Οι Πανθέοι (1977 ΕΡΤ)

Αυτό το καθημερινό δεν θα του κάνει καλό στην ακροαματικοτητα. Έπρεπε να είναι δύο φορές την βδομάδα, δεν ξέρω αν το παλιό ήταν καθημερινό.

Oχι, δεν ηταν καθημερινοι οι παλιοι Πανθεοι και δε νομιζω να υπηρχε καθημερινη σειρα τοτε.
Λαθος βεβαια που κανανε καθημερινο το τωρινο και μαλιστα με διαρκεια πανω απο μια ωρα το επεισοδιο, μιαμιση ωρα με τις διαφημισεις. Κανονικα επρεπε η διαρκεια να ηταν 45 λεπτα το πολυ και η σειρα να προβαλλοταν μια, αντε δυο φορες την εβδομαδα.
Τους εφαγε η πολλη αυτοπεποιθηση.
 
Oχι, δεν ηταν καθημερινοι οι παλιοι Πανθεοι και δε νομιζω να υπηρχε καθημερινη σειρα τοτε.
Λαθος βεβαια που κανανε καθημερινο το τωρινο και μαλιστα με διαρκεια πανω απο μια ωρα το επεισοδιο, μιαμιση ωρα με τις διαφημισεις. Κανονικα επρεπε η διαρκεια να ηταν 45 λεπτα το πολυ και η σειρα να προβαλλοταν μια, αντε δυο φορες την εβδομαδα.
Τους εφαγε η πολλη αυτοπεποιθηση.
Εγώ μπαμπι ήδη το βαρέθηκα, πολύ κακώς το κάνανε κάθε μερα
 
Όλο αυτό μου θυμίζει ένα κείμενο από το παιδικό μας ανθολόγιο. Το θυμάστε? Ένας βασιλιάς είχει πει ότι ψάχνει κάποιον να του πει μια ιστορία-παραμύθι που να μην τελειώνει ποτέ. Κανένας δεν μπορούσε να το κάνει αυτό και όποιοι προσπάθησαν δεν τα κατάφεραν και αποκεφαλίζονταν. Του παρουσιάστηκε κάποιος λοιπόν και του είπε "εγώ θα σου πω μια ιστορία που αποκλείεται να έχει τέλος". Και άρχισε να του λέει μια ιστορία που σε κάποια στιγμή μια ακρίδα μπήκε στην αποθήκη με σιτάρι από μια πολύ μικρή τρυπίτσα και πήρε ένα σπυρί. Μετά μπήκε μια άλλη ακρίδα και πήρε ένα άλλο σπυρί. Μετά μια τρίτη, τέταρτη, πέμπτη και ούτω κάθ' εξής. Πέρασαν μήνες, χρόνια, και οι ακρίδες έμπαιναν κι έβγαιναν από την τρυπίτσα, παίρνοντας ένα σπυρί. Έτσι ο βασιλιάς απελπίστηκε να ακούει αυτό το μονότονο πράγμα, είδε το λάθος του και κατάλαβε ότι τελικά, οι πιο όμορφες ιστορίες είναι αυτές που έχουν κάποια στιγμή ένα τέλος.

Αυτό ακριβώς είναι τα σήριαλ των τελευταίων χρόνων. Κάθε μέρα, σου λέει. Μά κάθε μέρα? Αυτό είναι σαπουνόπερα, δεν είναι σήριαλ. Αυτά είναι έργα που βασίζονται σε κάποια βιβλία. Ε, πόσο να τραβήξεις από τα μαλλιά ένα σενάριο που προέρχεται από βιβλίο? Και αν το σκεφτείτε, ακόμα και οι καλύτερες σαπουνόπερες ήταν αυτές που ήταν μια φορά την εβομάδα. Η έννοια του σήριαλ είναι αυτή ακριβώς ή τουλάχιστον ήταν κάποτε. Να είναι μία φορά την εβδομάδα (άντε δύο), και το μυστικό είναι το κάθε επεισόδιο να σου αφήνει ερωτηματικά και αγωνία για το πώς θα προχωρήσει η πλοκή και τι θα γίνει στο επόμενο. Αυτό το πράγμα που γίνεται τα τελευταία χρόνια είναι ένας ακόμα λόγος που έχω απομακρυνθεί εντελώς από την τηλεόραση (πέρα από όλους τους άλλους) :) .
 
Όλο αυτό μου θυμίζει ένα κείμενο από το παιδικό μας ανθολόγιο. Το θυμάστε? Ένας βασιλιάς είχει πει ότι ψάχνει κάποιον να του πει μια ιστορία-παραμύθι που να μην τελειώνει ποτέ. Κανένας δεν μπορούσε να το κάνει αυτό και όποιοι προσπάθησαν δεν τα κατάφεραν και αποκεφαλίζονταν. Του παρουσιάστηκε κάποιος λοιπόν και του είπε "εγώ θα σου πω μια ιστορία που αποκλείεται να έχει τέλος". Και άρχισε να του λέει μια ιστορία που σε κάποια στιγμή μια ακρίδα μπήκε στην αποθήκη με σιτάρι από μια πολύ μικρή τρυπίτσα και πήρε ένα σπυρί. Μετά μπήκε μια άλλη ακρίδα και πήρε ένα άλλο σπυρί. Μετά μια τρίτη, τέταρτη, πέμπτη και ούτω κάθ' εξής. Πέρασαν μήνες, χρόνια, και οι ακρίδες έμπαιναν κι έβγαιναν από την τρυπίτσα, παίρνοντας ένα σπυρί. Έτσι ο βασιλιάς απελπίστηκε να ακούει αυτό το μονότονο πράγμα, είδε το λάθος του και κατάλαβε ότι τελικά, οι πιο όμορφες ιστορίες είναι αυτές που έχουν κάποια στιγμή ένα τέλος.

Αυτό ακριβώς είναι τα σήριαλ των τελευταίων χρόνων. Κάθε μέρα, σου λέει. Μά κάθε μέρα? Αυτό είναι σαπουνόπερα, δεν είναι σήριαλ. Αυτά είναι έργα που βασίζονται σε κάποια βιβλία. Ε, πόσο να τραβήξεις από τα μαλλιά ένα σενάριο που προέρχεται από βιβλίο? Και αν το σκεφτείτε, ακόμα και οι καλύτερες σαπουνόπερες ήταν αυτές που ήταν μια φορά την εβομάδα. Η έννοια του σήριαλ είναι αυτή ακριβώς ή τουλάχιστον ήταν κάποτε. Να είναι μία φορά την εβδομάδα (άντε δύο), και το μυστικό είναι το κάθε επεισόδιο να σου αφήνει ερωτηματικά και αγωνία για το πώς θα προχωρήσει η πλοκή και τι θα γίνει στο επόμενο. Αυτό το πράγμα που γίνεται τα τελευταία χρόνια είναι ένας ακόμα λόγος που έχω απομακρυνθεί εντελώς από την τηλεόραση (πέρα από όλους τους άλλους) :) .
Και εδώ έχουμε πολύ ωραίο λογοτεχνικό κείμενο , βάζουν δικά τους ρε παιδί μου να το γεμίσουν. Σκέψου να γινότανε αυτό και με τους φρουρούς της Αχαΐας, τα παιδιά της Νιόβης και την αίθουσα του θρόνου, όλα του Αθανασιάδη.
 
Μπροστά στο μεγαθήριο υπέρ παραγωγή που ξεκίνησε χτες στον ΑΝΤ1 "Η Μάγισσα" , οι "Πανθέοι" έφτασαν όπως βλέπουμε το 3%!!! Μάλλον τους βλέπω για απόγευμα , δεν αντέχει , και αν δεν υπήρχαν συμβόλαια θα μας αποχαιρετούσαν κιόλας πρόωρα...

2023-09-26_15-56-52.jpg
 
Μπροστά στο μεγαθήριο υπέρ παραγωγή που ξεκίνησε χτες στον ΑΝΤ1 "Η Μάγισσα" , οι "Πανθέοι" έφτασαν όπως βλέπουμε το 3%!!! Μάλλον τους βλέπω για απόγευμα , δεν αντέχει , και αν δεν υπήρχαν συμβόλαια θα μας αποχαιρετούσαν κιόλας πρόωρα...

Προβολή συνημμένου 267073
Δεν το άξιζε αυτό το λογοτεχνικό έργο.
 
Δυστυχώς διεγράφησαν και πιο μετέπειτα σειρές,όπως αυτές που αναφέρεις και πολλές ακόμη. Νομίζω και μια αξιόλογη σειρά εκείνης της εποχής με τον Γαλανό "Τα σκληρά καρύδια" έχει διαγραφεί.
Αυτή η σειρά δεν έχει σβηστεί γιατί γυρίστηκε σε φιλμ και το φιλμ δεν μπορείς να το σβήσεις. Ομως ένα φιλμ μπορεί να καταστραφεί από κακή συντήρηση και γι αυτό ίσως να έχει χαθεί πια. Ευτυχώς η συγκεκριμένη σειρά γράφτηκε όταν παιζόταν σε βιντεοκασσέτες από ορισμένους από τους συντελεστές της και έτσι σώθηκε.
 
Μπροστά στο μεγαθήριο υπέρ παραγωγή που ξεκίνησε χτες στον ΑΝΤ1 "Η Μάγισσα" , οι "Πανθέοι" έφτασαν όπως βλέπουμε το 3%!!! Μάλλον τους βλέπω για απόγευμα , δεν αντέχει , και αν δεν υπήρχαν συμβόλαια θα μας αποχαιρετούσαν κιόλας πρόωρα...

Προβολή συνημμένου 267073
Αναμενόμενη η μεγάλη πτώση (λόγω της Μάγισσας και του Σασμού), αν και πιστεύω ότι θα ανέβει λίγο τις επόμενες μέρες. Ομως οι Πανθέοι του 2023 που μέχρι στιγμής βλέπουμε ΔΕΝ είναι οι Πανθέοι. Πού πήγε η ατμόσφαιρα, η υπέροχη μουσική, οι παύσεις, τα βλέμματα, η εσωτερικότητα των ηθοποιών.....Το στόρυ από μόνο του εν έτη 2023 δεν νομίζω οτι είναι ικανό να κρατήσει τον τηλεθεατή που τα έχει πια δει όλα στη τηλεόραση! Άλλο το 1977 που η μοιχεία ήταν μεγάλη αμαρτία και σόκαρε το κοινό. Είναι κρίμα και ελπίζω να το καταλάβουν σύντομα και να διορθώσουν όσα μπορούν. Η Μάγισσα, από την άλλη, υπερπαραγωγή και πολύ προσεγμένη σε όλα της, όμως έχει πάρα πολλή βία και δεν ξέρω αν θα την αντέξει ο τηλεθεατής σε μία εποχή που καθημερινά την βιώνει γύρω του. Προσωπικά θα δω και το δεύτερο επεισόδιό της και αν συνεχιστεί πάλι αυτή η σκληρή αιματοχυσία θα την εγκαταλείψω. Στους Πανθέους θα δώσω μία δεύτερη ευκαιρία μετά από καμμιά 15αριά επεισόδια να δω εάν θα έχουν βελτιωθεί.

Υ.Γ. Κάθησα και είδα τώρα το απόγευμα στην σελίδα του ΣΚΑΙ το χθεσινό επεισόδιο. Εμεινα εκπληκτος από το πόσο κακοφωτισμένοι (εως παντελως αφώτιστοι) ήταν οι ηθοποιοί σε αρκετές σκηνές, πόσο κακή ήταν η Πιτσούλη (παρόλο που είναι καλή ηθοποιός), πόσο ενοχλητικοί ήταν οι θόρυβοι από το περπάτημα των ηθοποιών μέσα στο σπίτι (και γενικά του ήχου) και γενικά πόσο κακή είναι η παραγωγή του συγκεκριμένου σήριαλ, σε αντίθεση με την Μάγισσα (που είναι του ιδίου παραγωγου) ή της σειράς Ψυχοκόρες που είδαμε προχθές και άγγιξε ευαίσθητες χορδές.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Αναμενόμενη η μεγάλη πτώση (λόγω της Μάγισσας και του Σασμού), αν και πιστεύω ότι θα ανέβει λίγο τις επόμενες μέρες. Ομως οι Πανθέοι του 2023 που μέχρι στιγμής βλέπουμε ΔΕΝ είναι οι Πανθέοι. Πού πήγε η ατμόσφαιρα, η υπέροχη μουσική, οι παύσεις, τα βλέμματα, η εσωτερικότητα των ηθοποιών.....Το στόρυ από μόνο του εν έτη 2023 δεν νομίζω οτι είναι ικανό να κρατήσει τον τηλεθεατή που τα έχει πια δει όλα στη τηλεόραση! Άλλο το 1977 που η μοιχεία ήταν μεγάλη αμαρτία και σόκαρε το κοινό. Είναι κρίμα και ελπίζω να το καταλάβουν σύντομα και να διορθώσουν όσα μπορούν. Η Μάγισσα, από την άλλη, υπερπαραγωγή και πολύ προσεγμένη σε όλα της, όμως έχει πάρα πολλή βία και δεν ξέρω αν θα την αντέξει ο τηλεθεατής σε μία εποχή που καθημερινά την βιώνει γύρω του. Προσωπικά θα δω και το δεύτερο επεισόδιό της και αν συνεχιστεί πάλι αυτή η σκληρή αιματοχυσία θα την εγκαταλείψω. Στους Πανθέους θα δώσω μία δεύτερη ευκαιρία μετά από καμμιά 15αριά επεισόδια να δω εάν θα έχουν βελτιωθεί.

Υ.Γ. Κάθησα και είδα τώρα το απόγευμα στην σελίδα του ΣΚΑΙ το χθεσινό επεισόδιο. Εμεινα εκπληκτος από το πόσο κακοφωτισμένοι (εως παντελως αφώτιστοι) ήταν οι ηθοποιοί σε αρκετές σκηνές, πόσο κακή ήταν η Πιτσούλη (παρόλο που είναι καλή ηθοποιός), πόσο ενοχλητικοί ήταν οι θόρυβοι από το περπάτημα των ηθοποιών μέσα στο σπίτι (και γενικά του ήχου) και γενικά πόσο κακή είναι η παραγωγή του συγκεκριμένου σήριαλ, σε αντίθεση με την Μάγισσα (που είναι του ιδίου παραγωγου) ή της σειράς Ψυχοκόρες που είδαμε προχθές και άγγιξε ευαίσθητες χορδές.
Αν είχε μεγάλη επιτυχία τότε ήταν για την απιστία και το απαγορευμένο, ταλανιζε τα χρηστα ήθη της τοτε εποχής, τώρα τι να ταράξει και ποιον το έχουμε πάει σε άλλο επίπεδο.
 
Δεν εχω δει τιποτα ως τωρα, αλλα εκ πειρας νομιζω πως τους ξεφυγαν και αλλα.
Εαν και εφοσον δω το πρωτο επεισοδιο, θα επανελθω με εντυπωσεις. Παντως για να παρακολουθησω καθημερινη σειρα αποκλειεται και συμφωνω απολυτα με το σχολιο του tonytony λιγο πιο πανω. Μεγαλη δεσμευση στην οποια δεν προκειται επ' ουδενι να μπω. Προτιμοτερο θα ηταν να εκαναν τη σειρα εβδομαδιαια και οχι Τολμη και Γοητεια.
Όντως τους ξέφυγαν και άλλα μα πως το ξερες ; Δεν είναι η εικόνα μόνο του γέροντος παισιου είναι και η ταινία όσα παίρνει ο άνεμος που βγήκε στο ελληνικό σινεμά μετά τον πόλεμο.
 
Όντως τους ξέφυγαν και άλλα μα πως το ξερες ; Δεν είναι η εικόνα μόνο του γέροντος παισιου είναι και η ταινία όσα παίρνει ο άνεμος που βγήκε στο ελληνικό σινεμά μετά τον πόλεμο.

Γραφω πως το' ξερα: Εκ πειρας. Αν και δεν παρακολουθω καθολου τηλεοραση εδω και παρα πολλα χρονια, εντουτοις εχω χαζεψει καποια επεισοδια απο σειρες εποχης που με ενδιαφερουν λογω της αγαπης μου προς το ρετρο. Και αυτα που ειδα με απογοητευσαν γιατι εδειχαν μεγαλη προχειροτητα. Για καποιον που δεν δινει σημασια στην λεπτομερεια μπορει να περνουν εντελως απαρατηρητα, αλλα για μενα που ειμαι τελειομανης, οχι. Και περαν ολων αυτων, ειναι και θεμα ψυχολογιας. Δεν εχω ψυχολογησει τους Ελληνες δημιουργους για τοσο σχολαστικους οσον αφορα τις λεπτομερειες. Δεν ηταν ποτε και αρα γιατι να ειναι τωρα;
Θα επανελθω...
 
Γραφω πως το' ξερα: Εκ πειρας. Αν και δεν παρακολουθω καθολου τηλεοραση εδω και παρα πολλα χρονια, εντουτοις εχω χαζεψει καποια επεισοδια απο σειρες εποχης που με ενδιαφερουν λογω της αγαπης μου προς το ρετρο. Και αυτα που ειδα με απογοητευσαν γιατι εδειχαν μεγαλη προχειροτητα. Για καποιον που δεν δινει σημασια στην λεπτομερεια μπορει να περνουν εντελως απαρατηρητα, αλλα για μενα που ειμαι τελειομανης, οχι. Και περαν ολων αυτων, ειναι και θεμα ψυχολογιας. Δεν εχω ψυχολογησει τους Ελληνες δημιουργους για τοσο σχολαστικους οσον αφορα τις λεπτομερειες. Δεν ηταν ποτε και αρα γιατι να ειναι τωρα;
Θα επανελθω...
Μπαμπι το κυριότερο είναι όπως λέει και ο Τριανταφυλλιδης πως δεν διαφέρει και πολύ ο σύζυγος από τον εραστή και η μαρμω είναι λίγο κρύα, λένε αυτοί που είχαν δει την Κάτια πως την ερμήνευσε καταπληκτικα.
 
Ναι, γέλασα κι εγώ με αυτό του "Όσα παίρνει ο άνεμος", αν και πιστεύω ότι τα λάθη είναι αναπόφευκτα σε τέτοιου είδους παραγωγές. Αυτό είναι γεγονός και δεν αφορά μόνο τους Έλληνες σεναριογράφους. Το έχω δει σε πολλές παραγωγές.

Όμως, παρόλο που η σειρά έχει γίνει καθημερινή, και τελικά δεν διαφέρει σε τίποτα από τις άλλες καθημερινές σειρές (γιατί πλέον δε βλέπει κανείς κάτι άλλο), θεωρώ ότι έχει μια αισθητική μιας άλλης εποχής και δε δεν μου φαίνεται καθόλου κακή. Δεν την βλέπω κακοφωτισμένη, όπως διάβασα παραπάνω από τον αγαπητό ChristosM, αλλά δεν είμαι ειδική για να κρίνω. Μου αρέσει αυτός ο pal φωτισμός και βρίσκω τη μουσική όμορφη. Δεν συγκρίνω το παλιό σήριαλ με το καινούριο γιατί δεν έχω αναμνήσεις. Όμως μην τρελαθούμε ότι η καινούρια Μάρμω είναι πιο κρύα από τη πάνκρυα Δανδουλάκη, η οποία ναι μεν, είναι πανέμορφη αλλά κατά την ταπεινή μου γνώμη μου πάντα, πολύ κακή ηθοποιός. Προσωπικά νομίζω ότι η Δανδουλάκη παίζει με ένα συγκεκριμένο στόμφο μιας εντελώς άλλης εποχής όλους τους ρόλους της. Μη σας πω ότι μου αρέσει σε αυτόν τον στεγνό ρόλο της γεροντοκόρης αδελφής, γιατί ταιριάζει με το κρύο του παιξίματός της. Επιπλέον, αν η καινούρια Μάρμω έπαιζε σαν την παλιά, όλοι θα σχολίαζαν ότι την μελέτησε και την αντέγραψε. Όσον αφορά τον Χειλάκη και τον Σαράντη, τα έχουμε ξαναπεί. Ο Χειλάκης είναι πολύ πιο γοητευτικός.

Τώρα, γιατί δεν έχει τηλεθέαση το έργο? Πολλά μπορεί να παίζουν ρόλο και ένα από όλα μπορεί να είναι ότι οι τηλεθεατές παρακολουθούν κατά παράδοση τις σειρές των άλλων καναλιών. Πάει το χέρι στο τηλεκοντρόλ κατευθείαν. Αλλά νομίζω ότι είναι πολύ απλό, όπως ειπώθηκε παραπάνω. Το έργο, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, δεν έχει σκοτωμούς, βιασμούς, σκληρό σεξ, ναρκωτικά, πορνεία και όλα τα φρικτά πράγματα που συμπεριλαμβάνονται σε όλα τα υπόλοιπα έργα (Σασμός, Γη της ελιάς, και είμαι σίγουρη και ότι και η Μάγισσα έτσι θα είναι αν κρίνω από τα τrailer). Μετά από το 2011, είδα για πρώτη φορά ένα σήριαλ που μπορώ να το δω και μου φάινεται αξιοπρεπές. Αν κοπεί τελικά λόγω χαμηλής τηλεθέασης, απλά θα συνεχίσω να μη βλέπω τηλεόραση εκτός βέβαια, από τα παλιά λατρεμένα μου σήριαλ.
 
Και όντως είναι καλύτερη η τότε σειρά και ενώ δεν είχαν τα σημερινά μεσα. Καταρχάς δεν υπάρχουν οι τωρινές υπερβολές στην ερμηνεία των ηθοποιών αλλά είναι φυσικές και αβιαστες, ένα το κρατούμενο ( δείτε τον βλασση πανθεο) , μετά ο εραστής με τον σύζυγό έχουν διαφορά μεγάλη και ηλικιακή αλλά και φιλοσοφίας. Τρίτον η Κάτια φυσάει από όλες τις πλευρές( καταλαβαίνω γιατι εμεινε ως σύμβολο γυναικας στις εφηβες εκείνης της εποχης) και τέταρτον είναι κοντά στο πνεύμα του βιβλίου η ολη κουλτούρα της σειρας.
 
Ναι, γέλασα κι εγώ με αυτό του "Όσα παίρνει ο άνεμος", αν και πιστεύω ότι τα λάθη είναι αναπόφευκτα σε τέτοιου είδους παραγωγές. Αυτό είναι γεγονός και δεν αφορά μόνο τους Έλληνες σεναριογράφους. Το έχω δει σε πολλές παραγωγές.

Όμως, παρόλο που η σειρά έχει γίνει καθημερινή, και τελικά δεν διαφέρει σε τίποτα από τις άλλες καθημερινές σειρές (γιατί πλέον δε βλέπει κανείς κάτι άλλο), θεωρώ ότι έχει μια αισθητική μιας άλλης εποχής και δε δεν μου φαίνεται καθόλου κακή. Δεν την βλέπω κακοφωτισμένη, όπως διάβασα παραπάνω από τον αγαπητό ChristosM, αλλά δεν είμαι ειδική για να κρίνω. Μου αρέσει αυτός ο pal φωτισμός και βρίσκω τη μουσική όμορφη. Δεν συγκρίνω το παλιό σήριαλ με το καινούριο γιατί δεν έχω αναμνήσεις. Όμως μην τρελαθούμε ότι η καινούρια Μάρμω είναι πιο κρύα από τη πάνκρυα Δανδουλάκη, η οποία ναι μεν, είναι πανέμορφη αλλά κατά την ταπεινή μου γνώμη μου πάντα, πολύ κακή ηθοποιός. Προσωπικά νομίζω ότι η Δανδουλάκη παίζει με ένα συγκεκριμένο στόμφο μιας εντελώς άλλης εποχής όλους τους ρόλους της. Μη σας πω ότι μου αρέσει σε αυτόν τον στεγνό ρόλο της γεροντοκόρης αδελφής, γιατί ταιριάζει με το κρύο του παιξίματός της. Επιπλέον, αν η καινούρια Μάρμω έπαιζε σαν την παλιά, όλοι θα σχολίαζαν ότι την μελέτησε και την αντέγραψε. Όσον αφορά τον Χειλάκη και τον Σαράντη, τα έχουμε ξαναπεί. Ο Χειλάκης είναι πολύ πιο γοητευτικός.

Τώρα, γιατί δεν έχει τηλεθέαση το έργο? Πολλά μπορεί να παίζουν ρόλο και ένα από όλα μπορεί να είναι ότι οι τηλεθεατές παρακολουθούν κατά παράδοση τις σειρές των άλλων καναλιών. Πάει το χέρι στο τηλεκοντρόλ κατευθείαν. Αλλά νομίζω ότι είναι πολύ απλό, όπως ειπώθηκε παραπάνω. Το έργο, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, δεν έχει σκοτωμούς, βιασμούς, σκληρό σεξ, ναρκωτικά, πορνεία και όλα τα φρικτά πράγματα που συμπεριλαμβάνονται σε όλα τα υπόλοιπα έργα (Σασμός, Γη της ελιάς, και είμαι σίγουρη και ότι και η Μάγισσα έτσι θα είναι αν κρίνω από τα τrailer). Μετά από το 2011, είδα για πρώτη φορά ένα σήριαλ που μπορώ να το δω και μου φάινεται αξιοπρεπές. Αν κοπεί τελικά λόγω χαμηλής τηλεθέασης, απλά θα συνεχίσω να μη βλέπω τηλεόραση εκτός βέβαια, από τα παλιά λατρεμένα μου σήριαλ.
Την ρώτησα μια γνωστή μου , είναι γύρω στα 64 σημερα, την σειρα την θυμαται οχι βέβαια με λεπτομέρειες ( δεν ειχαν ολα τα σπίτια τηλεοράσεις τοτε)πως ήταν η Κάτια ως μαρμω και μου είπε το κάτι άλλο καθόλου κρύα. Επίσης πως είχε φοβερή χημεία με τον τότε Κιτσο.
 
Αν φτάσαμε @TZELASO να ναι πιο γοητευτικος και σεξυ ο σύζυγος από τον εραστή ε τότε μιλάμε για decadence :fafoutis:
 
Τί ωραία φωτό που αναρτήθηκε η πάνω από τους παλιούς Πανθέους με την πανέμορφη τότε Κάτια και τον επίσης γοητευτικό και αγαπημένο ηθοποιό Άγγελο Αντωνόπουλο. Δεν τους έχω δεί ακόμα τους νέους Πανθέους αν και τα έχω τα επεισόδια. Πάντως σαν κάστ ηθοποιών και άποψη ομορφιάς, αλλά και ηθοποιίας ανδρών και γυναικών μου αρέσουν οι πρώτοι Πανθέοι και θέλω να ξαναδώ το πρώτο παλιό επεισόδιο που σώζεται και το πρώτο καινούργιο για να συγκρίνω. Χτές είδα για πρώτη φορά τη Μάγισσα με την Ελένη Τρίγγου και ένα λαμπρό κάστ πολλών άλλων ηθοποιών σε σκηνοθεσία Λευτέρη Χαρίτου και πραγματικά με μάγεψε! Θα το ξαναδώ με ανυπομονησία και σήμερα! Σενάριο πρωτότυπο μας μεταφέρει στη Μάνη λίγο πριν την Ελληνική Επανάσταση του 1821, κάτι που δεν έχει μεταφερθεί άλλη φορά σε τηλεοπτική σειρά. Έχει αγωνία, μυστήριο, έρωτα, δράση, δολοπλοκίες, απίστευτη φωτογραφία, σκηνικά, κοστούμια και φορεσιές της εποχής και πραγματικά ένα κάστ ηθοποιών που ο ένας παίζει καλύτερα από τον άλλον. Δεν ξέρω πώς θα εξελιχθεί, γιατί είναι κι αυτή καθημερινή σειρά, αλλά πιστεύω ότι θα μας ανταμείψει εμάς τους φαν της μυθοπλασίας. Πώς θα μπορούσε άλλωστε αφού υπογράφεται από τους συντελεστές και αρκετούς ηθοποιούς της μεγάλης επιτυχίας των Άγριων Μελισσών! Επίσης αναμένω με ενδιαφέρον και το Ναυάγιο! Για τους Πανθέους θα επανέλθω.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Αναμενόμενη η μεγάλη πτώση (λόγω της Μάγισσας και του Σασμού), αν και πιστεύω ότι θα ανέβει λίγο τις επόμενες μέρες. Ομως οι Πανθέοι του 2023 που μέχρι στιγμής βλέπουμε ΔΕΝ είναι οι Πανθέοι. Πού πήγε η ατμόσφαιρα, η υπέροχη μουσική, οι παύσεις, τα βλέμματα, η εσωτερικότητα των ηθοποιών.....Το στόρυ από μόνο του εν έτη 2023 δεν νομίζω οτι είναι ικανό να κρατήσει τον τηλεθεατή που τα έχει πια δει όλα στη τηλεόραση! Άλλο το 1977 που η μοιχεία ήταν μεγάλη αμαρτία και σόκαρε το κοινό. Είναι κρίμα και ελπίζω να το καταλάβουν σύντομα και να διορθώσουν όσα μπορούν. Η Μάγισσα, από την άλλη, υπερπαραγωγή και πολύ προσεγμένη σε όλα της, όμως έχει πάρα πολλή βία και δεν ξέρω αν θα την αντέξει ο τηλεθεατής σε μία εποχή που καθημερινά την βιώνει γύρω του. Προσωπικά θα δω και το δεύτερο επεισόδιό της και αν συνεχιστεί πάλι αυτή η σκληρή αιματοχυσία θα την εγκαταλείψω. Στους Πανθέους θα δώσω μία δεύτερη ευκαιρία μετά από καμμιά 15αριά επεισόδια να δω εάν θα έχουν βελτιωθεί.

Υ.Γ. Κάθησα και είδα τώρα το απόγευμα στην σελίδα του ΣΚΑΙ το χθεσινό επεισόδιο. Εμεινα εκπληκτος από το πόσο κακοφωτισμένοι (εως παντελως αφώτιστοι) ήταν οι ηθοποιοί σε αρκετές σκηνές, πόσο κακή ήταν η Πιτσούλη (παρόλο που είναι καλή ηθοποιός), πόσο ενοχλητικοί ήταν οι θόρυβοι από το περπάτημα των ηθοποιών μέσα στο σπίτι (και γενικά του ήχου) και γενικά πόσο κακή είναι η παραγωγή του συγκεκριμένου σήριαλ, σε αντίθεση με την Μάγισσα (που είναι του ιδίου παραγωγου) ή της σειράς Ψυχοκόρες που είδαμε προχθές και άγγιξε ευαίσθητες χορδές.
Χρήστο συμφωνώ σε αυτά που έγραψες περί Πανθέων. Για τη Μάγισσα τοποθετήθηκα ήθη πολύ θετικά, με εξέπληξε το πρώτο επεισόδιο το είδα από τον υπολογιστή μου χτές το βράδυ, σήμερα θα δώ το δεύτερο. Φοβερή υπερπαραγωγή δικαίως πιάνει τη δεύτερη θέση και τόσα μεγάλα ποσοστά. Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι έχει αρκετές σκηνές μεγάλης βίας, αλλά δεν νομίζω να με ενοχλεί προσωπικά όπως και βωμολοχίες έχει πολλές, αν αναλογιστούμε το άγριο πνεύμα και τις συγκρούσεις της εποχής εκείνης πιστεύω ότι αυτές οι σκηνές επιβάλλονται για να αποδωθεί καλύτερα στον τηλεθεατή και το στόρυ της σειράς, αλλά και το κοινωνικο πλαίσιο εκείνης της άγριας προεπαναστατικής εποχής του 1821. Έχουμε δεί πολλά χειρότερα στην Ελληνική Τηλεόραση δεκαετίες τώρα και ειδικά βία και σεξ. Εδώ αναφέρομαι στη χειρότερη σειρά που πέρασε στην τηλεόραση για μένα και ήτανε φυσικά η Κάθοδος, να βλέπει ο τηλεθεατής εν έτει 1983 τη Πέγκυ Σταθακοπούλου να χτυπάει ένεση ηρωίνης στις φλέβες της και η κάμερα στον ώμο από τον σκηνοθέτη για να κάνει τη βία ακόμα πιο αισθαντική! Προσπάθησα να τη δώ πρόσφατα ξανά και δεν τα κατάφερα, τη σταμάτησα κι ας είμαι κλεισμένα 44! Η ίδια πάντα ανατριχίλα, ο ίδιος φόβος. Άλλο βία για τη βία κι άλλο η βία που εντάσσεται σε ένα ιστορικό πλαίσιο που πρέπει να αποτυπωθεί όσο επώδυνο κι αν είναι.
 
Δεν έχει καλές κριτικές μέχρι στιγμής, ο Χειλάκης ξεχωρίζει, όντως είναι τόσο γοητευτικος και ενδιαφερων που αν ήταν να διαλέξω αυτόν θα διάλεγα και οχι τον κιτσο
 
Ειδα το πρωτο επεισοδιο των καινουργιων Πανθεων και υπαρχουν καποια πραγματα που θελω να σχολιασω.
Με το καλημερα ειδαμε ζευγαρι απο το 1889 να φιλιεται με τρελο παθος και αυτο με προϊδεαζει αρνητικα για το τι εχουν να δουν τα ματια μας οταν θα τα φτιαξει ο Κιτσος με την Μαρμω, αν δεν τα φτιαξανε ηδη δηλαδη. Ελπιζω να πεσω εξω και να κρατηθουν οι ερωτικες σκηνες σε αξιοπρεπες επιπεδο.
Κατι αλλο που μου εκανε εντυπωση ειναι οτι στους τιτλους εναρξης γραφει "Στον ρολο της Μαρμω". Εξ οσων γνωριζω το Μαρμω κλινεται οπως επι παραδειγματι τα Μαρω, Γκολφω, Βασω, κ.α. Οπως λοιπον λεμε "Της Μαρως" ετσι λεμε και "Της Μαρμως". Δεν ειναι ξενο το ονομα για να μην κλινεται. Λιγη προσοχη στα ελληνικα λοιπον.
Και αφου επιασα το θεμα της γλωσσας εδω πρεπει να σταθω σε ενα πολυ σοβαρο προβλημα που δυστυχως το εχω δει αμετρητες φορες σε σημερινες σειρες εποχης. Το προβλημα στο οποιο αναφερομαι ειναι ο τροπος ομιλιας των ηρωων. Υπενθυμιζω πως μιλαμε για 1939. Ακουσα λοιπον τα εξης ομορφα:
"Κανεις κατι στα μαλλια σου;"
"Με χρειαζεστε κατι;"
"Πως ηταν η μερα σου;"
"Δεν μας αξιζει αυτη η μιζερια"
"Σαν την αδελφη μου ακουγεσαι"
Και πολλα "βασικα" κατα την διαρκεια του επεισοδιου, λεξη που χρησιμοποιειται κατα κορον σημερα, αλλα οχι τοτε.
Λοιπον, να το ξεκαθαρισουμε μια και καλη: Δεν μιλαγαν οι Ελληνες ετσι την εποχη εκεινη. Δεν ελεγαν "Με χρειαζεστε κατι;" Ελεγαν "Με χρειαζεστε τιποτα;" "Κανεις τιποτα στα μαλλια σου;" Το "κατι" μπηκε στην ζωη μας απο το 1995 και αντικατεστησε τον παλιο τροπο ομιλιας μας, δηλαδη αυτον που μαθαμε εμεις ως παιδια και ως νεοι. Τον τροπο με τον οποιο μιλαγαν οι γονεις μας που δεν φοβονταν να χρησιμοποιουν λεξεις με αρνητικη εννοια οπως "Τιποτα, κανενας, πουθενα" που πλεον αντικατασταθηκαν σε αρνηση και σε ερωτηση απο τα "Κατι, καποιος, καπου". Βεβαιως και υπηρχαν αυτες οι λεξεις στην γλωσσα μας, δεν φυτρωσαν πριν απο 28 χρονια, αλλα τις χρησιμοποιουσαν με φειδω στις αρνητικες και ερωτηματικες προτασεις και μονο σε συγκεκριμενες περιπτωσεις. Γιατι ομως συνεβη αυτο; Γιατι αυτη η ομαδικη παρακρουση του "κατι"; (οπως την λεω εγω). Ειναι απλο. Οπως αντιγραφουμε την αμερικανικη κουλτουρα, ετσι εχουμε αντιγραψει και τον τροπο ομιλιας τους και τη χρηση του "κατι" και των αλλων λεξεων που ανεφερα. Για οποιον εχει αμφιβολια οσον αφορα την τεραστια αλλαγη στον τροπο ομιλιας των Ελληνων δεν εχει παρα να παρακολουθησει μια παλια ταινια η μια τηλεοπτικη σειρα προ του '95.
Τα ιδια εχω να παρατηρησω και για το "Πως ηταν η μερα σου;" η "How was your day?" που ρωτουν οι Αμερικανοι ο ενας τον αλλον οταν επι τελους το βραδυ βρεθουν σπιτι τους. Το 1939 και πολυ αργοτερα που ημουν κι εγω πλεον γεννημενη θυμαμαι πως καμια φορα λεγαμε " Πως τα περασες σημερα;" η "Πως πηγε σημερα;"
Οσον αφορα το "Δεν μας αξιζει αυτη η μιζερια" ειναι κι αυτο αλλη μια αντιγραφη απο τον αμερικανικο τροπο εκφρασης που πολυ καλα κανουν και τον εχουν οι ανθρωποι, αλλα εμεις τι δουλεια εχουμε μαζι τους ειναι το θεμα. Την εποχη εκεινη λοπον οταν λεγαμε το "Δεν μου αξιζει" εννοουσαμε κατι καλο, κατι θετικο, ανωτερο της αξιας μας και οχι κατι αρνητικο οπως το εχουν στην γλωσσα τους οι Αμερικανοι. Λεγαμε τοτε δηλαδη: "Εσενα δεν σου αξιζε τοση ευτυχια" η "ενα τετοιο καλο κοριτσι" οχι "αυτη η μιζερια". Αν θελαμε να αναφερθουμε σε κατι κακο λεγαμε "Δεν επρεπε να μας τυχει αυτη η δυστυχια" η "Δεν επρεπε να μας βρει αυτη η θλιψη".
Το "Σαν την αδελφη μου ακουγεσαι" ειναι αλλη μια αμερικανια αντιγραφη και επικολληση κατα το "Υοu sound like..." Eμεις τοτε λεγαμε "Σαν την αδελφη μου μοιαζεις - σκεφτεσαι" η "Μου θυμιζεις την αδελφη μου".
Εσεις τα παιδια του Retromaniax που δεν ειστε 25χρονα, αλλα 45 και 50 ετων οι περισσοτεροι, μαθατε να μιλατε απο τους γονεις σας ως Ελληνες και οχι σαν Αμερικανοι, οποτε νομιζω πως καταλαβαινετε καλα τι συνεβη στην γλωσσα μας και τι εννοω.
Αφηνω το θεμα της γλωσσας και πιανω τωρα κατι αλλο τρελο που ακουσα. Υπαρχει ενας διαλογος με την Αθηνα Μαξιμου και την κορη της (αν θυμαμαι καλα τα προσωπα) και λεει η μανα στην κορη πως η Μαρμω ειναι απο την Συρο και αρα εναι Καθολικη. Και τοτε πεταγεται η κορη και λεει "Οχι, χριστιανη ειναι!" Και κανεις δεν την διορθωνει. Μα αγαπητοι μου και οι Καθολικοι και αυτοι χριστιανοι ειναι. Δεν ειναι ουτε Βουδιστες, ουτε Ταοϊστες. Αλλο δογμα εχουν. Οχι αλλη θρησκεια.
Τωρα οι ηθοποιοι. Οι πολυ νεαροι οπως η κοπελα που κανει την αδελφη του Σταθη, εντελως απαραδεκτοι. Αυτην βαζω πρωτη στην αρνητικη μου λιστα. Και ολα τα υπολοιπα παιδια παιζουν πολυ ασχημα. Κοριτσια και αγορια. Σαν να κοιμουνται.
Η Δανδουλακη ειναι πολυ καλη σαν Χρυσοστομη και ο Γιωργος Κωνσταντινου μου αρεσε πολυ επισης στον μικρο του ρολο.
Θα σταθω περισσοτερο ομως στην ηθοποιο που υποδυεται την Νινα Αυγουστακη και ειναι θαυμασια στον ρολο της, με πολυ ωραια φωνη και με εξαισια, πεντακαθαρη εκφορα του λογου. Αυτην ξεχωρισα περισσοτερο απο ολους.
Ο Χειλακης σαν Ανδρεας Πανθεος δεν μου αρεσε καθολου. Δεν ειναι κακος, ουτε και πολυ καλος ομως με αυτο το μονιμο χαζοχαρουμενο χαμογελο στα χειλη, αλλα κυριως πιστευω πως δεν του παει ο ρολος. Και δεν τον βρισκω διολου γοητευτικο αντρα επισης. Ασε που συμφωνα με την σειρα περναει την γυναικα του 20 χρονια και δειχνει να την περναει πολυ περισσοτερα. Αυτος δειχνει 60αρης και αυτη μετα βιας 25. Αρα 35 χρονια η διαφορα τους.
Η Μαρμω ειναι ομορφη, συμφωνω, αλλα τιποτα το εξαιρετικο. Ειναι ψηλη, καλλιγραμη, γοητευτικη, αλλα δεν ειναι ουτε Μπριζιτ Μπαρντο, ουτε Ορνελλα Μουτι. Και η ηθοποιος μου θυμιζει λιγο την Τζενη Μποτση στα νιατα της. Ακομα και στο ψευδισμα.
Για το τελος αφησα τον Κιτσο. Ο Κιτσος δεν ειναι ωραιος ουτε κατα διανοια. Ασχημουλης και πολυ αδυνατος ειναι. Μοιαζει σαν ποντικουλης με αυτα τα μικρα ματακια του. Ενας νεαρος Δημος Σταρενιος. Αλλα ειναι γλυκος και προσωπικα δινω μεγαλη σημασια στην γλυκα ενος αντρα. Και παλι ομως αυτη του η γλυκα δεν ειναι αρκετη για να καλυψει ολα τα αλλα μειονεκτηματα. Οποτε εγω λεω οχι και μακαρι να εβλεπα αλλον ηθοποιο στην θεση του.
Οι συμβουλες που εχω να δωσω σε σεναριογραφο και σκηνοθετη ειναι οι εξης: Προσεξτε σας παρακαλω τις ερωτικες σκηνες που θα ακολουθησουν και μην μας σερβιρετε τσοντα 9.00 η ωρα το βραδυ. Αν επιμενετε οπωσδηποτε να παρακολουθησουμε την Εμμανουελλα σε νεωτερη εκδοση, κανονιστε με το καναλι να προβαλλεται η σειρα μετα τα μεσανυχτα για να προφυλαξουμε τα αθωα ματακια και τις αθωες ψυχουλες των παιδιων.
Αφηστε κατα μερος τα "κατι" και μην επιτρεπετε να φυτρωνουν εκει που δεν τα σπερνουν. Δεν αρκει, βλεπετε, να συμβαδιζουν με την εποχη τα σκηνικα και τα κοστουμια, αλλα και ο τροπος ομιλιας. Δεν μιλαγαν πριν απο 85 χρονια οι Ελληνες ετσι οπως μας το παρουσιαζετε εσεις. Μιλαγαν φυσιολογικα, σαν ανθρωποι. Απιστευτο, αλλα ετσι ειναι.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα