Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

Παιδιά, το κουράζουμε λίγο, κυματομορφές υπάρχουν παντού, ο ήχος έτσι είναι....κυματιστός ! Τώρα να το κάνουμε FM vs Sample based θα το κάψουμε το μυαλό μας, δεν υπάρχει ! Εξάλλου ο gamer λίγο ενδιαφέρεται για το πώς φτάνει ο ήχος στα αυτιά του, το θέμα είναι ΤΙ φτάνει. Το μόνο που μπορώ να σχολιάσω παραπάνω, είναι το γεγονός του οτι στις κονσόλες (τελοσπάντων στα FM chips) ο ήχος είναι real-time synthesized, σε αντίθεση με το pre-recorded sample based της Amiga. Βίτσια είναι αυτα, και τα δυο έχουν τα καλά τους, αναμφισβήτητα όμως τα samples με κερδίζουν γιατί είναι πιο γεμάτα τα tracks, και ας είναι με λιγότερα κανάλια. Κάπου είχα αναφέρει την ιστορία με το Sonic 3, όπου ο Michael Jackson είχε δώσει μουσικές του, αλλα στο τέλος τις ανέσυρε γιατί είχε θέμα με την ποιότητα του FM στο MD.
 
Μάλιστα, έτσι απλά είναι διαφορετικές κυματομορφές και τελείωσαμε, η Amiga είναι μετεξέλιξη του AY γιατί παίζει κυματομορφές αλλά επίσης η Amiga παίζει ηχογραφημένες κυματομορφές λες και δε το ξέραμε τόση ώρα που γράφουμε ότι παίζει samples. Επίσης το midi είναι interface, δηλαδή όταν κατεβάζω κομματάκια midi για το κινητό ή το pc κατεβάζω καλώδια και interface αλλά δε το ήξερα.

Τουλάχιστον έγραψες ότι το AY βγάζει square wave κάτι είναι κι αυτό. Πόσο βλάκας ήμουν, ευτυχώς που έμαθα πλέον.
 
Other_Reality είπε:
τα samples με κερδίζουν γιατί είναι πιο γεμάτα τα tracks, και ας είναι με λιγότερα κανάλια.
Όταν λέμε "λιγότερα κανάλια" εννοούμε πάντα hardware. Ενα μονοκάναλο dac μπορεί μπορεί να παίξει ολοκληρη συμφωνική ορχήστρα. Πως; Προ-ηχογραφημένη φυσικά! Εδώ έρχεται η αμίγκα με τη δισκέττα της να έχει έτοιμες samplaρισμένες συγχορδίες να παίζουν απο ένα κανάλι που αν έπρεπε να γινόταν η σύνθεσή τους σε πραγματικό χρόνο θ' απαιτούνταν 3> hardware κανάλια.

[edit] χαρακτηρισμοί [/edit]
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
Tην πατησες και εσυ : δεν μιλαμε για emulators και ολες τις ρυθμισεις βελτιωσης που δινει το pc σου, μιλαμε για πραγματικα μηχανηματα. Βαλε σε μια τηλεοραση ενα πραγματικο MD/SNES και μετα συγκρινε τον ηχο απο μια πραγματικη αμιγκα.
σε ήχο η αμίγκα είναι καλύτερη ξεκάθαρα οπότε δεν μπορώ να την πατήσω εκεί.

Αναφέρθηκα σε μερικά παιχνίδια και την κίνηση που είδα εκτός από τα γραφικά που μου φάνηκε καλύτερη!

Εγώ δηλώνω αμιγκάς και αντι ατάρι στ! Κάποια πράγματα δεν αλλάζουν! :) :p (Που είσαι Dino ν' απαντήσεις...)
 
Τέτοιες μέρες που είναι να μη τσαντιζόμαστε μάγκες, απλά να το δούμε σαν αστεία κόντρα. ;)
 
Ym 2612

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Yamaha_YM2612

είναι μια πετσοκομενη έκδοση του 2608

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Yamaha_YM2608

Το οποίο είναι διάδοχος του 2203

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Yamaha_YM2203

The YM2203 itself has the following features:

Three concurrent FM channels (voices)

Four operators per channel

Two interval timers

Mono sound internal implementation of Yamaha's YM2149F SSG chip

The SSG module implemented the YM2149F's three SSG channels and dual GPIO ports

Το οποίο 2149 είναι παραλλαγή του 8910

http://en.m.wikipedia.org/wiki/General_Instrument_AY-3-8910

Δε το παίζω παντογνωστης αλλά επειδή μου αρέσει το sid και ο 2149 έχω διαβάσει δύο πράγματα.
 
Δεν ξέρω, από το MD μπορεί να έχει καλύτερο ήχο, το SNES όμως δεν το φτάνει με τίποτα. Ακόμα και το Super Turrican έχει πιο καθαρό και διαυγή ήχο από το Turrican 3 της Amiga. Παρόλα αυτά στο συγκεκριμένο παιχνίδι προτιμώ τον κάπως πιο βραχνό ήχο της Amiga γιατί έτσι ακούγεται λίγο πιο industrial φάση που εμένα μου αρέσει.
 
Mike

Για ποια nintendιαση μιλας; amigιαση θες να πεις μαλλον. Ποιες αναλογιες; Απο ποιον; Και ποτε; Πως δηλαδη; Με την amiga που την πουλουσαν που; Στο κεντρο Αθηνα - Θεσσαλονικη και δεκα ρομαντικοι στην υπολοιπη Ελλαδα; Εχεις ιδεα που υπηρχε διαθεσιμο προς πωληση το Nes / Master system και το Snes / Mega Drive; Απο τα λεγομενα σου, μαλλον οχι.

Ποιος εφερε 60.000-80.000 κομματια στην Ελλαδα; Τοσες μερες ρωταω ποιος στο καλο αντιπροσωπευε την Commodore για περισσοτερους απο εξι μηνες και απαντηση δεν παιρνω.

Για το Nes δεν χρειαζεται να μπω σε καμια προσωπικη επιθεση, ειτε δεν ασχοληθηκες με τον χωρο απο τοτε, ειτε εχεις πλασει μυθοπλαστικα στοιχεια για την δικη σου πραγματικοτητα. Ενημερωτικα, παιζει και να εκανε 5000 πωλησεις το μηχανημα ΜΟΝΟ απο το Μινιον σε ολη την ζωη του. Αλλα ναι, πως να συγκριθει το Nes που υπηρχε πωληση παντου, με την amiga που την εβρισκες κυριως στα απολυτως εξιδικευμενα καταστηματα του κεντρου. Βγαζει απολυτο νοημα κατι τετοιο.

Και γιατι βλεπω ξανα και ξανα το 5% που εβαλες στο Nes και το <10% που εβαλες στην Amiga CD32. Οι κυριοι πωλητες στην Ελλαδα του CD32 απο hardware software ηταν το teleclub και το infoworld. Επειδη συχναζα στο πρωτο, αλλα και επειδη εχω μιλησει με ανθρωπους απο το δευτερο, οι πωλησεις του CD32 ηταν χαλια. Γιαυτο και δεν εβρισκες παιχνιδια πουθενα πολυ γρηγορα. Το που ειχε <10% ποσοστα στην αγορα θα ειναι σε καποιο βιβλιο για ανεκδοτα με βιντεοπαιχνιδια φανταζομαι.

Phil_vr

Συγνωμη κιολας φιλε μου, αλλα συζητω μαζι σου ευθυμα και ας διαφωνω καθετως με αυτο που ισχυριζεσαι (περι κουμπιων συγκεκριμενα) διχως να δυσανασχετω, σεβομενος πληρως το οτι ειναι αποψη σου. Ουτε μειωσα κατηγοροντας τους κατοχους amiga για τιποτα, ουτε ομως κατεκρινα τα λεγομενα σου. Δεν ντρεπομαι για τιποτα απο αυτα που εχω γραψει στο θεμα, λυπαμαι ομως που ο διαλογος σου απεναντι μου αλλα και των κονσολαδων γενικοτερα πηρε προβλητικη και απαξιωτικη χρεια. Τι ακριβως να πω για το Mario World και το Sonic 3; Περαν τη επιτυχιας και αποδοχης τους, επιρεασαν τοσο τις συνεχειες τους, οσο και και ποσα αλλα παιχνιδια. Τι ακριβως επιρεασαν θετικα παιχνιδια-σταθμοι της amiga οπως τα agony και shadow of the beast;

Shinobi

Καλα εδω μιλαμε για την κουλτουρα-προσφορα του elfmania, δεκα-δεκαπεντε ολακαιρα frames per second και κινηση αεροστατου στους χαρακτηρες. Και ασπρομαυρο να ηταν το eternal champions, παλι καλυτερο παιχνιδι θα ηταν. Οπως και παραμενει. Λατρευω παντως οταν διαβαζω για την ανωτεροτητα του ηχου των παιχνιδιων στην amiga, οταν τα μισα της παιχνιδια με καλο ηχο ειτε ειναι κατω του μετριου, και οταν τα αλλα μισα τους λειπει μουσικη η και ειδικα εφφε σε σχεση με τα αντιστοιχα των Snes / Mega Drive. Ευτυχως που δεν ειχαμε τεχνολογικα ανωτερα συστηματα, συγκριση παντα με την amiga, και ειχαμε ΚΑΙ καλα παιχνιδια, ΚΑΙ με καλη μουσικη, ΚΑΙ με ειδικα εφφε.

Τελος, επιλεξτε για ποια amiga μιλαμε.. Εξαρχης ξεκαθαρισα πως μιλαμε για την 500αρα. Τωρα ξαναπηγε στην 1200αρα. Να βαλουμε και τα Saturn / Nintendo 64 να τελειωνουμε;

Και αφου υπηρξε σαφεις επιτυχια με τις συγκρισεις των καλυτερων τιτλων της amiga, με καλους τιτλους των Snes / Mega Drive, θα συνεχισουμε και σημερα, βλεποντας και παλι την ανωτεροτητα των κονσολων μας μπροστα στα ερασιτεχνικου επιπεδου παιχνιδια της amiga.

Teenage mutant ninja turtles - Amiga

https://www.youtube.com/watch?v=3dL8CxwIIss

Μια μεταφορα του πολυ καλου Nes τιτλου. Αν και το υπερμηχανημα amiga ειναι περιπου πενηντα φορες ισχυροτερο απο το ποταπο (και με μολις 5000 πωλησεις στην Ελλαδα συμφωνα με τις φημες!) Nes, καταφερνει να εχει ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ κινηση, καθως και να του λειπουν πολλα ειδικα εφφε απο τον ηχο! Δυστηχως η ανωτερη καρτα ηχου δεν εσωσε την κατασταση ουτε και εδω. Τα γραφικα οντως ειναι καλυτερα απο το Nes, αλλα θυμιζουν περισσοτερο το 8bit pc engine, παρα ενα σοβαρο και ανωτερο υπολογιστη, οπως η amiga.

Teenage mutant ninja turtles: Turtles in time / The hyperstone heist Snes / Mega Drive

Η συνεχεια του πολυ καλου street basketball, ακομα πιο ανανεωμενο. Τεραστιοι χαρακτηρες, αψογη κινηση, ηχος και μουσικη, αφθονο διασκεδαση και γελιο. Εκει που κανεις θα πιστευε πως το 2x2 αρχισε και τελειωσε με το nba jam, το barkel shut up an jam 2 μας διεψευσε ευχαριστα.

Μια ερωτηση προς τους κατοχους και φιλους της amiga. Αφου οντως εχει το μηχανημα καλα παιχνιδια, γιατι επαναλαμβανετε καθε τρεις γραμμες το kick off και κατω του μετριου τιτλους οπως το agony και το shadow of the beast;
 
Imgema είπε:
Δεν ξέρω, από το MD μπορεί να έχει καλύτερο ήχο, το SNES όμως δεν το φτάνει με τίποτα. Ακόμα και το Super Turrican έχει πιο καθαρό και διαυγή ήχο από το Turrican 3 της Amiga. Παρόλα αυτά στο συγκεκριμένο παιχνίδι προτιμώ τον κάπως πιο βραχνό ήχο της Amiga γιατί έτσι ακούγεται λίγο πιο industrial φάση που εμένα μου αρέσει.
Το SNES όντως έχει φοβερό ήχο και το super turrican πολύ καλό, το μόνο που με χαλάει είναι το φίλτρο του (προσωπικό γούστο). Είναι σαν να έχεις μόνιμα το φίλτρο της paula ανοιχτό.

Έχω φτιάξει scart για lcd tv στο SNES και custom equalizer και το εξαφανίζω.

Δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης πιστεύω σε ένα παιχνίδι το οποίο είναι λογικά enhanced remake αν και δε νομίζω με οποιοδήποτε trick η amiga να ξεπερνούσε το snes στη κίνηση. Το μαγικό στην amiga είναι τα tricks που έκαναν οι coders και ξεπερνούσαν το hardware limitation (πχ Jim Power)
 
Getta Robo είπε:
Teenage mutant ninja turtles: Turtles in time
Aς γίνω κι εγώ λίγο γραφικός σαν μερικούς εδώ μέσα :p

Πιο εύκολα θα πίστευα ότι κέρδισες το lotto δύο φορές συνεχόμενες παρά το ότι αυτή η παιχνιδάρα τρέχει στην Amiga. Γραφικά, animation, ήχος (ανώτερος και από το Arcade στην μουσική), άψογος έλεγχος (καλύτερος και από το arcade) με πάρα πολλές κινήσεις για το είδος του παιχνιδιού (εδώ θέλει πολλά κουμπιά, sorry παίδες).

Απίστευτο παιχνίδι από τον κολοσσό Konami (τους παλιο-χαρτογιακάδες!). Τέτοια παιχνιδάρα στην Amiga δεν είδα ποτέ ούτε εγώ ούτε κανένας. Θυμάμαι πόσο πολύ με πώρωνε η μουσική, οι φωνές των Turtles όταν τελείωναν το combo, το χάος από sprites, τα δυνατά ηχητικά εφέ των χτυπημάτων που έλιωνε τα ηχεία. Παιχνίδια πωρωτικά, να πρέπει να κάνεις κάτι άλλο σημαντικό και να προτιμάς να παίξεις, όχι απλά για να σκοτώνεις την ώρα σου γιατί δεν έχεις τι να κάνεις....
 
ωραία τα κονσολοπαίχνιδα που βάλατε. Ειδικά τα μπασκετάκια στην εποχή τους θα μετράγανε πολύ...απλά αυτό το τρένο στο δεύτερο τον ατέλειωτο είχε....περίμενα να περάσει και τίποτα! :)
 
Δε παίζεστε ρε, ο getta robbo παρόλο το epic fail που λέγεται eternal champions συνεχίζει το ίδιο τροπάριο, πόσο παιχνιδάρα είναι κλπ. Συγκρίνεις παιχνίδια του 1989 όπως το μπάσκετ της αμιγκα και κάποια κακά παιχνίδια με παιχνίδια του 1995 για σνες, φυσικά βάζεις παιχνίδια της konami που είχε τη φήμη ότι έβγαλε τα καλύτερα παιχνίδια για το μηχανάκι αυτό. Εχεις σκεφτεί ότι μπορεί κανείς να μην ήθελε να παίζει με χελωνονιντζάκια ή στρουμφάκια.

Ο άλλος λέει ότι το τσιπ του md είναι ανώτερο γιατί κάνει σύνθεση ενώ οι άλλοι κάνουν φωτοσύνθεση, ο επόμενος το midi είναι λέει interface δεν είναι μουσική, μόλις τελειώσουν τα επιχειρήματα οι χαρακτηρισμοί δίνουν και παίρνουν για όποιο δε συμφωνεί με όσα λέμε, ενώ υπάρχει και ένας άλλος που γελάει όπως το φτιαχτό κοινό στα αμερικάνικα σόου.

:burn:
 
Shinobi είπε:
Εχεις σκεφτεί ότι μπορεί κανείς να μην ήθελε να παίζει με χελωνονιντζάκια ή στρουμφάκια
Ναι γιατί ήταν πολύ άντρας και προτιμούσε το Superfrog ή το Rainbow Islands :p

Παρεμπίπτοντος, εγώ στην ζωή μου να είδα 2 ή 3 επεισόδια του καρτούν. Ποτέ δεν μου άρεσε ιδιαίτερα. Αλλά το παιχνίδι είναι από τα αγαπημένα μου στο SNES.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Imgema είπε:
Aς γίνω κι εγώ λίγο γραφικός σαν μερικούς εδώ μέσα :p
Πιο εύκολα θα πίστευα ότι κέρδισες το lotto δύο φορές συνεχόμενες παρά το ότι αυτή η παιχνιδάρα τρέχει στην Amiga. Γραφικά, animation, ήχος (ανώτερος και από το Arcade στην μουσική), άψογος έλεγχος (καλύτερος και από το arcade) με πάρα πολλές κινήσεις για το είδος του παιχνιδιού (εδώ θέλει πολλά κουμπιά, sorry παίδες).

Απίστευτο παιχνίδι από τον κολοσσό Konami (τους παλιο-χαρτογιακάδες!). Τέτοια παιχνιδάρα στην Amiga δεν είδα ποτέ ούτε εγώ ούτε κανένας. Θυμάμαι πόσο πολύ με πώρωνε η μουσική, οι φωνές των Turtles όταν τελείωναν το combo, το χάος από sprites, τα δυνατά ηχητικά εφέ των χτυπημάτων που έλιωνε τα ηχεία. Παιχνίδια πωρωτικά, να πρέπει να κάνεις κάτι άλλο σημαντικό και να προτιμάς να παίξεις, όχι απλά για να σκοτώνεις την ώρα σου γιατί δεν έχεις τι να κάνεις....
Οπως τα λες φιλε Imgema. Να ειμαι ομως ειλικρινης, αδικησα εδω τους φιλους της amiga. Που να δουνε τετοια παιχνιδαρα οι αμοιροι, με fire+ice και με traps n' treasures την βγαζανε λιτα οι φιλοι μας. Ισως επρεπε να βαλω την υπερ-παιχνιδαρα ninja warriors, οπου δεν παιζει διπλο και θα ειχανε καποιο πολυ μικρο σημειο συγκρισης σε κατι. Κριμα γιαυτους, οι απανθρωποι χαρτογιακαδες βγαζανε παιχνιδαρες μονο για τα θυματα που αγοραζανε (ακους εκει πραγματα!!!) τα παιχνιδια τους, δεν ειχαμε εμεις τοτε την πολυτελεια να προμηθευομαστε απο τον τυπα με το ενα ματι και το γατζο στο χερι, παιχνιδια με το κιλο... Τι δυστηχισμενα βιντεοπαιχνιδοπαιδικα χρονια που ειχαμε και εμεις!

Shinobi είπε:
Δε παίζεστε ρε, ο getta robbo παρόλο το epic fail που λέγεται eternal champions συνεχίζει το ίδιο τροπάριο, πόσο παιχνιδάρα είναι κλπ. Συγκρίνεις παιχνίδια του 1989 όπως το μπάσκετ της αμιγκα και κάποια κακά παιχνίδια με παιχνίδια του 1995 για σνες, φυσικά βάζεις παιχνίδια της konami που είχε τη φήμη ότι έβγαλε τα καλύτερα παιχνίδια για το μηχανάκι αυτό. Εχεις σκεφτεί ότι μπορεί κανείς να μην ήθελε να παίζει με χελωνονιντζάκια ή στρουμφάκια.
Δυστηχως το eternal champions ειχε και φοβερους χαρακτηρες, και μουσικη, και κινησεις των παικτων, αλλα και κινηση. Μακαρι να ειχαμε και εμεις ξυλικι με 10 frames αλλα αυτα ηταν γνωρισμα μονο σε υπερσυστηματα οπως η amiga.. Τεραστιο κριμα οπου και τα δυο παραδειγματα σου στη πραγματικοτητα εχουν δει πολυ καλα παιχνιδια, μακαρι να επαιζα bubba n stix, oscar, ruff n tumble αλλα που να δουμε εμεις τετοια "μεγαλιστικα" αριστουργηματα.. Με κατι τιποτενια Shinobi και Metroid την βγαζαμε οι καταπονεμενοι. Τρεχανε και με φυσιολογικη κινηση, στα 30 frames περιπου, σε κουραζε τοσηαληθοφανεια! Και αυτοι οι απαραδεκτοι της konami, καλα τους ξερουμε. Κατι παλιοχαρακτηρες της capcom, square και rare κανανε την βρωμοδουλεια..

Παρεπιπτωντος, δεν βρηκα καλυτερο μπασκετακι να βαλω. Τα αλλα ηταν στη νοοτροπια του kick off και τα υπολοιπα μοιαζουν με κακο atari 2600 αστειο.

Οι χαρτογιακαδες της Nintendo / Sega θα φταινε και γιαυτο!
 
spyros_s είπε:
σε ήχο η αμίγκα είναι καλύτερη ξεκάθαρα οπότε δεν μπορώ να την πατήσω εκεί.Αναφέρθηκα σε μερικά παιχνίδια και την κίνηση που είδα εκτός από τα γραφικά που μου φάνηκε καλύτερη!

Εγώ δηλώνω αμιγκάς και αντι ατάρι στ! Κάποια πράγματα δεν αλλάζουν! :) :p (Που είσαι Dino ν' απαντήσεις...)
Εδώ είμαι Σπύρο, και παρακολουθώ το thread χωρίς να παρεμβαίνω, γιατί την τελευταία φορά που το έκανα, κλείδωσε για 2-3 βδομάδες... :p
 
Getta Robo είπε:
Με κατι τιποτενια Shinobi και Metroid την βγαζαμε οι καταπονεμενοι. Τρεχανε και με φυσιολογικη κινηση, στα 30 frames περιπου, σε κουραζε τοσηαληθοφανεια!
Ποια 30... λίγα λες. 50fps στα Pal και 60 στα NTSC. Γιατί οι κονσολάδες είχαμε την ατυχία το 99% των παιχνιδιών μας να σκρολλάρουν με όσα fps "αντέχει" η τηλεόρασή μας. Oχι μόνο στα 16bit αλλά και στα 8bit, ακόμα και στο Atari 2600. Και αν ένα παιχνίδι έτρεχε με λιγότερα (πχ 20 ή 30) έκαναν μπαμ ότι είχαν πρόβλημα. Βλέπεις τι κάνουν τα υψηλά standards? Παίξε λίγο κάποιο Sonic παιχνίδι στο MD και μετά παίξε Sonic Spinball να δεις διαφορά! Κι όμως ένα παιχνίδι με το frame rate του Spinball (30fps περίπου) θα ήταν μια χαρά στην Amiga!

Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι και στην Amiga δεν υπήρχαν πολλά που έτρεχαν στα 50fps. Θέλω να πιστεύω ότι ήταν τα περισσότερα. Απλά όταν τύχαινε ένα αργό παιχνίδι οι users δεν είχαν τόσο πρόβλημα λόγω των χαμηλών standard που είχαν από τα 8bit homes.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η λέξη midi σημαίνει Musical Instrument Digital Interface, αλλά είναι σαφές από τη συζήτηση ότι αναφέρομαι στο μουσικό format midi που ναι, υπάρχει και αυτό.
 
Πωωω μιλάμε για έχθρα ε? χαχαχα
 
Πίσω
Μπλουζα