Ok, καλά όλα αυτά, αλλά μην λέμε και ότι θέλουμε.
Σίγουρα το ότι έφυγε η Nissan είναι μία τεράστια απώλεια. Μην ξεχνάμε ότι στην Μ. Βρετανία που πήγε, δημιούργησε το Ευρωπαϊκό κέντρο R&D της. Φανταστείτε αυτό να είχε γίνει εδώ. Αλλά τα δικά μας καλά παιδιά αποφασίσανε ότι δεν τους έχουμε ανάγκη. Από την άλλη βεβαια και άλλων εταιρειών τα αυτοκίνητα συρναμολογούνταν στην Ελλάδα (βλ Mazda, Opel etc).
Το ότι όμως στις αρχές του 90 δεν τα επέλεξαν δεν είμαι σίγουρος ότι είχε να κάνει με μίζες. Και σίγουρα δεν τους βγήκε σε κακό. Αν θυμηθούμε εκείνη την εποχή, η ελληνική αστυνομία ξεφορτώθηκε τα περισσότερα αργοκίνητα καράβια που είχε, και τα αντικατέστησε με Opel Astra GSi, Nissan Primera 2.0l, Citroen Xantia 2.0l και μερικά ακόμα τέτοια τερατάκια. Επίσης την ίδια περίπου περίοδο δημιουργήθηκε η ομάδα ΣΙΓΜΑ με τα κατεσχεμένα ΤΕΡΑΤΑ (Audi RS2, Mercedes E190 2.5, BMW M3 E30, Ford Mustang κτλ). Εκείνη λοιπόν την περίοδο για μία και μοναδική φορά στην ιστορία της, η ελληνική αστυνομία είχε πιο δυνατά και πιο γρήγορα αυτοκίνητα από αυτά που θα μπορούσαν να έχουν οι "παραβάτες". Στην αμερική αυτό είναι κανόνας από την εποχή της ποτοαπαγόρευσης. Στην Ελλάδα μας πήρε πάνω από μισό αιώνα για να το πάρουμε χαμπάρι.
Δυστυχώς βέβαια ξαφνικά τα "όργανα" βρεθήκαν από τα ριμάδια τα Sunny και τα Mitsubishi με μερικά γαϊδούρια, στα 150 καθαρόαιμα. Και είτε τα πήγαιναν από κολώνα σε κολώνα, είτε τα σκίζανε και βγάζανε γούστα. Οι ιστορίες δε με τις συμμετοχές σε κόντρες από τα ΤΕΡΑΤΑ της ΣΙΓΜΑ, είναι άπειρες, και έστω και το 1/10 από αυτές μάλλον είναι αληθινές. Το κακό στην υπόθεση αυτή είναι ότι και οι αστυνομικοί δεν είχαν την εκπαίδευση (και τη συγκράτηση) για να τα χειριστούν, και ότι έμπλεκαν με τα συνεργεία πολλών τύπων αυτοκινήτων, και μάλιστα εξεζητημένων (πόσα 2.0λ πουλιώντουσταν το 90something στην Ελλάδα). Επίσης με όσους αστυνομικούς έχω μιλήσει, τα περισσότερα από αυτά δεν βγάζαν προβλήματα, εκτός φυσικά από αυτά που τα καίγανε μόνοι τους (η Mustang κάθεται και σαπίζει στην Αλίμου). Για αυτό εξάλλου και τα μοτέρ τους δώσανε ζωή σε πολλά γρήγορα projects.
Μετά από αυτήν την "χρυσή" (αν μπορώ να τη χαρακτηρίσω έτσι) εποχή, ήρθε η εποχή της μίζας, και τα άθλια Xsara και Octavia. Αυτοκίνητα που επιλέχθηκαν με την πρόφαση ότι είχαν κανονική ρεζέρβα, ενώ στην πραγματικότητα κρύβονταν γυναίκα παράγωντα. Το αποτέλεσμα? Να γελάνε μαζί τους και οι ρέγγες. Θυμάμαι ακόμα μία ιστορία που είχε βγει και στην τηλεόραση, με ένα Xsara μπατσικό που είχαν προσπαθήσει να πιάσουν ένα Evo και ένα Scubi που κάναν κόντρα. Το αποτέλεσμα ήταν το Xsara να καταλλήξει στην πρέσσα...
Σε καταδιώξεις πάντως οι καταδιωκώμενοι πρέπει να ρίξαν τρελό γέλιο, με τα αργοκίνητα Xsara και τα βαριά Octavia να προσπαθούν να τους φτάσουν.
Τώρα είχα μάθει ότι η αστυνομία ξανααπέκτησε μερικά ενδιαφέροντα περιπολικά (μέχρι και EVO 10, αλλά δοκιμαστικά). Φαντάζομαι βέβαια ότι με τον ελληνικό δημοσιουπαλληλισμό θα έχουν την τύχει των τεράτων της "χρυσής" εποχής.