Θεία Λένα
RetroJunkie
- Joined
- 21 Απρ 2017
- Μηνύματα
- 2.101
- Αντιδράσεις
- 4.613
#metoo....
Αν δε ζείτε σε κάποια σπηλιά σίγουρα θα έχετε ακούσει για τις καταγγελίες γυναικών και ανδρών για κάθε είδους κακοποιήσεις στον ελληνικό χώρο του θεάματος.
Φυσικά εδώ μιλάμε για τα παλιά κι έτσι μια μελλοντική karapiperim θα μιλήσει για τα τωρινά. Εγώ, με αφορμή τα τωρινά θυμήθηκα κάποιες ιστορίες που σήμερα θα γινόντουσαν ειδήσεις του κινήματος metoo... Παλιά βέβαια ήταν αλλιώς τα πράγματα (κι όχι πολύ παλιά, πέρσι ας πούμε... ). Δεν έχω πηγές για όσους θυμάμαι να εμπλέκονται σε τέτοιες ιστορίες και δε θα γράψω. Θα γράψω όμως για όσους έχω.
Σπύρος Μελάς:
Ο Μελάς ήταν όπως ίσως γνωρίζετε θεατρικός συγγραφέας ( Ο Μπαμπάς Εκπαιδεύεται κ.α.), δημοσιογράφος, συγγραφέας, σκηνοθέτης κλπ κλπ και μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Από τις πήγες και τις μαρτυρίες μπορούμε να υποθέσουμε πως ήταν αμφιλεγόμενη προσωπικότητα και μάλλον περίεργος άνθρωπος. Παντρεύτηκε κάμποσες φορές (4 νομίζω), κατηγορήθηκε για κάποια κείμενα του φιλογερμανικά την περίοδο της Κατοχής για τα οποία και διαγράφτηκε αργότερα από την Ένωση Λογοτεχνών , κατηγορήθηκε πως σαμπόταρε ανοιχτά την υποψηφιότητα του Καζαντζάκη για το Νόμπελ αλλά και του Σικελιανού, πως δεν ήθελε τον Σεφέρη στην Ακαδημία ούτε μετά το Νόμπελ του κ.α.
Μέσα σε όλα αυτά υπάρχουν πολλές μαρτυρίες πως ήταν και γυναικάς (για να το πω κομψά).
Δύο περιστατικά όπως έχουν δημοσιευθεί:
Οι φήμες και τα πικάντικα σχόλια γύρω από το πρόσωπο του Μελά οργίαζαν. Τα ανέκδοτα διαδέχονταν το ένα το άλλο. Ήταν γνωστό στους παροικούντες εν Ιερουσαλήμ οτι ο Μελάς, καθηγητής τότε στην υποκριτική σχολή της Μαρίκας Κοτοπούλη, την έπεφτε στις μαθήτριες. Όταν όμως έβαλε χέρι στη νεαρή και πολλά υποσχόμενη ηθοποιό Έλλη Λαμπέτη, η Κοτοπούλη εξερράγη:
«Παλιόγερε τι κάνεις εκεί;» φώναξε
και της απαντάει ο Μελάς
«Πατρικά το κάνω Μαρίκα μου, πατρικά».
Από τότε έγινε σλόγκαν μεταξύ των ηθοποιών. Κάθε φορά που κάποιος διπλάρωνε τα κορίτσια οι άλλοι φώναζαν εν χορώ
«Πατρικά Μαρίκα μου, πατρικά»
Το Χαμένο Νόμπελ, Κώστας Αρκουδέας
Θυμάμαι στο Μόντρεαλ μετά την παράσταση ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Φρίξος Παπαχριστίδης, Ελλαδίτης εφοπλιστής παντρεμένος με Καναδέζα, ένας τρισχαριτωμένος άνθρωπος, έκανε δεξίωση στο σπίτι του προς τιμήν του θιάσου. Ήταν εκεί όλη η καλή κοινωνία του Μόντρεαλ, είχε φέρει και ορχήστρα για να χορέψουν οι καλεσμένοι. Σε μια στιγμή με πλησιάζει ο οικοδεσπότης φανερά ενοχλημένος, με παίρνει σε κάποια γωνία και μου καταγγέλλει οτι ο Μελάς σήκωσε να χορέψει την κυρία Παπαχριστίδη και της τσίμπησε τα οπίσθια!
Ήταν έτοιμος να πετάξει τον Μελά έξω από το σπίτι του. Έκανα τα πάντα να τον καλμάρω. Του είπα να μη δώσουν ούτε αυτός ούτε η γυναίκα του σημασία στο γεγονός. Να περάσει σα να μη συνέβη. «Μα κοτζάμ ακαδημαϊκός, είναι δυνατόν να πέφτει τόσο χαμηλά;», μου λέει ο Παπαχριστίδης. «Είναι δυνατόν», του απαντάω «και ξέχασε το».
Όπως τους Γνώρισα, Θόδωρος Κρίτας
Αν δε ζείτε σε κάποια σπηλιά σίγουρα θα έχετε ακούσει για τις καταγγελίες γυναικών και ανδρών για κάθε είδους κακοποιήσεις στον ελληνικό χώρο του θεάματος.
Φυσικά εδώ μιλάμε για τα παλιά κι έτσι μια μελλοντική karapiperim θα μιλήσει για τα τωρινά. Εγώ, με αφορμή τα τωρινά θυμήθηκα κάποιες ιστορίες που σήμερα θα γινόντουσαν ειδήσεις του κινήματος metoo... Παλιά βέβαια ήταν αλλιώς τα πράγματα (κι όχι πολύ παλιά, πέρσι ας πούμε... ). Δεν έχω πηγές για όσους θυμάμαι να εμπλέκονται σε τέτοιες ιστορίες και δε θα γράψω. Θα γράψω όμως για όσους έχω.
Σπύρος Μελάς:
Ο Μελάς ήταν όπως ίσως γνωρίζετε θεατρικός συγγραφέας ( Ο Μπαμπάς Εκπαιδεύεται κ.α.), δημοσιογράφος, συγγραφέας, σκηνοθέτης κλπ κλπ και μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Από τις πήγες και τις μαρτυρίες μπορούμε να υποθέσουμε πως ήταν αμφιλεγόμενη προσωπικότητα και μάλλον περίεργος άνθρωπος. Παντρεύτηκε κάμποσες φορές (4 νομίζω), κατηγορήθηκε για κάποια κείμενα του φιλογερμανικά την περίοδο της Κατοχής για τα οποία και διαγράφτηκε αργότερα από την Ένωση Λογοτεχνών , κατηγορήθηκε πως σαμπόταρε ανοιχτά την υποψηφιότητα του Καζαντζάκη για το Νόμπελ αλλά και του Σικελιανού, πως δεν ήθελε τον Σεφέρη στην Ακαδημία ούτε μετά το Νόμπελ του κ.α.
Μέσα σε όλα αυτά υπάρχουν πολλές μαρτυρίες πως ήταν και γυναικάς (για να το πω κομψά).
Δύο περιστατικά όπως έχουν δημοσιευθεί:
Οι φήμες και τα πικάντικα σχόλια γύρω από το πρόσωπο του Μελά οργίαζαν. Τα ανέκδοτα διαδέχονταν το ένα το άλλο. Ήταν γνωστό στους παροικούντες εν Ιερουσαλήμ οτι ο Μελάς, καθηγητής τότε στην υποκριτική σχολή της Μαρίκας Κοτοπούλη, την έπεφτε στις μαθήτριες. Όταν όμως έβαλε χέρι στη νεαρή και πολλά υποσχόμενη ηθοποιό Έλλη Λαμπέτη, η Κοτοπούλη εξερράγη:
«Παλιόγερε τι κάνεις εκεί;» φώναξε
και της απαντάει ο Μελάς
«Πατρικά το κάνω Μαρίκα μου, πατρικά».
Από τότε έγινε σλόγκαν μεταξύ των ηθοποιών. Κάθε φορά που κάποιος διπλάρωνε τα κορίτσια οι άλλοι φώναζαν εν χορώ
«Πατρικά Μαρίκα μου, πατρικά»
Το Χαμένο Νόμπελ, Κώστας Αρκουδέας
Θυμάμαι στο Μόντρεαλ μετά την παράσταση ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Φρίξος Παπαχριστίδης, Ελλαδίτης εφοπλιστής παντρεμένος με Καναδέζα, ένας τρισχαριτωμένος άνθρωπος, έκανε δεξίωση στο σπίτι του προς τιμήν του θιάσου. Ήταν εκεί όλη η καλή κοινωνία του Μόντρεαλ, είχε φέρει και ορχήστρα για να χορέψουν οι καλεσμένοι. Σε μια στιγμή με πλησιάζει ο οικοδεσπότης φανερά ενοχλημένος, με παίρνει σε κάποια γωνία και μου καταγγέλλει οτι ο Μελάς σήκωσε να χορέψει την κυρία Παπαχριστίδη και της τσίμπησε τα οπίσθια!
Ήταν έτοιμος να πετάξει τον Μελά έξω από το σπίτι του. Έκανα τα πάντα να τον καλμάρω. Του είπα να μη δώσουν ούτε αυτός ούτε η γυναίκα του σημασία στο γεγονός. Να περάσει σα να μη συνέβη. «Μα κοτζάμ ακαδημαϊκός, είναι δυνατόν να πέφτει τόσο χαμηλά;», μου λέει ο Παπαχριστίδης. «Είναι δυνατόν», του απαντάω «και ξέχασε το».
Όπως τους Γνώρισα, Θόδωρος Κρίτας