Φωτογραφίες από το αρχείο της ΕΡΤ

Τα κοριτσάκια έχουν φωτογραφηθεί στο πάρκο μπροστά από την Αγία Τριάδα στον Πειραιά. Το κτήριο στο βάθος, είναι το υπεραιωνόβιο μέγαρο Σπυράκη!

kthrio Spyrakh.jpg
 
Τα κοριτσάκια έχουν φωτογραφηθεί στο πάρκο μπροστά από την Αγία Τριάδα στον Πειραιά. Το κτήριο στο βάθος, είναι το υπεραιωνόβιο μέγαρο Σπυράκη!
Οχι, που θα σου ξεφευγε η τοποθεσια, Νιοβη!
 
Post 524

3: Ο Ναός των Ταξιαρχών του Αμαλίειου Ορφανοτροφείου στη Στησιχόρου 6.

4: Το κατεδαφισμένο αρχικό κτήριο του Αμαλίειου Ορφανοτροφείου (Λυκείου & Ηρώδου Αττικού).

image.pngimage.pngamal.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Οι αρχαιοπρεπείς φωτογραφίες μου θυμίζουν τα νιάτα μου, όταν είχα συμμετάσχει σε σχολική παράσταση της "Αντιγόνης" ως μέλος του χορού (και πολύ μου ήτανε, διότι το υποκριτικό μου ταλέντο δεν θυμίζει ακριβώς Λώρενς Ολίβιε... αλλά ήμουνα ο καλύτερος μαθητής της τάξης, οπότε δεν ήταν δυνατόν να με αφήσουν απ' έξω κι έτσι με βάλανε εκεί που θα έκανα τη μικρότερη ζημιά). Έτσι και εμείς αλλά και οι συμμετασχόντες σε παραστάσεις προηγούμενων χρόνων είχαμε αφθονία μαιάνδρων στα φουστάνια μας, για να δείξουμε ότι είμαστε Αρχαίοι Έλληνες. Διότι αρχαίος Έλλην δεν μπορούσε να διανοηθεί να βάλει χιτώνα ή ιμάτιο χωρίς μαίανδρο. Αν δεν είχε βάλει μπουγάδα η σκλάβα και δεν έβρισκε φρεσκοπλυμένο μαιανδρούχο ρούχο προτιμούσε να βγει ξεβράκωτος, εξ ου και όλα τα ξεδιάντροπα αγάλματα που κληρονομήσαμε από τους αρχαίους.

Στη δεύτερη φωτό η νεαρά στη μέση, με το ξινό ύφος και το κοντό κοντάρι είναι προφανώς η θεά Αθηνά. Βέβαια ένα χαρακτηριστικό της θεάς ήταν η αιγίδα με το Γοργόνειο, πράγμα που λείπει εδώ.

image.png

Μάλλον ο προϋπολογισμός της "παράστασης" δεν σήκωνε τέτοια έξτρα και έτσι η Αθηνά έφυγε βιαστική από το σπίτι πάνω κει στου Ολύμπου μας τις κορφές και τα ξέχασε. Βάζω το "παράστασης" σε εισαγωγικά διότι δεν ξέρουμε αν ήταν από παράσταση. Υποψιάζομαι όμως  "Ιφιγένεια εν Ταύροις" , διότι σ' αυτήν υπάρχει γυναικείος χορός, η Αθηνά (από μηχανής θεά στο τέλος) και γυναίκα πρωταγωνίστρια (η κυρία με την τιάρα και το πολύπλοκο φόρεμα με τους ακόμη πολυπλοκότερους μαιάνδρους πίσω αριστερά από την Αθηνά στη δεύτερη φωτό και μπροστά αριστερά στην πρώτη πρέπει να είναι η Ιφιγένεια), και άντρα δευτεραγωνιστή, τον βασιλιά Θόα που τον εξαπατάει η Ιφι. Μη μου πείτε ότι το ύφος του γενειοφόρου κυρίου δεν ταιριάζει σε μπούφο, και ο μόνος που συναγωνίζεται τον Θόα σε ηλιθιότητα και ευπιστία είναι ο Μενέλαος στην "Ελένη" ο οποίος χάφτει το παραμύθι ότι το Λενάκι πέρασε τα χρόνια του Τρωικού Πολέμου στην Αίγυπτο κι όχι στην Τροία κάνοντας τα μύρια τόσα αίσχη με τον γκόμενο. Λείπουν ο Ορέστης κι ο Πυλάδης, αλλά υποψιάζομαι ότι είναι οι δύο νεαρές με τις φουστίτσες μήκους Σανέλ, διότι  (1) Έχουν κι αυτές πολύπλοκους μαιάνδρους άρα είναι Σπουδαία Πρόσωπα - όσο πιο σπουδαίος ο χαρακτήρας τόσο πιο πολύπλοκοι οι μαίανδροι - και (2) Αν, όπως φαίνεται, ήταν παράσταση παρθεναγωγείου πού να βρουν νεαρούς? Τα κορίτσια σίγουρα δεν θα είχαν αντίρρηση να δανειστούν μαθητές της ογδόης από κανένα γειτονικό γυμνάσιο αρρένων, αλλα είχον γνώσιν οι φύλακες - τρελλές ήταν να φέρουν δύο πρόβατα ανάμεσα στις λύκαινες? - και κάναν τους ήρωες τραβεστί. Άλλωστε και οι δυό φρουροί  - ο θεός να τους κάνει, ιδιαίτερα "αυτός" αριστερά που του πέφτει μεγάλη η περικεφαλαία - είναι γυναίκες. Ο Θόας, μοναδικός άντρας, είναι ο καθηγητής / σκηνοθέτης. Και η Αθηνά που μου μοιάζει μεγάλη θα ήταν κάποια καθηγήτρια, γι' αυτό και μπήκε στη μέση και μπροστά από την Ιφιγένεια αν και ο ρόλος της στην τραγωδία - τι τραγωδία δηλαδή, σκέτη φαρσοκωμωδία είναι κι ούτε ένα πτώμα δεν έχει στο τέλος - είναι τελείως δευτερεύων. Αυτό δεν άρεσε καθόλου στην "Ιφιγένεια" που πέρασε στη δεύτερη σειρά, γι' αυτό και έχει κατεβάσει κάτι μούτρα λες και λίγο έλειψε να της σκοτώσουν τον αδερφό.

Το έχω ξαναγράψει ότι κάθε μια από αυτές τις φωτογραφίες κρύβει μια ολόκληρη ιστορία από πίσω της.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Στο post 530, στη 2η φωτογραφία, είναι το Γυμναστήριο του Φωκιανού (Βασ. Όλγας 1), δίπλα στο Ζάππειο.

fokianos.jpg
 
1: Το κτήριο Διοίκησης του σημερινού Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. που μετά το ΄22, στέγασετην οργάνωση American Near East Relief που περιέθαλψε τα προσφυγόπουλα της Μικρασιατικής Καταστροφής. 

NIMTS.jpg

5: Στο βάθος, η Γεννάδειος Βιβλιοθήκη και ο Λυκαβηττός. Ο χορταριασμένος χωματόδρομος, είναι η οδός Ι. Γενναδίου!

gen.jpg

Στη μεσαία φωτογραφία, η  Ι. Γενναδίου το 1953, από την ταινία "Ο μπαμπάς εκπαιδεύεται".
 
Ναι, είναι ο Γιαννούλης Χαλεπάς με τα ανήψια του Βασίλη και Ειρήνη Χαλεπά, και τις τρεις κόρες τους. Η μικρότερη με το άσπρο φόρεμα, είναι η αρχαιολόγος Αλίκη Μπικάκη-Χαλεπά, συμφοιτήτρια και αγαπημένη φίλη της μητέρας μου.

Ο Χαλεπάς, έζησε μαζί τους στην Αθήνα από το 1930 μέχρι τον θάνατό του, το 1938. Δεν σταμάτησε ποτέ  να εργάζεται (του είχαν μετατρέψει το υπόγειο του σπιτιού σε εργαστήρι), ακόμα κι όταν η ημιπληγία του νέκρωσε το ένα χέρι.
 
Κρινοντας απο τη γυναικεια μοδα στις τελευταιες φωτογραφιες, πρεπει να τραβηχτηκαν τη δεκαετια του 1920.
 
Πίσω
Μπλουζα