Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Aardvark
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Imgema είπε:
Ο ήχος χειρότερος από την Amiga? Με τα 4 κανάλια που σε πόσα παιχνίδια άκουγες ή σκέτα sfx ή σκέτη μουσική? Ok.
εδώ είσαι λάθος...η αμίγκα στον ήχο ήταν καλύτερη απ' όλες τις 16μπιτ κονσόλες.
 
spyros_s είπε:
εδώ είσαι λάθος...η αμίγκα στον ήχο ήταν καλύτερη απ' όλες τις 16μπιτ κονσόλες.
Εντάξει, δεκτό. Νόμιζα ότι όσο πιο πλούσιος είναι ο ήχος τόσο το καλύτερο. Δεν ήξερα ότι τα λιγότερα κανάλια και μία σχετική βουβαμάρα σε πολλά παιχνίδια = καλύτερος ήχος.
 
Εσυ κρινεις με την ποσοτητα (τα καναλια ηχου) και οχι την ποιοτητα (την καθαροτητα).

Βαλε ΤΩΡΑ το golden axe στην Α500 και στο MD. Θα καταλαβεις αμεσως τι εννοω. Στο MD ακουγονται ενα σωρο οργανα και καναλια ηχου, αλλα στην Α500 ο ηχος ειναι πολυ πιο κρυσταλλινος, καθαρος, με σωστοτερη "αναπαρασταση" των οργανων, και ας ειναι πολυ λιγοτερα απο το MD.
 
Γιατί να βάλω το Golden Axe? Υπάρχουν καλύτερα δείγματα ήχου στο Mega Drive. Αν και μιλούσαμε για το SNES. Ξέχνα το composition αν δεν σε ενδιαφέρει και άκου ποιότητα ήχου:



Σίγουρα βοηθάνε και τα κανάλια αφού για αυτό το αποτέλεσμα χρησιμοποιούνται 6 ή και 7 κανάλια ήχου μόνο για την μουσική. Το SNES έχει και reverb (το εφέ της ηχώ). Οτι καλύτερο έχω ακούσει μέχρι στιγμής σε ποιότητα ήχου από την Amiga είναι τα Turrican 2/3. Τα οποία είναι μεν πολύ καλά όμως κόβονται πολλά κανάλια όταν ακούγονται ηχητικά εφέ. To Turrican στο SNES έχει εξίσου καλό ήχο (και πιο καθαρό μάλιστα) χωρίς να χαλάει η μουσική με πολλά ηχητικά ταυτόχρονα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ωραία κομματάκια αυτά που έβαλες αλλά δε πιάνει τη ποιότητα του ήχου της amiga, ο ήχος ακούγεται πολύ πλαστικός, σίγουρα είναι chiptune καμία σχέση δηλαδή με τον ήχο της paula που βασίζεται σε samples δηλαδή ακούγονται πραγματικά μουσικά όργανα..


Απορω γιατί γίνεται καν κουβέντα, όσο προκατειλημμένος και να είναι κάποιος δε μπορεί παρά να αναγνωρίσει την ανωτερότητα της Amiga..
 
Για αυτους που τα εχουν ακουσει και ξερουν

Chuck Rock εισαγωγικη μουσικη

Lotus 1,2,3 ολα

Project X και τα δυο κομματια

SuperCars

Superfrog

Xenon 2


Turrican ολα, αλλα το 2 ειδικα

Apidya

Jim Power

Risky Woods

Traps'n'Treasures

Shadow of The Beast ολα, καλυτερα το 1 και το 3

Cardiaxx

Disposable Hero ειδικα η 3η πιστα

Battle Squadron

Unreal


Stormlord

Cybernoid 2

Amberstar

Lethal Excess - Wings of Death και τα δυο παιχνιδια


Xenon 2 καλα αυτο το ξερουν και οι αταραδες

Cannon Fodder προκαλω να ποσταρετε 1 παιχνιδι με αντιστοιχη εισαγωγικη μουσικη

Colonization ακομα και σημερα δεν εχω βρει κατι αναλογο, το παιχνιδι εχει 50 μουσικες, παραδοσιακες αμερικανικες μελωδιες

Blood Money

The First Samurai αλλα και the second samurai

Agony αυτο το ξερουν ολοι

Gods

Last action hero με πραγματικο heavy metal

Pinball dreams, fantasies, illusions


Oscar

Chaos engine

Leander


Monkey Island 1 and 2



Battle Squadron εκτος συναγωνισμου

Apidya

Robocod

Mr Nutz ολες οι μουσικες

Stardust

Jaguar XJ 220


Overdrive

Lionheart

Ruff'n'Tumble

και τωρα ολοι εσεις που τα εχετε ακουσει αυτα (spyros, shinobi, phil, other_reality, billy, hellraiser, Gyubrush, Leon, ειδικα ο kajwbtft και λοιποι), μπορειτε να σκεφτειτε κατι αντιστοιχο στις κονσολες? ρητορικη ερωτηση
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
spyros_s είπε:
Εγώ δεν θα σου πω ότι είναι τέλεια η αμίγκα...σου εξήγησα όμως το γιατί βλέπεις αυτή την λατρεία από τους 40άρηδες! Όλα είναι θέμα συγκυριών...ρε ... είχαμε την τιμή να την ζήσουμε την εποχή αυτή... αν την είχες ζήσει με τα δικά μας δεδομένα έτσι θα έκανες και εσύ! Αφού δεν την έζησες λογικό να βλέπεις τα πραγματα με την δική σου θεώρηση που επουδενί δεν είναι παράλογη απλά είναι διαφορετική!
Ρε αδερφέ, 35αρης είμαι κι εγώ απο εκεί πέρασα, μη νομίζεις! Δεν ξερω, μάλλον δεν ειμαι τόσο ρομαντικός όσο οι υπόλοιποι :)

mike είπε:
Για αυτους που τα εχουν ακουσει και ξερουν
Chuck Rock εισαγωγικη μουσικη

Lotus 1,2,3 ολα

Project X και τα δυο κομματια

SuperCars

Superfrog

Xenon 2


Turrican ολα, αλλα το 2 ειδικα

Apidya

Jim Power

Risky Woods

Traps'n'Treasures

Shadow of The Beast ολα, καλυτερα το 1 και το 3

Cardiaxx

Disposable Hero ειδικα η 3η πιστα

Battle Squadron

Unreal


Stormlord

Cybernoid 2

Amberstar

Lethal Excess - Wings of Death και τα δυο παιχνιδια


Xenon 2 καλα αυτο το ξερουν και οι αταραδες

Cannon Fodder προκαλω να ποσταρετε 1 παιχνιδι με αντιστοιχη εισαγωγικη μουσικη

Colonization ακομα και σημερα δεν εχω βρει κατι αναλογο, το παιχνιδι εχει 50 μουσικες, παραδοσιακες αμερικανικες μελωδιες

Blood Money

The First Samurai αλλα και the second samurai

Agony αυτο το ξερουν ολοι

Gods

Last action hero με πραγματικο heavy metal

Pinball dreams, fantasies, illusions


Oscar

Chaos engine

Leander


Monkey Island 1 and 2



Battle Squadron εκτος συναγωνισμου

Apidya

Robocod

Mr Nutz ολες οι μουσικες

Stardust

Jaguar XJ 220


Overdrive

Lionheart

Ruff'n'Tumble

και τωρα ολοι εσεις που τα εχετε ακουσει αυτα (spyros, shinobi, phil, other_reality, billy, hellraiser, Gyubrush, Leon, ειδικα ο kajwbtft και λοιποι), μπορειτε να σκεφτειτε κατι αντιστοιχο στις κονσολες? ρητορικη ερωτηση
Πολύ καλη η λίστα που εγραψες, χωρίς πλάκα. Εδώ με βρίσκετε σύμφωνο οτι το cartridge δεν κανει για samples.

To θέμα του ήχου όμως είναι λιγάκι περίεργο. Οτι ακούγεται καλά στον καθένα. Ym, ay, sid, pokey, paula, nes apu, τα λατρεύω ολα! Και να πω την αμαρτία μου, μερικά όπως το chuck rock, gods Jim power τα προτιμώ απο το FM του MD...

Υγ. Cannon fodder. Reggae μπλιαααχ!!! :P υπαρχει ενα jrpg στο SNES που τραγουδαει κι αυτό στην εισαγωγή. Δε θυμάμαι τίτλο όμως.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Προσέξτε παιδιά διότι...

...η παγίδα της απλοποίησης στα συγκριτικά του ήχου, με την μέτρηση των καναλιών, δεν ισχύει σε καμία περίπτωση:

Αν για παράδειγμα προγραμματίσουμε με κάποιο τρόπο δύο Amstrad CPC, να αναπαραγάγουν από κοινού ένα μουσικό κομμάτι, τα 3+3=6 κανάλια ήχου είναι δυνατόν να αποδώσουν καλύτερα από τα 4 κανάλια της Paula;

Ή για να πάμε σε πιο απτά παραδείγματα, αν προσθέσουμε στο cartridge του NES, το έξτρα -καλύτερο μάλιστα από το stock- τσιπάκι ήχου, που είχαν κάποια παιχνίδια, όπως το Castlevania 3, τα 8 κανάλια που θα έχει συνολικά το NES, θα αποδίδουν το ίδιο με τα 8 κανάλια του SNES ή καλύτερα από τα 6 κανάλια του Mega Drive; Αστεία πράγματα...
 
mike είπε:
Για αυτους που τα εχουν ακουσει και ξερουν
Chuck Rock εισαγωγικη μουσικη

κομα 1,2,3 ολα

Project X και τα δυο κομματια

SuperCars

Superfrog

Xenon 2


Turrican ολα, αλλα το 2 ειδικα

Apidya

Jim Power

Risky Woods

Traps'n'Treasures

Shadow of The Beast ολα, καλυτερα το 1 και το 3

Cardiaxx

Disposable Hero ειδικα η 3η πιστα

Battle Squadron

Unreal


Stormlord

Cybernoid 2

Amberstar

Lethal Excess - Wings of Death και τα δυο παιχνιδια


Xenon 2 καλα αυτο το ξερουν και οι αταραδες

Cannon Fodder προκαλω να ποσταρετε 1 παιχνιδι με αντιστοιχη εισαγωγικη μουσικη

Colonization ακομα και σημερα δεν εχω βρει κατι αναλογο, το παιχνιδι εχει 50 μουσικες, παραδοσιακες αμερικανικες μελωδιες

Blood Money

The First Samurai αλλα και the second samurai

Agony αυτο το ξερουν ολοι

Gods

Last action hero με πραγματικο heavy metal

Pinball dreams, fantasies, illusions


Oscar

Chaos engine

Leander


Monkey Island 1 and 2



Battle Squadron εκτος συναγωνισμου

Apidya

Robocod

Mr Nutz ολες οι μουσικες

Stardust

Jaguar XJ 220


Overdrive

Lionheart

Ruff'n'Tumble

και τωρα ολοι εσεις που τα εχετε ακουσει αυτα (spyros, shinobi, phil, other_reality, billy, hellraiser, Gyubrush, Leon, ειδικα ο kajwbtft και λοιποι), μπορειτε να σκεφτειτε κατι αντιστοιχο στις κονσολες? ρητορικη ερωτηση
Kajwbtfe Μιχαλη..Στην ερωτηση σου τωρα,σιγουρα οχι.Σε συνδυασμο μαλιστα με το 1084s το αποτελεσμα ειναι πανεμορφο.Θυμαμαι ιδιως οταν εχανες στο sotb 2 ειχε ενα απιστευτο κοματι!
 
kajwbtfe είπε:
Kajwbtfe Μιχαλη..Στην ερωτηση σου τωρα,σιγουρα οχι.Σε συνδυασμο μαλιστα με το 1084s το αποτελεσμα ειναι πανεμορφο.Θυμαμαι ιδιως οταν εχανες στο sotb 2 ειχε ενα απιστευτο κοματι!
[video=youtube;I-qaW2mLEsA]

:darkglasses:

Η Amiga στο σύνολο ήταν καλύτερη διότι ήταν και υπολογιστής (με multitasking)

Όσο για τα γραφικά, είχε 4096 χρώματα (έστω σε μερικά games) αλλά ήταν εκεί. Και φυσικά υψηλές αναλύσεις.

Οι κονσόλες από την άλλη είχαν άνεση στη κίνηση διότι σχεδιάστηκαν αρκετά χρόνια μετά ενώ η Amiga σχεδιαζόταν από το 82 και κυκλοφόρησε 2-3 χρόνια μετά. Αν και είχα κονσόλες ποτέ δε με ενθουσίασε ο ήχος τους. Στο MD με τπτ και το SNES είχε μόνιμα μουντάδα φίλτρου (μετά μετακόμισε στην εικόνα στο Ν64 :P )

Η Amiga μπορούσε όμως να σταθεί άνετα δίπλα τους.

Όσο για την Paula ήταν ένα chip θαύμα.

http://www.amiga.org/forums/showthread.php?t=54117

Φιλικά πάντα και κουβέντα να κάνουμε να περνά η ώρα :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η επιλογή μεταξύ PAULA και στα τσιπάκια YM του MD και SNES ειναι σαν να θέλεις να βγεις και να διαλέγεις μεταξύ ντουέτου Maria Callas-Giuseppe di Stefano και του πιανίστα τους και 6 τραγουδιστών που τραγουδάνε ταυτόχρονα όλοι μαζί σε σκυλάδικο :P
 
Όχι ρε συ Shinobi...

...όχι και YM το S-SMP του Kutaragi, είπαμε!

Θυμάμαι το Super Mario RPG του SNES και το παρακάτω θέμα -στο 44:08- που με είχε εντυπωσιάσει αρκετά:

[video=youtube_share;xFnwioqAbks]

Μου θύμισε μάλιστα πολύ το Comanche, ένα κομμάτι που έπαιξε στο soundtrack του Pulp Fiction...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
To ym (και όλα τα synth chips) είναι οργανο κι όχι κασετοφωνο! Πρεπει να είσαι μάγκας για να το κανεις να τραγουδίσει ;)
 
Η Amiga δεν μπορει να συγκριθει καν σε θεμα ηχου με τις κονσολες....ειναι κλασεις ανωτερη απο τα md/snes....η λιστα που ανεβασε ο Μιχαλης (Mike) ειναι ενα δειγμα των δυνατοτητων του Paula.....τωρα οσο αφορα τα γραφικα,αλλου ειναι καλυτερη amiga,αλλου οι κονσολες....αλλα μην ξεχναμε οπως ειπε και ο φιλος VincentAmiga η Amiga σχεδιαζοταν απο το 1982,την στιγμη που md/snes βγηκαν αρχες του 1990!Επισης η Amiga ειναι υπολογιστης,που σημαινει οτι εχει παραπανω δυνατοτητες απο μια απλη κονσολα...οπως το να τρεξει διαφορα χρησιμα προγγραματα,μουσικη, ακομα και να μπει στο internet (με καποιες επεκτασεις βεβαια)...ενω με την κονσολα περιοριζεσε μονο σε παιχνιδια.....γνωμη μου ειναι να μην απορηπτουμε ουτε τις κονσολες,ουτε τους υπολογιστες διοτι το καθε μηχανημα εχει τον δικο του χαρακτηρα
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ASiC είπε:
υπαρχει ενα jrpg στο SNES που τραγουδαει κι αυτό στην εισαγωγή. Δε θυμάμαι τίτλο όμως.
Το Tales of Phantasia μήπως; Eίχα εντυπωσιαστεί πολύ όταν το είχα εξομοιώσει (γύρω στο '98).

Κρίμα που απο υπόθεση δεν καταλάβαινα γρι, διότι το παιχνίδι ήταν (τότε) αμετάφραστο...

Τώρα, στα θέματα των χειριστηρίων, (καθώς και στο ότι είναι εξαρχής άνιση η σύγκριση κονσολών και υπολογιστών) είχα τοποθετηθεί στην πρώτη σελίδα του thread.

Στο θέμα δε του ήχου, υπάρχουν διάφορες απόψεις. Π.χ. υπάρχει κόσμος που κρίνει βασισμένος στον παράγοντα "νοσταλγία" (δηλαδή: αυτή τη μουσική άκουγα νέος, και όλες οι άλλες μου φαίνονται "κακές"). Βέβαια έτσι δεν μπορεί να γίνει αντικειμενική εκτίμηση του ποιός ήχος είναι καλύτερος.

Ενα πιό "ρεαλιστικό" σενάριο είναι η κρίση χωρίς τον παράγοντα "νοσταλγία". Για να το καταφέρουμε αυτό, πρέπει να συγκρίνουμε όπως κάναμε κάποτε, την εποχή που τα μηχανήματα ήταν "επίκαιρα".

Π.χ., για ποιό λόγο θεωρούσαμε ότι η μουσική του C64 ήταν καλύτερη απο εκείνη του Spectrum? H απάντηση είναι: επειδή η μουσική που έβγαζε το τσιπ του C64 ήταν σχετικά πιό κοντά σε αυτο που ονομάζουμε "πραγματικό" ήχο, δηλαδή ένα μουσικό κομμάτι με ποιότητα και "εύρος" που θα πλησίαζε όσο το δυνατόν πιό κοντά σε κάτι που θα ακούγαμε απο το στερεοφωνικό μας. (διαφορετικά, αν κρίνουμε με βάση την νοσταλγία και μόνο, ο spectrumάς μπορεί εύκολα να ισχυριστεί ότι "εγώ αυτή τη μουσική αγάπησα μικρός και μόνο αυτή ηχεί όμορφα στα αυτά μου. Αρα ο υπολογιστής μου έχει καλύτερο ήχο απο τον C64" !! :D )

Kρίνοντας λοιπόν *ρεαλιστικά* (αποκλείοντας τον παράγοντα "νοσταλγία"), μπορώ να πω ότι τον ήχο του Megadrive δεν τον βρήκα ποτέ ισάξιο του ήχου της Amiga. Μου φαινόταν πάντα πολύ "βραχνός" και κάπως "τσίγκινος", και άρα σαφώς κατώτερος.

Για τον ήχο του SNES, πραγματικά δυσκολεύομαι να πω με σιγουριά !! Βγάζει μεν πολύ καλή μουσική, αλλά και ο ήχος της Αmiga παραμένει σούπερ (και μέσω hardware που προϋπήρχε αρκετά χρόνια, πράγμα που δείχνει πόσο μπροστά απο την εποχή του ήταν το μηχάνημα αυτό).

Γενικά κλίνω προς Amiga μεριά, αλλά και πάλι το SNES έχει ορισμένες αρκετά ποιοτικές μελωδίες, οπότε δεν είμαι 100% σίγουρος... :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
XA-XA με το ποστ μου καταφερα να βαλω 3 ακομα ατομα να ποσταρουν υπερ της αμιγκα, τους Kajwbtfe, VincentAmiga, gamer9 !


Μου φαινεται πρεπει να επιστρετευτουν και αλλοι κονσολαδες να γινει η μαχη πιο δικαιη.
:D

Εμενα απο κονσολες αγαπημενη μουσικη ειναι ολα τα soundtrack απο τα sonic (OK το SonicCD δεν μετραει) ενω στην Α500 μου αρεσει πολυ το colonization, οι μουσικες ειναι γραμμενες για να δινουν την συναισθηματικη κατασταση που επικρατει σε συγκεκριμενα σημεια του παιχνιδιου, οπως οταν καιγεται ενα χωριο, οταν ανακαλυπτεις μια πηγη νεοτητας κτλ.

Το cannon fodder δεν εχει κατι πρωτοτυπο σαν συνθεση, απλα η καθαροτητα του sampling ειναι περα απο καθε συγκριση.

Γενικα οι ομιλιες (sampling) στην Α500 ηταν πολυ μπροστα απο τις κονσολες, αλλα οπως ξαναεγραψα "αυτα κοστιζουν σε ΚΒ" δεν θεωρω σωστο να κοψουν π.χ. γραφικα απο το DK για να βαλουν εναν γοριλλα να μιλαει, δεν χρειαζεται.
 
Ο λόγος που έγραψαν Μιχάλη είναι ότι στο θέμα ήχος δεν υπάρχει αμφισβήτηση κατά της αμίγκα. Αυτές τις μέρες παρόλο που δεν έχω κονσόλα,έβαλα πολλά κοινα με αμιγκα παιχνίδια των snes/md σε emulator για να τα δω...παρατήρησα πράγματι ότι είναι χειρότερα σε ήχο από την αμίγκα, αλλά πολλά από αυτά είχαν καλύτερη κίνηση και ίσως και καλύτερα χρώματα-γραφικά σε κάποια από αυτά. Δέχομαι ότι ένα παιχνίδι της σέγκα θα είναι πιο προσεγμένο a priori σε md! Το θέμα εδώ είναι το εξής: ο gamer δεν νοιάζεται για την δεδομένη ανωτερότητα του h/w της αμιγκα ή τις δυνατότητες των cartridges αλλά να παίζει τα παιχνίδια του στην καλύτερη μορφή τους. Σε αυτό προστίθεται και το οικονομικό οπότε αυτόματα αναιρείται σ 'ένα βαθμό το παραπάνω. Σήμερα ο gamer μπορεί να επιλέγει, τότε το ζύγιζε αναγκαστικά ανάλογα με την περίπτωση, τις ανάγκες και τα βιώματα του. Εγώ λοιπόν στην παραπάνω εξίσωση πάλι αμίγκα θα επέλεγα. Μου ταίριαζε περισσότερο σε αυτό που ήθελα αδέλφια κονσολάτοι...
 
spyros_s είπε:
έβαλα πολλά κοινα με αμιγκα παιχνίδια των snes/md σε emulator για να τα δω...παρατήρησα πράγματι ότι είναι χειρότερα σε ήχο από την αμίγκα
Όντως κανείς δε μπορεί ν' αμφιβάλει για την ανωτερώτητα στον ήχο της αμίγκα. Η σύγκριση όμως δεν είναι εντελώς δίκαιη (ίσως με το snes να είναι γιατί έχουν παρόμοιο hardware ήχου). Είναι σα να πας να συγκρίνεις το ίδιο τραγούδι παιγμένο απο τη μία απο κιθάρα και την άλλη απο τρομπέτα. Δε σημαινει οτι το ένα είναι καλύτερο απο το άλλο. Απλά διαφορετικά ακούγεται στο αυτί του καθενός. Σύγκριση στα ίσια, ναι, η αμίγκα πέρνει κεφάλι.

Αλλά πραγματικά θα ήθελα ν' ακούσω απο αμίγκα μουσική η οποία έχει γραφτεί για megadrive. Δε μπορώ να φανταστώ πως θα στρίμωχναν τα 10 κανάλια σε τέσσερα και την καθαρότητα του synth σε 8bit sampling. Παραδείγματα:

https://www.youtube.com/watch?v=bdvwVtZrgEE


Ειδικά το τελευταίο όταν το άκουσα πρώτη φορά, ανατρίχιασα!

Υγ. Κανένα απ' αυτά δεν χρησιμοποιεί το DAC
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Στο θέμα του ήχου χωράει πολύ κουβέντα… ρίξτε όμως μια ματιά σε αυτό (όσο έγκυρο μπορεί είναι)…

«One of the earliest home computers to make use of digital signal processing in the form of sampling was the Commodore Amiga in 1985. The computer's sound chip featured four independent 8-bit digital-to-analog converters. Developers could use this platform to take samples of a music performance, sometimes just a single note long, and play it back through the computer's sound chip from memory. This differed from Rally-X in that its hardware DAC was used to play back simplewaveform samples, and a sampled sound allowed for a complexity and authenticity of a real instrument that an FM simulation could not offer. For its role in being one of the first and affordable, the Amiga would remain a staple tool of early sequenced music composing, especially in Europe

«As home consoles moved into the fourth generation, or 16-bit era, the hybrid approach (sampled and tone) to music composing continued to be used. In 1988 theSega Mega Drive (Sega Genesis in the US) offered advanced graphics over the NES and improved sound synthesis features (also using a Yamaha chip, theYM2612),[19] but largely held the same approach to sound design. Ten channels in total for tone generation with one for PCM samples were available in stereoinstead of the NES's five channels in mono, one for PCM. As before, it was often used for percussion samples, or "drum kits" (Sonic the Hedgehog 3). The 16-bit Sega referred to was the CPU and should not be confused with 16-bit sound samples. The Genesis did not support 16-bit sampled sounds. Despite the additional tone channels, writing music still posed a challenge to traditional composers and it forced much more imaginative use of the FM synthesizer to create an enjoyable listening experience.»

«The evolution also carried into home console video games, such as the release of the Super Famicom in 1990, and its US/EU version SNES in 1991. It sported a specialized custom Sony chip for both the sound generation and for special hardware DSP. It was capable of eight channels of sampled sounds at up to 16-bit resolution, had a wide selection of DSP effects, including a type of ADSR usually seen in high end synthesizers of the time, and full stereo sound.»

http://en.wikipedia.org/wiki/Video_game_music

Αν συγκρίνουμε τα τεχνικά χαρακτηρίστηκα, το SNES είναι το καλύτερο….ύστερα από 5 χρόνια...

Στο άρθρο δεν είδα να αναφέρει συχνότητες δειγματοληψίας (28khz με 8bit δείγματα για την Amiga με χρήση DMA, 36khz με 16bit δείγματα για SNES)

Πάντως όλα είχαν τις δυνατές στιγμές τους!
 
Πίσω
Μπλουζα