Getta Robo
RetroNuts!
- Joined
- 27 Οκτ 2007
- Μηνύματα
- 2.280
- Αντιδράσεις
- 410
Δεν μιλαω μονο για τον αριθμο, αλλα επισης για το framerate, τον ελεγχο και πανω απο ολα το gameplay. Πραγματα που εκανε παρα πολυ καλυτερα σχεδον σε ολα τα ports.Δε θέλω να δείχνω αρνητικός αλλά μιλάμε συγκεκριμένα γι' αυτό το είδος παιχνιδιού και τα περισσότερα sprites που μπορούσε να δείχνει το Megadrive? Γιατι αυτό; Μα γιατί μπορούσε να κάνει μόνο αυτό. Δεν είχε τις δυνατότητες που είχε η Amiga σε Hardware οι οποίες φυσικά είχαν τα όρια τους. Όπως είπα και παραπάνω ότι χρησιμοποιούσες έχανες σε κάτι άλλο ΑΛΛΑ σε κάποια από αυτά π.χ χρώματα υπήρχαν τρόποι να τα ξεπεράσεις. Άμα τερμάτιζες τον blitter έχανες π.χ σε αριθμό bitplanes αλλά υπήρχαν τα dual bitplanes.
Ήταν ένα hardware που ήταν ευέλικτο και προγραμματιζόταν το παραμικρό.
Στην Amiga είχες 100 δυνατότητες από τις οποίες επέλεγες 5-10 αναλόγως το είδος του παιχνιδιού. Στο MD ήταν μετρημένα κουκιά. Μπορούσε να κάνει αυτά και τίποτα άλλο, φυσικά τα περισσότερα τα έκανε καλύτερα (π.χ sprites, default αριθμό χρωμάτων) + ότι δεν είχε τον βραχνά της Amiga τον ST που τα περισσότερα παιχνίδια έπρεπε να είναι είτε port από ST είτε εύκολα γραμμένα για να γίνουν port σε ST.
Αλλά μιλάμε βασικά για shootemups
Καλες οι τεχνικες δυνατοτητες και ιδιοτητες στη θεωρια και στα χαρτια, η πραξη ομως ειναι που μενει. Στη πραξη λοιπον, δεν νομιζω πως τα καταφερε καθολου καλα, σε πολλα που πιστευουν και καταλογιζουν υπερ του μηχανηματος. Ειναι δυνατον τωρα να συγκριθει πχ το Elfmania με το Eternal Champions στο συνολο τους; Η το Killer Instict με το Body Blows; Ναι υπαρχουν γουστα, οπως και ναι υπαρχει αντικειμενικη αποψη και επιπεδο. Αλλα οπως και ειπαμε, οταν διαβαζαν στα περιοδικα της εποχης, πως και καλα εχουν βαλει ολοι την Amiga στο ματι, ειναι λογικες προεκτασεις αυτα.
Αν και μου αρεσουν τα shootemups, στο νου μου παντως εχω τα platforms και τα fighting, με πολλα αλλα ειδη να ακολουθουν.
Συμφωνω και επαυξανω σε αυτα που υπογραμισα, πανω απο ολα ειναι το κατα ποσο πραγματικα διασκεδαστικο και ψυχαγωγικο μπορει να ειναι ενα παιχνιδι. Μετρο συγκρισης υπηρχε πολλα χρονια πριν, και ο ανταγωνισμος ηταν κατι παρα πανω απο αφθονος.Μα το αν είναι καλό παιχνίδι δεν είναι μόνο θέμα hardware, εκτός από το υποκειμενικό του πράγματος (π.χ εγώ δεν παίζω Sonic ούτε αν απηλείται η ζωή μου) είναι και ο διαχωρισμός του τεχνικού υπόβαθρου και του παιχνιδιού σαν διασκέδαση/gameplay.
Π.χ Στο τεχνικό υπόβαθρο ο ήχος ήταν απαράδεκτος στο MD, τον ξεχνάμε και μένουμε μόνο στην εικόνα; Δεν είχε vector δυνατότητες, τις ξεχνάμε και μένουμε στα sprites? Τι φτιάχνουμε; Shootemups. OK θα έχουμε καλά shootemups. Εκτός και αν το σηκώνει η τσέπη μας και βάζουμε vector τσιπάκια μέσα στο cartridge είναι μια λύση. Ο κάθε ένας να φτιάχνει και τα τσιπάκια που θα βάζει μέσα.......
Από την άλλη μεριά στον ήχος είχες και synth, όχι την μη πω της Yamaha, κανονικό + sampling σε ότι συχνότητα εσύ ήθελες (ΟΚ μέχρι 8Khz σε παιχνίδι). Στα γραφικά ήταν όλα εύλικτα εκτός των multiplexted sprites, δυναμικής video ram και όχι στατικής όπως σε όλες τις άλλες τις υλοποιήσεις, Συνεπεξεργαστή για blitting, γραμμές, fill περιοχών (vector), 2 CIA για interrupts, ακόμα και το πληκτρολόγιο είχε έναν 6502 όπως ο C64 για να μην ασχολείται ο 68000 με ποταπά πράγματα.
Ναι δεν τα έλιωνες όλα ταυτόχρονα επέλεγες τι ήθελες και τι χρειαζόσουν. Το MD ήταν φτιαγμένο για συγκεκριμένα παιχνίδια, κομένο και ραμένο.
Συγνωμη αλλα εδω δεν διαφωνω καθολου. Οχι πως φυσικα δεν υπηρξαν πολλα μετρια η και κακα παραδειγματα, εχεις ακουσει ομως την μουσικη και τα ηχητικα εφε απο το Alien Soldier; Η το Comix Zone; Υπαρχουν αρκετα συγκριτικα και αναλυσεις, οπως αυτη, αυτη και αυτη για παραδειγμα.
Σε καμια περιπτωση δεν αντιλεγω πως η Amiga εχει και φυσικα ειχε θαυμασιες δυνατοτητες στον ηχο. Αλλα ειναι ακραιο να μιλαμε για απαραδεκτο ηχο στο Mega Drive.
Ενημερωτικα μολις ενα παιχνιδι εχει βοηθητικο τσιπακι στο Mega Drive, το Virtua Racing. Με εξαιρεση τιτλους οπως το Micro Machines 2 και Pete Sampras Tennis, οπου ειχαν υποδοχες πανω στη κασετα για επιπλεον χειρηστηρια, τα παιχνιδια του Mega Drive δεν ειχαν επιπλεον τσιπακια και δεν κοστιζαν παραπανω χρηματα. Τσιπακια χρησιμοποιουσαν πολλα παιχνιδια του SNES, οπως πχ το Doom οπου οντως κοστιζε ακριβοτερα απο τα αλλα παιχνιδια που κυκλοφορουσαν τοτε, αλλα ηταν απο τις τιμολογιακες εξαιρεσεις, και οχι κανονες.
Πολυ καλες οι δυνατοτητες της Amiga, δεν αντιλεγω καθολου, αλλα αυτο το πραγμα με τοσους τιτλους, οπου δεν μπορουσες να εχεις ταυτοχρονα μουσικη και ειδικα εφε, ηταν οικτρο για εμενα. Τι να κανω ολα τα υπερτσιπακια της και ιδιοτητες της, οταν ειχα και τα δυο στα Mega Drive και SNES μου;
Πραγματι επιλεγαμε τι μας ταιριαζε και θελαμε. Γιαυτο λοιπον ως καποιος που επαιζε Platformers, action adventures, fighting και shootemup, επελεξα τις κονσολες, και δεν επεσα ποτε στη παγιδα να επιλεξω την Amiga για αυτα.
Νομιζω πως ειναι ξεκαθαρο πως ο μεσος Amigaς ( το 99% δηλαδη στη χωρα μας ) την πηρε με γνωμονα του οτι μπορει να παιζει αντιγραφες, ειναι κοινα αποδεκτο πιστευω.Ήθελα να τονίσω το γιατί ΔΕΝ επιλέγανε το MD αντί της Amiga. Γιατί αφού θέλανε παιχνίδια και μάλιστα καλύτερα από της Amiga δεν παίρνανε MD. Μερικοί λόγοι, μπορώ να γράψω άλλους τόσους που δεν θα έχουν σχέση με την πειρατία, ένας από αυτούς: ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΠΛΙΜΠΛΙΚΙΑ! (Ελπίζω να καταλαβαίνετε το χιουμοριστικό και να μην έχουμε παρεξηγήσεις!
Είχαμε ωραία παιχνίδια, το Agony, το SWIV, το ProjectX, Blood Money, Lotus Esprit II ήταν μερικά από αυτά που παίξαμε και στη τελευταία retroμάζωξη, τα North&South, Civ, BASK όλα τα ποδοσφαιράκια που έκαναν εκεί την εμφάνιση τους, Τα Lemmings που ήρθαν πρωτα εκεί τα Worms, Populus, Rocket Ranger (των τύπων που είχαν φέρει το defender of the crown), όλα τα κλασσικά adventues (Monkey Island, Indiana Jones κλπ) αυτά πως θα τα παίζανε στο MD?
Και να πω και κάτι ακόμα. Η Amiga έγινε γνωστή στους gamers όχι από το Agony και το SOTB, αυτά ήρθαν ΠΟΛΥ αργότερα, αλλά από το Defender of the Crown. Εκεί ήταν που πρώτη φορά είδαμε κάτι τόσο ωραίο σε σχέση με οτιδήποτε υπήρχε εκείνη την εποχή. Το τονίζω αυτό γιατί δεν ήταν ΜΠΛΙΜΠΛΙΚΙ ! Οι παίχτες δεν έμειναν με ανοιχτό το στόμα από την ξέφρενη ταχύτητα του Blitter αλλά από ένα τελείως διαφορετικό παιχνίδι κάπου εκεί το 1986, κάνα-δυό χρόνια πριν κυκλοφορήσει το MD.
Επειδη αναφερεις τωρα τιτλους οπως το Agony, το SWIV και το Blood Money, θελω να σε ρωτησω αν εχεις δει/παιξει τα MUSHA, Ranger X, Truxton, Thunderforce IV, Elemental Master και Sub-Terrania απο το Mega Drive συγκεκριμενα, το SNES εχει και αλλους δικους του καλους τιτλους. Δεν ξερω αν επαιζες shootemups απο εποχης R-Type για παραδειγμα, η εβλεπες παιχνιδια του ειδους αποκλειστικα στην Amiga. Οχι τιποτα αλλο, το μηχανημα ειδε πολυ καλυτερους τιτλους στο ειδος τους απο τα συγκεκριμενα.
Το Mega Drive παντως, αν και ειχε επισης ποντικι, η λογικη του να παιζεις μπροστα στη τηλεοραση δεν συμβαδιζε με παιχνιδια τετοιου τυπου. Περαν του οτι ειχε ξεκαθαρο arcade κοινο, δεν ειχαν ουτε θα μπορουσανε να εχουν επιτυχια τα adventures. Ασχετως βαση δυνατοτητων και μεγεθους κασετας, ηταν πολυ εφικτο, και ας γραφουν αλλοι το αντιθετο.
Πραγματι το Defender of the crown ειναι πολυ εντυπωσιακος τιτλος, και ανεδειξε την Amiga. Κριμα ομως που δεν ακολουθησαν οι περισσοτεροι αλλοι, τις δυνατοτητες του μηχανηματος και κυκλοφορουσαν κατα πολυ υποδιεστερους τιτλους.
Εδω ξεφευγουμε λιγο, αλλα μπαινουμε σε μια κλασικη ιστορια, στην Ελλαδα οτι δηλωσεις εισαι. Εχουν πολλοι την λογικη, για να γραφει καποιος κατι και να ειναι καπου, θα ξερει, αρα καποιος που δεν ειναι στην αντιστοιχη θεση, θα ξερει σιγουρα λιγοτερα.Επίσης το αν είναι άσχετος ένας reviewer ή όχι είναι και θέμα άποψης. Δεν υπάρχει σχολή reviewer, όλοι μπορούμε να είμαστε και να κάνουμε κριτική. Το θέμα είναι πόση εμπειρία έχει κάποιος, πόσο αντικειμενικός είναι και πως συγκρίνει εκδόσεις μεταξύ τους κλπ. Γενικά τα αποφεύγω τα reviews. Και για την περίπτωση του topic εδώ είναι άχρηστα, πιο πολύ βοηθάνε τα συγκριτικά όπως τα δύο sites που προανέφερα. Δηλαδή περισσότερη πληροφορία και λιγότερη άποψη και bias. Βλέπεις τα συγκριτικά και βγάζεις τα δικά σου συμπεράσματα.
Βλεπε πχ παρουσιαση του USER πανω στο MK2, δεν εχει σημασια τι πτυχια και μηχανηματα ισως ειχε ο ανθρωπος, το οτι η εκδοση του ΜΚ2 ηταν μακραν υποδιεστερη των κονσολων, ποσο μαλλον του ηλεκτρονικου, ηταν κατι παραπανω απο εξοφθαλμο. Γιατι το εγραψε αυτο το πραγμα δεν γνωριζω, μπορει να ειχε 1002 λογους, αλλα το κακο το ειχε κανει. Ποιος θα τολμουσε να πει αντιθετη αποψη, σε συντακτη περιοδικου με ευρεια κυκλοφορια; Βαλε αντιστοιχως στην εξισωση πως 9/10 παιχνιδια που παρουσιαζε ο ΧΨΩ ειναι παιχνιδαρες η και μαπες, επειδη το ειπε αντιστοιχως, και εχουμε τα γνωστα παραδειγματα διαφωνιων "επειδη το ειπε τοτε ο ταδε και εγραφε εκει".
Μα αυτο ακριβως λεμε. Κριμα που ενα υπερσυστημα με διαστημικη τεχνολογια, και με το αντιστοιχο αντιτιμο, δεν καταφερε σε μια πληθωρα κατηγοριων στα παιχνιδια να διακριθει θετικα.Το ότι συγκρίνετε μια τεχνολογία του '85 με μια τεχνολογία του '88, ή ακόμα χειρότερα με του '90, αυτό δείχνει πόσο μπροστά από την εποχή της ήταν η Amiga.