V.I.Smirnov
RetroMaNiaC
- Joined
- 10 Μάρ 2010
- Μηνύματα
- 552
- Αντιδράσεις
- 113
Ήξερα ότι τα προβλήματα του "Kαι τώρα μπλέξαμε" θα είχαν μεγάλη επιτυχία,
ήταν η αγαπημένη μου στήλη.
Για το πρόβλημα με τα καράβια, (17), να η απάντηση όπως την έδωσαν τότε :
Aπό την τότε ενασχόλησή μου με αυτά θυμάμαι γενικά το εξής.
Τα προβλήματα με αριθμούς που έθετε συχνά η στήλη όπως εδώ (προσέξτε ότι
ξεκινά να γράφει κάτι για καρκινικούς αριθμούς) ήταν απλά στη σκέψη αλλά
είχαν μεγάλη δυσκολία στις πράξεις. Σήμερα θα λύνονταν εύκολα με ένα λογισμικό
όπως το Μathematica αλλά τότε ήταν μεγάλος μπελάς.
Η απάντηση ξεπερνούσε κατά πολύ το πλήθος των ακέραιων ψηφίων που μπορούσε να
διαχειριστεί ενδογενώς ο υπολογιστής (απαντήσεις με 20 ψηφία ήταν τυπική περίπτωση
ενώ μερικές φορές λύση ξεπερνούσε τα 50). Ο όποιος επίδοξος έπρεπε να γράψει
ρουτίνες που κάνουν τις βασικές πράξεις μεταξύ των ακεραίων χειροκίνητα.
Ήθελε πολύ κουράγιο.
Επί προσωπικού μιλώντας, ακόμα έχω τις ρουτίνες που είχα γράψει τότε στον Amstrad γι' αυτό τον σκοπό.
Τα προβλήματα αυτά μου έδωσαν το έναυσμα να ενδιαφερθώ για το πώς δουλεύει εσωτερικά ένα πρόγραμμα
σαν το Μathematica ή το ΜatLab. Μετά από πολύ ψάξιμο έφτιαξα σε C++ ένα στοιχειώδες τέτοιο σύστημα
που κάνει όλα τα βασικά (πράξεις πολυωνύμων και συναρτήσεων, κλάσματα, συμβολική παραγώγιση κ.α.)
εκτός από συμβολική ολοκλήρωση. Η συμβολική ολοκλήρωση είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο πρόβλημα και
είναι στα μελοντικά μου "χομπίστικα" σχέδια να την μελετήσω.
Δυστυχώς, αν και ξέρω πού να στραφώ, προς το παρόν έχει παραπεμφθεί στις καλένδες...
-
ήταν η αγαπημένη μου στήλη.
Για το πρόβλημα με τα καράβια, (17), να η απάντηση όπως την έδωσαν τότε :
Aπό την τότε ενασχόλησή μου με αυτά θυμάμαι γενικά το εξής.
Τα προβλήματα με αριθμούς που έθετε συχνά η στήλη όπως εδώ (προσέξτε ότι
ξεκινά να γράφει κάτι για καρκινικούς αριθμούς) ήταν απλά στη σκέψη αλλά
είχαν μεγάλη δυσκολία στις πράξεις. Σήμερα θα λύνονταν εύκολα με ένα λογισμικό
όπως το Μathematica αλλά τότε ήταν μεγάλος μπελάς.
Η απάντηση ξεπερνούσε κατά πολύ το πλήθος των ακέραιων ψηφίων που μπορούσε να
διαχειριστεί ενδογενώς ο υπολογιστής (απαντήσεις με 20 ψηφία ήταν τυπική περίπτωση
ενώ μερικές φορές λύση ξεπερνούσε τα 50). Ο όποιος επίδοξος έπρεπε να γράψει
ρουτίνες που κάνουν τις βασικές πράξεις μεταξύ των ακεραίων χειροκίνητα.
Ήθελε πολύ κουράγιο.
Επί προσωπικού μιλώντας, ακόμα έχω τις ρουτίνες που είχα γράψει τότε στον Amstrad γι' αυτό τον σκοπό.
Τα προβλήματα αυτά μου έδωσαν το έναυσμα να ενδιαφερθώ για το πώς δουλεύει εσωτερικά ένα πρόγραμμα
σαν το Μathematica ή το ΜatLab. Μετά από πολύ ψάξιμο έφτιαξα σε C++ ένα στοιχειώδες τέτοιο σύστημα
που κάνει όλα τα βασικά (πράξεις πολυωνύμων και συναρτήσεων, κλάσματα, συμβολική παραγώγιση κ.α.)
εκτός από συμβολική ολοκλήρωση. Η συμβολική ολοκλήρωση είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο πρόβλημα και
είναι στα μελοντικά μου "χομπίστικα" σχέδια να την μελετήσω.
Δυστυχώς, αν και ξέρω πού να στραφώ, προς το παρόν έχει παραπεμφθεί στις καλένδες...
-
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: