ΦΑΝΤΑΖΙΟ

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας johnalepou
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
294.jpg
294.jpg

295.jpg
295.jpg
 
Τι έχει ντυθεί στη δεύτερη φωτό? Αγγελάκι των Χριστουγέννων?
 
Κάτι δεν πάει καλά με τους υπολογισμούς της κυρίας Χατζηιωάννου. Αν η Ζ. Λ. γεννήθηκε Δεκέμβριο του 1943, 8 μηνών ήταν τον Ιούλιο του 1944. Κατοχή δηλαδή. Ο Εμφύλιος απείχε ακόμη καιρό. Βεβαίως συγκρούσεις μεταξύ αντιστασιακών οργανώσεων γίνονταν, διότι όλοι σκέφτονταν ποιος θα έχει το πάνω χέρι μεταπελευθερωτικά, αλλά ούτε καν τα Δεκεμβριανά δεν ανήκαν στον εμφύλιο ο οποίος συμβατικά θεωρείται ότι άρχισε Μάρτιο του 1946 με την επίθεση τουυ ΕΛΑΣ στο σταθμό της χωροφυλακής στο Λιτόχωρο. Ούτε λέει πουθενά ότι είχε βγει στο βουνό ο μπαμπάς Λάσκαρης. Τι λένε περί αυτού οι ρετρομανιακοί γνώστες της βιογραφίας της Λάσκαρη, που με τις γνώσεις τους θα μπορούσαν να βάλουν τα γυαλιά και στην ίδια?

Ποτέ μου δεν χώνεψα δημοσιογράφους που χρησιμοποιούσαν πολύπλοκες εκφράσεις για τις απλούστερες έννοιες. Το κείμενό τους μοιάζει περισπούδαστο μόνο μέχρι να αναλύσεις τι εννοεί ο ποιητής. "Κλιμακώνεται κατά ανιούσα φορά" θα πει απλώς "Ανεβαίνει"

Τι θα πει "Ανεκτική στο χρόνο"? Λες και σε ρωτάει ο χρόνος αν τον ανέχεσαι. Περνάει θες δεν θες. Θα έλεγα ότι εννοούσε "ανθεκτική στο χρόνο" και ήταν τυπογραφικό λάθος, αλλά ούτε "ανθεκτική" ταιριάζει.

Το τσιτάτο "Το θέατρο είναι ιερός χώρος" δεν είναι ορισμός, δικός της ή ξένος. Είναι χαρακτηρισμός.

κλπ κλπ κλπ.
 
Ε, μια που δεν ήθελε/μπορούσε να παίξει τραγωδία με το Εθνικό έπαιξε Φώσκολο. Μικρή η διαφορά. (Πάντως στη μοναδική παράσταση που τον έχω δει στο θέατρο, πολλάααα χρόνια μετά από το εξώφυλλο, ήταν πολύ καλός).

Ο Όθων, ειρήσθω εν παρόδω, ήταν ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ βασιλιάς της Ελλάδος. Από τον Γεώργιο τον Α' και μετά ο τίτλος ήταν "Βασιλεύς των Ελλήνων", όχι "της Ελλάδος". Είχε μεγάλη διαφορά, διότι οι περισσότεροι έλληνες το 1860τόσο ζούσαν εκτός των συνόρων του Ελλαδικού κρατιδίου
 
Ο τίτλος της παράστασης δεν ήταν "Γκόλφω" αλλά "Μια ζωή Γκόλφω". Ήταν η πρώτη δουλειά του "Ελεύθερου Θεάτρου" που είδα και τη θυμάμαι πολύ καλά.
 
Χμμμ... στο δίσκο του Μανώλη Χιώτη "Το δέκα το καλό", τον οποίο έχω, ο Χρυσός τραγουδούσε το "Είμ' ένας βλάκας και μισός" και ήταν μάλλον αστείος. Δεν του πήγαινε καθόλου το λαϊκό, ακόμη και το ελαφρότερο είδος που έγραφε ο Χιώτης.

Τώαρ πολλά από αυτά που γράφει μου φαίνονται περίεργα. Ο Πουλόπουλος του 1973 και των προηγούμενων ετών ήταν σε τελείως διαφορετική κλάση από τον Χρυσό, και τραγουδούσε πολλά είδη, όχι μόνο λαϊκό. Το "Δεν τον είδα" ίσως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ελαφρό, αλλά το "Δως μου το χέρι σου" των Νοστράδαμος όχι, εκτός αν ως "ελαφρό" αποκαλέσουμε ο,τιδήποτε δεν είναι λαϊκό. Και οι τρεις συνθέτες που αναφέρει έγραψαν ωραιότατα και επιτυχημένα ελαφρά τραγούδια και πριν και μετά - ας πούμε το "Μάθημα Σολφεζ" του Χατζηνάσιου το 1977 (το αστείο είναι ότι ο "Δρόμος" του Πλέσσα (1969) τον οποίο προφανώς θεωρεί λαϊκό τώρα συνήθως περιλαμβάνεται στα Νεοκυματικά, αν και τότε δεν τον θεωρούσαμε του Νέου Κύματος). Γιατί ήταν εύκολο κέρδος να γράφανε λαϊκά - όταν μάλιστα λίγο νωρίτερα είχε πει ότι ο κόσμος είχε κουραστεί από το λαϊκό?

Όταν λέει ότι οι Έλληνες συνθέτες είναι καλοί μουσικοί αλλά δεν μπορούν να γράψουν για την κερκίδα, δεν αντιφάσκει με τον εαυτό του? Διότι αμέσως πριν είχε πει ότι ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ να γράψουν "για την κερκίδα" αλλά δεν θέλανε, ενώ ταυτόχρονα τους κατηγορεί ότι γράφανε λαϊκά για εύκολο κέρδος - άρα αποδέχεται ότι γράφανε για την κερκίδα. Οπότε σε λίγες προτάσεις μέσα λέει τρία πράγματα από τα οποία το πολύ ένα μπορούσε να είναι σωστό.

Όσο για δημοτικότητα... μπορεί να έγινε πράγματι μεγάλο σουξέ το Τάκα Τάκα, και γενικά να ήταν αρκετά δημοφιλής ο Τέρης στον καιρό του, αλλά ακόμη και στο απόγειο της καριέρας του δεν μπορούσε να συγκριθεί με τη δημοτικότητα πολλών άλλων ούτε σε ύψος ούτε σε διάρκεια. Δεν μιλάω για Πάριο, Νταλάρα, Αλεξίου και λοιπούς που τότε ήταν στην αρχή και δεν ήξερε πού θα έφταναν... αλλά και Πουλόπουλο και Βοσκόπουλο τους οποίους αναφέρει, για να μη σκεφτούμε Μπιθικώτση και Μοσχολιού. Και Μητσιά και Γαλάνη και Λίτσα Διαμάντη κλπ κλπ (δεν τους γράφω σύμφωνα με δική μου αξιολόγηση, Βοσκόπουλο και Διαμάντη δεν άντεξα ποτέ μου. Αλλά σκέφτομαι αντικειμενικά ποιοι ήταν δημοφιλέστατοι τω καιρω εκείνω). Λίγο μέτρο λοιπόν δεν θα έβλαφτε.
 
Είναι ενδιαφέρον ότι ο Ξυλούρης φαίνεται να θεωρούσε το "Χρονικό" του 1970 πιο σημαντικό από την "Ιθαγένεια" που είχε κυκλοφορήσει το 1972. Συνήθως οι καλλιτέχνες λένε ότι η πιο πρόσφατη δουλειά τους είναι και η αγαπημένη τους :) . Αλλά εκτός από αυτό η "Ιθαγένεια" είχε κάνει μεγαλύτερη εντύπωση και κατά κάποιο τρόπο θεωρούνταν ανώτερη από το Χρονικό.

Το 1973 είχε επίσης τραγουδήσει στο "Διάλειμμα" (που περιείχε το σπουδαίο "Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί" και τη δική του εκδοχή του "Στο καφενείον η Ελλάς" το οποίο στο "Χρονικό" ερμήνευε η Μαρία Δημητριάδη) και στο "Στράτη Θαλασσινό ανάμεσα στους Αγάπανθους" του Σεφέρη, ένα δύσκολο έργο που γέμιζε τη μία πλευρά ενός δίσκου LP και που όπως είναι λογικό δεν έγινε πολύ γνωστό παρόλο που ήταν εξαιρετική δουλειά.

Εκτός Μαρκόπουλου, είχε ήδη συνεργαστεί με Ξαρχάκο (Διόνυσε καλοκαίρι μας) και Χριστόδουλο Χάλαρη (Τροπικός της Παρθένου) και την εποχή της συνέντευξης συμμετείχε στο "Το μεγάλο μας Τσίρκο" που αν θυμάμαι καλά πρωτανέβηκε καλοκαίρι του 1973. Και όλα αυτά δεν ήταν τραγουδάκια ασήμαντα και εύκολα. Είναι απίστευτος ο αριθμός των σημαντικών δίσκων που έβγαλε σε διάστημα λίγων μόλις χρόνων.
 
Οχι και 1,79 η Μιμη! Την εχω δει δυο φορες απο κοντα και ειναι ζητημα αν ειναι 1,68.

Ηταν και ειναι ακομα μια πολυ ωραια γυναικα, ψηλη για Ελληνιδα και για τη γενια της, αλλα οχι σχεδον 1,80 υψος. Αυτο που εχει της πηγαινει και το παραπανω θα τη χαλαγε, οποτε αδικο το ψεματακι. Εκτος αν εχει γραψει 1,73 που και παλι δεν ισχυει.
 
Μαλλον 1.73 λέει, δεν μοιάζει πολύ με 9. Προφανώς υπολόγιζε και τα τακούνια.

Ποια ήταν η τελευταία σεξοβόμβα? Όχι η κυρία του εξωφύλλου, υποθέτω.

Βουτιά στο φεμινισμό είχε κάνει το "Φαντάζιο" μεταξυ 1976-1980 :P . Το 1976 έγραψε και το χρόνο γέννησης της Δήμητρας Γαλάνη και δεν ασχολήθηκε με περιφέρειες οποιουδήποτε μέρους της ανατομίας της. Το 1980 ο χρόνος γέννησης της εικονιζόμενης είχε γίνει επτασφράγιστο μυστικό αλλά οι διαστάσεις της είχαν γίνει σημαντικές.
 
Πίσω
Μπλουζα