Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Aardvark
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Other_Reality & billy, thanks for the approval, αλλά...

...κοιτάξτε να δείτε τι γίνεται με τους σημερινούς 35άρηδες: Τα 5 χρόνια στην εφηβεία όπως και τα 5 χρόνια στην τεχνολογία, ισοδυναμούν με τεράστια άλματα "εξέλιξης".

Όταν ήμουν 17 χρονών, που δεν υπήρχε περίπτωση να αγοράσω, πόσο μάλλον να κουβαλήσω Gameboy στο σχολείο και να ανταλλάζω κασέτες, ο σημερινός 35άρης πήγαινε Α' Γυμνασίου. Προσωπικά 12 χρονών μια χαρά κουβαλούσα το Mickey & Donald μου στο σχολείο και στις εκδρομές και το αντάλλαζα με τα G&W των άλλων παιδιών, χωρίς καμία καζούρα, αντιθέτως με ένα G&W στο χέρι, ήσουν αυτομάτως ο πιο δημοφιλής της ημέρας. Πόση τεράστια διαφορά στην νοοτροπία του παιδιού και όμως είχαν περάσει μόλις 5 χρόνια...

Όσον αφορά τώρα τους θείους, πατεράδες, μεγαλύτερα ξαδέρφια, αδέρφια κλπ. που θα μπορούσαν να γαλουχήσουν κάποιους από εμάς στην τεχνολογία με διαφορετικό τρόπο από του μέσου όρου, συμβαίνει το εξής: Εμείς ως 40+ είμαστε -ως επί το πλείστον- οι πρωτοπόροι gamers και χρήστες της νέας τεχνολογίας.

Πριν από εμένα, οι γονείς μου πχ. η μόνη επαφή που είχαν με την τεχνολογία ήταν να πατάνε το REC στο φορητό ραδιοκασετόφωνο, για να γράψουν κανένα τραγούδι που τους άρεσε, από το ράδιο. Και αυτοί ήταν από τους πιο εξελιγμένους...

Του άλλου ο θείος, όταν είδε τον 6128 που είχε, του είπε "Α, έχεις και τηλεόραση στο δωμάτιό σου; Μπράβο, μπράβο. Μην την έχεις τόσο κοντά όμως, θα χαλάσουν τα μάτια σου"!

Τα μεγαλύτερα ξαδέλφια μου των 50+, η μόνη επαφή που είχαν με το gaming, ήταν το ξύλινο ποδοσφαιράκι και τα φλιπεράκια, όσοι ήταν τυχεροί. Να με γαλουχήσουν αυτοί, σε τι; Στην πρέφα;

Η "μαγεία" της Amiga και η ανατριχίλα που βιώσαμε εμείς, όταν ως χρήστες Spectrum και Amstrad, αγορασμένων μάλιστα με ατελείωτα παρακάλια προς τους γονείς μας, ώστε να καταφέρουμε να τους πείσουμε ότι αυτό -το πως το λένε- το μαραφέτι, για το οποίο θα σκάσουν 60+ χιλιάρικα, θα μας βοηθήσει στα μαθήματά μας, διαβάζαμε και ξαναδιαβάζαμε, το ίδιο άρθρο ξανά και ξανά, για το Defender Of The Crown ή όταν πρωτοείδαμε το Shadow Of The Beast και μας έπεσε το σαγόνι κάτω, δεν αναβιώνεται.

Αντιθέτως ένας σημερινός 35άρης, παίζει και να είχε γονείς που τότε, το μακρινό 1990, να ήταν 30something και με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, να τον εισήγαγαν στην τεχνολογία. Αλλά στην ηλικία των 8 χρονών, τι Amiga να δεις τι ATARI 2600, κανένα πρόβλημα, καμία διαφορά, εξαιρετικά και τα δύο φαίνονται στα παιδικά μάτια, το σημαντικό και η "μαγεία" της ανάμνησης στην προκειμένη περίπτωση, είναι που πιάνεις το joystick και το κουνάς και κουνιέται αντίστοιχα και το "καραγκιοζάκι" στην οθόνη...
 
Θα μπορούσε να σας "γαλουχίσει" κάποιος που ήταν 17 όταν πρωτοβγήκαν τα Atari400/800. Ηταν κάτι σαν την Αmiga του '79. ;)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ace είπε:
Πριν από εμένα, οι γονείς μου πχ. η μόνη επαφή που είχαν με την τεχνολογία ήταν να πατάνε το REC στο φορητό ραδιοκασετόφωνο, για να γράψουν κανένα τραγούδι που τους άρεσε, από το ράδιο. Και αυτοί ήταν από τους πιο εξελιγμένους...
Αυτό μάλιστα !! Αυτό είναι *όντως* χάσμα των γενεών !! :D :D (και ναι, αρκετοί το βιώσαμε με τον ίδιο τρόπο)

Imgema είπε:
Αρα λοιπόν δεν σημαίνει ντε και καλά ότι αν ήμουν μεγαλύτερος θα προτιμούσα την Amiga από μία κονσόλα. Δεν ξέρω τι θα έκαναν οι περισσότεροι, ούτε με ενδιαφέρει, εγώ απαντάω για μένα μιας και ξέρω τον εαυτό μου.
Mα φυσικά και δεν λέμε ότι "ντε και καλά" κάποιος μεγαλύτερος σε ηλικία θα συνέχιζε να προτιμά την Amiga απο την εποχή που εμφανίστηκαν κονσόλες (όπως π.χ. το Megadrive) και μετά - (ειδικά αν έδινε προτεραιότητα σε παιχνίδια τα οποία ήταν καλύτερα σε αυτές - όπως το SF II που ανέφερες) - γι' αυτό γράψαμε παραπάνω (και με bold κιόλας) ότι στο συγκεκριμένο θέμα "δεν μπορούμε να είμαστε απόλυτοι σε καμία περίπτωση". :)

Απο εκεί και πέρα, τα είπαμε και απο την πρώτη σελίδα του thread: Στις δυνατότητες Amiga & κονσολών υπήρχε πάντα ένα trade-off μεταξύ τους. O καθένας έκανε τις επιλογές του (τις οποίες αποδεχόταν συνειδητά) ανάλογα με τις προτεραιότητες και τις προτιμήσεις του. (χαρακτηριστικό παράδειγμα εκείνος ο φίλος μου: Μετά τον XT του δεν αγόρασε Amiga, αλλά Megadrive, διότι προφανώς έδινε παρισσότερο "βάρος" στην πιστότητα/ποιότητα ορισμένων action/arcade παιχνιδιών που ήθελε να αποκτήσει).

Συν τοις άλλοις δεν θα πρέπει να παραβλέπουμε το ότι η συντριπτική πλειοψηφία δεν είχε την οικονομική επιφάνεια για να αποκτήσει *και* Amiga, *και* Megadrive, *και* SNES, *και* PC-Engine, *και* Νεο-Geo, και, και...

Imgema είπε:
Θα μπορούσε να σας "γαλουχίσει" κάποιος που ήταν 17 όταν πρωτοβγήκαν τα Atari400/800. Ηταν κάτι σαν την Αmiga του '79. ;)
Δυστυχώς, *δεν* είναι ακριβώς η ίδια περίπτωση όπως εκείνη της Amiga που ανέφερε ο Ace, με hype που "χτίστηκε" (δικαίως) στον ειδικό τύπο της εποχής απο τα mid-80s και μετά, αλλά και απο "στόμα-σε-στόμα".

Και δεν είναι το ίδιο, διότι η "πραγματικότητα" του home computing στην Ελλάδα του '79, ήταν σε εμβρυικό στάδιο - για να μην πω σχεδόν ανύπαρκτη !! (ποιός Atari 800?) Ούτε "ειδικός τύπος" υπήρχε σε σημείο που να μπορεί να ενημερώνεται ο πολύς κόσμος (περιοδικά όπως η Hλεκτρονική & Computer και το CΓΟ, ξεκίνησαν να εκδίδονται απο '82-'83).

Φαντάσου εγώ πήρα το "2600" μου μεταξύ '80-'81 μέσω "κοννέ" απο συνάδελφο του πατέρα μου (το έχω αναφέρει και παλιότερα), και η πρώτη μου "επαφή" με κάτι "κομπιουτερίστικο" ήταν η... διαφήμιση του basic cartridge με ένα περίεργο "ειδικό" χειριστήριο με πολλά κουμπιά, που είχα δεί στο διαφημιστικό φυλλάδιο του Atari !! (δεν ήξερα καν τι ήταν η "basic" - λίγο μετά το έμαθα. Μάλιστα το cartridge αυτό ποτέ δεν το είδα να το φέρουν στην αντιπροσωπεία).

Γενικά, η γνώση γύρω απο τους υπολογιστές στα τέλη των 70s στην Ελλάδα ήταν "προνόμιο" κυρίως καθηγητών και φοιτητών. Το να έχεις μάλιστα κάποιον στο σπίτι σου, ήταν κάτι *εξαιρετικά* σπάνιο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Και εγω ειτε ημουν μικροτερος ειτε ημουν μεγαλυτερος παλι την αμιγκα θα διαλεγα εναντι των κονσολων.

Γιατι οι στιγμες που περασα στα σπιτια φιλων μου και στο σπιτι μου με πρωταθληματα kick off και sensible, με 10-15 ατομα να φωναζουν, joystick να σπανε, γκολ στο τελευταιο λεπτο που πεταγομασταν απο την καρεκλα και τρεχαμε πανηγυριζοντας γυρω-γυρω στο δωματιο, με το πλαστικο κυπελλο που σηκωνε ο νικητης, με το δωρο απο το lucky cup, με τα γκολ απο τη σεντρα του kick off, με τα σπρωξιματα και τις απειλες, με τα νεα στην γειτονια "ο Ακης εφαγε 4αρα", με τις μετακομισεις επιπλων και καρεκλων για να χωραμε, με τις σοκοφρετες και τον τυροσουζα...

δεν αλλαζω αυτα τα ποδοσφαιρακια και αυτες τις στιγμες ακομα και με ολα τα παιχνιδια του MD/SNES.

Ασχετα με αυτα ομως, γιατι θα επρεπε να διαλεξω το MD/SNES που ακομα και τωρα οι περισσοτεροι γνωστοι μου και ρετροφιλοι μου (που "μετρανε" και ξερουν τι λενε) υποστηριζουν οτι ειναι κατωτερα απο την Α500? Να τα διαλεγα εαν υπηρχε σαφης ανωτερωτητα, αλλα εδω και τοσες σελιδες υπαρχουν ατομα που υποστηριζουν την ανωτεροτητα της αμιγκα.
 
πάνω κάτω καταλάβαμε εκατέρωθεν την επιχειρηματολογία...θα προσθέσω μόνο στην κουβέντα μας κάτι που δεν βίωσε η επόμενη γενιά από εμάς! Είχαμε λοιπόν παίδες, την ευτυχία και την τιμή να ζήσουμε εν την γένεσή της την εποχή του home gaming καθώς και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών γενικότερα...

Βλέπαμε λοιπόν σκαλωτά την εξέλιξη, το νεώτερο μέσω των σπέκτρουμ του c64 των cpc, γίναμε οι πρώτοι gamers στα home micro και αργά αργά δημιουργήθηκε μαζί μ' εμάς (και σ' εμας) η gaming κουλτούρα της γενιάς μας. Ακόμα και έτσι ζηλεύαμε την αρτιότητα συγκριτικά των coin ops Φανταστείτε πως νιώσαμε όταν βγήκε η αμίγκα που ουσιαστικά ήταν ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ βήμα εμπρός, ήταν για εμάς η δυνατότητα να έχεις ότι πιο κοντινό σε coin op στο σπίτι σου!

Αυτό το wow factor για το οποίο σας έχουμε πρήξει ήταν αυτό που έκανε τον θρύλο της αμίγκα.

Να σας το πω και λίγο μεταφορικά για να καταλάβετε μ'ένα ρετροπαράδειγμα που με γέμισε θλίψη πρόσφατα! Η αμίγκα ήταν για εμάς ότι ήταν ο ultimate warrior στο wwe! Ο σουπερ ήρωας, η τέλεια πορωτική φιγούρα Όσοι και να βγήκαν μετά από αυτόν ήταν πάντα λιγότεροι στα μάτια μας! Έτσι και η αμίγκα...αυτό που ηταν για τον home gamer δεν το αντικατέστησε ποτέ κανένας και δεν είναι καθόλου τυχαίο που βρίζουμε ακόμα τα ταχύτατα πισι της εποχής σε σχέση με δαύτη!

Υπερβάλλω και το ξέρω απλά το κάνω για να σας δικαιολογήσω την ...εμμονή μας με την μεγάλη κυρία των υπολογιστών!
 
Μια σύντομη οπτικοποίηση του...

...WOW Factor: Σωτήρια έτη 1986 και 1989. Μετά από αυτό:

dfcrown1.gif

...και αυτό:

Shadow_of_the_Beast_ZX_Spectrum.jpg

και άπειρα άλλα παρόμοια, είδαμε αυτά: (δηλαδή το φως το αληθινό.)

shadowbeast.jpg

Καλές οι 16bit consoles, ωραία και τα παιχνίδια τους, αλλά τέτοιο τεράστιο άλμα σε απεικόνιση και ήχο, δυστυχώς δεν έφεραν...

ΥΓ: Και μια σύντομη αναφορά για τα ATARI 400/800 και τα τοιαύτα, όπως έγραψε και ο billy, ATARI 400, 800, Apple II και διάφορα τέτοια πρωτοποριακά, ούτε ζωγραφιστά δεν τα είδαμε εδώ στην Ελλάδα του 1979 -και βάλε- που ήσουν τυχερός και προνομιούχος, απλώς αν είχες έγχρωμη τηλεόραση.

Defender_of_the_Crown_-_1986_-_Cinemaware.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η απαντηση ισως μπορει να δωθει στο τι πραγματικα αποκτουσε οποιοσδηποτε απο εμας την εποχη εκεινη (πριν εξελιχθει η πειρατεια στα game systems στην PS1 εποχη και μετα) αγοραζοντας Amiga και SNES/MD εκαστος. Και μιλω για την εποχη που συνυπηρχαν, οχι ποιος ξεκινησε πρωτος κλπ.

Ο πιτσιρικας που αποκτουσε Amiga αυτοματως ανοιγε την πορτα του gaming παραδεισου με ενα δικο του μηχανημα, που παραλληλα τυχαινε και του εξης "προβληματος", του οτι δεν προλαβαινε να μαζευει χαρτζηλικι για να αγοραζει και να αντιγραφει δισκετες αφου η πληθωρα παιχνιδιων ηταν πολλες φορες μεγαλυτερη απο οσες δισκετες μπορουσε να αποθηκευσει στο δωματιο του η να αγοραζει σε εβδομαδιαια βαση. Πολλα παιχνιδια, καλα παιχνιδια, αλλα με mouse, αλλα με πληκτρολογιο, αλλα με ενα και με δυο joystick (αντε και 4 σε κανενα gauntlet) και το κυριοτερο, αυτα τα πολλα παιχνιδια τα ειχε στην διαθεση του ανα πασα στιγμη. Παραλληλα αποκτουσε και ενα υπολογιστη που θα μπορουσε να τον χρησιμοποιει εως τα τελη του 90, αφου μετρουσε σαν hardware, και μπορουσε να αναβαλει την αγορα PC για πολυ καιρο. Στα συν η αφοπλιστικη ατακα αγορας "θα με βοηθησει στα μαθηματα" που ηταν μονοδρομος πειθους (και πετυχημενης) για τους γονεις.

O πιτσιρικας που θα επαιρνε ενα SNES/MD θα επαιρνε κατι που θα μπορουσε να υπερηφανευεται πως εχει την αισθηση των arcade σπιτι του (οχι πως με οι Amigαδες δεν την ειχαν, απλα υπηρχε το wow factor του κατι εξειδικευμενου), με επισης πολλα και καλα παιχνιδια, αλλα.. το αλλα παει στο ποσα παιχνιδια θα μπορουσαν να εχουν στην κατοχη τους. Αντε να καταφερναν να παρουν 4-5, 8 λεω εγω. 8 παιχνιδια που εφερναν πανω απο το διπλασιο το αρχικο κοστος αποκτησης ενος SNES/MD. 8 παιχνιδια που αναγκαστικα θα επαιζαν απο το πρωι μερι το βραδι αφου δεν θα μπορουσαν να παρουν κατι αλλο (οσα παιδια γνωρισα στην ζωη μου που ειχαν game systems την εποχη εκεινη πραγματικα τα λυπομουν οταν εβλεπα την βιβλιοθηκη τους αριθμητικα). Και εκει θα ερθει η ομορφη δικαιολογια "δανειζομασταν απο φιλους η νοικιαζαμε". Καλη δικαιολογια, αλλα εξηγηστε μου ρε παιδια το εξης: Να δωσεις ενα σκασμο χρηματα τοτε, για να παρεις κατι που θα ειχες gaming με περιορισμους αποκτησης, και που θα σε αναγκαζε να συνεχισεις να σκας χρηματα για να παιξεις κατι νεο χωρις να γινει ποτε δικο σου (στο δρομο εξαρτησης απο δανεικα και νοικιαρικα). Sorry αλλα η λογικη μου λεει πως θα κρατουσα ολα τα χρηματα αυτα και θα ξημεροβραδιαζομουν αποκλειστικα σε arcade rooms παιζοντας μεχρι να μου βγουν τα ματια, αφου το τελικο αποτελεσμα θα ηταν ιδιο.. παιχνιδι σε κατι που δεν θα γινει ποτε δικο σου. Το επομενο βημα, να δικαιολογηθει και ενας υπολογιστης αφου εχει δαπανηθει ο οικογενειακος προυπολογισμος για την παιχνιδομηχανη του βλασταριου, το αφηνω στα παιδια που ακολουθησαν αυτο τον δρομο. Τα οικονομικα μεγεθη σε αλλες χωρες ισως το επετρεπαν αλλα στην Ελλαδα οποιον εβλεπα να αγοραζει game system απορουσα πραγματικα τι σκεπτοταν.

Και αν το θεμα κοστους αποκτησης/χρησης δεν ειναι δεκτο επιχειρημα, ενα σημαντικο κομματι υπερ της Amiga στο thread αυτο (που παρεξηγηθηκε λιγο πιο πισω) ειναι η απλοτητα του χειρισμου. Ναι η Αmiga (οπως και σχεδον ολα τα home) ειχε απλο χειρισμο. Γιατι να ειναι κακο αυτο? Κλασικο joystick και ενα κουμπι και ενας μοχλος ηταν υπεραρκετος για υπεργρηγορο και ελευθερης σκεψης παιχνιδι. Ο συνδυασμος κινησεων γινοταν δευτερη φυση και σχεδον στο 90% των παιχνιδιων τηρουνταν αυστηρα, δημιουργωντας ετσι μια συνοχη για εμας αλλα και μια σχολη που ακομα και σημερα δυσκολευεται να παιξει με gamepads. Oταν πρωτοεπιασα gamepad απο megadrive, συνειδητοποιησα πως επρεπε να παιζω και να σκεφτομαι.. να σκεπτομαι πως το ενα κουμπι κανει αλμα, το αλλο δινει μπουνια, το αλλο κλωτσια, πρωτο και τριτο κανουν μια special κινηση, δευτερο και τριτο κατι αλλο.. σκεψου, κοιτα τι πατας, συντονισε τα δακτυλα, συγκεντρωσου στο παιχνιδι και φτου και απ την αρχη. Και φυσικα ο ελεεινος αριστερος σταυρος για control που επρεπε να σκεπτομαι και τι κανω με τον αντιχειρα, που σε αντιθεση με τα "κινηση και fire χωρις πολλα πολλα" που ειχα στα παιχνιδια σε amiga μου αφαιρουσαν ποντους απο την ολη εμπειρια. Ο μαζοχισμος σε ολο του το μεγαλειο που συνεχιζεται ακομα και σημερα. (Αν καποιος το βλεπει σαν επιτυχια ολο αυτο, επιτρεψτε μου να το συγκαταλεγω σε ηλιθιοτητα οπως και την ταση του να βρισκεται ο μοχλος αριστερα απο τα κουμπια σε arcades). Η Amiga με την απλοτητα της το εξαλειφε αυτο το χαρακτηριστικο. Επαιζες Robocop, Batman, Navy Seals, SOTB, Bubble Bobble, Wrath of the Demon, και ολα τα επαιζες το ιδιο και το κυριοτερο, δεν σκεπτοσουν το θεμα χειρισμου. Ερχοταν μηχανικα, χωρις σκεψη αφηνοντας την πληρη αφοσιωση και απολαυση στο παιχνιδι.

Συμπληρωματικα στα συν της Amiga και η ελευθερια επιλογης του χειριστηριου της επιλογης (αφου δεν ειχε η Amiga κατι στανταρ), οπου η πληθωρα της εποχης εκεινης της εποχης οργιαζε: Competition pro, CMS, ASC, Quickjoy, Quickshot, Τomahawk, οτι τραβουσε η ψυχη μας. Υπηρχαν λυσεις για καθε βαλαντιο και καθε απαιτηση, και οχι οτι εδιναν η Sega/Nintendo με το μηχανημα τους και "ισως" κανα δυο εισαγωμενες επιλογες σε aftermarket (και πολλες ισως λεω αφου αυτες οι "μοδες" δεν συμβαδιζαν με την Ελληνικη πραγματικοτητα της εποχης). Τοτε αυτα τα εξωτικα εναλλακτικα pads κοστιζαν χρηματα, οχι αστεια.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ace είπε:
Καλές οι 16bit consoles, ωραία και τα παιχνίδια τους, αλλά τέτοιο τεράστιο άλμα σε απεικόνιση και ήχο, δυστυχώς δεν έφεραν...
Ισως σε αυτό να έβαλαν και το χεράκι τους οι 8bit κονσόλες (NES/MS) οι οποίες ήταν πολύ ανώτερες στα γραφικά από τα 8bit homes?

phil_vr είπε:
ενα σημαντικο κομματι υπερ της Amiga στο thread αυτο (που παρεξηγηθηκε λιγο πιο πισω) ειναι η απλοτητα του χειρισμου. Ναι η Αmiga (οπως και σχεδον ολα τα home) ειχε απλο χειρισμο. Γιατι να ειναι κακο αυτο? Κλασικο joystick και ενα κουμπι και ενας μοχλος ηταν υπεραρκετος για υπεργρηγορο και ελευθερης σκεψης παιχνιδι. Ο συνδυασμος κινησεων γινοταν δευτερη φυση και σχεδον στο 90% των παιχνιδιων τηρουνταν αυστηρα, δημιουργωντας ετσι μια συνοχη για εμας αλλα και μια σχολη που ακομα και σημερα δυσκολευεται να παιξει με gamepads. Oταν πρωτοεπιασα gamepad απο megadrive, συνειδητοποιησα πως επρεπε να παιζω και να σκεφτομαι.. να σκεπτομαι πως το ενα κουμπι κανει αλμα, το αλλο δινει μπουνια, το αλλο κλωτσια, πρωτο και τριτο κανουν μια special κινηση, δευτερο και τριτο κατι αλλο.. σκεψου, κοιτα τι πατας, συντονισε τα δακτυλα, συγκεντρωσου στο παιχνιδι και φτου και απ την αρχη. Και φυσικα ο ελεεινος αριστερος σταυρος για control που επρεπε να σκεπτομαι και τι κανω με τον αντιχειρα, που σε αντιθεση με τα "κινηση και fire χωρις πολλα πολλα" που ειχα στα παιχνιδια σε amiga μου αφαιρουσαν ποντους απο την ολη εμπειρια. Ο μαζοχισμος σε ολο του το μεγαλειο που συνεχιζεται ακομα και σημερα. (Αν καποιος το βλεπει σαν επιτυχια ολο αυτο, επιτρεψτε μου να το συγκαταλεγω σε ηλιθιοτητα οπως και την ταση του να βρισκεται ο μοχλος αριστερα απο τα κουμπια σε arcades). Η Amiga με την απλοτητα της το εξαλειφε αυτο το χαρακτηριστικο. Επαιζες Robocop, Batman, Navy Seals, SOTB, Bubble Bobble, Wrath of the Demon, και ολα τα επαιζες το ιδιο και το κυριοτερο, δεν σκεπτοσουν το θεμα χειρισμου. Ερχοταν μηχανικα, χωρις σκεψη αφηνοντας την πληρη αφοσιωση και απολαυση στο παιχνιδι.
Μα ποίος είπε ότι όλα τα παιχνίδια στις κονσόλες παίζουν με όλα τα κουμπιά? Το Bubble Bobble με 2 κουμπιά έπαιζε σε όλες τις κονσόλες... το ίδιο και τα περισσότερα παιχνίδια αυτού του επιπέδου, είχες ένα κουμπί για άλμα και ένα για fire. Το Sonic με ένα κουμπί έπαιζε... Τόσο περίπλοκο ήταν αυτό πιά? Το πόσα κουμπιά χρησιμοποιεί ένα παιχνίδι δεν έχει να κάνει με το pad ή την κονσόλα αλλά με το ίδιο το παιχνίδι. Ωραία και πες κάποιοι δεν ήθελαν να παίξουν ένα πιο περίπλοκο παιχνίδι... Είχαν την επιλογή να παίξουν κάτι πιο απλό. Αυτοί όμως που ήθελαν κάτι περίπλοκο? Είχαν ΚΑΙ αυτήν την επιλογή. Μπορούσαν να παίξουν Super Metroid, Mortal Kombat, NBA JAM ή Street Fighter και ένα σωρό άλλα ΚΑΝΟΝΙΚΑ και όπως πρέπει. Ξέρω, θα πεταχτεί τώρα κάποιος και θα πει ότι "κανονικά" έπαιζε και στην Amiga αλλά ας προσπαθήσουμε να είμαστε για μία στιγμή αντικειμενικοί, έστω για λίγο. Και φαντάζομαι ότι και στην Amiga κάποια παιχνίδια χρησιμοποιούσαν το keyboard, με πολλά κουμπιά, έτσι δεν είναι? Αρα αν ήθελες να παίξεις αυτά τότε πάλι θα είχες "θέμα" όπως λες και με τις κονσόλες. Εγώ απορώ γιατί τόσα πολλά games δεν είχαν και το keyboard έστω σαν επιλογή.... γιατί έπρεπε ντε και καλά να παίξεις SF με ένα κουμπί... anyway.

Οσο για σήμερα... τι να πω, πιστεύεις ότι θα ήταν καλό να παίζονται τα games ακόμα με ένα κουμπί? Τι είδους εξέλιξη είναι αυτή? Σου υπενθυμίζω ότι ακόμα και σήμερα βρίσκεις πολλά games που είναι πιο απλοικά αν δεν σου αρέσουν τα περίπλοκα. Ομως ο άλλος μπορεί να θέλει να παίξει Skyrim στην κονσόλα του. Η Grand Thert Auto. Πως θα μπορούσαν αυτά τα games να υπάρξουν σε κονσόλα αν είχαν μόνο ένα κουμπί?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ποιες 8bit κονσόλες;

Imgema είπε:
Ισως σε αυτό να έβαλαν και το χεράκι τους οι 8bit κονσόλες (NES/MS) οι οποίες ήταν πολύ ανώτερες στα γραφικά από τα 8bit homes?
...για το εκτός πραγματικότητας NES, που ήρθε στην Ελλάδα μετά το MEGA DRIVE λες -και ένας θεός ξέρει πόσοι το αγόρασαν- ή το MASTER SYSTEM και την ανύπαρκτη βιβλιοθήκη παιχνιδιών, που εν έτει 1989, κόστιζε εκατό χιλιάρικα με δύο παιχνίδια;

Δεν καταλαβαίνω, emulators συγκρίνουμε ή μηχανήματα;

ΥΓ: To χάος μεταξύ της Amiga και του Spectrum, που ομολογουμένως εντέχνως επέλεξα, κάλυψαν οι Commodore 64 και Amstrad CPC, αλλά και ο ATARI ST...

Καταλαβαίνω βέβαια, ότι ένα παιδί που ξεκινάει την ενασχόλησή του με το gaming περίπου το 1992, τα 8μπιτα home μαζί με τον ATARI ST και την Amiga 500, απλώς δεν υπάρχουν, ενώ το όνομα Amiga, είναι στην ουσία κλινικά νεκρό και όσοι επιλέγουν την 1200άρα, ο θρύλος τους θέλει να επιζητούν απλώς ένα φτηνό PC ή να ψάχνουν να βρουν τρόπο να μεταφέρουν τη software βιβλιοθήκη τους, που απέκτησαν για την 500άρα, σε μία νέα εποχή...

...και τότε είναι, που το δίλημμα γίνεται κονσόλα ή PC.

Αντιθέτως η δική μου γενιά, δεν είχε την λέξη κονσόλα στην εξίσωση. Το FAMICOM μπορεί να κυκλοφόρησε το 1983, αλλά στην Ελλάδα το NES, ήρθε μετά το 1991, όπως στην ουσία και το MEGA DRIVE. Για το SNES να μην τα ξαναλέμε, την χρονιά που κυκλοφόρησε και ακόμα περισσότερο έγινε mainstream, πάει για VS με το Playstation. Όσο για το θλιβερό MASTER SYSTEM, αυτό ήρθε κάπως νωρίς, αλλά με τέτοια βιβλιοθήκη και τέτοιο timing, ποιος θα έπαιρνε 8bit κονσόλα, τη στιγμή που με τα ίδια χρήματα -αν ήθελε κάποιος μαζί με το MS και... ένα παιχνίδι- έπαιρνε καινούριο ST ή μεταχειρισμένη AMIGA;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
@ Ace : θα διαβασες ισως σε καποια (πολυ) προηγουμενη σελιδα του θρεντ αυτο που εγραψα, οτι το NES διαφημιζοταν σε περιοδικα της εποχης και στην ακριβως απεναντι σελιδα διαφημιζοταν το MD. To NES συγκεκριμενα το ειχε ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ απο τους εκατονταδες φιλους/γνωστους/συμμαθητες μου, παντελης αποτυχια στην Ελλαδα, λογικο αφου ηρθε μετα το 90-91.

Το master system ειναι αλλη ιστορια. Σαν μηχανημα πουλησε πολυ καλα στην Ελλαδα, φυσικα πολυ αργα -επι εποχης MD/SNES- και αυτο εγινε για εναν και μοναδικο λογο: την χαμηλη τιμη του, 19.000 στο τελος, και ειδικα με τις πολλες παραεισαγωγες απο Βραζιλια, το MS3 εχει τα περισσοτερα κομματια πανευρωπαικα στην Ελλαδα! Και οπως εχω γραψει απειρες φορες, φιλος μου αγορασε το MS3 (brazil, το γκρι) το 1999 οταν ειχε βγει ηδη το ps2 !!! για 19.000 δρχ εχω ακομα αυτο το μηχανημα απο τον φιλο μου με την αποδειξη μεσα.

Αυτο ηταν ενα πολυ γνωστο ελληνικο φαινομενο: κατι γινοταν της μοδας, ολοι το ηθελαν, αλλα μερικοι γονεις και παιδια δεν ειχαν τα χρηματα να το αποκτησουν και αγοραζαν "κατι σαν" σε πολυ χαμηλη τιμη. Δηλαδη βγηκαν οι κονσολες, ηθελαν τα παιδια MD ή SNES, δεν ειχαν τα χρηματα οι γονεις και τους επερναν το MS. Που εαν δεν υπηρχε η μοδα και η συζητηση για MD/SNES/PS1 ουτε που θα ηξεραν ουτε που θα αγοραζαν ποτε το MS.

Αυτο γινοταν και στα home πολλες φορες.
 
Στα home δεν ήταν τόσο συχνό το φαινόμενο γιατί ήταν πιο διαδεδομένα, λόγω περιοδικών κλπ. Οι κονσόλες ήρθαν πολύ μετά απο τα home, όταν ήδη είχε δηλαδή εγκατασταθεί μεγάλη βαση χρηστών. Με λίγα λόγια, το "κάτι σαν" δεν ίσχυε και τόσο, κάποιος που έπαιρνε Amstrad 6128 ας πούμε την εποχή που υπήρχε η 500άρα, το έκανε συνειδητά λόγω κόστους. Εξάλλου, ακριβώς επειδή ήταν πιο γνωστά τα home, όλο σε κάποιου το σπίτι θα έβλεπες έναν, και θα έκανες τις δοκιμές και τις συγκρίσεις σου, ενώ στην αρχή της εποχής των κονσολών, δεν ήταν έτσι τα πράγματα. Θα έπρεπε να περιμένεις ακόμα λίγο καιρό, να αγοράσουν γνωστοί σου και να κάνεις το ίδιο μέχρι να αποφασίσεις. Θυμάμαι το τευχος του Pixel με το εξώφυλλο "Ήρθαν οι κονσόλες" ή κάπως έτσι, που είχε ταυτόχρονα στο εξώφυλλο Master System, NES και Mega Drive ! Ήταν ολίγον κουλουβάχατα η υπόθεση, μηχανήματα διαφορετικών γενεών έσκασαν μύτη σχεδόν ταυτόχρονα στην ελληνική αγορά και προκάλεσαν σύγχιση. Εγώ ας πούμε τις αγνόησα χαρακτηριστικά, μέχρι που κάποιος πήρε Master system και έπειτα Mega Drive. Μερικά χρόνια μετά φυσικά ήξερα, και έτσι είχα παραγγείλει απο τον θείο μου στη Γερμανία ένα Snes, το οποίο ήταν ίσως και η μόνη κονσόλα που διαφημίστηκε πρίν ερθει στην Ελλάδα, και λανσαρίστηκε με σχετικά ορθόδοξο τρόπο.
 
Pixel_Issue_59_cover.jpg


.................
 
Νομίζω ότι φτάσαμε την κουβέντα σε ωραίο σημείο με καλογραμμένα επιχειρήματα εκατέρωθεν.

Ελπίζω πλέον να έγινε κατανοητό το θέμα της gaming κουλτούρας όπως αυτή ξεκίνησε στο ατάρι 2600 και μεταλαμπαδεύτηκε στα 8μπιτα και αργότερα στα 16μπιτα μηχανήματα, κουλτούρα που σημάδεψε την γενιά μας! Καταλαβαίνετε επομένως πως τύποι σαν και μένα ακόμα και σήμερα παίζουν με πληκτρολόγιο στο πισι τους ή μόνο με joystick και αδυνατούν να χρησιμοποιήσουν gamepad ή καλύτερα να προσαρμοστούν σε αυτό! Επίσης καταλάβατε με την έξυπνη οπτικοποίηση της εικόνας τι συνέβη στο πέρασμα από τα 8 στα 16 μπιτ. Εδώ να σημειώσω ότι συνειδητά επιλέχθηκαν τα 2 άκρα,ο σπέκτρουμ και η αμίγκα, όμως σας θυμίζω ότι ο σπέκτρουμ είχε την καλύτερη ανάλυση στα 8 μπιτα! (μην αρχίσετε για mode 1 οι cpcαδες τώρα)! Καταλαβαίνετε ότι το πέρασμα συγκριτικά από τις 8μπιτ στις 16 μπιτ κονσόλες δεν ήταν τόσο μεγάλο αναλογικά οπότε και μπορεί να αιτιολογηθεί η αδυναμία κατανόησης της δικής μας περίπτωσης.

Από την άλλη εσείς ξεκινήσατε σε μία βάση που απείχε αιώνες από αυτό που είδαμε εμείς στην αρχή των 80'ς οπότε οι παραστάσεις είναι διαφορετικές! Ξεκινήσατε σχεδόν από τα 3/4 της δικής μας διαδρομής οπότε λογικό να μην ενθουσιαστήκατε ανάλογα
 
spyros_s είπε:
όμως σας θυμίζω ότι ο σπέκτρουμ είχε την καλύτερη ανάλυση στα 8 μπιτα! (μην αρχίσετε για mode 1 οι cpcαδες τώρα)!
Eτοιμος ήμουνα !! :diablotin: (αλλά δεν θέλω να εκτροχιάσω το thread...)
 
Δεν υπάρχει περίπτωση δηλαδή να πέρασε κάποιος απο spectrum (κλπ 8Bit), αμιγκα, κονσόλες και να επέλεξε συνειδητά τις τελευταίες; Γιατί εμένα αυτή ήταν η πορεία μου στο gaming.

Όπως έγραψα σε παλιότερο post. Οι παραγωγές της αμίγκα με αυτές των κονσολών είναι μέρα με τη νύχτα, κυρίως στα platform, fighting, racing & shooters (Δε σημαίνει οτι δε θα βρει κάποιος και διαμάντια στα home). Για παράδειγμα στα adventures και τα strategy που έπεσε χρήμα (sierra, lucas κλπ) φαίνεται αυτό το κάτι βρε παιδί μου! Δεν είναι οτι δεν είχε τις δυνατότητες η αμίγκα. Δεν υπήρχε το budget, απλά. Και ΟΧΙ! Το SOTB δεν θεωρείται παιχνίδι! Demo ήταν που έμενες με το στόμα ανοιχτό. Όπως και με πολλά άλλα demo στην amiga...
 
ξεχνάς ότι και εγώ αμστραντας είμαι αφού ο πρώτος ολόδικος μου υπολογιστής ήταν ο 6128 και όχι ο οικογενειακός γομολάστιχας! Αν λοιπόν έχυνες αίμα εκείνο θα ήταν αδελφικό...

@asic:το να πέρασες από αμίγκα σε...ps1, saturn κλπ το θεωρώ λογικό αφού τότε η αμίγκα είχε ουσιαστικά πεθάνει! Θα πήγαινες ή σε πισι ή σε κονσόλα 32bit +! θα πήγαινες προφανώς σε κάτι καλύτερο!

Όμως το να πέρασες από αμίγκα 500 ή 1200 σε snes/md ως upgrade μου φαίνεται περίεργο αν όχι παράλογο εκτός αν τα είχες παράλληλα και προτιμούσες τις κονσόλες, επιλογή, που δεν με βρίσκει σύμφωνο αλλά είναι πιθανή.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ASiC είπε:
Οι παραγωγές της αμίγκα με αυτές των κονσολών είναι μέρα με τη νύχτα, κυρίως στα platform, fighting, racing & shooters (Δε σημαίνει οτι δε θα βρει κάποιος και διαμάντια στα home)
RACING ????? εχει το SNES καλα racing? οχι σε στυλ χαβαλε του mario kart και f-zero που ηταν μια χαρα για την κατηγορια τους.

Το top gear, lamborgini και κανα δυο ακομα απλα παιζοντουσαν, απο τα περιπου 20 συνολικα (συμπεριλαμβανομενων και με μηχανες ή top view αλα micromachines).

Το MD ειχε καποια υποφερτα racing, monaco GP, F1, lotus2 (αν και ειχε bug), outrun, nigel mansel.

fan mode on : ετσι για να αναψουν λιγο τα αιματα γιατι σας βλεπω πεσμενους: υπαρχει καμια κονσολα της νιντεντο που να εχει ενα σοβαρο racing?
 
ASiC είπε:
Δεν υπάρχει περίπτωση δηλαδή να πέρασε κάποιος απο spectrum (κλπ 8Bit), αμιγκα, κονσόλες και να επέλεξε συνειδητά τις τελευταίες; Γιατί εμένα αυτή ήταν η πορεία μου στο gaming.
Φυσικά και υπάρχει περίπτωση. :) (άλλωστε το είπαμε: *δεν* μπορούμε να είμαστε απόλυτοι)

Αν και οι μικρότερες ηλικίες είχαν περισσότερες πιθανότητες να τους "έλξουν" τελικά οι κονσόλες, έστω και αν είχαν δεί home micros πρωτύτερα.

ASiC είπε:
Όπως έγραψα σε παλιότερο post. Οι παραγωγές της αμίγκα με αυτές των κονσολών είναι μέρα με τη νύχτα, κυρίως στα platform, fighting, racing & shooters (Δε σημαίνει οτι δε θα βρει κάποιος και διαμάντια στα home). Δεν είναι οτι δεν είχε τις δυνατότητες η αμίγκα.
Μα πάνω-κάτω, αυτό λέμε και εμείς. :) (αν και στα racing διατηρώ μία επιφύλαξη, λόγω τίτλων όπως τα Stunt Car Racer, Microprose F1GP, κ.α.)

Οσο για το SOTB, είναι ένα thread απο μόνο του. Προσωπικά το θεωρώ παιχνίδι 100%.

Πολύ δύσκολο μεν και καθόλου πρωτότυπο σαν gameplay (είναι τυπικό action game με κάποια arcade/adventure στοιχεία), αλλά παραμένει παιχνίδι. (και φυσικά κανείς δεν θα διαφωνήσει στο ότι "πούλησε" εξαιτίας των τεχνικών του χαρακτηριστικών. :) )

---EDIT---

Mike, έκανες post-αστραπή !! :D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
spyros_s είπε:
@asic:το να πέρασες από αμίγκα σε...ps1, saturn κλπ το θεωρώ λογικό αφού τότε η αμίγκα είχε ουσιαστικά πεθάνει! Θα πήγαινες ή σε πισι ή σε κονσόλα 32bit +! θα πήγαινες προφανώς σε κάτι καλύτερο!Όμως το να πέρασες από αμίγκα 500 ή 1200 σε snes/md ως upgrade μου φαίνεται περίεργο αν όχι παράλογο εκτός αν τα είχες παράλληλα και προτιμούσες τις κονσόλες, επιλογή, που δεν με βρίσκει σύμφωνο αλλά είναι πιθανή.
Ρε παδιά..!!! Πρώτα πρέπει να καταλάβετε οτι η αμίγκα ήταν υπολογιστής κι όχι το αλφα και το ωμέγα των πάντων!

Φυσικά και ειναι upgrade η αγορά md ή snes απο αμίγκα! Για να θυμηθουμε πότε βγήκε το τελευταίο εμπορικό παιχνίδι σε 16βιτ κονσόλες και πότε σε αμίγκα.

mike είπε:
RACING ????? εχει το SNES καλα racing? οχι σε στυλ χαβαλε του mario kart και f-zero που ηταν μια χαρα για την κατηγορια τους. Το top gear, lamborgini και κανα δυο ακομα απλα παιζοντουσαν, απο τα περιπου 20 συνολικα (συμπεριλαμβανομενων και με μηχανες ή top view αλα micromachines).

Το MD ειχε καποια υποφερτα racing, monaco GP, F1, lotus2 (αν και ειχε bug), outrun, nigel mansel.

fan mode on : ετσι για να αναψουν λιγο τα αιματα γιατι σας βλεπω πεσμενους: υπαρχει καμια κονσολα της νιντεντο που να εχει ενα σοβαρο racing?
Φυσικά! Μιλάω και για τις δύο κονσόλες. Να πω την αλήθεια είμαι φαν του md οπότε κυρίως σε 'κείνο αναφέρομαι.

billy είπε:
Φυσικά και υπάρχει περίπτωση. :) (άλλωστε το είπαμε: *δεν* μπορούμε να είμαστε απόλυτοι)Αν και οι μικρότερες ηλικίες είχαν περισσότερες πιθανότητες να τους "έλξουν" τελικά οι κονσόλες, έστω και αν είχαν δεί home micros πρωτύτερα.
Πιστεύω όσοι δεν ήταν/είναι φανατισμένοι με το μηχάνημα τους θα μπορούσαν να την ψάξουν λιγάκι παραπάνω και να έπρατταν ανάλογα.

Και στην δική μου περιοχή (Νάουσα) επικρατούσαν οι αμίγκες (κι εγώ μέσα!). 4 άτομα ήξερα με md, καμιά 6 είχαμε και gameboy, ένας gg κι ένας ms. Θυμάμαι όμως οτι μαζευόμασταν στη σοφίτα μου και ξημερωνόμασταν με το fifa international, multitap και 45άλεπτα ημίχρονα κι όχι kick off :D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ASiC είπε:
Θυμάμαι όμως οτι μαζευόμασταν στη σοφίτα μου και ξημερωνόμασταν με το fifa international, multitap και 45άλεπτα ημίχρονα κι όχι kick off :D
Fifa International, μήπως εννοείς εκείνο το double dragon με μπάλα ; :diablotin:
 
Πίσω
Μπλουζα