Θεία Λένα
RetroJunkie
- Joined
- 21 Απρ 2017
- Μηνύματα
- 2.101
- Αντιδράσεις
- 4.613
Μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη της Γκιζέλας Ντάλι απο το 1965
Σεξ λοιπόν! Η μαγική λέξις του αιώνος. Η λέξις κλειδί που γεμίζει τις αίθουσες των κινηματογράφων. Όμως....
... Η Γκιζέλα Ντάλι διαθέτει σεξ. Η Γκιζέλα Ντάλι είναι πολύ γνωστή ηθοποιός του κινηματογράφου μας, οι ταινίες της προκαλούν πάντοτε το ενδιαφέρον του κοινού, όμως....
Όμως στη Γκιζέλα Ντάλι δεν αρέσει το σεξ. Το σεξ που σερβίρει ο ελληνικός κινηματογράφος
Μας λέγει:
... Να κατηγορήσω; Να καταλογίζω ευθύνες; Κοίτα εδώ όλους αυτούς τους φακέλους. Περιέχουν σενάρια γραμμένα στο γόνατο που λένε και μοιάζουν μεταξύ τους σαν τα πενταδυμα του Καναδά. Άκου σενάριο που μου προτεινανε.
" Θα είσαι μια τυφλή κοπέλα, έρημη και πενταρφανη και θα ζεις σ ένα ερημικό σπίτι"
Μέχρις εδώ ο μεγαλοφυής σεναριογράφος στήνει όλο το έργο για μια σκηνή
" ... Κάποιος θα μπει ένα βράδυ μέσα και θα σε βρει με ένα μπέιμπι ντολ"
Έρημη, φτωχια, πενταρφανη και τυφλή και θα.φοραω μπέιμπι ντολ σ ερειπωμένο σπίτι.
" Αυτός ο παλιάνθρωπος θα σε βιάσει, θα φύγει, κι εσύ θα μείνεις έγκυος"
Νατο το ελληνικό " σεξ". Αδιαφορώντας ο κύριος σεναριογράφος για τη νοημοσύνη του κοινού, κατασκευάζει ένα φιλμ με μπόλικο δάκρυ, μια και θα είμαι τυφλή, μπόλικο " σεξ", μια και θα με βιάσει εκείνος ο παλιάνθρωπος και εν συνεχεία θα του δώσει κοινωνικό " χρώμα" μια και θα είμαι μια μητέρα που θα αγωνίζεται να ζήσει το παιδί της και όλο θα με στριμωχνουνε οι διάφοροι εργοδότες, μερικά σκισιματα στα φορέματα να φανουνε οι μπρατελλες, λίγη πάλη σε κάνα ντιβάνι να σηκωθεί λίγο το φουστάνι, και το " κοινωνικό δράμα" είναι έτοιμο, μέσα σε δέκα μέρες. Ποιος φταίει; Ο σεναριογράφος; Όχι φυσικά. Αυτός τόσο μυαλό έχει αυτό φτιάχνει. Ο σκηνοθέτης; Ούτε, για τον ίδιο λόγο. Το κοινό; Ασφαλώς. Να κάνει αποχή από τέτοιου είδους έργα, να κλεισουνε μερικές απίθανες εταιρίες που πολύ σωστά οι γελοιογράφοι τις παρουσιαζουνε ως " Βράσε ρύζ φιλμ" ή " Μπουρμπουληθρας φιλμ" και να βάζουν μυαλό οι υπόλοιποι.
Το σεξ δεν το δίνεις με το ζόρι. Χρειάζεται κατάλληλο σενάριο, κατάλληλη γυναίκα και κατάλληλος σκηνοθέτης. Θες να ακούσεις κι άλλο; Λοιπόν. Αυτό εδώ είναι αντιγραφή από το ιταλικό " τα παιδιά της αμαρτίας".
Ο μεγαλοφυής Έλληνας σκέφτηκε ότι για να είναι το έργο πιο "σεξ" να μην είμαι καλόγρια αλλά... Κοκκοτα!
Έτσι θα έχει την ευκαιρία να βάλει μέσα και μερικές σκηνές από καμπαρέ, να με δείξει στο κρεβάτι με κανέναν " γεροπαραλη" ή την ώρα που ο προστάτης μου θα με δέρνει και θα μου σκίζει το φόρεμα για να μου πάρει τα λεφτά... και να δει ο κόσμος κάτι παραπάνω. Έτσι το βλέπουν οι επιχειρηματίες- παραγωγοί το σεξ κι έτσι το παρουσιαζουνε. Οι ίδιοι παραγωγοί, οι ίδιοι σκηνοθέτες, οι ίδιοι ντεκορατερ, οπερατέρ, ηλεκτρολόγοι και πάει λέγοντας.
Πέντε σκηνές στο σπίτι του, πέντε σε ενός φίλου του, πέντε στα μπουζούκια και μια στην εκκλησία ( πάντα υπάρχει γάμος στο τέλος για " χάπι εντ" ) και το έργο είναι έτοιμο.
- Και όλα αυτά τα σενάρια τα απερριψες;
- Φυσικά. Στην αρχή της καριέρας μου έπαιξα κι εγώ σε μερικές τέτοιες " γιγάντιες παραγωγές" του ελληνικού κινηματογράφου, αλλά εδώ και δύο χρόνια έχω σταματήσει. Προτιμώ να φορέσω ένα τσεμπερι και να παίξω τον ρόλο της μαμάς ή και της γιαγιάς ακόμη, παρά να παριστάνω τη " σταρ" δείχνοντας τα " απόρρητα" μου ανάλογα με τα κέφια του κάθε παραγωγού.
Προτάσεις έχω αρκετές αλλά είναι όλες στο ίδιο καζάνι που λένε: " Με το ζόρι σεξ".
" Θα χτυπήσει το κουδούνι και συ θα τρέξεις να ανοίξεις φορώντας ένα ντεκλιζε. Θα είναι ο αρραβωνιαστικός σου και θα έχετε ραντεβού να βγείτε έξω αλλά το ρολόι σου θα πηγαίνει πίσω και δεν θα έχεις ακόμη ντυθεί. Εκείνος θα σ' αγκαλιάσει, θα σβήσει και το φως... Δε θα είναι πολύ " σεξ" σκηνή;"
Φτάνει πια. Αρκετά γελοιοποιήθηκε ο κινηματογράφος και εμείς. Έχω δει ξένα έργα που δε βλέπεις τέτοιες αηδιες κι όμως είναι πολύ περισσότερο σεξ. Είναι πραγματικό κι έρχεται στην ώρα του. Η Ούρσουλα Άντρες δεν έπεσε στο κρεβάτι ούτε γδυθηκε όταν έπαιξε με τον Σον Κόνερι στο έργο " Πρακτορ 007 εναντίον δοκτωρος ΝΟ" κι όμως χαρακτηρίστηκε ως γυναίκα με πολύ σεξ.
- Δηλαδή τι νομίζεις ότι χρειάζεται ο ελληνικός κινηματογράφος ως προς την παρουσίαση έργων με πραγματικό σεξ;
- Σενάρια, σκηνοθέτες και γυναίκες. Το να παρουσιάζονται στην οθόνη κοπέλες γυμνές αυτό δεν είναι απαραίτητο. Αφήσε τη φαντασία του θεατή να δουλέψει μόνη της χωρίς να ξεφτιλιζεις την ηθοποιό. Αυτό είναι η μια πλευρά.
Υπάρχει όμως και μια ακόμη, ας μου επιτραπεί να γενικευσω το θέμα, που αφορά γενικά τον κινηματογράφο. Κατά τη γνώμη μου αυτό που λέγεται " πολιτισμός" και " πρόοδος" έχει αρνητικά αποτελέσματα. Οι νέοι βλέπουν κάθε μέρα στον κινηματογράφο όμορφες γυναίκες με πολύ " ελεύθερο" πνεύμα και κακοσυνηθιζουν νομίζοντας ότι είναι εύκολο να το εφαρμόσουν αυτό και στην καθημερινή ζωή. Γίνονται απαιτητικοί, γυρεύουν εξτρεμισμους και προσπαθούν να τους επιβάλλουν.
Τα αποτελέσματα; Γνωστά από τα καθημερινά αστυνομικά δελτία. Έχετε παρακολουθήσει ασφαλώς προβολές τολμηρών ταινιών σε συνοικιακους κινηματογράφους. Τι ακούτε; Σφυρίγματα, φωνές και πρόστυχα λόγια συνοδεύουν κάθε εμφάνιση της " μεγάλης" σταρ που προσπαθεί να μην κρύψει τίποτα. Ακόμη κι όταν το έργο κάτι άλλο θέλει να δείξει, κανείς δεν κάθεται να ασχοληθεί με την υπόθεση και το νόημα της. Πάρτε παράδειγμα τη " Σιωπή". Το έργο άλλο ήθελε να δείξει κι ο κόσμος άλλο πήγε να δει. Προς Θεού καιρός είναι να ντυθούν λιγάκι οι γυναίκες γιατί το κακό έφτασε στο απροχώρητο. Η τέχνη παραχώρησε τη θέση της στο γυμνό και δυστυχώς η εμπορική επιτυχία κατέληξε να εξαρτάται από τις τολμηρές σκηνές του έργου. Δεν είμαι πουριτανη ούτε κανένα μεγάλο αξιόλογο δραματικό ταλέντο αλλά προτιμώ να εγκαταλείψω τον κινηματογράφο, παρά να γδυνομαι κατά τα κέφια των παραγωγών που λίγο καιρό πριν, άλλοι ήσαν " δοσατζηδες" άλλοι υπάλληλοι σε υπουργεία ή βιομηχανίες. Τι είδους τέχνη περιμένει κανείς να παρουσιάσουν οι άσχετοι αυτοί κύριοι, όταν ακόμη κι ένας Μπέργκμαν παρεξηγείται;
Αυτή είναι η Γκιζέλα Ντάλι, σύζυγος του γνωστού παραγωγού Ντίμη Δαδηρα από τετραετίας και ηθοποιός του ελληνικού κινηματογράφου με προϋποθέσεις όμως.
Υπάρχουν αρκετοί που συμφωνούν με τη γνώμη της αλλά δυστυχώς το " φιλοθεαμον" κοινό έχει ορισμένες αντιρρήσεις.
Στέλιος Μάγερ 25/12/1965
Εμπρός.
Σεξ λοιπόν! Η μαγική λέξις του αιώνος. Η λέξις κλειδί που γεμίζει τις αίθουσες των κινηματογράφων. Όμως....
... Η Γκιζέλα Ντάλι διαθέτει σεξ. Η Γκιζέλα Ντάλι είναι πολύ γνωστή ηθοποιός του κινηματογράφου μας, οι ταινίες της προκαλούν πάντοτε το ενδιαφέρον του κοινού, όμως....
Όμως στη Γκιζέλα Ντάλι δεν αρέσει το σεξ. Το σεξ που σερβίρει ο ελληνικός κινηματογράφος
Μας λέγει:
... Να κατηγορήσω; Να καταλογίζω ευθύνες; Κοίτα εδώ όλους αυτούς τους φακέλους. Περιέχουν σενάρια γραμμένα στο γόνατο που λένε και μοιάζουν μεταξύ τους σαν τα πενταδυμα του Καναδά. Άκου σενάριο που μου προτεινανε.
" Θα είσαι μια τυφλή κοπέλα, έρημη και πενταρφανη και θα ζεις σ ένα ερημικό σπίτι"
Μέχρις εδώ ο μεγαλοφυής σεναριογράφος στήνει όλο το έργο για μια σκηνή
" ... Κάποιος θα μπει ένα βράδυ μέσα και θα σε βρει με ένα μπέιμπι ντολ"
Έρημη, φτωχια, πενταρφανη και τυφλή και θα.φοραω μπέιμπι ντολ σ ερειπωμένο σπίτι.
" Αυτός ο παλιάνθρωπος θα σε βιάσει, θα φύγει, κι εσύ θα μείνεις έγκυος"
Νατο το ελληνικό " σεξ". Αδιαφορώντας ο κύριος σεναριογράφος για τη νοημοσύνη του κοινού, κατασκευάζει ένα φιλμ με μπόλικο δάκρυ, μια και θα είμαι τυφλή, μπόλικο " σεξ", μια και θα με βιάσει εκείνος ο παλιάνθρωπος και εν συνεχεία θα του δώσει κοινωνικό " χρώμα" μια και θα είμαι μια μητέρα που θα αγωνίζεται να ζήσει το παιδί της και όλο θα με στριμωχνουνε οι διάφοροι εργοδότες, μερικά σκισιματα στα φορέματα να φανουνε οι μπρατελλες, λίγη πάλη σε κάνα ντιβάνι να σηκωθεί λίγο το φουστάνι, και το " κοινωνικό δράμα" είναι έτοιμο, μέσα σε δέκα μέρες. Ποιος φταίει; Ο σεναριογράφος; Όχι φυσικά. Αυτός τόσο μυαλό έχει αυτό φτιάχνει. Ο σκηνοθέτης; Ούτε, για τον ίδιο λόγο. Το κοινό; Ασφαλώς. Να κάνει αποχή από τέτοιου είδους έργα, να κλεισουνε μερικές απίθανες εταιρίες που πολύ σωστά οι γελοιογράφοι τις παρουσιαζουνε ως " Βράσε ρύζ φιλμ" ή " Μπουρμπουληθρας φιλμ" και να βάζουν μυαλό οι υπόλοιποι.
Το σεξ δεν το δίνεις με το ζόρι. Χρειάζεται κατάλληλο σενάριο, κατάλληλη γυναίκα και κατάλληλος σκηνοθέτης. Θες να ακούσεις κι άλλο; Λοιπόν. Αυτό εδώ είναι αντιγραφή από το ιταλικό " τα παιδιά της αμαρτίας".
Ο μεγαλοφυής Έλληνας σκέφτηκε ότι για να είναι το έργο πιο "σεξ" να μην είμαι καλόγρια αλλά... Κοκκοτα!
Έτσι θα έχει την ευκαιρία να βάλει μέσα και μερικές σκηνές από καμπαρέ, να με δείξει στο κρεβάτι με κανέναν " γεροπαραλη" ή την ώρα που ο προστάτης μου θα με δέρνει και θα μου σκίζει το φόρεμα για να μου πάρει τα λεφτά... και να δει ο κόσμος κάτι παραπάνω. Έτσι το βλέπουν οι επιχειρηματίες- παραγωγοί το σεξ κι έτσι το παρουσιαζουνε. Οι ίδιοι παραγωγοί, οι ίδιοι σκηνοθέτες, οι ίδιοι ντεκορατερ, οπερατέρ, ηλεκτρολόγοι και πάει λέγοντας.
Πέντε σκηνές στο σπίτι του, πέντε σε ενός φίλου του, πέντε στα μπουζούκια και μια στην εκκλησία ( πάντα υπάρχει γάμος στο τέλος για " χάπι εντ" ) και το έργο είναι έτοιμο.
- Και όλα αυτά τα σενάρια τα απερριψες;
- Φυσικά. Στην αρχή της καριέρας μου έπαιξα κι εγώ σε μερικές τέτοιες " γιγάντιες παραγωγές" του ελληνικού κινηματογράφου, αλλά εδώ και δύο χρόνια έχω σταματήσει. Προτιμώ να φορέσω ένα τσεμπερι και να παίξω τον ρόλο της μαμάς ή και της γιαγιάς ακόμη, παρά να παριστάνω τη " σταρ" δείχνοντας τα " απόρρητα" μου ανάλογα με τα κέφια του κάθε παραγωγού.
Προτάσεις έχω αρκετές αλλά είναι όλες στο ίδιο καζάνι που λένε: " Με το ζόρι σεξ".
" Θα χτυπήσει το κουδούνι και συ θα τρέξεις να ανοίξεις φορώντας ένα ντεκλιζε. Θα είναι ο αρραβωνιαστικός σου και θα έχετε ραντεβού να βγείτε έξω αλλά το ρολόι σου θα πηγαίνει πίσω και δεν θα έχεις ακόμη ντυθεί. Εκείνος θα σ' αγκαλιάσει, θα σβήσει και το φως... Δε θα είναι πολύ " σεξ" σκηνή;"
Φτάνει πια. Αρκετά γελοιοποιήθηκε ο κινηματογράφος και εμείς. Έχω δει ξένα έργα που δε βλέπεις τέτοιες αηδιες κι όμως είναι πολύ περισσότερο σεξ. Είναι πραγματικό κι έρχεται στην ώρα του. Η Ούρσουλα Άντρες δεν έπεσε στο κρεβάτι ούτε γδυθηκε όταν έπαιξε με τον Σον Κόνερι στο έργο " Πρακτορ 007 εναντίον δοκτωρος ΝΟ" κι όμως χαρακτηρίστηκε ως γυναίκα με πολύ σεξ.
- Δηλαδή τι νομίζεις ότι χρειάζεται ο ελληνικός κινηματογράφος ως προς την παρουσίαση έργων με πραγματικό σεξ;
- Σενάρια, σκηνοθέτες και γυναίκες. Το να παρουσιάζονται στην οθόνη κοπέλες γυμνές αυτό δεν είναι απαραίτητο. Αφήσε τη φαντασία του θεατή να δουλέψει μόνη της χωρίς να ξεφτιλιζεις την ηθοποιό. Αυτό είναι η μια πλευρά.
Υπάρχει όμως και μια ακόμη, ας μου επιτραπεί να γενικευσω το θέμα, που αφορά γενικά τον κινηματογράφο. Κατά τη γνώμη μου αυτό που λέγεται " πολιτισμός" και " πρόοδος" έχει αρνητικά αποτελέσματα. Οι νέοι βλέπουν κάθε μέρα στον κινηματογράφο όμορφες γυναίκες με πολύ " ελεύθερο" πνεύμα και κακοσυνηθιζουν νομίζοντας ότι είναι εύκολο να το εφαρμόσουν αυτό και στην καθημερινή ζωή. Γίνονται απαιτητικοί, γυρεύουν εξτρεμισμους και προσπαθούν να τους επιβάλλουν.
Τα αποτελέσματα; Γνωστά από τα καθημερινά αστυνομικά δελτία. Έχετε παρακολουθήσει ασφαλώς προβολές τολμηρών ταινιών σε συνοικιακους κινηματογράφους. Τι ακούτε; Σφυρίγματα, φωνές και πρόστυχα λόγια συνοδεύουν κάθε εμφάνιση της " μεγάλης" σταρ που προσπαθεί να μην κρύψει τίποτα. Ακόμη κι όταν το έργο κάτι άλλο θέλει να δείξει, κανείς δεν κάθεται να ασχοληθεί με την υπόθεση και το νόημα της. Πάρτε παράδειγμα τη " Σιωπή". Το έργο άλλο ήθελε να δείξει κι ο κόσμος άλλο πήγε να δει. Προς Θεού καιρός είναι να ντυθούν λιγάκι οι γυναίκες γιατί το κακό έφτασε στο απροχώρητο. Η τέχνη παραχώρησε τη θέση της στο γυμνό και δυστυχώς η εμπορική επιτυχία κατέληξε να εξαρτάται από τις τολμηρές σκηνές του έργου. Δεν είμαι πουριτανη ούτε κανένα μεγάλο αξιόλογο δραματικό ταλέντο αλλά προτιμώ να εγκαταλείψω τον κινηματογράφο, παρά να γδυνομαι κατά τα κέφια των παραγωγών που λίγο καιρό πριν, άλλοι ήσαν " δοσατζηδες" άλλοι υπάλληλοι σε υπουργεία ή βιομηχανίες. Τι είδους τέχνη περιμένει κανείς να παρουσιάσουν οι άσχετοι αυτοί κύριοι, όταν ακόμη κι ένας Μπέργκμαν παρεξηγείται;
Αυτή είναι η Γκιζέλα Ντάλι, σύζυγος του γνωστού παραγωγού Ντίμη Δαδηρα από τετραετίας και ηθοποιός του ελληνικού κινηματογράφου με προϋποθέσεις όμως.
Υπάρχουν αρκετοί που συμφωνούν με τη γνώμη της αλλά δυστυχώς το " φιλοθεαμον" κοινό έχει ορισμένες αντιρρήσεις.
Στέλιος Μάγερ 25/12/1965
Εμπρός.