Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

Προσωπικά, επειδή έχω ιδιαίτερη αδυναμία στη μουσική, ψηφίζω Amiga δαγκωτό, γιατί μου έχουν τυπωθεί στα εγκεφαλικά κύτταρα άπειρες μελωδίες. Δεν είναι μόνο θέμα hardware, είναι και ταλέντου, και ίσως οι σκανδιναβικοί ηλεκτρονικοί πειραματισμοί, μαζί με την επιρροή του Acid house και λοιπών underground ρευμάτων, περάστηκαν περισσότερο στην Amiga, όπως έχω ξαναπεί βοήθησε το γεγονός οτι μιλάμε για home με μεγάλη demoscene. Cracktros, demos, music disks, απειρο υλικό εκτός απο παιχνίδια, ατελείωτες μουσικές που με ώθησαν στο να λατρευω την ηλεκτρονική μουσική, και να ξεκινήσω να φτιάχνω και ο ίδιος, με πρώτο εργαλείο την Amiga φυσικά ! Τα κανάλια και τα sampling rates δεν είναι παρα τεχνικές ευκολίες, η μουσική πρέπει να έχει ψυχή και ένταση !

Η λίστα του mike είναι πολύ καλός μπούσουλας (γερο-μεταλλά, cardiaxx ε ;) , μπορώ να προσθέσω άλλα τόσα (Full Contact, Ghouls and Ghosts, Led Storm, Ilyad, Puzznio, Time Lock, Sly Spy, Blastar, Alien Target, Hybris, Final Fight (εδώ κερδίζει μέχρι και το arcade), Total Recall, Shockwave, Double Dragon 3...)

Δεν σημαίνει όμως οτι στις κονσόλες δεν υπήρχαν μουσικάρες, Κάθε άλλο. Όπως είπε ο Asic

Πρεπει να είσαι μάγκας για να το κανεις να τραγουδίσει
Yπήρχαν τέτοιοι μάγκες, όπως ο Chris Huelsbeck, και φυσικά ο Tim Follin. Aκούστε κομμάτι που έγραψε για Mega Drive, για ένα παιχνίδι που όμως δεν κυκλοφόρησε ποτέ.

 
Other_Reality είπε:
Yπήρχαν τέτοιοι μάγκες, όπως ο Chris Huelsbeck, και φυσικά ο Tim Follin. Aκούστε κομμάτι που έγραψε για Mega Drive, για ένα παιχνίδι που όμως δεν κυκλοφόρησε ποτέ.
Έχω βάλει link με ολόκληρο το soundtrack του time trax σε πολύ καλύτερη ποιότητα απο πραγματικό md1 στο προηγούμενο post μου :)
 
spyros_s είπε:
Αυτές τις μέρες παρόλο που δεν έχω κονσόλα,έβαλα πολλά κοινα με αμιγκα παιχνίδια των snes/md σε emulator για να τα δω...
Tην πατησες και εσυ : δεν μιλαμε για emulators και ολες τις ρυθμισεις βελτιωσης που δινει το pc σου, μιλαμε για πραγματικα μηχανηματα.

Βαλε σε μια τηλεοραση ενα πραγματικο MD/SNES και μετα συγκρινε τον ηχο απο μια πραγματικη αμιγκα.
 
mike είπε:
Tην πατησες και εσυ : δεν μιλαμε για emulators και ολες τις ρυθμισεις βελτιωσης που δινει το pc σου
Κι όμως οι emulators και οι "καρτες" ήχου, μόνο ζημιά κάνουν! Πρώτα απ'όλα, κανένας ΜΑ ΚΑΝΕΝΑΣ emulator δεν μπορεί να εξομοιώσει chip ήχου σωστά, ειδικά τα synth chips. Και τα σαπια DAC's που έχουν τα pc, χειροτερεύουν τα πράγματα ακόμα περισσότερο.
 
ASiC είπε:
Έχω βάλει link με ολόκληρο το soundtrack του time trax σε πολύ καλύτερη ποιότητα απο πραγματικό md1 στο προηγούμενο post μου :)
Κακώς που δεν πάτησα τα links σου τότε ! Όπως και να έχει, μιλάμε για ακυκλοφόρητο παιχνίδι, οπότε δεν έχει παιχτεί ποτέ σε κανονικό MD. Δεν γνωρίζω πως παίζει -εάν παίζει- με κάποιο flashcart.

Τώρα σχετικά με τα emulators, πιστευω πως έχει ένα δίκιο ο Asic. Στο τομέα του ήχου, και μόνο όμως. Εκεί είναι δύσκολη η εξομείωση, και δεν είναι πάντοτε πιστή. Σε κάθε αλλη περίπτωση (animation, χρώματα, scanline filtering -hq,2hq, Super Eagle κλπ) οι emus κολακευουν τις 16bit κονσόλες, αντίθετα με την περίπτωση της Amiga, που ενώ η εξομείωση είναι πλέον πολύ αναπτυγμένη, δεν μπορεί να εξομειωθεί σωστά η απεικόνιση όπως σε ένα 1084, ειδικά σε περιπτώσεις interlaced εικόνων και το flickering του HAM mode. Aυτά είναι σχετικά τώρα, απλώς απο προσωπική εμπειρία αυτό βλέπω, δηλ. όταν βάζω το Mega Drive με RGB scart (άριστης ποιότητας) σε αντίστοιχη CRT οθόνη, δεν παίρνω το αποτέλεσμα που παίρνω απο το Xbox π.χ στην ίδια οθόνη, πάλι με RGB scart. Ιδιαίτερα αν βάλω το Xbox με component στα 720p και ενεργοποιήσω scanlines σε LCD οθόνη, εκεί τα πράγματα είναι ακόμη πιο "σκούρα" για το πραγματικό Mega Drive.

Μια παράμετρος που ξεχνάμε επίσης, είναι αυτή των PAL κονσολών. Τα παιχνίδια στο MD και στο Snes, ιδιαίτερα τα πιο δημοφιλή, είχαν φτιαχτεί για 60hz και full screen, κάτι που δεν ισχύει στις PAL εκδόσεις, με τα αντίστοιχα games να τρέχουν πιο αργά και με borders. Στην Amiga δεν υπήρχαν τέτοιοι περιορισμοί, αντίθετα, περισσότερο παιδευονταν οι Αμερικάνοι για να βρούν σωστά NTSC παιχνίδια για τα συστήματά τους, ενώ υπήρχε η δυνατότητα αλλαγής του refresh rate απο boot menu.
 
ASiC είπε:
Όντως κανείς δε μπορεί ν' αμφιβάλει για την ανωτερώτητα στον ήχο της αμίγκα. Η σύγκριση όμως δεν είναι εντελώς δίκαιη (ίσως με το snes να είναι γιατί έχουν παρόμοιο hardware ήχου). Είναι σα να πας να συγκρίνεις το ίδιο τραγούδι παιγμένο απο τη μία απο κιθάρα και την άλλη απο τρομπέτα. Δε σημαινει οτι το ένα είναι καλύτερο απο το άλλο. Απλά διαφορετικά ακούγεται στο αυτί του καθενός. Σύγκριση στα ίσια, ναι, η αμίγκα πέρνει κεφάλι.
Αλλά πραγματικά θα ήθελα ν' ακούσω απο αμίγκα μουσική η οποία έχει γραφτεί για megadrive. Δε μπορώ να φανταστώ πως θα στρίμωχναν τα 10 κανάλια σε τέσσερα και την καθαρότητα του synth σε 8bit sampling. Παραδείγματα:

https://www.youtube.com/watch?v=bdvwVtZrgEE

ASiC, σήμερα είχα σκοπό να γράψω για το batman and robin. Είναι ένα state of the art game πολύ ανώτερο του SNES και φανταστικό ήχο. Πιστεύω πως είναι το Shadow of the beast του megadrive!
 
Η μουσική στις κονσόλες σίγουρα (99%) είναι μια μετεξέλιξη του παλιού τσιπ ay-8910, ο ήχος έχει την ίδια χροιά, είναι πλαστικός σαν να ακούς midi. Παρόμοια μουσική έβγαζαν κάτι παιδικά keyboard που θυμάμαι. Τώρα αν μπορούσε να έχει πολύ καλά samples αλλά ποτέ δεν είχε αυτό είναι ένα άλλο θέμα.
 
billy είπε:
Το Tales of Phantasia μήπως; Eίχα εντυπωσιαστεί πολύ όταν το είχα εξομοιώσει (γύρω στο '98).Κρίμα που απο υπόθεση δεν καταλάβαινα γρι, διότι το παιχνίδι ήταν (τότε) αμετάφραστο...

Τώρα, στα θέματα των χειριστηρίων, (καθώς και στο ότι είναι εξαρχής άνιση η σύγκριση κονσολών και υπολογιστών) είχα τοποθετηθεί στην πρώτη σελίδα του thread.

Στο θέμα δε του ήχου, υπάρχουν διάφορες απόψεις. Π.χ. υπάρχει κόσμος που κρίνει βασισμένος στον παράγοντα "νοσταλγία" (δηλαδή: αυτή τη μουσική άκουγα νέος, και όλες οι άλλες μου φαίνονται "κακές"). Βέβαια έτσι δεν μπορεί να γίνει αντικειμενική εκτίμηση του ποιός ήχος είναι καλύτερος.

Ενα πιό "ρεαλιστικό" σενάριο είναι η κρίση χωρίς τον παράγοντα "νοσταλγία". Για να το καταφέρουμε αυτό, πρέπει να συγκρίνουμε όπως κάναμε κάποτε, την εποχή που τα μηχανήματα ήταν "επίκαιρα".

Π.χ., για ποιό λόγο θεωρούσαμε ότι η μουσική του C64 ήταν καλύτερη απο εκείνη του Spectrum? H απάντηση είναι: επειδή η μουσική που έβγαζε το τσιπ του C64 ήταν σχετικά πιό κοντά σε αυτο που ονομάζουμε "πραγματικό" ήχο, δηλαδή ένα μουσικό κομμάτι με ποιότητα και "εύρος" που θα πλησίαζε όσο το δυνατόν πιό κοντά σε κάτι που θα ακούγαμε απο το στερεοφωνικό μας. (διαφορετικά, αν κρίνουμε με βάση την νοσταλγία και μόνο, ο spectrumάς μπορεί εύκολα να ισχυριστεί ότι "εγώ αυτή τη μουσική αγάπησα μικρός και μόνο αυτή ηχεί όμορφα στα αυτά μου. Αρα ο υπολογιστής μου έχει καλύτερο ήχο απο τον C64" !! :D )

Kρίνοντας λοιπόν *ρεαλιστικά* (αποκλείοντας τον παράγοντα "νοσταλγία"), μπορώ να πω ότι τον ήχο του Megadrive δεν τον βρήκα ποτέ ισάξιο του ήχου της Amiga. Μου φαινόταν πάντα πολύ "βραχνός" και κάπως "τσίγκινος", και άρα σαφώς κατώτερος.

Για τον ήχο του SNES, πραγματικά δυσκολεύομαι να πω με σιγουριά !! Βγάζει μεν πολύ καλή μουσική, αλλά και ο ήχος της Αmiga παραμένει σούπερ (και μέσω hardware που προϋπήρχε αρκετά χρόνια, πράγμα που δείχνει πόσο μπροστά απο την εποχή του ήταν το μηχάνημα αυτό).

Γενικά κλίνω προς Amiga μεριά, αλλά και πάλι το SNES έχει ορισμένες αρκετά ποιοτικές μελωδίες, οπότε δεν είμαι 100% σίγουρος... :)

Έχεις απόλυτο δίκιο για τη νοσταλγία αδερφέ. Ξεκίνησα με CPC όπου τον έχω ακόμα και αργότερα Amiga. Όταν είδα και άκουσα πρώτη φορά Amiga είπα στο φίλο που την είχε "αυτό το computer φτιάχτηκε για μένα" #)

Πριν λίγα χρόνια αγόρασα έναν C64. Δεν είχα δει ποτέ από κοντά. Έπαθα σοκ από το SID αλλά και το framerate στα games. Ίσως είναι ο μοναδικός υπολογιστής που έχει τόση άνεση στα παιχνίδια! Οπότε no nostalgia here γιατί αμέσως κατάλαβα πόσο πίσω ήταν ο cpc αν και ο δεύτερος έχει τη καλύτερη basic (και ανθρώπινη) με σοβαρότερες εφαρμογές από τους άλλους. O ZX και αυτός έχει μεγάλη γλύκα. 8 bit atari δεν έχω ακόμα αλλά θα αποκτήσω γιατί αρρώστησα με το POKEY.

Κάποια στιγμή θα συνθέσω ένα chiptune με SID, POKEY + YM. Το καθένα με τη τρέλα του.
 
Shinobi είπε:
Η μουσική στις κονσόλες σίγουρα (99%) είναι μια μετεξέλιξη του παλιού τσιπ ay-8910, ο ήχος έχει την ίδια χροιά, είναι πλαστικός σαν να ακούς midi. Παρόμοια μουσική έβγαζαν κάτι παιδικά keyboard που θυμάμαι. Τώρα αν μπορούσε να έχει πολύ καλά samples αλλά ποτέ δεν είχε αυτό είναι ένα άλλο θέμα.
Με συγχωρείς shinobi κι εντελώς φιλικά αλλά απο τα λεγόμενα σου φαίνεται οτι δεν έχεις την παραμικρή ιδέα...

Πρώτα απ' όλα τα synth chips δε χρησιμοποιούνε samples... Διαμορφώνουν τις κυμματομορφές που υποστηρίζει το κάθενα ανάλογα με το πως θέλει ο μουσικός ν' ακουστεί το κάθε κανάλι. Το ay απέχει τόσο πολύ απο το YM2612, NES APU, SNES SPU κλπ όσο απέχει ένα πορτατίφ απο μια τιραμισού! Τα midi (αρχεία εννοείς πιστεύω) είναι εντελώς άλλη προσέγγιση: Ένα wavetable (προκαθορισμένη λίστα απο samples) και ενα αρχείο που περιέχει τις νότες, ταχύτητες, εφφέ κλπ. Πιο κοντά στην amiga είναι το midi δηλαδή!

VincentAmiga είπε:
Έχεις απόλυτο δίκιο για τη νοσταλγία αδερφέ. Ξεκίνησα με CPC όπου τον έχω ακόμα και αργότερα Amiga. Όταν είδα και άκουσα πρώτη φορά Amiga είπα στο φίλο που την είχε "αυτό το computer φτιάχτηκε για μένα" #)
Πριν λίγα χρόνια αγόρασα έναν C64. Δεν είχα δει ποτέ από κοντά. Έπαθα σοκ από το SID αλλά και το framerate στα games. Ίσως είναι ο μοναδικός υπολογιστής που έχει τόση άνεση στα παιχνίδια! Οπότε no nostalgia here γιατί αμέσως κατάλαβα πόσο πίσω ήταν ο cpc αν και ο δεύτερος έχει τη καλύτερη basic (και ανθρώπινη) με σοβαρότερες εφαρμογές από τους άλλους. O ZX και αυτός έχει μεγάλη γλύκα. 8 bit atari δεν έχω ακόμα αλλά θα αποκτήσω γιατί αρρώστησα με το POKEY.

Κάποια στιγμή θα συνθέσω ένα chiptune με SID, POKEY + YM. Το καθένα με τη τρέλα του.
Oi!!! Πρόσεξε τα λόγια σου για τον CPC, έτσι;;! :p :p :p

Γράφεις chiptunes αρχηγέ μου;;! Αν ναι, θέλω ν' ακούσω δουλειές σου τώρα! :D :D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ASiC είπε:
Με συγχωρείς shinobi κι εντελώς φιλικά αλλά απο τα λεγόμενα σου φαίνεται οτι δεν έχεις την παραμικρή ιδέα...
Πρώτα απ' όλα τα synth chips δε χρησιμοποιούνε samples... Διαμορφώνουν τις κυμματομορφές που υποστηρίζει το κάθενα ανάλογα με το πως θέλει ο μουσικός ν' ακουστεί το κάθε κανάλι. Το ay απέχει τόσο πολύ απο το YM2612, NES APU, SNES SPU κλπ όσο απέχει ένα πορτατίφ απο μια τιραμισού! Τα midi (αρχεία εννοείς πιστεύω) είναι εντελώς άλλη προσέγγιση: Ένα wavetable (προκαθορισμένη λίστα απο samples) και ενα αρχείο που περιέχει τις νότες, ταχύτητες, εφφέ κλπ. Πιο κοντά στην amiga είναι το midi δηλαδή!

Oi!!! Πρόσεξε τα λόγια σου για τον CPC, έτσι;;! :p :p :p

Γράφεις chiptunes αρχηγέ μου;;! Αν ναι, θέλω ν' ακούσω δουλειές σου τώρα! :D :D
Ο CPC είναι Μέγας στη καρδιά μου. Έχω 4ς, πριν λίγες μέρες έφτιαχνα σε 48+ tunes με το beeper αλλά για άλλη μια φορά μας άφησε χρόνους. Είναι στο πρόγραμμα επισκευής :(

Έχω chiptunes ναι χωμένα στην Amiga μου, δε μου λες να σου δώσω ένα MOD τώρα που έχω πρόχειρο? :p

 
ASiC είπε:
Με συγχωρείς shinobi κι εντελώς φιλικά αλλά απο τα λεγόμενα σου φαίνεται οτι δεν έχεις την παραμικρή ιδέα...
Πρώτα απ' όλα τα synth chips δε χρησιμοποιούνε samples... Διαμορφώνουν τις κυμματομορφές που υποστηρίζει το κάθενα ανάλογα με το πως θέλει ο μουσικός ν' ακουστεί το κάθε κανάλι. Το ay απέχει τόσο πολύ απο το YM2612, NES APU, SNES SPU κλπ όσο απέχει ένα πορτατίφ απο μια τιραμισού! Τα midi (αρχεία εννοείς πιστεύω) είναι εντελώς άλλη προσέγγιση: Ένα wavetable (προκαθορισμένη λίστα απο samples) και ενα αρχείο που περιέχει τις νότες, ταχύτητες, εφφέ κλπ. Πιο κοντά στην amiga είναι το midi δηλαδή!
Ισχύει. Γενικά η σύνθεση με Frequency Modulation στα video games υιοθετήθηκε κατα κόρον απο τη Sega, η οποία χρησιμοποιούσε το YM3438 με αντίστοιχες δυνατότητες στα arcades (χαρακτηριστικό παράδειγμα το Moonwalker με αρκετά καλές εκδόσεις των κομματιών του Michael Jackson σε FM). Προφανώς ο Shinobi αναφέρεται στην χροιά του ήχου που βγάζει το FM chip, όταν λέει ότι του θυμίζει midi/wavetable συνθέσεις (Εάν ακούσεις midi σύνθεση να αναπαράγεται απο FM synth για παράδειγμα)

Η Amiga χρησιμοποιούσε samples, τα οποία είχαν γίνει sequenced σε trackers, υπήρχε όμως η δυνατότητα σύνθεσης μέσω software στο μηχάνημα, όπως με το περίφημο Sonix της Aegis (το πρώτο μου μουσικό πρόγραμμα !!!)

 
Και το Octamed είχε synthesis και φυσικά 8κάναλο ήχο.

Υπάρχει και άλλο ένα που θα το θυμηθώ.

H Amiga είχε δυνατότητα με τη paula να κάνει fm am σύνθεση με hardware.

Με software έκαναν τα silkworm, swiv και ninja warriors.
 
VincentAmiga είπε:
Και το Octamed είχε synthesis και φυσικά 8κάναλο ήχο.Υπάρχει και άλλο ένα που θα το θυμηθώ.

H Amiga είχε δυνατότητα με τη paula να κάνει fm am σύνθεση με hardware.

Με software έκαναν τα silkworm, swiv και ninja warriors.
OctaMED rules! Πολύ ωραίος, μπράβο! Κι επίσης, beeper;! :bow:

Όντως μπορούσε να κάνει hardware fm αλλά μόνο ένα κανάλι τη φορά (δεν είμαι και 100% γι' αυτό).

Φυσικά και μπορούσε να κάνει software synth (κοτζάμ 68κ φοράει!) αλλά μ' αυτό τον τρόπο έχουμε και υψηλότερη χρήση cpu. Παράδειγμα το φανταστικό chiptune του jazzcat (παρατηρειστε το cpu usage δείκτη)

 
μουσική στις κονσόλες σίγουρα (99%) είναι μια μετεξέλιξη του παλιού τσιπ ay-8910, ο ήχος έχει την ίδια χροιά, είναι πλαστικός σαν να ακούς midi.

ASiC είπε:
Με συγχωρείς shinobi κι εντελώς φιλικά αλλά απο τα λεγόμενα σου φαίνεται οτι δεν έχεις την παραμικρή ιδέα...
Πρώτα απ' όλα τα synth chips δε χρησιμοποιούνε samples... Διαμορφώνουν τις κυμματομορφές που υποστηρίζει το κάθενα ανάλογα με το πως θέλει ο μουσικός ν' ακουστεί το κάθε κανάλι. Το ay απέχει τόσο πολύ απο το YM2612, NES APU, SNES SPU κλπ όσο απέχει ένα πορτατίφ απο μια τιραμισού! Τα midi (αρχεία εννοείς πιστεύω) είναι εντελώς άλλη προσέγγιση: Ένα wavetable (προκαθορισμένη λίστα απο samples) και ενα αρχείο που περιέχει τις νότες, ταχύτητες, εφφέ κλπ. Πιο κοντά στην amiga είναι το midi δηλαδή!
Μάλιστα, από αυτό που έγραψα ότι είναι μετεξέλιξη εσύ κατάλαβες ότι είναι το ίδιο. Τώρα άσε τα wavetable, τα synthesis τα τιραμισού και τις κυματομορφές [edit] κόψτε το pls με τις ατάκες και τους χαρακτηρισμούς [/edit] και άκου ένα κομμάτι από AY, YM του megadrive, midi και μετά ένα κομμάτι από Amiga και πες μας ποιά τσιπ ακούγονται παρόμοια και ποιά όχι.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ASiC είπε:
OctaMED rules! Πολύ ωραίος, μπράβο! Κι επίσης, beeper;! :bow:
Όντως μπορούσε να κάνει hardware fm αλλά μόνο ένα κανάλι τη φορά (δεν είμαι και 100% γι' αυτό).

Φυσικά και μπορούσε να κάνει software synth (κοτζάμ 68κ φοράει!) αλλά μ' αυτό τον τρόπο έχουμε και υψηλότερη χρήση cpu. Παράδειγμα το φανταστικό chiptune του jazzcat (παρατηρειστε το cpu usage δείκτη)

Χθες πόσταρα ένα λινκ εδώ που έλεγε για τη σύνθεση. Έκανε ο τύπος μια περίληψη του manual.
 
Shinobi είπε:
μουσική στις κονσόλες σίγουρα (99%) είναι μια μετεξέλιξη του παλιού τσιπ ay-8910, ο ήχος έχει την ίδια χροιά, είναι πλαστικός σαν να ακούς midi.


Μάλιστα, από αυτό που έγραψα ότι είναι μετεξέλιξη εσύ κατάλαβες ότι είναι το ίδιο. Τώρα άσε τα wavetable, τα synthesis τα τιραμισού και τις κυματομορφές σοβαρέψου λίγο και άκου ένα κομμάτι από AY, YM του megadrive, midi και μετά ένα κομμάτι από Amiga και πες μας ποιά τσιπ ακούγονται παρόμοια και ποιά όχι.
[edit] κόψτε το pls με τις ατάκες και τους χαρακτηρισμούς [/edit] εξού και τα "άσε τα wavetable, τα synthesis τα τιραμισού και τις κυματομορφές."

Άκου εσύ και αν δεν βρίσκεις διαφορές ανάμεσα σε όλα τα παρακάτω, το πρόβλημα πάει αλλού:

AY Amstrad:


Το διάβασα μόλις τώρα. Πολύ ενδιαφέρων. Ανακαλώ την προηγούμενη δήλωσή μου "Η paula είναι απλά ένα DAC" :zip: !
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Κι εγώ είμαι λίγο περίεργος το πως ακούγεται το midi.. Φαντάζομαι πολύ διαφορετικά από το tcp/ip
 
ASiC είπε:
[edit] κόψτε το pls με τις ατάκες και τους χαρακτηρισμούς [/edit] εξού και τα "άσε τα wavetable, τα synthesis τα τιραμισού και τις κυματομορφές."
Εξήγησε μας τη διαφορά που έχουν τα sine wave, square wave, triangle wave, sawtooth wave μετά προσπάθησε να ποστάρεις μερικά βιντεάκια που να δίνουν παραδείγματα από το καθένα,

[edit] κόψτε το pls με τις ατάκες και τους χαρακτηρισμούς [/edit]
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ChrisTOS είπε:
Κι εγώ είμαι λίγο περίεργος το πως ακούγεται το midi.. Φαντάζομαι πολύ διαφορετικά από το tcp/ip
lolz, εσείς οι αταράδες είστε μεγάλα πειραχτήρια...

(Αλλα ντάξει, καταλαβαίνουμε οτι υποννοείται η αναπαραγωγή midi αρχείων απο παρελθοντικές GM κάρτες/τσιπάκια)
 
Shinobi είπε:
Εξήγησε μας τη διαφορά που έχουν τα sine wave, square wave, triangle wave, sawtooth wave μετά προσπάθησε να ποστάρεις μερικά βιντεάκια που να δίνουν παραδείγματα από το καθένα[edit] κόψτε το pls με τις ατάκες και τους χαρακτηρισμούς [/edit]
Το οτι είναι διαφορετικες κυματομορφές. Και η paula με κυματομορφές λειτουργεί. Γιατί να μην είναι μετεξέλιξη του ΑΥ; Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα. Η διαφορά είναι το πως ΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ το κάθε τσιπ αυτες τις κυματομορφές.

Στο ΑΥ δεν μπορείς να κάνεις πολλά πέρα απο το να παίζεις με διαφορετικές ταχύτητες (νότες) τις στανταρ τετραγωνικές που έχει. Μόνο κάποια envelopes, noise και αυτά πολύ περιορισμένα (το Atari ST όμως με τη βοήθεια του 68κ, έχει καταφέρει απίστευτα πράγματα αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση).

Το YM2612 απο την άλλη έχει 6 Frequency Modulated καναλια, 4 operators/κανάλι, 2 timers & έναν χαμηλής συχνότητας ημιτονοειδή ταλαντωτή. Δηλαδή καμία σχέση με το AY. Αν θες να μάθεις τι εστί FM synthesis, κάτσε διάβασε το άρθρο της wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Frequency_modulation_synthesis

To midi δεν είναι μουσικό αρχείο καταρχάς. Είναι interface που συνδέει και συγχρονίζει μουσικά όργανα μεταξύ τους. Ένα αρχείο midi περιέχει νότες, ταχύτητες και εφφε (χοντρικά) και το πως θα ακουστεί το ορίζει το wavetable που έχει φορτωμένο το synth στο οποίο θα γίνει η αναπαραγωγή.

Η paula παίζει ΗΧΟΓΡΑΦΗΜΕΝΕΣ κυματομορφες με μεταβλητή ταχύτητα. Τελεία.

Αν δε μπορείς να τα καταλάβεις αυτά, δε μπορώ να κάνω τίποτα παραπάνω.

Other_Reality είπε:
lolz, εσείς οι αταράδες είστε μεγάλα πειραχτήρια...
(Αλλα ντάξει, καταλαβαίνουμε οτι υποννοείται η αναπαραγωγή midi αρχείων απο παρελθοντικές GM κάρτες/τσιπάκια)
Δεν έχει κι άδικο ο ChrisTOS...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα