"Πέφτουν οι σφαίρες σαν το χαλάζι" (1984 ΕΡΤ-2)

cloud είπε:
Δεν θα διαφωνήσω! Όμως για εμένα, και όπως φαίνεται και με αυτά που λέω, το πρόβλημα της ταινίας δεν είναι ότι ήταν "σοκαριστικη", αλλά το ότι ήταν μία "πατάτα" που κάποιοι πήγαν να την περάσουν σαν "έργο τέχνης".

Τώρα για το κόψιμο, αν και την τότε εποχή μάλλον ήμουν σχετικά μικρός για να πω την γνώμη μου, σήμερα διαφωνώ κάθετα!

Η θα έπρεπε να ξέρουν από πριν τι θα έδειχναν, ή να συνέχιζαν την προβολή κανονικά...

Και να φανταστώ ότι όλα τα δήθεν "σοκαριστικά" της ταινίας τα είχαν δείξει ήδη, γιατί μετά δεν θυμάμαι να δείχνει και τίποτε άλλο.
Αυτά εκφράζουν ακριβώς και τη δική μου άποψη περί του θέματος :)
 
Σήμερα εδέησα να τη δω ολόκληρη την ταινία (είχε προηγηθεί μια αποτυχημένη απόπειρα 1-2 χρόνια πριν). Η άποψή μου είναι μάλλον μικτή. Πιστεύω ότι οι περισσότεροι στέκονται στα πρώτα λεπτά του έργου και επηρεασμένοι από αυτά διαγράφουν το σύνολο του έργου ως αποτυχία. Δεν συμφωνώ.

Ο Αλευράς επιχειρεί, με έναν ασυνήθιστο τρόπο είναι αλήθεια, να δώσει σε ένα κατά βάση (αυτο)βιογραφικό φιλμ στοιχεία κοινωνικών και πολιτικών αναδρομών από το '60 και πέρα (ως το 1977). Σημεία του έργου έχουν σημαντικές ομοιότητες με τα Κουρέλια (ίσως ο Νικολαίδης επηρεάστηκε αφού τα Κουρέλια είναι μεταγενέστερα κατά 2 χρόνια). Ακόμα, εντοπίζω ομοιότητες με τις ταινίες του Τάσσιου, ειδικά το Ναι μεν αλλά όπως και το Βαρύ πεπόνι, ειδικά στις σκηνές όπου η κάμερα (αλλά και το μικρόφωνο, στο Χαλάζι πιο έντονα αυτό) κατεβαίνει και δίνεται στον απλό κόσμο για να πει τα λόγια του όπως τα νιώθει.

Σε όλη την ταινία είναι διάχυτος ο αυτοσαρκασμός, ίσως και σε βαθμό υπερβολής, κάτι που οδηγεί (εσκεμμένα) και σε λογικές ασυνέχειες και χάσματα σεναρίου (ο ήρωας 132 ετών) που παρόλο που γίνονται κατανοητά, εντούτοις κουράζουν. Στα μείον επίσης κάποιες εκτεταμένες χρονικά σκηνές όπου κυριαρχεί θεματολογία αδιάφορη έως κουραστική (ας πούμε για παράδειγμα την πτήση ενός αεροπλάνου).

Θετικά κρίνω τις εκετενείς φωτογραφικές αναφορές στην Αθήνα του 1977 αλλά και ενδιαφέροντα γυρίσματα πέριξ της πρωτεύουσας (αναφορές στον Σκαραμαγκά, τη Βάρκιζα, την Κηφισιά, λήψεις στον Σχοινιά κλπ). Ενδιαφέρουσες επίσης οι μουσικές επιλογές από

 

Συνημμένα

  • MPOYKALA.jpg
    MPOYKALA.jpg
    13,5 KB · Προβολές: 3
  • fiat.jpg
    fiat.jpg
    17,1 KB · Προβολές: 3
  • poleon.jpg
    poleon.jpg
    15 KB · Προβολές: 6
  • 1977.jpg
    1977.jpg
    21,4 KB · Προβολές: 6
  • 1213.jpg
    1213.jpg
    398,8 KB · Προβολές: 6
  • 0913.jpg
    0913.jpg
    251,6 KB · Προβολές: 3
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
τον νικο αλευρα τον ειχα δει πριν λιγα χρονια να παροσυασιαζει καποια βραβεια ,μαλλον να κανει το ρεπορταζ και να συνομιλει με καποιους καλλιτεχνες

ουδετερη εντυπωση μου εκανε,φανηκε ομως να εχει ενα προσωπικο ιδιοτυπο χιουμορ

ενας φιλος μου που τον εχει γνωρισει μου ειχε πει οτι την ταινια την εκανε με βασικο σκοπο τον αυτοραρκασμο και τον ντορο απο την προβολη της
 
[edit] Copyrights [edit] Έχω δει μόνο τα πρώτα 6:30 λεπτά και έχω να πω ότι οι σκηνές με το "βρέφος" δεν είναι τοσο "σοκαραστικές.

 Ανάθεμα κι αν κατάλαβε ποτέ κανένας τι γινόταν μ' αυτές τις ταινίες πίσω τη δεκαετία του 80 που γυρνούσαν συγκεκριμένα άτομα για την παρέα τους και μόνο.

Κανένα πρόβλημα αν ήταν με δική τους χρηματοδότηση, πράγμα βέβαια που στην πλεινότητα δε συνέβαινε αφού έπαιρναν έτοιμο χρήμα από το ΕΚΚ. Ταινίες που δεν έφταναν ποτέ στις αίθουσες...
Δίκιο έχεις σε αυτά που λες αλλα από ότι είδα στους τιτλους αρχής της συγκεκριμένης ταινίας, δεν ανεφέρεται καποια χρηματοδότηση απο το ΕΚΚ, οπότε μάλλον ήταν ιδιωτική παραγωγή ή μπορεί το ποσοστό του budget που έδωσε το κέντρο να ήταν πολύ μικρό για αυτό να μην αναφέρεται στους τίτλους.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
χαχ το θυμάμαι εκείνο το σαββατόβραδο.Αλλά έπεσε μαύρο στην δική μας τηλεόραση (κοινώς κάηκε κάποια λάμπα -ασπρόμαυρη ήταν η συσκευή μας) κανα δίωρο πρίν ξεκινήσει η ταινία αυτή..Αλλά την δευτέρα στο σχολείο θυμάμαι τους συμμαθητές και δάσκαλους να την μνημονεύουν :)
 
χαχ το θυμάμαι εκείνο το σαββατόβραδο.Αλλά έπεσε μαύρο στην δική μας τηλεόραση (κοινώς κάηκε κάποια λάμπα -ασπρόμαυρη ήταν η συσκευή μας) κανα δίωρο πρίν ξεκινήσει η ταινία αυτή..Αλλά την δευτέρα στο σχολείο θυμάμαι τους συμμαθητές και δάσκαλους να την μνημονεύουν :)
Μερα που βρηκε να καει η λαμπα ομως!
 
Ευτυχώς να λες γιατί η ταινία δεν βλέπονταν με τίποτα όταν επιχείρησα να την δω μετά από πολλά χρόνια
Πολυ σωστα, αλλα φανταζομαι θα ειχες καποια περιεργεια να δεις τι ειχες χασει οταν ξεκινησε το σωου με τα σχολια.
 
Πολυ σωστα, αλλα φανταζομαι θα ειχες καποια περιεργεια να δεις τι ειχες χασει οταν ξεκινησε το σωου με τα σχολια.
Από περιέργεια όντως και μόνο προσπάθησα να την δω....
 
πιο συλλεκτική κόπια της συγκεκριμένης ταινίας θα είναι αυτή (αν υπάρχει βέβαια) που θα πήγε κάποιος να την γράψει στο βίντεο την ώρα που παιζόταν και έπεσε στο μαύρο (δηλ. να φαίνονται τα χιόνια την ώρα της διακοπής)
 
Καλα τα λες ertfan - αλλα τα λες το 2010 ;)

Ειμαι απο αυτους που δεν την θεωρουν αθλια ταινια - απο αυτους που πηραν τηλεφωνο εκεινο το βραδυ να διαμαρτυρηθουν επειδη κοπηκε αποτομα - απο αυτους που τη θυμουνται αρκετα καλα (αν και τα 20 ευρω δεν τα δινω για να την ξαναδω)

Και πραγματι ειναι βιογραφικη και αφηγηματικη ταινια - και πραγματι δειχνει πολλα πραγματα απο εκεινα τα χρονια που δεν υπαρχουν πια. Αλλα επισης εχει και καποιες σκηνες που δεν ειχαν ξαναπαιχτει στην Ελληνικη τηλεοραση - πχ τη σκηνη με το ταλκ ή το θηλασμο του "μικρου" πρωταγωνιστη.

Σου θυμιζω οτι εκεινα τα χρονια περιπου η πρωτη τηλεοπτικη προβολη του "Αγκιστριου" ή και αλλων απλα "τολμηρων" ταινιων (βλεπε πχ Ευστρατιαδης) ειχαν ξεσηκωσει μεριδα του κοσμου - και γραφτηκαν μυδροι σε εφημεριδες - να μην αναφερω τα κυρηγματα στις Εκκλησιες... 4 χρονια μετα ισως θυμασαι τι εγινε στους κινηματογραφους που επαιξαν Καζαντζακη...

Και κατι ακομα που με παραξενεψε στην κριτικη σου - Φυσικα και εισαι (και ειμαστε ολοι) ελευθεροι να βαζουμε εισαγωγικα στη λεξη "δημοκρατια" οποτε δεν μας αρεσει κατι - αλλα ακομα και αυτο δειχνει οτι παρολη την κριτικη και τα δικαια παραπονα μας - αυτη υπαρχει - αποδειξη ειναι ακομα και το βημα αυτο που εχουμε εδω για να γραφουμε τις αποψεις μας.
η πρώτη τηλεοπτική προβολή του "Αγκιστρίου" δεν ήταν ένα καλοκαιρινό βράδυ Πέμπτης νομίζω,του 1986?Τότε την είχα δει εγώ πρώτη φορά στο σπίτι που έμεναν τα ξαδέρφια μου,η τηλεόραση έξω και με το που έπεσαν οι πρώτες τολμηρές σκηνές άκουγες να ωρύονται απ' όλα τα σπίτια γύρω στην γειτονιά

Ούτε παραγγελία να τον είχα τον Αλευρά χθες.Λίγο πριν κοιμηθώ,έπεσα τυχαία εντελώς σε ένα αποκριάτικο εορταστικό πρόγραμμα που είχε σκηνοθετήσει το 1983 με τίτλο "Άντε και καλά κρασιά".Διαδικτυακά όχι στην τηλεόραση.Το ψιλοθυμόμουν ίσα ίσα τότε που είχε προβληθεί (καθώς πήγαινα νηπιαγωγείο) και τώρα όπως το είδα μου θύμισε αρκετά σε δομή μετέπειτα εκπομπές που σκηνοθέτησε ο Αλευράς όπως τα "Απίστευτα κι όμως ελληνικά" αλλά στο ακόμη πιο σουρεάλ.Νομίζω μετά την μεταμεσονύκτια θέαση χθές,μου κάηκαν κάποια εγκεφαλικά κύτταρα :) .Έπαιζαν οι Χρήστος Μπίρος,Σοφία Ρούμπου,Τάσος Πεζιρκιανίδης,Χρήστος Τσάγκας,Σμάρω Στεφανίδου και είχε πολλά τραγούδια απ' την τότε Οπισθοδρομική Κομπανία.Αλλά γενικά τα πιο πολλά σκέτς ήταν εντελώς καμμένα.Απ' τα λίγα που θυμάμαι τότε είχε και ένα δεύτερο μέρος που πρέπει να προβλήθηκε την επόμενη μέρα.Εγώ είδα το πρώτο μέρος.
 
[edit] Copyrights [edit] Έχω δει μόνο τα πρώτα 6:30 λεπτά και έχω να πω ότι οι σκηνές με το "βρέφος" δεν είναι τοσο "σοκαραστικές.


Δίκιο έχεις σε αυτά που λες αλλα από ότι είδα στους τιτλους αρχής της συγκεκριμένης ταινίας, δεν ανεφέρεται καποια χρηματοδότηση απο το ΕΚΚ, οπότε μάλλον ήταν ιδιωτική παραγωγή ή μπορεί το ποσοστό του budget που έδωσε το κέντρο να ήταν πολύ μικρό για αυτό να μην αναφέρεται στους τίτλους.
ήταν εντελώς ανεξάρτητη παραγωγή όπως διάβασα της "Κούρος Ο.Ε." κάπως έτσι.Καμιά ανάμειξη το ΕΚΚ.
 
Πολλοί θα διαφωνήσουν μαζί μου αλλά ας μου επιτραπεί κατά την ταπεινή μου γνώμη να ισχυριστώ πως είναι μία από τις κορυφαίες ελληνικές ταινίες όλων των εποχών. Απόλυτα ρεαλιστική με πολύ βαθιά νοήματα απεικονίζει ρεαλιστικά τα βιώματα του πρωταγωνιστή από την τρυφερή παιδική του ηλικία μέχρι την ενηλικίωση του και διαμόρφωσαν καταλυτικά τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα του. Αυτή η αυτοβιογραφία του και η απεικόνιση των βιωμάτων του ήρωα της ταινίας σε συνδυασμό με την χρονική περίοδο και τα υπέροχα εξωτερικά πλάνα μιας Αθήνας την δεκαετία του '70 που δημιουργούν συναισθήματα νοσταλγίας καθιστούν την ταινία υπέροχη που αγγίζει τον θεατή τον προβληματίζει σκεπτόμενο και τον μελαγχολεί νοσταλγικά ταυτιζόμενο με την εποχή. Ειλικρινά συγχαρητήρια στον σκηνοθέτη, ηθοποιό αλλά πάνω από όλα στον δημιουργό αυτού του αριστουργήματος που λέγεται Νίκος Αλευράς.
 
Πολλοί θα διαφωνήσουν μαζί μου αλλά ας μου επιτραπεί κατά την ταπεινή μου γνώμη να ισχυριστώ πως είναι μία από τις κορυφαίες ελληνικές ταινίες όλων των εποχών. Απόλυτα ρεαλιστική με πολύ βαθιά νοήματα απεικονίζει ρεαλιστικά τα βιώματα του πρωταγωνιστή από την τρυφερή παιδική του ηλικία μέχρι την ενηλικίωση του και διαμόρφωσαν καταλυτικά τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα του. Αυτή η αυτοβιογραφία του και η απεικόνιση των βιωμάτων του ήρωα της ταινίας σε συνδυασμό με την χρονική περίοδο και τα υπέροχα εξωτερικά πλάνα μιας Αθήνας την δεκαετία του '70 που δημιουργούν συναισθήματα νοσταλγίας καθιστούν την ταινία υπέροχη που αγγίζει τον θεατή τον προβληματίζει σκεπτόμενο και τον μελαγχολεί νοσταλγικά ταυτιζόμενο με την εποχή. Ειλικρινά συγχαρητήρια στον σκηνοθέτη, ηθοποιό αλλά πάνω από όλα στον δημιουργό αυτού του αριστουργήματος που λέγεται Νίκος Αλευράς.

καθησα και διαβασα ολα τα σχολια ,βεβαια πολλα αφορουν την διακοπη της προβολης απο την ελληνικη τηλεοραση σκηνοθετη
παρολαυτα ηδη εχουν διαφωνησει ολοι μαζι σας σε προγενεστερο χρονο
δυστυχως δεν εχω αποψη για την ταινια πολυ θα ηθελα να την δω να σχηματισω και εγω αντιληψη
εχω μια αποψη μονο για το σκηνοθετη
διαβαζοντας καποια σχολια σας εδω ,δινω βαρυτητα στο λογο σας
 
καθησα και διαβασα ολα τα σχολια ,βεβαια πολλα αφορουν την διακοπη της προβολης απο την ελληνικη τηλεοραση σκηνοθετη
παρολαυτα ηδη εχουν διαφωνησει ολοι μαζι σας σε προγενεστερο χρονο
δυστυχως δεν εχω αποψη για την ταινια πολυ θα ηθελα να την δω να σχηματισω και εγω αντιληψη
εχω μια αποψη μονο για το σκηνοθετη
διαβαζοντας καποια σχολια σας εδω ,δινω βαρυτητα στο λογο σας
Κι εγω δεν θα μπορουσα παρα να συμφωνησω!!
Με βαση τα σχολια που διαβασα ως τωρα απο οσους την ειδαν με κανουν να πιστευω οτι προκειται περι θολοκουλτουρας
και δημιουργικης ασαφειας.
Οποιος κι αν ειναι αυτος που την σκηνοθετησε παντως τεινω να πιστευω οτι ο ιδιος θελει να πλασαρει τον εαυτο του
σαν πχοιοτικο σκηνοθετη που σκηνοθετει "ταινιαι με πολυ νοημα αμα λαχει να πουμε" οπως θα λεγε ο αειμνηστος Χαρυ Κλυν.
50arisi.gif


c81519_2.jpg
 
έχοντας δει δουλειές του Αλευρά στην τηλεόραση (πιο πολύ) έχω την εντύπωση (μπορεί και λανθασμένη) ότι ο άνθρωπος έχει έντονη εμμονή με 2 πράγματα: το sex και τις Απόκριες (και συγκεκριμένα τα έθιμα και τραγούδια που θεωρούνται ακατάλληλα δια ανηλίκους κτλ.). Το θυμάμαι και στα Απίστευτα κι όμως ελληνικά, έκανε κάτι 3ωρα-4ωρα εορταστικά αποκριάτικα προγράμματα συν το "Άντε και καλά κρασιά" στην ερτ2 ...
 
Τελευταία επεξεργασία:
έχοντας δει δουλειές του Αλευρά στην τηλεόραση (πιο πολύ) έχω την εντύπωση (μπορεί και λανθασμένη) ότι ο άνθρωπος έχει έντονη εμμονή με 2 πράγματα: το sex και τις Απόκριες (και συγκεκριμένα τα έθιμα και τραγούδια που θεωρούνται ακατάλληλα δια ανηλίκους κτλ.). Το θυμάμαι και στα Απίστευτα κι όμως ελληνικά, έκανε κάτι 3ωρα-4ωρα εορταστικά αποκριάτικα προγράμματα συν το "Άντε και καλά κρασιά" στην ερτ2 ...

με το σεξ και ποιος δεν εχει
σεξ και αποκριες μαζι; δηλαδη το κανουν μασκαρεμενοι;
 
με το σεξ και ποιος δεν εχει
σεξ και αποκριες μαζι; δηλαδη το κανουν μασκαρεμενοι;
Χαχα όχι δεν λέω αυτό :) ,εννοώ τα αρχαία έθιμα των Αποκριών ή όπως τα αποκριάτικα τραγούδια που είχε βγάλει η Δόμνα Σαμίου κτλ. Εκείνο το σπάνιο σόου του Αλευρά το 1983,που κάπου το είχα αναφέρει (το "Άντε και καλά κρασιά" δηλαδή) είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού που λέω. Δυστυχώς μόνο το πρώτο μέρος σώζεται
 
Πίσω
Μπλουζα