Συνεχίζω τις σκέψεις μου για το debate (
) Βάλιας - Μάγδας απλά γιατί μου αρέσει πολύ ως θέμα
Η Γρηγοριάδου όντως εμφανίζεται ως πιο θερμή. Αυτό πιστεύω ότι οφείλεται:
α) Στη φωνή της ηθοποιού. Η Γρηγοριάδου έχει από αυτές τις παλιές, "δουλεμένες", θεατρικές φωνές με το βάθος, την ελαφριά βραχνάδα και τον αισθησιασμό. Ας μην ξεχνάμε ότι έκανε μεγάλη καριέρα και στο ραδιόφωνο.
β) Στον ρόλο της. Η Μάγδα
πρέπει να είναι πιο θερμή. Είναι μια γυναίκα με "πείρα", που έχει ζήσει τον έρωτα σε όλες του τις διαστάσεις και που ρίχνεται με πάθος τόσο σ' αυτόν, όσο και στη ζωή και τους κινδύνους της. Γιατί στην τελική, πρέπει να το έχεις και μέσα σου να γίνεις κατάσκοπος (και μάλιστα καλή), να σου περισσεύει δυναμισμός, να αντλείς μια κάποια ηδονή (έστω και διεστραμμένη) από το ρίσκο.
Η αφετηρία και για τις δύο ηρωίδες ήταν ίδια, μια τραγωδία στην οικογενειακή τους ζωή. Η Μάγδα έχασε τον αδελφό της στη "νύχτα των κρυστάλλων" (στην πρώτη συνάντηση με τη Βάλια στο καμπαρέ αναφέρει ότι οι ναζί τον έπνιξαν στη λίμνη) και αφήνει να εννοηθεί ότι άρχισε (ή συνεχίζει) το διπλό παιχνίδι για λόγους εκδίκησης.
Η Βάλια έχασε τον θείο της και προστάτη της πάλι από τους ναζί και βρέθηκε σε μια τραγική θέση από την οποία την έσωσε ο από μηχανής Αυλακιώτης.
Δεν έχει όμως τον χαρακτήρα της Μάγδας, το τσαγανό της. Από τη φοιτητική ζωή στη Θεσσαλονίκη και τον έρωτα με τον Ανέστη βρίσκεται στον τυφώνα του Βερολίνου. Με θείο δολοφονημένο, αδελφό στη φυλακή, περιουσία δημευμένη και την ίδια σε πορνείο :eeek: . Έχει ήδη καταρρεύσει όταν αφήνεται στην αγκαλιά και την προστασία του Τζων ("ό,τι θέλεις, μόνο πάρε με από δω μέσα" του λέει στο πορνείο όταν της αποκαλύπτει ότι δήλωσε πως είναι παντρεμένοι για να τη σώσει).
Δεν πρόκειται λοιπόν για το πόσες διαστάσεις έχει η κάθε μια. Είναι ότι όλες οι διαστάσεις της Μάγδας οδηγούν προς μία κατεύθυνση, προς έναν ξεκάθαρο στόχο. Ενώ στη Βάλια, τα πάντα μπερδεύονται. Ούτε στην παλιά της ζωή μπορεί να γυρίσει (άρα και στον Ανέστη), ούτε στην καινούργια να προσαρμοστεί. Και γι' αυτό δεν είναι ψυχρή η Βαλσάμη και το παίξιμό της. Η ίδια η Βαλεντίνη είναι ψυχρή αφού ούτε στον Ανέστη μπορεί να δοθεί ολοκληρωτικά, ούτε να τον ξεχάσει και να ανταποκριθεί στον έρωτα του Αυλακιώτη.
(τελικά ποιος είπε ότι δεν ισχύει το κλισέ πως οι άντρες θέλουν αυτές που τους φτύνουν; και ο Αρτζόγλου και ο Πάρλας λιώνουν για την απρόσιτη Βάλια )
Η δολοφονία του αδελφού της την Μάγδα την ατσάλωσε. Η δολοφονία του θείου της την Βάλια την "τσάκισε".
Και ξαναλέω ότι μ' αρέσει τόοοοοσο πολύ η ερμηνεία της Βαλσάμη, κλεισμένη στον γεμάτο σκιές κόσμο της, χωρίς δύναμη ν' αφήσει όσους την αγαπούν να την πλησιάσουν.