Ο Αη Βασίλης ήρθε νωρίτερα!

IMG_20200321_0002.jpgIMG_20200321_0003.jpgIMG_20200321_0001.jpg
(ακόμη καλύτερες)αμυγδαλίτσα σε εκδρομή, η συμπεθέρα (η αδερφή του γαμπρού μου) και μια συνορειβάτισσα γιατρός
TMax400 Kodak Alaris (η Kodak η εταιρεία-κολοσσός που όλοι ξέραμε δεν υπάρχει πια έχει χρεοκοπήσει μιας και είχε επενδύσει πάρα πολλά στο φιλμ υπάρχει λοιπόν η Kodak Alaris με βάση την Βρετανία που φτιάχνει 5-6 φιλμ και 5-6 χημικά και αυτό είναι όλο. Ούτε χαρτιά ούτε έγχρωμα χημικά ούτε τίποτε. Buggy whip makers in a world of automobiles, όπως είπε και ένας, Και η Agfa χρεωκόπησε. Σχεδόν όλες οι ιαπωνικές εταιρείες προσαρμόστηκαν στην ψηφιακή εποχή και ανθούν. Fuji, Nikon, Canon, Asahi-Pentax, Ricoh κλπ.).Η Ilford υπάρχει αλλά φυτοζωεί. Δεν βγάζει πια τα θρυλικά Ilfochrome (Cibachrome) και έχει δυο κλάδους, εκτυπώσιμα χαρτιά και παραδοσιακά ασπρόμαυρα (χημικά).
 
Uskoke σε γενικές γραμμές η προμήθεια υλικών πέφτει βαριά στην τσέπη; Μιλάμε για νορμάλ πράγματα.
 
εξαρτάται τι θες να κάνεις Κάμπια αν θες να αρχίσεις εμφανίζοντας α/μ φιλμ τότε τανκ χημικά (εμφάνιση, στερέωση) ογκομετρικό (εγώ πήρα της κουζίνας του λίτρου που είναι πάμφθηνο) μπουκάλια για να βάλεις τα έτοιμα χημικά (κατά προτίμηση σκούρο γυαλί) του λίτρου, χωνιά, αναδευτήρες (εγώ πήρα τους ειδικούς που έχουν ειδικό σχήμα και δεν κάνουν φυσαλίδες).ογκομετρικό, μπουκάλια χωνιά από μαγαζί με είδη σπιτιού πάμφθηνα μιας και τα αντίστοιχα φωτογραφικά πανάκριβα και κάνουν την ίδια δουλειά.για το σταμάτημα οξικό οξύ καθαρό από το φαρμακείο. υπάρχει έτοιμο αλλά ακριβό και δεν χρειάζεται. κάνει την ίδια δουλειά. πλύσιμο με φιλτραρισμένο νερό βρύσης. άπλωμα με μανταλάκια σε καθαρό μέρος. σκοτεινός θάλαμος-κάτω απ το πάπλωμα. χημικά-απαραίτητα-εμφάνιση λεπτόκοκκη-σε σκόνη πάμφθηνη-γύρω στα 7 €-D76 h ID11 είναι ουσιαστικά ο ίδιος αλλά ο δεύτερος είναι χωρισμένα τα συστατικά και έτσι κρατάει περισσότερο (σε μορφή σκόνης).στερέωση-διάλυμα υποθειώδους νατρίου-Ilford Rapid fixer-15 € το λίτρο-1+4 διάλυση για φιλμ, 1+9 για χαρτί. υποθέτοντας πάντα ότι έχεις φιλμάτη μηχανή. οπωσδήποτε ένα βιβλίο για τον σκοτεινό θάλαμο (και από τη δανειστική βιβλιοθήκη-δεν χρειάζεται να το αγοράσεις.για τις φώτο τώρα, οπωσδήποτε μεγεθυντήρας και φακός (Μ39-δεν κάνουν των μηχανών-θέλει δικό του) ειδική λάμπα πυράκτωσης των 75 βατ συνήθως. φως σκοτεινού θαλάμου-αρκεί μια απλή κόκκινη λάμπα LED-παλιά υπήρχαν ειδικές αλλά πανάκριβες. λεκάνες-φτηνές-13Χ18 κάνουν 2-3 € η κάθε μια. θες ένα τουλάχιστον πακέτο χαρτιά 10Χ15 Ilford Multigrade είναι όλα και αν θες και τα φίλτρα για τα χαρτιά-δηλ. βάζεις ένα φίλτρο στον μεγεθυντήρα το "κάνεις" το χαρτί άλλης διαβάθμισης-σκληρό ή μαλακό αλλά το μοναδικό σετ είναι της Ilford και είναι ακριβό. εγώ δεν το πήρα. θες και εμφάνιση για χαρτιά-Ilford multigrade-δεν υπάρχει άλλος-15€ διάλυση 1+9.μαρζέρ πολύ βολεύει αλλά ακριβό και βαρύ-μόνο ο Γιαννάτος είχε σε λογική τιμή-50-70€+20 Ε ταχυδρομικά γιατί είναι βαρύ-δυστυχώς όταν έκανα την παραγγελία είχε μείνει από μαρζέρ και έτσι με διάφορες "πατέντες"βάζω το χαρτί στην σωστή θέση μιας και δεν έχει το κόκκινο φιλτράκι ο μεγεθυντήρας. μόνο ένας άλλος έχει Αθήνα αλλά 144 €!!!Άουτς. Στερέωση κάνει η ίδια του φιλμ απλώς με άλλη διάλυση. συνψίζοντας-απαραίτητα για φιλμ τανκ, χημικά, σκοτεινό μέρος-τα άλλα τα βρίσκεις σε μαγαζιά με είδη κουζίνα. για εκτύπωση-μεγεθυντήρας, φακός, λεκάνες, κάποιος χρονοδιακόπτης ή φωτόμετρο για να ελέγχεις την έκθεση του χαρτιού, χημικά, χαρτιά, φως σκοτεινού θαλάμου.τα υπόλοιπα πολυτέλειες προς το παρόν. εγώ τα πήρα όλα απ του Γιαννάτου στην Αθήνα. ο Κούνιος Θεσ/νίκη έχει περισσότερα πράγματα από την τελευταία φορά που μπήκα στην ιστοσελίδα του, μπορείς να χαζέψεις όπως έκανα κι εγώ και αποφασίζεις, υπάρχει επίσης και ο Κογχυλάκης Σαλονίκη αλλά ο Γιανάτος είναι ο μοναδικός σε όλη την Ελλάδα (!) που έχει ακόμη καινούριους μεγεθυντήρες και φακούς και το επιβεβαίωσα μιας και ανέβηκα Αθήνα τον Οκτώβριο και πήγα και ρώτησα.εκτός αν βρεις και κανένα να σου τον χαρίσει τον εξοπλισμό.επίσης για εκτύπωση τσιμπίδες. tongs. υπολόγισε κάνα 50-60 € για φιλμ εμφάνιση μεγεθυντήρας με φακό 120 € καινούρια και τα υπόλοιπα ανάλογα αν βάλεις απλή λάμπα πυράκτωσης στο μεγεθυντήρα (θέλει ειδική) πάλι τόσο περίπου φαντάζομαι.δηλ.50-60 € για τον εξοπλισμό πέραν του μεγεθυντήρα.περισσότερες πληροφορίες εδώ:
η γνώμη μου είναι να ξεκινήσεις απ το φιλμ μιας και είναι πιο λογικό και εύκολο (δεν χρειάζεται να δεσμεύσεις κάποιο χώρο στο σπίτι, πιο απλό και φτηνό και εύκολο) και άλλωστε πρέπει να έχεις κάτι για να εκτυπώσεις δηλ. κάποια αρνητικά. η δική μου ευχή είναι να βγούμε όλοι αλώβητοι απ αυτή τη δοκιμασία του κορωνοϊού.
 
Τελευταία επεξεργασία:
IMG_20200331_192821.jpgIMG_20200331_192827.jpgIMG_20200331_192834.jpg
εδώ βλέπουμε το setup που έκανα με τον σκοτεινό θάλαμο, ο μεγεθυντήρας είναι ένας Meopta Axomat II, 135, με μια ειδική λάμπα 75 βατ, και φοράει τον Meopta Meopar 4,5/50 για τον οποίο δεν βρήκα τίποτα στοιχεία στο ίντερνετ (δηλ. βρήκα αλλά στα πολωνικά και τσέχικα) και έχει αρκετά καλή ποιότητα μέχρι την μεγέθυνση 24Χ30 που δοκίμασα με πολύ καλό αρνητικό από Ilford FP4. Lightmaster-αυτό το μαραφέτι είναι φωτόμετρο σκοτεινού θαλάμου που κλείνει αυτόματα τον μεγεθυντήρα όταν συμπληρωθεί η σωστή έκθεση!για το συγκεκριμένο χαρτί που ρυθμίζουμε την ευαισθησία του στο ποτενσιόμετρο κάτω δεξιά-το βρίσκουμε με πειράματα. το άλλο μεταλλικό μαραφέτι σαν γάμα που είναι στην μεσαία φωτογραφία έχει μια φωτοαντίσταση που μετράει το ανακλώμενο φως από το χαρτί! το άσπρο κουμπί εκθέτει το χαρτί ενώ ο διακόπτης κρατάει το φως αναμμένο για να εστιάσουμε κλπ.ο μεγεθυντήρας είναι συγκεντρωτικού τύπου (διάχυσης ήταν οι έγχρωμοι) και βγαίνουν οι φώτο με αρκετό κοντράστ. δεν έχει συρταράκι για φίλτρα αλλά αυτό ποσώς με απασχολεί μιας που έχω πάρα πολλά χαρτιά σταθερής διαβάθμισης και συνήθως τα αρνητικά μου είναι αρκετά καλά (ας είναι καλά η Canon). επίσης το χαρτί που φαίνεται στη πάνω φώτο είναι το ανατολικογερμανικό 24Χ30 το οποίο δούλεψα αρκετά καλό και έχει διατηρηθεί όλα αυτά τα χρόνια χωρίς γκριζάρισμα (ενώ φιλμ έγχρωμα που λήγανε το 2003 είναι μια μουτζούρα) και έχει φυσικά μειωθεί και η ευαισθησία του αλλά δεν πειράζει.(μετά από αρκετό ψάξιμο βρήκα ότι ο φακός είναι αρκετά καλός σχεδίαση heliar με 5 στοιχεία σε 3 ομάδες.δεν το περίμενα για να είμαι ειλικρινής νόμιζα ότι ήταν μάπα. επίσης και ο χρονοδιακόπτης είναι αρκετά καλός).γενικώς τα ανατολικά μπλοκ είχαν καλή παρουσία στην (κλασσική πλέον)φωτογραφία, και με οπτικά, και με φωτογραφικές μηχανές, και με είδη σκοτεινού θαλάμου γενικώς. meopta, zenit η πρώτη έφτιαχνε και κινηματογραφικές μηχανές όπως φαίνεται και στη ιστοσελίδα τους. το άλμα στην ψηφιακή εποχή δυστυχώς δεν μπόρεσαν να το κάνουν. με ότι αυτό συνεπάγεται.και τα φιλμ τους-κυρίως ασπρόμαυρα-ήταν αρκετά καλά, τα χαρτιά μου είναι orwo που ήταν η ανατολικογερμανική μάρκα.εδώ βλέπουμε τα είδη σκοτεινού θαλάμου εν έτι 1977.εντύπωση μου κάνει η γυαλιστική μηχανή και τον τανκ που φορτώνεις σε φως ημέρας.dunkelkammer.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία:
Lightmaster-αυτό το μαραφέτι είναι φωτόμετρο σκοτεινού θαλάμου που κλείνει αυτόματα τον μεγεθυντήρα όταν συμπληρωθεί η σωστή έκθεση!

Καλή μαγκιά!
 
συγγνώμη για την κακή ποιότητα των φωτογραφιών αλλά δεν έχω πια ψηφιακή μηχανή (την χάρισα στην μικρή) πως λέμε παπουτσής ξυπόλητος και μπαλωματής ξεσκισμένος;και αρνούμαι να πάρω ακριβό κινητό (δεν έχω και τα φράγκα άλλωστε-μια χαρά είναι αυτό που έχω) άλλωστε το κινητό είναι τηλέφωνο και όχι φωτογραφική μηχανή όσες κάμερες και αν βάλουν σε ένα κινητό και όσα τεχνολογικά τερτίπια και αν βάλουν και όσο και αν ισχυρίζονται περί computational photography αλλά αυτό αλλουνού παπά ευαγγέλιο.
 
IMG_20200408_151451.jpgIMG_20200408_151458.jpgIMG_20200408_151506.jpg
εδώ βλέπουμε τις φώτο σε κάπως καλύτερη ποιότητα (μαθαίνω σιγά-σιγά να βγάζω φώτο με το κινητό-γηράσκω αεί διδασκόμενος) επίσης μερικές α/μ φώτο από την τελευταία φουρνιά-σημειωτέον ότι τυπώνω σε χαρτιά σταθερής διαβάθμισης φύρδιν-μίγδην όλα τα αρνητικά τα αποτελέσματα σε χαρτί multigrade θα είναι, φαντάζομαι ακόμη καλύτερα. μέχρι να πάρω το σετ φίλτρων multigrade. τώρα προς το παρόν έχω βάλει στο μάτι το φλας της Canon speedlite 580 ex το οποίο μου αφήνει ο γνωστός μου φωτογράφος 250 € όπως πάντα με δόσεις ολοκαίνουριο στην κούτα με τα όλα του εξαιρετικό μόλις όμως τελειώσει όλη αυτή η φάση με τον κορωνοϊό και στρώσουν οι δουλειές και νιώσω μια σχετική οικονομική ασφάλεια.
είναι το επόμενο μοντέλο το ii.μου έκανε εντύπωση που είχε 3 (!) τέτοια φλας ολοκαίνουρια στις κούτες τους σημειωτέον κάνουν και στις ψηφιακές και έχουν όλα τα καλούδια που έχει ένα φλας επαγγελματικών αξιώσεων. έψαξα λίγο και πάνε 250 € μεταχειρισμένα!οπότε ευκαιρία.αταλαντη.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ωραίο το σκυλάκι. :)
Κοίτα να δεις τώρα πού έπεσε το μάτι μου. Στο "10" που έχεις σημειωμένο με το χέρι πάνω στο lightmaster :rolleyes:. Πηγαίνει να υποθέσω ακόμα μια σκάλα και απλά δεν τυπώθηκε ή έκαναν καμιά μόντα για να πάει 10 ?
 
το 10 @Kambia δεν το σημείωσα εγώ αλλά ο πρώην ιδιοκτήτης του σκοτεινού θαλάμου, ένας Γερμανός. Όλα αυτά τα πράγματα τα πήρα στην (εξαιρετική) κατάστασή που βλέπετε, μείον τις τσιμπίδες, τα χωνιά, τα μπουκάλια με τα χημικά και (φυσικά) τα αρνητικά. kostis.jpg
αυτή η φώτο είναι μέγεθος 24Χ30 σε χαρτί ανατολικογερμανικό απλού πάχους γυαλιστερό άσπρο, από τω πρώτο φιλμ που εμφάνισα μετά από 15 ολόκληρα χρόνια, HP5, se ID11. είναι από τον γάμο του γιου της ξαδέρφης μου.φυσικά είχε και επαγγελματία φωτογράφο, εγώ τραβούσα συμπληρωματικά.(edit):απ όσο ξέρω μόντα δεν έχει γίνει μιας και το κουτί αυτό δεν έχει παραβιαστεί, οι βίδες του είναι κρυμμένες ίσως κάτω από τα ποδαράκια του. προφανώς έγραψε με στυλό το 10. τα χαρτιά αυτά (προφανώς) είναι πάνω από 30 χρόνων και το πακέτο ήταν ανοιχτό οπότε λογικό είναι να έχουν χάσει την ταχύτητα τους και βάζω το κουμπί σχεδόν στο τέρμα. είναι πολύ βολικό αυτό αλλιώς θες έναν μετρονόμο να μετράς τα δευτερόλεπτα που εκθέτεις το χαρτί. το χαρτί είναι πολύ αργό σε σχέση με το φιλμ και ο χρόνος εκφώτισης μετριέται σε δευτερόλεπτα,έχει διαφορετικό αλογονίδιο του αργύρου σε σχέση με το φιλμ (ιωδιούχο ή χλωριούχο άργυρο ή μείγμα αυτών-ενώ το φιλμ βρωμιούχο) και ο κόκκος του είναι πάρα πολύ λεπτός, κοντά στο μήκος κύματος του (ορατού) φωτός. @freaktmp: τι σχέση έχουν οι spinal tap με τον σκοτεινό μου θάλαμο;για όσους δεν ξέρουν το όνομα τους σημαίνει οσφυονωτιαία παρακέντηση.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Αυτή η παύση και το βλέμμα πριν πει "These go to eleven!" είναι όλα τα λεφτά :lol:
 
IMG_20200420_114718.jpgIMG_20200420_115458.jpg
εδώ βλέπουμε την ετικέτα με την τιμή που είχε ο φάκελος με τα 40Χ50 τα οποία δυστυχώς τα πέταξα όλα μιας και ήταν όλα γκριζαρισμένα, από την ραδιενέργεια υπόβαθρου. οποιοδήποτε φιλμ ή χαρτί αν μείνει πολύ καιρό στο ράφι "γκριζάρει" και είναι για πέταγμα μετά από κάμποσα χρόνια.πιο ευαίσθητα είναι φυσικά, τα έγχρωμα. μπαγιάτεψε ο χλωριούχος άργυρος. αυτά τα χαρτιά επειδή είναι πολύ μεγαλύτερα από τις (μοναδικές) μου λεκάνες τα αλείφεις με τα χημικά με σφουγγάρια όσο πιο απαλά και ομοιόμορφα μπορείς. δυστυχώς μετά πέταξα και την εμφάνιση και την στερέωση μιας και εξαντλήθηκαν μετά την εμφάνιση τόσων μεγάλων χαρτιών. αυτό το αυτοκόλλητο είναι η ετικέτα τιμής που είχαν τα 40Χ50 (Agfa Record Rapid-κάτι που δεν βγαίνει τουλάχιστον από τα '70ς)και γράφει:Foto van Beurden-Hendrikx 25.35 Hengelo (Ov.) το όνομα μοιάζει ολλανδικό αλλά μπορεί να ήταν και στην Γερμανία μιας και Foto γράφεται επίσης στα γερμανικά.το αποκάτω είναι μια καλούτσικη 30Χ40 η οποία είναι ένας φίλος μου ο οποίος ασχολείται επίσης με την φωτογραφία. επίσης βρήκα ότι το βοήθημα εστίασης που έχει ο μεγεθυντήρας μου δεν δουλεύει σωστά με αποτέλεσμα ειδικά οι μεγάλες μεγεθύνσεις να μην βγαίνουν σωστά εστιασμένες και πρέπει να εστιάζω με το μάτι κάτι όχι ιδιαίτερα δύσκολο η τέλεια εστίαση γίνεται με εστιαστή κόκκου (focus magnifier) αλλά ακριβός!40 € και άλλωστε είμαι ερασιτέχνης και δεν πάω για διαγωνισμό.(edit): επίσης η φώτο πάνω το 30Χ40 είναι Ilford Multigrade IV RC το μοναδικό "χεράτο" χαρτί που εισάγεται στην Ελλάδα φρέσκο μιας και IV και είχε URL thw Ilford κλπ. αλλά ταλαιπωρημένο μιας και είχε ανοιχτεί λάθος το πακέτο και ταλαιπωρημένο με ξανακλεισίματα με σελοτείπ κλπ. και αποφάσισα να το χρησιμοποιήσω πρώτο.επίσης μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει ένα χαρτί multigrade χωρίς φίλτρα και έχει τη διπλάσια ευαισθησία απ ότι με φίλτρα διαβάθμιση γύρω στο 2 1/2 μιας και τα multigrade έχουν δυο γαλακτώματα το ένα σκληρό το άλλο μαλακό το ένα ευαίσθητο στο μπλε το άλλο ευαίσθητο στο πράσινο.


(edit):ξέχασα ότι ζούμε στην εποχή του Google Hengelo είναι φυσικά μια πόλη στην Ολλανδία
άρα τα χαρτιά αυτά αγοράστηκαν στην Ολλανδία.
 
Τελευταία επεξεργασία:
λάθος έκανα τελικά το Canon Speedlite 540 EZ μου προσφέρει 250 € με δόσεις το οποίο ήταν το φλας-ναυαρχίδα της εποχής του φιλμ. έχει κεφαλή ζουμ αυτόματη, συγχρονισμό δεύτερης κουρτίνας, χειροκίνητη διόρθωση έκθεσης, κλπ. είναι ATTL αυτό σημαίνει ότι ένας αισθητήρας μέσα στο Light box της μηχανής μετράει σε πραγματικό χρόνο το φως που αντανακλάται από το φιλμ και σταματάει την φλασιά. αυτό δεν γίνεται στις ψηφιακές κάμερες για τον εξής λόγο:επειδή ο αισθητήρας τους έχει μεγάλη ανακλαστικότητα, και να είχαν τον αισθητήρα θα υπήρχε πρόβλημα, έτσι έχουν το ETTL, που αφήνει το φλας μια φλασιά, και ένας αισθητήρας μετράει το φως που μπαίνει στον φακό, και μετά τραβιέται η φωτογραφία με άλλη φλασιά, την κανονική αυτή την φορά. αυτό είναι λίγο ενοχλητικό μιας και το φλας ανάβει δυο φορές αντί για μια, αλλά στις ψηφιακές δυστυχώς δεν υπάρχει άλλη επιλογή. αυτός έχει 3 τέτοια φλας κατακαίνουρια και 2 580 EXII τα οποία όμως κάνουν για ψηφιακές και είναι πάλι το επαγγελματικό μοντέλο και κάνουν 500 €. η δική μου μηχανή κάνει και ATTL & ETTL οπότε κάνουν όλα τα φλας. επειδή είναι με φιλμ, απ τις τελευταίες που βγήκαν.
 
Τελευταία επεξεργασία:
DSCI0733.JPG
ήρθανε σήμερα με το ταχυδρομείο από Κρύα Βρύση οι εμφανιστές όλοι σφραγισμένοι (TMax, Multigrade & ID 11) τα πακέτα είναι μισοτελειωμένα αλλά φρέσκα σίγουρα καλύτερα από τα δικά μου Ανατολικογερμανικά, επίσης (δεν φαίνονται) 4 λεκάνες 20Χ25 ένας Patterson focus finder όλα αυτά sage und schreibe 70 €.τα ταχυδρομικά δικά του.το φλας επίσης καταπληκτικό (δες ανώτερω ποστ) έχει ένα λαμπάκι που επιβεβαιώνει ότι έγινε σωστά η έκθεση του φιλμ! κάτι πολύ χρήσιμο στην κλασσική φωτογραφία. επίσης δείχνει το εύρος έκθεσης του φλας, από πόσα μέχρι πόσα μέτρα μπορούμε να έχουμε σωστή έκθεση του φιλμ (πχ από 1 μέχρι 5 μέτρα) όλα αυτά τα βοηθήματα χρήσιμα στην φωτογράφιση με φιλμ μιας και δεν έχουμε την άμεση απόκριση του ψηφιακού, ένα από τα μεγαλύτερα του ατού.
 
DSCI0798.JPGDSCI0799.JPGDSCI0800.JPGDSCI0801.JPG
Ήρθε σήμερα το πολυαναμενόμενο πακέτο από Γερμανία (μετά από σχεδόν ενάμιση μήνα-ειδική παραγγελία από την Ilford και με τον κωρονοϊό κλπ). Agfa 400 αλλά από άλλη εταιρεία και μόνο το όνομα μένει και η άδεια από την Agfa Gevaert-το φιλμ το βγάζει μια εταιρεία Lupus. To ίδιο με την Kodak χρεοκόπησε και την ανέλαβε άλλη εταιρεία και μόνο για να σωθεί το brand name. Επίσης ανοξείδωτες λαβίδες γιατί μου σπάσανε σχεδόν αμέσως οι πλαστικές-Kaiser λέγεται η εταιρεία που τις φτιάχνει. Και επίσης σετ φίλτρων της Ilford multigrade που μπαίνει κάτω απ τον φακό γιατί ο μεγεθυντήρας μου δεν έχει συρταράκι για φίλτρα.Βλέπομε τα ίδια τα φίλτρα (διαβαθμίσεως από 00 έως 5-το 00 για να "σώσουμε" ένα πολύ σκληρό αρνητικό ενώ το μαλακό με το 5 δεν σώζεται εύκολα). Επίσης μέσα είχε και ένα κόκκινο φίλτρο πολύ χρήσιμο ιδιαίτερα στις μεγάλες μεγεθύνσεις που προβάλεις το αρνητικό στον τείχο μιας κι αυτό έλειπε από τον μεγεθυντήρα μου.Τα φίλτρα αυτά μοιάζουν λίγο με αυτά που σου βάζει ο οφθαλμίατρος στα ειδικά γυαλιά που φοράς στο οπτότυπο για να βρει την μυωπία σου. Όσοι φοράν γυαλούμπες σαν και μένα θα ξέρουν. Στην τελευταία φώτο φαίνεται ο φορέας του φίλτρου ο οποίος βιδώνει με ειδικές βίδες πάνω στην κάτω μεριά του φακού. Οπότε Θεού θέλοντος σήμερα έχει δουλειά στον σκοτεινό θάλαμο μετά από σχεδόν 2+ μήνες. Εμφάνιση Ilford FP4 @ TMax ληγμένο από το 2014!μια χαρά και μάλιστα υπερεμφάνισα γιατί θεωρούσα ότι ο εμφανιστής θα είχε ξεθυμάνει αλλά αυτός ήταν ακριβώς σαν φρέσκος!!!άτιμη παλιά αναλογική τεχνολογία.
 
IMG_20200704_0001.jpgIMG_20200704_0002.jpgIMG_20200704_0003.jpgIMG_20200704_0004.jpg
κοτούλα που κλωσάει, ο σκύλος της αδερφής μου που τα ανιψάκια μου του έχουν κολλήσει ένα χαρτί, μια χήνα που κρώζει, και η ψιψίνα μου η Ζουζού. Όλα FP4 @ TMax developer σε μαλακό ανατολικογερμανικό χαρτί. Είναι στην πραγματικότητα πιο καλές, αλλά πρέπει να με πιστέψετε, δεν βγαίνουν καλύτερες με το σκάνερ που έχω.
 
PICT0644.JPGPICT0648.JPGPICT0650.JPGPICT0651.JPG
όλες τραβηγμένες στην κορφή του Ψηλορείτη "Τίμιος σταυρός" η 3η είναι μια κλασοπαπαδιά ή βρωμούσα η 4η φυσικά μια πασχαλίτσα. για κάποιο λόγο που αγνοώ όλες οι κορυφές εδώ στην Κρήτη είναι γεμάτες πασχαλίτσες.
 
......
όλες τραβηγμένες στην κορφή του Ψηλορείτη "Τίμιος σταυρός" η 3η είναι μια κλασοπαπαδιά ή βρωμούσα η 4η φυσικά μια πασχαλίτσα. για κάποιο λόγο που αγνοώ όλες οι κορυφές εδώ στην Κρήτη είναι γεμάτες πασχαλίτσες.
Εξαίρετες όλες οι φωτογραφίες σου φίλτατε Uskoke, ασπρόμαυρες και έγχρωμες!!!! Η γλυκιά χροιά της αναλογικής φωτογραφίας είναι εμφανής!
Συνέχισε να μας θυμίζεις παλιές, καλές εποχές!
 
ευχαριστώ φίλε αετέ 1 εδώ βλέπεις έναν πίνακα με χρόνο εμφάνισης διάφορων φιλμ με caffenol είπαμε μας αρέσει το ρετρό αλλά δεν είμαστε και λουδδίτες που ζουν σε σπηλιές! όλες οι έγχρωμες πέρασαν από το gimp όπου τους έκανα white balance για κάποιο λόγο το σκανάρισμα των αρνητικών δίνει αρχεία με εικόνες με έντονο colour cast και δεν βλέπονται.άργησα να βρω τον τρόπο που διορθώνεται το παραδέχομαι. γι αυτό κανείς δεν ασχολείται πια με την κλασσική φωτογραφία!αλλά νομίζω ότι αξίζει τον κόπο και τα ανιψάκια μου θα γνωρίσουν από πρώτο χέρι αυτό το πράγμα το οποίο δεν πρόκειται να ξαναδούν.
 
Πίσω
Μπλουζα