Βγαζει ο Spectrum 15 χρωματα;




 






Θα εκπλαγεις ποσοι ειχαν εγχρωμο pooky. Οπως ξαναειπα οταν θα ειχε γινει το πρωτο βημα και θα ειχαμε τον μπαμπα να εχει περασει την πορτα του micropolis, εκει ηταν τελειωμενο παιχνιδι. Οταν ειχα παρει τον δικο μου ειχα κανει ψηστηρι για πρασινο (οτιδηποτε αρκει να εμπαινε Amstrad στο δωματιο μου). Θυμαμαι που ο πωλητης ειχε και τα δυο μηχανηματα (πρασινο και εγχρωμο σε 6128αρηδες) και εδειχνε διαφορα, ενω ο πατερας μου ειχε κολησει στο εγχρωμο και ρωτουσε για εκεινο το μηχανημα. Οταν ειπε την μαγικη λεξη "Αυτο δεν ειναι που θες?" και ανεπαισθητα ειπα ναι πιστευοντας οτι εννοουσε το μηχανημα γενικα ενω μετα θα με εριχνε στο πρασινο μονιτορ, λεει το θεϊκο που με εστειλε "Ενταξει, θα το παρουμε αυτο" ενω ηταν μπροστα στο εγχρωμο!

Lol τα περι μονιτορ τα εχω γραψει εδω πριν 5 χρονια,ακομα με καιει το what if.

Aπορία 19 Χρονών
 
pooky(1) είπε:
Είχες έγχρωμο τότε; Και δεν σε ήξερα, ε;
Πω πω με έπιασε μια ρετρό ζήλεια που δεν περιγράφεται!!!!!!!!!!
Ε, ναί, αλλά εγώ πήρα micro τέλη '86 μέχρι να μαζευτεί χρήμα !! ;) (ο father απαιτούσε μέρος των χρημάτων να δοθεί απο εμένα. Ηταν "μάθημα ζωής" !! :D ). Mέχρι τότε "τριγύριζα" στα clubs, ή ασχολιόμουν με micros σε φίλους & συμμαθητές.

Ακόμα και έτσι όμως, ο cpc ήταν *πολύ* πιό συμφέρουσα αγορά αναλογικά με άλλους δυνατούς 128άρηδες της εποχής (π.χ. ΒΒC Master, C128 ).

Η αγορά έγχρωμου μόνιτορ αρχικά δεν με απασχολούσε, μέχρι που είδα πως φαίνονταν τα διάφορα games στο συγκεκριμένο μόνιτορ. Ειδικά με το καινούριο (τότε) Bomb Jack, είχα χαζέψει κοιτάζοντας πόσο τέλειο ήταν εκείνο το "color-cycling" εφφέ. Aπο εκείνη την στιγμή το είχα πάρει απόφαση: To έγχρωμο ήταν "must buy" !!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Είπαμε, χρώμα και πάλι χρώμα!

Phil δυστυχώς ούτε το πράσινο δεν μπορούσα να αποκτήσω τότε. Ήμουν ευτυχισμένος που είχα το ΖΧ και μάλιστα ευχαριστούσα και το Θεό για αυτό. Όσοι ήξερα με CPC δεν είχε κανένας έγχρωμο και το ζαχάρωνα στη Στουρνάρη. Πραγματικά η αίσθηση που σου άφηνε ήταν εξωπραγματική την εποχή εκείνη. Ακόμα και σήμερα το κοιτάζω με δέος......
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αardvark, δεν υπαρχει θεμα what if και να παιδευεσαι με αυτο. Αν μιλαμε για το απλο 520ST δεν θα επαιζες παιχνιδια στο μονοχρωμο και αμφιβαλω αν υπηρχε στην ελληνικη αγορα το πανσπανιο εξωτερικο modulator που ειχε κυκλοφορησει στην αμερικη μια third party εταιρια. Ετσι θα ειχες δωσει 140.000 που δεν θα τολμουσες να πεις το παραμικρο στον πατερα σου οτι "Εχμ.. ξερεις, καλα ειναι αυτα και ευχαριστω που μου το πηρες αλλα.. δεν παιζει παιχνιδια! Μας παιρνει για εγχρωμο?". Εκει θα σε ειχε κρεμασει σε τσιγκελι!! :)
 
πάντως το ρεσπεκτ στο έγχρωμο μόνιτορ ήταν μεγάλο...πήγαινα στον ξάδερφο μόνο και μόνο για να δω πως θα ήταν το παιχνίδι που έπαιζα στο δικό μου με χρώματα. Θυμάμαι ότι όποιος είχε -ειδικά το 1987- έγχρωμο θεωρούταν τυχερός...

με την αμίγκα έγινε δεδομένο το εγχρωμο μονιτορ σε υπολογιστή
 
Νέα απάντηση στο ερώτημα του thread:

Teenage Mutant Hero Turtles - (Image Works) 1990

attachment.php


ZX Spectrum 48K: Δεκαπέντε χρώματα ταυτόχρονα στην οθόνη.
 
Βλεποντας τα παιχνιδια αυτα, πρεπει να υπηρχε ενιαιο σκεπτικο απο τους απανταχου προγραμματιστες που δεν χρησιμοποιηθηκαν ευρεως τα 15 χρωματα του ΖΧ σε παιχνιδια. Ιδιο αποτελεσμα, περισσοτερος κοπος αφου παλι δειχνει σαν να εχει 5.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
spyros_s είπε:
πάντως το ρεσπεκτ στο έγχρωμο μόνιτορ ήταν μεγάλο...πήγαινα στον ξάδερφο μόνο και μόνο για να δω πως θα ήταν το παιχνίδι που έπαιζα στο δικό μου με χρώματα. Θυμάμαι ότι όποιος είχε -ειδικά το 1987- έγχρωμο θεωρούταν τυχερός...με την αμίγκα έγινε δεδομένο το εγχρωμο μονιτορ σε υπολογιστή
Αυτό το παιδί... έχει ξεπεράσει κι εμένα!
 
Με τον ST αρκούσε να έχεις έγχρωμη τηλεόραση αν ήθελες να παίξεις κάποιο παιχνίδι. Φυσικά υπήρχαν και τα παιχνίδια σε υψηλή ανάλυση για όποιον ήθελε ένα διάλειμα από την όποια δουλειά έκανε σε υπολογιστή. Νέο άρθρο για το Lowres μου μοιάζει...
 
ChrisTOS είπε:
Με τον ST αρκούσε να έχεις έγχρωμη τηλεόραση αν ήθελες να παίξεις κάποιο παιχνίδι.
Χρηστο, μιλησε ο Aardy για ST, οχι για STM/STFM. Αν εννοουσε τα τελευταια αλαζει το πραγμα και φυσικα η τηλεοραση ηταν προσιτη και ανεξοδη λυση και εκει η επιλογη παιζει στο 50/50 μιας και η επιλογη θα ηταν οχι μηχανηματων - αξιοι εκπροσωποι και οι δυο - αλλα ερωτησης μενω στα 8bit η κανω αλμα στα 16bit? Πιστευω οτι καλα εκανε και επελεξε τον CPC τοτε μιας και μεχρι το 90-91 ειχε καλη και ενεργη σκηνη και υποστηριξη. Αλλα για το ST σε μονοχρωμο και τα παιχνιδια που θα ικανοποιουσαν τον Aardy, μαλλον θα τον ειχε ριξει απο την ταρατσα και θα εκλαιγε τα 140 χιλιαρικα! :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μπα, κατα πάσα πιθανότητα θα προσαρμοζόταν σε home computing και όχι consoling with kbd..

1. Ήταν 1988 άρα STFM υπήρχαν.

2. Ο modulator ήταν φτηνός IIRC.
 
Καλά, είμαστε ανεκδιήγητοι...

...πήραμε πόδι από το ST section, για να συνεχίσουμε τη συζήτηση στο Sinclair section, για να καταλήξουμε στο modulator του Atari...
 
Ace είπε:
Teenage Mutant Hero Turtles - (Image Works) 1990
attachment.php


ZX Spectrum 48K: Δεκαπέντε χρώματα ταυτόχρονα στην οθόνη.
Ace με προλαβες !Αυτο ακριβως το screenshot ηθελα να βαλω και εγω!Το προβλημα στο spectrum δεν ηταν το color clash αλλα η τεμπελια των αθλιων προγραμματιστων να κανουν ενα παιχνιδι με γραφικα της προκοπης!και εγω που ειχα Spectrum εκνευριζομουν με το αθλιο μουσταρδι την στιγμη που ηξερα οτι ο υπολογιστης μου μπορει να μην ηταν mASTRADonis ή C64 , ειχε ομως περισσοτερες δυνατοτητες απο αυτες που εβλεπα στο 99% των παιχνιδιων.Και για του λογου το αληθες δειτε και αυτο:

attachment.php


Βλεπετε πουθενα color clash?
 
Ε τώρα εντάξει. Και στην Amiga βρήκαν ένα κόλπο μετά από 5 χρόνια να κάνουν animation με HAM. Αυτό δε βγάζει όλους τους προηγούμενους προγραμματιστές άθλιους. Όταν ανοίγεις το Hardware Reference Manual και σου λέει ότι έτσι θα βάλεις τα bitplanes στην οθόνη σου, σε αυτούς τους καταχωρητές θα γράψεις, αυτά τα irq έχεις στη διάθεση σου και υπάρχει ένα παιχνίδι που πρέπει να βγει κάποια στιγμή στον αέρα ε δε θα κάτσεις να δοκιμάζεις τιμές σε undocumented διευθύνσεις μνήμης.

Για να βλέπουμε στο 99.9% των παιχνιδιών αυτό το αποτέλεσμα που θυμόμαστε όλοι, σημαίνει ότι υπήρχε σοβαρός λόγος.

Τώρα αν κάποιος δεν είχε τι να κάνει και δοκίμαζε και του έκατσε κάτι καλώς.
 
O Shock εχει δικιο εδω. Kαι παλι στις πιο καλες περιπτωσεις απο παιχνιδια που εχουμε δει σε ΖΧ το αποτελεσμα ηταν πολυ μακρια απο αυτη την εντυπωση που θα σου εδινε και θα σε αιχμαλωτιζε με την πρωτη ματια. Παντα εδειχναν φθηνιαρικα, απλοικα, σαν μια λυση αναγκης για φθηνο gaming σε σχεση τοσο με τον Αmstrad οσο και με τον Commodore που στον τελευταιο τον χαντακωνε η ελειψη ζωντανων χρωματων. Αλλα και παλι ακομα και αυτος δεν ειχε αυτη την ιδιοτητα να δειχνει τοσο cheapo.

Και για να μην βγουμε παλι offtopic, ναι καταφερνει ο ΖΧ να δειχνει 15 χρωματα ταυτοχρονα. Το θεμα ειναι τι καλο του κανει που το καταφερνει αυτο. Με το αποτελεσμα που βλεπω και βλεπουμε.. τα συμπερασματα δικα σας.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Διαφωνω και με τους δυο σας...να γιατι ..

attachment.php


Το rainbow islands ειναι ενα παιχνιδι που εχει color clash..και τι εγινε?εχει γραφικα πολυχρωμα,φανταστικο gameplay..το επαιξα και σε amstrad και δεν μου αρεσε..και οχι μονο αυτο δειτε πχ τα παιχνιδια των code masters στο spectrum..γιατι σχεδον ολα τους τα παιχνιδια ηταν αψογα?ή εισαι προγραμματιστης ή δεν εισαι..
 
Kαλο ειναι που διαφωνεις γιατι ο καθε ενας εχει τα δικα του βιωματα και προτιμησεις. Στο συγκεκριμενο παιχνιδι στον ΖΧ, στα ματια μου φανταζει αρρωστημενο και λειψο.

attachment.php
0024p.png
rainbow_islands_03.gif


Bλεποντας και τις τρεις διπλα διπλα, μπορεις να πεις με το χερι στην καρδια οτι προτιμας αυτη του ΖΧ? Δεν αντιλεγω οτι ειναι πολυχρωμη αλλα κοιτα το αποτελεσμα.. οπως φαινονται και οι τρεις, μπορει να δει κανεις ανετα οτι στον ΖΧ φαινεται σαν να ειναι home computer, στον Amstrad απο arcade και του Commodore σαν game system. Oταν ομως ειναι και τα τρια home computer, εκει αλαζει πολυ το πραγμα και σιγουρα δεν ωφελει τον ΖΧ. Ειναι σαν να ειχαμε τον πικασο και να του διναμε ενα κοκκινο ενα πρασινο και ενα μπλε χρωμα για να φτιαξει εναν πινακα, και σε εμενα να εδιναν ολη την Βιβεχρωμ. Τι θα εφτιαχνε εκεινος και τι εγω?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Phil το δεύτερο screenshot δεν φαίνεται σε μένα (και είμαι από Chrome αυτή τη στιγμή..... )

Περισσότερο μετράει η χρήση των χρωμάτων και όχι η ποσότητα, πάντα κατά προσωπική άποψη. Για παράδειγμα στο rainbow Islands μπορεί ο ΖΧ να έχει πολλά χρώματα αλλά το sprite του ήρωα είναι και πάλι μονόχρωμο, κάτι που δεν ισχύει σε άλλες versions. Και εκεί είναι που συμφωνώ με το Phil περί "φτήνιας" και "προχειρότητας" που, φυσικά, δεν ισχύουν στην πραγματικότητα.
 
angel_grig είπε:
attachment.php
Βλεπετε πουθενα color clash?
Θυμάστε εκείνα τα παιδικά βιβλιαράκια που είχαν κάτι σχέδια και εσύ έπρεπε να τα γεμίσεις με χρώμα? Αυτή η εικόνα μου θυμίζει λίγο το αποτέλεσμα που έβλεπα συχνά από πιτσιρίκια προσχολικής ηλικίας. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι τα χρώματα είναι εντελώς "πλακέ". Είναι και ο συνδυασμός χρωμάτων που χαλάει την εικόνα. Κανονικά αυτό έχει να κάνει και με την αισθητική των προγραμματιστών. Παρόλα αυτά όμως τα περισσότερα πολύχρωμα παιχνίδια που έχω δει στο μηχάνημα είναι έτσι. Χοντροκομμένα (για να "χωρέσουν" τα χρώματα χωρίς clash ίσως?) και χωρίς αισθητική, λες και απλά πέταξαν τα χρώματα στην τύχη για να λένε ότι είναι πολύχρωμο.

Το rainbow islands είναι πολύ πιο όμορφο. Βέβαια οι χαρακτήρες είναι μονόχρωμοι και παίρνουν το χρώμα του background. Αλλά με τους περιορισμούς που έχει το μηχάνημα, αυτό είναι το καλύτερο αποτέλεσμα που μπορείς να περιμένεις, εφόσον θες ένα παιχνίδι που να μην είναι μονόχρωμο αλλά ταυτόχρονα να έχει και μια αισθητική ώστε να βλέπεται. Σημασία δεν έχουν οι αριθμοί και τα specs. Σημασία έχει το αποτέλεσμα που βλέπεις και το αν σου αρέσει ή όχι.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
pooky(1) είπε:
Phil το δεύτερο screenshot δεν φαίνεται σε μένα (και είμαι από Chrome αυτή τη στιγμή..... ) Περισσότερο μετράει η χρήση των χρωμάτων και όχι η ποσότητα, πάντα κατά προσωπική άποψη.
Check it τωρα pooky. Και οντως συμφωνω οτι μετραει η χρηση. Και αυτο γιατι ειχα την απορια οταν ειδα οτι ο spectrum βγαζει 15 χρωματα αλλα παντα εδειχνε πιο χαλια απο ολα τα αλλα μηχανηματα. Δηλαδη οτι δεν το βοηθησε πουθενα αυτο το feature.
 
Πίσω
Μπλουζα