Βαθμολογήστε τις ταινίες

Αμ, εδώ δεν έχω και πολλά να πω. Μόνο το "Σάντα Τσικίτα" έχω δει και το "Αγάπη και αίμα". Νομίζω ότι έχω δει και το "Θέμα συνειδήσεως" αλλά δεν το θυμάμαι.

Σάντα Τσικίτα: Η ταινία ανήκει στις πολύ αγαπημένες μου. Κωμικό παραλήρημα από τον ανεπανάληπτο Λογοθετίδη από την αρχή ως το τέλος. 10.

Αγάπη και αίμα:
Να το πω? Θα το πω. Μου αρέσει η ταινία. Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα σε γουέστερν στην ελληνική ύπαιθρο!!!! Οι πρωταγωνιστές στις ομορφιές τους, και ο χειρότερος κακός κατά την γνώμη μου που πέρασε ποτέ από τον ελληνικό κινηματογράφο. 8.
 
Ο Τζαναμπέτης: 8. Ναι, ξέρω. Αλλά εγώ γελάω απίστευτα με το Ρίζο και τη Δέσποινα, χρησιμοποιώ σχεδόν όλες τις ατάκες τις ταινίας κι ενίοτε τραγουδάω «νοσοκόμα μου ωραία, νοσοκόμα μου γλυκιά...» σαν άλλη Μαρίκα Νέζερ.

Όχι Κύριε Τζόνσον: 8. Κοιτάχτε να δείτε. Πρόκειται περισσότερο για τουριστική ατραξιόν παρά για ταινία. Μια κόπια του «Ποτέ την Κυριακή» είναι. Αλλά παίζει κι ο Τίτος και μια στιγμή που πάνε οι τσαμπουκάδες στο μαγαζί του κ τον ρωτάνε αν ξέρει τον Πάπια απαντάει «Τον Πάπια; Μέχρι σώβρακο». Και θα πάρει το 8 μου μόνο κ μόνο γι αυτήν την ατάκα.

Οι Τεμπέληδες της Εύφορης Κοιλάδας: 10. Άριστα 10 Μπράβο Νίκο Μου (άλλη φορά θα σας εξηγήσω)

Έγκλημα στα Παρασκήνια: 10 παιδιά, μη συζητάμε. Μάρω να κάνει ποδήλατο είχε, Τίτο είχε, Νικολαΐδη σε ρόλο περίεργο είχε, Γκίκα είχε (δεν έπαιξε πολύ σινεμά αυτό τ αγόρι ), Αλέκο είχε, Θανάση Μυλωνα είχε... ε, τι άλλο να έχει δηλαδή; Μην είμαστε και πλεονέκτες

Μια τρελή Σαραντάρα: Λατρεύω Μιχαλόπουλο. Του ταίριαξε ο ρόλος γάντι. Και τι να πούμε για Κοκάλω και Κουφό; Ο Μπάρκουλης πιο ωραίος από ποτέ. 8

Κυριακάτικο Ξύπνημα: Παππάς και Νοταρά κι η κουκλίτσα η Παπαγεωργίου άξιζαν. 6

Ελευθέριος Βενιζέλος (1980): Δεν το έχω δει

Θέμα Συνειδήσεως (1973):
Καλή ταινία, περίεργη. Νομίζω δεν έχω δει καμία που να μοιάζουν. Με τις υπερβολές της φυσικά αλλά για το είδος της άριστη. 9

Χωρίς Μάρτυρες (1983): Δεν την έχω δει

Σάντα Τσικίτα (1953): Έλα μωρέ.. Λόλα πάει πρεσβίος.... Κι ο κούκλος ο Στρατηγός,κι ο Νικόλας, κι ο Λογοθετίδης, κι ο Σακελάριος, κι ο Σουγιούλ στη μουσική... ε 10 τι άλλο;;

Αγάπη και Αίμα (1968): Δε συμπαθώ το είδος και δε μπορώ να κρίνω. Ένα 6 , για την προσπάθεια :)
 
Το Ελευθεριος Βενιζελος δεν το εχω δει ποτε, οποτε δεν μπορω να κρινω. Την ταινια, οχι το αεροδρομιο. :)

Θεμα συνειδησεως. Γενικα καθολου του γουστου μου η ταινια. Και τη βαριεμαι και ψυχοπλακωνομαι. Και με το φιναλε που εχει, δεν την εχω δει εδω και χρονια και δεν υπαρχει περιπτωση να την ξαναδω. 3.

Χωρις μαρτυρες. Tαινιαρα και με την εξαιρετικη φωτογραφια που ειχαν οι ταινιες της εταιριας του Μιχαλη Λεφακη, της Γκρεκα Φιλμ. Οι ερμηνειες ολων των ηθοποιων μια και μια και η Αννυ Πασπατη για μια και μοναδικη φορα, αν δεν απατωμαι, σε τοσο τολμηρη εμφανιση. Παρα πολυ ωραια γυναικα! Ο ρολος του Φυσσουν του παει γαντι. Δυσκολα μπορω να φανταστω αλλον ηθοποιο στη θεση του. Η ταινια εχει ομως ενα ηλιθιο σεναριακο λαθος που βγαζει ματι, κατι που το εχω αναφερει και στο θεμα με τα Συνηθισμενα λαθη στις ελληνικες ταινιες. Δεν παυει παρ' ολα αυτα, να ειναι ενα εργο που κρατα το ενδιαφερον αμειωτο μεχρι το τελευταιο δευτερολεπτο. Οσο για τη μουσικη του Χατζηνασιου, τι να πω; Απλως εκπληκτικη. 8.

Σαντα Τσικιτα. Το ποσο γελαω με αυτη την ταινια, δε λεγεται. Ιδιως στις σκηνες με την Καιτη Λαμπροπουλου που συνεχως αναφωνει "Πατρον" και ο Λογοθετιδης τη ρωταει "Την ταχεια των Πατρων;" :D και υστερα απο λιγο της λεει "Κατα πως σε βλεπω να χτυπιεσαι, πρεπει να σε πνιγει το δικιο." Απολαυστικο εργο, οπως απολαυστικος ειναι σχεδον παντα ο Σακελλαριος. Αναμενομενα πραγματα, δηλαδη. Ενα εργο σπουδαιο που αποτυπωνει με τροπο πολυ γλαφυρο τα ηθη μιας αλλης εποχης που καλως, αλλα και κακως περασε ανεπιστρεπτι. 9.

Αγαπη και αιμα. Δεν βλεπω γουεστερν. Ουτε ξενα, ουτε ελληνικα, δηλαδη τυπου γουεστερν. Για το ειδος της η ταινια ειναι καλη και με πολλες δυνατες σκηνες, αλλα μεχρι εκει για μενα και δεν προκειται να ασχοληθω ξανα μαζι της. 2.
 
Κάπου το έχασα αυτό το post και αν δεν απαντούσατε σήμερα δεν θα το είχα πάρει χαμπάρι. Παρεμπιτπόντως @karapiperim και @RIO , πολύ ενδιαφέροντες οι τίτλοι που βάλατε. Πάμε:

Ο Τζαναμπέτης: Είναι από αυτές τις ταινίες που ο (αγαπημένος κατά τ' άλλα) Κωνσταντάρας επαναλαμβάνεται κάπως. Σίγουρα η χημεία του με την Κοντού είναι το ατού της ταινίας αλλά κατά τ' άλλα βρίθει από κλισέ. 6

Όχι Κύριε Τζόνσον:
Το έχω δει μια φορά, συνειδητοποίησα ότι πατάει πάνω στο "Ποτέ την Κυριακή" κι αν δεν ήταν η Ζουμπουλάκη και ο Τίτος θα έβαζα πολύ λιγότερο από 6

Οι Τεμπέληδες της Εύφορης Κοιλάδας:
Έχω μια αδυναμία στις αλληγορικές ταινίες και αυτή δεν αποτελεί εξαίρεση. Ιδιαίτερο σενάριο, οι ηθοποιοί είναι ένας κι ένας για τη διανομή με κορυφαίο τον Διαμαντόπουλο (αν και προσωπικά εστιάζω περισσότερο στον Τσακίρογλου), η δε αισθητική του Παναγιωτόπουλου πάντα μου προκαλούσε το ενδιαφέρον. 9

Έγκλημα στα Παρασκήνια:
Για τα δεδομένα της χώρας μας είναι ένα ενδιαφέρον και αξιόλογο νουάρ. Λαμπεροί ηθοποιοί, πολύ ωραίες ερμηνείες, ο Πλέσσας δίνει ρέστα στη μουσική επένδυση. Και βεβαίως έχει και Αλέκο, μην το ξεχνάμε. 9

Μια τρελή Σαραντάρα:
Πάντα μου αρέσει η Βλαχοπούλου. Σίγουρα έχει κάνει και καλύτερες ταινίες από αυτή αλλά και μόνο ότι η Τασσώ συμμετέχει σε κωμωδία ανεβάζει την βαθμολογία κατά πολύ. Αλλά βρε παιδιά, ας είμαι ειλικρινής! Τον υψηλό βαθμό τον βάζω για τον γλυκούλη μου τον Γαβριηλίδη που δεν υπάρχει ταινία που να μην έχει παίξει και να μην έχω καθίσει να την δω. Γλυκούλης! 8

Κυριακάτικο Ξύπνημα:
Ευχάριστη ταινία, με ωραίες ανάλαφρες ερμηνείες. Αλλά μέχρι εκεί. Κατά τ' άλλα μπορείτε να με βρίσετε αλλά εγώ τον δικηγόρο θα διάλεγα :D 6

Ελευθέριος Βενιζέλος (1980):
Δεν το έχω δει, δεν έχω γνώμη.

Θέμα Συνειδήσεως (1973): Θα μπορούσα να γράψω ολόκληρη σελίδα γι' αυτήν την ταινία γιατί μου αρέσει πάρα πολύ!
Κατ' αρχήν είναι Τσιώλης πριν τη δεκαετία του 80. Αυτό από μόνο του παίρνει πολλούς βαθμούς, γιατί είναι από τους αγαπημένους μου. Έπειτα ένα τέτοιο θέμα και σε εκείνη την εποχή (επειδή έχει και πολιτικές / οικονομικές αναφορές) δύσκολα το κάνεις ταινία για το ευρύ κοινό. Αν κάποιος αγαπά τα πολιτικά θρίλερ, η ταινία για τα ελληνικά δεδομένα είναι κάτι παραπάνω από άξια. Πολύ επιτυχημένη διανομή, οι ερμηνείες εξαιρετικές απ' όλους, τα λατρεμένα μου νυχτερινά πλάνα του Τσιώλη απίστευτα υποβλητικά, η μουσική υπόκρουση του Πλέσσα απόλυτα ταιριαστή και οι τοποθεσίες των γυρισμάτων (όπως πχ. το εσωτερικό της εθνικής πινακοθήκης, το πάρκινγκ του Πύργου Αθηνών, η Βασιλίσσης Σοφίας με όλη της την κίνηση, το σπίτι του Τσαπελη) μοναδικές. Σίγουρα έχει κάτι μικρά λαθάκια στο σενάριο αλλά κανείς δεν είναι τέλειος. Όσο για το φινάλε, σπαρακτικό αλλά σε μια τέτοια ταινία ένα happy end θα ήταν ανούσιο. Εντάξει, μην το συζητάμε άλλο, την αγαπώ! 10

Χωρίς Μάρτυρες (1983): Έχω δηλώσει ότι αγαπώ Φυσσούν, και στα νιάτα του και στα ώριμά του και στα γεράματά του. Είναι από τους λίγους που μπορούν να υποστηρίξουν τέτοιου είδους ρόλους. Αλλά και η ερμηνεία της κούκλας Πασπάτη* είναι εξίσου αξιόλογη. Όσο για το θέμα της ταινίας, δεν είναι κι από τα πιο εύκολα, γιατί καταπιάνεται με το ανθρώπινο μυαλό σε ακραίες καταστάσεις. Το σεναριακό λάθος που αναφέρει η Bambi προσωπικά δεν με ενόχλησε (είπαμε, συμβαίνουν αυτά και στις καλύτερες ταινίες) άλλωστε η ροή του σεναρίου κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον μέχρι τέλους. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, οι λήψεις με τον Διαμαντόπουλο στις σκοτεινές στοές και στα εγκαταλελειμμένα κτήρια (ίσως είναι μόνο ένα κτήριο) είναι από τα ατού της ταινίας, όσο για τον ίδιο τον Διαμαντόπουλο αποδεικνύει για μια ακόμη φορά την ερμηνευτική του αξία. Ατού βέβαια και η εκπληκτική μουσική του Χατζηνάσιου που κάπως με στοίχειωσε την πρώτη φορά που είδα την ταινία. Δεν χρειάζεται να πω κάτι περισσότερο. 9

Σάντα Τσικίτα (1953):
Από τις αγαπημένες μου κλασικές! Έχει Λογοθετίδη, έχει επιτυχία! 8

Αγάπη και Αίμα (1968):
Ναι μεν είναι Καρέζη, οπότε θα μπορούσα να την έχω δει την ταινία αλλά είναι και τύπου γουέστερν, το οποίο δεν μπήκα ποτέ στον κόπο να το γνωρίσω σαν είδος (αν και κάποια στιγμή θα ήθελα να το κάνω, έτσι από περιέργεια). Οπότε δεν δίνω βαθμό.

* @ Bambi Πιστεύω ότι στις γυμνές σκηνές η Πασπάτη έχει ντουμπλαριστεί γιατί σε κάποια πλάνα πχ. όταν σηκώνεται από τη φλοκάτη, δείχνει πολύ πιο ψηλή και αδύνατη απ' ότι είναι στις "ντυμένες" σκηνές. Ουσιαστικά παρατήρησα σώμα πραγματικού μοντέλου της εποχής, κάτι που δεν διέθετε στο 100% η Πασπάτη.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Βιβή, Λένα, Ζωή, μου ανάψατε την περιέργεια κορίτσια με τις περιγραφές σας για το "Χωρίς μάρτυρες". Πρέπει να το δω. :) Πρέπει να τον δω, πρέπει να τον δω, πρέπει να δω τον Πάπα... Άσχετο, αλλά μου ήρθε συνειρμικά.
 
Βιβή, Λένα, Ζωή, μου ανάψατε την περιέργεια κορίτσια με τις περιγραφές σας για το "Χωρίς μάρτυρες". Πρέπει να το δω. :) Πρέπει να τον δω, πρέπει να τον δω, πρέπει να δω τον Πάπα... Άσχετο, αλλά μου ήρθε συνειρμικά.
Πρεπει να το δει και η Λενα για να μαθει τι χανει. :)
 
Πρεπει να το δει και η Λενα για να μαθει τι χανει
Να το δω, εννοείται. Μόνιμα ψάχνω τι καλό μου έχει ξεφύγει. Το ζήτημα είναι πως με του 80 τις ταινίες δεν το έχω πολύ. Πάντως θα τη δω. Να κανονίσουμε ένα βράδυ να δούμε κ όλες μαζί τρελή παρέα το Βενιζέλο.
Το μόνο που ξέρω για την ταινία είναι πως ήταν να παίξει ο Χορν κ τελικά δεν έπαιξε δεν ξέρω γιατί. Η παραγωγή πάντως είναι του συμπαθέστατου αδελφού του, του δημοσιογραφου Γιάννη Χορν. Ο οποίος Γιάννης έπαιζε κι αυτός ως παιδί σε παραστάσεις λόγω του μπαμπά του αλλά τα παράτησε νωρίς κι έγινε εκδότης της πρώτης κιόλας αγγλόφωνης εφημερίδας στη χώρα μας. Θα μου πείτε τι σχέση έχουν όλα αυτά με το Βενιζέλο;; Καμία, αλλά αφού τα ξέρω να μη σας τα πω;;;;
Α, επίσης ο Χορν βαφτίστηκε από τη νονά του την Κυβέλη Δημήτριος-Ελευθέριος προς τιμήν του Ελ, Βενιζελ καθότι βενιζελικια κι η ίδια την εποχή εκείνη των μεγάλων παθών και διχασμων.
Έπρεπε να παίξει λοιπόν ο Χορν κ λόγω ονόματος. Νομίζω όμως πως είχε ήδη αποφασίσει να αραιώνει απ το θέατρο κ τον κινηματογράφο έτσι κ αλλιώς δεν τον πολυσυμπαθουσε.
 
Πολυ καλα κανεις, Λενα, και αποφευγεις τις ταινιες του '80. Κι εγω το ιδιο πραττω.
Το Χωρις μαρτυρες ομως ξεφευγει απο τον συρφετο εκεινης της δεκαετιας και για οσους αγαπουν το αστυνομικο μυστηριο και τις ανατροπες, ειναι σχεδον βεβαιο πως θα περασουν την ωρα τους παρα πολυ ευχαριστα.
 
Βαθμολογηστε τις παρακατω ταινιες συμφωνα με το ποσο σας αρεσουν:

Κοριτσια στον ηλιο
Γκαρσονιερα για δεκα
Το προξενιο της Αννας
Τελευταια πτηση
 
Koρίτσια στον Ήλιο. 4. Πολλοί λένε ότι είναι καλή ταινία , αλλά εγώ μια φορά που κατάφερα να την δω, την βρήκα πολύ γλυκανάλατη. Μάλλον απευθύνεται πιο πολύ στο γυναικείο κοινό...

Γκαρσονιέρα για Δέκα. 4. Έχει μερικές καλές στιγμές ( Αποστόλη.... ) αλλά φέρνει επικίνδυνα σε αισθητική βιντεοκασέτας.


Το προξενιό της Άννας 7
. Καλές ερμηνείες ειδικά από τον Ρηγόπουλο και γενικά καλή ταινία , που δεν κουράζει τον θεατή ( αν και θα μπορούσε εύκολα).

Τελευταία πτήση. 3.
Για τέτοιες ταινίες χρησιμοποιώ την λέξη κρυ...λη.
 
Κορίτσια στον ήλιο : 10 με τόνο! Τι άλλο βαθμό θα μπορούσες να βάλεις? Έχουμε Γεωργιάδη,έχουμε μουσικάρα,έχουμε δύσκολες και προβληματικές καταστάσεις, έχουμε ανεκπλήρωτα έρωτα! 10 ! 10 ! 10 !..
Τι μου κάθεσαι και κοιτάς το αεροπλάνο ρε άνθρωπε μου! Γύρνα πίσω στη στάνη, πούλα τα πρόβατα, κόψε αεροπορικό εισιτήριο και πάνε να τη βρεις στη χώρα της! Περίμενα σίκουελ της ταινίας με τίτλο "Την λένε Άναμπελ " , να την ψάχνει ο Βόγλης σ'όλη την Αγγλία (από ΄κει δεν ήταν?)
Γκαρσονιέρα για δέκα : Έχει κάποιες καλές στιγμές, ο Χρόνης είναι πολύ καλός, αλλά γενικά τη θεωρώ μέτρια σαν ταινία.Πάντως αν την πετύχω σε κάποιο κανάλι,δεν το αλλάζω. Βαθμολογία : 4 .
Το προξενιό της Άννας: Δεν την έχω δει.
Τελευταία πτήση : Ωραία μουσική, στενάχωρη υπόθεση (όπως εξελίσσεται), το πρωταγωνιστικό δίδυμο δεν με πείθει 100% ,ίσως γιατί υποκριτικά δεν τους θεωρώ από τους τοπ. Φυσικά η Ελένη είναι πολύ όμορφη (την είχα βαθμολογήσει παλαιότερα,απλά, λίγο το ύψος και ίσως η χροιά της φωνής της μ'έκαναν να της κόψω βαθμούς). Σ'αυτή την ταινία πάντως, πιστεύω πως είναι αρκετά πιο καλή σε σχέση με κάποιες άλλες (π.χ. στο "με φόβο και πάθος"). Βαθμολογία 8 .
 
Κοριτσια στον ηλιο. Μεχρι τα 20 - 25 η ταινια αυτη μου αρεσε πολυ και με συγκινουσε αφανταστα κυριως στο φιναλε της. Τωρα τελευταια που την ξαναειδα μου φανηκε θαυμασια απο καλλιτεχνικης αποψεως, αλλα εντελως παιδικη. Σαν να απευθυνεται σε παιδια του Δημοτικου. Εχει μια αφελεια (με την καλη εννοια τις περισσοτερες φορες) και μια αγνοτητα αυτο το εργο που νομιζω δεν τις εχω ξαναδει σε αλλα εργα της εποχης εκεινης. Με ενοχλει βεβαια το γεγονος οτι ο υποτιθεμενος βιασμος παει να περασει σαν την απαρχη ενος φλογερου ειδυλλιου συμφωνα με τα λεγομενα της Μιραντας Μυρατ, αλλα τοσα ηξερε ο κοσμος τοτε κα τοσα ελεγε. Επισης ποτε δεν καταλαβα ποιος θα μπορουσε να ειναι επιτελους αυτος ο σημαντικος λογος που εξ αιτιας του οι δυο εραστες χωριζουν οριστικα. Γιατι;
Αυτο το γιατι με βασανιζει απο τοτε που πρωτοειδα την ταινια στα 10 μου. Εγω ενα πραγμα ξερω: Πως οταν μια γυναικα κι ενας αντρας αγαπιουνται τοσο δυνατα, εμποδια που τους χωριζουν για παντα δεν υπαρχουν. Εκτος αν ειναι ηλιθιοι.
Αν βαθμολογουσα ποσο μου αρεσει η ταινια καμποσα χρονια νωριτερα, θα εβαζα σιγουρα 10. Τωρα βαζω 6 γιατι την βαριεμαι σαν να βλεπω κινουμενα σχεδια.
Γκαρσονιερα για δεκα. Εχω δει την ταινια δυο φορες. Η πρωτη ηταν απο περιεργεια και η δευτερη γιατι η ταινια γυριστηκε στην αρχη της δεκαετιας του '80, μια εποχη απο την οποια εχω πανεμορφες παιδικες αναμνησεις: Καινουργιες φιλες στο σχολειο, παιδικα παρτυ, εκδρομες με τους γονεις, κ.λ.π. Ηταν καποια χρονια πολυ ξενοιαστα και χαρουμενα γιατι δεν ειχα μπει ακομα στην εφηβεια που οσο να' ναι και προβληματα εχει και προβληματισμους. Η συγκεκριμενη ταινια λοιπον, μου θυμιζει την εποχη εκεινη και συν τοις αλλοις ειναι μια ταινια φωτεινη και χαρουμενη. Σεναριακα ειναι παναθλια, το χιουμορ της δεν ειναι καθολου του δικου μου γουστου και οπως ολες οι κωμωδιες παραγωγης Μιχαλη Λεφακη ετσι κι αυτη παρουσιαζει τις γυναικες σαν σεξουαλικα αντικειμενα. Χαζοβιολες, ημιγυμνες και ηλιθιες. Με ενοχλει τρομερα που βλεπω μονιμα κατι τετοιο και αγανακτω εγω τωρα που δεν φημιζομαι κιολας για τις ιδιαιτερα φεμινιστικες μου πεποιθησεις. Φανταστειτε δηλαδη πως φαινεται μια τετοια ταινια στις φεμινιστριες. Φλυκταινες θα βγαζουν οι καημενες. Και ειναι κριμα κιολας γιατι η Γκρεκα Φιλμ ειχε καποια πολυ καλα δραματα. Μονο οι κωμωδιες της ηταν ολες παρε τη μια και χτυπα την αλλη. Οι ηθοποιοι που παιζουν μεσα μεγαλοι και σπουδαιοι, αλλα σε παρακμη.
Κανονικα την Γκαρσονιερα θα την μηδενιζα, αλλα για ολους τους λογους που ανεφερα πιο πανω της δινω 3.
Το προξενιο της Αννας. Μια ταινια αγαπημενη που οποτε κι αν την πετυχω, θα καθισω σιγουρα να την δω. Του Νεου Ελληνικου Κινηματογραφου βεβαιως, αλλα μου αρεσει πολυ. Εγω με τον ΝΕΚ δεν τα παω καλα. Δεν ειναι του στυλ μου. Εδω ομως εχουμε ενα εργο ποιοτητος που ειναι συναμα βατο και κατανοητο. Να το ακουν ολοι οι κουλτουρε σκηνοθετες αυτο, που νομιζουν πως για να εχει ποιοτητα το εργο τους θα πρεπει να ειναι ακαταλαβιστικο. Συγκλονιστικες ερμηνειες απο τους περισσοτερους ηθοποιους του Προξενιου και κυριως απο τον Κωστα Ρηγοπουλο που δικαιως κερδισε το βραβειο. Του βγαζω το καπελο του Βουλγαρη. Με μια κινηματογραφιση λιτη, αλλα και περιτεχνη και μεσα απο διαλογους καθημερινους αλλα καιριους, καταφερνει να αποτυπωσει στο πανι ολα αυτα που πρεπει να μεταδωσει στον θεατη και να πει αυτα που θελει. Αυτο παντα ειναι το πιο σημαντικο επιτευγμα στο εργο ενος σκηνοθετη. Και ο συγκεκριμενος καθοδηγησε τους ηθοποιους του με τροπο εκπληκτικο.
Υπαρχει μια σκηνη μεσα στην ταινια οπου η Αννα μπαινει κλαμενη στο δωματιο της και αναβει το φως. Ο σκοτεινος χωρος εξαφνα φωτιζεται και η ηρωιδα κλεινει αποτομα τα ματια της εξ αιτιας αυτης της αποτομης εναλλαγης απο το σκοταδι στο φως. Το προσωπο της ειναι κοκκινο και τα ματια της δειχνουν να την πονανε. Ειναι τετοια η αληθοφανεια της σκηνης, που καθε φορα που τη βλεπω νιωθω να πονανε και τα δικα μου ματια. 10.
Τελευταια πτηση. Κι αλλη ταινια παραγωγης του Λεφακη εδω. Ευτυχως δραμα. Καλλιτεχνικως δεν λεει πολλα πραγματα, αλλα ειναι ενα εργο που μου αρεσει κι ας ανηκει στο αλλο ακρο απο το Προξενιο. Ειναι λαμπερο, εχει ενδιαφεροντες πρωταγωνιστες και η Μαρινα Χαριτου ειναι παντα αγαπημενη παρουσια και χαιρομαι να την βλεπω. Ο Γαλανος δεν με πειθει και πολυ στον ρολο του ουτε και η Ερημου στον δικο της. Το ζεϊμπεκικο δε για το οποιο τοσος λογος εχει γινει, το βρισκω αστειο και παντα το προσπερνω. Αντιθετα, λατρευω τη σκηνη με το χασαπικο που χορευουν η Ολγα Παππα και ο Δημητρης Παπαζογλου.
Ο χαρακτηρας του Γαλανου μου τη δινει στα νευρα μονο και μονο για αυτο που ακολουθει: Πιλοτος της Ολυμπιακης με μπλαζε στυλακι που εχει αμετρητες γυναικες και που δεν εχει ερωτευτει ποτε στη ζωη του. Σκετο σιχαμα δηλαδη! Και η Ερημου τελειως χαζη που παει και μπλεκει με τετοιον αντρα. Εγω θα τον εφτυνα, αλλα ειπαμε: Δεν ειναι η καλλιτεχνικη αξια του εργου που το κανει να μου αρεσει. Ειναι αλλα πραγματα. Κοσμοπολιτικο στοιχειο, πολλη λαμψη και....Bardot Palace. Η Ερμου του 1977 στις δοξες της.
Τωρα οσον αφορα το φιναλε του εργου, τι αισχος ειναι αυτο! Η Ερημου με τον Γαλανο στο αεροπλανο και ο Γαλανος πιλοταρει για να πανε να δουν το σπιτι που εχουν χτισει στα συννεφα. Μετα απο λιγο η Ερημου πεθαινει. Ο Γαλανος γυριζει, της ριχνει μια αδιαφορη ματια και συνεχιζει την πτηση του! Χαχαχαχα! Κυριε σκηνοθετα, αν δεν το πηρες ειδηση, μολις κατεστρεψες την ταινια!
Ευτυχως υπαρχει μεσα η θεϊκη μουσικη του Κωστα Καπνιση και καπως σωζεται η κατασταση που δημιουργει αυτο το οντως "τραγικο" φιναλε. 8.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Κοριτσια στον ηλιο. Επισης ποτε δεν καταλαβα ποιος θα μπορουσε να ειναι επιτελους αυτος ο σημαντικος λογος που εξ αιτιας του οι δυο εραστες χωριζουν οριστικα. Γιατι;
Αυτο το γιατι με βασανιζει απο τοτε που πρωτοειδα την ταινια στα 10 μου. Εγω ενα πραγμα ξερω: Πως οταν μια γυναικα κι ενας αντρας αγαπιουνται τοσο δυνατα, εμποδια που τους χωριζουν για παντα δεν υπαρχουν. Εκτος αν ειναι ηλιθιοι.
Φίλη Bambi, τα "ανυπέρβλητα εμπόδια" είναι ο λόγος που τους χωρίζουν. Όπως υπάρχουν και στην πραγματική ζωή.Και είναι ικανά να χωρίσουν δυο "τρελά" ερωτευμένους ανθρώπους. Τα εμπόδια αυτά διαφέρουν από έρωτα σε έρωτα. Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει τον έρωτα των 2 νέων στις "Ομπρέλες του Χερβούργου"? Και όμως χώρισαν. Ή στο "Sunflower" ? Και εκεί χώρισαν,για άλλους λόγους. Θυμήσου την "Κάλπικη λίρα". Τον έρωτα του ζωγράφου με την πλούσια κόρη. Και εκεί χωρίζουν.
Όλοι αυτοί οι μεγάλοι έρωτες "τερματίστηκαν" . Όχι ότι σταματούν να είναι ερωτευμένοι. Απλά ο έρωτας πια ζει μέσα τους,συμβιβάζονται με τα δεδομένα του παρόντος και συνεχίζουν τις ζωές τους. Και φαίνεται ξεκάθαρα από τις συναντήσεις που έχουν όλοι τους (με μια μικρή αμφιλεγόμενη εξαίρεση στις "Ομπρέλες.."). Είναι όλοι τους "κολλημένοι" με την παλιά τους αγάπη,τον παλιό τους έρωτα.
Αυτή είναι η κατάληξη των ερωτευμένων που έχουν αυτά τα "ανυπέρβλητα" εμπόδια. Θα αποδεχθούν μοιραία την κατάσταση των πραγμάτων. Ό,τι είχαν να κάνουν,να προσφέρουν,να παλέψουν για την επικράτηση των αισθημάτων τους,για την "νίκη" του έρωτα τους ηττάται από τη λογική ( στην "Κάλπικη λίρα"),την ασφάλεια (στις "Ομπρέλες.."),την τιμιότητα (στο "Λεβεντόπαιδο").
Δεν υπάρχουν "Μαντάδες, υπουργοί ναυτιλίας" να τρέχουν σε "Τζένες". Δεν υπάρχουν πριγκιπόπουλα να ψάχνουν σταχτοπούτες να προβάρουν το γοβάκι.Αυτά είναι παραμύθια. Παραμύθια ερωτευμένων. Οι πραγματικοί έρωτες είναι όπως στις ταινίες που ανέφερα. Όπως στο "Κορίτσια στον ήλιο". Αυτές τις καταλήξεις έχουν.Με ελάχιστες εξαιρέσεις φυσικά. Ο κανόνας είναι όμως αυτός: Όταν υπάρχουν ανυπέρβλητα εμπόδια, τότε..
 
@Fulci Με μια διαφορα και χωρις φλυαρια:
Στις ταινιες που αναφερεις ξερουμε ακριβως ποια ειναι τα εμποδια που χωριζουν τους δυο πρωταγωνιστες. Στο κοριτσια στον ηλιο δεν ξερουμε τιποτα ωστε να κρινουμε αν ειναι οντως ανυπερβλητα.
 
Το ότι αυτός είναι ακαλλιέργητο πρωτόγονο βοσκαρούδι σε κάποιο νησί κι αυτή τουρίστρια από Σκανδιναυική χώρα δεν αποτελούσε σοβαρό εμπόδιο?
 
Ωχ.. sorry φίλη Bambi για την φλυαρία μου.Λάθος. Διπλό λάθος μου,μιας και ήμουν και αρκετά εκτός θέματος.Δεν θα ξαναγίνει.
 
Ναι, αλλα προσεχε γιατι αν ξαναγινει, θα σε βαλω να γραψεις 100 φορες την φραση "Δεν θα ξαναδω Κοριτσια στον ηλιο διοτι η ταινια δεν αρεσει στην Bambi και σεβομαι την γνωμη της". :D
 
Προτείνω άλλες 5:

Ο δρόμος με τα κόκκινα φώτα

Το νησί των γενναίων

Ραντεβού στον αέρα

Το τεμπελόσκυλο

Το δόλωμα


Ας αρχίσω εγώ:

Ο δρόμος με τα κόκκινα φώτα: Αρχικά νόμιζα ότι θα δω τα Κόκκινα Φανάρια για αυτό το παρακολούθησα όμως έπειτα απογοητεύτηκα στην αρχή. Μπορώ να πω πως μπήκα στο κλίμα άνετα και εάν και μελόδραμα με απλή σκηνοθεσία το παρακολούθησα χωρίς πρόβλημα. Η Γκέλυ Μαυροπούλου γλυκιά όπως πάντα βγάζει μια αξιοπρέπεια και εντιμότητα στο ρόλο της. 3,5/10 λόγω Γκελυς


Το νησί των γενναίων: Ωραία ταινία στα τέλη της δεκαετίας του 50 που ξεφεύγει από τις εθνικοπατριωτικές εξάρσεις που περιείχαν οι ταινίες ανάλογης θεματολογίας επί χούντας. Άψογη η ερμηνεία του Αλεξανδράκη και πολύ καλή της νεαροτατης τότε Τζένης σε έναν αρκουντως δύσκολο ρόλο. Άλλωστε η Τζένη σφράγισε το τραγούδι του Μάνου Χατζιδάκι για πάντοτε με την ακατέργαστη βελούδινη φωνή της. 8/10


Ραντεβού στον αέρα: Από όλα τα μιούζικαλ του Δαλιανίδη αυτό μου αρέσει περισσότερο. Χωρίς να είναι κάτι το ιδιαίτερο έχει χρώμα, χορό υπερβολικό βέβαια και καλά τραγούδια και ευχάριστες στιγμές. Η Ρένα Βλαχοπούλου ασυναγώνιστη μου αρέσει εδώ και στο ρόλο του εαυτού της ως σκληρή ντίβα. Αν και δεν διαρκεί πολύ αυτή η σκηνή θαρρώ πως ήταν εξαιρετική και θα μπορούσε κάλλιστα να παίξει και διαφορετικούς ρόλους. Ο Γιάννης Βογιατζής ο τραγουδιστής άψογος ερμηνευτικά και υπέροχος τραγουδιστής. Ο Βογιατζής ο ηθοποιός αν και σε ρόλο μανιέρας του ταιριάζει. Ο Ντούζος κλασικά μπλαζέ και ο Βουτσάς αστείος λίγο πιο χαλαρός εδώ. Η Καραγιάννη στο στοιχείο της ξεχωρίζει ερμηνευτικά. Κούκλα η Προκοπίου και ενδιαφέρουσα εμφάνιση της Χλόης Λιάσκου στο τελευταίο ρόλο της στο φίνο. 6/10


Το τεμπελόσκυλο: Όχι κάτι το ιδιαίτερο όμως ο Παπαμιχαήλ εδώ εξαιρετικός. Πολύ καλός πραγματικά. Η Χρονοπούλου κάπως αμήχανη και γενικά το σενάριο δε λέει και πολλά. 4/10 λόγω Παπαμιχαήλ.


Το δόλωμα: Ενδιαφέρουσα θεματολογικά ταινία που όμως χρειαζόταν καλύτερο σενάριο. Θεωρώ ότι το τελευταίο χαραμίστηκε στο βωμό της Βουγιουκλάκη, η οποία στην αρχή σε ξαφνιάζει ευχάριστα ως κορίτσι της νύχτας μετά όμως υποπίπτει στα γνωστά ερμηνευτικά κλισέ. Το τέλος εντελώς ξεμπαρκο λόγω happy end. Πάντως Αλεξανδράκης και Ηλιόπουλος είναι πολύ καλοί ως συνήθως, ενώ χαλαρες ερμηνείες από Μπάρκουλη και Βουλγαρίδη. Θα μπορούσε να ήταν πιο καλή. 4/10
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα