύπωση που θα πήγαινε σπίτι της. Αν δεν τα είχαν πως είχαν συνειδητοποιήσει από καιρό πως ταιριάζουν;
Χρόνια αναπάντητη απορία...
Εκτος εαν το "α, μπα... πως κι ετσι" το ειπε στον Βεγγο η Κια για να θολωσει τα νερα και να δειξει πως δεν ειχε σχεση με τον Μηλιαδη και δεν ηξερε τιποτα για το φονο. :)
 
Εκτος εαν το "α, μπα... πως κι ετσι" το ειπε στον Βεγγο η Κια για να θολωσει τα νερα και να δειξει πως δεν ειχε σχεση με τον Μηλιαδη και δεν ηξερε τιποτα για το φονο. :)
Έτσι πιστεύω κι εγώ. Τα είχανε ψηφίζω, αλλά από μακριά κι αλάργα :)
 
Στην ταινια Εξω οι κλεφτες ο αδελφος του Ορεστη Μακρη ειναι βαρια αρρωστος και ταξιδευει στην Ελβετια για να θεραπευτει αφου πρωτα αφηνει το εργοστασιο στον Μακρη. Ο Μακρης το παραλαμβανει, διωχνει τους κλεφτες του τιτλου και ολα μπαινουν σε ταξη.
Ολα εκτος απο το γεγονος οτι ποτε δεν μαθαινουμε τι απεγινε ο αρρωστος αδελφος αφου δεν αναφερεται καθολου ξανα μεσα στην ταινια.
 
Στην ταινια Εξω οι κλεφτες ο αδελφος του Ορεστη Μακρη ειναι βαρια αρρωστος και ταξιδευει στην Ελβετια για να θεραπευτει αφου πρωτα αφηνει το εργοστασιο στον Μακρη. Ο Μακρης το παραλαμβανει, διωχνει τους κλεφτες του τιτλου και ολα μπαινουν σε ταξη.
Ολα εκτος απο το γεγονος οτι ποτε δεν μαθαινουμε τι απεγινε ο αρρωστος αδελφος αφου δεν αναφερεται καθολου ξανα μεσα στην ταινια.
αφηνει να εννοηθει οτι δεν τα καταφερε,διαφορετικα πιστευω στο τελος,στη τελευταια σκηνη θα ηταν και αυτος μεσα
 
Στα λυκειακά μου χρόνια στα 90s, ο μαθητής δεν μπορούσε να κάνει ο ίδιος εγγραφή στη νέα τάξη, επρεπε την εγγραφή να την κάνει ο γονέας-κηδεμόνας. Ακόμα κι η εγγραφή από τη Β στη Γ Λυκείου έπρεπε να γίνει απο τον κηδεμονα γιατί ο μαθητής δεν είχε συμπληρώσει ακόμα το 18ο έτος κι θεωρείτο ανήλικος.
Πολυ δε περισσότερο εγγραφή σε νέο σχολείο.
Πως λοιπόν στο Χτυποκάρδια στο θρανίο, η Λίζα Πετροβασίλη έκανε εγγραφή μόνη της στη 8η τάξη (την σημερινή Γ Λυκείου) κι μάλιστα σε νέο σχολείο;;; κι δήλωσε κι μόνη της ποιος θα είναι ο κηδεμόνας της!! "τον άντρα μου έχω βάλει κηδεμόνα μου".
Υπήρχε τετοια ελευθερία κινήσεων στους μαθητές του 1963;;
 
Στα λυκειακά μου χρόνια στα 90s, ο μαθητής δεν μπορούσε να κάνει ο ίδιος εγγραφή στη νέα τάξη, επρεπε την εγγραφή να την κάνει ο γονέας-κηδεμόνας. Ακόμα κι η εγγραφή από τη Β στη Γ Λυκείου έπρεπε να γίνει απο τον κηδεμονα γιατί ο μαθητής δεν είχε συμπληρώσει ακόμα το 18ο έτος κι θεωρείτο ανήλικος.
Πολυ δε περισσότερο εγγραφή σε νέο σχολείο.
Πως λοιπόν στο Χτυποκάρδια στο θρανίο, η Λίζα Πετροβασίλη έκανε εγγραφή μόνη της στη 8η τάξη (την σημερινή Γ Λυκείου) κι μάλιστα σε νέο σχολείο;;; κι δήλωσε κι μόνη της ποιος θα είναι ο κηδεμόνας της!! "τον άντρα μου έχω βάλει κηδεμόνα μου".
Υπήρχε τετοια ελευθερία κινήσεων στους μαθητές του 1963;;
μηπως επειδη ηταν καθηγητης πανεπιστημιου χρησιμοποιησε απλα το ονομα του;
λεω εγω τωρα μια εκδοχη,ετσι;
 
Τι πήγε να κάνει η κόρη του Λαυρέντη Διανελλου στην Ελβετία στην αδερφή της στο Θόδωρο και το Δίκαννο;
Για έκτρωση δεν πήγε, αφού την έστειλαν να καλύψουν την εγκυμοσύνη. Λέει όμως ότι θα επέστρεφε. Το παιδί της τι θα το έκανε; θα το άφηνε στην αδερφή της; θα το έφερνε μαζί της; αλλά τότε τι θα κάλυπταν;
 
Τι πήγε να κάνει η κόρη του Λαυρέντη Διανελλου στην Ελβετία στην αδερφή της στο Θόδωρο και το Δίκαννο;
Για έκτρωση δεν πήγε, αφού την έστειλαν να καλύψουν την εγκυμοσύνη. Λέει όμως ότι θα επέστρεφε. Το παιδί της τι θα το έκανε; θα το άφηνε στην αδερφή της; θα το έφερνε μαζί της; αλλά τότε τι θα κάλυπταν;
Ναι, δεν το διευκρινιζει αυτο η ταινια.
Δικη μου σκεψη ειναι πως μπορει να το εδινε στην αδελφη της να της το μεγαλωσει και η αδελφη να ελεγε πως ηταν δικο της, καθοτι παντρεμενη. Η μπορει μολις γεννουσε να το εδινε για υιοθεσια...
 
"Οι βάσεις και η Βασούλα".
Προβλήθηκε πρόσφατα κι είχα χρόνια να τη δω, δεν θυμόμουν καλά το τέλος.
Η Βασούλα (Ν.Βαλσάμη) σκοτώνει τον προαγωγό της Μεμά (Χ.Ζορμπά), τη στιγμή που αποφυλακίζεται ο Λευτέρης (Β.Κουρής).
Η ταινία τελειώνει με τους 2 νέους, σε 2 διαφορετικά πλοιάρια: Το ένα πλέει προς την Αίγινα, με τη Βασούλα να οδηγείται στις φυλακές του νησιού. Το άλλο πλέει προς τον Πειραιά, με το Λευτέρη να επιστρέφει απο τις φυλακές. Το τέλος είναι απροσδιόριστο, ασαφές κι δημιουργεί απορίες. Τι θα γίνει τελικά με το ζευγάρι;;; Θα σμίξουν στο μέλλον;;; ή η Βασούλα θα μείνει στις φυλακές ισοβίως λόγω του φόνου;;
 
"Οι βάσεις και η Βασούλα".
Προβλήθηκε πρόσφατα κι είχα χρόνια να τη δω, δεν θυμόμουν καλά το τέλος.
Η Βασούλα (Ν.Βαλσάμη) σκοτώνει τον προαγωγό της Μεμά (Χ.Ζορμπά), τη στιγμή που αποφυλακίζεται ο Λευτέρης (Β.Κουρής).
Η ταινία τελειώνει με τους 2 νέους, σε 2 διαφορετικά πλοιάρια: Το ένα πλέει προς την Αίγινα, με τη Βασούλα να οδηγείται στις φυλακές του νησιού. Το άλλο πλέει προς τον Πειραιά, με το Λευτέρη να επιστρέφει απο τις φυλακές. Το τέλος είναι απροσδιόριστο, ασαφές κι δημιουργεί απορίες. Τι θα γίνει τελικά με το ζευγάρι;;; Θα σμίξουν στο μέλλον;;; ή η Βασούλα θα μείνει στις φυλακές ισοβίως λόγω του φόνου;;
ειναι απο τις περιπτωσεις που ο σκηνοθετης επιζητει την ασαφεια ,να σκεφτει κανεις οτι θελει
αν και πιστευω οτι η ματια του ειναι να βρεθουν στο απωτερο μελλον
 
Πίσω
Μπλουζα