Τιτανικός

ναι ήθελα να πω ρεύμα είχαν τα καράβια τη εποχή του ατμού φαντάζομαι με ατμοστρόβιλους που παίρναν ατμό από τους ίδιους λέβητες που παίρναν και οι κυρίως μηχανές. δηλ. αν δεν "σηκώσει ατμό" το πλοίο δεν έχει ρεύμα! και χρειάζονται αρκετές ώρες από την στιγμή που ανάβουν φωτιά μέχρι να φτιάξουν οι λέβητες υπέρθερμο ατμό. γιατί το λέω αυτό; το καράβι "Ηράκλειο", ο κρητικός Τιτανικός, που βυθίστηκε στην Φαλκονέρα, το 1966, τα πολεμικά πλοία που έπρεπε να προστρέξουν σε βοήθεια του, μέχρι να σηκώσουν ατμό, πέρασαν αρκετές ώρες, δυστυχώς, ενώ μια ντίζελ, φυσικά, παίρνει αμέσως μπρος. https://el.wikipedia.org/wiki/Ηράκλειον_(πλοίο)
τα σύγχρονα καράβια έχουν τις ηλεκτρομηχανές, τετράχρονες ντίζελ τυπικά μεγέθους μηχανής φορτηγού, οι οποίες δουλεύουν συνέχεια για να έχει το καράβι ρεύμα. συνήθως είναι αρκετές (4 και παραπάνω) και ανάλογα με τις ανάγκες του καραβιού σε ρεύμα, ενεργοποιούν μια ή περισσότερες. αυτές δουλεύουν εντελώς ανεξάρτητα από τις κύριες μηχανές με καύσιμο ντίζελ ναυτιλίας.
 
Πολυ ενδιαφερον ποστ, φωτογραφικο υλικο και λεπτομερειες. Πολυ καλη δουλεια.
Καποιες διευκρινησεις, θελω να θεσω υπ' οψιν σας.
Ατμοπλοια εξακολουθοπυν να ναυπηγουνται, τα περισσοτερα σουπερ τανκερς χρησιμοποιουν λεβητες και ατμοτουρμπινες. Οι τουρμπινες μπορουν να τοποθετηθουν κατω απο τους λεβητες, απαιτοντας ετσι μικροτερου μηκους μηχανοστασιο. Επισης δινουν μεγαλητερη ιπποδυναμη, εχοντας μικροτερο κατα πολυ ογκο απο τις πετρελαιομηχανες.
Μια ατμοτουρμπινα χρειαζεται μικροτερο χρονο για να αναστρεψει, απο φουλ προσω σε φουλ αναποδα, απο οτι μια παλλινδρομικη η πετρελαιομηχανη.
Εχει αναφερθει, οτι ο χειρισμος, πηδαλιο ολο αριστερα και αναποδα, εκανε το πλοιο να συρθει περισσοτερο πανω στο παγοβουνο, με αποτελεσμα το σκισιμο στις λαμαρινες του να γινει μακρυτερο και να πλημιρισουν ετσι περισσοτερα στεγανα διαμερισματα. Αποτελεσμα, βαρος πλοιου μεγαλητερο απο την ικανοτητα αντωσης, γεγονος που το οδηγισε στον βυθο.
Η συνδεση ελλασματων μεταξυ τους, αλλα και ελλασματων και νομεων του σκαφους, με πιρτσινια γινονταν εκεινη την εποχη (καρφωτα) δεν υπηρχαν οι συνγχρονες ηλεκτροσυγκολησεις και τα υλικα.
Επισης αν ηταν καλοκαιρι να καταφερναν περισσοτεροι να επιβιωσουν. Την συγκεκριμενη εποχη και σημειο του Ατλαντικου η θερμοκρασιοα της θαλασσας ειναι πολυ χαμηλη.
Το ναυαγιο του Τιτανικου, συνεβαλε στην μελετη επινοηση και κατασκευη αργοτερα, των διπυθμενων (double bottoms) κανοντας τα πλοια ασφαλεστερα. Ευτυχως που μαθαινουμε απο τα λαθη μας
 
Λοιπόν, σήμερα ήταν να ολοκληρώσω το φωτογραφικό αφιέρωμα στον Τιτανικό με το πώς πληροφορηθήκαμε στη χώρα το ναυάγιο, μέσα από τις διάφορες εφημερίδες. Προέκυψε ένα πρόβλημα, όμως: Η ποιότητα των αρχείων jpg που έχω είναι αρκετά κακή, με αποτέλεσμα να μην φαίνονται καθαρές. Συνεπώς, και να τις αναρτούσα εδώ δεν θα είχε κάποιο νόημα, αφού δεν θα μπορούσαν να διαβαστούν...

ΑΛΛΑ, σκέφτηκα κάτι άλλο: Παρόλο που μισώ τα μαθηματικά :D , αποφάσισα να "αναλύσω" τον Τιτανικό σε αριθμούς! Νομίζω πως αξίζει κάτι τέτοιο και είναι "ικανό" να "αναπληρώσει" το κενό των Ελληνικών εφημερίδων. Πάμε λοιπόν......

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ

7.500.000 δολάρια
στοίχισε η κατασκευή του, με σημερινά δολάρια γύρω στα 174.000.000
400.000.000 δολάρια στοιχίζει σήμερα μια πλήρης ανακατασκευή του
23 κόμβοι ή 26 χιλιόμετρα ήταν η μέγιστη ταχύτητά του
2 χρόνια και 2 μήνες χρειάστηκαν για την κατασκευή του πλοίου, από τις 31 Μαρτίου 1909 έως τις 31 Μαΐου 1911
3.000.000 πριτσίνια χρησιμοποιήθηκαν για την ένωση των πλακών του κύτους
2 εργάτες σκοτώθηκαν κατά την κατασκευή του
52.310 τόνοι ήταν το εκτόπισμά του
269 μέτρα ήταν το μήκος του
53.3 μέτρα ήταν το ύψος του, από τη βάση ως το ανώτατο μέρος των φουγάρων του
28 μέτρα ήταν το πλάτος του
840 ήταν οι καμπίνες του, εκ των οποίων:
416 ήταν της Α' Θέσης
162 ήταν της Β' Θέσης
262 ήταν της Γ' Θέσης
64 έπρεπε να ήταν οι σωστικές λέμβοι του
20 ήταν οι σωστικές λέμβοι του κατά το πρώτο του ταξίδι, οι οποίες χωρούσαν συνολικά:
1.778 άτομα

ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
3.547 επιβάτες
ήταν η συνολική του χωρητικότητα
2.224 επιβάτες και πλήρωμα επέβαιναν στο πρώτο -και τελευταίο του- ταξίδι
907 άτομα ήταν το πλήρωμά του
1.316 επιβάτες συνολικά:
325 της Α' Θέσης
285 της Β' Θέσης
706 της Γ' Θέσης

ΚΟΣΤΟΙ
870 λίρες ή 4.350 δολάρια
κόστιζε το εισιτήριο της Α΄ Θέσης, άνευ επιστροφής
83.200 σημερινά δολάρια
12 λίρες ή 60 δολάρια κόστιζε το εισιτήριο της Β' Θέσης, άνευ επιστροφής
1200 σημερινά δολάρια
8 λίρες ή 40 δολάρια κόστιζε το εισιτήριο της Γ' Θέσης, άνευ επιστροφής
298 με 793 σημερινά δολάρια

ΘΥΜΑΤΑ
1500+
ήταν τα θύματα
68.2% των επιβατών και του πληρώματος χάθηκαν
130 ήταν οι νεκροί της Α' Θέσης
166 ήταν οι νεκροί της Β' Θέσης
536 ήταν οι νεκροί της Γ' Θέσης
685 ήταν οι νεκροί του πληρώματος
306 πτώματα ανασύρθηκαν

ΘΥΜΑΤΑ ΑΝΑ ΦΥΛΟ
Άνδρες:
670
του πληρώματος
118 της Α' Θέσης
154 της Β' Θέσης
387 της Γ' Θέσης

Γυναίκες:
4
της Α' Θέσης
13 της Β' Θέσης
89 της Γ' Θέσης

Παιδιά:
52
της Γ' Θέσης


ΔΙΑΣΩΘΕΝΤΕΣ
711
ήταν οι διασωθέντες
212 ήταν οι διασωθέντες του πληρώματος
499 ήταν οι επιβάτες που διασώθηκαν
60% της Α΄ Θέσης διασώθηκαν
42% της Β΄ Θέσης διασώθηκαν
26% της Γ' Θέσης διασώθηκαν


Για μια ακόμα "αναπλήρωση", αύριο θα ακολουθήσει ένα, όσο το δυνατόν, λεπτομερές χρονολόγιο της βραδιάς της βύθισης, από τις 23:39 μ.μ. της Κυριακής 14 έως τις 2:20 π.μ. της Δευτέρας 15 Απριλίου 1912.




 
Πολύ ωραία τα ποστ σας, Uskoke και Chris27 :)
Θα σταθώ σε μερικά σημεία...

Εχει αναφερθει, οτι ο χειρισμος, πηδαλιο ολο αριστερα και αναποδα, εκανε το πλοιο να συρθει περισσοτερο πανω στο παγοβουνο, με αποτελεσμα το σκισιμο στις λαμαρινες του να γινει μακρυτερο και να πλημιρισουν ετσι περισσοτερα στεγανα διαμερισματα.
Η εντολή που δόθηκε από τον Υποπλοίαρχο Μέρντοκ(χ) στον Πηδαλιούχο Χίτσενς ήταν "Hard to starboard", δηλαδή "πλήρως αριστερά" μόλις 38 δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση με το παγόβουνο. Ήταν απολύτως φυσική η αντίδραση, καθώς πίστευαν ότι το πλοίο θα προλάβει να στρίψει -αμ δε-. Δόθηκε εντολή στο μηχανοστάσιο για σταμάτημα των προπελών του πλοίου και έπειτα εντολή για όπισθεν, πράγμα που έγινε 5-6 δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση. Μετά τη σύγκρουση, το πλοίο συνέχισε με εντολή "Hard to port", "πλήρως δεξιά" δηλαδή, η οποία δόθηκε αφού απομακρύνθηκαν από το παγόβουνο, όχι ενώ το περνούσαν.

Επισης αν ηταν καλοκαιρι να καταφερναν περισσοτεροι να επιβιωσουν. Την συγκεκριμενη εποχη και σημειο του Ατλαντικου η θερμοκρασιοα της θαλασσας ειναι πολυ χαμηλη
Αυτό δεν είναι και απολύτως σίγουρο, αν λάβουμε υπόψιν μας τις καιρικές και θερμοκρασιακές συνθήκες της περιοχής. Το νερό τη βραδιά της βύθισης ήταν στους -2 βαθμούς Κελσίου, ενώ έως και τα μέσα Μαΐου κάθε έτους βρίσκεται πάντα λίιιιγο πάνω από το 0. Άρα, και καλοκαίρι να γινόταν η βύθιση, θα υπήρχαν πάλι πολλοί θάνατοι εξαιτίας της υποθερμίας. Αν βυθιζόταν νοτιότερα, τότε ίσως να διασώζονταν περισσότεροι.

Το ναυαγιο του Τιτανικου, συνεβαλε στην μελετη επινοηση και κατασκευη αργοτερα, των διπυθμενων (double bottoms)
Ο Τιτανικός είχε διπλό κύτος μόνο στο κάτω μέρος του, το οποίο και κράτησε για λίγο ενωμένες την πλώρη και την πρύμνη, αλλά δεν άντεξε και έσπασε. Κάπου είχα διαβάσει πως ήταν αρχικά σχεδιασμένος ολόκληρος με διπλό κύτος, αλλά λόγω κόστους δεν έγινε!!

Και μιας και κάνω αυτό το ποστ, ας απαντήσω και σε μερικά άλλα σημεία προηγουμένων αναρτήσεων:

υπαρχει και η αλλη αποψη οτι ο τιτανικος βυθιστικε απο σαμποταζ καθως φωτο δειχνουν οτι λαμαρινες ειναι σχισμενες απο μεσα προς τα εξω σαν να ειχε γινει εκρηξη
Αυτό είναι απολύτως ανακριβές και λανθασμένο! Μέχρι και σήμερα δεν έχουμε δει την σχισμή του κύτους που προκλήθηκε από το παγόβουνο, λόγω του ότι είναι βυθισμένη στη λάσπη του πυθμένα!

Επίσης υπάρχει διαφωνία ως προς το πότε κόπηκε το πλοίο. Σύμφωνα με τους ειδικούς και με τις μαρτυρίες το πλοίο βούλιαξε ολόκληρο και έσπασε όσο βούλιαζε στην άβυσσο. Τα κομμάτια μάλιστα όταν βρέθηκαν ήταν σε τέτοια θέση που συνηγορούσαν ως προς αυτό
Η έρευνα έδειξε, ότι το πλοίο έσπασε στα δύο όταν βυθιζόταν

Και αυτό είναι απολύτως ανακριβές! Το πλοίο έσπασε στα δύο ενώ ήταν στην επιφάνεια!!! Επιβεβαιώνεται από το σύνολο των διασωθέντων. Αν έσπαγε υποβρύχια, η πλώρη και η πρύμνη θα ήταν σε πολύ διαφορετικά σημεία απ' ό,τι είναι σήμερα. Και για του λόγου το αληθές:
Βύθιση Τιτανικού (2).jpg
Οι "πορείες" της πλώρης και της πρύμνης.

Πολύ καλή είναι επίσης και η γερμανική εκδοχή του 1941.
Του 1943, όχι του 1941, φίλε V.I.Smirnov :)
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ακομα και τα ατμοκινητα αντιτορπιλικα του 2ου παγκοσμιου πολεμου, που ειχαμε στην Σουδα και Σαλαμινα, ειχαν ντηζελογεννητριες για παροχη ηλ. ρευματος. Οταν τα πολεμικα ειναι στους ναυσταθμους περνουν συνηθως ρευμα και ατμο απο εγκαταστασεις του λημανιου. Ο ατμος ειναι για τις κυριες μηχανες κι εφοσον το πλοιο ειναι σε κινηση και υπαρχει ο ατμος εχουμε και τις ατμογεννητριες.
Στην Φαλκονερα μπορουσαν να στειλουν τορπιλακατους που ηταν ταχυτατες και παντα υπαρχουν 2-3 σε καθε ναυσταθμο. Απλα δεν υπαρχουν σεναρια αμεσης διασωσης απο το πολεμικο ναυτικο. Ισως πρεπει να δωθει εντολη απο τον αρχιναυαρχο η τον αρμοδιο υπουργο. Υποτιθεται και οτι ειναι δουλεια του Λημενικου, αλλα το 66 το λημενικο δεν ειχε τα μεσα που εχει σημερα.
Σημερα, βεβαια εχουμε γνωση, εργαλεια, μηχανηματα, που ελλαχιστοποιουν τετοια δυστυχηματα. Δλδ, στρατηγος ανεμος στα πλοια και την ναυσιπλοποια δεν υπαρχει και οι ασφαλιστικες εταιρειες δεν απαιτουν ζωες για να καταβαλουν ασφραλειες τυπου total lost
 
Αρα, επαιξε ρολο και ο παραγοντας του ανθρωπινου λαθους. Γιατι απο οσο μου επιτρεπουν γνωσεις και εμπειρια, απο την εποχη που ο παπους μου ηταν καπετανιος στο πειρατικο του καπταιν Τζιμυ, τα πλαιουμενα με πηδαλιο στριβουν με μετακινηση της πρυμνης κι οχι της πλωρης. Οποτε αντι να απομακρυνουν την πλωρη απο το παγοβουνο, εφεραν κοντα και την πρυμνη, οπως θα εκαναν αν πηγαιναν να δεσουν σε προβλητα.
Αληθεια ειναι οτι σε αυτες τις καταστασεις παιζουν ρολο πολλοι παραγοντες, ακομα κι αν δεν ηταν αρκετα καλης ποιοτητας τα πιρτσινια, επαιξε κι αυτο τον ρολο του
 
Αρα, επαιξε ρολο και ο παραγοντας του ανθρωπινου λαθους. Γιατι απο οσο μου επιτρεπουν γνωσεις και εμπειρια, απο την εποχη που ο παπους μου ηταν καπετανιος στο πειρατικο του καπταιν Τζιμυ, τα πλαιουμενα με πηδαλιο στριβουν με μετακινηση της πρυμνης κι οχι της πλωρης. Οποτε αντι να απομακρυνουν την πλωρη απο το παγοβουνο, εφεραν κοντα και την πρυμνη, οπως θα εκαναν αν πηγαιναν να δεσουν σε προβλητα.
Αληθεια ειναι οτι σε αυτες τις καταστασεις παιζουν ρολο πολλοι παραγοντες, ακομα κι αν δεν ηταν αρκετα καλης ποιοτητας τα πιρτσινια, επαιξε κι αυτο τον ρολο του
Το ανθρώπινο λάθος ήταν ένας από τους παράγοντες που οδήγησαν στο ναυάγιο. Εγώ, όμως, λέω πως το παγόβουνο "έξυσε" την δεξιά μεριά του πλοίου για περίπου 90 μέτρα! Η πρύμνη, όμως, δεν χτύπησε καθόλου. Αυτό λέω. Πρόλαβαν και απομάκρυναν την πρύμνη, αλλά όχι την πλώρη...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μια μικρή διόρθωση ως προς τη ταχύτητα:
Ένα ναυτικό μίλι=1.852km

οπότε και αυτά που γράφουν για τον Τιτανικό ταιριάζουν:
Cruising: 21 kn (39 km/h; 24 mph). Max: 23 kn (43 km/h; 26 mph)
 
Μισο λιγο γτ τα μπερδεψαμε. Στην ναυτικη ορολογια Port ειναι αριστερα και Starboard δεξια, Αhead μπροστα Astearn πισω η αναποδα. Και τα σφυριγματα με την "μπουρου" σκοπο εχουν να ανκοινωσουν ποια κινηση θα κανει το πλοιο, τοσα σφυριγματα οσα Α εχει η αντιστοιχη Ελληνικη λεξη για την κινηση. δεξιΑ, ΑριστερΑ, ΑνΑποδΑ (μπαρμπαναυτης ων)
Συνεπως All port σημαινει ολο (το τιμονι) Αριστερα η hard to port οπως το ειπες. Το αντιθετο για δεξια.
Οι Ελληνες χρησιμοποιουμε και τις φρασεις, αλλα μπαντα αριστερα, αλλα μπαντα δεξια (γνησια γκρικλις) Αν λοιπον ο Γραμματικος (Υποπλοιαρχος) πρωτη εντολη εδωσε να στριψει δεξια το πλοιο, με την ταχυτητα που ειχε, και το παγοβουνο να ειναι στην δεξια μασκα, το πλοιο θα καρφωνονταν με την πλωρη στο παγοβουνο, θα ειχε τραυματισμους πολους απο την σφοδροτητα της συγγρουσης, θα καταστρεφονταν η πλωρη και καποιο τμημα του σκαφους, αλλα μαλλον δεν θα βουλιαζε γιατι καποια στεγανα θα εμεναν αθικτα και θα κρατουσαν το πλοιο. Αν εδωσε εντολη να στριψει Αριστερα τοτε εκτος του σημειου προσκρουσης ακουμπισε και σχεδον ολη η δεξια πλευρα του στο παγοβουνο, με την ταχυτητα που ειχε δεν σταματησε ακομα και αναποδα να εκανε, συνεχισε να τριβει την δεξια πλευρα στον παγο, καποια μυτερη εξοχη του παγοβουνου εσκισε την λαμαρινα κανοντας ριγμα 90μ, επιτρεποντας ετσι την εισοδο του νερου σε πολλα διαμερισματα. Τα στεγανα ηταν φτιαγμενα κατα πλατος του σκαφους, οχι κατα μηκος
Για τους Ασυρματιστες, στα επιβατηγα πλοια, υπαρχει βαρδια 24 ωρες γιατι ειχαν 2-3 αξιωματικους ασυρματιστες, στα εμπορικα ΟΚ ο ασυρματος καποιες ωρες κλειστος γιατι ειχαν μονο εναν μαρκονη. Τωρα πλεον δεν εχουμε ουτε ασυρματο ουτε μαρκονιδες, τους καταργησαμε.
Για τις ντηζελογεννητριες, που ανεφερε ο φιλος πιο πανω, στο μεγεθος μηχανης φορτηγου αυτ/του. Συνηθως σε μεγεθος 4 τετοιων μηχανων, 2 εως 4, 400-1200 ιππων 4χρονες. και turbo, πολλα χρονια πριν εμφανιστει στις μηχανες των αυτ/των.
Παει το σαιτ απο ηλεκτρονικα το καναμε μηχανουργειο!
 
Να θυμίσω για όσους μπορεί να ψάχνουν πως τότε εδώ είχαμε το παλιό ημερολόγιο, οπότε 15 Απριλίου για τους δυτικούς, ήταν εδώ 2 Απριλίου (13 μέρες διαφορά).

Πολλές από τις πρώτες πληροφορίες λεν πως δεν υπήρχαν θύματα, με αναφορά αμέσως από άλλο πρακτορείο πως τελικά υπήρχαν.
Στο παρακάτω απόκομμα από την "Ακρόπολις" στις 3 Απριλίου 1912 πάντως έχουν μπερδευτεί...
Ενδιαφέρον το σχόλιο στο τέλος...

Καταγραφή.JPG
 
Να θυμίσω για όσους μπορεί να ψάχνουν πως τότε εδώ είχαμε το παλιό ημερολόγιο, οπότε 15 Απριλίου για τους δυτικούς, ήταν εδώ 2 Απριλίου (13 μέρες διαφορά).

Πολλές από τις πρώτες πληροφορίες λεν πως δεν υπήρχαν θύματα, με αναφορά αμέσως από άλλο πρακτορείο πως τελικά υπήρχαν όπως στο παρακάτω απόκομμα από την "Ακρόπολις" στις 3 Απριλίου 1912.
Ενδιαφέρον το σχόλιο στο τέλος...

Προβολή συνημμένου 227129
Από την Εθνική Βιβλιοθήκη προέρχεται; Γιατί εγώ σκόπευα να ποστάρω πράγματα από τη Βιβλιοθήκη της Βουλής, που δεν έχουν και τόσο καλή ποιότητα...
 
Της Βουλής ...τρομάρα της...θέλει να λέγεται και βιβλιοθήκη...αλλά από το ολότελα...:banghead:
 
Της Βουλής ...τρομάρα της...θέλει να λέγεται και βιβλιοθήκη...αλλά από το ολότελα...:banghead:
Ναι, σωστά... Αν είναι, μετά το χρονολόγιο της βύθισης, θα προσπαθήσω να "σουλουπώσω" ό,τι βρήκα και θα το ποστάρω. Είναι από αρκετές εφημερίδες, οπότε περίμενε(τε) αρκετό υλικό ;)
 
Μερικες ακομα πληροφορειες για τις μηχανες πλοιων
Ακομα κι εκεινη την εποχη, με μηχανικα χειριστηρεια και χρηση απο τον Μηχανικο, ο χρονος απο "φουλ πρωσω" σε "φουλ αναποδα" ηταν μικροτερος των 2 λεπτων.
Δεν υπαρχει κινδυνος καταστροφης των μηχανων, η ειναι αμελειτεος. Δεν χρειαζεται να σταματησει το πλοιο η να μειωσει ταχυτητα. Η μηχανη που κινει το πλοιο ειναι και το φρενο του.
παραδειγμα αν μια μηχανη δεξιοστροφα μεταφεροντας την κινηση της στην προπελα (ελλικα) κινει το πλοιο προς τα πρωσω, Διακοπτεται η παροχη ατμου στο συγγεκριμενο σημειο και παρεχεται απο διαφορετικο (αντιθετο) αναγκαζοντας ετσι την μηχανη να γυρισει αριστεροστροφα το ιδιο και η προπελα, οποτε το πλοιο θα κινηθει αναποδα, προς τα πισω δλδ. Το προβλημα ειναι οτι ολος αυτος ο ογκος/βαρος του πλοιου με κεκτημενη ταχυτητα 30 χιλ/ωρα χρειαζεται καποιο χρονο-αποσταση για να σταματησει και να αρχισει να κινηται προς τα πισω. Δεδομενου οτι το πλοιο ολισθαινει σε νερο, ελλαχιστη τριβη προσφυση σε σχεση ελλαστικου αυτ/του με το ασφαλτοστρωμα.
Οποτε οχι τρεις, αλλα και εκατοτρεις μηχανες να ειχε ο Τιτανικος, ολες στο αναποδα δεν θα μπορουσε να αποφυγει την προσκρουση με το παγοβουνο, γιατι το ειδαν πολυ αργα.
Εντυπωση μου κανει αυτο που λενε για τα εφεδρικα κυαλια που τα ξεχασαν. Ενα πλοιο σαν τον Τιτανικο δεν θαχε καμια 25αρια ζευγαρια κυαλια στην γεφυρα? Τοσοι οπτηρες στην βαρδια και δυο αξιωματικοι τι κοιτανε και πως το κοιτανε χωρις κυαλια? Εδω στα εμπορικα που η βαρδια στην γεφυρα γινεται απο εναν αξιωματικο κι εναν ναυτη υπαρχουν κρεμασμενα στην γερυρα 2-3 ζευγαρια κυαλια.
Ατομο στην γεφυρα χωρις κυαλια, ατομο στο μηχανοστασιο χωρις φακο, δεν γινεται ακομα και σημερα που στα μηχανοστασια εχουμε προγραμματιζομενο LED RGB φωτισμο
 
Χρονολόγιο της βύθισης του Τιτανικού

ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1912

Η ώρα είναι 23:39 μ.μ. την Κυριακή 14 Απριλίου του 1912 και όλα μοιάζουν φυσιολογικά. Η θάλασσα είναι ήρεμη, χωρίς κυματισμό, φεγγάρι δεν υπάρχει, και φαίνεται πως θα φτάσουν στη Νέα Υόρκη χωρίς "παρατράγουδα". Βάρδια είναι οι Αξιωματικοί Μέρντοχ(κ) και Μούντι, Πηδαλιούχος ο Χίτσενς και Οπτήρες οι Φλιτ και Λη. Ξαφνικά, βλέπουν μπροστά τους ένα παγόβουνο ύψους περίπου 30 μέτρων, στο οποίο κατευθύνονται επάνω του! "Iceberg, dead ahead" φωνάζει ο Φλιτ μέσω της ενδοεπικοινωνίας. Είναι όμως πολύ αργά...

23:39 μ.μ.: Το πλήρωμα του Τιτανικού εντοπίζει το παγόβουνο. Τους απομένουν μόλις 37 δευτερόλεπτα για να κάνουν κάτι.

Ο Μέρντοχ(κ) δίνει εντολή στον Πηδαλιούχο Χίτσενς για "Hard to starboard" ενώ ταυτόχρονα διατάζει τους μηχανικούς να σταματήσουν τις μηχανές.

23:40 μ.μ.: Ο Τιτανικός συγκρούεται πλαγιομετωπικά με το παγόβουνο, το οποίο "ξύνει" το πλοίο για σχεδόν 90 μέτρα!

Ο Μέρντοχ(κ) δίνει εντολή για κλείσιμο όλων των στεγανών του πλοίου, πράγμα που επιτυγχάνει.

23:46 μ.μ.: Ενώ ο Τιτανικός έχει σταματήσει, ο Πλοίαρχος Σμιθ ενημερώνεται για το συμβάν και διατάσσει επιθεώρηση και εκτίμηση της ζημιάς.

23:47 μ.μ.: Ο Πλοίαρχος Σμιθ διατάσσει τους μηχανικούς για "half ahead", δηλαδή να συνεχίσουν με το 20% της ταχύτητας του πλοίου.

23:49 μ.μ.: Πάνω από 1.000.000 γαλόνια/3.785.000 λίτρα θαλασσινού νερού έχουν εισρεύσει στο πλοίο.

23:59 μ.μ.: Ο Τιτανικός σταματά οριστικά και γίνεται εξαέρωση του θερμού ατμού μέσω των τριών φουγάρων, προκειμένου να μην ανατιναχθούν οι λέβητες με την επαφή τους με το παγωμένο νερό του Ατλαντικού.


ΔΕΥΤΕΡΑ 15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1912
Η τελευταία ημέρα του πλοίου μπήκε. Σε δύο ώρες και είκοσι λεπτά, όλα θα βρίσκονται στον πυθμένα της θάλασσας...

00:00 π.μ.: Ο Πλοίαρχος Σμιθ δίνει εντολή για προετοιμασία των σωστικών λεμβών, ξύπνημα των επιβατών και ειδοποίηση όλου του πληρώματος για έκτακτη ανάγκη.

00:06 π.μ.: Το σαλόνι της Α' Θέσης ανοίγει για τους επιβάτες και ορίζεται ως το σημείο από το οποίο θα οργανωθεί/ξεκινήσει η εκκένωση του πλοίου.

00:15 π.μ.: Οι Φίλιπς και Μπράιντ, οι Τηλεγραφιστές του πλοίου, λαμβάνουν εντολή από τον Πλοίαρχο Σμιθ να επικοινωνήσουν με κοντινά πλοία και να ζητήσουν βοήθεια μέσω του τηλέγραφου.

00:16 π.μ.: Η 8μελής ορχήστρα του πλοίου λαμβάνει εντολή να παίξει στο Σαλόνι της Α' Θέσης, για να μην προκληθεί πανικός.

00:17 π.μ.: Το πλοίο αρχίζει σιγά-σιγά να παίρνει μια ελαφρά αριστερή κλίση, λόγω της εισροής του ύδατος μέσω μιας μπουκαπόρτας που αφέθηκε ανοιχτή.

00:22 π.μ.: Ο Τόμας Άντριους, ο σχεδιαστής του Τιτανικού, επιβεβαιώνει πως η ζημιά που προκλήθηκε είναι πολύ μεγάλη και πως δεν μπορεί να σωθεί το πλοίο. Εκτιμά πως η βύθιση θα γίνει σε 1-2 ώρες...

00:25 π.μ.: Το πρώτο μήνυμα CQD ακούγεται από τον Τιτανικό.

00:27 π.μ.: Τα φώτα ενός άλλου πλοίου διακρίνονται στον ορίζοντα, βορειοδυτικά της πλώρης. Το πλοίο είναι αρκετά κοντά, και θα έρθει, αν μπορέσει το πλήρωμα του Τιτανικού να τραβήξει την προσοχή του πληρώματός του. Εκ των υστέρων αποδείχτηκε πως ήταν το SS Californian.
1619428182427.png

00:30 π.μ.: Το SS Mount Temple είναι το πρώτο πλοίο που λαμβάνει τα μηνύματα του Τιτανικού και ξεκινάει προς αυτόν.
1619431387919.png

00:32 π.μ.: Οι περισσότερες λέμβοι είναι έτοιμες.

00:35 π.μ.: Ο Δ' Αξιωματικός Μπόξαλ επαναϋπολογίζει την θέση του πλοίου με βάση τα άστρα και τη μεταφέρει στους Τηλεγραφιστές.

00:37 π.μ.: Το RMS Carpathia απαντά στην κλήση του Τιτανικού, ενώ το μήνυμα μεταβιβάζεται στη Γέφυρα του.
1619431655583.png

00:40 π.μ.: Η σωστική λέμβος 7 είναι η πρώτη που ετοιμάζεται. Με χωρητικότητα 65 ατόμων, επιβιβάζονται μόνο 28...

00:42 π.μ.: Το SS Frankfurt απαντά στην κλήση του Τιτανικού.
1619431799962.png

00:43 π.μ.: Η σωστική λέμβος κατεβαίνει στο Κατάστρωμα Α' για την επιβίβαση επιβατών από εκεί. Το πλήρωμα δεν μπορεί να ανοίξει τα παράθυρα του Καταστρώματος, οπότε η λέμβος μένει προσωρινά στάσιμη.

00:44 π.μ.: Η σωστική λέμβος 5 είναι η δεύτερη που ετοιμάζεται. Έχει 36 επιβάτες.

Οι πόρτες διαδρόμου του Καταστρώματος Δ' ανοίγουν για να βοηθήσουν στην επιβίβαση των λεμβών. Δεν χρησιμοποιούνται ποτέ.

00:45 π.μ.: Οι Τηλεγραφιστές ξεκινούν τη χρήση του SOS.

Οι πίσω στεγανές πόρτες ανοίγουν για να δώσουν στο πλήρωμα τροφοδοσίας.

00:46 π.μ.: Η σωστική λέμβος 5 αντιμετωπίζει προβλήματα κατά την καθέλκυση της, καθώς η μία της πλευρά "γλιστράει" στο κύτος του πλοίου, ενώ η άλλη μένει στάσιμη.

00:47 π.μ.: Ο Δ' Αξιωματικός Μπόξαλ εκτοξεύει το πρώτο πύραυλο κινδύνου, χρώματος λευκού, σε μια προσπάθεια να τραβήξει την προσοχή του πληρώματος του πλοίου που φαίνεται στον ορίζοντα, του SS Californian, δηλαδή.

Μια μικρή ομάδα από το πλήρωμα τροφοδοσίας τρέχει στη Μεγάλη Σκάλα, τρομάζοντας τους επιβάτες.

00:48 π.μ.: Δύο Οπτήρες από την περιοχή της πρύμνης, τηλεφωνούν στη Γέφυρα και "ενημερώνουν" πως υπάρχουν λέμβοι στη θάλασσα και πύραυλοι κινδύνου στον ουρανό. Δεν ήταν ενήμεροι για τις εντολές των λεμβών και των πυραύλων, γι' αυτό έπραξαν έτσι.

00:49 π.μ.: Το RMS Carpathia επιβεβαιώνει ότι έρχεται. Απέχει 58 μίλια ή 4 ώρες από τον Τιτανικό.

00:50 π.μ.: Σταματά η εξαέρωση του πλοίου.

Η σωστική λέμβος 9 κατεβαίνει στο Κατάστρωμα Α' από τον Ύπαρχο Γουάιλντ. Οι πρυμναίες λέμβοι θα ακολουθήσουν.

00:51 π.μ.: Ο Ανθυποπλοίαρχος Λαϊτόλερ απαγορεύει στους άνδρες να επιβιβάζονται στις λέμβους, ακολουθώντας το πρωτόκολλο "Πρώτα οι γυναίκες και τα παιδιά".

00:52 π.μ.: Η αριστερή κλίση "καταπολεμάται" επειδή πλημμυρίζει το Λεβητοστάσιο 5.

00:53 π.μ.: Το ζεύγος Στράους αρνείται την επιβίβασή του στην σωστική λέμβο 8. Η Άιντα Στράους επιμένει να πάρει τη θέση της η υπηρέτρια του ζεύγους.

00:55 π.μ.: Η σωστική λέμβος 3 κατεβαίνει με 32 επιβαίνοντες.

00:58 π.μ.: Η ορχήστρα μετακινείται στην είσοδο της Μεγάλης Σκάλας η οποία βρίσκεται στο Κατάστρωμα Λεμβών.

01:00 π.μ.: Η σωστική λέμβος 8 κατεβαίνει με 27 επιβαίνοντες. Είναι η λέμβος που θα απομακρυνθεί περισσότερο απ' όλες, περίπου 2 μίλια μακριά από το πλοίο.

01:05 π.μ.: Η σωστική λέμβος 1 κατεβαίνει με μόνο 12 επιβαίνοντες!!!

01:07 π.μ.: Οι αντλίες αναρρόφησης συναρμολογούνται και ενεργοποιούνται στους βυθισμένους χώρους, για να επιβραδυνθεί η βύθιση,

01:10 π.μ.: Η σωστική λέμβος 6 κατεβαίνει με 23 άτομα. Ανάμεσα σ' αυτά είναι και η Μόλλυ Μπράουν.

01:14 π.μ.: Σταματά η κατάβαση της λέμβου 6, καθώς δεν υπάρχουν αρκετοί επιβαίνοντες. Ο Άρθουρ Πιούκεν, επιβάτης της Α' Θέσης, προσφέρεται να επιβιβαστεί όντας ιστιοπλόος. Είναι ο μοναδικός άντρας που επετράπη η επιβίβασή του από τον Ανθυποπλοίαρχο Λαϊτόλερ.

01:15 π.μ.: Η στάθμη του νερού φτάνει το όνομα του Τιτανικού στην πλώρη.

01:18 π.μ.: Ο Τιτανικός αρχίζει ξανά να κλίνει προς τα αριστερά.

01:20 π.μ.: Η πλειοψηφία των μηχανικών και του πληρώματος τροφοδοσίας διατάσσεται να αφήσουν τα πόστα τους.

Η σωστική λέμβος 16 κατεβαίνει με 53 επιβαίνοντες.

01:22 π.μ.: Διατάσσεται η εκκένωση του Λεβητοστασίου 4.

01:23 π.μ.: Η αριστερή κλίση του πλοίου γίνεται εντονότερη.

01:25 π.μ.: Η σωστική λέμβος 14 κατεβαίνει με 40 επιβαίνοντες.

01:26 π.μ.: Ο Ε' Αξιωματικός Λόου ρίχνει τρεις πιστολιές στον αέρα για να τρομάξει ένα πλήθος ανδρών, οι οποίοι προσπαθούν να μπουν στη λέμβο 14, όσο αυτή περνάει από το Κατάστρωμα Α'.

Το RMS Baltic επιβεβαιώνει ότι έρχεται.
1619436168891.png

01:28 π.μ.: Το SS Frankfurt επιβεβαιώνει ότι έρχεται.

01:29 π.μ.: Οι Αξιωματικοί προμηθεύονται τα υπηρεσιακά τους περίστροφα από τα γραφεία τους.

01:30 π.μ.: Η σωστική λέμβος 14 πέφτει στο νερό από ύψος 4 ποδιών, μετά από σκάλωμα του μηχανισμού καθέλκυσής της.

Η σωστική λέμβος 12 κατεβαίνει με 42 επιβαίνοντες.

01:31 π.μ.: Ο Ανθυποπλοίαρχος Λαϊτόλερ, με την απειλή του περιστρόφου του, αποβιβάζει από τη σωστική λέμβο 2, 25 άνδρες που επιβιβάστηκαν "παράνομα".

Η σωστική λέμβος κατεβαίνει με 40 επιβαίνοντες.

01:32 π.μ.: Το RMS Virginian επιβεβαιώνει ότι έρχεται.
1619436514676.png

01:33 π.μ.: Ο Τιτανικός βρίσκεται σε επικοινωνία με περίπου 10-15 πλοία.

01:34: π.μ.: Οι ναύτες κάνουν μια ανθρώπινη αλυσίδα, για να αποτρέψουν τους επιβαίνοντες του Τιτανικού να μπούνε στις καθελκούμενες σωστικές λέμβους.

01:35 π.μ.: Το νερό αρχίζει να πλημμυρίζει βίαια τους διαδρόμους των κατώτερων καταστρωμάτων τα δωμάτια των γεννητριών.

01:37 π.μ.: Λόγω της πλημμύρας των δωματίων με τις γεννήτριες, η ηλεκτρική δύναμη του Τιτανικού μειώνεται, με αποτέλεσμα το Κέιπ Ρέις του Καναδά να είναι εκτός εμβέλειας του τηλέγραφου.

Η σωστική λέμβος 11 κατεβαίνει με 50 επιβαίνοντες.

01:40 π.μ.: Η σωστική λέμβος 13 κατεβαίνει με 55 επιβαίνοντες.

01:41 π.μ.: Η σωστική λέμβος 11 παραλίγο να πλημμυρίσει από βλάβη των υδροσυλλεκτών, στην αριστερή μεριά του πλοίου.

01:43 π.μ.: Η ορχήστρα "διαλύεται" διότι τα μέλη της πρέπει να πάρουν τα σωσίβιά τους.

Η σωστική λέμβος 13 σπρώχνεται απότομα προς τα πίσω από βλάβη στους υδροσυλλέκτες της πρυμναίας περιοχής.

01:44 π.μ.: Η σωστική λέμβος κατεβαίνει με 68 επιβαίνοντες.

01:45 π.μ.: "Ελάτε όσο πιο γρήγορα μπορείτε. Το μηχανοστάσιο πλημμύρησε μέχρι τους λέβητες", είναι το τελευταίο ευανάγνωστο μήνυμα που ακούστηκε από τον Τιτανικό.

Η λέμβος 13 δεν μπορεί να απελευθερωθεί, λόγω βλάβης των σκοινιών καθέλκυσης, ενώ έρχεται από πάνω της η λέμβος 15.

Η λέμβος 13 απελευθερώνεται και φεύγει κάτω από τη λέμβο 15, η οποία κατεβαίνει απότομα στο νερό.

01:46 π.μ.: Η σωστική λέμβος 2 κατεβαίνει με 17 επιβαίνοντες!!!

Ο Μπέτζαμιν Γκουγκενχάιμ μαζί με τον μπάτλερ του Βίκτορ Τζίγκλιο, βγαίνουν από τις καμπίνες τους ντυμένη με επίσημο κοστούμι. Ακούγεται να λέει τη φράση "βάλαμε τα καλά μας, για να πάμε κάτω σαν κύριοι".

01:47 π.μ.: Οι ναυτικοί του SS Frankfurt μπερδεύουν τη θέση του Τιτανικού και δεν είναι σίγουρο αν θα έρθουν.

01:48 π.μ.: Τα φώτα του SS Californian χάνονται από τον ορίζοντα.

01:49 π.μ.: Το RMS Olympic, αδερφό πλοίο του Τιτανικού επιβεβαιώνει ότι έρχεται. Βρίσκεται περίπου 500 μίλια μακριά.
1619440336488.png

H ορχήστρα ξαναενώνεται έξω από την είσοδο της Μεγάλης Σκάλα στο Κατάστρωμα Λεμβών.

01:50 π.μ.: Η ηλεκτρική δύναμη του Τιτανικού μειώνεται και άλλο. Το Olympic και του Mount Temple είναι εκτός εμβέλειας του τηλέγραφου.

Η σωστική λέμβος 4 κατεβαίνει με 30 επιβαίνοντες.

01:51 π.μ.: Η σωστική λέμβος 10 κατεβαίνει με 57 επιβαίνοντες.

01:52 π.μ.: Περαιτέρω μείωση της ηλεκτρικής ενέργειας. Το SS Ypitranga είναι εκτός εμβέλειας του τηλέγραφου.
1619440708230.png

01:54 π.μ.: Η σωστική λέμβος 4 πηγαίνει προς την πόρτα διαδρόμου στην αριστερή μεριά, αλλά δεν τη βρίσκει γιατί ήδη έχει βυθιστεί.

01:55 π.μ.: Και άλλη μείωση της ηλεκτρικής δύναμης, που έχει σαν αποτέλεσμα το Carpathia να είναι εκτός εμβέλειας του τηλέγραφου.

01:56 π.μ.: Ο Πλοίαρχος Σμιθ δίνει την άδεια στους δύο τηλεγραφιστές να εγκαταλείψουν το πόστο τους. Εκείνοι, όμως, μένουν στη θέση τους, παρά τις αποτυχημένες προσπάθειες επικοινωνίας με διάφορα πλοία.

01:57 π.μ.: Ο Λαϊτόλερ πυροβολεί στον αέρα για να φοβίσει τους επιβάτες και να τους απομακρύνει από την πτυσσόμενη λέμβο Δ, η οποία φορτώνεται.

01:59 π.μ.: Ο Τόμας Άντριους, ο Πλοίαρχος Σμιθ και ο Ύπαρχος Γουάιλντ κάνουν μια προσπάθεια, χρησιμοποιώντας το μεγάφωνο του καπετάνιου, να επαναφέρουν στο πλοίο τις μισογεμάτες λέμβους για να πάρουν και άλλους επιβάτες. Αποτυγχάνουν.

Ο Τζόζεφ Μπρους Ίσμεϋ, ο ιδιοκτήτης του Τιτανικού, επιβιβάζεται στην πτυσσόμενη σωστική λέμβο Γ.

02:00 π.μ.: Η πτυσσόμενη λέμβος Δ κατεβαίνει γρατσουνώντας την δεξιά μεριά του πλοίου, με 43 επιβαίνοντες.

02:02 π.μ.: Το πλήρωμα αρχίζει να εργάζεται στις δύο εναπομείνασες πτυσσόμενες λέμβους, που βρίσκονται στην οροφή των καμπίνων των αξιωματικών.

02:03 π.μ.: Η ηλεκτρική δύναμη μειώνεται και άλλο, με αποτέλεσμα την πλήρη δυσλειτουργία του τηλέγραφου.

02:05 π.μ.: Η πτυσσόμενη σωστική λέμβος Δ κατεβαίνει με 20 επιβαίνοντες. Είναι η τελευταία που θα κατεβεί με τη χρήση των βιντσιών.

02:07 π.μ.: Οι Σμιθ, Άντριους και Γουάιλντ χάνουν τις ελπίδες τους για επιστροφή των μισογεμάτων λεμβών.

02:08 π.μ.: Τα τελευταία μηνύματα ηχούν από τον Τιτανικό. Είναι πλήρως δυσνόητα.

02:09 π.μ.: Η πτυσσόμενη λέμβος Α γλιστρά από την οροφή των καμπίνων των αξιωματικών, με ράμπα που έγινε από κουπιά.

Το τηλεγραφείο εγκαταλείπεται.

02:10 π.μ.: Η πτυσσόμενη λέμβος Α φορτώνεται στο κατάστρωμα πριν καν ετοιμαστεί για καθέλκυση.

Ακούγονται πυροβολισμοί από τη μεριά του Μέρντοχ(κ).

02:11 π.μ.: Η πτυσσόμενη λέμβος Β σπρώχνεται βίαια από την οροφή των αξιωματικών. Προσγειώνεται ανάποδα στο νερό, πάνω στον Τηλεγραφιστή Χάρολντ Μπράιντ.

02:12 π.μ.: Ακούγονται 4 εκρήξεις από τα σωθικά του πλοίου. Είναι οι λέβητες που αρχίζουν να καταστρέφονται ο ένας μετά τον άλλο.

Η αυξανόμενη πίεση του νερού, λυγίζει τον σωλήνα εισαγωγής του πρώτου φουγάρου, το οποίο και καταρρέει, προκαλώντας τον θάνατο των κολυμβητών και έντονο κυματισμό.

02:14 π.μ.: Ο θόλος της Μεγάλης Σκάλας σπάει από την πίεση του νερού. Πλήρης καταστροφή!

02:15 π.μ.: Οι λέβητες του δεύτερου φουγάτου εκρήγνυνται και προκαλούν την πτώση του φουγάρου. Διάφοροι θάνατοι προέρχονται από την πτώση, όπως και από τον θερμό αέρα των λεβήτων.

02:18 - 02:19 π.μ.: Η βαριά πλώρη και η ελαφριά πρύμνη, επιδίδονται σε μια φοβερή διελκυστίνδα. Η πρύμνη έχει κλίση περίπου 40-50 μοιρών, κάτι που ραγίζει και εν τέλει σπάει το κύτος μπροστά από το τρίτο φουγάρο. Η πλώρη και η πρύμνη συγκρατούνται για λίγο από το διπύθμενο κύτος, το οποίο και σπάει, αφήνοντας την πλώρη να πάρει οξεία κλίση και να αρχίσει να βυθίζεται. Η πρύμνη, ενώ "καθόταν" στο νερό, τσαλαπάτησε τους παρακείμενους κολυμβητές, ενώ το τρίτο και το τέταρτο φουγάρο έπεσαν, τον μεν προς τα μπροστά, το δε προς τα πίσω, πλακώνοντας επιβάτες και πλήρωμα.

02:20 π.μ.: Η πρύμνη βυθίζεται με κλίση 80 μοιρών. Έπειτα, χάνεται από την επιφάνεια εκτοξεύοντας συντρίμμια.

Λίγα δευτερόλεπτα μετά, η πρύμνη ακούγεται να ανατινάσσεται, εκτοξεύοντας τα πιο ελαφρά της κομμάτια προς την επιφάνεια.

Πέντε λεπτά αργότερα, η πλώρη και η πρύμνη σκάνε στη λάσπη με φοβερή σφοδρότητα, προκαλώντας ό,τι προκαλώντας...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα