Καλύτερη κονσόλα 5ης Γενιάς

Καλύτερη κονσόλα 5ης Γενιάς

  • Panasonic 3DO

    Ψηφοφορίες: 0 0,0%
  • Amiga CD32

    Ψηφοφορίες: 0 0,0%
  • Atari Jaguar

    Ψηφοφορίες: 0 0,0%
  • Sega Saturn

    Ψηφοφορίες: 0 0,0%
  • Sony Playstation

    Ψηφοφορίες: 0 0,0%
  • Nintendo 64

    Ψηφοφορίες: 0 0,0%

  • Συνολικοί ψηφοφόροι
    0
Σίγουρα πάντως δε θα ψήφιζα PS1. Είμαι ανάμεσα σε Ν64 και Saturn με το τελευταίο να έχει ένα ελαφρύ προβάδισμα.
 
Ν64 γιατι ειναι NINTENDO,γιατι εχει παιχνιδαρες,αλλα και γιατι τα παιχνιδια του τα λατρευω τοσο πολυ οσο καμιας αλλης κονσολας 5ης γενιας.
 
Η δημοσκοπηση ειναι ξανα ανοιχτη
 
Ναι, και μόλις ψήφισα. Ευχαριστώ.
 
Υπαρχει στην δημοσκοπιση το πρωτο 32bit CDrom μηχανημα που κυκλοφορησε (CD32) και ταυτοχρονα το πολυ-πολυ μεταγενεστερο 64bit N64, δεν ειναι και τοσο συγκρισιμα.

Καθε λογικος ανθρωπος ξερει αντικειμενικα ποιος ειναι νικητης αναμεσα σε αυτα τα μηχανηματα, αλλα απο εκει περα μπορει να ψηφισει οτι του αρεσει προσωπικα του καθενος περισσοτερο, οποτε ψηφιστε jaguar αφοβα :D .

Εγω δυσκολευομαι να διαλεξω ποιο αντικειμενικα ειναι το χειροτερο!
 
Ευχάριστη η έκπληξη που βλέπω το N64 να προηγείται. Και ακόμα πιο ευχάριστη που βλέπω το Saturn στην 2η θέση. Το PSX τρίτο και καταϊδρωμένο? Πως κι έτσι?
 
Και εμενα μου αρεσει το PCengine και θα ψηφιζα σε μια δημοσκοπιση μαζι με NES, Master system κτλ, δεν σημαινει οτι ειναι και καλυτερο.

Τωρα αυτες οι κονσολες -εκτος του ps1- δεν θεωρουνται επιτυχημενες, αλλα εαν τις δουμε μια προς μια τελικα δεν ειναι και τοσο χαλια.

Το panasonic 3DO τα πηγε μετρια ως ασχημα σε πωλησεις, αλλα ηταν η πρωτη προσπαθεια για συμβατο προτυπο σε κονσολες, η panasonic δεν ειχε ιστορια σε κονσολες, ηταν και πολυ ακριβο. Ειχε καποια αξιολογα παιχνιδια, ολα αλλαξαν μετα την καθιερωση του ps1. Μαλλον η υψηλη τιμη για ενα αγνωστο προιον το κατεστρεψε.

To CD32 ειναι η πρωτη 32bit κονσολα με CD στην ιστορια, αλλα εχει κατι που καμια αλλη δεν εχει: μπορει να γινει πληρες υπολογιστης, δεν νομιζω καποιος να μπορει να φανταστει οτι θα γραφει και θα εκτυπωνει αρχεια κειμενου σε προγραμμα τυπου Word με το Ν64 για παραδειγμα. Φυσικα δεν βγηκαν παιχνιδια που να το αξιοποιουσαν πληρως, αυτο ωφειλεται στο προωρο κλεισιμο της commodore (εαν εισαι game developer δεν φτιαχνεις παιχνιδι που θελει 1 χρονο προετοιμασια, για ενα μηχανημα που δεν ξερεις εαν θα πουλιεται του χρονου) αλλα εαν δεν ειχε κλεισει η εταιρια τα πραγματα θα ηταν αλλιως.

Το jaguar απογοητευσε, κυριως εδω στην Ελλαδα επειδη ολοι περιμεναν απο αυτο, υπηρχαν μεγαλες προσδοκιες απο ενα 64bit μηχανημα στην εποχη των 16bit. Οι ελαχιστοι τιτλοι και το προβληματικο jaguarCD το χαντακωσαν. Το ονομα του ακουγοταν συνεχεια πριν κυκλοφορησει και στην αρχη της κυκλοφοριας του, αλλα μας διεψευσε.

Το sega saturn ειναι αποριας αξιο πως πατωσε, αφου ειχε σχεδον ιδιο hardware με το ps1. Η sega φταιει σιγουρα, γιατι στο ps1 βγηκαν τοσοι τιτλοι? και απο την αλλη με τοσες κυκλοφοριες hardware απο την sega (megaCD1, καπακι megaCD2, 32X και καπακι saturn) o κοσμος ειχε τις επιφυλαξεις του. Αλλα γιατι ψοφησε τοσο γρηγορα? η sega ειχε χασει απο την sony και βιαζοταν να ξαναμπει μπροστα με το Dreamcast? δεν ειδε οτι και η Nintendo με το Ν64 επισης εχασε, αλλα το παλεψε για μεγαλυτερο διαστημα? πολυ βιαστικοι εκει στην sega, η Νιντεντο επαιξε πιο ψυχραιμα.

Το Ν64 σε καθαρα αντικειμενικη αριθμιση πωλησεων δεν πλησιασε καν το ps1. Αλλα με μια πιο βαθια ματια, οι λιγες πωλησεις δεν ειναι τελικα τοσο λιγες οσο θα μπορουσαν τελικα να ειναι! μιλαμε για μια κονσολα που την εποχη εκεινη ηταν "μια κονσολα που περνει ακομα cartidge" πραγμα πολυ υποτιμητικο και ολα τα παιδια και υποψηφιοι αγοραστες ειχαν πεσει σε αυτον τον λακο, εαν δεν ειχες το "high teck PS1" θα σου ελεγαν οτι η κονσολα σου Ν64 ειναι στην κατηγορια Megadrive/SNES ισως μαλιστα να σου ελεγαν οτι και αυτοι πηραν το αντιστοιχο της sega, δηλαδη το master system, που πουλιοταν μεχρι το τελος του '90 στην χωρα μας. Απο την αλλη οι πωλησεις στηριχθηκαν κυριως στο fan base της Νιντεντο και καποιους αποκλειστικους τιτλους οπως mario και zelda, εαν δεν υπηρχαν οι Νιντεντο φανς και αυτα τα παιχνιδια θα ειχε παει χειροτερα απο το jaguar. Ομως η Νιντεντο δεν κανει βιαστικες κινησεις, ξερει οτι η σταθεροτητα και η υπομονη ειναι αρετες, δεν κανει ριζοσπαστικες και τολμηρες κινησεις οπως η sega, για αυτο υπαρχει ακομα ενω τη sega την εφαγαν τα ψαρια.

Το NEO-GEO που ειναι? ή θεωρειται μια γενια πισω λογω 16bit του 68000? γιατι και το jaguar τον 68000 ειχε σαν κεντρικο επεξεργαστη.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το NeoGeo θεωρειται 4η Γενια. Το Jaguar ειχε σαν βασικους επεξεργαστες τον Tom και τον Jerry. Ο 68000 ειχε (στα μυαλα των σχεδιαστων) ενα δευτερευοντα ρολο. Δυστυχως το κακο SDK και η αναγκη ευκολου porting ωθησε τους developers να τον χρησιμοποιουν παραπανω απο οτι επρεπε...εξ ου και τα μονοψηφια καρε
 
Επί τέλους ψήφισα!!!! Από το 2008 παραπονούμαι για το κλείσιμο της δημοσκόπησης και ήμουν έτοιμος να γράψω πάλι για την προπαγάνδα κατά της Νιντέντο. :p

Λοιπόν, ως κάτοχος PSX, N64, GB Color και Game Gear εκείνη την περίοδο θα ψήφιζα άνετα N64. Είχε τίτλους που δεν μπορούσα να βρω στο PSX αλλά βέβαια μπορώ να πω το ίδιο και για την κονσόλα της sony, ότι είχε τίτλους που δεν έβρισκα στο N64. Όμως με κέρδισαν περισσότερο οι τίτλοι του N64, πολύ περισσότερες ώρες gameplay και ας είχε τη μισή βιβλιοθήκη από ότι το PSX, ίσως και λιγότερο.
 
@wally : ποιος χαρακτηριζει τις γενιες? δεν υπαρχει ενα κριτηριο, και κατα την γνωμη η κατηγοριοποιηση σε γενιες ειναι ακυρη, την κανουμε εμεις για να συγκρινουμε παρομοια πραγματα. Πως ομως συγκρινεται το CD32 που κυκλοφορησε μετα το καλοκαιρι του 1993 και πουληθηκε για λιγοτερο απο ενα χρονο μεχρι πριν το καλοκαιρι του 1994, με το Ν64 που κυκλοφορησε Ευρωπη το Μαρτιο του 1997 και πουληθηκε μεχρι και το 2003? Δηλαδη το CD32 πουληθηκε και εδρασε οταν η Sega ειχε στην αγορα το Megadrive (και megaCD) ενω η nintendo ειχε το SuperNES, δεν συνυπηρχαν ποτε ταυτοχρονα CD32 και Ν64. Αρα δεν εχει σχεση με τον χρονο κυκλοφοριας. Ουτε μπορει να συγκριθει ενα 32bit μηχανημα ενα 64bit μηχανημα.

Και το NEO-GEO ειχε κεντρικο επεξεργαστη τον 68000, τον ιδιο ακριβως με το jaguar, αλλα θεωρειται αλλη γενια.

Δεν εχει σχεση με τον χρονο κυκλοφοριας, ουτε με τα bit, ουτε με τον κεντρικο επεξεργαστη, πως τελικα γινεται η κατηγοριοποιηση? ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
geo2004z είπε:
Επί τέλους ψήφισα!!!! Από το 2008 παραπονούμαι για το κλείσιμο της δημοσκόπησης και ήμουν έτοιμος να γράψω πάλι για την προπαγάνδα κατά της Νιντέντο. :p
Ευτυχώς που ξεθάβω μερικά θέματα πότε πότε :p .
 
Playstation είναι ο νικητής σε αυτό το poll. Μη κοροιδευομαστε τα αποτελέσματα είναι προϊόν φανμποισμου, θεωρώ το n64 τη χειρότερη κονσόλα της νιντεντο εβερ. Ηταν τόσο κακό που άνοιξε το δρόμο ουσιαστικά στο playstation να πάρει την αγορά. Cartridge εν ετει οχι 1985 αλλά 1998 και αυτό τα λέει όλα.

Απο κάθε άποψη, θολά γραφικά, απουσία samples λογω cartridge, περιορισμένη υποστήριξη 3rd party κ.α.

Και συνήθως η επόμενη κονσόλα μετά τη μουφα και το ξενερωμα του κόσμου πάει κατα διαόλου χωρίς απαραίτητα να είναι κακή (gamecube - dreamcast)

Υ.Γ το cd32 περισσότερο ταιριάζει απέναντι σε snes md
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Shinobi είπε:
Playstation είναι ο νικητής σε αυτό το poll. Μη κοροιδευομαστε τα αποτελέσματα είναι προϊόν φανμποισμου, θεωρώ το n64 τη χειρότερη κονσόλα της νιντεντο εβερ. Ηταν τόσο κακό που άνοιξε το δρόμο ουσιαστικά στο playstation να πάρει την αγορά.
Γκουχ, γκουχ... :p

Εμ, νομίζω ότι αυτό το έκανε το Saturn... To Nintendo 64 βγήκε πολύ αργότερα όταν είχε ήδη κάνει αρκετή επιτυχία το PSX. Και ήταν τόσο καλό που κατάφερε να "ζήσει" έστω κάτω από την σκιά της Sony με καλές πωλήσεις και εκπληκτικά παιχνίδια, αντίθετα από το Saturn. Και τα λέω αυτά χωρίς να θάβω το Saturn το οποίο μου αρέσει.

Από εκεί και μετά το Playstation brand έγινε mainstream και το ήξεραν όλοι, ακόμα και οι non-gamers οπότε και το GC δεν είχε ελπίδες να φτάσει το PS2, ούτε καν το παντοδύναμο XBOX με μία αυτοκρατορία όπως η Microsoft από πίσω δεν τα κατάφερε.

Ολα αυτά που λές περί θολών γραφικών και third party υποστήριξη καλά και ωραία είναι αλλά να λεμε και τα υπερ για να μην φαινόμαστε σαν "haters" (αφού εγώ που ψήφισα N64 είμαι fanboy προφανώς). Οπως η πολύ καλύτερη first party υποστήριξη από Nintendo και RARE, ενώ τα "θολα" γραφικά ήταν τουλάχιστον πιο συμπαγή με σταθερά πολύγωνα χωρίς να παραμορφώνονται και να πιξελιάζουν.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
@ wally : διαβασα το αρθρο του wiki για τις γενεες, δεν αναφερει πουθενα το CD32. Mονο εαν πας στο ιδιο το θεμα για το CD32, εκει λεει οτι ειναι 5η γενια. Αηδιες.

ΟΚ, ολοι ξερουν οτι το wiki γραφει ανακριβιες. Αλλα και παλι δεν εξηγειται πουθενα ενας τροπος που κατηγοριοποιουνται, και γιατι η πεμπτη γενια ξεκιναει το 1993 και οχι π.χ. το 1992 ή το 1994. Σε καθε περιπτωση ολα αυτα ειναι οπως ειπα ακυρα, καθε νεοτερη κονσολα ηταν καλυτερη σε hardware απο την παλιοτερη, μονο αυτο ισχυει, οποτε η σειρα καταταξης ειναι

CD32 1993

3DO 1994

atari jaguar 1994 αργοτερα

sega saturn 1995

sony ps1 1995 σχεδον ταυτοχρονα με SS

N64 1997

Απο εκει και περα το software κανει την διαφορα, για αυτο και επικρατησε το ps1.

@ imgema : γιατι στις κονσολες δωματιου της Νιντεντο, δεν ειναι χειροτερο ever το Ν64? για βαλε μια σειρα να δεις, NES, SNES, N64, GG, Wii... ειναι μακραν το χειροτερο. Ασχετα που τελικα με δεδομενη την απαραδεκτη πρακτικη του cartidge, δεν πηγε τοσο χαλια. Δηλαδη για μηχανημα με cartidge, πατωσε λιγοτερο απο οσο αναμενοταν, ειδικα σε σχεση με τον πατο του saturn που ειχε CD. Αλλα παρολα αυτα ειναι μια αποτυχια της νιντεντο, που εχει ελαχιστες, κατι virtua boy και καποια περιφερειακα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
Το sega saturn ειναι αποριας αξιο πως πατωσε, αφου ειχε σχεδον ιδιο hardware με το ps1. Η sega φταιει σιγουρα, γιατι στο ps1 βγηκαν τοσοι τιτλοι? και απο την αλλη με τοσες κυκλοφοριες hardware απο την sega (megaCD1, καπακι megaCD2, 32X και καπακι saturn) o κοσμος ειχε τις επιφυλαξεις του. Αλλα γιατι ψοφησε τοσο γρηγορα? η sega ειχε χασει απο την sony και βιαζοταν να ξαναμπει μπροστα με το Dreamcast? δεν ειδε οτι και η Nintendo με το Ν64 επισης εχασε, αλλα το παλεψε για μεγαλυτερο διαστημα? πολυ βιαστικοι εκει στην sega, η Νιντεντο επαιξε πιο ψυχραιμα.
Πολύ απλά στο saturn ήταν δύσκολο να προγραμματίσεις παιχνίδια λόγο των 2-πλών επεξεργαστών.Όσοι προγραμματιστές είχαν "μπιμμμππππππ" το saturn έκανε παπάδες αλλά δυστυχώς όλοι προτιμούσαν την ευκολία του ps1 -όπου και η sony βοήθησε τους ίδιους τους προγραματιστες - δίνοντας τους τα κατάλληλα εργαλεία και σαφώς όλοι προτίμησαν την ευκολή λύση,μιας και πιο ευκολα δημιουργεις ένα παιχνίδι στο ps1 και λιγότερα χρήματα ξοδευεις.(Εξου και ότι στο ps1 βλέπουμε πολλά παιχνίδια "φόλες" αφου μέχρι και η κουτσή μαρία μπορούσε να προγραμματισει ένα παιχνίδι)
 
Αρα παραδεχεσαι οτι η sony επαιξε καλυτερα, δινοντας καλυτερα εργαλεια και συμπεριφερθηκε καλυτερα στις εταιριες παιχνιδιων. Αν το κοιταξεις καλυτερα, θα δεις οτι η sony ειχε κανει ηδη τις κινησεις της πολυ πριν βγει το ps1.

Γιατι δεν το εκανε αυτο η sega?
 
Το Ν64 δεν πάτωσε όσο του άξιζε για μερικά παιχνίδια, είναι η γνώμη μου. Goldeneye και Mario 64 για παράδειγμα, μόνο και μόνο γι'αυτά τα δύο υπήρχε κόσμος που έμπαινε στο τριπάκι να αγοράσει αυτή την κονσόλα. Προσωπικά μου άρεσε που είχε cartridge, σίγουρα εκτός εποχής, άλλα έχει περισσότερη φάση -σήμερα- να συλλέγεις carts αντί για CD. Όπως και να έχει ναι, θολούρα, χειριστήριο και φυσικά ο ανταγωνισμός, το έφεραν στη μοίρα που ίσως του άξιζε. Για το CD32 θα συμφωνήσω με τον Shinobi/mike, δεν ανήκει σε αυτή τη γενιά εννοείται. Το CD32 ανταγωνίστηκε ουσιαστικά το MD και το Snes, άντε και το MegaCD/32Χ αν θεωρηθεί ανεξάρτητη κονσόλα κάποιο απο τα δυο -που δεν ήταν, στην Ευρώπη τουλάχιστον-. Εγώ αυτό είχα ψηφίσει εδώ, αλλα το έκανα επειδή γράφει πάνω Amiga, όπως προφανώς ψήφισαν οι του Ν64 αντίστοιχα φαντάζομαι :p Eίναι γνωστό ότι το PS1 κέρδισε, και την συνέχεια τη γνωρίζουμε όλοι.

Κατα τα άλλα ,αδικημένη κονσόλα στο εν λόγω δημοψήφισμα είναι και το 3DO, γιατί αυτό έφερε την επανάσταση και ουσιαστικά δημιούργησε το φαινόμενο του Playstation. Οι ιδέες που υπήρχαν πίσω απο αυτή την κονσόλα ήταν αποφασιστικές για το μέλλον, άσχετα αν απέτυχε -όχι λόγω κόστους, όπως ισχυρίζεται το internet, για μένα λόγω κακού timing, ήταν απλώς πολύ,μα πολύ μπροστά-
 
Απ'ότι θυμάμαι και ο δημιουργός του Shenmue Yu Suzuki είχε δηλώσει πόσο απίστευτα δύσκολο ήταν να προγραμματίσεις το Saturn για να σου δώσει το 100%

(γιατί αρχικά το Shenmue ήταν παιχνίδι του Saturn).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δυσκολη η ψηφοφορια τι να απαντησεις .Εκτος απο Amiga τα υπολοιπα τα εχω και τα εχω λιωσει και δεν θα ξεχωρισω καποια περισοτερρο απο τις αλλες .Οποτε δεν ψηφιζω .ΟΛΕΣ ηταν καλες και ξεχωριστες
 
Πίσω
Μπλουζα