Κι αν άλλαζε κάτι;

Και επιπλέον ας μην ξεχνάμε ότι κάποιοι ρόλοι ουσιαστικά "γράφονται" εξαρχής για συγκεκριμένους ηθοποιούς. Θεωρώ ότι τόοο ο Αντωνάκης και η Ελενίτσα στο "Η δε γυνή....", όσο και η Μπιμπί στο "Μια ζωή την έχουμε", γράφτηκαν για τους συγκεκριμένους ηθοποιούς που τους ερμήνευσαν. Σε Επιπλέον, σε πολλές περιπτώσεις, ακόμα κι αν προυπάρχει κάποιο έστω draft σεναρίου, πολλές φορές γίνονται τροποποιήσεις προκειμένου ο ρόλος να "κουμπώσει" καλύτερα πάνω σε ένα συγκεκριμένο ηθοποιό. Και αυτό εννοείται δεν συμβαίνει μόνο στον κινηματογράφο, αλλά- ακόμα ίσως συχνότερα- σε τηλεοπτικά σενάρια.
Σε καμία όμως από τις δύο ταινίες αυτό δεν ισχύει. Στη Γυνή, το έργο γράφτηκε πολύ νωρίτερα και ανέβηκε στο θέατρο από το θίασο Λογοθετίδη το 1959.
Επίσης το Μια Ζωή την Έχουμε ήταν να το παίξει ο Λογοθετίδης ο οποίος αρνήθηκε λόγω της υγείας του. Η βασική ιδέα του Τζαβέλλα ήταν να πρωταγωνιστήσει ο Λογοθετίδης με τη Βουγιουκλάκη, την οποία όμως απέρριψε ο Φίνος διότι προόριζε την ταινία για το εξωτερικό κι επέλεξε τη λύση της Σανσον.
 
και ανέβηκε στο θέατρο από το θίασο Λογοθετίδη το 1959.

Εάν ζούσε ο Λογοθετίδης, ή εάν είχε μεταφερθεί στον κινηματογράφο τη δεκαετία του 50 το "Η δε γυνή", νομίζω πως ο Λογοθετίδης θα ήταν ένας τέλειος Αντωνάκης! Και για Ελενίτσα θα μου άρεσε σε μια υποθετική early 50s μεταφορά η Σμάρω Στεφανίδου.
Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες σου και ειλικρινά δεν γνώριζα αυτές τις λεπτομέρειες. Στο "Μια ζωή την έχουμε" πάντως επ'ουδενί δεν μπορώ να φανταστώ Λογοθετίδη- Βουγιουκλάκη (cringάρω και μόνο στη σκέψη που λέει και ο 17χρονος ανιψιός μου:gun:
:p)
 
Αρχικά πάντως η σκέψη του Τζαβέλα ήταν να υποδυθούν το ζεύγος Κοκκοβίκου ο Δημήτρης Χορν και η Έλλη Λαμπέτη κάτι που δεν υλοποιήθηκε γιατί την εποχή που γυρίστηκε η ταινία ήταν χωρισμένοι. Πάντως πιστεύω ότι θα ταίριαζαν γάντι στους ρόλους του Αντωνάκη και της Ελενίτσας.
 
Τι θα λέγατε για τον Ληναίος με την Αναλυτή;
 
Πάντως πιστεύω ότι θα ταίριαζαν γάντι στους ρόλους του Αντωνάκη και της Ελενίτσας.
Αντωνάκης ο Χορν ναι. Ελενίτσα η Λαμπέτη;; Οχι, δε θα μου άρεσε καθόλου. Πρώτα πρώτα το πρόσωπο της και το ύφος της 'φωνάζανε' «ΣΝΟΟΟΟΜΠ». Αγράμματη, του δημοτικού, σπιτωμένη να παρακαλάει για στεφάνι η Λαμπέτη;; Ακόμα και στο Κορίτσι με τα Μαύρα που ήταν μια νησιωτοπούλα πάλι σνομπ νησιωτοπούλα ήταν. Κι επίσης δε θα ταίριαζε και ηλικιακά το 1965. Πρόσωπο είναι κι αυτό. Έρχεται μια στιγμή και σπάει!!!!


Τι θα λέγατε για τον Ληναίος με την Αναλυτή;
Θα λέγαμε ναι, γιατί όχι;;; :)
 
Συμφωνώ ότι η Λαμπέτη δεν θα μου ταίριαζε για Ελενίτσα, αλλά δεν νομίζω ότι η ηλικία της το 1965 ήταν εμπόδιο. Εδώ λέγαμε για Λογοθετίδη που το 65 ήταν πτώμα. Η Λαμπέτη στην κατάλληλη ηλικία πάλι θα ήταν αταίριαστη.

Διακρίνω μια αντιπάθεια προς τη Λαμπέτη? Πάντως το 1966 έπαιξε την Ζαν ντ' Αρκ στην Αγία Ιωάννα τυ Σω, άρα ρόλο το πολύ 19χρονης, και το 1969 τη Φράνκυ που ήταν κοριτσάκι. Αλλά ήταν στο θέατρο
.
Αγράμματη και σπιτωμένη ήταν και στη Φιλουμένα Μαρτουράνο που την είχα δει και ήταν απόλυτα πειστική. Κι εκεί ήθελε στεφάνι αλλά το έβαλε με κομπίνα. Αλλά πάλι θέατρο.
 
Πολύ ενδιαφέροντα όλα τα σχόλια σας, αγαπητές και αγαπητοί. Το συγκεκριμένο θέμα είναι, νομίζω, ένα από τα πιο συναρπαστικά του φόρουμ.
Ως προς την Έλλη Λαμπέτη, συμφωνώ ότι ήταν μάλλον αταίριαστη (δηλαδή υπερβολικά λαμπερή) για Ελενίτσα, αλλά το 1965 ήταν μόλις 39 ετών και κούκλα (έπαιζε στο θέατρο το "Λεωφορείον ο πόθος" και το "Ξυπόλυτοι στο πάρκο"). Η Ίλυα Λιβυκού που έπαιξε τον ρόλο στο θέατρο το 1959 ήταν σαραντάρα και νομίζω φαινόταν μεγαλύτερη από τη Λαμπέτη του 1965.
Διαβάζοντας τα σχόλια εδώ, σκέφτομαι ότι όντως ο Χορν θα μπορούσε να παίξει τον Αντωνάκη το 1965. Ίσως θα μπορούσε να παίξει την Ελενίτσα και η Μαίρη Χρονοπούλου της ίδιας εποχής.
Το ζευγάρι Λογοθετίδη-Βουγιουκλάκη στο "Μια ζωή την έχουμε" δεν δείχνει, θεωρητικά τουλάχιστον, να έχει την παραμικρή χημεία. Αλλά ποτέ δεν ξέρεις πώς θα έδειχνε στο πανί, αν γινόταν η ταινία με αυτούς τους δύο...
 
Εδώ λέγαμε για Λογοθετίδη που το 65 ήταν πτώμα. Η Λαμπέτη στην κατάλληλη ηλικία πάλι θα ήταν αταίριαστη.
Ούτε ο Λογοθετίδης θα ταίριαζε ηλικιακά για Κοκοβίκος. Λέει ο Αντωνάκης κάποια στιγμή οτι ήταν πολύ νέος όταν τη γνώρισε. Να πουμε οτι ήταν 25; και μια 10ετία μέχρι το γάμο άντε να πήγαινε 35. Η Ελενίτσα πόσο να ήταν οταν παντρεύτηκε; 30;;; Μπορεί και μικρότερη.
Η Λαμπέτη και νέα όταν ήταν πάλι έδειχνε μεγαλύτερη. Ο Χορν μέχρι τα 40 φεύγα ήταν απροσδιόριστης ηλικίας.
Διακρίνω μια αντιπάθεια προς τη Λαμπέτη?
Αντιπάθεια είναι βαριά κουβέντα. Ας πούμε μη συμπαθεια :)
 
Εμενα η Μαρω Κοντου δεν μου φαινεται πολυ ταιριαστη στο ρολο της Ελενιτσας.
Ειναι εκπληκτικη ηθοποιος οπου κι αν την εχω δει και στον συγκεκριμενο ρολο τα δινει ολα, αλλα τη ζημια την κανει το υφος κι η εμφανιση. Η Μαρω βγαζει προς τα εξω μια γυναικα δυναμικη, εξυπνη και δραστηρια. Με τιποτα δεν μπορω να δω αυτη τη γυναικαρα σαν την αγραμματη και υποταγμενη Ελενιτσα που τρεμει να κοιταξει στα ματια τον Αντωνακη μολις του φυγει ενα κουμπι απο το πουκαμισο.
Χιλιες φορες Αναλυτη και Στυλιανοπουλου.
 
Νομίζω ότι η Ελενίτσα είναι ο μεγάλος θρίαμβος της Μάρως Κοντού στον κινηματογράφο, ακριβώς γιατί αυτή η δυναμική και δραστήρια γυναίκα, όπως ακριβώς την περιγράφει η bambinella παραπάνω, κατορθώνει στο "Η γυνή να φοβήται τον άντρα" να ξεχάσει τη γοητευτική κοσμική ντάμα και να μεταμορφωθεί εκπληκτικά σε αυτό το υποταγμένο αλλά τόσο καλόκαρδο και αξιοπρεπές πλάσμα που είναι ο χαρακτήρας. Έπιασε πολύ λεπτές αποχρώσεις σε αυτό τον ρόλο η Κοντού, όπως άλλωστε και ο Γιώργος Κωνσταντίνου.
 
Άλλωστε για να μπορέσει να αλλάξει τόσο μετά τον γάμο, η Ελενίτσα θα πρέπει να είχε αυτά τα δυναμικά στοιχεία στον χαρακτήρα της. Παρέμεναν σε λανθάνουσα μορφή λόγω των κοινωνικών συμβάσεων της εποχής και ο γάμος τα απελευθέρωσε διότι την έκανε "κυρία". Αλλιώς και παντρεμένη θα παρέμενε υποταγμένη, και τότε πραγματικά θα έπρεπε να την παίξει μια ηθοποιός - χαμομηλάκι.
 
Νομίζω ότι η Ελενίτσα είναι ο μεγάλος θρίαμβος της Μάρως Κοντού στον κινηματογράφο, ακριβώς γιατί αυτή η δυναμική και δραστήρια γυναίκα, όπως ακριβώς την περιγράφει η bambinella παραπάνω, κατορθώνει στο "Η γυνή να φοβήται τον άντρα" να ξεχάσει τη γοητευτική κοσμική ντάμα και να μεταμορφωθεί εκπληκτικά σε αυτό το υποταγμένο αλλά τόσο καλόκαρδο και αξιοπρεπές πλάσμα που είναι ο χαρακτήρας. Έπιασε πολύ λεπτές αποχρώσεις σε αυτό τον ρόλο η Κοντού, όπως άλλωστε και ο Γιώργος Κωνσταντίνου.
Συμφωνώ απόλυτα
 
Ένας ιδιαίτερος κινηματογραφικός γυναικείος ρόλος ήταν κατά την άποψη μου αυτός της Έλλης Φωτίου στον Φόβο του Κώστα Μανουσάκη. Θα μπορούσατε να σκεφτείτε άλλη ηθοποιό να παίζει αυτό το ρόλο; Εγώ οχι πάντως.
 
Τι ωραία ταινία ο Φόβος του Μανουσακη! Θεωρώ την αγαπημένη μου Έλλη Φωτίου ιδανική για το συγκεκριμένο ρόλο. Μια άλλη πάντως ηθοποιός που θα μου "κουμπωνε" καλά για αυτό το ρόλο είναι και η Ελένη Θεοφίλου. Για τους νεώτερους, ήταν μια πολύ όμορφη μελαχρινή ηθοποιός που έγινε ευρύτερα γνωστή λίγα χρόνια μετά από το Μεθοριακο Σταθμο (έκανε τη δασκάλα), ενώ ήδη από τα μέσα του 60 έπαιζε σε κάπως πιο "arty" ταινιες όπως το 'Κιεριον' του Δήμου Θέου
 
Η Λαμπέτη στο ρόλο της Ρίτας (Μ.Κοντού) στο "Αλίμονο στους νέους" πως θα σας φαινόταν;;
Προσωπικά θα μου άρεσε...



(σ.σ. Η αλήθεια είναι ότι η Κοντού έγινε παρτενέρ του ακριβώς γιατί του είχε φύγει η Λαμπέτη τότε. Την είχε ανακαλύψει για το "Ρομανσέρο", κι έτσι έπαιξε μαζί του κι στο "Αλίμονο στους νέους" το οποίο μεταφέρθηκε στο σινεμά μετά τη θεατρική επιτυχία. Αν δεν του έφευγε η Λαμπέτη, το πιθανότερο ήταν ότι θα έπαιζε εκείνη το ρόλο).
 
Η Λαμπέτη μου φαίνεται μεγάλη για Ρίτα. Μιλάμε για το 1961. Θέλω να πω δε χρειαζόταν να γίνει νέος ο Χορν. Είχε ελπίδες και ως γεροπαραλυμενος. :) ( πλάκα κάνω φίλες και φίλοι της Λαμπέτη)
Σε αυτήν την ταινία θα έβλεπα ευχαρίστως τη Ζωιτσα τη Λάσκαρη, την οποία έχω ξαναπεί θα ήθελα να δω με τον Χορν. Επίσης δε θυμάμαι αν η Ζωη δούλεψε ποτέ με το Σακελαριο. Νομίζω θα ήταν κουκλίτσα Ρίτα που κολάζει και κοκορους...
Την ίδια εποχή, ενδιαφερουσα Ρίτα μπορεί να έδινε κι η Άννα Φονσου, αν δηλαδή δεν πιανοταν μαλλί με μαλλί με το Χορν και του μαδουσε την περούκα
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πολύ ενδιαφέρον θέμα.
Μέσα μου έχουν ταυτιστεί τόσο οι συγκεκριμένοι ηθοποιοί με τους ρόλους που τους έχω δει να παίζουν στις ταινίες, που πολύ δύσκολα θα φανταζόμουν κάποιον άλλο στην θέση τους.
 
Τον ρόλο της Έλλης Φωτίου (η οποία ήταν όντως τέλεια στην ταινία) ίσως θα μπορούσε να τον υποδυθεί και η Ξένια Καλογεροπούλου. Συμφωνώ, πάντως, με τον Θάνο ότι και η Ελένη Θεοφίλου θα ήταν ενδιαφέρουσα επιλογή.
Τον ρόλο της Μάρως Κοντού στο "Αλίμονο στους νέους" όλες οι ηθοποιοί που αναφέρονται παραπάνω (Ζωή Λάσκαρη, Άννα Φόνσου, Γκέλυ Μαυροπούλου) θα μπορούσαν να τον ερμηνεύσουν η καθεμιά με το δικό της ύφος.
 
Για πάμε άλλη μια υπόθεση..
Ποια ηθοποιός θα μπορούσε να παίξει τη Χαρτοπαίχτρα αντί της εξαιρετικής Ρένας Βλαχοπούλου;

1. Σμαρούλα Γιούλη
2. Μαίρη Λαλοπούλου
3. Δέσπω Διαμαντίδου
4. Άλλη
 
Πίσω
Μπλουζα