Οι Πανθέοι (1977 ΕΡΤ)

Ειδα το πρωτο επεισοδιο των καινουργιων Πανθεων και υπαρχουν καποια πραγματα που θελω να σχολιασω.
Με το καλημερα ειδαμε ζευγαρι απο το 1889 να φιλιεται με τρελο παθος και αυτο με προϊδεαζει αρνητικα για το τι εχουν να δουν τα ματια μας οταν θα τα φτιαξει ο Κιτσος με την Μαρμω, αν δεν τα φτιαξανε ηδη δηλαδη. Ελπιζω να πεσω εξω και να κρατηθουν οι ερωτικες σκηνες σε αξιοπρεπες επιπεδο.
Κατι αλλο που μου εκανε εντυπωση ειναι οτι στους τιτλους εναρξης γραφει "Στον ρολο της Μαρμω". Εξ οσων γνωριζω το Μαρμω κλινεται οπως επι παραδειγματι τα Μαρω, Γκολφω, Βασω, κ.α. Οπως λοιπον λεμε "Της Μαρως" ετσι λεμε και "Της Μαρμως". Δεν ειναι ξενο το ονομα για να μην κλινεται. Λιγη προσοχη στα ελληνικα λοιπον.
Και αφου επιασα το θεμα της γλωσσας εδω πρεπει να σταθω σε ενα πολυ σοβαρο προβλημα που δυστυχως το εχω δει αμετρητες φορες σε σημερινες σειρες εποχης. Το προβλημα στο οποιο αναφερομαι ειναι ο τροπος ομιλιας των ηρωων. Υπενθυμιζω πως μιλαμε για 1939. Ακουσα λοιπον τα εξης ομορφα:
"Κανεις κατι στα μαλλια σου;"
"Με χρειαζεστε κατι;"
"Πως ηταν η μερα σου;"
"Δεν μας αξιζει αυτη η μιζερια"
"Σαν την αδελφη μου ακουγεσαι"
Και πολλα "βασικα" κατα την διαρκεια του επεισοδιου, λεξη που χρησιμοποιειται κατα κορον σημερα, αλλα οχι τοτε.
Λοιπον, να το ξεκαθαρισουμε μια και καλη: Δεν μιλαγαν οι Ελληνες ετσι την εποχη εκεινη. Δεν ελεγαν "Με χρειαζεστε κατι;" Ελεγαν "Με χρειαζεστε τιποτα;" "Κανεις τιποτα στα μαλλια σου;" Το "κατι" μπηκε στην ζωη μας απο το 1995 και αντικατεστησε τον παλιο τροπο ομιλιας μας, δηλαδη αυτον που μαθαμε εμεις ως παιδια και ως νεοι. Τον τροπο με τον οποιο μιλαγαν οι γονεις μας που δεν φοβονταν να χρησιμοποιουν λεξεις με αρνητικη εννοια οπως "Τιποτα, κανενας, πουθενα" που πλεον αντικατασταθηκαν σε αρνηση και σε ερωτηση απο τα "Κατι, καποιος, καπου". Βεβαιως και υπηρχαν αυτες οι λεξεις στην γλωσσα μας, δεν φυτρωσαν πριν απο 28 χρονια, αλλα τις χρησιμοποιουσαν με φειδω στις αρνητικες και ερωτηματικες προτασεις και μονο σε συγκεκριμενες περιπτωσεις. Γιατι ομως συνεβη αυτο; Γιατι αυτη η ομαδικη παρακρουση του "κατι"; (οπως την λεω εγω). Ειναι απλο. Οπως αντιγραφουμε την αμερικανικη κουλτουρα, ετσι εχουμε αντιγραψει και τον τροπο ομιλιας τους και τη χρηση του "κατι" και των αλλων λεξεων που ανεφερα. Για οποιον εχει αμφιβολια οσον αφορα την τεραστια αλλαγη στον τροπο ομιλιας των Ελληνων δεν εχει παρα να παρακολουθησει μια παλια ταινια η μια τηλεοπτικη σειρα προ του '95.
Τα ιδια εχω να παρατηρησω και για το "Πως ηταν η μερα σου;" η How was your day?" που ρωτουν οι Αμερικανοι ο ενας τον αλλον οταν επι τελους το βραδυ βρεθουν σπιτι τους. Το 1939 και πολυ αργοτερα που ημουν κι εγω πλεον γεννημενη θυμαμαι πως καμια φορα λεγαμε " Πως τα περασες σημερα;" η "Πως πηγε σημερα;"
Οσον αφορα το "Δεν μας αξιζει αυτη η μιζερια" ειναι κι αυτο αλλη μια αντιγραφη απο τον αμερικανικο τροπο εκφρασης που πολυ καλα κανουν και τον εχουν οι ανθρωποι, αλλα εμεις τι δουλεια εχουμε μαζι τους ειναι το θεμα. Την εποχη εκεινη λοπον οταν λεγαμε το "Δεν μου αξιζει" εννοουσαμε κατι καλο, κατι θετικο, ανωτερο της αξιας μας και οχι κατι αρνητικο οπως το εχουν στην γλωσσα τους οι Αμερικανοι. Λεγαμε τοτε δηλαδη: "Εσενα δεν σου αξιζε τοση ευτυχια" η "ενα τετοιο καλο κοριτσι" οχι "αυτη η μιζερια". Αν θελαμε να αναφερθουμε σε κατι κακο λεγαμε "Δεν επρεπε να μας τυχει αυτη η δυστυχια" η "Δεν επρεπε να μας βρει αυτη η θλιψη".
Το "Σαν την αδελφη μου ακουγεσαι" ειναι αλλη μια αμερικανια αντιγραφη και επικολληση κατα το "Υοu sound like..." Eμεις τοτε λεγαμε "Σαν την αδελφη μου μοιαζεις - σκεφτεσαι" η "Μου θυμιζεις την αδελφη μου".
Εσεις τα παιδια του Retromaniax που δεν ειστε 25χρονα, αλλα 45 και 50 ετων οι περισσοτεροι, μαθατε να μιλατε απο τους γονεις σας ως Ελληνες και οχι σαν Αμερικανοι, οποτε νομιζω πως καταλαβαινετε καλα τι συνεβη στην γλωσσα μας και τι εννοω.
Αφηνω το θεμα της γλωσσας και πιανω τωρα κατι αλλο τρελο που ακουσα. Υπαρχει ενας διαλογος με την Αθηνα Μαξιμου και την κορη της (αν θυμαμαι καλα τα προσωπα) και λεει η μανα στην κορη πως η Μαρμω ειναι απο την Συρο και αρα εναι Καθολικη. Και τοτε πεταγεται η κορη και λεει "Οχι, χριστιανη ειναι!" Και κανεις δεν την διορθωνει. Μα αγαπητοι μου και οι Καθολικοι και αυτοι χριστιανοι ειναι. Δεν ειναι ουτε Βουδιστες, ουτε Ταοϊστες. Αλλο δογμα εχουν. Οχι αλλη θρησκεια.
Τωρα οι ηθοποιοι. Οι πολυ νεαροι οπως η κοπελα που κανει την αδελφη του Σταθη, εντελως απαραδεκτοι. Αυτην βαζω πρωτη στην αρνητικη μου λιστα. Και ολα τα υπολοιπα παδια παιζουν πολυ ασχημα. Κοριτσια και αγορια. Σαν να κοιμουνται.
Η Δανδουλακη ειναι πολυ καλη σαν Χρυσοστομη και ο Γιωργος Κωνσταντινου μου αρεσε πολυ επισης στον μικρο του ρολο.
Θα σταθω περισσοτερο ομως στην ηθοποιο που υποδυεται την Νινα Αυγουστακη και ειναι θαυμασια στον ρολο της, με πολυ ωραια φωνη και με εξαισια, πεντακαθαρη εκφορα του λογου. Αυτην ξεχωρισα περισσοτερο απο ολους.
Ο Χειλακης σαν Ανδρεας Πανθεος δεν μου αρεσε καθολου. Δεν ειναι κακος, ουτε και πολυ καλος ομως με αυτο το μονιμο χαζοχαρουμενο χαμογελο στα χειλη, αλλα κυριως πιστευω πως δεν του παει ο ρολος. Και δεν τον βρισκω διολου γοητευτικο αντρα επισης. Ασε που συμφωνα με την σειρα περναει την γυναικα του 20 χρονια και δειχνει να την περναει πολυ περισσοτερα. Αυτος δειχνει 60αρης και αυτη μετα βιας 25. Αρα 35 χρονια η διαφορα τους.
Η Μαρμω ειναι ομορφη, συμφωνω, αλλα τιποτα το εξαιρετικο. Ειναι ψηλη, καλλιγραμη, γοητευτικη, αλλα δεν ειναι ουτε Μπριζιτ Μπαρντο, ουτε Ορνελλα Μουτι. Και η ηθοποιος μου θυμιζει λιγο την Τζενη Μποτση στα νιατα της. Ακομα και στο ψευδισμα.
Για το τελος αφησα τον Κιτσο. Ο Κιτσος δεν ειναι ωραιος ουτε κατα διανοια. Ασχημουλης και πολυ αδυνατος ειναι. Μοιαζει σαν ποντικουλης με αυτα τα μικρα ματακια του. Ενας νεαρος Δημος Σταρενιος. Αλλα ειναι γλυκος και προσωπικα δινω μεγαλη σημασια στην γλυκα ενος αντρα. Και παλι ομως αυτη του η γλυκα δεν ειναι αρκετη για να καλυψει ολα τα αλλα μειονεκτηματα. Οποτε εγω λεω οχι και μακαρι να εβλεπα αλλον ηθοποιο στην θεση του.
Οι συμβουλες που εχω να δωσω σε σεναριογραφο και σκηνοθετη ειναι οι εξης: Προσεξτε σας παρακαλω τις ερωτικες σκηνες που θα ακολουθησουν και μην μας σερβιρετε τσοντα 9.00 η ωρα το βραδυ. Αν επιμενετε οπωσδηποτε να παρακολουθησουμε την Εμμανουελλα σε νεωτερη εκδοση, κανονιστε με το καναλι να προβαλλεται η σειρα μετα τα μεσανυχτα για να προφυλαξουμε τα αθωα ματακια και τις αθωες ψυχουλες των παιδιων.
Αφηστε κατα μερος τα "κατι" και μην επιτρεπετε να φυτρωνουν εκει που δεν τα σπερνουν. Δεν αρκει, βλεπετε, να συμβαδιζουν με την εποχη τα σκηνικα και τα κοστουμια, αλλα και ο τροπος ομιλιας. Δεν μιλαγαν πριν απο 85 χρονια οι Ελληνες ετσι οπως μας το παρουσιαζετε εσεις. Μιλαγαν σαν ανθρωποι. Απιστευτο, αλλα ετσι ειναι.
Καλά μπαμπι ότι είδες όλες αυτές τις λεπτομέρειες έχω πάθει πλάκα
Να σου πω εμένα δεν μου άρεσε τόσο ο Κωνσταντίνου όχι ότι δεν ήταν καλός προς Θεού αλλά στο βιβλίο δεν περιγράφεται έτσι ο θάνατος του, είναι ακριβώς όπως στην πρώτη σειρά μα ακριβώς ούτε να φωνάζει πνεύματα ούτε να ριχνει ανάθεμα στην γυναίκα του.
Μετά τα έχουμε πει ο Κίτσος παρουσιάζεται ως πολύ ωραίος άνδρας στο βιβλίο με σχέσεις με όλα τα μοντέλα που του ποζάρουν. Την τωρινή μαρμω την βρίσκω ψυχρή ενώ αντίθετα ο Χειλάκης μου αρέσει πολύ. Όσο για την ηλικία 49 ετών τότε ένας άνδρας ήταν μεγάλος δεν ήταν μικρός ίσως για αυτό το μεικ απ που του κάνουν.
 
Ειδα το πρωτο επεισοδιο των καινουργιων Πανθεων και υπαρχουν καποια πραγματα που θελω να σχολιασω.
Με το καλημερα ειδαμε ζευγαρι απο το 1889 να φιλιεται με τρελο παθος και αυτο με προϊδεαζει αρνητικα για το τι εχουν να δουν τα ματια μας οταν θα τα φτιαξει ο Κιτσος με την Μαρμω, αν δεν τα φτιαξανε ηδη δηλαδη. Ελπιζω να πεσω εξω και να κρατηθουν οι ερωτικες σκηνες σε αξιοπρεπες επιπεδο.
Κατι αλλο που μου εκανε εντυπωση ειναι οτι στους τιτλους εναρξης γραφει "Στον ρολο της Μαρμω". Εξ οσων γνωριζω το Μαρμω κλινεται οπως επι παραδειγματι τα Μαρω, Γκολφω, Βασω, κ.α. Οπως λοιπον λεμε "Της Μαρως" ετσι λεμε και "Της Μαρμως". Δεν ειναι ξενο το ονομα για να μην κλινεται. Λιγη προσοχη στα ελληνικα λοιπον.
Και αφου επιασα το θεμα της γλωσσας εδω πρεπει να σταθω σε ενα πολυ σοβαρο προβλημα που δυστυχως το εχω δει αμετρητες φορες σε σημερινες σειρες εποχης. Το προβλημα στο οποιο αναφερομαι ειναι ο τροπος ομιλιας των ηρωων. Υπενθυμιζω πως μιλαμε για 1939. Ακουσα λοιπον τα εξης ομορφα:
"Κανεις κατι στα μαλλια σου;"
"Με χρειαζεστε κατι;"
"Πως ηταν η μερα σου;"
"Δεν μας αξιζει αυτη η μιζερια"
"Σαν την αδελφη μου ακουγεσαι"
Και πολλα "βασικα" κατα την διαρκεια του επεισοδιου, λεξη που χρησιμοποιειται κατα κορον σημερα, αλλα οχι τοτε.
Λοιπον, να το ξεκαθαρισουμε μια και καλη: Δεν μιλαγαν οι Ελληνες ετσι την εποχη εκεινη. Δεν ελεγαν "Με χρειαζεστε κατι;" Ελεγαν "Με χρειαζεστε τιποτα;" "Κανεις τιποτα στα μαλλια σου;" Το "κατι" μπηκε στην ζωη μας απο το 1995 και αντικατεστησε τον παλιο τροπο ομιλιας μας, δηλαδη αυτον που μαθαμε εμεις ως παιδια και ως νεοι. Τον τροπο με τον οποιο μιλαγαν οι γονεις μας που δεν φοβονταν να χρησιμοποιουν λεξεις με αρνητικη εννοια οπως "Τιποτα, κανενας, πουθενα" που πλεον αντικατασταθηκαν σε αρνηση και σε ερωτηση απο τα "Κατι, καποιος, καπου". Βεβαιως και υπηρχαν αυτες οι λεξεις στην γλωσσα μας, δεν φυτρωσαν πριν απο 28 χρονια, αλλα τις χρησιμοποιουσαν με φειδω στις αρνητικες και ερωτηματικες προτασεις και μονο σε συγκεκριμενες περιπτωσεις. Γιατι ομως συνεβη αυτο; Γιατι αυτη η ομαδικη παρακρουση του "κατι"; (οπως την λεω εγω). Ειναι απλο. Οπως αντιγραφουμε την αμερικανικη κουλτουρα, ετσι εχουμε αντιγραψει και τον τροπο ομιλιας τους και τη χρηση του "κατι" και των αλλων λεξεων που ανεφερα. Για οποιον εχει αμφιβολια οσον αφορα την τεραστια αλλαγη στον τροπο ομιλιας των Ελληνων δεν εχει παρα να παρακολουθησει μια παλια ταινια η μια τηλεοπτικη σειρα προ του '95.
Τα ιδια εχω να παρατηρησω και για το "Πως ηταν η μερα σου;" η "How was your day?" που ρωτουν οι Αμερικανοι ο ενας τον αλλον οταν επι τελους το βραδυ βρεθουν σπιτι τους. Το 1939 και πολυ αργοτερα που ημουν κι εγω πλεον γεννημενη θυμαμαι πως καμια φορα λεγαμε " Πως τα περασες σημερα;" η "Πως πηγε σημερα;"
Οσον αφορα το "Δεν μας αξιζει αυτη η μιζερια" ειναι κι αυτο αλλη μια αντιγραφη απο τον αμερικανικο τροπο εκφρασης που πολυ καλα κανουν και τον εχουν οι ανθρωποι, αλλα εμεις τι δουλεια εχουμε μαζι τους ειναι το θεμα. Την εποχη εκεινη λοπον οταν λεγαμε το "Δεν μου αξιζει" εννοουσαμε κατι καλο, κατι θετικο, ανωτερο της αξιας μας και οχι κατι αρνητικο οπως το εχουν στην γλωσσα τους οι Αμερικανοι. Λεγαμε τοτε δηλαδη: "Εσενα δεν σου αξιζε τοση ευτυχια" η "ενα τετοιο καλο κοριτσι" οχι "αυτη η μιζερια". Αν θελαμε να αναφερθουμε σε κατι κακο λεγαμε "Δεν επρεπε να μας τυχει αυτη η δυστυχια" η "Δεν επρεπε να μας βρει αυτη η θλιψη".
Το "Σαν την αδελφη μου ακουγεσαι" ειναι αλλη μια αμερικανια αντιγραφη και επικολληση κατα το "Υοu sound like..." Eμεις τοτε λεγαμε "Σαν την αδελφη μου μοιαζεις - σκεφτεσαι" η "Μου θυμιζεις την αδελφη μου".
Εσεις τα παιδια του Retromaniax που δεν ειστε 25χρονα, αλλα 45 και 50 ετων οι περισσοτεροι, μαθατε να μιλατε απο τους γονεις σας ως Ελληνες και οχι σαν Αμερικανοι, οποτε νομιζω πως καταλαβαινετε καλα τι συνεβη στην γλωσσα μας και τι εννοω.
Αφηνω το θεμα της γλωσσας και πιανω τωρα κατι αλλο τρελο που ακουσα. Υπαρχει ενας διαλογος με την Αθηνα Μαξιμου και την κορη της (αν θυμαμαι καλα τα προσωπα) και λεει η μανα στην κορη πως η Μαρμω ειναι απο την Συρο και αρα εναι Καθολικη. Και τοτε πεταγεται η κορη και λεει "Οχι, χριστιανη ειναι!" Και κανεις δεν την διορθωνει. Μα αγαπητοι μου και οι Καθολικοι και αυτοι χριστιανοι ειναι. Δεν ειναι ουτε Βουδιστες, ουτε Ταοϊστες. Αλλο δογμα εχουν. Οχι αλλη θρησκεια.
Τωρα οι ηθοποιοι. Οι πολυ νεαροι οπως η κοπελα που κανει την αδελφη του Σταθη, εντελως απαραδεκτοι. Αυτην βαζω πρωτη στην αρνητικη μου λιστα. Και ολα τα υπολοιπα παιδια παιζουν πολυ ασχημα. Κοριτσια και αγορια. Σαν να κοιμουνται.
Η Δανδουλακη ειναι πολυ καλη σαν Χρυσοστομη και ο Γιωργος Κωνσταντινου μου αρεσε πολυ επισης στον μικρο του ρολο.
Θα σταθω περισσοτερο ομως στην ηθοποιο που υποδυεται την Νινα Αυγουστακη και ειναι θαυμασια στον ρολο της, με πολυ ωραια φωνη και με εξαισια, πεντακαθαρη εκφορα του λογου. Αυτην ξεχωρισα περισσοτερο απο ολους.
Ο Χειλακης σαν Ανδρεας Πανθεος δεν μου αρεσε καθολου. Δεν ειναι κακος, ουτε και πολυ καλος ομως με αυτο το μονιμο χαζοχαρουμενο χαμογελο στα χειλη, αλλα κυριως πιστευω πως δεν του παει ο ρολος. Και δεν τον βρισκω διολου γοητευτικο αντρα επισης. Ασε που συμφωνα με την σειρα περναει την γυναικα του 20 χρονια και δειχνει να την περναει πολυ περισσοτερα. Αυτος δειχνει 60αρης και αυτη μετα βιας 25. Αρα 35 χρονια η διαφορα τους.
Η Μαρμω ειναι ομορφη, συμφωνω, αλλα τιποτα το εξαιρετικο. Ειναι ψηλη, καλλιγραμη, γοητευτικη, αλλα δεν ειναι ουτε Μπριζιτ Μπαρντο, ουτε Ορνελλα Μουτι. Και η ηθοποιος μου θυμιζει λιγο την Τζενη Μποτση στα νιατα της. Ακομα και στο ψευδισμα.
Για το τελος αφησα τον Κιτσο. Ο Κιτσος δεν ειναι ωραιος ουτε κατα διανοια. Ασχημουλης και πολυ αδυνατος ειναι. Μοιαζει σαν ποντικουλης με αυτα τα μικρα ματακια του. Ενας νεαρος Δημος Σταρενιος. Αλλα ειναι γλυκος και προσωπικα δινω μεγαλη σημασια στην γλυκα ενος αντρα. Και παλι ομως αυτη του η γλυκα δεν ειναι αρκετη για να καλυψει ολα τα αλλα μειονεκτηματα. Οποτε εγω λεω οχι και μακαρι να εβλεπα αλλον ηθοποιο στην θεση του.
Οι συμβουλες που εχω να δωσω σε σεναριογραφο και σκηνοθετη ειναι οι εξης: Προσεξτε σας παρακαλω τις ερωτικες σκηνες που θα ακολουθησουν και μην μας σερβιρετε τσοντα 9.00 η ωρα το βραδυ. Αν επιμενετε οπωσδηποτε να παρακολουθησουμε την Εμμανουελλα σε νεωτερη εκδοση, κανονιστε με το καναλι να προβαλλεται η σειρα μετα τα μεσανυχτα για να προφυλαξουμε τα αθωα ματακια και τις αθωες ψυχουλες των παιδιων.
Αφηστε κατα μερος τα "κατι" και μην επιτρεπετε να φυτρωνουν εκει που δεν τα σπερνουν. Δεν αρκει, βλεπετε, να συμβαδιζουν με την εποχη τα σκηνικα και τα κοστουμια, αλλα και ο τροπος ομιλιας. Δεν μιλαγαν πριν απο 85 χρονια οι Ελληνες ετσι οπως μας το παρουσιαζετε εσεις. Μιλαγαν φυσιολογικα, σαν ανθρωποι. Απιστευτο, αλλα ετσι ειναι.
Μπαμπινέλλα διάβασα το κείμενό σου, μου άρεσε πολύ και πραγματικά μου έδωσε τροφή για σκέψη και προβληματισμό. Όπως είπα και πιο πάνω έχω κλείσει αισίως τα 44, ανήκω σε μια γενιά την τελευταία χρονικά που μεγάλωσε με κάποιες αρχές και αξίες πιο κοντά στα παλιό πνεύμα των Ελλήνων, αξίες που μας τις δίδαξαν όχι τόσο πολύ οι γονείς μας, αλλά περισσότερο οι γιαγιάδες μας και οι παππούδες μας (η δική μου είχε γεννηθεί το 1921 μακαρίτισσα πλέον) το καλύτερο άνθος της ελληνικού έθνους που δυστυχώς το ανέκοψε βίαια και άδικα και η δυστυχία, η πείνα και ο μαρασμός της Κατοχής και του Β παγκοσμίου πολέμου. Παρ όλα αυτά αναστήθηκαν από τις στάχτες τους έκαναν το baby boom μεταπολεμικά, τους γονείς μας και εμείς τα εγγόνια τους. Από ένα σημείο και μετά, καλώς το τοποθετείς χρονικά στο 1995 κοινωνικά και πνευματικά, γιατί οικονομικά άρχισε η κατηφόρα πιστεύω μετά το 2004 και την περιβόητη Ολυμπιάδα. Εγώ προσωπικά αυτήν την κοινωνική και πνευματική αναστροφή και υποκουλτούρα μέχρι τη σημερινή σήψη και τον απόπατο, την τοποθετώ από το 2000 και μετά. Και εξηγούμαι. Ήμουνα φοιτητής το 1998 με 2003, ανήκω στην κυριολεξία στην τελευταία φουρνιά που μεγάλωσε χωρίς ίντερνετ, πρόλαβα μια ποιοτική διασκέδαση και ανθρώπινη όλων των γούστων, από μπουάτ μέχρι ροκάδικα, ρεμπετάδικα, σκυλάδικα, ελληνάδικα κλπ. πληρώναμε ακόμα με δραχμές, είχα το ταμείο του Σπουδαστικού Συλλόγου το πήρα με δραχμές και το παρέδωσα με Ευρώ το 2003. Κινητά είχαμε, αλλά όχι τα λεγόμενα έξυπνα, εκείνα τα μικρά που στέλνανε μόνο μηνύματα, άρα έπρεπε να βγείς έξω να διασκεδάσεις και να φλερτάρεις και ναι γνώριζες κόσμο, έκανες εύκολα σχέσεις κλπ κλπ Φυσικά πρόλαβα και τα καρτοτηλέφωνα και το απαραίτητο σταθερό στο σπίτι. Μεγάλωσα τη δεκαετία του 80 με κρατική τηλεόραση δύο μόνο κάναλια, την ΕΡΤ1 και την ΕΡΤ2. Παρόλα τα λάθη που έγιναν και έχουμε αναφερθεί πάρα πολλές φορές, μεγαλώσαμε με μια άψογη εκπαιδευτική τηλεόραση που είχε το παιδί, τον αυριανό πολίτη, στο επίκεντρο. Γενικώς η ελληνική οικογένεια μέχρι και τη δεκατία του 80 τουλάχιστον είχε παιδοκεντρική αντίληψη, άλλη μορφή οικογένειας, ελάχιστα διαζύγια, λιγότερα παιδιά χωρισμένων οικογενειών στην τάξη μου τότε στο Δημοτικό αντε να ήτανε δύο μόνο παιδιά και τώρα έχουνε γίνει πλειοψηφία με ότι συνεπάγεται αυτό. Έτρωγα ξύλο στο χέρι με το χάρακα από τη δασκάλα μου στο Δημοτικό και όχι μόνο εγώ, πιστεύω καλό μου έκανε κακό όχι, τώρα ούτε κατά διάνοια να συμβεί, θα ξεσηξωθεί το σύμπαν! Επομένως ήτανε άλλο το εκπαιδευτικό σύστημα που μεγαλώσαμε, γιατί πρώτον διοικούσανε το σύστημα άνθρωποι της παλιάς γενιάς με αρχές και αξίες και κατά δεύτερο δεν υπήρχε αυτή η ισοπεδωτική έκρηξη του διαδικτύου και της τεχνολογίας. Γιατί για ισοπέδωση μιλάμε, έχει ξεφύγει πλέον η κατάσταση σε πολλά επίπεδα. Θυμάμαι ήμουνα μαθητής Λυκείου και αγόραζα κάθε μεσημέρι την απογευματινή εφημερίδα τα Νέα και την Ελευθεροτυπία για να διαβάσω κατά λέξη όχι μόνο τα νέα της ημέρας, αλλά κυρίως τα άρθρα γραμμής και τις επιφυλλίδες. Το τονίζω ενημέρωση από διαδίκτυο δεν υπήρχε ακόμα! Το πρώτο μου MP3 (μια ώρα για το κατέβασα!!!) το κατέβασα φοιτητής το 2000 όταν οι περισσότεροι δεν είχανε σύνδεση και αυτό δοκιμαστικά για τρείς μήνες! Γλωσσικά και εκπαιδευτικά μεγαλώσαμε αλλιώς τελείως διαφορετικά. Διάβαζα τα βιβλία του Σαράντου του Καργάκου και του Φίλια για την Έκθεση. Τότε γράφαμε Έκθεση Ιδεών στις Πανελλήνιες Δέσμες και το θέμα ήτανε δοσμένο σε τρείς γραμμές και έπρεπε να το αναπτύξεις και όχι να επιλέγεις σε διαγώνισμα Έκθεσης το σωστό και το λάθος όπως γίνεται σήμερα! Άρα μεγάλωσαμε σε μια άλλη Ελλάδα, με μια άλλη κουλτούρα τελειώς διαφορετική από τη σημερινή. Βέβαια γλωσσικά θυμάμαι μικρός τη δεκαετία του 80, ακούγαμε και μεγαλύτερα παιδιά από εμάς τη νεολαία της εποχής να μιλάει και αργκώ, αλλά σήμερα έχει παραγίνει τα νέα παιδιά ζήτημα το λεξιλόγιο τους να αποτελέιται από 100 λέξεις και φυσικά η πρώτη και καλύτερη ΄΄τι κάνεις ρε μ......α, εντάξει ρε μ......α από αγόρια και κορίτσια. Θυμάμαι την ξαδέρφη μου τότε το 1985 πολύ πιο μεγάλη από μένα κατά δέκα χρόνια, να μου λέει τι κάνεις δικέ μου και να την κοιτάζω έκπληκτος, άλλους να λένε είσαι να τη βρούμε, γιατί μου εξηγείσαι στο έτσι κλπ ήτανε η εποχή των πανκ και των φρικιών, με τα παπάκια και τις σούζες στην παραλιακή κλπ κλπ. Επίσης και πολύ ναρκωτικό τότε στις πιάτσες της νεολαίας, χειρότερα από τώρα, τότε κάνανε κατευθείαν ηρωίνη μπαμ και έξω. Μάλιστα τότε το 1985 είχε μπεί ένα θέμα Έκθεσης στις Πανελλήνιες που ξεσήκωσε μεγάλο σάλο στη χώρα, γιατί το ανέφερε τις λέξεις αρωγή και ευδοκίμηση, από δοκίμιο του Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου, ήτανε ένα θέμα που οι μαθητές τότε δεν ήξεραν αυτές τις δύο λέξεις για να αναπτύξουν το θέμα. Το τι γράφανε οι εφημερίδες δεν λέγεται. Που πάει η νεολαία μας, λεξιπενία, αίσχος για τους αυριανούς επιστήμονες κλπ Τότε όμως όλα φαινόντουσαν, γιατί ο κόσμος και η νεολαία δεν κάθονταν πίσω από ένα πληκτρολόγιο, έβγαινα έξω διασκέδαζαν, φλέρταραν αγωνιζόντουσαν,αλήτευαν, γενικώς ζούσαν. Τώρα υπάρχει μια απάθεια, μεγάλος ατομικισμός, ο καθένας στον κόσμο του και στις δουλειές του για το χρήμα, για να ανταποκριθεί στις όλο και πιο απαιτητική ζωή, ένα αέναο κυνήγι δουλειάς και υποχρεώσεων. Δυο πολύ καλές εκπομπές έβλεπα μικρός στην τότε κρατική τηλεόραση που άφησαν ιστορία, το Ομιλείται Ελληνικά με τη Λιάνα Κανέλλη και το Μικροί Μεγάλοι με τον Θανάση Παπαγεωργίου και τη Λήδα Πρωτοψάλτη. Πιστεύω περιέγραφαν από τότε αυτές οι δύο εκπομπές το γλωσσικό πρόβλημα από τότε, την κουλτούρα εκπαίδευσης και τα προβλήματα στις σχέσεις μεταξύ παιδιών και οικογένειας και του χάσματος γενεών. Επίσης άλλος ένας κατά τη γνώμη μου λόγος κατάπτωσης και απαξιώσης της Ελληνικής γλώσσας, ήτανε η καθιέρωση του Δημοτικού συστήματος έναντι της Καθαρεύουσας, το 1976 και αντίστοιχα του μονοτονικού συστήματος το 1982, με την αλλαγή της νέας κυβέρνησης. Δυστυχώς και το λέω με κάθει ειλικρίνεια δεν πρόλαβα να μεγαλώσω με την παλιά καθαρεύουσα και δεν πρόλαβα και τα Αρχαία Ελληνικά. Κάναμε μόνο Αρχαία από μετάφραση τα οποία ποτέ δεν μου άρεσα, ίσως γιατί δεν είχα τους κατάλληλους καθηγητές. Έκθεση Ιδεών πάντως Δέσμη Τέταρτη στις Πανελλήνιες έγραψα 16 το 1997 και ήτανε πράγματι επιτυχία για την εποχή εκείνη. Συγγνώμη αν κούρασα, αλλά η παρέμβασή σου μου έδωσε το έναυσμα να τα γράψω.
 
Παιδιά λέει η Μάγισσα έχει σεξ αρκετό, ευτυχώς οι πανθεοι όχι ακόμα.
Nαι ισχύει έχει αρκετό σέξ από το πρώτο κιόλας επεισόδιο που είδα χτές! Αυτό δεν είναι κακό, αν αναλογιστούμε τα πάθη, τους έρωτες, αλλά και το αβυσσαλέο μίσος εκείνης της εποχής! Αυτή η Μαρκέλα Γιαννάτου σκέτη κόλαση! Στην αρχή οπτικώς τη μπέρδεψα με τη Ζέτα Μακρυπούλια και λέω δεν μπορεί :). Γενικώς αυτή η σειρά τα έχει όλα, αλλά είναι ακατάλληλη για ανήλικους! Να πέφτουνε οι διακόπτες το βράδυ! :) Θα δώ το δεύτερο απόψε.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Nαι ισχύει έχει αρκετό σέξ από το πρώτο κιόλας επεισόδιο που είδα χτές! Αυτό δεν είναι κακό, αν αναλογιστούμε τα πάθη, τους έρωτες, αλλά και το αβυσσαλέο μίσος εκείνης της εποχής! Αυτή η Μαρκέλα Γιαννάτου σκέτη κόλαση! Στην αρχή οπτικώς τη μπέρδεψα με τη Ζέτα Μακρυπούλια και λέω δεν μπορεί :). Γενικώς αυτή η σειρά τα έχει όλα, αλλά είναι ακατάλληλη για ανήλικους! Να πέφτουνε οι διακόπτες το βράδυ! :) Θα δώ το δεύτερο απόψε.
Το "σεξ" (σιγά το σεξ δηλαδή) δεν πιστευω πως είναι το προβλημα της σειράς. Η βία και η απαράδεκτη (και νομίζω περιττή) φρασεολογία όμως πιστεύω πως είναι σοβαρό θέμα.
 
Πάντως το δεύτερο επεισόδιο που είδα χτές μου κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον, πραγματικά είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα σειρά, ακριβοπληρωμένη και καλογυρισμένη. Αν εξαιρέσω το πρώτο επεισόδιο σκηνές σέξ δεν είχε, αλλά έχει σκηνές βίας και πολλές βωμολοχίες, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αναιρούν το τελικό αποτέλεσμα και ο τηλεθεατής παρακουλουθεί τη σειρά και τα γεγονότα που τρέχουν σαν ρυάκι.
 
Ε τι να σου κανουν οι πανθεοι μπροστά στην Μάγισσα τότε. Πάντως οι πανθεοι δεν πάνε καθόλου καλά θα αλλάξουν ώρα.
 
Ε τι να σου κανουν οι πανθεοι μπροστά στην Μάγισσα τότε. Πάντως οι πανθεοι δεν πάνε καθόλου καλά θα αλλάξουν ώρα.
Πολύ δύσκολα Αριάδνη να μου κινήσει το ενδιαφέρον μια σημερινή τηλεοπτική σειρά. Μέχρι τώρα έβλεπα συνεχώς σε επαναλήψεις στον υπολογιστή μου όλες τα παλιά καλά: την Εξαφάνιση του Τζων Αυλακιώτη, το Μυστικό του Άρη Μπονσαλέντη, τον Θάνατο του Τιμόθεου Κώνστα, την Πρόβα Νυφικού, το Λόγω Τιμής, τους Φρουρούς της Αχαϊας, τον Επισκέπτη της Ομίχλης, Μια Γυναίκα από το Παρελθόν, τον Συμβολαιογράφο που σώζεται άντε και κάποις άλλες, δηλαδή τα ίδια και τα ίδια. Για πρώτη φορά αυτό άλλαξε στην αρχή της πανδημίας, που προβλήθηκε η πρώτη σεζόν των Άγριων Μελισσών που πραγματικά με εντυπωσίασε και το έβλεπα ανελλιπώς μέχρι και τον δεύτερο κύκλο, μετά στον τριτο κύκλο κουράστηκα και δεν είχε νόημα να τη δώ. Ήτανε η πρώτη καλή, αξιόλογη ποιοτική σειρά μυθυπλασίας ύστερα από πολλά χρόνια. Πέρυσι είδα το Κάνε οτι Κοιμάσαι το οποίο μου άρεσε πολύ κοινωνική και αστυνομική μυστηρίου, φέτος έχει και δεύτερο κύκλο και μια επανάληψη στον υπολογιστή μου της Αρχαίας Σκουριάς του 1983 με τον Νικήτα Τσακίρογλου και την Κατερίνα Μαραγκού, που δεν είχα δεί και βασίζεται στο καταπληκτικό πολιτικοκοινωνικο μυθιστόρημα της Μάρως Δούκα, το οποίο έγινε μπεστ σέλερ μέχρι σήμερα. Φέτος, την περίμενα τη Μάγισσα και ως τώρα με δικαιώνει. Αν δεν μου αρέσει το σενάριο εξαρχής δεν βλέπω τίποτα! Εδώ ήτανε κάτι το διαφορετικό. Επίσης περιμένω με ανυπομονησία το επίσης πολύ καλό Ναυάγιο. Έχω δεί κάποια τρέιλερ και πραγματικά με εντυπωσίασε. Επίσης είδα ένα τρέιλερ από τον Γιατρό τη νέα σειρά με τον Μαρκουλάκη που δίνει ρεσιτάλ ερμηνεία και υποκριτικής! Οι νέοι Πανθέοι θα πάρουνε την ευκαιρία τους από μένα τη στιγμή που πρέπει, αφού θα έχουνε μαζευτεί αρκετά επεισόδια! Πάντως θα είναι μετά από πολλά χρόνια, καλή και ενδιαφέρουσα τηλεοπτική χρονιά η φετινή.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πολύ δύσκολα Αριάδνη να μου κινήσει το ενδιαφέρον μια σημερινή τηλεοπτική σειρά. Μέχρι τώρα έβλεπα συνεχώς σε επαναλήψεις στον υπολογιστή μου όλες τα παλιά καλά: την Εξαφάνιση του Τζων Αυλακιώτη, το Μυστικό του Άρη Μπονσαλέντη, τον Θάνατο του Τιμόθεου Κώνστα, την Πρόβα Νυφικού, το Λόγω Τιμής, τους Φρουρούς της Αχαϊας, τον Επισκέπτη της Ομίχλης, Μια Γυναίκα από το Παρελθόν, τον Συμβολαιογράφο που σώζεται άντε και κάποις άλλες, δηλαδή τα ίδια και τα ίδια. Για πρώτη φορά αυτό άλλαξε στην αρχή της πανδημίας, που προβλήθηκε η πρώτη σεζόν των Άγριων Μελισσών που πραγματικά με εντυπωσίασε και το έβλεπα ανελλιπώς μέχρι και τον δεύτερο κύκλο, μετά στον τριτο κύκλο κουράστηκα και δεν είχε νόημα να τη δώ. Ήτανε η πρώτη καλή, αξιόλογη ποιοτική σειρά μυθυπλασίας ύστερα από πολλά χρόνια. Πέρυσι είδα το Κάνε οτι Κοιμάσαι το οποίο μου άρεσε πολύ κοινωνική και αστυνομική μυστηρίου, φέτος έχει και δεύτερο κύκλο και μια επανάληψη στον υπολογιστή μου της Αρχαίας Σκουριάς του 1983 με τον Νικήτα Τσακίρογλου και την Κατερίνα Μαραγκού, που δεν είχα δεί και βασίζεται στο καταπληκτικό πολιτικοκοινωνικο μυθιστόρημα της Μάρως Δούκα, το οποίο έγινε μπεστ σέλερ μέχρι σήμερα. Φέτος, την περίμενα τη Μάγισσα και ως τώρα με δικαιώνει. Αν δεν μου αρέσει το σενάριο εξαρχής δεν βλέπω τίποτα! Εδώ ήτανε κάτι το διαφορετικό. Επίσης περιμένω με ανυπομονησία το επίσης πολύ καλό Ναυάγιο. Έχω δεί κάποια τρέιλερ και πραγματικά με εντυπωσίασε. Επίσης είδα ένα τρέιλερ από τον Γιατρό τη νέα σειρά με τον Μαρκουλάκη που δίνει ρεσιτάλ ερμηνεία και υποκριτικής! Οι νέοι Πανθέοι θα πάρουνε την ευκαιρία τους από μένα τη στιγμή που πρέπει, αφού θα έχουνε μαζευτεί αρκετά επεισόδια! Πάντως θα είναι μετά από πολλά χρόνια, καλή και ενδιαφέρουσα τηλεοπτική χρονιά η φετινή.
Πολύ βωμολοχια λένε η μαγισσα δεν θυμάμαι να γίνεται τέτοιος λόγος για άλλο σήριαλ ελληνικό παλιό η καινούριο γιατι στα ξενα ειναι συνηθεια πια. Εγώ δεν θα πάρω προσωπικά. Απόψε θα δω λίγο πανθεους να δω που θα το πανε και τι γίνεται με την υπόθεση.

Το "σεξ" (σιγά το σεξ δηλαδή) δεν πιστευω πως είναι το προβλημα της σειράς. Η βία και η απαράδεκτη (και νομίζω περιττή) φρασεολογία όμως πιστεύω πως είναι σοβαρό θέμα.
Πολύ άσχημη φρασεολογία έτσι λένε όλοι και ειναι για παιδιά άνω των 12. Τουλάχιστον οι πανθεοι δεν έχουν τέτοια πράγματα , προσόν αυτό για σημερινή σειρά.
 
Πολύ βωμολοχια λένε η μαγισσα δεν θυμάμαι να γίνεται τέτοιος λόγος για άλλο σήριαλ ελληνικό παλιό η καινούριο γιατι στα ξενα ειναι συνηθεια πια. Εγώ δεν θα πάρω προσωπικά. Απόψε θα δω λίγο πανθεους να δω που θα το πανε και τι γίνεται με την υπόθεση.
Πιστεύω έχω δώσει εξήγηση για ποιό λόγο υπάρχει μεγάλη βωμολοχία στη Μάγισσα και ναι δεν έχει ξαναυπάρξει σε άλλο σίριαλ, χωρίς αυτό να αναιρεί την επιτυχία και την προσήλωση των θεατώνστη σειρά. Στην προεπαναστατική περίοδο εκείνης της Ελλάδας του 1821 και ιδίως στην ελεύθερη Μάνη που διακρίνονται πάντα για τη σκληρότητα και τη βιαιότητα των χαρακτήρων, αλλά και λόγω των σκληρών συνθηκών εκείνης της εποχής, λόγω Τουρκοκρατίας, δεν γίνεται να αναπαρίσταται μια τέτοια εποχή με το σεις και και το σας και με τρόπους ευγενείας. Όπως πολύ ιδιαίτερη, αλλά πολύ εύστοχη είναι και η αναπαράσταση του γλωσσικού ιδιώματος της περιοχής της Μάνης και της Μεσσηνίας (το χάμου που άκουσα χτές το λέμε ακόμα στην Πελοπόνησσο και πολλές άλλες λέξεις) και πιστεύω το εκφράζουν πολύ εύστοχα οι συντελεστές της σειράς υποδύοντας τα μέλη των αντίπαλων θανάσιμα μισητών οικογενειών. Αν αυτό ο τηλεθεατής δεν το κατανοήσει και νομίζει ότι τον προσβάλλει, τότε σαφώς και δεν πρέπει να δεί τη σειρά. Και το ξαναλέω μιλάμε για 1816, ούτε για 1923, ούτε για 1944 ή μετέπειτα. Είναι μια πολύ ιδιαίτερη και διαφορετική σειρά λόγω της εποχής που αυτή εκφράζει, έχοντας μέσα και πολύ μυστήριο, ίσως και στοιχεία μεταφυσικής, λόγω της Μάγισσας. Δεν θυμάμαι ποτέ να έχει ξαναγυριστεί άλλη τηλεοπτική σειρά που να περιγράφει ιστορικά το άγριο και σκληρό πλαίσιο εκείνης της δύσκολης μα ένδοξης εποχής, που οδήγησε στην απελευθέρωση της Ελλάδας από τον Τουρκικό ζυγό. Επίσης πολύ συγκινητική η προσπάθεια των συντελεστών της σειρά από το πρώτο κιόλας επεισόδιο να εξιστορήσουν τη λαμπρή πορεία και σημαντική πορεία της Φιλικής Εταιρείας και να τη συνδυάσουν με την όλη ιστορία και το μίσος ανάμεσα στις επίμαχες οικογένειες. Και έχω και ένα λόγο παραπάνω για αυτή τη συγκίνηση, γιατί κατάγομαι από την Ανδρίτσαινα Ηλείας από εκεί που κατάγονταν και έδρασε ο μεγάλος Φιλικός Παναγιώτης Αναγνωστόπουλος. Στη σειρά από το πρώτο επεισόδιο ο πολύκαλός ηθοποιός Ροιλός υποδύεται το μεγάλο πρίγκηπα, μέλος της Φιλικής Εταιρείας, οπλαρχηγό, και αγωνιστή της Ελληνικής Επανάστασης Δημήτριο Υψηλάντη, του οποίου ο αδερφός του Αλέξανδρος ήτανε αρχηγός της Φιλικής Εταιρείας. Στο δεύτερο επεισόδιο αιχμαλωτίζεται μετά την επιδρομή των πειρατών στο καράβι.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πιστεύω έχω δώσει εξήγηση για ποιό λόγο υπάρχει μεγάλη βωμολοχία στη Μάγισσα και ναι δεν έχει ξαναυπάρξει σε άλλο σίριαλ, χωρίς αυτό να αναιρεί την επιτυχία και την προσήλωση των θεατώνστη σειρά. Στην προεπαναστατική περίοδο εκείνης της Ελλάδας του 1821 και ιδίως στην ελεύθερη Μάνη που διακρίνονται πάντα για τη σκληρότητα και τη βιαιότητα των χαρακτήρων, αλλά και λόγω των σκληρών συνθηκών εκείνης της εποχής, λόγω Τουρκοκρατίας, δεν γίνεται να αναπαρίσταται μια τέτοια εποχή με το σεις και και το σας και με τρόπους ευγενείας. Όπως πολύ ιδιαίτερη, αλλά πολύ εύστοχη είναι και η αναπαράσταση του γλωσσικού ιδιώματος της περιοχής της Μάνης και της Μεσσηνίας (το χάμου που άκουσα χτές το λέμε ακόμα στην Πελοπόνησσο και πολλές άλλες λέξεις) και πιστεύω το εκφράζουν πολύ εύστοχα οι συντελεστές της σειράς υποδύοντας τα μέλη των αντίπαλων θανάσιμα μισητών οικογενειών. Αν αυτό ο τηλεθεατής δεν το κατανοήσει και νομίζει ότι τον προσβάλλει, τότε σαφώς και δεν πρέπει να δεί τη σειρά. Και το ξαναλέω μιλάμε για 1816, ούτε για 1923, ούτε για 1944 ή μετέπειτα. Είναι μια πολύ ιδιαίτερη και διαφορετική σειρά λόγω της εποχής που αυτή εκφράζει, έχοντας μέσα και πολύ μυστήριο, ίσως και στοιχεία μεταφυσικής, λόγω της Μάγισσας. Δεν θυμάμαι ποτέ να έχει ξαναγυριστεί άλλη τηλεοπτική σειρά που να περιγράφει ιστορικά το άγριο και σκληρό πλαίσιο εκείνης της δύσκολης μα ένδοξης εποχής, που οδήγησε στην απελευθέρωση της Ελλάδας από τον Τουρκικό ζυγό. Επίσης πολύ συγκινητική η προσπάθεια των συντελεστών της σειρά από το πρώτο κιόλας επεισόδιο να εξιστορήσουν τη λαμπρή πορεία και σημαντική πορεία της Φιλικής Εταιρείας και να τη συνδυάσουν με την όλη ιστορία και το μίσος ανάμεσα στις επίμαχες οικογένειες. Και έχω και ένα λόγο παραπάνω για αυτή τη συγκίνηση, γιατί κατάγομαι από την Ανδρίτσαινα Ηλείας από εκεί που κατάγονταν και έδρασε ο μεγάλος Φιλικός Παναγιώτης Αναγνωστόπουλος. Στη σειρά από το πρώτο επεισόδιο ο πολύκαλός ηθοποιός Ροιλός υποδύεται το μεγάλο πρίγκηπα, μέλος της Φιλικής Εταιρείας, οπλαρχηγό, και αγωνιστή της Ελληνικής Επανάστασης Δημήτριο Υψηλάντη, του οποίου ο αδερφός του Αλέξανδρος ήτανε αρχηγός της Φιλικής Εταιρείας. Στο δεύτερο επεισόδιο αιχμαλωτίζεται μετά την επιδρομή των πειρατών στο καράβι.
F7DjEU5XwAA8iPw.jpeg
Είμαι η δεν είμαι ο Τζόνι ντεπ της Μανης;
Ας έρθουμε πίσω όμως στους πανθεους όμως.
 
Ναι καλύτερα να μην ξαναμιλήσουμε εδώ για τη Μάγισσα ή να ανοίξουμε ειδικό θέμα αλλού, γιατί και δεν πρέπει και εδώ αφορά το θέμα των Πανθέων. Να μαζευτούνε κάποια επεισόδια για να δώ από τους Πανθέους και σίγουρα θα τοποθετηθώ, χωρίς προκαταλήψεις σε σχέση με την παλιά σειρά, άλλωστε έχω δεί πρόσφατα μόνο το πρώτο και το τελευταίο επεισόδιο καθότι αγέννητος όταν ξεκίνησε το πρώτο επεισόδιο στις 15 Απριλίου 1977, αλλά γεννημένος 8 ημερών όταν τελείωσε στις 1 Ιουνίου του 1979 :)!

Μόλις ανέτρεξα στη ρετροβάση για τους Πανθέους τους παλιούς για να δώ ημερομηνίες και με έπιασε πάλι θυμός και μελαγχολία! Λέει τα γνωστά ότι η σειρά ήτανε 100 επεισόδια σε δύο κύκλους ολοκληρώθηκε και κάτι που δεν ήξερα ότι παίχτηκε σε επανάληψη μια φορά το 1978 στο ΡΙΚ της Κύπρου!!! Έχουμε αναφερθεί εδώ μέσα για αυτό και δεν το θύμαμαι; ChristosM ξέρεις κάτι για αυτό για το ΡΙΚ, μήπως οι Κύπριοι σώσανε κανένα επεισόδιο; Επίσης αναφέρεται στο τέλος για το έγκλημα της διαγραφής της σειράς από την τότε Διοίκηση της ΕΡΤ με ημερομηνία διαγραφής στις 14 Οκτωβρίου 1985! Τώρα μου έρχεται εγώ να βρίσω, αλλά δεν θέλω κρατιέμαι! :mad:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μόλις ανέτρεξα στη ρετροβάση για τους Πανθέους τους παλιούς για να δώ ημερομηνίες και με έπιασε πάλι θυμός και μελαγχολία! Λέει τα γνωστά ότι η σειρά ήτανε 100 επεισόδια σε δύο κύκλους ολοκληρώθηκε και κάτι που δεν ήξερα ότι παίχτηκε σε επανάληψη μια φορά το 1978 στο ΡΙΚ της Κύπρου!!! Έχουμε αναφερθεί εδώ μέσα για αυτό και δεν το θύμαμαι; ChristosM ξέρεις κάτι για αυτό για το ΡΙΚ, μήπως οι Κύπριοι σώσανε κανένα επεισόδιο; Επίσης αναφέρεται στο τέλος για το έγκλημα της διαγραφής της σειράς από την τότε Διοίκηση της ΕΡΤ με ημερομηνία διαγραφής στις 14 Οκτωβρίου 1985! Τώρα μου έρχεται εγώ να βρίσω, αλλά δεν θέλω κρατιέμαι! :mad:
Μήπως υπάρχει λοιπόν στο ρικ βρε παιδιά
Περιγραφή του Κίτσου γαλατη: "ήταν γεννημένος για τον πόθο, τα μάτια του, τα χείλη του , τα φίνα δάκτυλα του" με αλλα λογια ενας αδωνις.

Ναι καλύτερα να μην ξαναμιλήσουμε εδώ για τη Μάγισσα ή να ανοίξουμε ειδικό θέμα αλλού, γιατί και δεν πρέπει και εδώ αφορά το θέμα των Πανθέων. Να μαζευτούνε κάποια επεισόδια για να δώ από τους Πανθέους και σίγουρα θα τοποθετηθώ, χωρίς προκαταλήψεις σε σχέση με την παλιά σειρά, άλλωστε έχω δεί πρόσφατα μόνο το πρώτο και το τελευταίο επεισόδιο καθότι αγέννητος όταν ξεκίνησε το πρώτο επεισόδιο στις 15 Απριλίου 1977, αλλά γεννημένος 8 ημερών όταν τελείωσε στις 1 Ιουνίου του 1979 :)!
Τα επεισόδια αυτά που τα βρίσκω στο αρχείο της ερτ;
 
Τα επεισόδια αυτά που τα βρίσκω στο αρχείο της ερτ;
Αριάδνη τα δύο αυτά επεισόδια και είναι και τα μόνα που σώζονται παίχτηκαν θυμάμαι από την ΕΡΤ στο πλαίσιο αφιερώματος για την ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης κάπου στις αρχές του 2016, μαζί με μεμονωμένα επεισόδια άλλων παλιών σειρών που διασώζονταν. Γκούγκλαρε οι Πανθέοι 1977 ΕΡΤ και θα σε παραπέμψει στο παλιό τελευταίο επεισόδιο απευθείας από το αρχείο της ΕΡΤ. Μόνο αυτό έχουνε ανεβάσει.

Έτσι για την ιστορία, γενικός διευθυντής στην ΕΡΤ1, το φθινόπωρο του 1985, όταν διαγράφτηκαν για πάντα οι Πανθέοι ήτανε ο καθηγητής και πρώην Πρύτανης της Παντείου Γιώργος Κοντογιώργης και Πρόεδρος της ΕΡΤ ο Θόδωρος Χαλάτσης, ο οποίος έχει φύγει πλέον από τη ζωή.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Αριάδνη τα δύο αυτά επεισόδια και είναι και τα μόνα που σώζονται παίχτηκαν θυμάμαι από την ΕΡΤ στο πλαίσιο αφιερώματος για την ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης κάπου στις αρχές του 2016, μαζί με μεμονωμένα επεισόδια άλλων παλιών σειρών που διασώζονταν. Γκούγκλαρε οι Πανθέοι 1977 ΕΡΤ και θα σε παραπέμψει στο παλιό τελευταίο επεισόδιο απευθείας από το αρχείο της ΕΡΤ. Μόνο αυτό έχουνε ανεβάσει.
Ναι μόνο το τελευταίο έχει αλλά τι να καταλάβεις τωρα

Πιστεύω έχω δώσει εξήγηση για ποιό λόγο υπάρχει μεγάλη βωμολοχία στη Μάγισσα και ναι δεν έχει ξαναυπάρξει σε άλλο σίριαλ, χωρίς αυτό να αναιρεί την επιτυχία και την προσήλωση των θεατώνστη σειρά. Στην προεπαναστατική περίοδο εκείνης της Ελλάδας του 1821 και ιδίως στην ελεύθερη Μάνη που διακρίνονται πάντα για τη σκληρότητα και τη βιαιότητα των χαρακτήρων, αλλά και λόγω των σκληρών συνθηκών εκείνης της εποχής, λόγω Τουρκοκρατίας, δεν γίνεται να αναπαρίσταται μια τέτοια εποχή με το σεις και και το σας και με τρόπους ευγενείας. Όπως πολύ ιδιαίτερη, αλλά πολύ εύστοχη είναι και η αναπαράσταση του γλωσσικού ιδιώματος της περιοχής της Μάνης και της Μεσσηνίας (το χάμου που άκουσα χτές το λέμε ακόμα στην Πελοπόνησσο και πολλές άλλες λέξεις) και πιστεύω το εκφράζουν πολύ εύστοχα οι συντελεστές της σειράς υποδύοντας τα μέλη των αντίπαλων θανάσιμα μισητών οικογενειών. Αν αυτό ο τηλεθεατής δεν το κατανοήσει και νομίζει ότι τον προσβάλλει, τότε σαφώς και δεν πρέπει να δεί τη σειρά. Και το ξαναλέω μιλάμε για 1816, ούτε για 1923, ούτε για 1944 ή μετέπειτα. Είναι μια πολύ ιδιαίτερη και διαφορετική σειρά λόγω της εποχής που αυτή εκφράζει, έχοντας μέσα και πολύ μυστήριο, ίσως και στοιχεία μεταφυσικής, λόγω της Μάγισσας. Δεν θυμάμαι ποτέ να έχει ξαναγυριστεί άλλη τηλεοπτική σειρά που να περιγράφει ιστορικά το άγριο και σκληρό πλαίσιο εκείνης της δύσκολης μα ένδοξης εποχής, που οδήγησε στην απελευθέρωση της Ελλάδας από τον Τουρκικό ζυγό. Επίσης πολύ συγκινητική η προσπάθεια των συντελεστών της σειρά από το πρώτο κιόλας επεισόδιο να εξιστορήσουν τη λαμπρή πορεία και σημαντική πορεία της Φιλικής Εταιρείας και να τη συνδυάσουν με την όλη ιστορία και το μίσος ανάμεσα στις επίμαχες οικογένειες. Και έχω και ένα λόγο παραπάνω για αυτή τη συγκίνηση, γιατί κατάγομαι από την Ανδρίτσαινα Ηλείας από εκεί που κατάγονταν και έδρασε ο μεγάλος Φιλικός Παναγιώτης Αναγνωστόπουλος. Στη σειρά από το πρώτο επεισόδιο ο πολύκαλός ηθοποιός Ροιλός υποδύεται το μεγάλο πρίγκηπα, μέλος της Φιλικής Εταιρείας, οπλαρχηγό, και αγωνιστή της Ελληνικής Επανάστασης Δημήτριο Υψηλάντη, του οποίου ο αδερφός του Αλέξανδρος ήτανε αρχηγός της Φιλικής Εταιρείας. Στο δεύτερο επεισόδιο αιχμαλωτίζεται μετά την επιδρομή των πειρατών στο καράβι.
Eπειδη είδα λίγο κάποια αποσπάσματα θα προτιμούσα να ήταν η καθαρά θρίλερ και μυστηρίου η καθαρά ιστορική σειρά και τα δύο μαζί μπερδεύουν.
 
Eπειδη είδα λίγο κάποια αποσπάσματα θα προτιμούσα να ήταν η καθαρά θρίλερ και μυστηρίου η καθαρά ιστορική σειρά και τα δύο μαζί μπερδεύουν.
Nαι λίγο μπερδεύει, γιατί προσπαθεί να συνδυάσει πολλά μαζί. Πάντως αυτό με τον Υψηλάντη ιδίως στο δεύτερο επεισόδιο (το τρίτο θα το δώ απόψε) μόνος μου το έψαξα και το κατάλαβα ότι πρόκειται για αυτήν την ιστορική φυσιογνωμία. Πιστεύω οι περισσότεροι δεν θα το κατάλαβαν. Μάλιστα το γεγονός της αιχμαλωσίας του, που αναγνωρίστηκε από κάποιον τυχοδιώκτη, δεν έγινε έξω από τη Μάνη, αλλά στο Τσέρνοβιτς στη σημερινή Ουκρανία, μέχρι την Τεργέστη που απελευθερώθηκε. Σου προτείνω να τη δείς είναι πολύ προσεγμένη και καλογυρισμένη (παρά τις βωμολοχίες και τις σκηνές βίας), έχει μεγάλο ενδιαφέρον και αγωνία μυστήριο σχετικά με τη δολοφονία του μωρού. Δεν λέω τίποτα παραπάνω.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μόλις ανέτρεξα στη ρετροβάση για τους Πανθέους τους παλιούς για να δώ ημερομηνίες και με έπιασε πάλι θυμός και μελαγχολία! Λέει τα γνωστά ότι η σειρά ήτανε 100 επεισόδια σε δύο κύκλους ολοκληρώθηκε και κάτι που δεν ήξερα ότι παίχτηκε σε επανάληψη μια φορά το 1978 στο ΡΙΚ της Κύπρου!!! Έχουμε αναφερθεί εδώ μέσα για αυτό και δεν το θύμαμαι; ChristosM ξέρεις κάτι για αυτό για το ΡΙΚ, μήπως οι Κύπριοι σώσανε κανένα επεισόδιο; Επίσης αναφέρεται στο τέλος για το έγκλημα της διαγραφής της σειράς από την τότε Διοίκηση της ΕΡΤ με ημερομηνία διαγραφής στις 14 Οκτωβρίου 1985! Τώρα μου έρχεται εγώ να βρίσω, αλλά δεν θέλω κρατιέμαι! :mad:
Δυστυχως ουτε το ΡΙΚ τα κρατησε....(αν και παντα κραταω μια μικρη ελπιδα μηπως κατι "κατα λαθος" ξεμεινε στις αποθηκες τους.)
 
Δυστυχως ουτε το ΡΙΚ τα κρατησε....(αν και παντα κραταω μια μικρη ελπιδα μηπως κατι "κατα λαθος" ξεμεινε στις αποθηκες τους.)
Μακάρι Χρήστο κάποια μέρα να βρεθεί κάτι στην Κύπρο!
 
Ετσι, αυτός έπρεπε να ναι ο Κίτσος Γαλάτης και να παίρνει το μπάνιο του γι αυτό η μαγισσα σπάει όλα τα κοντέρ.
Τωρα στα σοβαρα θα μπορούσα να ρωτησουμε το καναλι της Κύπρου;
F7IsCF7WsAADStF.jpeg
 
Αριάδνη συγκρατήσου! :) Είδα το τρίτο επεισόδιο χτές της Μάγισσας πολύ καλό κι αυτό, με αρκετές πιπεράτες στιγμές σεξ και γυμνού! Στην πάνω φωτό είναι ο ηθοποιός Αναστάσης Ροϊλος που υποδύεται τον Αντρέι Σιντόροφ απόστρατο αξιωματικό του Τσαρικού στρατού που μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία. Μόνο που αυτό που δεν λένε οι συντελεστές της σειράς, αλλά ουσιαστικά φωτογραφίζεται μέσα από την ιστορία του, είναι ότι πρόκεται για τον μεγάλο αρχιστράτηγο και ηγετική μορφή της Φιλικής Εταιρείας, Δημήτριο Υψηλάντη! Ίσως δεν θέλουνε να το ταιριάξουνε απόλυτα και να τον ταυτίσουν με τον Υψηλάντη για τις σεναριακές ανάγκες, καθώς θα προχωρά η σειρά στη διελεύκανση του φόνου και του μυστηρίου.
 
Πίσω
Μπλουζα