Ξέρατε ότι....;

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Bambinella
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Κάποιος ιταλομαθής μπορεί να εξηγήσει το αββιαμο σκοπερτο του τίτλου και σε δυο σειρές το περιεχόμενο του κειμένου; Ξέροντας σπανιόλικα κάτι σκαμπάζω αλλά μάλλον λέξεις.
Το μόνο που καταλαβαίνω είναι πως την συγκρίνουν με την ωραία Ελένη της αρχαιότητας
 
Κάποιος ιταλομαθής μπορεί να εξηγήσει το αββιαμο σκοπερτο του τίτλου και σε δυο σειρές το περιεχόμενο του κειμένου; Ξέροντας σπανιόλικα κάτι σκαμπάζω αλλά μάλλον λέξεις.

Ο τίτλος λέει "μετά από 3194 χρόνια από τον Τρωικό πόλεμο ανακαλύψαμε στην Ελλάδα την Ωραία Ελένη".


Το μόνο που καταλαβαίνω είναι πως την συγκρίνουν με την ωραία Ελένη της αρχαιότητας
Έτσι ακριβώς! Την επαινούν για την ομορφιά της και το παράστημά της αλλά ταυτόχρονα το άρθρο κάνει μια όχι και τόσο κολακευτική ανθρωπολογική προσέγγιση στον υπόλοιπο νεαρό γυναικείο πληθυσμό της χώρας μας, ο οποίος στην ηλικία της Έλενας μένει μέσα στο σπίτι κεντώντας την προίκα του και απλώς ονειρεύεται έναν καλό γάμο. Στην πραγματικότητα η πρόθεση του αρθρογράφου είναι να δείξει πόσο διαφορετική είναι η Έλενα που πάει σχολείο (στο άρθρο λέει ότι είναι 17 χρόνων) και ταυτόχρονα παίζει σε ταινίες και πληρώνεται από αυτές, ενώ οι συμμαθήτριές της τη ζηλεύουν τόσο για τη δουλειά που κάνει όσο και για το ότι οι άντρες χαζεύουν στο πέρασμά της από τους δρόμους της Αθήνας και της σφυρίζουν.

Προσωπικά στο άρθρο με ενόχλησαν φράσεις του τύπου "η Ελλάδα είναι μια χώρα φτωχή και προσκολλημένη στις παραδόσεις της: μια ακηλίδωτη φήμη σε συνδυασμό με μια αξιοπρεπή προίκα αποτελούν σίγουρη εγγύηση για έναν ευτυχισμένο γάμο. Και η νύφη δε χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα όμορφη, αρκεί να είναι αγνή και να έχει συμπεριφορά που δεν προκαλεί τα κουτσομπολιά. Αλλά η Έλενα δε φοβάται μη μείνει γεροντοκόρη γιατί το σινεμά της βρήκε λύση καλύτερη από ένα γάμο" . :eek:
Κανονικά δεν θα έπρεπε να ενοχλούμαι, έτσι ήταν η κοινωνία τότε. Αλλά μη μας το τρίβουν και οι γείτονες στη μούρη. Δεν ήταν και τόσο διαφορετικοί από εμάς εκείνη την εποχή.
Τα σχόλια δικά σας.

(επίσης του πότε είναι το άρθρο; το 1250 πΧ περίπου δεν έγινε ο Τρωικός πόλεμος; κάπου δεν μου βγαίνουν τα νούμερα)
 
Τελευταία επεξεργασία:
Η παραδοσιακή περίοδος του Τρωικού Πολέμου αν θυμάμαι καλά ήταν 1218-1209 πΧ, αλλά οι χρονιές δεν είναι αποτέλεσμα ιστορικής ή αρχαιολογικής έρευνας. Οφείλονται στο Πάριο Χρονικό το οποίο δεν διαχωρίζει μυθικά και ιστορικά γεγονότα. Λέει πόσα χρόνια "περάσανε" από τότε. Βρήκα το κείμενο κάπου αλλά εχω προβλήματα με το encoding. Αλλά μας δίνει και την ακριβή ημερομηνία, όχι μόνο χρόνο. :)

23.38bἀφ’ οὗ οἱ [Ἕλλη]νες εἰς Τροίαν ἐ[ξεστ]ράτευσ[αν], ἔτη ΗΗΗΗΙΙΙΙ, βασιλεύοντος Ἀθη[νῶν]
39a[Μεν]εσθέως τρεισκαιδεκάτου ἔτους.
24.39bἀφ’ οὗ Τροία ἥλω, ἔτη ΗΗΗΗΔΔΔΔ, βασιλεύοντος Ἀθηνῶν [Μενεσθέ]ως δευτέρου <καὶ εἰκοστοῦ> ἔτους μηνὸς Θ[αρ]-
40a[γηλιῶ]νος ἑβδόμηι φθίνοντος.

Σε βολεύουν αυτές οι ημερομηνίες? Αν θεωρήσουμε ότι μετράει από την αρχή, 3194-1218= 1976, που είναι πολύ πρόσφατη ημερομηνία, αλλά μόνο καμιά 10ριά χρόνια, και δεδομένου ότι δεν υπάρχουν γραπτές πηγές σύγχρονες μόνο κατά προσέγγιση μπορεί να χρονολογηθεί από αρχαιολογικά ευρήματα οποιοδήποτε ιστορικό γεγονός ταυτιστεί με τον μυθολογικό Τρωικό πόλεμο. Έχω διαβάσει ένα βιβλίο για τους Χετταίους και θυμάμαι ότι λίγο πριν να γίνει το έλα να δεις στην περιοχή ο βασιλιάς των Χετταίων έγραψε ένα γράμμα στον βασιλιά των Ahhiyawa όπου γκρίνιαζε γιατί οι Ahhiyawa ενοχλούσαν τη Wilusa αλλά ακόμη κι αν αυτό είναι Αχαιοί και Ίλιον, η μυθολογία έχει κάμποσες φορές να επιτίθενται Έλληνες στην Τροία, το γράμμα δεν αναφέρεται απαραίτητα στον "Τρωικό πόλεμο". Δεν θυμάμαι πότε χρονολογείται το γράμμα κι αν είναι ~1250.

Πάντως μεταξύ των λίγων ιταλικών, λίγων γαλλικών,και αγγλοελληνικών, κατάλαβα κάμποσα από το άρθρο. Κυρίως ότι θάβει τις ελληνίδες μια που τις αντιπαραθέτει και εμφανισιακά με την Έλενα που δεν είναι τυπική Ελληνίδα.
 
Ο τίτλος λέει "μετά από 3194 χρόνια από τον Τρωικό πόλεμο ανακαλύψαμε στην Ελλάδα την Ωραία Ελένη".



Έτσι ακριβώς! Την επαινούν για την ομορφιά της και το παράστημά της αλλά ταυτόχρονα το άρθρο κάνει μια όχι και τόσο κολακευτική ανθρωπολογική προσέγγιση στον υπόλοιπο νεαρό γυναικείο πληθυσμό της χώρας μας, ο οποίος στην ηλικία της Έλενας μένει μέσα στο σπίτι κεντώντας την προίκα του και απλώς ονειρεύεται έναν καλό γάμο. Στην πραγματικότητα η πρόθεση του αρθρογράφου είναι να δείξει πόσο διαφορετική είναι η Έλενα που πάει σχολείο (στο άρθρο λέει ότι είναι 17 χρόνων) και ταυτόχρονα παίζει σε ταινίες και πληρώνεται από αυτές, ενώ οι συμμαθήτριές της τη ζηλεύουν τόσο για τη δουλειά που κάνει όσο και για το ότι οι άντρες χαζεύουν στο πέρασμά της από τους δρόμους της Αθήνας και της σφυρίζουν.

Προσωπικά στο άρθρο με ενόχλησαν φράσεις του τύπου "η Ελλάδα είναι μια χώρα φτωχή και προσκολλημένη στις παραδόσεις της: μια ακηλίδωτη φήμη σε συνδυασμό με μια αξιοπρεπή προίκα αποτελούν σίγουρη εγγύηση για έναν ευτυχισμένο γάμο. Και η νύφη δε χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα όμορφη, αρκεί να είναι αγνή και να έχει συμπεριφορά που δεν προκαλεί τα κουτσομπολιά. Αλλά η Έλενα δε φοβάται μη μείνει γεροντοκόρη γιατί το σινεμά της βρήκε λύση καλύτερη από ένα γάμο" . :eek:
Κανονικά δεν θα έπρεπε να ενοχλούμαι, έτσι ήταν η κοινωνία τότε. Αλλά μη μας το τρίβουν και οι γείτονες στη μούρη. Δεν ήταν και τόσο διαφορετικοί από εμάς εκείνη την εποχή.
Τα σχόλια δικά σας.

(επίσης του πότε είναι το άρθρο; το 1250 πΧ περίπου δεν έγινε ο Τρωικός πόλεμος; κάπου δεν μου βγαίνουν τα νούμερα)
Θενξ για την ενδελεχέστατη ανάλυση.
 
Η παραδοσιακή περίοδος του Τρωικού Πολέμου αν θυμάμαι καλά ήταν 1218-1209 πΧ, αλλά οι χρονιές δεν είναι αποτέλεσμα ιστορικής ή αρχαιολογικής έρευνας. Οφείλονται στο Πάριο Χρονικό το οποίο δεν διαχωρίζει μυθικά και ιστορικά γεγονότα. Λέει πόσα χρόνια "περάσανε" από τότε. Βρήκα το κείμενο κάπου αλλά εχω προβλήματα με το encoding. Αλλά μας δίνει και την ακριβή ημερομηνία, όχι μόνο χρόνο. :)

23.38bἀφ’ οὗ οἱ [Ἕλλη]νες εἰς Τροίαν ἐ[ξεστ]ράτευσ[αν], ἔτη ΗΗΗΗΙΙΙΙ, βασιλεύοντος Ἀθη[νῶν]
39a[Μεν]εσθέως τρεισκαιδεκάτου ἔτους.
24.39bἀφ’ οὗ Τροία ἥλω, ἔτη ΗΗΗΗΔΔΔΔ, βασιλεύοντος Ἀθηνῶν [Μενεσθέ]ως δευτέρου <καὶ εἰκοστοῦ> ἔτους μηνὸς Θ[αρ]-
40a[γηλιῶ]νος ἑβδόμηι φθίνοντος.

Σε βολεύουν αυτές οι ημερομηνίες? Αν θεωρήσουμε ότι μετράει από την αρχή, 3194-1218= 1976, που είναι πολύ πρόσφατη ημερομηνία, αλλά μόνο καμιά 10ριά χρόνια, και δεδομένου ότι δεν υπάρχουν γραπτές πηγές σύγχρονες μόνο κατά προσέγγιση μπορεί να χρονολογηθεί από αρχαιολογικά ευρήματα οποιοδήποτε ιστορικό γεγονός ταυτιστεί με τον μυθολογικό Τρωικό πόλεμο. Έχω διαβάσει ένα βιβλίο για τους Χετταίους και θυμάμαι ότι λίγο πριν να γίνει το έλα να δεις στην περιοχή ο βασιλιάς των Χετταίων έγραψε ένα γράμμα στον βασιλιά των Ahhiyawa όπου γκρίνιαζε γιατί οι Ahhiyawa ενοχλούσαν τη Wilusa αλλά ακόμη κι αν αυτό είναι Αχαιοί και Ίλιον, η μυθολογία έχει κάμποσες φορές να επιτίθενται Έλληνες στην Τροία, το γράμμα δεν αναφέρεται απαραίτητα στον "Τρωικό πόλεμο". Δεν θυμάμαι πότε χρονολογείται το γράμμα κι αν είναι ~1250.

Πάντως μεταξύ των λίγων ιταλικών, λίγων γαλλικών,και αγγλοελληνικών, κατάλαβα κάμποσα από το άρθρο. Κυρίως ότι θάβει τις ελληνίδες μια που τις αντιπαραθέτει και εμφανισιακά με την Έλενα που δεν είναι τυπική Ελληνίδα.
Καλά δεν παίζεται ο ελεφας ολόκληρη ανάλυση του Τρωικού πολεμου
 
Το 1966 η Χριστίνα Σύλβα έλεγε σε συνέντευξή της στον Κώστα Σειζάν στην εφημερίδα "Εμπρός" ότι εγκαταλείπει το θέατρο και πρόκειται να στραφεί στον γαλλικό κινηματογράφο, αρχής γενομένης από την ταινία "Νόμπελ", με την Άννα Καρίνα και την Κατρίν Ντενέβ. Η ταινία δεν γυρίστηκε ποτέ και η Σύλβα όχι μόνο δεν έπαιξε στον γαλλικό κινηματογράφο, αλλά τερμάτισε και τις εμφανίσεις της στον ελληνικό κινηματογράφο.
 
Eιναι το λεγόμενο smoky eyes.
Δεν θα το ελεγα. Ειναι πολυ καθαρες οι γραμμες για να ειναι smokey.

Η ταινία δεν γυρίστηκε ποτέ και η Σύλβα όχι μόνο δεν έπαιξε στον γαλλικό κινηματογράφο, αλλά τερμάτισε και τις εμφανίσεις της στον ελληνικό κινηματογράφο.
Ντεκαντανς, ω μον ντιε!
 
Θυμάστε την <<γιαγιά Σοφία>> απο το Ρετιρέ...

Το ξέρατε ότι..

 
Το να λούζεσαι με κολόνια δεν είναι ένδειξη καθαριότητας. Αν οι διάφοροι Λουδοβίκοι της Γαλλίας και οι αυλικοί και ευγενείς δεν ήταν μέσα στη λέχρα και την μπόχα δεν θα ήταν σήμερα τόσο διάσημα τα γαλλικά αρώματα. Επίσης δεν είναι ένδειξη καθαριότητας το να έχουν τα πουκάμισά σου μονόγραμμα.
 
Τα έχουμε ακούσει εκατό φορές. Τα ίδια και τα ίδια.
 
δηλαδή ο Λουί Κατόρζ ήταν μποχερός όπως λένε τα ανιψάκια μου; πρέπει να ήταν πραγματικά ίου εκείνες τις εποχές, μάλιστα είχαν ειδικό χέρι κοκάλινο για να ξύνονται μέσα από τις περούκες!
 
Το να λούζεσαι με κολόνια δεν είναι ένδειξη καθαριότητας. Αν οι διάφοροι Λουδοβίκοι της Γαλλίας και οι αυλικοί και ευγενείς δεν ήταν μέσα στη λέχρα και την μπόχα δεν θα ήταν σήμερα τόσο διάσημα τα γαλλικά αρώματα. Επίσης δεν είναι ένδειξη καθαριότητας το να έχουν τα πουκάμισά σου μονόγραμμα.
δηλαδή ο Λουί Κατόρζ ήταν μποχερός όπως λένε τα ανιψάκια μου; πρέπει να ήταν πραγματικά ίου εκείνες τις εποχές, μάλιστα είχαν ειδικό χέρι κοκάλινο για να ξύνονται μέσα από τις περούκες!
Όχι ότι σήμερα τα πράγματα είναι καλύτερα. Μια καλοκαιρινή βόλτα στα μουμουμου θα πείσει.
 
Πίσω
Μπλουζα