vangel
Banned
- Joined
- 26 Ιαν 2009
- Μηνύματα
- 168
- Αντιδράσεις
- 6
Τα maxi singles περιέχουν extended εκτελέσεις, εκτελέσεις δηλαδή μεγαλύτερης διάρκειας από το κανονικό κομμάτι. Συνήθως με μεγαλύτερη διάρκεια στην αρχή του κομματιού, και στην ενδιάμεση διάρκεια του track, ώστε ο DJ να έχει την δυνατότητα να mixάρει πιο εύκολα (παραπάνω οκτάδες beat και οκτάδες χωρίς vocals). Επίσης στα 12" εκτός από extended στα b sides υπάρχουν εκτελέσεις acapella (μόνο φωνή) ή και instrumental (μόνο η μουσική) του track. Ο ήχος είναι αισθητά πολύ καλύτερος από ένα track που βρίσκεται στο LP διότι τα αυλάκια του δίσκου είναι πιο αραιά και το βινύλιο πιο παχύ.
Η βασική ιδέα για τα maxi singles ήταν η προώθηση ενός LP από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς πριν ακόμη κυκλοφορήσει ολόκληρο το LP, και επίσης η δωρεάν προώθηση δειγμάτων (samples) σε DJs ώστε να ακουστεί
το εκάστοτε συγκρότημα ή ο εκάστοτε καλλιτέχνης στο ευρύ κοινό μέσω των clubs.
Επίσης για τους djs ήταν πολύ πιο εύκολο να κάνουν το πρόγραμμά τους με singles καθώς τα τοποθετούσαν ανάλογα με τα BPM (beats per minute)
και το είδος τους, και ήταν πιο εύκολο να έχουν μεμονομένα κομμάτια παρά LPs ή συλλογές (που πάντα είχαν χάλια ήχο και πολύ πιο χαμηλή ένταση).
Τα ραδιοφωνικά samples και τα whitelabels (τελείως λευκή ετικέτα στο κέντρο του δίσκου και με άσπρο εξώφυλλο ή μονόχρωμο) είναι must για τους djs και συλλέγονται ακόμη με μανία.
Δεν έχουν την αξία των LPs (μπορείτε να τα βρείτε και με μισό ευρώ) αλλά οι εκτελέσεις τους για τους djs αξίζουν όσο τίποτε άλλο.
Οι πιο γνωστοί DJs είχαν τις δικές τους "μήτρες" για να φτιάχνουν τα δικά τους whitelabels και να διευκολύνουν την ταχύτητα στις αλλαγές τους.
Υπήρχαν βέβαια και απατεώνες οι οποίοι μόνο και μόνο για την πρωτιά έβγαζαν μύθους ότι μιξάρουν με υπολογιστές (amiga) απλά για να το παίξουν πρωτοπόροι της τεχνολογίας, (χρησιμοποιούσαν όμως maxi singles διπλά για back to back αλλαγές σε συνδιασμό με μοντάζ). Γρήγορα ξεσκεπάστηκαν καθώς αποδείχτηκε ότι τα mix τους ήταν πολύ καλό προετοιμασμένου mix για να χρησιμοποιηθεί στο ραδιοφωνικό τους πρόγραμμα (βλ. Μιχ. Τσαουσόπουλος).
Αργότερα υπήρχαν και αυτοονομαζόμενοι παραγωγοί/Djs της πλάκας οι οποίοι κανόνιζαν parties βυνιλίου για να τραβήξουν κόσμο και έκαναν ότι έπαιζαν, ενώ από πίσω ήταν δεύτερη κονσόλα κρυμένη με κανονικό dj που έκανε το πρόγραμμα. (βλ. Ναταλία Γερμανού).
Η βασική ιδέα για τα maxi singles ήταν η προώθηση ενός LP από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς πριν ακόμη κυκλοφορήσει ολόκληρο το LP, και επίσης η δωρεάν προώθηση δειγμάτων (samples) σε DJs ώστε να ακουστεί
το εκάστοτε συγκρότημα ή ο εκάστοτε καλλιτέχνης στο ευρύ κοινό μέσω των clubs.
Επίσης για τους djs ήταν πολύ πιο εύκολο να κάνουν το πρόγραμμά τους με singles καθώς τα τοποθετούσαν ανάλογα με τα BPM (beats per minute)
και το είδος τους, και ήταν πιο εύκολο να έχουν μεμονομένα κομμάτια παρά LPs ή συλλογές (που πάντα είχαν χάλια ήχο και πολύ πιο χαμηλή ένταση).
Τα ραδιοφωνικά samples και τα whitelabels (τελείως λευκή ετικέτα στο κέντρο του δίσκου και με άσπρο εξώφυλλο ή μονόχρωμο) είναι must για τους djs και συλλέγονται ακόμη με μανία.
Δεν έχουν την αξία των LPs (μπορείτε να τα βρείτε και με μισό ευρώ) αλλά οι εκτελέσεις τους για τους djs αξίζουν όσο τίποτε άλλο.
Οι πιο γνωστοί DJs είχαν τις δικές τους "μήτρες" για να φτιάχνουν τα δικά τους whitelabels και να διευκολύνουν την ταχύτητα στις αλλαγές τους.
Υπήρχαν βέβαια και απατεώνες οι οποίοι μόνο και μόνο για την πρωτιά έβγαζαν μύθους ότι μιξάρουν με υπολογιστές (amiga) απλά για να το παίξουν πρωτοπόροι της τεχνολογίας, (χρησιμοποιούσαν όμως maxi singles διπλά για back to back αλλαγές σε συνδιασμό με μοντάζ). Γρήγορα ξεσκεπάστηκαν καθώς αποδείχτηκε ότι τα mix τους ήταν πολύ καλό προετοιμασμένου mix για να χρησιμοποιηθεί στο ραδιοφωνικό τους πρόγραμμα (βλ. Μιχ. Τσαουσόπουλος).
Αργότερα υπήρχαν και αυτοονομαζόμενοι παραγωγοί/Djs της πλάκας οι οποίοι κανόνιζαν parties βυνιλίου για να τραβήξουν κόσμο και έκαναν ότι έπαιζαν, ενώ από πίσω ήταν δεύτερη κονσόλα κρυμένη με κανονικό dj που έκανε το πρόγραμμα. (βλ. Ναταλία Γερμανού).