1001 '80s Computer Games

301. Drelbs (1983)

Ένα πολύ σουρεαλιστικό παιχνίδι όπου ελέγχετε ένα πλάσμα που είναι ένα μάτι με πόδια όπου η φυλή του, τα Drelbs, έχει σκλαβωθεί από άλλα πλάσματα. Το παιχνίδι θυμίζει το Ladybug όπου πρέπει να περιστρέφετε πόρτες ώστε να σχηματίζετε τετράγωνα και να αποφύγετε τους κακούς της πίστας. Κάποια στιγμή σε ένα σχηματισμένο τετράγωνο εμφανίζεται μια είσοδος όπου πρέπει να μπείτε για να απελευθερώσετε τα άλλα Drelbs και φυσικά υπάρχει φύλακας που σας πυροβολεί. Ο συνδυασμός των ιδιαίτερων  γραφικών, ήχου και gameplay το κάνει μια ξεχωριστή εμπειρία. 

Ποια έκδοση να παίξετε: O Φιλανδός προτείνει C64

 
306. Desmond's Dungeon (1984)

Σε αυτό το scrolling platformer πρέπει να μαζέψετε τις σακούλες χρυσού που έχει κρύψει ο κακός σε ένα μπουντρούμι και να τις βγάλετε στην επιφάνεια αποφεύγοντας τις αράχνες αλλά και τον ίδιο τον κακό που πετάει από πάνω με αεροπλάνο και σας βομβαρδίζει (τώρα πως οι βόμβες περνούν στο υπόγειο μπουντρούμι είναι...game logic).

Ποια έκδοση να παίξετε: Atari 8-bit Exclusive

 
311. Crumble's Crisis (1987)

Λατρεύω τα σενάρια των παιχνιδιών του '80. Πολλά από αυτά ήταν τελείως αλλοπρόσαλλα όπως εδώ. Ελέγχετε ένα επιστάτη διαγαλαξιακού ζωολογικού κήπου που λόγω αμέλειας άφησε τα fuzzies να το σκάσουν και τηλεμεταφέρθηκαν στα πιο επικίνδυνα σημεία του multiverse. Δουλειά του είναι να τα μαζέψει με την βοήθεια του jetpack του αλλά πρέπει να αποφύγει τους κινδύνους, όπως τους τους...τοίχους γιατί είναι φτιαγμένοι από αντι-ύλη! Το multi-screen platformer έχει ωραία γραφικά αλλά μην κάτσετε πολύ σε μια οθόνη για να τα απολαύσετε αφού θα σας χτυπήσουν χρονο-κεραυνοί. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Atari 8-bit μόνο

 
321. Warhawk (1986)

Ένα πολύ καλό budget vertical shooter από την Firebird το οποίο έχει ένα από τα καλύτερα 8-bit chiptunes δια χειρός Rob Hubbard και για αυτό έχει μείνει στην ιστορία.

Ποια έκδοση να παίξετε: Το παιχνίδι είχε βγει για C64, CPC, Atari 8-Bit, Atari ST αλλά όχι για Spectrum. Την αδικία αυτή διορθώνουν σήμερα κάποιοι developers ονόματι Rusty Pixels που ετοιμάζουν το παιχνίδι για τον Spectrum Next! Αυτή τη στιγμή μπορείτε να παίξετε ένα demo που έχει και ένα καλό remix του θρυλικού chiptune του Hubbard. 

 
Τελικά αυτός ο 8μπιτος αταρι είχε αρκετά καλά παιχνίδια, τον είχε ένας συμμαθητής μου τον 65xe και τον είχα υποτιμήσει τότε. Αν είχες δηλαδή καλη πηγή να παίρνεις παιχνίδια γιατί στην Ελλάδα δεν θυμάμαι να είχε επιτυχία αυτό το κομπιούτερ. Δεν έχει τα blockbuster που είχαν οι άλλοι 8μπιτοι κάτι silkworm, operation wolf, RoboCop, batman κλπ αλλά  ειχε παιχνίδια.  Πρεπει να έχει όμως μικρή βιβλιοθήκη απο arcade conversions.
 
Ηταν ευκολο το "cross-play" κατοχων c64-a8και οριακα CPC/MSX.

Οσοι ομως ειχαμε συνηθισει σε Spectrum, μας φαινοντουσαν καπως τα παιχνιδια, κυριως λογω αναλυσης.

Τωρα που γιναμε μεγαλα παιδια, ειδαμε και κατι παραπανω, ναι τα a8 ηταν πολυ καλα μηχανηματα και κακως ειχαμε οικτο για τους συμαθητες μας που το φορτωθηκαν απο καποιο μαγαζι ηλεκτρικων :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
326. Orc Attack (1984)

Είστε στον τοίχο του κάστρου και πρέπει να το προστατέψετε από τις επιθέσεις των ορκ ρίχνοντας τους πέτρες και καυτό λάδι καθώς αυτά φτιάχνουν σκαλωσιές για να ανέβουν. Φυσικά απαντούν με βέλη και αν καταφέρουν να φτάσουν πάνω μπορείτε να τα σκοτώσετε με το σπαθί σας. Το παιχνίδι βγήκε από την Thorn EMI, που εκείνη την εποχή είχε και τμήμα για video games. Δεν "κόλλαγε" όμως με την υπόλοιπη εταιρία και τελικά το πούλησαν και μετονομάστηκε σε Creative Sparks.

Ποια έκδοση να παίξετε: Atari 8-bit

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ηταν ευκολο το "cross-play" κατοχων c64-a8και οριακα CPC/MSX.

Οσοι ομως ειχαμε συνηθισει σε Spectrum, μας φαινοντουσαν καπως τα παιχνιδια, κυριως λογω αναλυσης.

Τωρα που γιναμε μεγαλα παιδια, ειδαμε και κατι παραπανω, ναι τα a8 ηταν πολυ καλα μηχανηματα και κακως ειχαμε οικτο για τους συμαθητες μας που το φορτωθηκαν απο καποιο μαγαζι ηλεκτρικων :)
Κι εγώ απο μαγαζί ηλεκτρικών τον είχα πάρει τον 65xe ο πρώτος μου κομπιούτερ κάπου στο 1987 και τον γυρισαμε γιατί δεν ξέραμε τι να κάνουμε να φορτώσει παιχνιδι lol. Απο κάποια αλυσίδα με ηλεκτρικά της εποχης, τον είχαν δίπλα από κατι σόμπες και αεροθερμα. Αφού ειχαμε μιλησει με το μαγαζί για να τον γυρίσουμε φόρτωσε ενα παιχνίδι που ερχόταν μαζί τώρα η το junior pacman ηταν η το super pacman και χωρις χρώμα, για κάποιο λογο όλα ηταν ασπρόμαυρα. Γενικά μου έμεινε η εντύπωση οτι ηταν πατάτα τοτε. Μετα έπεσα σε αλλη λούμπα στον ακριβό 6128 έγχρωμο την εποχή που έσβηνε το μηχανημα στα μέσα του 1989. Αμα είσαι άσχετος αυτά παθαινεις 
 
332. A.E. (1982)

Ένα παιχνίδι  της Broderbund σαν το Space Invaders που όμως έχει τρισδιάστατο background το οποίο ρεντάρεται στην αρχή της πίστας. Οι αντίπαλοι έρχονται από το βάθος και κρύβονται πίσω από τα αντικείμενα του background δίνοντας μια 3D αίσθηση στο παιχνίδι.

Ποια έκδοση να παίξετε: Το παιχνίδι μεταφέρθηκε και στους Ιαπωνικούς υπολογιστές από την θρυλική Compile και μάλιστα ήταν το πρώτο της παιχνίδι. Δείτε το για MSX.

 
341. Trivia Quest (1984)

Ένα πολύ ωραίο multiplayer party game που είναι Trivial Pursuit σε συνδυασμό με arcade κομμάτια. Σε κάθε τετραγωνάκι απαντάτε ερωτήσεις με multiple choice και μαζεύετε χρυσάφι ενώ σε κάποια σημεία πολεμάτε δράκους. Μπορείτε να δημιουργήσετε και τις δικές σας ερωτήσεις.

 
346. Whistler's Brother (1984)

Μισείτε τις escort missions; Τότε πιθανότατα αυτό είναι το παιχνίδι που πρέπει να κατηγορήσετε μιας και ολόκληρο είναι ένα escort mission. Είναι ένα platform game που πρέπει να μαζέψετε τους θησαυρούς και να προστατέψετε τον αφηρημένο και χωμένο μέσα στα βιβλία του διδάκτορα αδερφό σας από το να σκοτωθεί. Το επιτυγχάνετε αυτό σφυρίζοντας του για να αλλάξει κατεύθυνση και να σας ακολουθήσει. Άλλο ένα πρωτότυπο παιχνίδι από την Broderbund που εκείνη την εποχή σε κάθε σχεδόν παιχνίδι έφτιαχνε κάτι διαφορετικό.

Ποια έκδοση να παίξετε: C64

 
Πάμε να δούμε κάποια παιχνίδια για Apple II. Ο Apple II είναι ο υπολογιστής  όπου ξεκίνησε το PC gaming πριν καν εμφανιστεί το PC. Όλα τα είδη παιχνιδιών που έχουμε συνδεδεμένα στο μυαλό μας με το PC αλλά και πολλές επιτυχημένες σειρές (πχ το Flight Simulator) ξεκίνησαν εδώ. Όμως παρότι μιλάμε κυρίως για strategy, adventures, RPGs και simulators (SARS εν συντομία  :)  ) υπάρχουν και πολλά αξιόλογα παιχνίδια που ταιριάζουν σε αυτή την λίστα. 

351. Wizardry (Series) 1981 

To παιχνίδι αυτό για τους περισσότερους από εμάς που παίζαμε CRPGs ήταν ένας μύθος. Είχαμε ακούσει ότι ήταν πολύ καλό αλλά για πολύ μεγάλο διάστημα ήταν αποκλειστικά στον Apple II οπότε δεν είχαμε την ευκαιρία να το παίξουμε. Τελικά όταν άρχισε να βγαίνει σε άλλα format έδειχνε πια γερασμένο και ξεπερασμένο από τους κλώνους του όπως το Bard's Tale. Βλέπετε όταν βγήκε το 1981 ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του και πολύ ανώτερο από τους αντιπάλους του (πχ το Ultima). Οι δημιουργοί του Greenberg και Woodhead είχαν παίξει διάφορα CRPGs στον PLATO στο πανεπιστήμιο Cornell και κατάφεραν να περάσουν την dungeon crawling εμπειρία του Dungeons & Dragons στους προσωπικούς υπολογιστές. Όμως τα επόμενα παιχνίδια της σειράς χρησιμοποιούσαν την ίδια μηχανή (σαν expansions) οπότε έμειναν πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Έπρεπε να φτάσουμε στο Wizardry VI το 1990 για να δούμε σημαντική βελτίωση στην σειρά!

Ποια έκδοση να παίξετε: Αυτό που είναι λιγότερο γνωστό είναι ότι το Wizardry έκανε τεράστια επιτυχία στην Ιαπωνία και συμπεριφέρονταν στους δημιουργούς του (όπως και στον Lord British του Ultima) σαν διασημότητες. Τα παιχνίδια της σειράς μεταφέρθηκαν στους ιαπωνικούς υπολογιστές και κονσόλες, βγήκαν παιχνίδια αποκλειστικά για την Ιαπωνία, υπάρχει ακόμα και σήμερα Wizardry convention, ενώ βγήκε μέχρι και anime. Ένα spinoff της σειράς είναι τα Wizardry Gaiden της Ascii. Το τέταρτο βγήκε για το Super Famicom και μεταφέρει την δράση στην μεσαιωνική Ιαπωνία. Υπάρχει μετάφραση στα Αγγλικά.

 
356. Willy Byte in the Digital Dimension (1984)

Ένα platform game που διεξάγεται μέσα στον υπολογιστή. Πρέπει να διακινήσετε δεδομένα στα διάφορα μέρη του Apple II, κάνοντας το παιχνίδι και εκπαιδευτικό για το πως λειτουργούν οι υπολογιστές. Στην αρχή επιλέγετε το πρόγραμμα ποια μέρη του υπολογιστή θα χρησιμοποιήσει (όσο περισσότερα τόσο δυσκολότερο) και μετά πρέπει να μεταφέρετε τα bytes από πίστα σε πίστα. Αλλά προσοχή στον κακό Hex Luthor. Το παιχνίδι υποστηρίζει και την κάρτα ήχου Mockingboard.

Ποια έκδοση να παίξετε: Apple II μόνο

 
361. Stellar 7 (series) (1982)

O δημιουργός του και συνιδρυτής της Dynamix Damon Slye κατάφερε να ξεπεράσει το Battlezone στον ταπεινό Apple II. Διαφορετικά περιβάλλοντα και πίστες, περισσότεροι εχθροί (και εναέριοι) και η δυνατότητα να γίνεται το τανκ σας αόρατο  έκανε το παιχνίδι να εντυπωσιάσει πολλούς και ανάμεσα τους τον Tom Clancy που έγραψε το σενάριο για το sequel του παιχνιδιού Arcticfox, ένα από τα πρώτα παιχνίδια που αναπτύχθηκαν στην Amiga.

Ποια έκδοση να παίξετε: Δείτε το remake για 3DO με εντυπωσιακά για την εποχή textured mapped γραφικά και καλό soundtrack.

 
366. Power Bots (1984)

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το παιχνίδι είναι το Dragon's Lair του Apple II. Φτωχό gameplay αλλά εντυπωσιακά κόμικς γραφικά με animation. Πρέπει να βρείτε power cells πηδώντας από δωμάτιο σε δωμάτιο. Κάποια ανδροειδή μπορεί να σας βοηθήσουν ενώ άλλα θα επιτεθούν. Πολύ ωραία τα σχέδια των ρομπότ με πολύ 80s design.

Ποια έκδοση να παίξετε: Apple II μόνο

 
371. Captain Goodnight and the Islands of Fear (1985)

Σε αυτό το action game της Broderbund τα βάζετε με τον σατανικό Dr. Maybe στα νησιά του τρόμου πολεμώντας τα ρομπότ του (κάποια μοιάζουν με ντάλεκς). Το ενδιαφέρον είναι ότι στον δρόμο σας θα συναντήσετε και θα οδηγείσετε όλων των ειδών τα οχήματα όπως αεροπλάνο, τζιπ, υποβρύχιο, τανκς, φορτηγό, σκάφος, ελικόπτερο μέχρι και τελεφερίκ. 

 
376. Saracen (1987)

Ένα action puzzle game όπου ελέγχετε ένα σταυροφόρο και πρέπει σε κάθε ένα από τα 100 επίπεδα να βάλετε βόμβα στον αρχηγό των Σαρακηνών. Χμμ...Αναρωτιέμαι τι αντιδράσεις θα είχαμε σήμερα αν έβγαινε παιχνίδι με τέτοιο σενάριο. Παρά το αμφιλεγόμενο περιεχόμενο τα γραφικά είναι τελείως αφαιρετικά οπότε δεν σας αποσπάται η προσοχή από το gameplay. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Παρά το γεγονός ότι έχει βγει και για C64 και Atari 8-bit προτιμώ αυτή για Apple II.

 
381. Snake Byte (1982)

Ένα πολύ ωραίο "φιδάκι" από την Sirius. Ποια έκδοση να παίξετε: C64

 
Παντως θεωρω οτι φαινεται η διαφορετικη αισθητικη (χωρις να υποννοω οτι καποια ειναι καλη και η αλλη κακη) μεταξυ Ευρωπαικης και Αμερικανικης σχολης.

Τα Αμερικανικα παιχνιδια/προδιγραφες ειναι πολυχρωμα και χοντροκομμενα, τα Ευρωπαικα πιο εκλεπτυσμενα.
 
Τα Αμερικανικά παιχνίδια ήταν πιο προσεγμένα όσον αφορά στην παρουσίασή τους τουλάχιστον. Να, μάνι μάνι, αυτό το τελευταίο, το Beer Run, έχει αυτό το massive animation στην εισαγωγική οθόνη του και μάλιστα πότε, το 1981, που ΔΕΝ χρειαζόταν όλο αυτό το στήσιμο, απλά και μόνο διότι ότι σαβούρα και να έβγαζε ο κάθε developer εκείνη την εποχή αυτή θα πουλούσε... Κι όμως η παρουσίαση παρουσίαση επαγγελματικών προδιαγραφών. Το ίδιο συμβαίνει και με τα edutainment αλλά και τα καθαρά educational προγράμματά τους, η όλη παρουσίασή τους, ο χειρισμός τους, η όλη... αύρα τους απέπνεε έναν άλλον... αέρα, έναν αέρα επαγγελματισμού, που δεν μπορούσε να τον διακρίνει κάποιος ούτε καν στον entertainment τομέα της ευρωπαϊκή σχολής -ποιον educational- διότι πολύ απλά η τελευταία επιστράτευσε όποιον 15άχρονο bedroom coder διέθετε, για να στήσει το 95% της βιομηχανία της.
 
Πίσω
Μπλουζα