Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Aardvark
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Κάποτε είχαμε thread Amiga vs Atari που ξέρναγε φωτιές σαν δράκος του Ναζγκούλ. Μήπως είναι καιρό να ψάξουμε στα αποκαίδια; :D
 
Το slowdown στο Sonic εμφανίζεται σε συγκεκριμένα σημεία. Και στην τελική το παιχνίδι τρέχει στα 60fps (το Superfrog είναι στα 50) και για να πέσει το frame rate πρέπει να γίνει ο χαμός από sprites.
Στην Ελλάδα (και σε όλη την Ευρώπη) στα 50fps είναι και το Sonic. Αυτό εξαρτάται από το πρότυπο PAL το οποίο είναι στα 50Hz όπως άλλωστε είναι και το ηλεκτρικό μας ρεύμα.

Στα υπόλοιπα, υπάρχουν αρκετά πράγματα τα οποία η Amiga τα κάνει καλύτερα από το MD και το SNES, πχ οτιδήποτε 3d. Η απόδοση των κονσλών σε αυτό το θέμα είναι απλά... λόγω των tile based graphics (με εξαίρεση το Hard Drivin, το οποίο με εντυπωσίασε στο MD) και δεν μπορώ να σκεφτώ πως το έκαναν. Πάντως ακόμα και με το SuperFX chip το Starfox τρέχει στα 15 - 17 fps και είναι και rail shooter. Παιχνίδια όπως το Interphase και το Epic ή το Starglider II είναι σαφώς πιο εντυπωσιακά αν τα δεις στην ολότητα τους.

Τώρα στα περιοδικά, έχω δει review σε Atari ST του Disposable Hero, έχω δει να προσπαθούν να βάλουν κανονικό joystikck στις EJP του STE και να απορούν γιατί δεν ταιριάζει θυληκό 9-pin βύσμα σε θυληκό 15-pin βύσμα, έχω δει να δίνουν 64% στο Top Banana (64%!!!!!!!!!) και να λένε ότι ο 6128+ είναι ισάξιος με τον Atari ST (και όταν διαμαρτύρονται οι αναγνώστες να επιτρέπουν την διαφωνία μόνο γιατί ο συντάκτης συμφωνεί με την διαφωνία!!!).

Γενικά τα περιοδικά είχαν δύο πηγές εσόδων. Πωλήσεις και διαφημίσεις. Αν οι πωλήσεις ήταν κυρίως σε Amiga είναι απόλυτα λογικό να ανεβάζουν την Amiga. Αν τα παιχνίδια διαφημίζονταν στα περιοδικά θα έπαιρναν και καλό σκορ. Αυτό γινόταν παντού, νομίζω ότι υπάρχει σχετικό σκάνδαλο με το Edge. Μάλιστα οι Jaguarαδες θεωρούν ότι κάποια περιοδικά ευθύνονται για το θάψιμο της jaguar και την αποτυχία της (spoiler alert: Όχι δεν ευθύνονται, τα περισσότερα παιχνίδια ήταν πραγματικά τόσο κακά).

Τέλος, το Superfrog είναι στην ουσία ένα platformer της σειράς και δεν έχει τίποτα το φοβερό, πέραν του ότι τρέχει στα 50/60 fps στην Amiga και παρόλα όσα πιστεύουν οι αμιγκάδες αυτό δεν είναι και τόσο συχνό φαινόμενο. Απόδειξη αυτή η λίστα:

http://eab.abime.net/showthread.php?t=80207

Στις κονσόλες αυτή η λίστα είναι σαφώς καλύτερη αλλά όσο και αν έψαξα στο δίκτυο δεν βρήκα κάτι αντίστοιχο με το παραπάνω νήμα και αυτό γιατί a priori οι κονσολάδες θεωρούν ότι όλα τα παιχνίδια είναι στα 60 frames και φυσικά αυτό δεν ισχύει.
 
Ναι οι pal εκδοσεις τρεχουν στα 50 fps αλλα εχουν και λιγο καλυτερη αναλυση εικονας κανονικα, ασχετα αν τα περισσοτερα απλα τα μεταφερανε χυμα και ειχαν borders. Γενικα οι pal εκδοσεις στις κονσολες δεν ηταν καλες και δεν νομιζω να ειναι αξιες αναφορας καθως δεν ειναι αντιπροσωπευτικες.

Τα 60/50 fps στις κονσολες εκεινης της γενιας ηταν το στανταρντ γενικα. Οσα παιχνιδια δεν τρεχανε τοσο ομαλα ειναι οι εξαιρεσεις. Θα ελεγα ενα 5%
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ναι οι pal εκδοσεις τρεχουν στα 50 fps αλλα εχουν και λιγο καλυτερη αναλυση εικονας κανονικα, ασχετα αν τα περισσοτερα απλα τα μεταφερανε χυμα και ειχαν borders. Γενικα οι pal εκδοσεις στις κονσολες δεν ηταν καλες και δεν νομιζω να ειναι αξιες αναφορας καθως δεν ειναι αντιπροσωπευτικες.

Τα 60/50 fps στις κονσολες εκεινης της γενιας ηταν το στανταρντ γενικα. Οσα παιχνιδια δεν τρεχανε τοσο ομαλα ειναι οι εξαιρεσεις. Θα ελεγα ενα 5%
Δηλαδή όσοι είχαν κονσόλες στην Ευρώπη έπαιζαν τις NTSC versions? Προφανώς δεν γίνεται αυτό που λες. Είναι αντιπροσωπευτικότατες για την περιοχή. Αντίστοιχα το Superfrog αν το βάλεις σε NTSC Amiga θα παίζει στα 60fps.

Όσο για το δεύτερο, είμαι περίεργος να δω αυτό το 95%. Γιατί πιστεύω ότι αν τρέξεις πολλά παιχνίδια frame by frame θα δεις να γίνεται η ενημέρωση κάθε δεύτερο frame.
 
Καλώς τον Χρήστο!

Πωλήσεις και διαφήσεις. Βασικά διαφημίσεις. Πάντα μια ζωή οι διαφημιστές έχουν τον έλεγχο και φυσικά ελέγχουν τα μέσα και την πληροφορία που φτάνει στον τελικό χρήστη.
 

1@ChrisTOS[/USER] τα λες πολυ καλα, εχω να προσθεσω καποια πραγματα αλλα και να εκφρασω καποιες ενστασεις.

Πραγματι στην Ευρωπη ειχαμε ανεκαθεν το 50hz προτυπο, με τα γνωστα υπερτερηματα και προβληματα. Ωστοσο, να ξερεις πως τα NTSC παιχνιδια δεν ηταν καθολου σπανια στη χωρα μας. Υπηρχαν ουκ ολιγοι που εκαναν παραλληλες εισαγωγες απο ΗΠΑ και Ιαπωνια, και υπηρχαν διαθεσιμα σε παρα πολλες αλυσιδες, ειδικα ΑΑΑ τιτλοι οπως πχ το Super Street Fighter 2, Super Mario RPG και αλλοι. Υπηρχαν δυο τροποι να τα παιξεις, με adapter / converter και με διακοπτες στα μηχανηματα, με τον πρωτο να ειναι μακραν ο πιο κοινος. Και με τους δυο τροπους, ετρεχαν κανονικα στα 60hz οπως και στις αρχικες χωρες τους. Ειχα αρκετα US-NTSC παιχνιδια και οι διαφορες με τις ευρωπαικες εκδοσεις ηταν μεγαλες, αρα δεν ετρεχαν υποβαθμισμενα εδω. Προσεξε, δεν λεω πως ηταν ουτε το συνηθες να παιζεις ετσι, ουτε τα εβρισκες και παντου, αλλα το οτι δεν χρειαζοταν ψαξιμο για να τα βρεις. Στην Ευρωπη ειχαμε καθυστερημενες κυκλοφοριες, και τα ευρωπαικα παιχνιδια συνηθως ηταν σπανιοτερα, μιας και κυκλοφορουσαν για πολυ συγκεκριμενο χρονικο διαστημα, γιαυτο διαφοροι τελικως αγοραζαν τις αντιστοιχες αμερικανικες εκδοσεις.

Και πραγματι εχεις δικιο για τα τρισδιαστατα παιχνιδια, δεν ηταν στο φορτε των Mega Drive / SNES, για δυο κυριους λογους. Δεν ηταν αρχικως τοσο καλοφτιαγμενα, αρα και δεν πετυχαν, και ελαχιστα χρονια μετα ειχε ηδη αρχισει η αναπτυξη των μηχανηματων νεας γενιας. 32X / Saturn για την Sega και Ultra 64 για την Nintendo. Φυσικα ομως υπηρξαν και πολυ καλα παραδειγματα. Virtua Racing για το Mega Drive, και Doom / Starfox 2 για το SNES. Τολμω να πω οτι τεχνικα αλλα και ποιοτικα, μου αρεσουν ακομα καλυτερα απο αντιστοιχα της Amiga απο τοτε. Επειτα τωρα, θυμησου πως το SNES ειχε μια πληθωρα τιτλων οπου εκμεταλευοταν το MODE 7 του μηχανηματος, με παρα πολυ εντυπωσιακα ψευδοτρισδιαστατα γραφικα, και το Mega Drive ειχε αντιστοιχες τεχνικες οπως ειδαμε στα Vectorman και Jurrasic Park 2. Κοινως, και δυνατοτητες υπηρχαν, και καλα δειγματα. Φυσικα ομως και δεν εμβαθυναν, μονο και μονο η ελειψη πληκτρολογιου ηταν σοβαρο μειονεκτημα για να μην καθιερωθουν και πετυχουν πιο περιπλοκοι "κομπιουτεροτιτλοι" οπως πχ της Amiga.

Περι περιοδικων, βαθμολογιων κτλ, στην Ελλαδα τουλαχιστον, παρατηρω ως αναγνωστης απο την ουδετερη σκοπια, πως καπου εκει στην αρχη του 90, υπηρξε μια αρνητικη, αν οχι χλευαστικη και υποτημιτικη προσεγγιση στις κονσολες και απο τα 2 τοτε μεγαλα εντυπα. Δεν πιστευω πως πχ χρηματιστηκαν, αλλα μου δινουν την εικονα πως καταλαβαν πως απειλουνται γενικοτερα απο την τοτε επομενη γενια, και υοθετησαν αυτη την γραμμη και συμπεριφορα, ως αντιδραση για τα οσα θα ακολουθουσαν. Τα αποτελεσμα ειναι γνωστα και καταγεγραμμενα και εδω και εξωτερικο. Ισαξιο το Superfrog με τα Mario World / Sonic, καλυτερο το Elfmania των Killer Instict / Eternal Champions, βαθυτερο και ποιοτικοτερο το Shadow of the Best του Demon's Crest / Ecco the Dolphin και ουτω καθεξης.

Οντως τα πραγματα με τα περιοδικα, τις διαφημισεις εχουνε παρα πολλες προεκτασεις και φυσικα ειχαν δημιουργηθει τοσα προβληματα. Δεν νομιζω ομως εδω να ισχυει στη περιπτωση μας με την Amiga για τις κονσολες ουτε το αντιστροφο. Σε γενικοτερα πλαισια ομως, ξερω πολυ καλα εγχωριες περιπτωσεις, οπως και φυσικα εγιναν και συνεχιζουν να γινονται και στο εξωτερικο.

Τελος, με το Top Banana πονεσε η ψυχη μου. Ευτυχως που μεχρι στιγμης δεν αναφερε πχ καποιος πως ειναι ανωτερο των Ristar / Maui Mallard.............

 
Χριστο κανεις λαθος για το frame rate. To 95% ειναι 50/60fps αναλογα το region. Πριν την γενια του ps1 ετσι ηταν οι κονσολες. Μπορεις να το τεσταρεις και μονος σου. 1 καρε καθε 1 hz. Δεν ειναι 30fps. Kαποια ναι ειναι αλλα ειναι η μειοψηφια. Δυστηχως θα εχω μονο το κινητο για λιγες μερες και δεν μπορω να γραφω πολλα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@Getta Robo[/USER], για μένα αυτά τα δύο δεν πολύμετραναι γιατί έχουν το dsp στο καρτ, αλλά ακόμα κι έτσι είναι οριακά. Το doom είναι 2d.

Πάντως, δες Interphase, No Second Prize και Robocop 3 για πραγματικά εντυπωσιακή μηχανή. Σε Amiga δες το Gloom. Ο λόγος που το doom δεν μεταφέρεται καλά σε home παντως είναι τα bitplanes. 

Πάντως τηλεόραση που σηκωνε 60hz είδα γύρω στο 99. Δεν ξέρω αν όντως υπήρχαν και πιο πριν.

1@Imgema[/USER], θα ήθελα να το δω. Το steem έχει την δυνατότητα να προχωράς το παιχνίδι frame by frame και μπορείς να το εντοπίσεις. Οι emulators για κονσόλες έχουν αντίστοιχες δυνατότητές; Και αν ναι ποιοί;

 
Προσοχή ChrisTOS  γιατί ο κατεργάρης ο Imgema σκέφτηκε: «χε χε χε, κάτσε να του πω RetroArch, που παίρνει μια αιωνιότητα στο στήσιμο και μόνο εγώ το ξέρω εδώ μέσα, ώστε να βαρεθεί και να τα παρατήσει». :ph34r:

Σε βεβαιώνω λοιπόν, ότι frame advance σε pause mode, έχουν επίσης και τα «ευκολάκια» Fusion και Snes9X... :diablotin:
 
Χαχαχ

Περασε απο το μυαλο μου

Ομως θελω να το τερσταρει

Δεν μπορω να γραψω τωρα γμτ :P
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@ChrisTOS[/USER] πραγματι το Doom δεν ειναι πραγματικα τρισδιαστατο παιχνιδι, αλλα τρεχει σε ψευδοτρισδιαστατο στησιμο. Υπαρχουν πραγματικα τρισδιαστατα παιχνιδια, οπως το Vortex, αλλα δεν ειναι ομως τοσο καλα και δεν υπαρχουν πολλοι λογοι αναφορας. Τρεχουν με το SFX2 τσιπακι, αλλα και παλι, επι το πλειστον δεν το πληρωνες παραπανω.. εξαιρεση ειναι το Doom, τα περισσοτερα αλλα κοστιζαν οσο ενα τυπικο παιχνιδι.

Εχω δει το Robocop 3, τεχνικα ειναι οντως εντυπωσιακο.. Οπως και αρκετα αλλα, απο gameplay δεν μου ειπε κατι. Καλο και το Gloom, δεν θα ελεγα πως ειναι εστω ισαξιο του Doom. Το οτι διαδραματιζεται αποκλειστικα σε μικρους κλειστους χωρους, με περιορισμενη εξερευνηση, χανει πολυ.

Τηλεορασεις υψηλης αναλυσης υφιστανται απο το 70 αν δεν κανω λαθος. Επι Famicom παντως, τα παιχνιδια τα δοκιμαζαν και ετρεχαν σε οθονες τυπου BVM / PVM, οπου υποστηριζουν πληρως 60hz.

 
Το doom εχει πιο βαρια μηχανη γραφικων που επιτρεπει πιο περιπλοκα level designs. Επισης απο οτι ξερω το gloom δεν τρεχει σε απλη 500αρα. Ειχα την εντύπωση οτι ηταν για 1200. Τωρα δεν μπορω να το ψαξω καλα βεβαια. Αλλα θυμαμαι οτι ειναι για aga. 
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το doom εχει πιο βαρια μηχανη γραφικων που επιτρεπει πιο περιπλοκα level designs. Επισης απο οτι ξερω το gloom δεν τρεχει σε απλη 500αρα. Ειχα την εντύπωση οτι ηταν για 1200. Τωρα δεν μπορω να το ψαξω καλα βεβαια. Αλλα θυμαμαι οτι ειναι για aga. 
Διαβαζω πως το Gloom απαιτει ECS chip το οποιο ηταν στις Amiga 500+ και αλλα μετεπειτα μοντελα. Δεν θα μπορουσα να το τρεξω τοτε στην Amiga 500 του 87/88 των ξαδελφιων μου. Συγκριτικα λοιπον με το Doom, απλα το αγοραζες και το εβαζες σε οποιο μηχανημα ηθελες, χωρις πολλα πολλα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Διαβαζω πως το Gloom απαιτει ECS chip το οποιο ηταν στις Amiga 500+ και αλλα μετεπειτα μοντελα. Δεν θα μπορουσα να το τρεξω τοτε στην Amiga 500 του 87/88 των ξαδελφιων μου. Συγκριτικα λοιπον με το Doom, απλα το αγοραζες και το εβαζες σε οποιο μηχανημα ηθελες, χωρις πολλα πολλα.


-upd όντως  άστοχο σχόλιο -upd

(δεν έχουμε και delete button)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Για την εκδοση του snes λεει νομιζω ο robo
 
Ναι για την SNES εκδοση μιλαω. Πολυ εντυπωσιακη για την εποχη του.  Ηταν μαλλον το ακριβοτερο παιχνιδι με SFX2 chip,  αλλα και παλι, επαιζε καλυτερα απο τις 32X / 3DO διχως να κοστιζει μια περιουσια.
 
Ναι για την SNES εκδοση μιλαω. Πολυ εντυπωσιακη για την εποχη του.  Ηταν μαλλον το ακριβοτερο παιχνιδι με SFX2 chip,  αλλα και παλι, επαιζε καλυτερα απο τις 32X / 3DO διχως να κοστιζει μια περιουσια.
Καλυτερα απο το 32X δεν επαιζε αλλα απο το 3DO ναι, αν εννοεις ταχυτητα. Στο 32X ειχε εξαιρετικο frame rate αλλα ελειπε το τριτο επεισοδιο και ο χειρισμος δεν ηταν τοσο καλος οσο του Snes που εκανες strafe με τα shoulders.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δυο τρεις παρατηρησούλες για το SNES Doom. Καταρχάς έχουν κάνει αρκετές παραχωρήσεις στα γραφικά, όπως του ότι το πάτωμα και το ταβάνι δεν έχουν textures. Επίσης έχει SFX 2 άρα σαν να λέμε αμίγκα με accelerator. Τέλος μου φαίνεται ότι η ανάλυση των textures δεν είναι και τόσο λεπτομερης. Στην ουσία και στα γραφικά είναι πιο κοντά στο Wolf 3d παρά στο Doom.

Στα λοιπά είδα μερικά παιχνίδια του Megadrive με τον Fusion. 1vbl = 60fps

Streets of Rage 2: 1vbl

Vectorman: 1vbl

Contra Hard Corps 1vbl

Outrun: 3vbl (20fps)

Chase HQ II: 2 vbl αλλά μερικά side objects ανανεώνονται στα 3

Valis: 1vbl scrolling και player, 2vbl οι εχθροί

SSFII: 1vbl

Stormlord: 1vbl scrolling και player, περισσότερα vbl μη σταθερά οι εχθροί.

Darius 2: 1 vbl player, 2vbl τα υπόλοιπα

Desert strike: 1vbl (δεν ξέρω τι γίνεται με πολλούς εχθρούς δεν έφτασα ως εκεί)

Ecco the dolphin: 1vbl

Joe & Mac: 1vbl
 
Τα 2 παιχνιδια που δεν τρεχουν στα 60fps στην λιστα σου ειναι sprite scalling arcade ports οποτε λογικο ειναι μιας και το mega drive δεν ειχε την δυναμη των arcade αυτων. Βλεπεις ομως οτι τα 60 fps ειναι το στανταρντ γενικα.

Για το doom θα διαφωνησω στο οτι μοιαζει με το wolfnstein. οκ εχουν θυσιαστει τα textures στο ταβανι και το πστωμα οπως στο wolfenstein αλλα το level design παραμενει καθαρα doom με σκαλες, υψωματα, περιπλοκα δωματια και εξωτερικοι χωροι κλπ.

Οσο για το fx2 οκ να μην το μετραμε αλλα μην ξεχναμε οτι και στην amiga θες το memory expansion για να τρεξεις πολλά απο τα παιχνιδια. Οποτε δεν θα πρεπει να μετραμε και αυτα?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα