Φίνος Φιλμ - Γιατί μια απλή κινηματογραφική εταιρεία έγινε μύθος!

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας technikacosmos
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Dub positive σημαίνει ότι υπάρχει το θετικό (δηλαδή όχι το αρνητικό) αντίγραφο του film, με αρκετά θαμπή εικόνα.

Το εύφλεκτο υλικό σημαίνει πως το film είναι από υλικό που δεν αντέχει άλλη έκθεση στο φως.

Ας με διορθώσει κάποιος καλύτερος γνώστης αν κάνω λάθος.
 
Dr. SLUMP είπε:
Dub positive σημαίνει ότι υπάρχει το θετικό (δηλαδή όχι το αρνητικό) αντίγραφο του film, με αρκετά θαμπή εικόνα.
Το εύφλεκτο υλικό σημαίνει πως το film είναι από υλικό που δεν αντέχει άλλη έκθεση στο φως.

Ας με διορθώσει κάποιος καλύτερος γνώστης αν κάνω λάθος.
Dr. SLUMP, σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις άμεσες και κατατοπιστικές απαντήσεις. :)

Για να δούμε τι θα μας απαντήσει η FINOS FILM σε όλα τα ερωτήματα που της τίθενται...
 
Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά.

Να βοηθήσω στο να λύσω κάποιες τεχνικές απορίες (αν και κάποιες άλλες απορίες γενικές ίσως δεν καταφέρω να τις καλύψω).

Η σχετικά νέα έκδοση των 150 ταινιών που αναφέρονται σε 4K (4Κ ανάλυση θα πει, ότι το υπάρχον υλικό που βρέθηκε ξανά στις αποθήκες και θεωρείται με τα σημερινά δεδομένα ωφέλιμο, ψηφιοποιήθηκε εκ νέου, επεξεργάστηκε και αποθηκεύτηκε - ίσως επίσης και να τυπώθηκε σε νέο αύλεκτο φιλμ για ιστορικούς λόγους αρχείου - σε μια ανάλυση ιδανική για ακόμα και για κινηματογραφική προβολή σε οθόνη σινεμά), σημαίνει ότι όλη η διαδικασία που έγινε την δεκαετία του '70 (telecine transfer σε Beta 720x576 η και μικρότερη, όχι και η καλύτερη ποιότητα ανάλυσης για την εποχή μας) για την ασπρόμαυρη τηλεόραση, επαναλήφθηκε 2η φορά για την έγχρωμη εποχή της τηλόερασης από το 1979 και μετά, καθώς και για τις βιντεοκασσέτες της δεκαετίας του '80 και, πιθανότατα, ίσως και μια 3η την δεκαετία του '90 για την ιδιωτική (που σε σύγκριση με τις βιντεοκασσέτες και τα παλιότερα telecine ήταν σαφέστατα καλύτερη). Καμία όμως από αυτές τις 2-3 μεταφορές (ακόμα και αν έχουν περισσότερα λεπτά, γιατί πιθανόν το αρχικό νεγκατίφ ήταν ακόμα σε καλή κατάσταση τον καιρό που έγιναν τα transfer σε beta) δεν θα φτάνει την ποιότητα της τελευταίας επεξεργασίας σε 4Κ και νέα χρωματική και ηχητική διόρθωση. Όλα αυτά τα χρόνια στην τηλεόραση βλέπαμε τα transfer από την δεκαετία του '90. Τώρα θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε και μερικές (λίγες γυρίστηκαν άλλωστε ελλάδα) ταινίες σε 2.35 (σινεμασκόπ δηλαδή) και τις υπόλοιπες στο ακαδημαικό φορμά 1.33 (που ήταν και σχετικά εύκολα προσαρμοσμένο στις παλιές οθόνες τηλεοράσεων 4 προς 3) με μπάρες δεξιά και αριστερά αν θέλουμε να αποφύγουμε την παραμόρφωση των σύγχρoνων 16 επι 9 panel (1.78 προς 1)

Η απορία η δική μου, βέβαια είναι τώρα στο youtube στο νέο κανάλι της FF τι βλέπουμε? Το νέο επεξεργασμένο υλικό των 4Κ σε μικρή ανάλυση για το δίκτυο? Γιατί εγώ αυτό που είδα είναι μια ανάλυση 640 με 480, αρκετά χαμηλή δηλαδή.

Επίσης μια άλλη απορία μου είναι υπάρχουν - λίγο σπάνιο το κόβω - κομμένες σκηνές από τις ταινίες, outtakes, ή και κινηματογραφημένα παρασκήνια που να σώζονται?
 
Σε ευχαριστούμε πολύ φίλε Dominion για τις τεχνικές πληροφορίες.

Η διαδικασία της αποκατάστασης και ψηφιοποίησης σε όσο το δυνατόν καλύτερη εικόνα του συνόλου των ταινιών της εταιρίας είναι το ζητούμενο για τους λάτρεις των ταινιών αυτών. Έχουμε δει περίπου 150 ταινίες της FF άψογα ψηφιοποιημένες μέσα από τις συνδρομητικές υπηρεσίες ΟΤΕ σινεμά και HOL (υπάρχουν μάλιστα λάτρεις των ταινιών αυτών που γράφτηκαν συνδρομητές σε αυτές τις συνδρομητικές υπηρεσίες για αυτόν ακριβώς τον λόγο).

Όπως έγραψαν παραπάνω και ο tonytony, η bambinella και άλλοι, θέλουμε να μάθουμε από την εταιρία τι μέλει γενέσθαι με τις υπόλοιπες ταινίες, ποιες σώζονται, ποιες όχι, τι συνέβει με τα τρέιλερς και τις κομμένες σκηνές. Για εμάς, αυτά είναι που έχουν σημασία - το κάτι παραπάνω που θα κάνει τις αγαπημένες μας ταινίες ολοκληρωμένες.
 
Φίλε Bernard τι να πω;;; Ότι με κάλυψες πλήρως με τα ερωτήματά σου; Πιο ολοκληρωμένες οι απορίες που έχω τόσα χρόνια δεν τις έχω δει. Μπράβο για το μήνυμά σου , σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και περιμένω και γω με αγωνία τις απαντήσεις... :)
 
tonytony είπε:
Φίλε Bernard τι να πω;;; Ότι με κάλυψες πλήρως με τα ερωτήματά σου; Πιο ολοκληρωμένες οι απορίες που έχω τόσα χρόνια δεν τις έχω δει. Μπράβο για το μήνυμά σου , σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και περιμένω και γω με αγωνία τις απαντήσεις... :)
tonytony, πολύ χαίρομαι που σε κάλυψα με το μήνυμά μου!! :)

Αυτή άλλωστε ήταν και η πρόθεσή μου - να συγκεντρώσουμε τα ερωτήματα και να τα υποβάλλουμε στην FINOS FILM, ούτως ώστε να πάρουμε ολοκληρωμένες απαντήσεις!!

Αυτά που έγραψα για σένα δεν ήταν λόγια "ευγενικά", αλλά λόγια "αληθινά" - Πόσες φορές άλλωστε δεν έχω ζητήσει την βοήθειά σου για να λύσω απορίες μου πάνω σε θέματα του Ελληνικού κινηματογράφου, που με τις τόσες γνώσεις, την οργανωμένη και συστηματική καταγραφή σου και το μοναδικό αρχείο σου μου λύνεις στη στιγμή;

Σε ευχαριστώ κι εγώ από τη μεριά μου για τα καλά σου λόγια και ο λόγος πλέον στην FINOS FILM να μας λύσει απορίες ετών!! :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Dr. SLUMP είπε:
Dub positive σημαίνει ότι υπάρχει το θετικό (δηλαδή όχι το αρνητικό) αντίγραφο του film, με αρκετά θαμπή εικόνα.
Το εύφλεκτο υλικό σημαίνει πως το film είναι από υλικό που δεν αντέχει άλλη έκθεση στο φως.

Ας με διορθώσει κάποιος καλύτερος γνώστης αν κάνω λάθος.

Ρε συ, Ε-ΓΡΑ-ΨΕΣ πάλι με τις τοποθετήσεις σου! Ούτε κινηματογραφιστής να ήσουν :sweat: Φυσικά το "μπράβο" για την παράθεση αυτή είναι απλά λίγο...

>

>

Αυτά νομίζω είναι ό,τι πρέπει:

:cheers: :cheers: :cheers: :bow2: :award: :bow2: :cheers: :cheers: :cheers:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μια δυσαρεστη ειδηση η "Φινος φιλμ" αποσυρει τις ταινιες της απο το καναλι της στο youtube λογω νομικων κωλυματων που προεκυψαν και θα ανεβαζει μονο καποια αποσπασματα εδω το λινκ για να το διαβασετε http://www.athinorama.gr/digital/homecinema/articles/default.aspx?id=15075

Πραγματικα πολυ κριμα αν και δεν καταλαβαινω το λογο αφου η εταιρεια εχει τα δικαιωματα των ταινιων της και μπορει να κανει οτι θελει.Κριμα ειχαν χαρει πολυς κοσμος με την κινηση της εταιρειας να ανοιξει καναλι.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αυτο το θεμα γενικα περι δικαιωματων που το συνανταμε παντα και παντου, πραγματικα μας....ζαλισε.
 
ευχαριστουμε για την ενημερωση ioli,ωστε ειναι αληθεια.. :cry:

διαβασα σημερα σχολιο απο ενα χρηστη στο καναλι της ΦΙΝΟΣ αλλά δεν ανεφερε που ακριβως το διαβασε και υπεθεσα οτι δεν ισχυει αλλά δυστυχως επιβεβαιωθηκε μολις τωρα

ειναι δυνατον να μην εχει τα πνευματικα δικαιωματα η ιδια η εταιρια;

πολυ κριμα που θα πανε χαμενες τοσες ταινιες και δε θα εχουμε ποτε την ευκαιρια να τις δουμε με την αψογη εικονα που διεθετε μονο το καναλι της ΦΙΝΟΣ
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
katerinak είπε:
ευχαριστουμε για την ενημερωση ioli,ωστε ειναι αληθεια.. :cry: διαβασα σημερα σχολιο απο ενα χρηστη στο καναλι της ΦΙΝΟΣ αλλά δεν ανεφερε που ακριβως το διαβασε και υπεθεσα οτι δεν ισχυει αλλά δυστυχως επιβεβαιωθηκε μολις τωρα

ειναι δυνατον να μην εχει τα πνευματικα δικαιωματα η ιδια η εταιρια;

πολυ κριμα που θα πανε χαμενες τοσες ταινιες και δε θα εχουμε ποτε την ευκαιρια να τις δουμε με την αψογη εικονα που διεθετε μονο το καναλι της ΦΙΝΟΣ
Κατερινα δυστυχως ειναι αληθεια,αλλα δεν καταλαβαινω πως ειναι δυνατον να τιθεται θεμα πνευματικων δικαιωματων απο τη στιγμη που η ιδια η εταιρεια που εχει τα δικαιωματα ανεβαζει ταινιες? Ποιος θα της ζητησει το λογο παλιοι ηθοποιοι που θελουν ποσοστα? Δεν μπορω να καταλαβω τι εγινε.
 
Ευχαριστούμε για την ενημέρωση παιδιά :)

Κρίμα, πράγματι...

ioli1453 είπε:
... αλλα δεν καταλαβαινω πως ειναι δυνατον να τιθεται θεμα πνευματικων δικαιωματων απο τη στιγμη που η ιδια η εταιρεια που εχει τα δικαιωματα ανεβαζει ταινιες? Ποιος θα της ζητησει το λογο παλιοι ηθοποιοι που θελουν ποσοστα?
Έτσι φαίνεται - οι συντελεστές των ταινιών, μεταξύ των οποίων και οι ηθοποιοί...
 
bernard.c είπε:
Ευχαριστούμε για την ενημέρωση παιδιά :) Κρίμα, πράγματι...

Έτσι φαίνεται - οι συντελεστές των ταινιών, μεταξύ των οποίων και οι ηθοποιοί...
Δεν το ηξερε αυτο η εταιρεια οταν αποφασισε να φτιαξει το καναλι οτι θα τεθει θεμα πνευματικων δικαιωματων? Δεν μπορει να μην ρωτησαν το δικηγορο τους.Δηλαδη το mega channel που εχει καναλι στο youtube και ανεβαζει τις παλιες σειρες του πως δεν τιθεται θεμα πνευματικων δικαιωματων απο ηθοποιους και σκηνοθετες? Πραγματικα πολυ κριμα γραφτηκαν στο καναλι τοσοι ανθρωποι και ειχε 1 εκατομμυριο επισκεψεις, μεγαλη απογοητευση η εξελιξη.
 
πηγαμε να χαρουμε αλλά δυστυχως παει κι αυτο,ονειρο ηταν και τελειωσε :cry:
 
Δηλαδη ετσι και εισαι συντελεστης σε μια ταινια, σειρα, εκπομπη, τραγουδι θα ζητας ποσοστα καθε φορα που θα προβαλλεται η θα ακουγεται;

Πραγματικα, δεν την καταλαβαινω αυτη τη λογικη και το φρουτακι πρεπει να ειναι σχετικα καινουργιο γιατι παλαιοτερα δε μας το σερβιρανε.
 
ποιος ξερει τι συμφεροντα κρυβονται απο πισω,παλι εμεις θα την πληρωσουμε τη νυφη...
 
Κρίμα δυστυχώς και πολύ περισσότερο για τους Έλληνες του εξωτερικού που είχαν τη δυνατότητα να δουν από εκεί τις ταινίες αυτές...Πιστεύω όμως πως θα έρθουν τα καλύτερα για τη Φίνος Φιλμ στο μέλλον...
 
tonytony είπε:
Κρίμα δυστυχώς και πολύ περισσότερο για τους Έλληνες του εξωτερικού που είχαν τη δυνατότητα να δουν από εκεί τις ταινίες αυτές...Πιστεύω όμως πως θα έρθουν τα καλύτερα για τη Φίνος Φιλμ στο μέλλον...
Μακάρι tonytony, ελπίζουμε σε αυτό!! :)
 
Ο νόμος περί πνευματικών δικαιωμάτων των συντελεστών των ελληνικών κινηματογραφικών ταινιών υπάρχει εδώ και κάποια χρόνια. Οι ηθοποιοί μάλιστα του παλιού ελληνικού κινηματογράφου έχουν συστήσει την εταιρεία ''Διόνυσος'', για να παρακολουθούνται οι μεταδόσεις των ταινιών από τα τηλεοπτικά κανάλια και να εισπράττονται τα ανάλογα ποσά από δικαιώματα. Κατά τη γνώμη μου, δεν είναι τελείως παράλογο αυτό. Επί πολλά χρόνια, όταν οι τηλεοπτικές μεταδόσεις ελληνικών ταινιών ήταν στο φόρτε τους, οι τηλεοπτικοί σταθμοί και οι κινηματογραφικές εταιρείες έβγαζαν πολλά λεφτά, ενώ οι ηθοποιοί -αυτοί για τους οποίους, κυρίως, έβλεπε μια παλιά ταινία το κοινό- δεν έπαιρναν φράγκο. Άσχετα από όλα αυτά, θα μας λείψει το ωραίο κανάλι της Φίνος Φιλμ στο youtube.
 
Οι ηθοποιοι πληρωθηκαν για τις ταινιες οταν τις γυρισαν. Θελουν να πληρωνονται και καθε φορα που θα τις δειχνει η τηλεοραση και καθε φορα που θα ανεβαινουν στο διαδικτυο; Μηπως το παρατραβανε; Γιατι με αυτα και με εκεινα, απο τα πολλα πνευματικα δικαιωματα που ζηταει ο ενας κι αλλος, στο τελος αυτοι που μενουν συξυλοι ειμαστε εμεις οι θεατες.

Δηλαδη αμα βγαλω εγω ενα cd με τραγουδια, θα πρεπει να πληρωνομαι καθε φορα που θα τα παιζει το ραδιοφωνο;

Αν ειναι ετσι, να φροντισω να κανω καριερα.
 
Πίσω
Μπλουζα