Ο Αη Βασίλης ήρθε νωρίτερα!

IMG_20210119_0001.jpgνα και μια με το σκύλο της αδερφής μου την Νάλα η οποία είναι τρομερά λαίμαργη δεν έχω ξαναδεί πιο λαίμαργο σκύλο μια....selfie με τη γατούλα μου και ένα πορτραίτο ανφάς του γαμπρού μου. όλα σε TMax 400 & Ilford MGIV εν αναμονή του lightmaster από recapping τις έκανα τελείως χειροκίνητα με αρκετά καλά αποτελέσματα ping:eagle 1 που αναρωτιόσουν αν τα φωτόμετρα των κινηματογραφικών σου μηχανών δουλεύουν μετά από τόσα χρόνια, η απάντηση είναι, κατά πάσα πιθανότητα ναι, αλλά αν υπάρχουν πυκνωτές, θα θέλουν αντικατάσταση. πάντως το "φωτοκύτταρο" CdS θειούχο κάδμιο δεν παθαίνει τίποτα εκτός αν ήταν συνέχεια σε ντάλα ήλιο. οι πυκνωτές αλλάζουν πολύ εύκολα απ΄ όποιον ηλεκτρονικό "worth his salt" .
 
IMG_20210120_0001.jpgπάλι ο σκύλος της αδερφής μου έχει αίμα Λαμπραντόρ τα οποία τα χαρακτηρίζει η λαιμαργία της (αγκαλιάζει το πιάτο της με τα δυο της πόδια και γρυλίζει αν την πλησιάσει κανείς) και να τσαλαβουτάνε στα λασπόνερα, κάθε φορά που πάμε βόλτα στην εξοχή με τα ανιψάκια μου τσαλαβουτάει σε όλους τους νερόλακκους. επίσης δυο selfie στους Βώρους. τώρα γιατί βάζω συνέχεια φώτο του εαυτού μου; όχι από εγωισμό αλλά για να μην εκθέσω άλλο άτομο, ειδικά παιδιά (απαγορεύεται δια ροπάλου το ανέβασμα φώτο παιδιών στο ίντερνετ!). σήμερα θα ανοίξω και το πακέτο 13Χ18 Ilford έχει πιο μικρή ταχύτητα σε σχέση με την παλιότερη εμουλσιόν MGIV ελπίζω να μην ακριβύνουν τα υλικά μου σκοτεινού θαλάμου με το Brexit καθένας τον καημό του και ο μυλωνάς την δέση! που έλεγε και η γιαγιά μου.
 
orwo1.jpgorwo2.jpgorwo3.jpg
εδώ βλέπουμε ένα σφραγισμένο πακέτο 30Χ40 Orwo βλέπουμε ότι τότε έκανε 9,75 Μάρκα (ανατολικογερμανικά) και είναι φτιαγμένο στο Kombinat Wolfen. κάτω δεξιά πρέπει να είναι κωδικός ημερομηνίας (III-9-109) και υποθέτω ότι φτιάχτηκε το Σεπτέμβριο του '89 πριν πέσει το Τείχος δηλαδή. Βλέπουμε ότι τα χαρακτηριστικά του χαρτιού ήταν γραμμένα και στα Ρώσικα προφανώς έστελναν και ΕΣΣΔ, τότε. Στην δεύτερη φώτο βλέπουμε έναν μεγάλο κωδικό που πρέπει να είναι ο κωδικός της εμουλσιόν. Εμπειρικά βρήκα ότι ο σωστός χρόνος έκθεσης του μεγέθους αυτού είναι 30" σε F 5,6. Το πακέτο περιέχει 20 φύλλα 30 Χ 40.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Προβολή συνημμένου 202198Προβολή συνημμένου 202199Προβολή συνημμένου 202200
ελπίδα...σε Α/Μ το ίδιο σε έγχρωμο το τέμπλο μιας εκκλησίας όλα στα Καπετανιανά στα Αστερούσια στα νότια του νομού Ηρακλείου. Kodak T-Max 400 & Kodacolor 200.ως συνήθως Canon EOS 30.

Έβαλα την ασπρόμαυρη wallpaper. Κάνει ωραία αντίθεση με τα χρωματιστά εικονίδια και είναι ξεκούραστη.

Uskoke.gif
 
Τελευταία επεξεργασία:
αν σου αρέσει τόσο πολύ η φώτο να στη στείλω! στείλε μου πμ. (Edit:εννοώ φυσικά να στη στείλω τυπωμένη με το ταχυδρομείο!)
 
Τελευταία επεξεργασία:
papier1.jpgpapier2.jpgpapier3.jpg
κι εδώ ένα πακέτο 24Χ30 το τελευταίο που μου έμεινε όπως αντιλαμβάνεται εύκολά κανείς το ανατολικογερμανικό χαρτί έβγαινε σε 3 διαβαθμίσεις μόνο, σκληρό, μαλακό, κανονικό όσα είχα ήταν γυαλιστερό, ημιμάτ, κοκκώδες, ματ και λευκό ίσως υπήρχε σε άλλη υφή ή επιφάνεια, και μονού ή διπλού πάχους. τώρα έρχεται Ελλάδα μόνο multigrade ilford (Δηλ. με τα κατάλληλα φίλτρα γίνεται διαβάθμισης από 00 εώς 5 και με μισές μονάδες, δηλ.00-0-1/2-1-1 1/2.....4-4 1/2-5). συνήθως οι περισσότεροι φωτογράφοι χρησιμοποιούσαν γυαλιστερό, και βγαίνει σε μεγέθη από 10Χ15 μέχρι 30Χ40. Τα μικρά μεγέθη βγαίνουν και σε κουτιά με 100 φύλλα, τα μεγάλα συνήθως σε 20 με 25 φύλλα. Για μένα το 30Χ40 είναι το όριο του μέσου από κει και πάνω γίνεται υπερβολικά δύσκολη η μεγέθυνση, θέλει τέλειο αρνητικό, κατά προτίμηση τραβηγμένο με τρίποδα, τέλεια εμφανισμένο με λεπτόκοκκο εμφανιστή, πολύ καλό φακό μεγεθυντήρα και τέλεια τεχνική (εστίαση κλπ-στο 30Χ40 η εστίαση γίνεται στο χιλιοστό και οπωσδήποτε με μεγεθυντή κόκκου αλλιώς η φώτο βγαίνει θαμπή). υπάρχουν φύλλα μέχρι 50Χ60 αλλά νομίζω δεν έρχονται Ελλάδα και νομίζω είναι υπερβολή. παλιότερα σε τέτοια μεγέθη ή και μεγαλύτερα καταφεύγαν οι φωτογράφοι σε μηχανές μεσαίου ή και μεγάλου φορμά. την ψηφιακή εποχή κανείς δεν τυπώνει πόσο μάλλον μεγεθύνει τις φώτο του άντε από κάνα γάμο ή βαφτίσιο ή σπάνια επαγγελματικό πορτραίτο, όλοι τραβάνε τώρα με τα κινητά και τις ανεβάζουν στο facebook.
 
IMG_20210210_0001.jpgjapanese.jpg
μετά από την επιστροφή του Lightmaster μετά από recapping, η λειτουργία του πια είναι πιο αξιόπιστη, πριν ήταν άλλα'ντάλλων η λειτουργία του, και εδώ βλέπουμε τον έφορο καταφυγίου του ορειβατικού μας σ ένα πορτραίτο σ ένα καταρράκτη, επίσης 2 φώτο από την τάξη μου στο μάθημα των γιαπωνέζικών με την δασκάλα μας Terumi-sensei. 私は電気工学を専攻しました。ήθελα να τονίσω ότι χρειάζεται εξαιρετική προσοχή, τάξη και νοικοκυροσύνη κατά την εκτύπωση φωτογραφιών και την εμφάνιση φιλμ. ειδικά στα φιλμ το παραμικρό λάθος μπορεί να καταστρέψει ένα πολύτιμο φιλμ. στις φώτο δεν είναι τόσο κομμός κεφαλής αλλά απογοητεύεται κανείς αν συνέχεια αποτυχαίνουν οι προσπάθειες του. ειδικά η παραμικρή σταγονίτσα απ' τα όξινα λουτρά σταματήματος ή στερέωσης στον αλκαλικό εμφανιστή είναι ικανές να τον καταστρέψουν. και μάλιστα με τρόπο ύπουλο που βγάζει ανομοιόμορφα τα μαύρα στην φώτο που τα βλέπει κανείς όταν στεγνώσει πια η φώτο και έχει καταστρέψει κάμποσα φύλλα χαρτί..... αν κανείς δεν είναι σίγουρος για το αποτέλεσμα κάτω από το κόκκινο φως του σκοτεινού θαλάμου πρέπει να φυλάξει τα αχρησιμοποίητα χαρτιά, να ανάψει λευκά φώτα για να κρίνει την φωτογραφία. αν είναι σωστή η έκθεση αλλά το κοντράστ όχι τότε θέλει αλλαγή διαβάθμισης του χαρτιού. το lightmaster βοηθάει βεβαίως αλλά κατ αρχήν θέλουμε μια σωστή έκθεση για το χαρτί (με προϋπόθεση ένα σωστό αρνητικό). βλέπουμε λοιπόν γιατί όλοι παράτησαν την αναλογική φώτο.
δες τε επίσης αυτό το άρθρο. λέει ότι το 135 φιλμ αντιστοιχεί σε 87 megapixel! και το φιλμ μεγάλου φορμά (10Χ15) αντιστοιχεί σε 1 gigapixel! όλα αυτά τα παράτησαν οι επαγγελματίες για τις "σειρήνες" της ψηφιακής εποχής.....
 
εοσ1.jpgεος2.jpgεος3.jpg
εδώ βλέπουμε 3 φώτο από διάφορες εκδρομές του ορειβατικού, η πρώτη όπως βλέπουμε έχουν χαθεί οι λεπτομέρειες στα highlights (blown highlights) αυτό σημαίνει είτε το εύρος έκθεσης του αρνητικού δεν έφτανε (συνύπαρξη έντονα φωτεινών με έντονα σκοτεινών σημείων στην ίδια λήψη) ή η διαβάθμιση του χαρτιού ήταν πολύ σκληρή. επίσης μπορεί και να ήταν υπερεμφάνιση του φιλμ. στην δεύτερη πάλι το ίδιο όπως βλέπουμε οι λεπτομέρειες στα φωτεινά έχουν χαθεί, ο ουρανός είναι τελείως άσπρος, ενώ έπρεπε να ήταν γκρι, μάλλον σκληρό το χαρτί. η τρίτη είναι σχετικά καλή. πάλι όμως αν προσέξει κανείς τα φωτεινά σημεία "πάσχουν" λίγο από λεπτομέρεια. ενώ έχουμε ικανοποιητικά "shadows" (σκιές-τα μαύρα είναι ικανοποιητικά με λεπτομέρειες).
 
πακετο.jpgIMG_20210212_0004.jpg
μόλις ήρθε πακέτο από Αθήνα, ρυζόχαρτα για φιλμ, χαρτιά 10Χ15, στερέωση, εξολκέας φιλμ, καθώς και στραγγιστήρι φιλμ. κάτω, η ....selfie μιας selfie! blown highlights όπως βλέπουμε πάλι.
 
IMG_20210331_0001.jpg
όπως με έβγαλε το ανιψάκι μου με το καπέλο...τέρατος με 3 μάτια, και ο σκύλος (Νάλα) της αδερφής μου που έχει αίμα Λαμπραντόρ, και είναι τρομακτικά λαίμαργος, και της αρέσει να τσαλαβουτά σε όλες τις λακκούβες με νερό. αυτές είναι από το πρώτο Τσέχικο φιλμ Fomapan που εμφάνισα, από 30 μέτρο, βγήκε καλά σε γενικές γραμμές αν και πήρε λίγο φως στην αρχή στην άκρη. πολύ καλό φιλμ. στην άκρη όμως δεν έχει "γράμματα" που να γράφουν τι φιλμ είναι! (Θα λέγαμε στην ούγια). γενικώς τα φιλμ το καλοκαίρι μου βγήκανε υπερεμφανισμένα, μιας και οι κατασκευαστές δεν δίνουν χρόνο εμφάνισης για 30 βαθμούς. τώρα το χειμώνα είναι πιο εύκολος ο έλεγχος της θερμοκρασίας. επίσης ξαναέδωσα το Lightmaster στον φίλο μου αλλά δεν μπόρεσε να κάνει τίποτα! μου είπε θέλει καλιμπράρισμα με φωτόμετρο ακριβείας και μάλιστα θέλει και το service manual! πάει του λέω αυτό, το πήρε ο ...Honecker στον τάφο του! (το Lightmaster μάλλον είναι ανατολικογερμανικό!) δεν πειράζει όμως θα κάνω την έκθεση εμπειρικά και χειροκίνητα! (μετράω από το 1 ως πχ 6 τα δευτερόλεπτα!)
δες τε αυτό :
Chuck Kelton Master printer τι φώτο έχει εκτυπώσει το άτομο!!!! εμένα βασικά είναι snapshots α/μ εμφανισμένες στο χέρι.
 
IMG_20210421_0001.jpg

η τούρτα των γενεθλίων μου που έφτιαξε η αδερφή μου πάλι με φιλμ fomapan 100 εμφανισμένο σε εμφανιστή TMax τελικά το lightmaster δεν φτιάχνει παρόλη την αντικατάσταση των πυκνωτών θέλει καλιμπράρισμα που είναι αδύνατον γιατί χρειάζεται φωτόμετρο ακριβείας και το service manual που είναι αδύνατον να βρεθούν και πιο απλό θα ήταν να έπαιρνα ένα καινούριο προς το παρόν κάνω την έκθεση των χαρτιών εμπειρικά όπως το έκανα πάντα. με σχετικά μεγάλη επιτυχία.
 
book.jpg
χτες ήρθε από Αμερική αυτό το υπέροχο βιβλίο (έκανε ακριβώς 11 μέρες!) είναι εξαντλημένο και το πήρα μεταχειρισμένο. πάντα λοιπόν είχα την απορία, φιλμ χύμα υπάρχει μόνο σε 135 και όχι σε 120; Λοιπόν υπάρχει χύμα φιλμ 70 mm perforated που κάνει για μηχανές μεσαίου φορμά! αυτό βέβαια συμφέρει αν έχει κανείς καμία Hasselblad και θέλει να μειώσει το κόστος χρήσης. εμένα μου βγαίνει γύρω στα 4 € το 36άρι με το εξαιρετικό fomapan 100. και η εμφάνιση είναι ουσιαστικά τζάμπα μια το μπουκάλι TMax developer που πήρα κάνει για εμφάνιση 60 φιλμ (και είναι ληγμένο από το 2014!) κάνει γύρω στα 20 € καινούριο. να δυο χύμα 70 άρια φιλμ:
25 άρι ορθοχρωματικό 85 € τα 15 μέτρα
400 άρι υπέρπαγχρωματικό 85 € τα 30,5 μέτρα αλλά είναι εξαντλημένο (έχει μια μικρή ευαισθησία στο υπέρυθρο μέρος του φάσματος)\
επίσης Ελλάδα δεν φέρνουν καθόλου χαρτί α/μ 40Χ50
οι Γερμανοί όμως έχουν 40Χ50 Fomaspeed multigrade 29,95 € καθόλου άσχημη τιμή
επίσης έχουν κιτ για εμφάνιση slides στο χέρι δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο το έχω κάνει πολλές φορές και ειδικά τώρα που πρέπει όλα τα φιλμ slides να πάνε Αθήνα.
49,90 € για 8 φιλμ καθόλου άσχημο πρέπει να μαζέψεις όμως 8 φιλμ τραβηγμένα και να τα εμφανίσεις όλα μαζί. είναι βέβαια η παραδοσιακή μέθοδος των 6 λουτρών όχι η μοντέρνα με τα 3 λουτρά που δούλευα εγώ αλλά δεν πειράζει.βοοκ2.jpg
 
μετά από πολύ σκέψη επί τούτου και μετά από αρκετά (5 για την ακρίβεια) αποτυχημένα έγχρωμα φιλμ που ήταν τελείως χάλια, σκέφτηκα αν θα ήταν φρόνιμο να εγκαταλείψω πάλι την αναλογική τεχνολογία για να πάρω μια ψηφιακή μηχανή "γιατί αυτό κάνουν όλοι". πρώτον κανείς δεν θέλει πια αναλογικό εξοπλισμό και έτσι ή θα έπρεπε να τα χαρίσω (σε ποιόν όμως;) ή να βάλω αγγελίες εδώ κι εκεί μπας και... επίσης όπως τόνισα οι καλές ψηφιακές μηχανές είναι πολύ ακριβές για το βαλάντιο μου συγκεκριμένα η NIkon B 600 που είναι superzoom κάνει 280 € μετρητά όμως και η πιο βασική dSLR κάνει 460 € πάλι μετρητά ή με πιστωτική. και τα δυο είναι εκτός δυνατοτήτων μου, πιστωτική μάλλον δεν μπορώ να βγάλω λόγω χαμηλού εισοδήματος δόσεις πάλι όχι στο γνωστό κατάστημα αλυσίδα πάλι για τον ίδιο λόγο. οπότε κάτσετε στ' αυγά σας όπως λέει και η αδερφή μου. άλλωστε αμφιβάλλω αν θα ήμουν πιο δημοφιλής ή αν θα με αγαπούσαν περισσότερο αν είχα ψηφιακή μηχανή. η βασική μου ιδέα ήταν να πουλήσω τον αναλογικό μου εξοπλισμό και να πάρω λεφτά για να πάρω ψηφιακή αλλά δεν φτάνουν ούτε με σφαίρες και σίγουρα γνωστά πολυκαταστήματα δεν θα με άφηναν να τις πάρω 50 άρικο 50 άρικο. ούτε μεταχειρισμένα γίνεται μιας και οι μεταχειρισμένες ψηφιακές είναι πολύ ακριβές και σίγουρα τα θέλουν μετρητά. τελικά μετά από ακόμη πιο πολύ σκέψη και ρώτησα τον φωτογράφο που πήρα την μηχανή φταίγαν τα φιλμ που ήταν ληγμένα και είχε εξαφανιστεί η πορτοκαλί μάσκα του με αποτέλεσμα τα χρώματα να βγαίνουν τελείως αλλοιωμένα ότι και να έκανα στο gimp δεν βοήθησε και αλίμονο αν πλήρωνα 10 € κάθε στάση του φιλμ να μου την φτιάξουν στο photoshop. μόνη λύση το πέταγμα των ληγμένων φιλμ και αγορά φρέσκου. και θα μου πείτε γιατί πήρες ληγμένα (φιλμ); γιατί υπήρχε έλλειψη έγχρωμων φιλμ στην αγορά, τα slides είναι πανάκριβα και εμφανίζονται μόνο στην Αθήνα, είχα πάρει τα ληγμένα χημικά χωρίς πρόβλημα, και πίστευα ότι και με τα φιλμ θα συμβαίνει το ίδιο. φευ.
 
IMG_20210511_0001.jpg
εδώ βλέπουμε την...αφεντομουτσουνάρα μου με τον σκύλο ενός γνωστού μου (α/μ φιλμ), τον παλιό μου ψιψίνο τον Τιμολέων (φιλμ με την παλιά μου FM2) και την τούρτα που έφτιαξε η αδερφή μου στα γενέθλια της ανιψιάς μου, ψηφιακή.
 
χαρτι.jpg
άρτι αφιχθέντα από Γερμανία σήμερα, χαρτί 40Χ50 Fomaspeed multigrade + σάκος αλλαγής...αγνώστου πατρός φαντάζομαι κινεζιά αλλά τι να κάνουμε, αυτή την εποχή ζούμε. αυτός που είχα πάρει στα '90ς ήταν τόσο καιρό στο ράφι που τα λάστιχα των "μανικιών" του είχαν ξεραθεί, και τα ξήλωσα και έραψα λάστιχο γερό στα "μανίκια" του. έχω και ένα φιλμ από την εκδρομή, θα προσπαθήσω να το γεμίσω με διάφορες πειραματικές φώτο, και τώρα με το σάκο αλλαγής μπορώ να το εμφανίσω οπότε θέλω, δεν χρειάζεται να περιμένω τη νύχτα.
 
bag1.jpgbag2.jpgbag3.jpgτα απαραίτητα για την εμφάνιση ενός φιλμ στον νεροχύτη με το τανκ με το φιλμ περασμένο μέσα, η ψιψίνα μου πάνω στον σάκο αλλαγής με το ύφος του ....κυρίαρχου αιλουροειδούς (το δικό μου λιονταράκι) και τέλος ο σάκος αλλαγής με τα απαραίτητα για το πέρασμα του φιλμ στο τανκ, ο σάκος αλλαγής είναι διπλός, με δυο φερμουάρ, και κάνεις ότι κάνεις στο φως της ημέρας ενώ μόνο τα χέρια σου είναι στο απόλυτο σκοτάδι (το οποίο είναι εξαιρετικά ψυχοπλακωτικό, πιστέψτε με). τανκ, σπιράλ, φιλμ, ψαλίδι, άξονας του τανκ. ενώ στην πρώτη φώτο, μπουκάλι με οξικό οξύ (το μικρό) -σταμάτημα- μπουκάλι με photoflo (wetting agent) το λίγο μεγαλύτερο, τα δυο μεγάλα μπουκάλια με εμφάνιση και στερέωση, και το ίδιο το τανκ.
 
IMG_20210621_0001.jpgIMG_20210621_0002.jpg
και εδώ βλέπουμε μια διάσημη γάτα μαζί με το όχι και τόσο διάσημο "αφεντικό" της επίσης ο υποφαινόμενος να κάνει ντους στον καταρράκτη του Ρίχτη, στην Σητεία. Μετά από ακόμη περισσότερη σκέψη περί του μέλλοντος της αναλογικής φωτογραφίας, και αφού σκέφτηκα αρκετά πόσο καλό θα ήταν να πάρω μια dSLR, είτε την Nikon d3500, είτε την Canon 2000d, αλλά αυτές αφετέρου απευθύνονται σε κατόχους smart phone που θέλουν να πάνε σε κάτι καλύτερο, και όχι σε σχετικά έμπειρους φωτογράφους ρεφλέξ μηχανών όπως εγώ. Οι τιμή και των δυο είναι γύρω στα 450 € αλλά απολύτως μετρητά αυτό σημαίνει ότι θα έπρεπε να τα μαζέψω! πράγμα μάλλον δύσκολο ακόμη και αν τα μαζέψω δεν θα τα σκάσω σε μια ουσιαστικά ανούσια αγορά αλλά θα τα κρατήσω για ώρα ανάγκης οδοντογιατρό σε περίπτωση που χρειαστεί σέρβις κάποιο εργαλείο χρειαστώ καινούριο κινητό κλπ. επίσης απ' ότι διάβασα σε review h Nikon θυσίασε την υποδοχή ηλεκτρικού ντεκλανσέρ για να βάλει το bluetooth κάτι που για μένα είναι τελείως άχρηστο. επίσης όπως λέει ο λαός δυο καρπούζια κάτω από την ίδια μασχάλη δεν χωράνε θα κουβαλάω και τις δυο μηχανές; ή θα "ξελογιαστώ" με την ψηφιακή και θα εγκαταλείψω την αναλογική και όλη της την προίκα που με τόσο κόπο και έξοδα αγόρασα; άρα κάτσετε στ' αυγά σας.
 
IMG_20210729_0003.jpg
η...αφεντομουτσουνάρα μου στα χιόνια στην Κοζάνη, μια άποψη της Κοζάνης από ένα λόφο, και...ένα πιεστικό. πρόσφατα σκέφτηκα να ασχοληθώ ξανά με εκτυπώσεις έγχρωμες στο χέρι. Χρειάζεται εξοπλισμός, δηλ. μεγεθυντήρας με χρωμοκεφαλή και φακό, και τανκ χαρτιού. Το πλεονέκτημα της αρνητικής/θετικής μεθόδου ήταν ότι μπορούσες να διορθώσεις το λεγόμενο "colour cast", πράγμα που δεν γινόταν στα slides, τα οποία ήταν αυτό που ήταν και τελείωσε. Ξεκινούσες πχ με μια διόρθωση 20 κίτρινο 20 ματζέντα, που το έλεγε πάνω το πακέτο του χαρτιού. Και εκφώτιζες μια λωρίδα χαρτιού, έβλεπες προς ποιο χρώμα "φέρνει" πχ κίτρινο και έβαζες μια διορθωμένη τιμή, πχ 40 κίτρινο 30 ματζέντα, ξανά φτου με την λωρίδα την οποία φυσικά, εμφανίζεις κανονικά, μέχρι να το πετύχεις, οπότε εκφώτιζες όλο το χαρτί. Το χαρτί μετά την εκφώτιση μπαίνει στο τανκ χαρτιού, όπου το σφραγίζουμε και κάνουμε την εμφάνιση στο φως της ημέρας, κανονικά. Η άλλη λύση είναι να το εμφανίσει κανείς κανονικά σε λεκάνες, αλλά στο απόλυτο σκοτάδι μιας και δεν υπάρχει φως ασφαλείας, στο έγχρωμο.΄Εμφανίζονται σε σχετικά υψηλές θερμοκρασίες με απόλυτη ακρίβεια θερμοκρασίας, χρόνου και ανάδευσης.
 
τελικά βρήκα άκρη με τον έγχρωμο σκοτεινό θάλαμο, www.secondhanddarkroom.co.uk , έχει τα πάντα και σε καλές τιμές και στέλνει και Ελλάδα! Συγκεκριμένα έχω βάλει στο μάτι έναν έγχρωμο μεγεθυντήρα Meopta Axomat 5 colour, https://www.secondhanddarkroom.co.uk/product/meopta-axomat-5-colour-35mm-enlarger/ 139 λίρες, ένα τύμπανο Jobo 2850, https://www.secondhanddarkroom.co.uk/product/jobo-2850-paper-drum/ ή αν δεν φτάσουν τα λεφτά ένα 4551, https://www.secondhanddarkroom.co.uk/product/jobo-4551-paper-drum/ ακόμη θα μου λείπει ο φακός του μεγεθυντήρα και έχει πάμπολλους από 15 λίρες, πχ. με 25 λίρες παίρνεις έναν αξιοπρεπέστατο Rodestock Rogonar, https://www.secondhanddarkroom.co.uk/product/rodenstock-rogonar-50mm-f2-8-lens/ αλλά αυτό θα έπρεπε να γίνει με άλλη παραγγελία όποτε πρέπει να ξαναπληρώσω τις 30 λίρες οπότε ίσως πάρω marumi με 50 € από Αθήνα, https://www.giannatosfoto.gr/?product=φακός-μεγεθυντηρα-50mm-f35-102 ακόμη χρειάζονται χημικά και χαρτί, από macodirect.de, https://www.macodirect.de/chemie/fa...-4-entwickler-kit-fuer-23-blatt-18-24-cm?c=51 https://www.macodirect.de/papier/fa...otopapier-matt-17-8x24cm-7x9-5-100-blatt?c=25
και τέλος ένα ψηφιακό θερμόμετρο με ακρίβεια δεκάτου του βαθμού, το οποίο έχει ένας φίλος μου εδώ, στο μαγαζί του. η εργασία αυτή είναι καλύτερο να γίνει μια ζεστή καλοκαιρινή μέρα, με μπόλικο ζεστό θερμό νερό από το ηλιόθερμο, γεμίζεις το νεροχύτη με ζεστό νερό ακριβώς στους 37,8 βαθμούς με τα μπουκάλια με τα χημικά κλπ. εκθέτεις το χαρτί στον μεγεθυντήρα το βάζεις στο τανκ σε απόλυτο σκοτάδι και το εμφανίζεις κανονικά στο φως της ημέρας.
 
Πίσω
Μπλουζα