Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Aardvark
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
To ζουμί σε όλη την υπόθεση είναι ότι δεν ξέρεις αν κάποιος reviewer δίκιο ή όχι ή αν όντως έχει δει όλες τις εκδόσεις. Γι αυτό δεν θεωρώ τα reviews καλά sources για συγκρίσεις. Μονο συγκριτικά κοιτάω.
Ας πουμε και δυο πραγματα περι παρουσιασεων και περιοδικων και ατομων που παρουσιαζαν. Στην micros / home computers εποχη, οι παρουσιασεις στα παιχνιδια γινονταν κυριως απο παιχνιδια που εστελναν οι εταιρειες, η απο αντιγραφες. Το ιδιο ισχυει και στα μετεπειτα χρονια αλλα ειναι διαφορετικη ιστορια.

Επι εποχης κασετων ομως, τα πραγματα αλλαζουν. Συνεχιζουν να στελνουν καποια λιγα παιχνιδια οι απειροελαχιστες τοτε εταιρειες, αλλα δυο ηταν οι κυριοι τροποι πλεον. Παιχνιδια που εστελναν τα καταστηματα ειτε με την μορφη "δωρεας" η δανεισμου. Τις περισσοτερες φορες, εγγραφαν στο ιδιο το αρθρο που και πως απεκτησαν το παιχνιδι. Το αλλος τροπος ομως, που αγνοουν πολλοι, ειναι ο εξεις. Γινοταν παρουσιαση, βαση αλλων περιοδικων (πχ οπως εκανε το gamepro απο το αμερικανικο τμημα) η απο ευρωπαικο τυπο οπως εκαναν οι υπολοιποι, η και δελτια τυπου οπως εκανε σιγουρα στο τελος της ζωης του το πρωτο Pixel.

Αυτα περι συντακτων που και καλα τα εχουν ολα και τα παιζουν ολα κτλ. Σιγουρα υπηρξαν καποιοι ελαχιστοι, αλλα ηταν πραγματικα ελαχιστοι. Ολοι οι υπολοιποι δουλευαν με αυτα τα προτυπα. Και οπως καταλαβαινεις, συντακτης που βγαινει και λεει πως τα SF2 / MK2 ειναι αυτουσιες και πετυχημενες μεταφορες απο την Amiga επειδη ετσι το εγραψε, προφανως δεν μιλαμε για αξιολογο και σοβαρο ανθρωπο στο αντικειμενο του. Εδω μπαινουμε και σε ενα αλλο κεφαλαιο, την "στηριξη" συγκεκριμενων εταιρειων σε συντακτες, αλλα ειναι νερα που δεν θελει να εμβαθυνουμε η κοινοτητα και δεν μπορω να γραψω περισσοτερα.

To μέγεθος του rom τι σχέση έχει? Και του Mega CD κάποια παιχνίδια γεμίζουν 500MB αλλα το game είναι μόλις 4-5 και τα υπόλοιπα redbook audio.
Επισης πολυ καλο κομματι, ο πραγματικος χωρος που καταλαμβαναν τα παιχνιδια σε δισκετες, εναντι των εκδοσεων σε κασετα. Σου λεει ο αλλος βαση απλης λογικης, 4 δισκετες x1mb, αρα χρειαζεσαι 4mb χωρο κασετα για να βγει 1:1 το αποτελεσμα. Οπου και καλα πιστευαν πως τα πετσοκοβαν στις κονσολες.

Ελα ντε που η πραγματικοτητα διαφερει. Διαφευγει σε πολλους, πως ανακυκλωναν δεδομενα στις δισκετες, προκειμενου να μην φορτωνει ενα παιχνιδι καθε μισο δευτερολεπτο. Οποτε μπορει να υπαρχει πανω απο το 50% του περιεχομενου της προηγουμενης δισκετας, στην επομενη, εστω να τρεχει πιο γρηγορα. Πολυ χαρακτηριστικο παραδειγμα και εδω το SF2, 4 δισκετες στην Amiga, μια κασετα 2mb στο SNES. Οπου στο τελευταιο ειναι απλα ανωτερη εκδοση σε ολους τους τομεις.

Μην επεκταθουμε και σε παραδειγματα οπως το Star Ocean που ειναι 6mb σε συμπιεση. Θα χρειαζοντουσαν 12+ δισκετες για να το παιξουν!

Και πάλι δεν κατάλαβες τι εννοώ με τα "καλύτερα δείγματα". Δεν εννοώ καλύτερα παιχνίδια, εννοώ τα 5-10 με τα καλύτερα ΓΡΑΦΙΚΑ. Kανουμε σύγκριση τεχνικών χαρακτηριστικών υποτίθεται, όχι γούστου. Δεν είναι δύσκολο να βγάλεις μία λίστα με 5 games που θεωρείς πως έχουν τα καλύτερα γραφικά στην Amiga φαντάζομαι και οι περισσότεροι θα έχουν τα ίδια 2-3 παιχνίδια στην λίστα τους. Φαντάζομαι το Lionheart να το έχουν όλοι στην λίστα.
Αναρωτιεμαι παντως, αν οντως υπαρχει λογικος και αντικειμενικος ανθρωπος, που να δει αριστουργηματα οπως το Yoshi's Island η το Super Mario RPG και να αποδεχτει το ποσο εκπληκτικα ομορφα ειναι. Αλλα με Brian the Lion στην εξισωση.. Δυσκολα τα πραγματα. Ειναι δυσκολο να ασχοληθουμε πχ για το Yogi the Bear του SNES η με το A Dinosaur's Tale που ειναι καπως αντιστοιχης εμβελειας.

Παρεπιπτωντος, εδω διαβαζω πως θεωρητικα το SNES μπορει να δειξει ολη την παλεττα του, με τις καταλληλες προυποθεσεις.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_console_palettes#Super_NES_(SNES)
 
Διάβασα αυτό που είπες σχετικά με τις δισκέτες και είπα να ψάξω λίγο να δω πόσο είναι το "καθαρό" μέγεθος του Superfrog. Κάτι που βρήκα στο internet είναι ένα rp9 αρχείο το οποίο περιέχει μόνο το intro του παιχνιδιού και είναι 2.6MB. Δεν ξέρω τι σημαίνει αυτό στα σίγουρα αλλά το βρήκα ενδιαφέρον.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το παιχνιδι ειναι κατω απο 3ΜΒ, και η εισαγωγη κατω απο 1ΜΒ. Infact μπορουσες να παιξεις το παιχνιδι απο δισκετες, χωρις να εχεις την δισκετα της εισαγωγης που ηταν η νο1. Αλλα δεν ειναι εκει το θεμα, και 1,5ΜΒ να ειναι τα γραφικα, και 1ΜΒ να ειναι, και 512ΚΒ να ειναι, το sonic ολοκληρο ειναι 512ΚΒ.

Οταν περιγραφει και δηλωνει ο προγραμματιστης "οτι  τα γραφικα που χρησιμοποιησαμε καταλαμβανουν 1300ΚΒ" βγαινει ο καθε γνωστης του χωρου που ξερει καλυτερα απο τον προγραμματιστη του παιχνιδιου το παιχνιδι και λεει "ελα τωρα ανακυκλωμενα δεδομενα ειναι". 

Εγω δεν χρειαζεται να γραφω αλλο, οταν ο συντακτης του user (που υποστηριζει τα pc), βγαινει σε ενα και μονο παιχνιδι (ενω στα υπολοιπα ειναι pcακιας) και λεει οτι η καλυτερη εκδοση ειναι σε amiga500 (που ολοι το παραδεχονται λογω γραφικων και ηχου), εχοντας παιξει ταυτοχρονα την εκδοση σε SNES, MD, PC, amiga, τοτε δεν αξιολογο και σοβαρο ατομο.

Oταν το brian the lion της Psygnosis εμφανιζει σε Α500 περιπου 110 χρωματα ταυτοχρονα, εχει εφφε scalling και περιστροφης στην εισαγωγη, εχει διπλα playfield με background 64 χρωματων απο τον copper, και τελικους εχθρους υψους σχεδον μιας οθονης, δεν αξιζει ουτε καν αναφορας στον τεχνικο τομεα. 

Κλειδωσε το καταραμενο θρεντ, εδω ουτε το ψυχιατρειο δεν μπορει να δωσει λυση.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ας ηρεμήσουν τα πνεύματα για να ευχαριστηθούμε το thread. Απόψεις ανταλάσουμε και τίποτα άλλο.

Λοιπόν κανονίζω gameday και θα τα φέρουμε εκεί να τα ευχαριστηθούμε. Περισσότερα εντός των ημερών
 
Διάβασα αυτό που είπες σχετικά με τις δισκέτες και είπα να ψάξω λίγο να δω πόσο είναι το "καθαρό" μέγεθος του Superfrog. Κάτι που βρήκα στο internet είναι ένα rp9 αρχείο το οποίο περιέχει μόνο το intro του παιχνιδιού και είναι 2.6MB. Δεν ξέρω τι σημαίνει αυτό στα σίγουρα αλλά το βρήκα ενδιαφέρον.
Υπαρχουν εργαλεια που διαχωριζουν τα αρχεια (extract) εχω δει αντιστοιχα παραδειγματα με τον καταμερισμο των δεδομενων ανα δισκετα. Προφανως η μεση λυση ειναι οσα περισσοτερα δεδομενα σε τοσα λιγοτερα μεσα για οικονομικους και οχι μονο λογους. Τωρα, σε παραδειγματα οπως πχ rpg και point & click adventures τα πραγματα ειναι διαφορετικα, μιλαμε για πολλες διαφορετικες στατικες εικονες, οπου εμφανιζονται με την προοδο του παιχνιδιου. Δεν εχει νοημα να βαλεις το ταδε πχ υποβαθρο του Monkey Island σε ολες τις δισκετες, αφου το παιχνιδι εχει γραμμικη προοδο. Αυτο ομως δεν ισχυει και με τιτλους οπως καλη ωρα τα SF2 / MK2. Πολλα μοντελα, υποβαθρα και ηχοι οπου ειναι αυτοκτονια να προσπαθησεις να τα συμπικνωσεις. Φαντασου ποσο περισσοτερο χρονο φορτωματος και αλλαγες δισκετων θα απαιτουσε. Ηδη ηταν παρα πολυ.

Παρεπιπτωντος το Superfrog συγκεκριμενα εχει 3 δισκετες, 2 για το παιχνιδι και 1 με την εισαγωγικη ιστορια.

Για τα υπολοιπα τα ξερεις και τα βλεπεις, παιχνιδαρα το SF2 στην Amiga που ανακυκλωνει κομματι παρα κομματι στις πιστες την μουσικη, με τα μουντα και στατικα υποβαθρα, τον οικτρο ελεγχο λογω ελειψης κουμπιων αλλα και την απιστευτα προβληματικη κινηση.
Το εγραψε συντακτης στο USER. Επαγγελματιας ηταν, κατι θα ηξερε.

screenshot.15.jpg

USER τευχος 34, Μαρτιος 1993

Γραψε λαθος. Ξεκαθαρος ηταν ο ανθρωπος. Καπου αλλου γραφτηκε τελικα η ακυρωσυνη της ακυροτητας. Αλλα ενταξει αυτο με την κινηση στα υποβαθρα και τον ηχο, θα ειχε καμια ακυκλοφορητη εκδοση που δεν την εχει κανενας αλλος στο πλανητη.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Παιδιά σοβαρά τώρα, διαβάζω για το MK2 και δεν έχω δώσει ακόμα σημασία, με ποιο σκεπτικό είναι καλύτερο το Mk2 στην Amiga 500 από τις 16bit κονσόλες και την έκδοση στο PC? Σε γραφικά σίγουρα δεν είναι, λείπουν πολλά animation frames και τα backgrounds είναι τελείως flat και απλοποιημένα, χωρίς animations. Δηλαδη αν θεωρείτε το MK2 στην Amiga καλύτερο σε γραφικά τότε συμφωνώ με τον Mike, κλειδώστε το thread γιατί οντως μπορεί να στείλετε κανέναν στο ψυχιατρείο :P

Edit: Τώρα είδα και το scan. Ok, το Street Fighter 2 είναι γνωστό ότι στην Amiga δεν είναι καλό (δεν φταίει το μηχάνημα γι αυτό, σίγουρα μπορούσε να γίνει καλύτερη δουλειά), ούτε η πρώτη έκδοση στο PC. Για MK2 έχουμε review?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Γουστάρω Amiga, γιατί έχει διπλό διαφορικό, τραβάει στην ανηφόρα, (δεν) είναι οικονομική...και αν ποτέ την άλλαζα...πάλι Amiga θα έπαιρνα! 
 
Παιδιά σοβαρά τώρα, διαβάζω για το MK2 και δεν έχω δώσει ακόμα σημασία, με ποιο σκεπτικό είναι καλύτερο το Mk2 στην Amiga 500 από τις 16bit κονσόλες και την έκδοση στο PC? Σε γραφικά σίγουρα δεν είναι, λείπουν πολλά animation frames και τα backgrounds είναι τελείως flat και απλοποιημένα, χωρίς animations. Δηλαδη αν θεωρείτε το MK2 στην Amiga καλύτερο σε γραφικά τότε συμφωνώ με τον Mike, κλειδώστε το thread γιατί οντως μπορεί να στείλετε κανέναν στο ψυχιατρείο :P

Edit: Τώρα είδα και το scan. Ok, το Street Fighter 2 είναι γνωστό ότι στην Amiga δεν είναι καλό (δεν φταίει το μηχάνημα γι αυτό, σίγουρα μπορούσε να γίνει καλύτερη δουλειά), ούτε η πρώτη έκδοση στο PC. Για MK2 έχουμε review?
Ειναι η ανωτερη εκδοση γιατι κυκλοφορησε στην ανωτερη Amiga, και μονο ανωτερα ειναι εκει τα παντα ολα για παντα.

Συνεχιζοντας απο την αποτυχημενη σατυρα, βρισκω τωρα 2 αναφορες, απο το USER και το Pixel.

USER τευχος 57 Απριλιος 1995 - Παραλληλη παρουσιαση DOS/Amiga 90%

screenshot.16.jpg

Ποτε σκυψαμε το κεφαλι στην εκδοση Amiga, δεν το γνωριζω. Ειχε διοργανωθεί καποιο συλλαλητήριο;

Επειτα τωρα, Pixel τευχος 117 Ιανουαριος 1995 - Αναφορα στα νεα του μηνα, δεν βρισκω αν υπηρξε εξιδικευμενη παρουσιαση για την Amiga

screenshot.15.jpg

"Τα ηχητικα εφε κανουν την παρουσια τους αισθητη. Η αισθηση παιχνιδιου ιδια και απαραλλακτη, ετοιμη να σας καθηλωσει."

Κατι τετοια πεταγαν μερικοι μερικοι συντακτες απο τοτε, και τελος παντων δημιουργησαν θεμα σε καποιο ποσοστο αναγνωστων με απλα εκτος τοπου και χρονου δηλωσεις.

Φυσικα το θεμα, δεν ειναι τοπικο, αλλα γενικευμενο. Δες πχ σε αντιστοιχα ξενα εντυπα της εποχης.
http://amr.abime.net/review_956

Μεσος ορος βαθμολογησης για την Amiga, περιπου 90%.
Στο MK2.
Για την Amiga.
Με σχολια τυπου "ειναι φθηνοτερο απο τις κονσολοεκδοσεις και πιστευουμε πως ειναι αριστη μεταφορα." Που να αποκτησουν λογικη σκεψη οι πιτσιρικαδες κατοχοι της Amiga μετα;
 
Μπορεί να φαίνεται σαν αστείιο και πράγματι έχει την πλάκα του σ' αυτό το thread αλλά το γνωρίζετε ότι στα πρώτα χρόνια του User ήμουν αρθρογράφος και κάποια από αυτά μπορεί να τα έχω γράψει εγώ έτσι; :)  Φυσικά υποστήριζα με σθένος την Amiga οπότε.@Getta Robo κάποια πράγματα εξηγούνται!

Φυσικά δεν ακούμπαγα ποτέ "ξυλίκι" αυτά τα είχε πάρει πανω του ο Κροντηράς o οποίος τα λάτρευε.

Πάντως είχα δει θυμάμαι ότι υπήρχε σε MegaDrive/SNES/Amiga εκείνη την εποχή, ήθελα δεν ήθελα.

Α και είχα και ένα MegaDrive με CD για αρκετό καιρό σπίτι και ότι ερχόταν στα γραφεία εννοείται το λιώναμε πρώτα για τη πλάκα μας και μετά για τη δουλειά.
 
Μπορεί να φαίνεται σαν αστείιο και πράγματι έχει την πλάκα του σ' αυτό το thread αλλά το γνωρίζετε ότι στα πρώτα χρόνια του User ήμουν αρθρογράφος και κάποια από αυτά μπορεί να τα έχω γράψει εγώ έτσι; :)  Φυσικά υποστήριζα με σθένος την Amiga οπότε.@Getta Robo κάποια πράγματα εξηγούνται!

Φυσικά δεν ακούμπαγα ποτέ "ξυλίκι" αυτά τα είχε πάρει πανω του ο Κροντηράς o οποίος τα λάτρευε.

Πάντως είχα δει θυμάμαι ότι υπήρχε σε MegaDrive/SNES/Amiga εκείνη την εποχή, ήθελα δεν ήθελα.

Α και είχα και ένα MegaDrive με CD για αρκετό καιρό σπίτι και ότι ερχόταν στα γραφεία εννοείται το λιώναμε πρώτα για τη πλάκα μας και μετά για τη δουλειά.
Δημοπουλος η παρουσιαση εδω παντως! Οχι ασχημη παρουσιαση, ειναι η κυριως για την εκδοση του DOS αλλωστε.

Απο περιεργια, τα SNES / Mega Drive σας τα εστελναν τα Teleclub / Console Club η και τα αγοραζατε; Φαινεται παντως απο την προσεγγιση πως οι περισσοτεροι αρθογραφοι ηταν της micro σχολης, στα ιαπωνικα παιχνιδια στις κονσολες πχ διακρινεις ευκολα πως δεν ηταν το περιοδικο της συγκεκριμενης νοοτροπιας.
 
Αυτό με τα περιοδικά υπήρχε γενικά. Σε πολλές περιπτώσεις μου δίνανε την αίσθηση ότι οι δεν έχουν καν παίξει το παιχνίδι, απλά γράφουν κάτι γιατί πρέπει να γράψουν ή φαντάζονται πως θα είναι το παιχνίδι και γράφουν με αυτό το σκεπτικό. Η έχουν παίξει 5 λεπτά για να πάρουν μία ιδέα και να γράψουν 20 γραμμές να φύγει το review. Από ένα σημείο και μετά κάνει μπαμ ότι είναι κάποιος υπάλληλος που έχει βαρεθεί και απλά θέλει να σχολάσει και να πάει σπίτι του.

"Τα ηχητικά εφέ κάνουν την παρουσία τους αισθητή" Αυτή η πρόταση έχει κάποιο νόημα? Καμία πληροφορία δεν πήρα από αυτό πέρα από το ότι υπάρχουν. Σε άλλες περιπτώσεις μου θυμίζει κείμενα σε διαφημιστικά φυλλάδια. "Η αίσθηση παιχνιδιού ίδια και απαράλλακτη, έτοιμη να σας καθηλώσει". Εχω δουλέψει ως γραφίστας σε διαφημιστικές και έχω κάνει πολλές καταχωρήσεις. Αυτή η έκφραση στο τέλος μου θυμίζει τότε που ερχόταν το αφεντικό ή ο πελάτης από πάνω μου και προσπαθούσαν να αλλάξουν το κείμενο ώστε να "πουλάει πιο πολύ".

Είναι το στυλ "Μία περιπέτεια που θα σας συναρπάσει. Μπείτε κι εσείς στον μαγικό κόσμο του Super Mario. Είστε αρκετά γενναίοι να αντιμετωπίσετε τους εχθρούς και να σώσετε την πριγκίπισσα?" Λες χωρίς να λες τίποτα, απλά γεμίζεις την σελίδα με αρλούμπες. Αυτό το πράγμα το αισθανόμουν και τότε, δεν είναι κάτι που το καταλαβαίνω τώρα. Από τα ελάχιστα περιοδικά που διάβαζα reviews και έβλεπα ότι ο συντάκτης έχει ασχοληθεί είναι το PC Master. Αλλά κι εκεί τα προσπέρναγα τα περισσότερα γιατί έβλεπα πολύ bias (Τι είναι αυτό, adventure? Βάλε 99% στα γραφικά και στο score από τώρα να το έχω έτοιμο, μην χάνω χρόνο να το φτιάχνω) αλλά και το ότι απλά διαβάζω την γνώμη του άλλου και τίποτε παραπάνω.

Γι αυτό πιο πολύ με ενδιέφεραν τα previews που είχαν εικόνες από ακυκλοφόρητα games ή τα νέα που ήταν απλά πληροφορίες, παρουσιάσεις hardware και συγκριτικά αυτών κλπ. Γιατί οι αριθμοί δεν λένε ψέματα. Οσο και αν σου αρέσει η Voodoo και η 3DFX αμα η Geforce τρέχει πιο γρήγορα είσαι αναγκασμένος να το γράψεις. Από τότε μέχρι και σήμερα μόνο αυτό με ενδιαφέρει στο θέμα πληροφόρησης. Αποφεύγω reviews και μένω μόνο σε άρθρα που η γνώμη σου δεν μετράει ιδιαίτερα και δεν μπορείς λες ότι νά ναι. Εκτός αν λες ψέματα επίτηδες (το έχω δει και αυτό αλλά είναι άλλο θέμα).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
το review του pixel για το mortal kombat πρέπει να είναι πληρωμένη  διαφημιστική καταχώρηση . Δεν μπορώ να το δεχτώ για ολοκληρωμένο review που πέρασε έλεγχο πριν δοθεί για δακτυλογράφηση!

Οι αναγνώστες εκείνη την εποχή, τόσο εύκολα πίστευαν ότι έγραφαν στα περιοδικά;

Θα βγω λίγο offtopic για να αναφέρω περίπτωση άλλου περιοδικού. Το review παρουσίαζε ένα πολύ διαφορετικό castlevania 64 από αυτό που γνωρίζουμε, χωρίς να αναφέρει τα προβλήματα που έχει. Ζήτημα να είχε παίξει το παιχνίδι. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν οι οπαδικοί ισχυρισμοί που έθαβαν το symphony of the night επειδή δεν έχει 3d γραφικά...
 
Θα βγω λίγο offtopic για να αναφέρω περίπτωση άλλου περιοδικού. Το review παρουσίαζε ένα πολύ διαφορετικό castlevania 64 από αυτό που γνωρίζουμε, χωρίς να αναφέρει τα προβλήματα που έχει. Ζήτημα να είχε παίξει το παιχνίδι. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν οι οπαδικοί ισχυρισμοί που έθαβαν το symphony of the night επειδή δεν έχει 3d γραφικά...
Αγαπώ το Castlevania 64 και μου αρέσει το Ν64 περισσότερο από το PS1. Αλλά κάτι τέτοιο ούτε που θα μου πέρναγε από το μυαλό. Σχεδόν όλο το gaming community συμφωνεί ότι το ένα είναι ένα καλούτσικο (στην καλύτερη) 3D παιχνίδι και το άλλο ένα 2D αριστούργημα. Αλλά OK εκείνη την εποχή που το 3D ήταν φρέσκο υπήρχε αυτή η προκατάληψη ότι τα 2D παιχνίδια είναι ξεπερασμένα. Δεν ξέρω ποιο περιοδικό μπορεί να είναι αυτό αλλά αν στοιχημάτιζα θα έλεγα κάποιο αποκλειστικό για Nintendo κονσόλες. Γενικά στα αποκλειστικά περιοδικά γινόταν χαμός από οπαδικούς ισχυρισμούς.
 

1@Imgema[/USER] ετσι ακριβως ειναι φιλτατε. Ξερω διαφορες πληροφοριες και περιστατικα απο συντακτες περιοδων του χωρου ανα τα χρονια, και τα πραγματα ειχαν λιγο πολυ οπως τα περιγραφουμε. Οι παραπανω παραγοντες σε συνδιασμο με την λογικη "οτι δηλωνω ειμαι", οδηγησαν και στη παρουσα κατασταση στο χωρο. Εχει σημασια που αντιπαραθετουμε με αποδειξεις; η απαντηση "μα το ειπε ο ταδε συντακτης στο ταδε περιοδικο" υπερνικαει φαινομενικα τα παντα.

Και ενταξει τωρα λεμε κατι να περναει και η ωρα, εφοσων ομως αγαπαει κανεις ενα συστημα, αποδεχεται και τις αδυναμιες του. Η τυφλη υπερπροστατευση που υοθετησαν οι του μηχανηματος, δεν τους βοηθησε καπου ομως. Ουτε με το να πιστευουν επειδη εχει οκτακοσιες χιλιαδες υποδιεστερα των κονσολων παιχνιδια στη πραγματικοτητα τους δινει κυρος στο συστημα,  ουτε με το να κοροιδευουν αλλες, καλυτερες σειρες σε αλλα συστηματα, ουτε και φυσικα που η πραγματικη στηριξη στις εταιρειες ηταν μηδαμινη. Γλυκια ομως η ψευδαίσθηση, δικαιωμα τους ατομικα να πιστευουν οτι θελουνε.

Ενα ακομα παραδειγμα που ηθελα να παραθεσω προηγουμενος. Αγγλικο περιοδικο της Amiga, βαθμολογουσε τα παιχνιδια εχοντας αποκλειστικο κριτηριο το τι υπηρχε στο ιδιο το συστημα και μονο. Δηλαδη τοτε το SF2 ισως και ηταν το καλυτερο παιχνιδι ξυλου αναμεσα στην υπολοιπη σαπιλα της 500αρας, δεν λαμβαναν υποψη το ηλεκτρονικο η και τις αλλες εκδοσεις του, αρα μιλουσαν βαση του ιδιου του ανταγωνισμου στο συστημα. Διαφωνω με αυτη την προσεγγιση, αλλα ειναι εστω μια σχολη. Σε παλιο τευχος USER η Pixel, σε παρουσιαση αν δεν κανω λαθος του Mario World, του εβαλαν βαθμολογια καπου στο 90+%. Στο ιδιο τευχος, παρουσιασαν ενα απο τα platforms του κιλου της Amiga με βαθμολογια στο 85% απο οτι θυμαμαι. Σου λεει μετα ο πιτσιρικας που πηρε το περιοδικο, σιγα την αποκλιση της βαθμολογιας, ειχαν και αλλα 3 κιλα δισκετες παρομοιους τιτλους, αρα ανωτερη η Amiga. Τα αποτελεσματα τα βλεπεις και τα ξερεις.

1@theoritikos[/USER] ειναι συγκεκριμενα απο την χειροτερη εποχη του περιοδικου, λιγο καιρο πριν κλεισει για πρωτη φορα.. Δεν μπορω δυστυχως να επεκταθω σε ονοματα, υπευθυνος παντως ηταν ισως και ο χειροτερος αρθρογραφος και συντακτης του χωρου. Και οι παρουσιασεις του ειναι σχεδον ενα βημα μετα του να περιγραφει τις πληροφοριες στις οδηγιες και στο οπισθόφυλλο. Γενικοτερα παντως, υπαρχει η ταση της "θεοποιησης" των εντυπων, ειδικα στο παρελθον. Στους τυφλους κυριαρχει ο μονοφθαλμος αλλωστε..

 

1@Getta Robo[/USER] επειδή βλέπω ότι αναφέρεις πολύ συχνά το Street Fighter II της 500άρας, θέλω εδώ να επισημάνω ότι έχουμε ένα παιχνίδι που την ανάπτυξή του ανέλαβε μια κάποια Creative Materials, που έχει φτιάξει 10 παιχνίδια όλα κι όλα για την Amiga, για λογαριασμό της... περίφημης για την έλλειψη ποιότητας στους τίτλους της, US Gold και το συγκρίνουμε με το SF2 των 16bit consoles, που την ανάπτυξη έκανε η ίδια η... Capcom αυτοπροσώπως. O.o

Θέλω να πω ότι το μηχάνημα είχε potential για κάτι πιστεύω πολύ καλύτερο. Άλλωστε τους τρόπους ανάπτυξης του ευρωπαϊκού software και δη των coin-op conversions, τον έχουμε ξανασυζητήσει και παλιότερα σε προηγούμενα posts ακόμα και αυτού του νήματος, οπότε ας μην επεκταθούμε καλύτερα...

 

1@Getta Robo[/USER] επειδή βλέπω ότι αναφέρεις πολύ συχνά το Street Fighter II της 500άρας, θέλω εδώ να επισημάνω ότι έχουμε ένα παιχνίδι που την ανάπτυξή του ανέλαβε μια κάποια Creative Materials, που έχει φτιάξει 10 παιχνίδια όλα κι όλα για την Amiga, για λογαριασμό της... περίφημης για την έλλειψη ποιότητας στους τίτλους της, US Gold και το συγκρίνουμε με το SF2 των 16bit consoles, που την ανάπτυξη έκανε η ίδια η... Capcom αυτοπροσώπως. O.o

Θέλω να πω ότι το μηχάνημα είχε potential για κάτι πιστεύω πολύ καλύτερο. Άλλωστε τους τρόπους ανάπτυξης του ευρωπαϊκού software και δη των coin-op conversions, τον έχουμε ξανασυζητήσει και παλιότερα σε προηγούμενα posts ακόμα και αυτού του νήματος, οπότε ας μην επεκταθούμε καλύτερα...
Δεν ειναι σκοπο μου να θιξω το SF2 καθεαυτου, αλλα το γεγονος πως η Amiga απεχει για εμενα κατα πολυ, απο το να χαρακτηριστει ως το απολυτο συστημα με πλουσιες και ποιοτικες επιλογες σε ολα τα ειδη παιχνιδιων. Θυμησου πως ξεκινησε η συζητηση απο εδω και τι πραγματα ειπωθηκαν.

Ειχε αλλα και φυσικα εχει παρα πολλα ομορφα παιχνιδια, αλλα δεν θα την χαρακτηριζα ουτε ολοκληρωμενη, ποσο μαλλον ανωτερη επιλογη σε καποιον που ηθελε να παιξει "τα καλυτερα" εν ολιγης.

Οντως οι δυνατοτητες της ηταν κατα πολυ ανωτερες απο το 99% των τιτλων που κυκλοφορησε. αλλα.. η ιστορια γραφτηκε οπως εχει, δεν γυριζει πισω ο χρονος δυστυχως.

Στο θεμα μας παντως, ξυλικια που να συγκρινονται με τα αντιστοιχα του ανταγωνισμου και της εποχης, δεν πιστευω πως ειχε αξιολογα η Amiga. Τα Body Blows και Fightin' Spirit μπροστα σε αποκλειστικοτητες Μεγα-Θηρια οπως Killer Instict, Eternal Champions και Weapon Lord, τα προαναφερθέντα ηταν απλα γλυκοπικρα υποκαταστατα.

 
Κανένας δεν θέλει να αλλάξει πίσω ο χρόνος επειδή υπάρχουν μερικά κολλημένα μυαλά και ενήλικες με παιδιάστικη συμπεριφορά. Αυτό που δεν μπορείς να καταλάβεις εσύ και με βάζει σε σκέψεις, είναι ο τρόπος που γράφεις. Σαφώς η 500 δεν ήταν μόνο για παιχνίδια.  Είχε πάρα πολλές εφαρμογές επεξεργασίας εικόνας, κειμενογράφους και ήχου γιατί ακριβώς δεν ήταν κονσόλα. Μάντεψε τι ήταν. Το megadrive και όποια κονσόλα σαφώς ήταν κατασκευσαμένα μόνο για gaming και μόνο για αυτό. Εννοείται πως η 500 δεν ήταν το απόλυτο gaming μηχάνημα.  

Και ναι, τα ξυλίκια ήταν απαράδεκτα τα περισσότερα και ειδικά σε σύγκριση με τις κονσόλες που ήρθαν αργότερα. Για αυτό το λόγο εμείς που είχαμε και 500 αργότερα πήραμε και megadrive ή snes. Σε αυτό το φόρουμ οι περισσότεροι είμαστε 40+ και μεγαλώσαμε με 8-16bit υπολογιστές και κονσόλες. Είμαι Amigας αλλά είχα και snes το οποίο το λάτρευα. Θυμάμαι το street fighter 2 στον snes είχε φοβερά γραφικά αλλά ήταν αρκετά αργό με το arcade (αν θυμάμαι καλά). Στην 500 δεν συγκρίνεται, σαφώς ανώτερο στις κονσόλες.  Ποτέ δεν σύγκρινα μια Amiga με τις κονσόλες. Άλλη δουλειά το ένα και άλλη δουλειά το άλλο. Το ότι έμαθαν όλοι σε αυτή τη χώρα πως η Amiga ήταν μόνο για παιχνίδια δεν σημαίνει πως έτσι ήταν και στην πραγματικότητα. Με όσα έχω διαβάσει εδώ μέσα τόσα χρόνια, πρέπει να ήμουν ο μόνος που εκτός από παιχνίδια στην 500, έγραφα αμέτρητα κείμενα, περνούσα ώρες ατελείωτες να ζωγραφίζω στο deluxe paint και μέχρι και δικό μου παιχνίδι είχα φτιάξει.

Το ειρωνικό post που έκανες σην προηγούμενη σελίδα, δυστηχώς για σένα, προβάλλει έναν χαρακτήρα μια ηλικίας που φαντάζομαι δεν είσαι. Προσπάθησε αν θέλεις να παραθέτεις την γνώμη σου χωρίς γελοιοποιείς το θέμα. Φιλικά.
 
Νομίζω ότι είναι άλλη μια φορά που ο γραπτός λόγος ερμηνεύεται διαφορετικά από τον κάθε ένα αναγνώστη και μπορεί να παρεξηγηθεί.

Ας βάλουμε μια τελεία σήμερα και τα λέμε αύριο πάλι (χωρίς να κλείσει το thread)
 
Το ειρωνικό post που έκανες σην προηγούμενη σελίδα, δυστηχώς για σένα, προβάλλει έναν χαρακτήρα μια ηλικίας που φαντάζομαι δεν είσαι. Προσπάθησε αν θέλεις να παραθέτεις την γνώμη σου χωρίς γελοιοποιείς το θέμα. Φιλικά.


Νομίζω ότι είναι άλλη μια φορά που ο γραπτός λόγος ερμηνεύεται διαφορετικά από τον κάθε ένα αναγνώστη και μπορεί να παρεξηγηθεί.

Ας βάλουμε μια τελεία σήμερα και τα λέμε αύριο πάλι (χωρίς να κλείσει το thread)


...κι εγώ έτσι νομίζω, δεν πιστεύω ότι είχε σκοπό να προσβάλλει κανέναν ο άνθρωπος. Άλλωστε δικαιούμαστε και λίγη πλακίτσα, για «παλιατζούρες» κουβεντιάζουμε εδώ, όχι για καμιά παντιέρα. xD
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Κανένας δεν θέλει να αλλάξει πίσω ο χρόνος επειδή υπάρχουν μερικά κολλημένα μυαλά και ενήλικες με παιδιάστικη συμπεριφορά. Αυτό που δεν μπορείς να καταλάβεις εσύ και με βάζει σε σκέψεις, είναι ο τρόπος που γράφεις. Σαφώς η 500 δεν ήταν μόνο για παιχνίδια.  Είχε πάρα πολλές εφαρμογές επεξεργασίας εικόνας, κειμενογράφους και ήχου γιατί ακριβώς δεν ήταν κονσόλα. Μάντεψε τι ήταν. Το megadrive και όποια κονσόλα σαφώς ήταν κατασκευσαμένα μόνο για gaming και μόνο για αυτό. Εννοείται πως η 500 δεν ήταν το απόλυτο gaming μηχάνημα.  

Και ναι, τα ξυλίκια ήταν απαράδεκτα τα περισσότερα και ειδικά σε σύγκριση με τις κονσόλες που ήρθαν αργότερα. Για αυτό το λόγο εμείς που είχαμε και 500 αργότερα πήραμε και megadrive ή snes. Σε αυτό το φόρουμ οι περισσότεροι είμαστε 40+ και μεγαλώσαμε με 8-16bit υπολογιστές και κονσόλες. Είμαι Amigας αλλά είχα και snes το οποίο το λάτρευα. Θυμάμαι το street fighter 2 στον snes είχε φοβερά γραφικά αλλά ήταν αρκετά αργό με το arcade (αν θυμάμαι καλά). Στην 500 δεν συγκρίνεται, σαφώς ανώτερο στις κονσόλες.  Ποτέ δεν σύγκρινα μια Amiga με τις κονσόλες. Άλλη δουλειά το ένα και άλλη δουλειά το άλλο. Το ότι έμαθαν όλοι σε αυτή τη χώρα πως η Amiga ήταν μόνο για παιχνίδια δεν σημαίνει πως έτσι ήταν και στην πραγματικότητα. Με όσα έχω διαβάσει εδώ μέσα τόσα χρόνια, πρέπει να ήμουν ο μόνος που εκτός από παιχνίδια στην 500, έγραφα αμέτρητα κείμενα, περνούσα ώρες ατελείωτες να ζωγραφίζω στο deluxe paint και μέχρι και δικό μου παιχνίδι είχα φτιάξει.

Το ειρωνικό post που έκανες σην προηγούμενη σελίδα, δυστηχώς για σένα, προβάλλει έναν χαρακτήρα μια ηλικίας που φαντάζομαι δεν είσαι. Προσπάθησε αν θέλεις να παραθέτεις την γνώμη σου χωρίς γελοιοποιείς το θέμα. Φιλικά.
Μιλησα για τον χρονο στο οτι δεν αξιοποιηθηκαν οι δυνατοτητες του υλικου της σε μια πληθωρα τιτλων, πραγμα νομιζω κοινα αποδεκτο. Γνωριζω επισης πολυ καλα πως η Amiga εχει παμπολα προγραμμα και χρησεις, αλλα δεν με ενδιεφερε να τις δω τοτε, μιας και επαιζα παιχνιδια, ουτε με ενδιαφερουν να τις εντρυφήσω στο τωρα του σημερα. Καλη ωρα τα απειρα Amigaδικα που ξεραμε και περασαμε πολλες ωρες, δεν ανθησαν ουτε για τα προγραμματα επεξεργασιας εικονας, ουτε για του ηχου της Amiga, αλλα για τα παιχνιδια της. Ας μην κρυβομαστε πισω απο κανενα δαχτυλο, ναι και εγω θυμαμαι ατομα τοτε να λενε στους δικους τους να τους παρουν Amiga γιατι θα μαθαιναν και καλα υπολογιστες κτλ, αλλα τελικως για το Kick Off κατελληγαν. Σαφως και υπηρξαν ατομα που να ασχοληθηκαν περαιτερω και να συνεχιζουν μεχρι σημερα. Αλλα ηταν αντικειμενικα σταγονα στον ωκεανό μπροστα στο μεσο κατοχο.

Πολυ ωραια και συμφωνουμε στο δευτερο μερος, με μια μικρη ενσταση. Μπραβο σου που ασχοληθηκες και συνεχισες με αυτην, αλλα οπως και διαβαζω απο αντιστοιχες κοινοτητες του εξωτερικου, ακριβη παιχνιδομηχανη με πληθωρα επιπλεον δυνατοτητων ηταν και προωθηθηκε αλλα και αγοραστηκε η Amiga. Δες τις διαφημισεις του τυπου και τι περιοδικα ειχε. 8/10 να μην πω 9/10 καταχωρησεις και παρουσιασεις, αφορουσαν παιχνιδια. Οχι φυσικα πως δεν την ειχαν σοβαροι επαγγελματιες, εταιρειες κτλ, αλλα τελικως γιαυτο πουλησε τοσο και γιαυτο την ηθελε η συντριπτικη πλειοψηφια. Οπως και εγινε. Οπως ατομα, ναι υπηρξαν ατομα που την ειχαν και ασχοληθηκαν στην Ελλαδα σοβαρα, εχω γνωρισει καποιους σε αυτο το ηλικιακο ευρος. Αλλα ηταν η εξαιρεση στο κανονα.

Δεν ειμαι σιγουρος για πιο ακριβως μιλας. Για το περιοδικο η κατι αλλο; Σε περιπτωση που μιλας αυτο,  διαβασε λοιπον αλλες παλαιοτερες καταχωρησεις στο θεμα και στο προηγουμενο, οπου εν ολιγης αγνοουμε γεγονοτα και αποδειξεις, βαση του τι καποτε ειχαν γραψει στο USER. Που δεν ειναι καθολου κοντα με την πραγματικοτητα. Αν μιλας για κατι αλλο δεν ξερω για τι αναφερεσε, δεν σε ειρωνεύτηκα παντως αν εκλαβες κατι τετοιο.
 
Πίσω
Μπλουζα