Ξέρατε ότι....;

Μπορει και να το εχω γραψει κι αλλη φορα στο φορουμ, δεν ειμαι σιγουρη: Η Καρεζη στα νιατα της ηταν δεξια. Υστερα γνωρισε τον Καζακο, τον ερωτευτηκε και τον ακολουθησε ακομα και στις πολιτικες του πεποιθησεις.
 
Συνεχίζει να με μορφώνει το Ρετρομάνιαξ. Δεν είχα ιδέα ότι ο Μυράτ ήταν αριστερός. Για δεξιό θα τον μάντευα ίσως λόγω της συγγενικής σχέσης του αλλά και της συνεργασίας του με τη Μαρίκα Κοτοπούλη. Είχε και πολύ αριστοκρατικό στυλ (αν και αυτό δεν σήμαινε τίποτε διότι ο αριστοκρατικότερος όλων από εμφάνιση και φωνή ήταν ο Λυκούργος Καλλέργης ?. Δεν θυμάμαι να είχα ακούσει ή διαβάσει τίποτε σε συνέντευξή του που να έδειχνε τον πολιτικό του προσανατολισμό. Αλλά διαβάζω τώρα στη wikipedia ότι ήταν γραμματέας του ΕΑΜ Θεάτρου επί Κατοχής. Άρα αριστερός με πατέντα.
 
Συνεχίζει να με μορφώνει το Ρετρομάνιαξ. Δεν είχα ιδέα ότι ο Μυράτ ήταν αριστερός. Για δεξιό θα τον μάντευα ίσως λόγω της συγγενικής σχέσης του αλλά και της συνεργασίας του με τη Μαρίκα Κοτοπούλη. Είχε και πολύ αριστοκρατικό στυλ (αν και αυτό δεν σήμαινε τίποτε διότι ο αριστοκρατικότερος όλων από εμφάνιση και φωνή ήταν ο Λυκούργος Καλλέργης ?. Δεν θυμάμαι να είχα ακούσει ή διαβάσει τίποτε σε συνέντευξή του που να έδειχνε τον πολιτικό του προσανατολισμό. Αλλά διαβάζω τώρα στη wikipedia ότι ήταν γραμματέας του ΕΑΜ Θεάτρου επί Κατοχής. Άρα αριστερός με πατέντα.Ειναι γνωστο οτι ο Μυρατ ηταν αριστερος εχω διαβασει και τα σχετικα με την Παπαδακη που αναφερει ποιοι καλλιτεχνες ηταν αριστεροι και ποιοι δεξιοι.Επισης αριστοκρατικο στυλ ειχε και ο Μανος Κατρακης ειδικα στις ταινιες με τον Κουρκουλο ομως ηταν αριστερος.Και ο Αλεξανδρακης ηταν αριστερος .Οι αριστεροι πως θα επρεπε να ειναι δηλαδη? Οι πεποιθησεις δεν εχουν σχεση με την εμφανιση.




Ειναι γνωστο οτι ο Μυρατ ηταν αριστερος εχω διαβασει και τα σχετικα με την Παπαδακη που αναφερει ποιοι καλλιτεχνες ηταν αριστεροι και ποιοι δεξιοι.Επισης αριστοκρατικο στυλ ειχε και ο Μανος Κατρακης ειδικα στις ταινιες με τον Κουρκουλο ομως ηταν αριστερος.Και ο Αλεξανδρακης ηταν αριστερος .Οι αριστεροι πως θα επρεπε να ειναι δηλαδη? Οι πεποιθησεις δεν εχουν σχεση με την εμφανιση.

Eλπίζω να μην προκαλέσει τυχόν  εντάσεις το θέμα ( γιατί άλλωστε ),  αλλά οι περισσότεροι παλιοί ηθοποιοί ( τουλάχιστον τα πρωτοκλασάτα ονόματα ) ήταν δεξιοί. Η νέα γενιά ηθοποιών που ήρθε  κυρίως προς τα τέλη του '70,  άνηκαν στην αριστερά. Πχ   Μακρής,  Λογοθετίδης,  Λιβυκού, Χορν,  Λαμπέτη, Καλουτά, Κωνσταντάρας, Ρίζος, Χατζηχρήστος,  Βλαχοπούλου,  Αυλωνίτης,  Παπαγιαννόπουλος, Κοντού,  Παντελής Ζερβός,  Φέρμας,  Πλατής,  Γιάννης Μιχαλόπουλος, Ευθυμίου, Κώστας  Καρράς  κλπ,  ήταν γνωστοί δεξιοί. Στον Λογοθετίδη είχε γίνει και πρόταση από την ΕΡΕ του Καραμανλή να πολιτευθεί.  Αριστεροί γνωστοί ήταν οι  Αλεξανδράκης, Βέγγος,  Φωτόπουλος  ( αν και είχε θυμώσει από κάτι και δεν ασχολούνταν ), Κατράκης, Μυράτ, Βασιλειάδου, Καζάκος, Τσαγανέας  κλπ. Ένωση  Κέντρου ψήφιζε ο Σταυρίδης   και μάλιστα ήταν πολύ φίλος με τον Γεώργιο Παπανδρέου ( τους φαντάζομαι να κουβεντιάζουν και να λένε ατάκες) . 
Η Λαμπετη ηταν αριστερη εχω διαβασει το βιβλιο της και ελεγε τις διαφορες της με τον Χορν οτι ειχαν διαφορετικες πολιτικες πεποιθησεις.

Εχω κάποιες απορίες και κάποια σχόλια για τα παραπάνω. 

1. Είχε υπογράψει η Καρέζη συμβόλαιο με τον Καμί;;;; Κι αν ναι τι απέγινε;

2. Ο Στάγιας που ήταν σύζυγος της Φυτούση ( γνωρίστηκαν στην Οδό Ονείρων) είχε καμία σχέση με τη Νάνα Μούσχουρη;

3. Είχε ο Βασίλης Αυλωνίτης κόρη ηθοποιό; Γνωρίζετε τίποτα σχετικό;

4. Παντρεύτηκε τελικώς η Σκουλούδη;;;;

Σχόλια:

- Η Βλαχοπούλου μιλάει για τον κατοπινό της σύζυγο μάλλον αν όχι σίγουρα. τώρα 38 δε νομίζω Ρένα μου αλλά δε βαριέσαι...

- Το έργο "Μιας πεντάρας νιάτα"  ανέβηκε πρώτα ως θεατρικό με πρωταγωνίστρια την Σύλβα. Υπάρχει και στο διαδίκτυο. Ο δε σκηνοθέτης του θεατρικού Δ. Νικολαίδης πρέπει όντως να λάτρευε τη γυναίκα του, Σούλη Σαμπάχ. 

- Η Κούλα Αγαγιώτου μιλάει για το γνωστό θέμα με το έγκλημα του ανιψιού της πληροφορίες εδώ:





Τα γνωστά μοιρολόγια δεν τα σχολιάζω χρονιάρες μέρες..
Ναι η Σκουλουδη παντρευτηκε.
 
Έχω σοβαρή ένσταση για τον Χατζηχρήστο σχετικά με τα πολιτικά του φρονήματα, καθώς όπως είχε δηλώσει ο ίδιος διακινούσε εφημερίδες του ΚΚΕ.

https://www.rizospastis.gr/story.do?id=969974
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο Νίκος Φέρμας δεν ήταν δεξιός. Μετά τα Δεκεμβριανά μάλιστα συμμετείχε σε έναν απο τους περιοδεύοντες θιάσους που φύγαν απο την Αθήνα. Για αυτούς τους θιάσους και για τα έργα που ανέβασαν έχω  κάνει μια μικρή έρευνα γιατί δεν υπάρχουν πολλές πληροφορίες. Μιας που αναφέρθηκε όμως η περίπτωση του Φέρμα ας αφήσω εδω κι αυτό ως πληροφορία. 

Ο Φέρμας έφυγε απο την Αθήνα με το " Θέατρο του Λαού της Αθήνας". 

Ολόκληρος ο θίασος: Μιράντα, Άννα Εμμανουήλ, Ολυμπία Παπαδούκα, Κατερίνα Καχριμάνη, Νίτσα Φέρμα, Αντώνης Γιαννίδης, Αλέκος Μπούμπης, Γιώργος Δήμος, Τίτος Βανδής, Φραγκίσκος Μανέλης, Λευτέρης Δαρζέντας, Νίκος Φέρμας, Λ. Λεβαντής, Γρ. Κλειώτης, Ρ. Χρέλιας. 

Μαζί τους ως συγγραφείς ακολούθησαν οι Γιάννης Ρίτσος κ Ασημάκης Γιαλαμάς, ο σκηνοθέτης Γιαννούλης Σαραντίδης, ο σκηνογράφος Στέφανος Αλμαλιώτης, ενώ υπεύθυνος διευθυντής ήταν ο γνωστός τότε διευθυντής θιάσων Ανδρέας Μαρουλίδης. 

* Η ηθοποιός Νίτσα Φέρμα ήταν σύζυγος του Φέρμα. Λογικά δε συνέχισε ως ηθοποιός δεν έχω βρει τίποτα σχετικό. 

* Επίσης αν και θυμάμαι καθαρά οτι ο Νίκος Ρίζος ήταν υποστηρικτής του Κέντρου, δε μπορώ να θυμηθώ απο που το ξέρω κι αφήνω μια αμφιβολία. 

* οι περιοδεύοντες θίασοι του τότε στήθηκαν στο φτερό που λέμε, από καλλιτέχνες που εγκατέλειπαν -οι πιο πολλοί υπό το φόβο της σύλληψης- την πρωτεύουσα. Αν είναι σωστές οι πληροφορίες που έχω συγκεντρώσει, οι θίασοι αυτοί παίξανε σε επαρχίες περίπου για ένα δίμηνο, οπότε κι οι περισσότεροι επέστρεψαν στην Αθήνα

Έχω σοβαρή ένσταση για τον Χατζηχρήστο σχετικά με τα πολιτικά του φρονήματα, καθώς όπως είχε δηλώσει ο ίδιος συμμετείχε και διακινούσε εφημερίδες του ΚΚΕ. 
Ξέρω για το Χατζηχρήστο, πως αν και δεν ήταν ενταγμένος ήταν μάλλον από τους συμπαθούντες την αριστερά. Σε μια απο τις συχνές συλλήψεις του ποιητή Τ. Λειβαδίτη ο Χατζηχρήστος του πήγαινε κουβέρτες και τρόφιμα στη φυλακή, με βάση τη μαρτυρία της Α. Γεωργούλη. 
 
Ναι έτσι είναι, όχι κομματικά ενταγμένος, αλλά εκεί προσανατολισμένος. Ο Γκιωνάκης ήταν δεξιός, ενώ νόμιζω οτι και ο Ρίζος ήταν δεξιούλης
 
Η σύζυγος του Φέρμα δεν ήταν η Άννα Παντζίκα, με τον περιπετειώδη γάμο με τους "μπάφους";
 
Η σύζυγος του Φέρμα δεν ήταν η Άννα Παντζίκα, με τον περιπετειώδη γάμο με τους "μπάφους";
Ναι. Αλλά πρέπει να ήταν η δεύτερη σύζυγος. Ο Φερμας πρέπει νέος να είχε κάνει κι άλλο γάμο. Αναφέρονται μέσα στα ζευγάρια που κοιμόντουσαν μαζί στους περιοδεύοντες θιάσους και λόγω επιθέτου υποθέτω πως πρόκειται για σύζυγο. Κι άλλη αποκλειστικότητα του φόρουμ, Χριστέ μου θα τρελαθώ !!!! ????

Διόρθωση: Δεν πρόκειται για αποκλειστικότητα ( με παίρνουν τα κλάματα)  ούτε για δεύτερο γαμο ( κλαίω γοερά). Η Άννα και η Νίτσα φαίνεται πως είναι ένα και το αυτό πρόσωπο. Οι γνωρίζοντες απο παλιά την οικογένεια Φέρμα την αποκαλούν Νίτσα. Τώρα γιατί την έχουμε καταχωρημένη ως Άννα δεν ξέρω. Για του λόγου το ακριβές η συνέντευξη στενού φίλου του Φέρμα που τον γνώριζε απο παιδί αναφέρει:

Παντρεύτηκε λίγο αργότερα μια καλή κοπέλα, τη χορεύτρια Νίτσα Μπάτσικα, που του ταίριαζε απόλυτα γιατί κι αυτή ήταν μια εύθυμη και καλόκαρδη γυναίκα. Ο γάμος τους κράτησε αδιατάραχτα, πράγμα όχι και πολύ συνηθισμένο στα θεατρικά ζευγάρια.

http://ellinikoskinimatografos.gr/η-συγκλονιστική-ζωή-του-νίκου-φέρμα/

Ο δημοσιογράφος που το δημοσίευσε φαίνεται είχε την ίδια απορία με εμάς

Δεν παίρνω όρκο για την ακρίβεια των όσων αφηγείται ο Θ. Σαράφης-Καρτέρης. Για παράδειγμα, ο Λαπαθιώτης γεννήθηκε το 1888, όχι το 1889 ενώ και σε αρκετά άλλα σημεία έχω αμφιβολίες (ας πούμε, η Βικιπαίδεια αναφέρει ότι η γυναίκα του Φέρμα λεγόταν Άννα Παντζίκα, ενώ εδώ αναφέρεται ως Νίτσα Μπάτσικα). 

http://ellinikoskinimatografos.gr/η-συγκλονιστική-ζωή-του-νίκου-φέρμα/

Έχοντας δει όμως το θεατρικό πρόγραμμα απο τον θίασο που αναφέρω παραπάνω καταλήγω σχεδόν με βεβαιότητα πως η γυναίκα του Φέρμα ήταν Νίτσα. Ίσως το Άννα να είναι το λάθος. Άλλωστε ως Νίτσα γράφεται στο θίασο, Νίτσα την αναφέρει κι ο Βανδής που ήταν κι ο ίδιος στο θίασο. 

Και για να συνεχίσουμε το θέμα μιας που όπως το έψαχνα βρήκα κι αυτή την πληροφορία 

Ξέρετε ότι.... 

Ο Νίκος Φέρμας ήταν ανυπότακτος; 

Και πήρε το ψευδώνυμο με το οποίο καθιερώθηκε στο θέατρο και τον κινηματογρά­φο. Αλλά η μετονομασία αυτή είχε και μίαν άλλη… ευεργετική συνέπεια για το φίλο μας. Δεν στρατεύτηκε! Έμεινε ανυπότακτος σ’ όλη του τη ζωή. Οι στρατολογικές αρχές αναζητούσαν στη Μυτιλήνη τον Χατζηανδρέου για να εκπληρώσει τις υπηρεσίες του προς την Πατρίδα. Αυτός όμως ζούσε στην Αθήνα ως Φέρμας. Δεν τον βρήκαν ποτέ.

http://ellinikoskinimatografos.gr/η-συγκλονιστική-ζωή-του-νίκου-φέρμα/
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
.Οι αριστεροι πως θα επρεπε να ειναι δηλαδη? Οι πεποιθησεις δεν εχουν σχεση με την εμφανιση.
Μα αυτό δεν είπα κι εγώ? ? Αν και έχουμε διαφορετική εικόνα στο μυαλό μας για το πώς ορίζουμε την "αριστοκρατική" εμφάνιση. Ο Κατράκης είχε εντυπωσιακή και επιβλητική εμφάνιση αλλά όχι αυτό που λέω "αριστοκρατική". Και οι δυο έπαιζαν στυγνούς καπιταλιστές στις ταινίες τους, αλλά ο Καλλέργης μου έδινε την εντύπωση ότι ήταν πλούσιος με παλιά λεφτά, ο Κατράκης ότι είχε ξεκινήσει από χαμηλά και την περιουσία την είχε φτιάξει μόνος. Στις ταινίες συνήθως οι πεποιθήσεις είχαν σχέση με την εμφάνιση ή μάλλον το ανάποδο, η εμφάνιση είχε σχέση με τις πεποιθήσεις. Οι κακοί έμοιαζαν κακοί, οι καλοί καλοί, οι πλούσιοι πλούσιοι και η Ζαφειρίου πονεμένη μάνα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μα αυτό δεν είπα κι εγώ? ? Αν και έχουμε διαφορετική εικόνα στο μυαλό μας για το πώς ορίζουμε την "αριστοκρατική" εμφάνιση. Ο Κατράκης είχε εντυπωσιακή και επιβλητική εμφάνιση αλλά όχι αυτό που λέω "αριστοκρατική". Και οι δυο έπαιζαν στυγνούς καπιταλιστές στις ταινίες τους, αλλά ο Καλλέργης μου έδινε την εντύπωση ότι ήταν πλούσιος με παλιά λεφτά, ο Κατράκης ότι είχε ξεκινήσει από χαμηλά και την περιουσία την είχε φτιάξει μόνος. Στις ταινίες συνήθως οι πεποιθήσεις είχαν σχέση με την εμφάνιση ή μάλλον το ανάποδο, η εμφάνιση είχε σχέση με τις πεποιθήσεις. Οι κακοί έμοιαζαν κακοί, οι καλοί καλοί, οι πλούσιοι πλούσιοι και η Ζαφειρίου πονεμένη μάνα.
Δεν διαφωνουμε επι της ουσιας απλως μερικοι ανθρωποι το εχουν μπερδεψει στο μυαλο τους λιγο, θεωρωντας οτι για να ειναι καποιος αριστερος πρεπει να κυκλοφορει ρακένδυτος για να τους πεισει! Δεν αναφερομαι σε σενα με αυτα που γραφεις συμφωνω απλως λεω για την νοοτροπια που εχουν καποιοι στον ορο αριστερος και δεξιος!
 
Ο Χατζηχρήστος  είχε πει σε τηλεοπτική  συνέντευξη ότι είχε πολύ καλές σχέσεις με  τον  γέρο Καραμανλή και εκείνος του λεγε να τον επισκέπτεται,  επειδή  λόγω των υποχρεώσεων του δεν μπορεί να τον βλέπει συχνά στο θέατρο.  Επίσης έλεγε πως αδικήθηκε από το ΠΑΣΟΚ,  γιατί δεν ήταν οπαδός τους. Τώρα αν στα πολύ νιάτα του είχε πάρε δώσε με το ΚΚΕ,  δεν ξέρω. Ο Ρίζος νομίζω πως ήταν δεξιός από  κάποια συνέντευξη του, αλλά δεν είμαι 100%  σίγουρος.  Πολύ έφυγαν από τη Αθήνα μετά τα Δεκεμβριανά, επειδή  ήταν μπλεγμένοι  στην δολοφονία της ηθοποιού Ελένη Παπαδάκη. Σκοτεινή ιστορία, που δυστυχώς μπλέκονται πολύ μεγάλα ονόματα του ελληνικού  θεάτρου.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο Χατζηχρήστος είχε πάρει ενεργό αγωνιστικό ρόλο τόσο στην αντίσταση όσο και στον εμφύλιο. Είναι γνωστό το επεισόδιο με τον Ζέρβα και τους πυροβολισμούς στην Πάτρα επειδή έπαιρνε την κομμουνιστική "Ελεύθερη Αχαγιά".  

Στα πρώτα 8 λεπτά γίνεται εκτενής συζήτηση επί του θέματος. 

 
ειναι λιγο εκτος θεματος..

Ξενοι καλλιτεχνες που επισκεφτηκαν την Ελλαδα

105.JPG


 


Ο διάσημος Αμερικανός ηθοποιός Κέρκ Ντάγκλας στην Αθήνα το 1964 ως Πρεσβευτής καλής θέλησης. Επισκέφτηκε ελληνικά χωριά, πήγε σε σχολεία ως Εκπρόσωπος σχεδίου μαθητικών συσιτιων και μοίρασε δώρα και σχολικά ειδη εξυμνωντας την Ελλάδα και τα πόσα οφείλει η ανθρωπότητα στον Ελληνικό πολιτισμό. Κάνει διαλέξεις στο Παν/μιο Αθηνών, εκστασιαζεται από την Ακρόπολη με την σύζυγο του και φεύγει απίστευτα ενθουσιασμενος από τις ομορφιές του τόπου μας. Ένας από τους εναπομειναντες εν ζωή (102 ετών σήμερα) αστέρες της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ, που άφησε ανεξιτηλη την σφραγίδα του για πολλές δεκαετίες στον παγκόσμιο κινηματογραφο. 

106.JPG

Αθήνα Καλοκαίρι 1956: Η Ιταλίδα καλλονή και σταρ του παγκόσμιου κινηματογραφου Σοφία Λόρεν, έξω από το ιστορικό ζαχαροπλαστειο "Zonars" κατά την παραμονή της στην Ελλάδα για τα γυρίσματα της ταινίας "Το παιδί και το δελφίνι" στην Ύδρα. Το θρυλικό αυτό μαγαζί, ξεκίνησε την λειτουργία του το 1940 και σύντομα έγινε το απόλυτο στέκι των μεγαλυτέρων προσωπικοτητων της τέχνης, του θεάτρου και της πολιτικής και το σημείο αναφοράς της πρωτεύουσας. Ήταν το πρώτο που έφερε το μυθικό παγωτό "Σικάγο" και την Coca Cola που δεν κυκλοφορούσε τότε στην Ελλάδα και τα βαρέλια μεταφέρονταν απευθείας από την Αμερική στο πολυτελές αυτό ζαχαροπλαστειο που συνεχίζει ακόμη και σήμερα να "στολίζει" το κέντρο της Αθήνας. 

Το " Zonars " αλλαξε πλεον ονομα .. 

115.JPG

Υδρα Καλοκαίρι 1956: Η Ιταλίδα ηθοποιός και μεγάλη ντίβα της παγκόσμιας οθόνης Σοφία Λορεν στα γυρίσματα της ταινίας "Το παιδί και το δελφίνι ". Η πρώτη ξένη παραγωγή στην Ελλάδα, η οποία με την προβολή της εκείνη την περίοδο εκτόξευσε τον τουρισμό στην Χώρα και μετά ακολούθησαν και άλλες Χολυγουντιανες παραγωγές σε Ελληνικά μέρη. Η καλλονή ηθοποιός αγαπησε πολυ το νησί και τους κατοίκους και όπως ανέφερε σε συνεντεύξη της στους New York Times "η Υδρα είναι από τα ομορφότερα μέρη του κόσμου".

107.JPG


 


Στις 17 Σεπτεμβρίου του 1955 η πενηνταχρονη τοτε ηθοποιος Γκρετα Γκαρμπο επισκέπτεται την Ακρόπολη και εκστασιαζεται από την μοναδική και μαγική ομορφιά του χώρου, φιλοξενουμενη εκείνο το καλοκαίρι στην θρυλική "Χριστίνα" του Αριστοτέλη Ωνάση απολαμβανοντας σε κρουαζιέρες την Μεσόγειο και τα υπεροχα Ελληνικά νησιά. Μια από τις μεγαλύτερες Σταρ όλων των εποχών παγκοσμίως την προπολεμικη περίοδο, με απαράμιλλη γοητεία και ακτινοβολία που όμοια της δεν έχει βρεθει μετά από τόσα χρόνια, αποσύρθηκε από τον κιν/φο στην ηλικία των τριάντα έξι ετών στην απόλυτη κορυφή και εμεινε μακριά από τα φώτα κανοντας ταξίδια σε όλο τον κόσμο. Όπως εύστοχα έχει αναφερθεί "μόνο μια φορά κάθε αιώνα εμφανίζεται τέτοιου μεγέθους πρόσωπο".. Έντεκα χρόνια μετά το 1966 σε διακοπές της και πάλι στην Ελλάδα στις Σπέτσες, επιθυμεί να την συναντήσει από κοντά η Μελίνα της οποίας είναι και το ίνδαλμα της και ο λόγος που όπως είχε δηλώσει ασχολήθηκε με την υποκριτική. Όπως είχε αναφέρει ο Ζυλ Ντασέν αργότερα γι αυτήν την συνάντηση, όταν δύο ξεχωριστοί άνθρωποι συναντώνται και επικοινωνούν και καταλαβαινουν πόσο ξεχωριστοί είναι τότε "το θέαμα είναι εντυπωσιακό", μια πραγματικά "εκρηκτική επαφή". 

108.JPG

Η Οντρει Χέμπορν (αριστερά) Ιούλιο του 1969 στην Ύδρα όταν επισκέφτηκε το κοσμοπολίτικο νησί με τον σύζυγο της και φιλικη παρεα και μαγευτηκε από την χώρα, τους κατοίκους την ελληνική κουζίνα και τις ομορφιές του υπέροχου αυτού τόπου. Μια από τις εμβληματικοτερες σταρ του παγκόσμιου κινημ/φου και από τις ελάχιστες που έχουν κερδίσει και τα τέσσερα βραβεία, Όσκαρ, Γκραμι, Τόνι και Εμμυ. Παγκόσμιο σύμβολο της μόδας με ανυπέρβλητο στυλ, μούσα του Ζιβανσι και των μεγαλυτέρων σχεδιαστών παγκοσμιως, αλλά και με έντονη ανθρωπιστική δράση για πολλα χρονια ως Πρέσβειρα καλής θελήσεως της UNICEF. Το υπέροχο μουτράκι της μάγεψε κυριολεκτικά το φακό και το κοινό σε όλο τον κόσμο για πολλές δεκαετίες.. 

109.JPG


 


4 Φεβρουαρίου 1958: Η Λίζ Τέιλορ με τον τρίτο σύζυγό της παραγωγό Μάικλ Τοντ κατα την παραμονή της στην Αθήνα και στην μεγαλειώδη δεξίωση που έγινε προς τιμήν της στο ξενοδοχείο "Μεγάλη Βρετανία", με όλη την κοσμική και καλλιτεχνική Αθήνα να επιθυμεί να θαυμάσει από κοντά την εκθαμβωτική καλλονή. Λίγους μήνες μετά, ο σύζυγός της σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα όταν έπεσε το ιδιωτικό του τζετ και ένα χρόνο αργότερα η ηθοποιός παντρεύτηκε τον καλύτερο του φίλο τον τραγουδιστή Έντι Φισσερ. Η βραβευμένη ηθοποιός με το βελούδινο πρόσωπο και τα υπέροχα βιολετί μάτια, έζησε μια πολυτάραχη ζωή με οκτώ γάμους, γεμάτη δόξα, τεράστιες επιτυχίες και κατατάσσεται δικαιως στο πάνθεον των μεγαλυτέρων αστεριών του παγκόσμιου κιν/φου. 

110.JPG


 


Χόλιγουντ και μπουζούκια: Τον Σεπτέμβριο του 1960, η Αμερικανίδα ηθοποιός και sex symbol της δεκαετίας του 50 Τζέιν Μανσφιλντ, έρχεται στην Ελλάδα για τα γυρίσματα της ταινίας "Συνέβη στην Αθήνα" με συμπρωταγωνιστες την Ξένια Καλογεροπουλου και τον Τίτο Βανδη. Η ταινία παρά την εξαιρετική μουσική του Μάνου Χατζιδάκι δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία και δεν πήρε και τις καλύτερες κριτικές. Η ηθοποιός κατά την διαμονή της στην Αθήνα διασκεδάζει στα μπουζούκια (φωτο) με το απόλυτο μουσικό ζευγάρι της εποχής Μαίρη Λίντα - Μανώλη Χιώτη. Ο σπουδαίος συνθέτης και το καλύτερο μπουζούκι στον κόσμο με την μπριοζα ερμηνεύτρια με την διαμαντένια φωνή, έκαναν πάταγο στην νυχτερινή Αθήνα με πολλούς από τους διάσημους αστέρες της εποχής με την άφιξη τους στην Ελλάδα να επιθυμούν να απολαύσουν τις επιτυχίες τους και το αθάνατο ελληνικό μπουζούκι. 

111.JPG

Ο υπέροχος τραγουδιστής ποιητής και συγγραφέας Λέοναρντ Κοέν στο κατώφλι του σπιτιού του στην Ύδρα τον Οκτώβριο του 1960. Έξι μήνες νωρίτερα Απριλιος του '60, περπατώντας στο Λονδίνο μπήκε στην Τράπεζα Ελλάδος και ρωτώντας τον ταμία τι καιρό κάνει στην Ελλάδα με την απάντηση Άνοιξη σε δύο μέρες ήταν ήδη εκεί. Επισκέφτηκε τυχαία την Ύδρα την οποία κυριολεκτικά λάτρεψε και αποφάσισε να αγοράσει ένα σπίτι 200 ετών για το οποίο καμαρωνε και αναλογιζοταν συχνά πόσες γενιές καπετανεων είχαν ζήσει εκεί. Η φήμη και η διεθνη του αναγνώριση έδωσε στο μαγικό αυτό νησί για χρονια ένα τόνο λάμψης και βοήθησε μαζί με άλλους διάσημους καλλιτέχνες να τον κάνουν εναν απολυτα καλοκαιρινό προορισμό. 

113.JPG

Beatles Ελλάδα 1967: Το διάσημο συγκρότημα με την άφιξη του στην Χώρα μας ταξιδεύει στην Ηπειρωτική Ελλάδα, φωτογραφιζεται στην Αραχωβα με ντόπιους οργανοπαιχτες, χορεύει παραδοσιακους χορούς και μετά απολαμβάνει όλο το Αιγαίο. Επιθυμούν να αγοράσουν ένα Ελληνικό νησί αλλά λόγω γραφειοκρατικων προβλημάτων δεν τα καταφέρνουν και όταν αυτά λύνονται πλέον αλλάζουν γνώμη. Ένα θρυλικό συγκρότημα που άφησε συγκλονιστικη ιστορία στην παγκόσμια μουσική. 

114.JPG

O Paul Newman στο club Remezzo της Μυκονου τέλη δεκαετίας του 60. Ο διάσημος και πολύ βραβευμένος Αμερικανός ηθοποιός έμεινε ενθουσιασμενος από την Ελλάδα την επίσκεψη του στην Ακρόπολη και την διαμονή του στο κοσμοπολίτικο νησί. 

116.JPG

Ο Μαρλον Μπραντο με τον Ζυλ Ντασέν και την γραμματέα του στην Ακρόπολη το 1958. Ο μεγάλος αστέρας του Χολυγουντ και ένας από τους σημαντικοτερους ηθοποιούς του 20ου αιώνα επισκέφτηκε την Ελλάδα για να βοηθήσει τα ορφανοτροφεια της Χώρας. 

117.JPG


 


Η μεγάλη ντίβα της παγκόσμιας οθόνης Elisabeth Taylor με τον τέταρτο σύζυγο της Eddie Fisher από διακοπές τους στην Αίγινα το 1960. Τα βιολετί της μάτια και το πορσελανινο πρόσωπο της άφησαν ιστορία.. 

πηγη
 
Ο Χατζηχρήστος  είχε πει σε τηλεοπτική  συνέντευξη ότι είχε πολύ καλές σχέσεις με  τον  γέρο Καραμανλή και εκείνος του λεγε να τον επισκέπτεται,  επειδή  λόγω των υποχρεώσεων του δεν μπορεί να τον βλέπει συχνά στο θέατρο.  Επίσης έλεγε πως αδικήθηκε από το ΠΑΣΟΚ,  γιατί δεν ήταν οπαδός τους. Τώρα αν στα πολύ νιάτα του είχε πάρε δώσε με το ΚΚΕ,  δεν ξέρω. Ο Ρίζος νομίζω πως ήταν δεξιός από  κάποια συνέντευξη του, αλλά δεν είμαι 100%  σίγουρος.  Πολύ έφυγαν από τη Αθήνα μετά τα Δεκεμβριανά, επειδή  ήταν μπλεγμένοι  στην δολοφονία της ηθοποιού Ελένη Παπαδάκη. Σκοτεινή ιστορία, που δυστυχώς μπλέκονται πολύ μεγάλα ονόματα του ελληνικού  θεάτρου.
Πολύ σκοτεινή η  ιστορια της Παπαδάκη και θέμα ταμπού πλέον για την σύγχρονη Ελλάδα , λέγανε πάντως ότι η Παπαδάκη ήταν μέγιστο ταλέντο δεν συγκρίνουμε εύκολα με καμία για αυτό και ο φθόνος που προκάλεσε! Η ίδια η Παπαδάκη υποστήριξε πολλούς αριστερούς συναδέρφους και μεσολαβούσε να μην φυλακιστούν κιόλας, δεν περίμενε ποτέ το κακό που θα επακολουθουσε
 
Η ίδια η Παπαδάκη υποστήριξε πολλούς αριστερούς συναδέρφους και μεσολαβούσε να μην φυλακιστούν κιόλας, δεν περίμενε ποτέ το κακό που θα επακολουθουσε.
Aν ισχυει αυτο, ωραια της το ανταπεδωσαν!
 
Βεβαιότητα ισχύει Μπάμπι τους είχε στηρίξει πάρα πολύ και μάλιστα οικονομικά, ηθικά και με ότι μέσο μπορούσε και ενω της αποκάλυψαν μια μέρα πριν ότι κινδύνευε  και να φυγει εκτός Αθηνών αγνόησε την προειδοποίηση γιατί πίστεψε πως ποτέ δεν θα την πείραζαν μιας και είχε βοηθήσει. Μάλλον δεν είχε καταλαβει τιποτα
 
Δύσκολη η περίοδος εκείνη. Η ιστορία της Παπαδάκη είναι μια πτυχή του Δεκέμβρη του 1944 και δεν πρέπει να εξετάζεται απομονωμένη από το ιστορικό πλαίσιο της περιόδου.

Νομίζω οτι αν αρχίσουμε τις κρίσεις θα καταλήξουμε να φαγανόμαστε για τον εμφύλιο.    
 
Foutix η εκτέλεση της Παπαδάκη δεν έχει να κάνει ακριβώς με τον εμφύλιο αλλά με την ζηλοφθονία συναδέρφων της και αριστερή να ήτανε μάλλον θα την τρώγανε διότι ήταν το νούμερο ένα του θεάτρου ! Έπαιζε και οι κριτικοί γραφανε παραγράφους μόνο για αυτήν , για τους άλλους δύο τρεις γραμμές αυτό πειραζε! Αλλά έχεις δίκιο ας σταματήσουμε εδώ να μην έχουμε άσχημη τροπη αν και η εκτέλεση της όπως είπα είχε κίνητρα την επιτυχία της όχι την πολιτική ταυτότητα της
 
Δε θα διαφωνήσω στο οτι στα κίνητρα ενδέχεται να συμπεριλαμβάνονταν και η ζηλοφθονία, απλά η αφορμή για την επίσημη κατηγορία προήλθε από τις καλές (; - το ερωτηματικό το βάζω, καθώς δεν γνωρίζω πολλά για την υπόθεση και δεν έχω το χρόνο να μάθω αυτή την περίοδο) σχέσεις της Παπαδάκη με το κατοχικό καθεστώς. Συνεπώς, αν το τραβήξουμε το πράμα μας βλέπω για ρετρομανιακό εμφύλιο...
 
Ναι foutix ας το αφήσουμε εδώ το θέμα καλύτερα , δεν θα χει και νόημα να το πάμε παραπέρα! Σαν τραγωδός λένε πως ήτανε μέγιστη μακράν η καλύτερη και ας μείνουμε εκεί. Α και η Κοτοπούλη ήταν φιλοβασιλικη πράγμα που αγνοουσα!
 
Πίσω
Μπλουζα