Παιχνίδια ανώτερα στον Atari ST

XAXAXAXA!! Θεός ο Nemo! :thumbup:
 
billy είπε:
Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες απο τον φίλτατο Ace. :) Δεν θυμάμαι αν είχα κάτσει κάποτε να δοκιμάσω το Wonderboy in Monsterland στον ST.

...ευκαιρία να το ξανατσεκάρω !!
...και ίσως να ανοίγαμε και μία μικρή συζήτηση για το ποίημα του PIXEL «περιγράφοντας την έκδοση για Amiga, έχουμε περιγράψει ουσιαστικά και την έκδοση για ST, αφού οι δύο εκδόσεις είναι πανομοιότυπες, με μόνη διαφορά μία ελαφριά κατωτερότητα στον ήχο, από πλευράς ST, Paula γαρ», που επαναλήφθηκε και σε αυτό το Special Review στο ακέραιο.

μην πέσετε να με φάτε, αν στο μποξάκι των 16bit, δεν τα γράφει ακριβώς έτσι, από μνήμης και μόνο ανακαλώ την παραπάνω φράση...

Άραγε αθώα παράλειψη ή σκοπιμότητα και για ποιο λόγο, αφού το σωτήριο 1989 η Amiga είχε ξεφύγει από τα ποταπά 8bit ports και ήδη είχε αρχίσει να κάνει την διαφορά, που δικαιολογούσαν τα ανώτερα τεχνικά της χαρακτηριστικά, σε τουλάχιστον το 50% του software, χώρια τα exclusives, ενώ το ST, έκανε ήδη τα πρώτα αργά βήματα, προς την κατηφόρα της αγοράς. Προσωπικά μυρίζομαι... review από screenshots, πρακτικές όμως, που ακολουθούσαν τα «φτηνά» έντυπα και πάντως όχι το PIXEL.
 
Πέρασαν δύο χρόνια, αλλά επιτέλους εδέησα να δοκιμάσω το παιχνίδι και σε ST. :)

Για να πω την μαύρη αλήθεια, δεν είδα διαφορές σε γραφικά (όντως πρέπει να πρόκειται για "ακατέργαστο" αταρο-port όπως συμπέρανε και ο Ace), αλλά ούτε και σε ταχύτητα. Oσο για την μουσική, είναι μελωδία τύπου "πλινκ-πλονκ" - όπως συνηθίζω να χαρακτηρίζω αυτά τα κομμάτια (βλέπε Rainbow Islands, κ.α.), οπότε και πάλι δεν έχουμε "χτυπητές" διαφορές.

Γενικά, είναι σε "καρμπόν η φάση" - όπως λένε και οι "αγαπητοί" προδοσφαιρόφιλοι... :D
 
με μια γρηγορη ματια



αλλα και απο εδω

http://www.mobygames.com/game/atari-...n-monster-land

-developers οι ιδιοι

-16 χρωματα(Αmiga)

"αν αλλαξαν εστω τις κουρτινες" να ειστε και ευχαριστημενοι

(ετσι νομιζω τουλαχιστον)

swimast.jpg
 
Σε καποια παιχνιδια οντως οι διαφορες ηταν ελαχιστες πχ bubble bobble, wonderboy in monsterland, new zealand story, rainbow islands κλπ. Παντως για να φτιαξεις ενα παιχνιδι σε amiga σε 32 χρωματα και να ειναι το ιδιο γρηγορο με 16 ειναι υποθεση γιαυτο ολοι εκαναν port την εκδοση για st, τη πεπατημενη και απο δω πανε κι οι αλλοι.

Γενικα και ασχετα με το θεμα η Amiga εχει θεμα με τα sprites, εχει τα χρωματα (παλεττα) των ηλεκτρονικων, εχει ηχο, εχει scrolling αλλα δεν εχει την ικανοτητα να κινει τοσα sprites οσα τα ηλεκτρονικα με το blitter εκει ειναι το αδυναμο σημειο της. Και εχει περιορισμους στα χρωματα, 16 για ολα τα sprites και 31 (16+15) για τα σκηνικα αλλα το παιχνιδι ειναι κατα πολυ πιο αργο συμφωνα παντα με το γκουρου andrew braybrook (και φυσικα μιλαμε για γλωσσα μηχανης) οποτε όλοι πηγαινανε στα 16 χρωματα και μετα κανανε διαφορα τρικ με copper και hardware sprites (turrican, lionheart, risky woods, pang κλπ)
 
Ace είπε:
...και ίσως να ανοίγαμε και μία μικρή συζήτηση για το ποίημα του PIXEL «περιγράφοντας την έκδοση για Amiga, έχουμε περιγράψει ουσιαστικά και την έκδοση για ST, αφού οι δύο εκδόσεις είναι πανομοιότυπες,

Nemo είπε:
http://www.mobygames.com/game/atari-...n-monster-land

-developers οι ιδιοι

-16 χρωματα(Αmiga)

"αν αλλαξαν εστω τις κουρτινες" να ειστε και ευχαριστημενοι




"Since it's a straight ST port, the palette is really drab. I've been working to try and get it as close to the original as possible (bearing in mind there's much fewer colours than the arcade machine had, so I've had to compromise here and there). Reds are fully red. Greens, browns, whites and blues are more vibrant.
Original is on the left, demo of the palette hacks are on the right."
Καποιος βαλθηκε να αλλαξει "τις κουρτινες" τελικα :D

http://eab.abime.net/showthread.php?t=81621

6q9ZHcR.png?1.png
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
  • Like
Reactions: Ace
O NX Gamer εκανε διαφορα πολυ καλα συγκριτικα στο παρακατω βιντεο:
Απο τα παιχνιδια ανωτερα στον ST που δεν αναφερθηκαν στο θεμα, φαινεται πως ειναι το Altered Beast. Απο τα υπολοιπα, οσα μεταφερθηκαν απο τον ST στην Amiga επι το πλειστον παραμενουν καλυτερα στον ST.
 
To Rogue στον Atari ST ήταν καλύτερο από την Amiga.
vs

Επίσης το Sinbad and the Throne of the Falcon. Στην Amiga γραφικά-ήχο τα είχε κάνει ο προγραμματιστής, ο Bill Williams, ενώ στις μεταφορές έβαλε η Cinemaware επαγγελματίες καλλιτέχνες. Καλύτερη και από ST βέβαια η έκδοση του Apple IIGS, λόγω μουσικής.
 
Έπαιζα Lethal Excess σε Steem emulator στην τηλεόραση στα 50hz, και όντως μιλάμε για εκπληκτικό παιχνίδι για όσα έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε Atari ST. Σχεδόν αγγίζει τα επίπεδα κονσόλας. Πολύ ανώτερο από οποιαδήποτε 8μπιτη κονσόλα, σχεδόν στα επίπεδα ενός PC Engine. Άψογα γραφικά και ήχος, ομαλή κίνηση, χαμός στην οθόνη από σφαίρες και εχθρούς.
 
Το Midwinter μου άρεσε περισσότερο στον 1040 STe που είχα. Έτρεχε πιο ομαλά. Τώρα βέβαια έχουν περάσει και αρκετά χρόνια, αλλά θυμάμαι μου είχε κάνει καλή εντύπωση.

 
...και ίσως να ανοίγαμε και μία μικρή συζήτηση για το ποίημα του PIXEL «περιγράφοντας την έκδοση για Amiga, έχουμε περιγράψει ουσιαστικά και την έκδοση για ST, αφού οι δύο εκδόσεις είναι πανομοιότυπες, με μόνη διαφορά μία ελαφριά κατωτερότητα στον ήχο, από πλευράς ST, Paula γαρ», που επαναλήφθηκε και σε αυτό το Special Review στο ακέραιο.


Άραγε αθώα παράλειψη ή σκοπιμότητα και για ποιο λόγο, αφού το σωτήριο 1989 η Amiga είχε ξεφύγει από τα ποταπά 8bit ports και ήδη είχε αρχίσει να κάνει την διαφορά, που δικαιολογούσαν τα ανώτερα τεχνικά της χαρακτηριστικά, σε τουλάχιστον το 50% του software, χώρια τα exclusives, ενώ το ST, έκανε ήδη τα πρώτα αργά βήματα, προς την κατηφόρα της αγοράς. Προσωπικά μυρίζομαι... review από screenshots, πρακτικές όμως, που ακολουθούσαν τα «φτηνά» έντυπα και πάντως όχι το PIXEL.
Χαχα έπαιζε πολύ αυτή η ατάκα. Όντως όμως στα γραφικά μέχρι το 1990 οι διαφορές ήταν ελάχιστες. Επίσης θυμάμαι την ατάκα στο populous που σε ST έχει στον ήχο κάτι πλιπ πλιπ ενώ σε Amiga παίζει μια φοβερή μουσικη, "δεν μπορούμε να τον καταδικάσουμε γι'αυτό". Τα γραφικά όμως είναι πανομοιότυπα.
 
Πιστεύω ακράδαντα ότι ο ST έχει πάρα πολλή "untapped power". Μπορούσε να βγάλει δηλαδή πολύ καλύτερα παιχνίδια. Τον έφαγε όμως η μικρή αγοραστική μερίδα σε συνδυασμό με τα υποχρεωτικά port, που έπρεπε να γίνουν σε Amiga. Τα port ήταν ένας τρόπος να μειωθεί το κόστος παραγωγής ενός παιχνιδιού στην multiplatform αγορά, που ήδη μαστιζόταν από την πειρατεία. Έτσι σχεδόν όλα τα παιχνίδια του ST, είναι προγραμματισμένα "by the book" χωρίς προγραμματιστικά τερτίπια που θα τα έκαναν ομορφότερα ή γρηγορότερα, προκειμένου να είναι η μεταφορά προς Amiga πιο εύκολη, άρα και cost effective.
Με τον ίδιο τρόπο η Amiga έμενε πολύ πίσω σε σχέση με τις πραγματικές δυνατότητές της -ειδικά στα πρώτα χρόνια κυκλοφορίας της- ελέω Atari ports. Τελικά οι χρήστες καταλήγαμε με ένα κοινό παιχνίδι-μετριότητα, αντί για δύο ξεχωριστές παιχνιδάρες, που θα αναδείκνυαν η κάθε μία με διαφορετικό τρόπο, τις ιδιαίτερες δυνατότητες του κάθε μηχανήματος, όπως είδαμε σε πολλά παραδείγματα και για το ένα μηχάνημα και για το άλλο: Goldrunner, Lethal Xcess, Shadow of the Beast, Lionheart κλπ

Αυτά τα δύο μηχανήματα, κυκλοφόρησαν πολύ κοντά και έφαγαν το ένα το άλλο, στην κυριολεξία, δυστυχώς...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Τα port γινόταν στο ποδάρι από 1-2 άτομα σε ένα τρίμηνο. Και με συμβόλαια άμα το αργήσεις χάνεις τόσα κλπ. Οι εταιρείες ήθελαν να το ρίξουν στην αγορά μια συγκεκριμένη στιγμή. Γενικα ναι ο 68000 έχει μεγάλη δύναμη στα arcade, ίσως αν έδιναν τον διπλάσιο χρόνο και μεγαλύτερη και έμπειρη ομάδα ανάπτυξης να βλέπαμε πολύ καλύτερα παιχνίδια. Και σε ST όταν οι προγραμματιστες ήταν καλοί είδαμε κορυφαία παιχνίδια, Batman, Rainbow islands, Rodland, SWIV, Turrican 2 κλπ. Ενώ στις κονσόλες υπήρχε μια τεράστια ομάδα ανάπτυξης και ελάχιστη πειρατεία. Πιστεύω δηλαδή ότι ο ST μπορούσε να βγάλει ένα arcade perfect σχεδόν port στο bubble bobble για παράδειγμα. Η το tetris. Το να φτιάξεις ποιοτικά γραφικά σε 320x200 με 16 χρώματα από 512 είναι εντελώς άλλη φάση από το να φτιάξεις σε Spectrum και amstrad. Θέλει εμπειρία όχι coder graphics
 
Τα απλά γραφικά τύπου αταρι 2600 που έκανε ένας προγραμματιστής
 
  • Like
Reactions: Ace
Τα απλά γραφικά τύπου αταρι 2600 που έκανε ένας προγραμματιστής
Α, τώρα κατάλαβα, γιατί δεν κατάλαβα! Θεωρώ το αντίθετο ισχύει, από αυτό που έγραψες πριν. Δηλαδή θεωρώ πιο δύσκολο και "μαγκιόρικο" να βγάλεις καλά γραφικά με τις περιορισμένες δυνατότητες, σε χρώματα και ανάλυση των 8μπιτων, παρά με τον Atari ST και την Amiga που σου παρέχουν όλα τα καλούδια, εξ' αρχής.
 
Όταν απέκτησα τον 1040 STF μου, πραγματικά ένοιωθα ένας "μικρός θεούλης"! Το 1 MB RAM του, προκαλούσε ίλιγγο, σε ότι κυκλοφορούσε εκεί έξω, είχε μεγάλο drive 720Κ, ενώ ήμουν και από τους "τυχερούς" που διέθεταν Blitter TOS.

Ατυχώς όλα αυτά στην πορεία πήγαν στράφι, αφού υπήρχε η εμμονή της υποστήριξης των παλαιότερων 520 ST's που διέθεταν λιγότερη μνήμη και μικρότερη δισκέτα. Ήταν μεγάλη απογοήτευση να βλέπω ST εκδόσεις παιχνιδιών να κυκλοφορούν κουτσουρεμένες, χωρίς πλήρεις εισαγωγές και σε ένα μεγάλο αριθμό floppies...

Αυτή η ίδια τάση, συναντάται, ως κατάρα, μερικές φορές και στη σύγχρονη σκηνή, αφού, κάποιοι coders πυροβολούν το κλαδί που κάθονται, προσπαθώντας να συμπιέσουν τις δουλειές τους ώστε να τρέχουν και στα 512κ... δε το κατάλαβα ποτέ αυτό.

Ο ST ως απόρροια του πιο κλασικού σχεδιασμού του, επωφελείται θεαματικά από την αύξηση μνήμης αφού τα custum chips μπορούν να την εκμεταλλευτούν στο σύνολο της. Σήμερα λίγοι είναι αυτοί που δεν τα έχουν τουμπανιάσει στα 4MB RAM. Αν βρεθούν σήμερα ικανοί coders θα δούμε πράγματα που θα κάνουν σαγόνια να πέσουν.
 
Και στην απέραντη όχθη το ίδιο γινόταν με την Amiga 1200 που έβλεπες κάκιστα port από την 500.
 
Πίσω
Μπλουζα