Βγαζει ο Spectrum 15 χρωματα;

Το αυτονόητο είναι ότι ο Spectrum μπορεί να απεικονίσει 15 χρώματα ταυτόχρονα στην οθόνη ακόμα και μέσω BASIC.

Τα υπόλοιπα περισσεύουν.

Άντε φέρτε τους mods να "καθαρίσουν"...αυτό επικαλούμαστε όταν ξεμείνουμε από επιχειρήματα. Ας το κάνουν χωριστό thread, άλλωστε έχει ενδιαφέρον... :)
 
Το αυτονόητο είναι ότι ο Spectrum μπορεί να απεικονίσει 15 χρώματα ταυτόχρονα στην οθόνη ακόμα και μέσω BASIC.
Μα και με forth μπορει να τα απεικονισει - το θεμα μας ηταν και ειναι οτι δεν τα ειδαμε ποτε (με τις παραδοχες που εγραψα προηγουμενα) στη πραξη - ποσες φορες πρεπει να πω το ιδιο πραγμα ? Για την αντιδραση σου "Βρείτε άλλη εξυπνάδα να πείτε..." ουτε κουβεντα - και απλα το συνεχιζεις με το παρακατω

Άντε φέρτε τους mods να "καθαρίσουν"...αυτό επικαλούμαστε όταν ξεμείνουμε από επιχειρήματα.
 
Κυριοι ψυχραιμια.

Ο Spectrum ειχε 8 χρωματα - 15 "shades"

Προφανως και ειναι προσπελασιμα απο BASIC

attachment.php


10 FOR m=4 TO 115 BRIGHT m

20 FOR n=1 TO 14

30 FOR c=4 TO 7

40 PAPER c: PRINT " ";

50 NEXT c: NEXT n: NEXT m

60 FOR m=0 TO 1: BRIGHT m

65 PAPER 7

70 FOR c=0 TO 3

80 INK c: PRINT c;" ";

90 NEXT c

95 PAPER 0

100 FOR c=4 T0 7

110 INK c

115 PRINT c;" ";

120 NEXT c: NEXT m

130 PAPER 7: INK 0: BRIGHT 0
Ομως ελαχιστα παιχνιδια εκμεταλευτηκαν αυτη τη δυνατοτητα οσο ο Spectrum ηταν στη παραγωγη.

Οποτε ολοι απο τη σκοπια τους εχουν δικιο και να ληξουν οι αντεγκλισεις
 
Λυσσαξατε με τους Μod,σας εφερα εδω να παιξετε και φρονιμα.
 
Ace είπε:

Wow! Aν καταφερνει ο Spectrum με το τεχνολογικο επιτευγμα με τα 15 χρωματα/shades (η οτιδηποτε αλλο θελετε να τα λετε), να δειχνει τοσο απιστευτα χαλια, χαρισμα σας! Ο Amstrad ποσα πρεπει να χρησιμοποιει δηλαδη στο ιδιο παιχνιδι και δειχνει απειρως καλυτερο? 512? :)

testsavagecpc.gif
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τίποτα που έχει Magenta δεν φαίνεται καλό!

(όχι ότι το μουσταρδί είναι καλύτερο)

P.S. Χρήση χρωμάτων με χρήση χρωμάτων έχει διαφορά. Ποια από όλα αυτά τα χρώματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν που; Μπορώ να χω ένα sprite και με τα 15χρώματα για παράδειγμα;
 
phil_vr είπε:
Wow! Aν καταφερνει ο Spectrum με το τεχνολογικο επιτευγμα με τα 15 χρωματα/shades (η οτιδηποτε αλλο θελετε να τα λετε), να δειχνει τοσο απιστευτα χαλια, χαρισμα σας! Ο Amstrad ποσα πρεπει να χρησιμοποιει δηλαδη στο ιδιο παιχνιδι και δειχνει απειρως καλυτερο? 512? :)
Όλοι εσείς με τους Amstrad που τώρα χαίρεστε χρωματάκι στους emulators, τότε βλέπατε αυτό, εκτός αν είχατε κανέναν πλούσιο φίλο:

attachment.php
 
Maddog είπε:
Όλοι εσείς με τους Amstrad που τώρα χαίρεστε χρωματάκι στους emulators, τότε βλέπατε αυτό, εκτός αν είχατε κανέναν πλούσιο φίλο:
Μπα.. πλουσιους φιλους δεν ειχαμε αλλα εγχρωμα monitor τα ειχαμε και μαλιστα στα δωματια μας! Οταν ειχε πεσει το ψηστηρι και ειχαμε διαβει ηδη το κατωφλι της Micropolis, ο καθε μπαμπας ηταν ερμαιο του πωλητη που θα εκανε μια επιδειξη στον εγχρωμο και θα τον ειχε ψησει και απο τις δυο πλευρες. Εσεις βεβαια κλεινατε ραντεβου απο εβδομαδα για να παρετε θεση στην εγχρωμη τηλεοραση του σαλονιου. Χμμ.. εγχρωμη ειπα? μεσα 80s? Αν εισασταν πλουσιοι μπορει και να ειχατε εγχρωμη τηλεοραση, αλλιως το ασπρομαυρο μπαουλο θα εδινε ρεσιταλ! :)

Τωρα που το ξαναβλεπω.. ακομα και σε πρασινο δειχνει πιο καλαισθητο απο του spectrum!! Kαι το μαλλι ξεχωριζει οπως πρεπει και οχι αχταρμας ολο το μαλλι και το προσωπο λευκο οπως του ΖΧ!! Οτι να ναι! Και 32 χρωματα να εβγαζε.. still sucks! :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μέσα 80s δεν ήταν πιά τόσο σπάνιες οι έγχρωμες τηλεοράσεις. Τα έχεις μπλέξει σαν οπαδός της Atari με τα μέσα των 70s... :p

αχχχ, καιρό είχαμε να κάνουμε ένα καλό flame war!
 
Ειχαμε modulator παντως. Με το οποιο διοργανωνες ταυτοχρονα και μπαρμπεκιου....
 
phil_vr είπε:
Τωρα που το ξαναβλεπω.. ακομα και σε πρασινο δειχνει πιο καλαισθητο απο του spectrum!! Kαι το μαλλι ξεχωριζει οπως πρεπει και οχι αχταρμας ολο το μαλλι και το προσωπο λευκο οπως του ΖΧ!! Οτι να ναι! Και 32 χρωματα να εβγαζε.. still sucks! :)
To μαλλί ξεχωρίζει απλά και μόνο επειδή εγώ δεν έχω κανένα ιδιαίτερο ταλέντο στις αλλαγές hue/saturation κλπ μυστήρια με το PaintShop Pro...Κάντο και αυτό πράσινο για να έχεις την πραγματική εικόνα. LOL.

ΥΓ: Herco, θα το κλίνουμε αλα pepinos: πρώτα moderator, μετά modelator και μετά modulator... ;)
 
Maddog είπε:
To μαλλί ξεχωρίζει απλά και μόνο επειδή εγώ δεν έχω κανένα ιδιαίτερο ταλέντο στις αλλαγές hue/saturation κλπ μυστήρια με το PaintShop Pro...Κάντο και αυτό πράσινο για να έχεις την πραγματική εικόνα. LOL.
Bρε εννοειται οτι δεν θα ηταν λευκο (!), αλλα παρολα αυτα εξακολουθει να δειχνει πολυ καλυτερο το παιχνιδι ακομα και με πρασινο! Η μερα με την νυχτα ειναι! Να την βρασω την λεπτομερεια.. still sucks!! :)

Nα αναφερω σε αυτο το σημειο οτι "ξεχασαμε" εντελως την απαντηση στην ερωτηση μου γιατι με τοσα χρωματα ο ΖΧ εξακολουθει να δειχνει ενα παιχνιδι τοσο αθλια ετσι?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το οτι στο παιχνιδι για το οποιο ομιλουμε, ο Amstrad εμφανιζει 17.152 pixels λιγοτερα απο οτι ο Spectrum να το θεωρησω ασημαντη λεπτομερεια? :)
 
Mια εικονα χιλιες λεξεις. Και 1.000.000 pixels να ελειπαν o CPC ακομα δειχνει σαν να συγκρινεις Amiga με.. Spectrum!!! Xαχαχαχα.. :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το οτι στο παιχνιδι για το οποιο ομιλουμε, ο Amstrad εμφανιζει 17.152 pixels λιγοτερα απο οτι ο Spectrum να το θεωρησω ασημαντη λεπτομερεια? :)
Φυσικα ναι. Κανεις δεν επαιξε ποτε παιχνιδι μετρωντας Pixels. Εχμμ..οκ... ισως ανακαλυψαμε εναν....
 
Επειδη αφησαμε ερωτηματικο με τον γιατρο πριν.. εδω και το πως φαινεται το συγκεκριμενο παιχνιδι σε κανονικο πρασινο μονιτορ των CPC χωρις "θετικη" παρεμβολη του γιατρου. Τα μαλλια εξακολουθουν να ξεχωριζουν απο το προσωπο του οπως και το ματι (ναι εκει που κανονικα εχει τρυπουλα μαυρου φοντου για ματι στον ΖΧ!) και το παιχνιδι εξακολουθει να σφαζει μουσταρδοπαλετες ακομα και σε πρασινο! Τι λεμε τωρα, που να ειχε και το χαι ντεφινισιο που εχουν "μερικα" μηχανηματα!! :)

0007b.png


Βρε και 64 χρωματα να ειχε.. still sucks!! :)
 
Θα συμφωνήσω στο ότι τα χρώματα του Spectrum είναι απλά απαίσια. Αυτό το μουσταρδί και το cyan ειδικά.... Το χειρότερο είναι ότι τα χρώματα είναι "πλακάτα". Δηλαδή δεν υπάρχει το παραμικρό shading. Στην εικόνα που έγινε post για να δούμε τις δυνατότητες του μηχανήματος κάνει μπαμ αυτό που λέω. Δείτε πως είναι χρωματισμένος ο χαρακτήρας, με το cyan παντελονάκι, και το κίτρινο πάνω μέρος του σώματος.... λες και το έκαναν fill με τον κουβά στο paintshop pro (αν το paintshop pro είχε μόνο cyan, μουσταρδί, μωβ, κόκκινο, σκοτωμένο πράσσινο κλπ).

Με λίγα λόγια, καλύτερα να παίζεις μονόχρωμα παρά έτσι, γλιτώνεις την ασχήμια και το color clash (άλλη επιτυχία αυτή). Μάλιστα αν το παιχνίδι το δούμε μονόχρωμο στον Spectrum ίσως και να είναι πιο όμορφο από το μονόχρωμο mode του Αmstrad το οποίο είναι όντως προτιμότερο από την έγχρωμη απεικόνιση του Spectrum.

Αυτή είναι η αντικειμενική μου άποψη ως κονσολάς, που τότε δεν είχα καποιο home ώστε να το υποστηρίζω τώρα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Imgema είπε:
λες και το έκαναν fill με τον κουβά στο paintshop pro
Χαχα !! Ναί - αν και τα πράγματα είναι πολλές φορές χειρότερα. Δηλαδή ακόμα και με το fill υπήρχαν συχνά προβλήματα στον spectrum, λόγω του ότι "ξεχείλιζαν" μπλοκς με χρώματα έξω απο τα sprites λόγω clash. :D

Imgema είπε:
Με λίγα λόγια, καλύτερα να παίζεις μονόχρωμα παρά έτσι, γλιτώνεις την ασχήμια και το color clash (άλλη επιτυχία αυτή).
Αυτός είναι και ο λόγος που ενώ ο spectrum δεν είχε πρόβλημα να βγάλει όλη του την παλέττα (8+7 χρώματα) on screen, ήταν πολλές φορές δώρον άδωρο εξαιτίας του clash (που για να το αποφύγουν, κατέληγαν σε διχρωμίες στο μεγαλύτερο μέρος της playing area).

Απο εκεί και πέρα, τα πάντα είναι θέμα προτίμησης: κάποιοι σπεκτρουμάδες προτιμάνε να βλέπουν χρώμα, και ας υπάρχει clash. Αλλοι προτιμάνε περισσότερο τις διχρωμίες.

Η προτίμηση έτσι κι αλλιώς ελάχιστη σημασία έχει, διότι ασχέτως για ποιό game μιλάμε, σε τελική ανάλυση το ίδιο τροπάρι θα ακούσεις απο αυτούς: "στον spectrum το παιχνίδι είναι καλύτερο". :p
 
Πίσω
Μπλουζα