telonio είπε:
Οχιιιιιιι έτσι τις βρήκα στον γούγλη έχω και μάρτυρες!
@Maddog κόψε επιτέλους το Retrogamer.
Το double dragon καλύτερο στον speecy ε; :tickle:
Βάλτα όλα στον emulator και δες αν δεν πιστεύεις τις απόψεις των συντακτών του Retrogamer ή τις δικές μου. Νομίζω ότι να κόβεις με το μάτι μια εικόνα από το Google και να μας την βάζεις δεν αρκεί, αρκετά παιχνίδια είναι αίσχος και unplayable και για άλλους λόγους σαν το ελαττωματικό collision detection που αναφέρθηκε για την έκδοση του C64 κλπ. Προσωπική μου άποψη (που συμπίπτει με την καταγραμμένη στο RG) το Double Dragon ειδικά να το ξεχάσεις σαν παράδειγμα ικανοτήτων του C64 ή του CPC464. Σίγουρα μπορείς να βρεις κάτι πιο αξιόλογο. Για να έχουμε πλήρη εικόνα, είχε μια αρκετά καλή έκδοση στον 6128 (διαφορετική από του 464!) αλλά είναι λίγο off-topic να τον συγκρίνεις με τον ZX 48. Τα κοντινότερα του σε προδιαγραφές C64 και CPC 464 είναι σαφώς κατώτερα στο συγκεκριμένο παιχνίδι, γι'αυτό και μίλησα για ένα ωραίο αυτογκόλ, προιόν βιαστικού γκουγκλίσματος!
Alucard είπε:
Του 90` ο Commodore 64; Μήπως να τον βγάλουμε από την ενότητα με τους retro υπολογιστές;
Για τον δικό σου χρόνο μίλαγα, όχι του C64. Έγραψα επί λέξει:
To δικό σου τότε είναι το 1990, το δικό μου το 1984. Μάλλον αυτή είναι η κυριότερη διαφορά μας...
Αναφέρω προκαταβολικά για να μην έχουμε παρεξηγήσεις ότι όσα ακολουθούν δεν επιδιώκουν να σε θίξουν, απλώς να δείξουν ένα (δικαιολογημένο) λάθος στον τρόπο συλλογισμού σου.
Συγκεκριμένα, μιλάω για την ηλικία που (λογικά) έγινες gamer και νομίζω ότι διαμορφώνει και την αρχική σου άποψη/απαιτήσεις για τα παιχνίδια και το πόσο πολύπλοκα πρέπει να είναι, καθώς και το τι πρόλαβες να γνωρίσεις από επίπεδο/δυνατότητες/κόστος hardware. Είσαι 28, είμαι 34, οπότε έχουμε ακριβώς 6 χρόνια διαφορά. Τεχνολογικά είναι μια γενιά τουλάχιστον και στην δική μας περίπτωση μια κρίσιμη γενιά-από τα πρώτα βήματα στην πλήρη κυριαρχία των home συστημάτων!
Γι' αυτό και θεωρώ την αναφορά στην έλλειψη των τίτλων Zak Mc Cracken/Maniac Mansion κλπ που αναφέρεις σαν "μειονέκτημα" του Spectrum ατυχή. Αυτά είναι εξελιγμένα και μεγάλα σε μέγεθος παιχνίδια που βγήκανε αργά στην "καριέρα" του C64, μόνο στην Αμερική και μόνο σε δισκέτα (δισκέτες μάλλον)! Το να τα συγκρίνεις με ένα σύστημα 48K που βασιζόταν σε κασέτες, γιατί αυτό απαιτούσε η Ευρωπαική αγορά, δείχνει ακριβώς ότι δεν υπολόγισες καθόλου το σχετικό χωροχρονικό πλαίσιο. Ούτε σε C64 κασέτα βγήκανε ποτέ αυτά! Εδώ είναι και η μεγάλη διαφορά Αμερικής-Ευρώπης. Στην Αμερική κυριαρχήσανε τα floppies νωρίς (ήδη από το 1985-6) και μετά το 1988 οι περισσότεροι είχανε. Αντίθετα στην Ευρώπη δουλεύαμε περισσότερο με κασέτες μέχρι και το 1989-1990 (
και στον C64!). Είναι σαν να μου λες για το PS1 που ήταν απόλυτα αποδεκτό το 1998 με τα CD, για ποιόν λόγο δεν έτρεχε DVD games του 2004! Αγνοείς έτσι πλήρως το τεχνολογικό πλαίσιο και την κατάσταση της αγοράς στην συγκεκριμένη εποχή για την οποία μιλάς. Ας μείνουν οι συγκρίσεις σε ομοειδή πράγματα.