Σκάνδαλα και σκαμπρόζικα

Μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη της Γκιζέλας Ντάλι απο το 1965

Σεξ λοιπόν! Η μαγική λέξις του αιώνος. Η λέξις κλειδί που γεμίζει τις αίθουσες των κινηματογράφων. Όμως....
... Η Γκιζέλα Ντάλι διαθέτει σεξ. Η Γκιζέλα Ντάλι είναι πολύ γνωστή ηθοποιός του κινηματογράφου μας, οι ταινίες της προκαλούν πάντοτε το ενδιαφέρον του κοινού, όμως....
Όμως στη Γκιζέλα Ντάλι δεν αρέσει το σεξ. Το σεξ που σερβίρει ο ελληνικός κινηματογράφος
Μας λέγει:

... Να κατηγορήσω; Να καταλογίζω ευθύνες; Κοίτα εδώ όλους αυτούς τους φακέλους. Περιέχουν σενάρια γραμμένα στο γόνατο που λένε και μοιάζουν μεταξύ τους σαν τα πενταδυμα του Καναδά. Άκου σενάριο που μου προτεινανε.

" Θα είσαι μια τυφλή κοπέλα, έρημη και πενταρφανη και θα ζεις σ ένα ερημικό σπίτι"
Μέχρις εδώ ο μεγαλοφυής σεναριογράφος στήνει όλο το έργο για μια σκηνή
" ... Κάποιος θα μπει ένα βράδυ μέσα και θα σε βρει με ένα μπέιμπι ντολ"


Έρημη, φτωχια, πενταρφανη και τυφλή και θα.φοραω μπέιμπι ντολ σ ερειπωμένο σπίτι.

" Αυτός ο παλιάνθρωπος θα σε βιάσει, θα φύγει, κι εσύ θα μείνεις έγκυος"

Νατο το ελληνικό " σεξ". Αδιαφορώντας ο κύριος σεναριογράφος για τη νοημοσύνη του κοινού, κατασκευάζει ένα φιλμ με μπόλικο δάκρυ, μια και θα είμαι τυφλή, μπόλικο " σεξ", μια και θα με βιάσει εκείνος ο παλιάνθρωπος και εν συνεχεία θα του δώσει κοινωνικό " χρώμα" μια και θα είμαι μια μητέρα που θα αγωνίζεται να ζήσει το παιδί της και όλο θα με στριμωχνουνε οι διάφοροι εργοδότες, μερικά σκισιματα στα φορέματα να φανουνε οι μπρατελλες, λίγη πάλη σε κάνα ντιβάνι να σηκωθεί λίγο το φουστάνι, και το " κοινωνικό δράμα" είναι έτοιμο, μέσα σε δέκα μέρες. Ποιος φταίει; Ο σεναριογράφος; Όχι φυσικά. Αυτός τόσο μυαλό έχει αυτό φτιάχνει. Ο σκηνοθέτης; Ούτε, για τον ίδιο λόγο. Το κοινό; Ασφαλώς. Να κάνει αποχή από τέτοιου είδους έργα, να κλεισουνε μερικές απίθανες εταιρίες που πολύ σωστά οι γελοιογράφοι τις παρουσιαζουνε ως " Βράσε ρύζ φιλμ" ή " Μπουρμπουληθρας φιλμ" και να βάζουν μυαλό οι υπόλοιποι.

Το σεξ δεν το δίνεις με το ζόρι. Χρειάζεται κατάλληλο σενάριο, κατάλληλη γυναίκα και κατάλληλος σκηνοθέτης. Θες να ακούσεις κι άλλο; Λοιπόν. Αυτό εδώ είναι αντιγραφή από το ιταλικό " τα παιδιά της αμαρτίας".
Ο μεγαλοφυής Έλληνας σκέφτηκε ότι για να είναι το έργο πιο "σεξ" να μην είμαι καλόγρια αλλά... Κοκκοτα!
Έτσι θα έχει την ευκαιρία να βάλει μέσα και μερικές σκηνές από καμπαρέ, να με δείξει στο κρεβάτι με κανέναν " γεροπαραλη" ή την ώρα που ο προστάτης μου θα με δέρνει και θα μου σκίζει το φόρεμα για να μου πάρει τα λεφτά... και να δει ο κόσμος κάτι παραπάνω. Έτσι το βλέπουν οι επιχειρηματίες- παραγωγοί το σεξ κι έτσι το παρουσιαζουνε. Οι ίδιοι παραγωγοί, οι ίδιοι σκηνοθέτες, οι ίδιοι ντεκορατερ, οπερατέρ, ηλεκτρολόγοι και πάει λέγοντας.
Πέντε σκηνές στο σπίτι του, πέντε σε ενός φίλου του, πέντε στα μπουζούκια και μια στην εκκλησία ( πάντα υπάρχει γάμος στο τέλος για " χάπι εντ" ) και το έργο είναι έτοιμο.

- Και όλα αυτά τα σενάρια τα απερριψες;

- Φυσικά. Στην αρχή της καριέρας μου έπαιξα κι εγώ σε μερικές τέτοιες " γιγάντιες παραγωγές" του ελληνικού κινηματογράφου, αλλά εδώ και δύο χρόνια έχω σταματήσει. Προτιμώ να φορέσω ένα τσεμπερι και να παίξω τον ρόλο της μαμάς ή και της γιαγιάς ακόμη, παρά να παριστάνω τη " σταρ" δείχνοντας τα " απόρρητα" μου ανάλογα με τα κέφια του κάθε παραγωγού.
Προτάσεις έχω αρκετές αλλά είναι όλες στο ίδιο καζάνι που λένε: " Με το ζόρι σεξ".

" Θα χτυπήσει το κουδούνι και συ θα τρέξεις να ανοίξεις φορώντας ένα ντεκλιζε. Θα είναι ο αρραβωνιαστικός σου και θα έχετε ραντεβού να βγείτε έξω αλλά το ρολόι σου θα πηγαίνει πίσω και δεν θα έχεις ακόμη ντυθεί. Εκείνος θα σ' αγκαλιάσει, θα σβήσει και το φως... Δε θα είναι πολύ " σεξ" σκηνή;"

Φτάνει πια. Αρκετά γελοιοποιήθηκε ο κινηματογράφος και εμείς. Έχω δει ξένα έργα που δε βλέπεις τέτοιες αηδιες κι όμως είναι πολύ περισσότερο σεξ. Είναι πραγματικό κι έρχεται στην ώρα του. Η Ούρσουλα Άντρες δεν έπεσε στο κρεβάτι ούτε γδυθηκε όταν έπαιξε με τον Σον Κόνερι στο έργο " Πρακτορ 007 εναντίον δοκτωρος ΝΟ" κι όμως χαρακτηρίστηκε ως γυναίκα με πολύ σεξ.

- Δηλαδή τι νομίζεις ότι χρειάζεται ο ελληνικός κινηματογράφος ως προς την παρουσίαση έργων με πραγματικό σεξ;

- Σενάρια, σκηνοθέτες και γυναίκες. Το να παρουσιάζονται στην οθόνη κοπέλες γυμνές αυτό δεν είναι απαραίτητο. Αφήσε τη φαντασία του θεατή να δουλέψει μόνη της χωρίς να ξεφτιλιζεις την ηθοποιό. Αυτό είναι η μια πλευρά.
Υπάρχει όμως και μια ακόμη, ας μου επιτραπεί να γενικευσω το θέμα, που αφορά γενικά τον κινηματογράφο. Κατά τη γνώμη μου αυτό που λέγεται " πολιτισμός" και " πρόοδος" έχει αρνητικά αποτελέσματα. Οι νέοι βλέπουν κάθε μέρα στον κινηματογράφο όμορφες γυναίκες με πολύ " ελεύθερο" πνεύμα και κακοσυνηθιζουν νομίζοντας ότι είναι εύκολο να το εφαρμόσουν αυτό και στην καθημερινή ζωή. Γίνονται απαιτητικοί, γυρεύουν εξτρεμισμους και προσπαθούν να τους επιβάλλουν.
Τα αποτελέσματα; Γνωστά από τα καθημερινά αστυνομικά δελτία. Έχετε παρακολουθήσει ασφαλώς προβολές τολμηρών ταινιών σε συνοικιακους κινηματογράφους. Τι ακούτε; Σφυρίγματα, φωνές και πρόστυχα λόγια συνοδεύουν κάθε εμφάνιση της " μεγάλης" σταρ που προσπαθεί να μην κρύψει τίποτα. Ακόμη κι όταν το έργο κάτι άλλο θέλει να δείξει, κανείς δεν κάθεται να ασχοληθεί με την υπόθεση και το νόημα της. Πάρτε παράδειγμα τη " Σιωπή". Το έργο άλλο ήθελε να δείξει κι ο κόσμος άλλο πήγε να δει. Προς Θεού καιρός είναι να ντυθούν λιγάκι οι γυναίκες γιατί το κακό έφτασε στο απροχώρητο. Η τέχνη παραχώρησε τη θέση της στο γυμνό και δυστυχώς η εμπορική επιτυχία κατέληξε να εξαρτάται από τις τολμηρές σκηνές του έργου. Δεν είμαι πουριτανη ούτε κανένα μεγάλο αξιόλογο δραματικό ταλέντο αλλά προτιμώ να εγκαταλείψω τον κινηματογράφο, παρά να γδυνομαι κατά τα κέφια των παραγωγών που λίγο καιρό πριν, άλλοι ήσαν " δοσατζηδες" άλλοι υπάλληλοι σε υπουργεία ή βιομηχανίες. Τι είδους τέχνη περιμένει κανείς να παρουσιάσουν οι άσχετοι αυτοί κύριοι, όταν ακόμη κι ένας Μπέργκμαν παρεξηγείται;

Αυτή είναι η Γκιζέλα Ντάλι, σύζυγος του γνωστού παραγωγού Ντίμη Δαδηρα από τετραετίας και ηθοποιός του ελληνικού κινηματογράφου με προϋποθέσεις όμως.
Υπάρχουν αρκετοί που συμφωνούν με τη γνώμη της αλλά δυστυχώς το " φιλοθεαμον" κοινό έχει ορισμένες αντιρρήσεις.
Στέλιος Μάγερ 25/12/1965
Εμπρός.
 
Την ιστορία με τις Κάννες την είχα διαβάσει παλιότερα.
Εδώ στο θέμα όχι, δεν πρέπει να έχει γραφτεί.
Η εκδοχή της Ρίκας μου φαίνεται λίγο πιο πιθανή. Βέβαια κανείς δε μπορεί να ξέρει.
Το λυπηρό της υπόθεσης είναι που φύγανε από την εταιρεία με αφορμή αυτό το περιστατικό.
Η Δαμασκηνός Μιχαηλίδης ήταν καλή εταιρεία με προσεγμένες δουλειές. Ίσως αν είχαν μείνει να μη γύριζαν ποτέ τις δευτερατζες που ακολούθησαν.
 
Ο Νίκος Γαλανός ήταν καλεσμένος την Δευτέρα (2/12) στην εκπομπή «Ενώπιος Ενωπίω» του Νίκο Χατζηνικολάου και αποκάλυψε ένα άγνωστο μέχρι σήμερα καβγά που είχε με την Αλίκη Βουγιουκλάκη.

 
Μίνι σκαμπρόζικο κουίζ:

Για ποιόν παααααρα πολύ γνωστό και πααααρα πολύ γόη πρωταγωνιστή είχε μιλήσει αρνητικά η Μιράντα Κουνελάκη στις αρχές της δεκαετίας του 60;

Και για ποιόν σκηνοθέτη (που είχαν συνεργαστεί στο θέατρο αλλά εμείς τον γνωρίζουμε πολύ καλά απ το σινεμά) είχε επίσης μιλήσει αρνητικά η ίδια ηθοποιός γύρω στα τέλη της ίδιας δεκαετίας;;
 
Για ποιόν παααααρα πολύ γνωστό και πααααρα πολύ γόη πρωταγωνιστή είχε μιλήσει αρνητικά η Μιράντα Κουνελάκη στις αρχές της δεκαετίας του 60;
Δεν το γνωριζω το περιστατικο. Πιθανολογω ομως τον Κουρκουλο επειδη το 1960 - '61 συμπρωταγωνιστησαν στην ταινια Για σενα την αγαπη μου. Και η Λασκαρη επισης ειχε μιλησει αρνητικα για αυτον στα τελη της ιδιας δεκαετιας.
Και κυριως για καποιους αλλους λογους που προσωπικα μπορω να τους κατανοησω.
Για ολα αυτα λοιπον, επαναλαμβανω: Νικος Κουρκουλος.
 
Όχι, δεν είναι ο Νίκος Κούρκουλος. Το σκεπτικό είναι σωστό, πως δηλαδή παίζανε μαζί σε ταινία, κι η χρονολογία νομίζω σωστή γύρω 61-62.
Για τον σκηνοθέτη μαντεψια; Θα πω μόνο πως είναι πολύ γνωστός, συνεργάστηκε και με τις δύο μεγάλες μας σταρ και ήθελε πάντα οι πρωταγωνίστριες του να είναι πολύ... Αδύνατες!!!
Αυτές οι πληροφορίες, αύριο πιστεύω το πλήρες ρεπορτάζ 8-)
 
Ιδού τα στοιχεία του 'εγκλήματος' αγαπητοί φίλοι:

Η Μιράντα Κουνελακη η νέα γοητευτική ενζενί, εδηλωσε ότι στη μικρή κινηματογραφική της καριέρα έχει παίξει στο πλευρό οκτώ ηθοποιών.
Δεν καταλαβαίνουμε λοιπόν γιατί αν και γύρισε πέντε ταινίες στις οποίες συνέπραξαν πολλοί εκλεκτοτατοι ηθοποιοί, αναφέρει μόνον οκτώ.
Μήπως οι άλλοι ήταν άλλου επαγγέλματος;
Εκτός βέβαια αν εννοεί μόνο τον "ζεν πρεμιέ". Αλλά οι ζεν πρεμιέ δεν είναι πάντα και ηθοποιοί...
Ακόμη ομολογεί ότι η συνεργασία της με τους εφτά ήταν ευχάριστη. Ο όγδοος αναφέρει, ήταν ανυπόφορος, και τα αρχικά του είναι Σ.Φ.
Δεν είναι δύσκολο να μαντέψουμε ότι εννοεί τον Σπύρο Φωκά, με τον οποίο εμφανίστηκε στην ταινία " Απιλυτρωσις". Τώρα γιατί τόση αντιπάθεια για τον διεθνούς φήμης ηθοποιό μας , είναι άλλο θέμα.
9/6/1962
ΕΜΠΡΟΣ



* Πάντως πολλάαααα χρόνια μετά στην εκπομπή του Σπύρου Παπαδόπουλου......

P1050306.jpg


Από συνέντευξη της ηθοποιού:

-Με ποιόν ηθοποιό ή σκηνοθέτη αισθανθηκατε κάπως δυσάρεστα;

Για πρώτη φορά στη ζωή μου ήρθα σε σύγκρουση με σκηνοθέτη όταν ανεβαζαμε το Στραβόξυλο του Ψαθα που οι παραστάσεις του συνεχίζονται με μεγάλη επιτυχία στο Άλφα με τον Γιάννη Γκιωνάκη στον επώνυμο ρόλο. Ο σκηνοθέτης αυτός ήταν ο Ντίνος Δημόπουλος. Συχνά αναρωτηθηκα: εγώ ήμουν στ αλήθεια που δε μπορούσα να ανεχθώ αυτόν ή αυτός εμένα;
Παρ όλα αυτά μου είναι ειλικρινά συμπαθής σαν άνθρωπος και πιστεύω πως έχει την ικανότητα να βοηθήσει έναν ηθοποιό στη μελέτη του ρόλου του, αρκεί να είναι λιγότερο νευρικός στη δουλειά του.
Επαναλαμβάνω ότι μου είναι συμπαθεστατος σαν άνθρωπος και φυσικά δεν το λέω αυτό για να τον καλοπιασω όπως είχε ο ίδιος πιστέψει όταν κατά το διάστημα της συνεργασίας μας τον είχα ειλικρινεστατα διαβεβαιώσει γιατί ποτέ μου δεν "ξεσκονισα" και ούτε πρόκειται να "ξεσκονίσω" άνθρωπο στη ζωή μου, γιατί είναι κάτι αντίθετο απ' το χαρακτήρα μου.
11/1/1969
ΕΜΠΡΟΣ
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ναι λες και αν ήταν του χαρακτήρα της να ξεσκονίζει θα το παραδεχόταν. "Ειλικρινέστατα διαβεβαιώσει" δεν θα πει ότι αληθινά τον διαβεβαίωσε, αλλά όχι ότι αυτό για το οποίο τον διαβεβαίωνε ήταν αληθινό :)

Δεν έχω ιδέα αν είχε δίκιο ή άδικο η Κουνελάκη η οποία πολύ μου άρεσε και στην τηλεόραση και τη μοναδική φορά που την είδα στο θέατρο ("Καφέ Σαντάν" της Μαριέττας Ριάλδη), αλλά έχω βαρεθεί να διαβάζω ανθρώπους να διαβεβαιώνουν ότι δεν θα μπορούσαν να είχαν κάνει κάτι διότι δεν είναι του χαρακτήρα τους λες και έχει την παραμικρή αξία ως επιχείρημα. "Δεν είμαι ένοχος διότι είμαι αθώος"
 
Παρα πολυ ωραιο το πλατινε μαλλι της Μιραντας. Η κατα τα αλλα συμπαθεστατη Μελπω Ζαροκωστα γιατι κουρευτηκε α λα Νταχαου;
Και γιατι αυτο το τεθλιμμενο υφος; Τι της κανανε;
 
Εγώ για να ξέρετε είμαι με τη Μιράντα. Έτσι θα είναι όπως τα λεει το γλυκό και ταλαντούχο Μιραντάκι! Άλλωστε κι άλλοι έχουν πει πως ήταν κομμάτι αψύς ο Δημόπουλος. Έτσι τουλάχιστον κατάλαβα εγώ διαβάζοντας την τελευταία συνέντευξη της γυναίκας του.
Τώρα για το Σπύρο Φωκά δεν ξέρω αν είχε δίκιο αλλά εκεί ίσως υπήρχε και άλλο παρασκήνιο γιατί το άρθρο κλείνει
Τώρα γιατί τόση αντιπάθεια για τον διεθνούς φήμης ηθοποιό μας , είναι άλλο θέμα.
 
Παντως το Μιραντακι σου ειναι εινα γλυκο και καλοκαγαθο κοριτσι που δεν κραταει κακια για ο,τι της εκανε ο διεθνους φημης.
Κοιτα τι γλυκα που γερνει το κεφαλακι της προς το μερος του!
Μονο αυτος δειχνει να εχει προβλημα. Κοιτα υφος!......Ακομα δεν ξεπερασε τα λογια της. :p
 
Πόσο καιρό έχουμε μείνει χωρίς ένα σκαμπρόζικο της προκοπής φίλες και φίλοι του θρεντ;
Κάτι σας έχω αλλά θα χρειαστώ τη βοήθεια σας να ξεδιαλύνουμε το μυστήριο...

Έτος 1961. Ταινία Εφιάλτης. Κριτική μέτρια για την ταινία, κακή για το Νικολινάκο. Εφημερίδα Ελευθερία. Στέλνει επιστολή ο κούκλος -ας μου επιτραπεί- Μιχάλης, γράφει τα εξής:

Σχετικά με το κινηματογραφικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης λάβαμε την κατωτέρω επιστολή:


«Αγαπητή Ελευθερία, νομίζω ότι δικαιούμαι να διαμαρτυρηθώ γιατί ο ανταποκριτής σου στη Θεσσαλονίκη ζηλώσας δόξαν κριτικού κινηματογραφικών έργων με εχαρακτήρισεν ότι εκινούμην εις το φιλμ «Εφιάλτης» ως θεατής.

Υποψιάζομαι ότι ο απίθανος κριτικός ανταποκριτής σου δεν ήτο καν…θεατής.

Ο ηρωισμός άλλωστε να καλυφθεί υπό το στοιχείον Ρ. προδίδει τα υπόλοιπα γράμματα όχι του ονόματος του αλλά της ιδιότητος του

Με αγάπη

Μιχάλης Νικολινάκος» 23/9/1961



Και γράφει η ίδια στήλη την επόμενη μέρα:

Επί μιας επιστολής

«Εδημοσιεύθη χθες εις την στήλην αυτήν επιστολή του ηθοποιού Μ. Νικολινάκου περιέχουσα φράσιν ασυμβίβαστο προς το ποιοτικόν επίπεδο της εφημερίδος και των αναγνωστών της. Επειδή η επιστολή προσεκομίσθη κατά την ώραν της αιχμής της εργασίας διέφυγε της προσοχής του Αρχισυντάκτου ο οποίος αισθάνεται την ανάγκην να πάρασχη την εξήγησιν αυτήν προς το αναγνωστικόν κοινόν και να επαναφέρει την φράσιν εις την αποκλειστικην ιδιοκτησίαν και ευθύνην του επιστολογράφου»

24/9/1961



όσο κι αν έσπασα το κεφάλι μου δεν έπιασα το υπονοούμενο.. Τι είναι το "Ρ"; ποια ιδιότητα να κρύβει άραγε; πρόκειται για βρισιά; δεν ξέρω βρισιά από Ρ. Αν ξέραμε τουλάχιστον το όνομα του κριτικού.. έχετε καμία ιδέα δαιμόνιοι φίλοι μου;
* Την κριτική τη βρήκα, όντως υπογράφει κάποιος "Ρ" αλλά δε βγάζω άκρη..
 
"Ρεντίκολο" Ισως αυτο τον χαρακτηρισμο να υπονοουσε ο Μιχαλης. :)
 
Πίσω
Μπλουζα