Παιχνίδια ανώτερα στον Atari ST

DINO

Expert
Joined
3 Αύγ 2007
Μηνύματα
8.278
Αντιδράσεις
838
XAXAXAXA!! Θεός ο Nemo! :thumbup:
 

Ace

RetroAdept
Joined
29 Απρ 2007
Μηνύματα
1.141
Αντιδράσεις
526
billy είπε:
Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες απο τον φίλτατο Ace. :) Δεν θυμάμαι αν είχα κάτσει κάποτε να δοκιμάσω το Wonderboy in Monsterland στον ST.

...ευκαιρία να το ξανατσεκάρω !!
...και ίσως να ανοίγαμε και μία μικρή συζήτηση για το ποίημα του PIXEL «περιγράφοντας την έκδοση για Amiga, έχουμε περιγράψει ουσιαστικά και την έκδοση για ST, αφού οι δύο εκδόσεις είναι πανομοιότυπες, με μόνη διαφορά μία ελαφριά κατωτερότητα στον ήχο, από πλευράς ST, Paula γαρ», που επαναλήφθηκε και σε αυτό το Special Review στο ακέραιο.

μην πέσετε να με φάτε, αν στο μποξάκι των 16bit, δεν τα γράφει ακριβώς έτσι, από μνήμης και μόνο ανακαλώ την παραπάνω φράση...

Άραγε αθώα παράλειψη ή σκοπιμότητα και για ποιο λόγο, αφού το σωτήριο 1989 η Amiga είχε ξεφύγει από τα ποταπά 8bit ports και ήδη είχε αρχίσει να κάνει την διαφορά, που δικαιολογούσαν τα ανώτερα τεχνικά της χαρακτηριστικά, σε τουλάχιστον το 50% του software, χώρια τα exclusives, ενώ το ST, έκανε ήδη τα πρώτα αργά βήματα, προς την κατηφόρα της αγοράς. Προσωπικά μυρίζομαι... review από screenshots, πρακτικές όμως, που ακολουθούσαν τα «φτηνά» έντυπα και πάντως όχι το PIXEL.
 

billy

Retromaniax Co-Founder
Joined
8 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.232
Αντιδράσεις
172
Πέρασαν δύο χρόνια, αλλά επιτέλους εδέησα να δοκιμάσω το παιχνίδι και σε ST. :)

Για να πω την μαύρη αλήθεια, δεν είδα διαφορές σε γραφικά (όντως πρέπει να πρόκειται για "ακατέργαστο" αταρο-port όπως συμπέρανε και ο Ace), αλλά ούτε και σε ταχύτητα. Oσο για την μουσική, είναι μελωδία τύπου "πλινκ-πλονκ" - όπως συνηθίζω να χαρακτηρίζω αυτά τα κομμάτια (βλέπε Rainbow Islands, κ.α.), οπότε και πάλι δεν έχουμε "χτυπητές" διαφορές.

Γενικά, είναι σε "καρμπόν η φάση" - όπως λένε και οι "αγαπητοί" προδοσφαιρόφιλοι... :D
 

Nemo

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
9 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.695
Αντιδράσεις
1.271
με μια γρηγορη ματια



αλλα και απο εδω

http://www.mobygames.com/game/atari-...n-monster-land

-developers οι ιδιοι

-16 χρωματα(Αmiga)

"αν αλλαξαν εστω τις κουρτινες" να ειστε και ευχαριστημενοι

(ετσι νομιζω τουλαχιστον)

swimast.jpg
 

Shinobi

RetroMasteR
Joined
26 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.002
Αντιδράσεις
495
Σε καποια παιχνιδια οντως οι διαφορες ηταν ελαχιστες πχ bubble bobble, wonderboy in monsterland, new zealand story, rainbow islands κλπ. Παντως για να φτιαξεις ενα παιχνιδι σε amiga σε 32 χρωματα και να ειναι το ιδιο γρηγορο με 16 ειναι υποθεση γιαυτο ολοι εκαναν port την εκδοση για st, τη πεπατημενη και απο δω πανε κι οι αλλοι.

Γενικα και ασχετα με το θεμα η Amiga εχει θεμα με τα sprites, εχει τα χρωματα (παλεττα) των ηλεκτρονικων, εχει ηχο, εχει scrolling αλλα δεν εχει την ικανοτητα να κινει τοσα sprites οσα τα ηλεκτρονικα με το blitter εκει ειναι το αδυναμο σημειο της. Και εχει περιορισμους στα χρωματα, 16 για ολα τα sprites και 31 (16+15) για τα σκηνικα αλλα το παιχνιδι ειναι κατα πολυ πιο αργο συμφωνα παντα με το γκουρου andrew braybrook (και φυσικα μιλαμε για γλωσσα μηχανης) οποτε όλοι πηγαινανε στα 16 χρωματα και μετα κανανε διαφορα τρικ με copper και hardware sprites (turrican, lionheart, risky woods, pang κλπ)
 

Nemo

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
9 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.695
Αντιδράσεις
1.271
Ace είπε:
...και ίσως να ανοίγαμε και μία μικρή συζήτηση για το ποίημα του PIXEL «περιγράφοντας την έκδοση για Amiga, έχουμε περιγράψει ουσιαστικά και την έκδοση για ST, αφού οι δύο εκδόσεις είναι πανομοιότυπες,

Nemo είπε:
http://www.mobygames.com/game/atari-...n-monster-land

-developers οι ιδιοι

-16 χρωματα(Αmiga)

"αν αλλαξαν εστω τις κουρτινες" να ειστε και ευχαριστημενοι




"Since it's a straight ST port, the palette is really drab. I've been working to try and get it as close to the original as possible (bearing in mind there's much fewer colours than the arcade machine had, so I've had to compromise here and there). Reds are fully red. Greens, browns, whites and blues are more vibrant.
Original is on the left, demo of the palette hacks are on the right."
Καποιος βαλθηκε να αλλαξει "τις κουρτινες" τελικα :D

http://eab.abime.net/showthread.php?t=81621

6q9ZHcR.png?1.png
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
  • Like
Reactions: Ace

Getta Robo

RetroNuts!
Joined
27 Οκτ 2007
Μηνύματα
2.280
Αντιδράσεις
363
O NX Gamer εκανε διαφορα πολυ καλα συγκριτικα στο παρακατω βιντεο:
Απο τα παιχνιδια ανωτερα στον ST που δεν αναφερθηκαν στο θεμα, φαινεται πως ειναι το Altered Beast. Απο τα υπολοιπα, οσα μεταφερθηκαν απο τον ST στην Amiga επι το πλειστον παραμενουν καλυτερα στον ST.
 

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.090
Αντιδράσεις
903
To Rogue στον Atari ST ήταν καλύτερο από την Amiga.
vs

Επίσης το Sinbad and the Throne of the Falcon. Στην Amiga γραφικά-ήχο τα είχε κάνει ο προγραμματιστής, ο Bill Williams, ενώ στις μεταφορές έβαλε η Cinemaware επαγγελματίες καλλιτέχνες. Καλύτερη και από ST βέβαια η έκδοση του Apple IIGS, λόγω μουσικής.
 

Shinobi

RetroMasteR
Joined
26 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.002
Αντιδράσεις
495
Έπαιζα Lethal Excess σε Steem emulator στην τηλεόραση στα 50hz, και όντως μιλάμε για εκπληκτικό παιχνίδι για όσα έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε Atari ST. Σχεδόν αγγίζει τα επίπεδα κονσόλας. Πολύ ανώτερο από οποιαδήποτε 8μπιτη κονσόλα, σχεδόν στα επίπεδα ενός PC Engine. Άψογα γραφικά και ήχος, ομαλή κίνηση, χαμός στην οθόνη από σφαίρες και εχθρούς.
 

Blue Max

RetroNuts
Joined
13 Οκτ 2020
Μηνύματα
1.263
Αντιδράσεις
3.902
Το Midwinter μου άρεσε περισσότερο στον 1040 STe που είχα. Έτρεχε πιο ομαλά. Τώρα βέβαια έχουν περάσει και αρκετά χρόνια, αλλά θυμάμαι μου είχε κάνει καλή εντύπωση.

 

Shinobi

RetroMasteR
Joined
26 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.002
Αντιδράσεις
495
...και ίσως να ανοίγαμε και μία μικρή συζήτηση για το ποίημα του PIXEL «περιγράφοντας την έκδοση για Amiga, έχουμε περιγράψει ουσιαστικά και την έκδοση για ST, αφού οι δύο εκδόσεις είναι πανομοιότυπες, με μόνη διαφορά μία ελαφριά κατωτερότητα στον ήχο, από πλευράς ST, Paula γαρ», που επαναλήφθηκε και σε αυτό το Special Review στο ακέραιο.


Άραγε αθώα παράλειψη ή σκοπιμότητα και για ποιο λόγο, αφού το σωτήριο 1989 η Amiga είχε ξεφύγει από τα ποταπά 8bit ports και ήδη είχε αρχίσει να κάνει την διαφορά, που δικαιολογούσαν τα ανώτερα τεχνικά της χαρακτηριστικά, σε τουλάχιστον το 50% του software, χώρια τα exclusives, ενώ το ST, έκανε ήδη τα πρώτα αργά βήματα, προς την κατηφόρα της αγοράς. Προσωπικά μυρίζομαι... review από screenshots, πρακτικές όμως, που ακολουθούσαν τα «φτηνά» έντυπα και πάντως όχι το PIXEL.
Χαχα έπαιζε πολύ αυτή η ατάκα. Όντως όμως στα γραφικά μέχρι το 1990 οι διαφορές ήταν ελάχιστες. Επίσης θυμάμαι την ατάκα στο populous που σε ST έχει στον ήχο κάτι πλιπ πλιπ ενώ σε Amiga παίζει μια φοβερή μουσικη, "δεν μπορούμε να τον καταδικάσουμε γι'αυτό". Τα γραφικά όμως είναι πανομοιότυπα.
 
Μπλουζα