Σκάνδαλα και σκαμπρόζικα

"Ρεντίκολο" Ισως αυτο τον χαρακτηρισμο να υπονοουσε ο Μιχαλης.
Εγώ να πω την αλήθεια σκέφτηκα πως το υπόλοιπο όνομα που έλειπε σήμαινε κάτι μόνο του κι αυτό εννοούσε κ γι αυτό θίχτηκε ο συντάκτης.
Πχ Ρούφος κι εννοούσε οτι είναι ούφο :)

* Χριστέ μου η φαντασία μου οργιάζει!
 
Μπα, δεν ξέρανε από ούφα τότε. Κι εγώ "Ρεντίκολο" σκέφτηκα όχι γιατί μου ταιριάζει (ακόμη και για τότε πολύ εύθικτος είναι ο αρχισυντάκτης) αλλά γιατί δεν μπορώ να βρω κάτι καλύτερο, δηλαδή χειρότερο. Συνήθως κάτι τέτοιοι υπαινιγμοί έθιγαν τον ανδρισμό του θυματος, αλλά δεν μπορώ να σκεφτώ λέξη από Ρ. Και άλλωστε δεν είναι σίγουρο ότι πίσω από το Ρ κρυβόταν άνδρας. Θα μπορούσε να είναι η Ροζίτα Σώκου - μπα, όχι, στη Wikipedia βλέπω ότι τότε συνεργαζόταν με τα έντυπα της Βλάχου.

Χμμμ... χειρότερο από "ρεντίκολο" θα ήταν το "ρουφιάνος" (που έχει και το "ουφ" της karapiperim, ένα -ο- μόνο λείπει από ούφο :p )
 
Πάντως ο ανταποκριτής της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ στη Θεσσαλονίκη, ο "ζηλώσας δόξαν κριτικού κινηματογραφικών έργων", σίγουρα δεν ήταν ο Ρένος Αποστολίδης, που έσπευσε μάλιστα να το ξεκαθαρίσει! :)

Η πιο κάτω διευκρίνιση, δημοσιεύτηκε στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ στις 26/9/1961.


P.png
 
Τελευταία επεξεργασία:
Οπότε μετά τη σωτήρια παρέμβαση της Νιόβης καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως μάλλον ο Νικολινάκος υπέθεσε πως ήταν ο Αποστολίδης ο κριτικός...
 
Απόσπασμα από το βιβλίο του Κατσουρίδη που βρήκα στο διαδίκτυο. Πέρα από το σκαμπροζικο του πράγματος ο Κατσουρίδης μας λέει κ πως η Αλίκη γεννήθηκε γύρω στο '31... ( Εγώ δεν ξέρω, ο κόσμος τα λέει:/) )


Αστέρω», 1958.
«Η εικοσιεφτάχρονη τότε Αλίκη (...) ξεκινούσε επιτέλους με τη Φίνος Φιλμ. Είχε ένα πρόσωπο θα λέγαμε "ουδέτερο", ένα κορμί ενελώς συνηθισμένο και μάλιστα καθαρόαιμης Ελληνίδας μικροαστής, είχε όμως μια απύθμενη επιθετικότητα στο παίξιμό της και δεν λογάριαζε τίποτε άλλο εκτός από το δυνητικό θεατή της παρουσίας της. Τελικά, με τα επικοινωνιακά τερτίπια -που ήταν και το πραγματικό της ταλέντο- και την υψηλού επιπέδου πονηριά της, κατάφερε η "εθνική μας σταρ" να ξετρελάνει τη μισή Ελλάδα».
Η Βουγιουκλάκη, εξηγεί, θα έπεφτε γυμνή στη λιμνούλα των πηγών του Ορχομενού για μπάνιο. «Πέρασε η πομπή των αυτοκινήτων από το χωριό κι έγινε ένας μικρός χαμός, όχι όμως για την Αλίκη, αλλά για τη Γεωργία Βασιλειάδου. Η Αλίκη είχε γίνει κυριολεκτικά έξω φρενών. Να βρίζει σαν χαμάλης, την πήξε, τη δείξε...».
Αρχισαν να ετοιμάζουν το γύρισμα μέσα στις καλαμιές, «όπου η Αλίκη θα γδυνόταν σε κοντινό πλάνο, αλλά χωρίς να φαίνεται καθόλου στήθος». Ο φωτογράφος πλατό από δίπλα τράβαγε φωτογραφίες. Ομως η Βουγιουκλάκη απαίτησε να της δώσει το φιλμ: «Θα το εμφανίσω σε δικό μου φωτογράφο, θα ξεδιαλέξω όσες φωτογραφίες νομίζω και θα τις παραδώσω στον κύριο Φίνο» (σ.σ. είχε πικρό παρελθόν, διότι στην ταινία «Ερωτας στους αμμόλοφους» είχαν διαρρεύσει γυμνές φωτογραφίες της). Εφτασαν σε αδιέξοδο. Ο Κατσουρίδης προσπάθησε πολλάκις να κατευνάσει τα πνεύματα, αλλά η Αλίκη ήταν πεισματικά ανυποχώρητη. Ε, κάποια στιγμή ο Κατσουρίδης τα παίρνει, ξετυλίγει το φιλμ (που αμέσως βεβαίως αχρηστεύεται) και το πετάει προς το μέρος της. Γίνεται χαμός. Το αποτέλεσμα είναι ο Κ. να της κόψει την καλημέρα. Μέχρι να τελειώσει η «Αστέρω», όταν ήθελε να της κάνει κάποια υπόδειξη, την έκανε μέσω του Ντίνου Δημόπουλου.
Στην ίδια ταινία, σε ένα άλλο πλάνο, η Βουγιουκλάκη θα έμπαινε γυμνή σε μια λιμνούλα. Για πρώτη φορα ο Φίνος πλήρωσε stand in που θα την αντικαθιστούσε. Η πραγματική Αλίκη μπήκε στο νερό στο πιο κοντινό πλάνο, όμως... κόντεψε να πνιγεί! «Βοήθεια, βοήθεια, πνίγομαι!». Εσπευσε ο βοηθός διευθυντή παραγωγής, ο αδερφός της Τάκης Βουγιουκλάκης (βοηθός σκηνοθέτη) και ο Κονιτσιώτης με μια πετσέτα μπάνιου περίμενε να την «υποδεχτεί» έξω από το νερό. Ο Κατσουρίδης κινηματογράφησε αυτήν την «υπέροχη φαρσοκωμωδία». Ομως ο Φίνος εξαφάνισε το υλικό...
Δέκα μήνες αργότερα ο Κατσουρίδης συνεργάζεται και πάλι με τη Βουγιουκλάκη, στο «Το ξύλο βγήκε απ' τον παράδεισο». Συνεχίζει να μην της μιλάει. Ενδιάμεσος τώρα είναι ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Σακελλάριος. Ομως στην εν λόγω ταινία «υπήρχαν μερικές δεκάδες κοριτσόπουλα, κάποια πολύ μικρότερης ηλικίας από τη Β. και κάποια πολύ πιο όμορφα, κι εκεί ακριβώς ήταν η "αχίλλειος πτέρνα" της. Είχε κυριολεκτικά πρήξει τον Σακελλάριο: αυτή είναι κοντή, αυτή είναι ψηλή, αυτή να κάτσει σ' αυτό το θρανίο, του τα 'χε κάνει τούμπανο με τις παραξενιές της και κάποια στιγμή ο άνθρωπος δεν άντεξε. Κι αρχίζει να βαράει κουτουλιές στους τοίχους και να ξηλώνει το ντεκόρ με το κεφάλι».
«Ή αυτός ή εγώ» δήλωσε έπειτα απ' αυτό η Βουγιουκλάκη.
Τελικά αποφασίζει να τη μεταπείσει ο Κατσουρίδης. «Επρεπε να γίνει χαμός για να 'ρθεις να μου μιλήσεις» του λέει και κρεμιέται απάνω του. Από τη στιγμή εκείνη οι ρόλοι αντιστράφηκαν. Πλέον, ήταν ο Σακελλάριος που όταν ήθελε να της πει κάτι το έλεγε με ενδιάμεσο τον Κατσουρίδη...
 
Ειχα διαβασει ενα πολυ ωραιο σχολιο στο Υoutube:
"Υστερω η Αστερω". :D
Κι εγω το 1931 ξερω ως ετος γεννησεως της Αλικης και το εμαθα εδω και πολλα χρονια απο καλη πηγη. Κριμα ομως που δεν μπορω να το αποδειξω.
 
Πάντως στο σπίτι μας είχαμε μια πανάρχαια εγκυκλοπαίδεια της εποχής που η Α.Β. ήταν ακόμη σταρλετίτσα και στο συντομότατο άρθρο γι' αυτήν την είχε γεννημένη το 1934. Δεν ήταν πάντα αξιόπιστη πηγή, αλλά την εποχή εκείνη η Α.Β. ήταν πολύ νέα, δεν είχε λόγο να κρύβει την ηλικία της (εκτός αν φρόντιζε για το μέλλον).
 
Ο αδερφός της ο Αντώνης ειναι το 1936 (εξακριβωμένο). Αν η Αλίκη ήταν το 1934, τότε είχαν 2 χρόνια διαφορά. Αν ήταν το 1931, τότε ειχαν 5 χρόνια.
Εγώ παντως απο τις παιδικές του φωτογραφίες δεν μπορώ να καταλαβω την ηλικιακή διαφορά τους, γιατι με τις ηλικίες δεν το 'χω....

503675_0ffa19177b-91a26dd4ff568900.jpg

503675_4146b0936d-a0c995dbe1badbd7.jpg
 
Στη δεύτερη φωτογραφία που μπορώ λίγο να καταλάβω αν έκανα μια μαντεψια θα έλεγα πως το αγοράκι είναι γύρω στα δύο κ το κοριτσάκι 5 άντε έξι. Εφτά δε θα το έλεγα. Αλλά ούτε κ το αγόρι μικρότερο από δύο.
Αν πόνταρα τα λεφτά μου θα έλεγα το αγόρι 2μιση κ το κορίτσι πεντέμιση κρίνοντας από φωτογραφίες των δικών μου παιδιών που έχουν τρία χρόνια διαφορά έτσι περίπου μου φαίνονται:').
Εκτός αν η Αλίκη ήταν ψηλό παιδάκι.
 
Η φωτο ειναι του 1939. Ο Τακης λίγων μηνων στα χερια της μητερας του (γενν.1939) κι ο Αντώνης 3 ετών (γενν.1936). Νομίζω οτι σε αυτη την φωτο η Αλικη δεν μοιαζει για παιδί 8 ετών (αν υποθέσουμε οτι ήταν το 1931). Περισσότερο μοιάζει για παιδί 5-6 ετών (αν υποθέσουμε ότι ήταν το 1934 ή ακομη κι το 1933). Εκτός πια, αν ήταν τοσο μικροκαμωμενη κι την "αδικουσε" κι το χτενισμα με το φιογκο
DeeFjk7W0AIrSq-.jpg
 
Ακούω από πουθενά προσφορά 34 ή κατοχυρώθηκε στα 33?

αφηστε το στα 1934 παρακαλω

συγνωμη ο κατσουριδης εγραψε ενα βιβλιο που αναφεροταν στον εαυτο του "ο κατσουριδης ειπε αυτο" " ο κατσουριδης εκανε το αλλο";
 
Τελευταία επεξεργασία:
αναφεροταν στον εαυτο του "ο κατσουριδης ειπε αυτο" " ο κατσουριδης εκανε το αλλο";
Ναι. Δεν το έχω διαβάσει ακόμα αλλά ξέρω πως το έγραψε σε τρίτο πρόσωπο ως παρατηρητής του εαυτού του. Γι αυτό κι ο τίτλος " αναζητώντας τον Κ"
 
Ναι. Δεν το έχω διαβάσει ακόμα αλλά ξέρω πως το έγραψε σε τρίτο πρόσωπο ως παρατηρητής του εαυτού του. Γι αυτό κι ο τίτλος " αναζητώντας τον Κ"


δεν ξερω αν μπορει να ειναι παρατηρητης του εαυτου του
δεν εχω αντιρρηση σε κανενα σημειο απο οσα γραφει
αλλα στη δεκατη σελιδα θα ξεχαστει ο αναγνωστης ποιος ειναι ο συγγραφεας
 
Αν το τρίτο πρόσωπο ήταν καλό για τον Ιούλιο Καίσαρα γιατί να μην είναι για τον Κατσουρίδη?

Άλλωστε κι ο elephadas συχνά γράφει για τον εαυτό του σε 3ο πρόσωπο.
 
Αν το τρίτο πρόσωπο ήταν καλό για τον Ιούλιο Καίσαρα γιατί να μην είναι για τον Κατσουρίδη?

Άλλωστε κι ο elephadas συχνά γράφει για τον εαυτό του σε 3ο πρόσωπο.


δεν το γνωριζα αυτο για σας
παντως εγω στο κειμενο που εχει παρατεθει εδω 3 φορες ανεβηκα πανω να δω ποιος διαολος ειναι αυτος που το γραφει,εν ολιγοις με μπερδεψε
αλλα πιθανον μονο εμενα,τι να πω
 
Το "οικοπεδοφάγος" υποθέτω αναφερόταν στον Κων/νο Καραμανλή και το σκάνδαλο με τα "βραχώδη οικόπεδα" αλλά αναρωτιέμαι τι είχε βάλει ο Σολωμός που έθιγε τον Παπανδρέου. Καλά, ο Αριστοφάνης δεν είχε αφήσει πολιτικό για πολιτικό (αλλά και σελέμπριτις) της εποχής του που να μην τον είχε θάψει,
Δύο περίπου χρόνια πριν γράφαμε για το πρόστιμο που έφαγε ο Αλέξης Σολομός κι έφυγε από το Εθνικό. Η ιστορία ολόκληρη βρέθηκε και σας την παραθέτω:

«Ο Σολομός 'όμως που πάντα συνήθιζε να κόβει και να ράβει πάνω στα αριστοφανικά κείμενα βρήκε εδώ την ευκαιρία να φέρει το διάλογο στα καθ ημάς και να ρίξει το καρφί του στον πρωθυπουργό Γεώργιο Παπανδρέου, που δεν τον συμπαθούσε διόλου. Την ερώτηση λοιπόν της Ειρήνης «Ποιος ρήτορας στην Πνύκα ξεχωρίζει;» ο Σολομός την έκανε «Ποιος την πατρίδα τώρα κυβερνάει;» για να έρθει η απάντηση από τον Ερμή, κι αυτήν αλλαγμένη, «Κακό της κάνει να έχουν οι Αθηναίοι διαλέξει αυτόν τον άθλιο για αρχηγό τους» (που πήγαινε καρφωτή κατευθείαν στον Παπανδρέου).
Ο Μορίδης όμως δε συμφωνούσε με τις αλλαγές αυτές κι έβραζε μέσα του γιατί τον είχε πιάσει το «σοσιαλιστικό» του και το φύλαγε του Σολομού ..μανιάτικο. Κι ενώ σε όλες τις δοκιμές ακολουθούσε πιστά το κείμενο του, στην πρεμιέρα αντί να πει «Ποιος την πατρίδα τώρα κυβερνάει;», είπε «Ποιος την πατρίδα τότε κυβερνούσε;» (εννοώντας με τη σειρά του τον Καραμανλή!). Ο Σολομός τσαντίστηκε και τον κατσάδιασε που άλλαξε το «τώρα» σε «τότε» και του συνέστησε την επόμενη να πει το κείμενο όπως ήταν γραμμένο. Αλλά ο Μορίδης πεισματάρης όπως ήταν την άλλη μέρα ξαναείπε «Ποιος την πατρίδα τότε κυβερνούσε;» για να αλλάξει στη συνέχεια και την επόμενη ατάκα σε «Κακό της κάνει να έχουν οι Αθηναίοι διαλέξει αυτόν τον... οικοπεδοφάγο γι αρχηγό τους!»υπονοώντας και πάλι τον Καραμανλή που τον κατηγορούσαν τότε οτι είχε αγοράσει κοψοχρονιά τα περίφημα «βραχώδη οικόπεδα» στη Φιλοθέη.

Ύστερα απ αυτό δημιουργήθηκε μεγάλο θέμα (.........) κι ο Μορίδης πλήρωσε πρόστιμο 300 δραχμές. Το πράγμα όμως δε σταμάτησε εδώ. Το Υπουργείο Παιδείας με έγγραφο του προς τη Διεύθυνση του Θεάτρου (.........), Κατόπιν τούτου το Δ.Σ. επέβαλλέ στο Σολομό πρόστιμο το 1/4 του μισθού του.
Ο Σολομός όμως δεν ήταν από τα παιδάκια που τρώνε σφαλιάρες αδιαμαρτύρητα(.....), κι αποχώρησε κι αυτός απ την Κρατική Σκηνή....»


Το απόσπασμα είναι από το βιβλίο «Εθνικό Θέατρο Εξήντα Χρόνια Σκηνή και Παρασκήνιο» του ηθοποιού Βασίλη Κανάκη. (εκδ ΚΑΚΤΟΣ).
Το αγόρασα πρόσφατα, και αν και πλησιάζει τις 700 σελίδες το διάβασα μέσα σε δύο μέρες. Είναι ίσως το καλύτερο βιβλίο που έχω διαβάσει από ηθοποιό. Περιέχει πάμπολλες πληροφορίες για το Εθνικό Θέατρο από τη σύσταση του μέχρι τις αρχές του '90. Είναι εξαιρετικά καλογραμμένο, και πραγματικά προσεγμένο σε παραστάσεις και χρονολογίες. Το συστήνω ανεπιφύλακτα σε όποιον φίλο ενδιαφέρεται για την ιστορία της Κρατικής Σκηνής. Υπάρχουν και κάποια (λίγα δυστυχώς) βιογραφικά στοιχεία για ηθοποιούς και φυσικά κάποιες σπαρταριστές ιστορίες των παρασκηνιών. Αξιοπρόσεκτο πως δεν περιέχει ΚΑΝΕΝΑ βιογραφικό στοιχείο του ίδιου του συγγραφέα (πέρα από τις συμμετοχές του στις παραστάσεις και τις σχέσεις του με τους συναδέλφους του).
Περιέχει επίσης αδημοσίευτο στο διαδίκτυο (απ όσο ξέρω τουλάχιστον) φωτογραφικό υλικό.
 
Πίσω
Μπλουζα