1@ChrisTOS[/USER] τα λες πολυ καλα, εχω να προσθεσω καποια πραγματα αλλα και να εκφρασω καποιες ενστασεις.
Πραγματι στην Ευρωπη ειχαμε ανεκαθεν το 50hz προτυπο, με τα γνωστα υπερτερηματα και προβληματα. Ωστοσο, να ξερεις πως τα NTSC παιχνιδια δεν ηταν καθολου σπανια στη χωρα μας. Υπηρχαν ουκ ολιγοι που εκαναν παραλληλες εισαγωγες απο ΗΠΑ και Ιαπωνια, και υπηρχαν διαθεσιμα σε παρα πολλες αλυσιδες, ειδικα ΑΑΑ τιτλοι οπως πχ το Super Street Fighter 2, Super Mario RPG και αλλοι. Υπηρχαν δυο τροποι να τα παιξεις, με adapter / converter και με διακοπτες στα μηχανηματα, με τον πρωτο να ειναι μακραν ο πιο κοινος. Και με τους δυο τροπους, ετρεχαν κανονικα στα 60hz οπως και στις αρχικες χωρες τους. Ειχα αρκετα US-NTSC παιχνιδια και οι διαφορες με τις ευρωπαικες εκδοσεις ηταν μεγαλες, αρα δεν ετρεχαν υποβαθμισμενα εδω. Προσεξε, δεν λεω πως ηταν ουτε το συνηθες να παιζεις ετσι, ουτε τα εβρισκες και παντου, αλλα το οτι δεν χρειαζοταν ψαξιμο για να τα βρεις. Στην Ευρωπη ειχαμε καθυστερημενες κυκλοφοριες, και τα ευρωπαικα παιχνιδια συνηθως ηταν σπανιοτερα, μιας και κυκλοφορουσαν για πολυ συγκεκριμενο χρονικο διαστημα, γιαυτο διαφοροι τελικως αγοραζαν τις αντιστοιχες αμερικανικες εκδοσεις.
Και πραγματι εχεις δικιο για τα τρισδιαστατα παιχνιδια, δεν ηταν στο φορτε των Mega Drive / SNES, για δυο κυριους λογους. Δεν ηταν αρχικως τοσο καλοφτιαγμενα, αρα και δεν πετυχαν, και ελαχιστα χρονια μετα ειχε ηδη αρχισει η αναπτυξη των μηχανηματων νεας γενιας. 32X / Saturn για την Sega και Ultra 64 για την Nintendo. Φυσικα ομως υπηρξαν και πολυ καλα παραδειγματα. Virtua Racing για το Mega Drive, και Doom / Starfox 2 για το SNES. Τολμω να πω οτι τεχνικα αλλα και ποιοτικα, μου αρεσουν ακομα καλυτερα απο αντιστοιχα της Amiga απο τοτε. Επειτα τωρα, θυμησου πως το SNES ειχε μια πληθωρα τιτλων οπου εκμεταλευοταν το MODE 7 του μηχανηματος, με παρα πολυ εντυπωσιακα ψευδοτρισδιαστατα γραφικα, και το Mega Drive ειχε αντιστοιχες τεχνικες οπως ειδαμε στα Vectorman και Jurrasic Park 2. Κοινως, και δυνατοτητες υπηρχαν, και καλα δειγματα. Φυσικα ομως και δεν εμβαθυναν, μονο και μονο η ελειψη πληκτρολογιου ηταν σοβαρο μειονεκτημα για να μην καθιερωθουν και πετυχουν πιο περιπλοκοι "κομπιουτεροτιτλοι" οπως πχ της Amiga.
Περι περιοδικων, βαθμολογιων κτλ, στην Ελλαδα τουλαχιστον, παρατηρω ως αναγνωστης απο την ουδετερη σκοπια, πως καπου εκει στην αρχη του 90, υπηρξε μια αρνητικη, αν οχι χλευαστικη και υποτημιτικη προσεγγιση στις κονσολες και απο τα 2 τοτε μεγαλα εντυπα. Δεν πιστευω πως πχ χρηματιστηκαν, αλλα μου δινουν την εικονα πως καταλαβαν πως απειλουνται γενικοτερα απο την τοτε επομενη γενια, και υοθετησαν αυτη την γραμμη και συμπεριφορα, ως αντιδραση για τα οσα θα ακολουθουσαν. Τα αποτελεσμα ειναι γνωστα και καταγεγραμμενα και εδω και εξωτερικο. Ισαξιο το Superfrog με τα Mario World / Sonic, καλυτερο το Elfmania των Killer Instict / Eternal Champions, βαθυτερο και ποιοτικοτερο το Shadow of the Best του Demon's Crest / Ecco the Dolphin και ουτω καθεξης.
Οντως τα πραγματα με τα περιοδικα, τις διαφημισεις εχουνε παρα πολλες προεκτασεις και φυσικα ειχαν δημιουργηθει τοσα προβληματα. Δεν νομιζω ομως εδω να ισχυει στη περιπτωση μας με την Amiga για τις κονσολες ουτε το αντιστροφο. Σε γενικοτερα πλαισια ομως, ξερω πολυ καλα εγχωριες περιπτωσεις, οπως και φυσικα εγιναν και συνεχιζουν να γινονται και στο εξωτερικο.
Τελος, με το Top Banana πονεσε η ψυχη μου. Ευτυχως που μεχρι στιγμης δεν αναφερε πχ καποιος πως ειναι ανωτερο των Ristar / Maui Mallard.............